"Трейс" защити качеството на асфалта си с евростандартите и БДС

"Трейс" защити качеството на асфалта си с евростандартите и БДС

© Георги Кожухаров



Компанията "Трейс груп холд", която участва в рехабилитацията на пътя край Своге, където стана катастрофа със 17 жертви, защити качеството на работата си в участъка с европейските и българските стандарти. Тя отхвърли обвиненията в конфликт на интереси заради това, че асфалтът е проверяван в нейна лаборатория.


В съобщение до медиите компанията оспорва вчерашните твърдения на регионалния министър Николай Нанков по неин адрес. Нанков каза, че според резултатите от пробата на асфалта на критичния участък в него има варовик, който има свойствата да се полира при честа употреба и съгласно нормативите този материал е недопустим за слагане в износващата част на асфалта. От думите на министъра се разбра, че през 2014 г. рецептата за асфалта в участъка е одобрена от АПИ след проба, изследвана от частна фирма в Стара Загора, където е и централата на "Трейс". След това медии установиха, че ръководител на лабораторията е синът на шефа на холдинга.


"В България асфалтовите смеси се изпълняват по европейските стандарти, към които има национални приложения БДС ЕN 13108-1 и БДС ЕN 13108-5, а стандартът за скален материал е БДС ЕN 13043. Горепосочените стандарти регламентират влагането на варовикови скални материали под формата на каменно брашно, едър и дребен скален материал. Има рецепти за асфалтови смеси, които се проектират със 100% скален материал, има рецепти, които определят да бъде вложен едър скален материал с коефициент на полиране над 50%", се казва в изявлението на "Трейс".




По повод коментирания в медиите евентуален конфликт на интереси, свързан със собствеността на изпитвателната лаборатория, от холдинга уточняват: " В България лабораториите не се делят на частни и държавни, а на акредитирани и неакредитирани. Един от минималните критерии за квалифициране на оферентите в тръжната процедура, за спечелване на проекта е изпълнителят да разполага с лаборатория. В рамките на проекта сме ползвали няколко акредитирани лаборатории".


В отговор на обвиненията, че пет писма на агенция "Пътна инфраструктура" с искане за отстраняване на нередности на пътя в гаранционния срок са останали без отговор, компанията заявява, че "когато сме получавали
кореспонденция, коректно адресирана съобразно изискванията на договорните условия по ФИДИК (FIDIC - Международен съюз на инженерите-консултанти) сме реагирали съобразно предписанията на договора. Като отговорна компания сме отстранили всички безспорни претенции по гаранционната ни отговорност, които са били коректно претендирани съгласно договорните условия".

Ключови думи към статията:

Коментари (95)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Започна се - прехвърляне на горещия картоф, докато публиката не забрави за него. ... А шофьорът, освен за превишена скорост, ще му лепнат обвинение, че не е взел проба от асфалта.

  2. 2 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Историята за баницата, кой дал и кой ял, е в пълна сила тук.

    generator
  3. 3 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2615 Неутрално

    Ето, Трейс са се защитили както могат. Само че, защо ограничението беше променено с 10 км/ч по-малко и защо направиха спешен ремонт на настилката, след като и преди ремонта всико е било на световно ниво?

  4. 4 Профил на sanvito
    sanvito
    Рейтинг: 311 Неутрално

    трейс са толкова нагли, колкото цялата шайка престъпници облечени във власт, така наречените политици и държавни служители

  5. 5 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    Никой не може да ги пипне тези, върнали са рестото където и на когото трябва. Жалко, че до седмица всичко ще утихне и все едно не нищо се е случило.

  6. 6 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 801 Гневно

    Трейс да се поразходи до зап. Европа / примерно до Холандия/
    и тогава да плещи за евростандарти
    Или си мисли че туземците трева пасат?

  7. 7 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2155 Весело

    " Тя отхвърли обвиненията в конфликт на интереси заради това, че асфалтът е проверяван в нейна лаборатория."

    Бих се учудил от тая фирма да твърдят нещо друго. Те са създадени за да усвояват милиони, не да носят отговорност !
    И са усвоили много крупни суми, благодарение на обществените поръчки, печелени всички знаем как .....

  8. 8 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    Излишни дискусии, предварително беше ясно, че на територията, наричана погрешно "държава", виновен може да бъде само шофьора.

  9. 9 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    A казаха ли дъртия партиен толуп Антон Дончев колко персонал е обучил за заплатата си в борда?

  10. 10 Профил на pbs
    pbs
    Рейтинг: 265 Неутрално

    Проблема е, че в България много пътища са с обратни наклони и много лесно можеш да изхвърчиш при завой.. Дори по Хемус има такива места където с ограничението от 120 се усеща колко е нестабилен пътя... при такава ситуация и най-грапавия асфалт не помага.!

  11. 11 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ТРЕЙС са втория най-голям убиец на пътя, след алкохола

  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4981 Неутрално

    До коментар [#6] от "nonsens2":

    Хорандия е като тепсия. Там няма нито дефилета, нито такива температурни разлики. Това разбира се не оневинява нашите некадърници.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4981 Неутрално

    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Холандия

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  14. 14 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Каквото и да е, сега е удобен момента да се оттървем от Трейс. Ама дали?

  15. 15 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    Аз преди няколко дена казах ли ви, че Трейс ще кажат, че не са били информирани по начина, дефиниран в договора и затова са си правили пас по отношение на исканията за възложителя за ремонтиране на въпросния участък?

    При евентуално съдебно дело спорът няма да бъде за това дали на въпросното място има или няма дефект, а за това как възложителят е изискал ремонт на участъка (т.е. направил ли е уведомяването точно по начина, описан в договора). Ако не го е направил така, все едно че не ги е уведомил. Трейс ще пледират, че веднага биха отстранили дефекта, но уви не са били уведомени за него (т.е. не са знаели) и съответно не е имало формална причина да ходят да ремонтират.

  16. 16 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Виновни не са Трейс, а онези, които им дават поръчките винаги, въпреки некадърността им.
    Борисов, кученцето на Пеевски, е време да хапне дръвцето!

  17. 17 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Да вземат проби сега от всички пътища които са правили. Да не се окаже, че и по големи проекти са мамили.

  18. 18 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    До коментар [#9] от "О, ко ма напрай!":

    Въпросният Антон Дончев, какво общо има с калпавият асфалт и продънените магистрали на Бойко?
    Миналият месец минавах по магистрала Тракия... Няма да ти казвам на места, на какво прилича дясната лента. Волана тресе, все едно карам по черно. Асфалта е набран, като килим на паркет. Говорим, за сравнително нови участъци... Такова осиране и крадене...! Не е истина...! Тръгнал са, да ни говориш общи приказки.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    Кой крив, кой прав след нещастието, би трябвало да каже съда, при това на базата на съответните доказателства.
    Но ако казаното от фирмата и цитираните стандарти наистина са такива и въпросните добавки към материал не са забранени, редно е този който пусна тази дъвка, търкаляна от сутрин до вечер по медиите, да си ходи - имам предвид министъра.
    Не може човек, заобиколен с един куп "специалисти" да си плещи каквото му дойде на ума и след това нищо.
    А ако министъра е прав и от фирмата ни хвърлят прах в очите, цацата би трябвало да ги обвини и тях, а не само първия и най-удобен в лицето на шофьора.

  20. 20 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    До коментар [#15] от "Smoke":

    Тъй де...! Ама вчера, тръгнали да ремонтират. Дали в договора им пише, че могат да се самоуведомяват от новините по телевизията? :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  21. 21 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Фък оф Трейс, бял ден (обществена поръчка) да не видите от тук насетне. Управата ви е за панделата, където е шофьора на катастрофиралия автобус.

  22. 22 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Еми да се разходи до Хърватска тогава, там пък какви планини и какви тунели има. Обаче пътищата са им като слънце.

  23. 23 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1314 Любопитно

    До коментар [#9] от "О, ко ма напрай!":

    А партийния толуп Боко колко милиарди им даде под формата на обществени поръчки???

  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Любопитно

    А конфликт на интереси има ли когато фирмата изпълнител и надзора са свързани лица?!

  25. 25 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    Мдаа, точно в този участък многото катастрофи се дължат на лошите европейски стандарти и БДС... как не се сетихме сами, то е толкоз просто и логично!

  26. 26 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    Тези прест.птици, разбира се ще излязат невинни в държавата на Борисов, Цацаров и Пеевски

  27. 27 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 351 Неутрално

    Отношението между строителните фирми и държавата е "гарван гарвану око не вади". Ще ни баламосват с прокурорски проверки, десеторни технически експертизи и така до следващата катастрофа. За всички ни е ясно, че се строи с големи икономии и че контролът е силно занижен.

  28. 28 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2442 Неутрално

    "Цинизъм е да се катериш към властта по труповете на трагично загиналите хора край Своге."

  29. 29 Профил на Вратарa
    Вратарa
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Аре на бас, че виновен ще излезе надзора, който е “английска” фирма. Боце ще ги ритне, те са и най-малкото перо във веригата като стойност, ще каже как навремето е изгонил всички чужди строителни фирми. Шефчетата на надзорната фирма ще бъдат приютени в някоя тиха агенция и всичко ще се забрави.

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ще върнем България в Европа":

    Ами защото 80% от българите за пълни идиоти (по дефиницията на един политик) и се връзват на такива тетрални постановки. Баце е казал на Трейс " абе не се обяснявайте, замажете го" и те преасфалтират въпреки че формално не са виновни.

  31. 31 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    Тъй де...! Ама вчера, тръгнали да ремонтират. Дали в договора им пише, че могат да се самоуведомяват от новините по телевизията? :)
    —цитат от коментар 20 на tww09306483

    Правете разлика между задължения и права. Договорът не им забранява да се "самоуведомят" и да отидат да ремонтират по собствена инициатива. Това е тяхно право, но не е тяхно задължение да се самосезират и затова не могат да бъдат осъдени за това, че не са се самосезирали за дефекта.

  32. 32 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    Е не е истина колко са нагли тези.

    Panta rhei....
  33. 33 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10486 Неутрално

    Какво тогава ремонтират Трейс и защо изобщо го ремонтират ?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4288 Неутрално

    До коментар [#9] от "О, ко ма напрай!":

    Не. Не казаха и колко е заплатата на гербавата зам министърка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    До коментар [#19] от "tsvetko_51":

    Е да бе, представяте ли си министъра да излезе и да каже истината. А именно че българите карат като състезатели, че никой не спазва ограниченията на скоростта, че старците в автобуса са се мисли за безсмъртни и не са си сложили коланите, въпреки че има такива и шофьора ги е подканил. И нали медиите ше му се нахвърлят на момента и Баце ше го уволни оше преди да е свършила пресконференцията. Министъра казва това което пъбликата иска да чуе - че виновна е лошата фирма дето е направила път по който не може да караш като шумахер при проливен дъжд.

  36. 36 Профил на vesela
    vesela
    Рейтинг: 638 Неутрално

    За съжаление, в ЗДП има текст "несъобразена скорост". И даже скоростта на движение на автобуса да е била 41 км/час, както е показал първоначално тахометъра, пак ще я изкарат несъобразена. Защото в Закона няма текст за некачествен път и за вина на тези, които са го построили.

    vesela
  37. 37 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    В Англия има такива криви пътища по баири и с какви ли не странни наклони къде тук не съм видял, ма не се пързалят. Винаги съм се чудил защо? Те така от интерес съм ги зяпал понякога защото имам много километри и години зад волана и лампата ми свети че това място е много опасно, все очавам да се завърти или хълзурне някой щото страшно наклонино и криво, ма колите като залепени за асфалта.

  38. 38 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2060 Любопитно

    ЕЕЕЕЕЕЕ това вече е върха!
    На мястото на трагичния инцидент масово стават катастрофи...ама сега според разследващите само шофьора Григор виновен.Ейййй хора!Събудете се! Толкова ли нямате съвест да поемете отговорността за зле направения път???

  39. 39 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    ОСТАВКА НА ТЪПУНГЕРИТЕ!

  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4288 Неутрално

    До коментар [#35] от "m17":

    Хахахахха, абе четете си глупостите преди да ги пускате бе😂

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    Истината е една и снощи я казаха по БТВ,че неполиращите се инертни материали,ако се вложат в асфалта ще струват четири пъти по-скъпо...Какво да говорим повече? Едни пари са откраднати от българския данъкоплатец и сега същия го убиват по пътищата на територията.

  42. 42 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Весело

    Каквото и да е, сега е удобен момента да се оттървем от Трейс. Ама дали?
    —цитат от коментар 14 на nema_labavo


    Пеевски! Ти ли си!?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  43. 43 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    Виждаме и ,,рецептите" и ,,направата" като тръгнем по пътищата да пътуваме...обаче!

  44. 44 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    Айде затваряйте я тая гербава фирма, аман от крадливи некомпетентни теньовци...

    Обичам да грухтя и плюскам.
  45. 45 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2060 Любопитно

    До коментар [#41] от "Toni Ivanov":


    Че малко ли пари смъкват всяка година от винетки,пътни данъци,застраховки,такси и т.н.?Къде отиват тези средства?

  46. 46 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#9] от "О, ко ма напрай!":Въпросният Антон Дончев, какво общо има с калпавият асфалт и продънените магистрали на Бойко?Миналият месец минавах по магистрала Тракия... Няма да ти казвам на места, на какво прилича дясната лента. Волана тресе, все едно карам по черно. Асфалта е набран, като килим на паркет. Говорим, за сравнително нови участъци... Такова осиране и крадене...! Не е истина...! Тръгнал са, да ни говориш общи приказки.
    —цитат от коментар 18 на tww09306483


    Воланът ти тресе, защото караш таралясник. Моят волан защо не тресе?

  47. 47 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 706 Неутрално

    ОСТАВКА НА ТЪПУНГЕРИТЕ!
    —цитат от коментар 39 на uhl23528019


    Ей сегинка!

  48. 48 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    На мен пък ми прави впечатление, че асфалтът който се полага в Словения, Хърватска, Франция, Холандия ... видимо се различава от асфалта който се полага по българските пътища.
    Та за кои евростандарти говорим?

  49. 49 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#3] Баце е казал на Трейс " абе не се обяснявайте, замажете го" и те преасфалтират въпреки че формално не са виновни.
    —цитат от коментар 30 на m17


    Това кога го чу? Докато им сервираше кафето ли?

  50. 50 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2060 Любопитно

    До коментар [#24] от "hamiltonf":


    ИМА! Особено когато има гаф!

  51. 51 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До вчера умнокрасавците "разбираха" от болести по овцете, сега вече са "специалисти" по пътни настилки и междуфирмени отношения! Баси!

  52. 52 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#48] от "Panda":

    Нашият асфалт е по-качествен защото е произведен в стабилна консервативна държава а не в еврогейска левичарска клоака!!!1!11

    Обичам да грухтя и плюскам.
  53. 53 Профил на Боже
    Боже
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Освен на Трейс, нека да зададат и още няколко въпроса за пътя:
    - Защо проекта е бил за междуселски път? Не е ли светнало на някой че ако има пренасочване от Хемус, всичкия трафик ще отиде там.
    - Защо е пуснат да се ползва без да има акт 16. Всеки юрист ще ви каже, че тогава се счита за приет от възложителя.
    - Не са ли знаели от АПИ и министъра какъв е договора и какви условия са заложени в него? Гаранции и начини на уведомяване. Нали за това вземат заплати?
    - Пътя се ползва от 2015г. - кой го поддържа оттогава. Тази фирма какво е свършила, има ли поне един багер или камион, или само взема пари?
    И всичко това не е в защита на Трейс, а да се изкарат отпред канцеларските плъхове които се опитват да се скрият, тикайки само Трейс отпред.

    Боже, Боже ...
  54. 54 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 1442 Гневно

    Хората умряха като кучета, ама сега никой не е виновен, освен горкия шофьор.
    Време е да свалим Борисов - всичкото това се случва с неговото съгласие.

  55. 55 Профил на hgg21387465
    hgg21387465
    Рейтинг: 267 Неутрално

    В България не се спазват и няма никакви стандарти, да не говорим за морал сред строителите. Това просто отсъства. Единственото, което ги вълнува, е скъпи коли, яхти, самолети и силиконки. Шефът на ТРЕЙС е окупирал ВИАС и няма никакъв шанс този човек да бъде подведен под каквато и да е отговорност. Просто е много мощен и с много връзки и влияние. Относно автобуса, естествено, че ще бъде хвърлена вината върху шофьора, а не върху изпълнителя. Все пак ГЕРБ и ДПС са взели доста голямо ресто от тези милиони, които са се дали за изграждане на пътя. Ако правителството има желание за промяна, поръчката за Струма, ще бъде дадена на чужда фирма с добро име. Така ще даде ясен сигнал към обществото и останалите фирми, че трябва да не крадат. Но така или иначе, е ясно, че българска фирма ще спечели милиардите. Все пак 50% отиват лично за премиера.

  56. 56 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#51] от "Боби Бобев":

    Друго е викаш грознотъпото пожарникарче дето НАИСТИНА разбира от всичко..

    Обичам да грухтя и плюскам.
  57. 57 Профил на liverpoolfc
    liverpoolfc
    Рейтинг: 332 Разстроено

    От статията разбрах, че заради бдс се допука в сместа да се слагат боклуци, че да излиза по-евтино.
    Това идва да каже, че основното от асфалтирането е краденето.
    Сега чакам министъра да обяви в документацията тоя варовик описан ли е като варовик и как точно е описан.
    То от утре може асфалта да го слагат като добавка във варовика, че да е още по-евтино...

    Забрани флаша към Капитал, не позволявай да ти натрапват реклами!!!
  58. 58 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#24] от "hamiltonf":

    Работа на възложителя е да избере и проектанта и строителя и надзора.
    Някой беше споменал баницата и употребяването й!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  59. 59 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2060 Любопитно

    До коментар [#47] от "Боби Бобев":


    Какво ми ей сегинкаш бе? Ако майка ти или баща ти бяха на мястото на загиналите или в Пирогов ..ей сегинка ли щеше да викаш?

  60. 60 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    Още повече, че възложителят плаща на проектанта и надзоеа отделно от това на изпълнителя и по отделни договори.

    Така че бъбривият очилатко да не се прави на ущипан, ами да казва, кой е сключил договорите през 2011 та.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  61. 61 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    Снощи като казаха по телевизията,че всички пътища в България се асфалтират с варовиков материал ми настръхна косата,това значи,че този асфалт удължава спирачния път,а при дъжд става пързалка...Е как да се борим с войната по пътищата,като мафията сами я създават? Значи,че не само алкохолът и високата скорост,а и асфалтът допринася за войната по пътищата. Долу мафиотското правителство. ОСТАВКА.

  62. 62 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2060 Любопитно

    До коментар [#57] от "liverpoolfc":

    Ами явно така е удобно и лесно да се краде по много.Те затова се ,,заеха" да ,,Хасвалтират""...

  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4288 Неутрално

    До коментар [#49] от "Боби Бобев":

    Един гербераст напада друг гербераст и се обиждат на умнокрасивци 😂😂😂

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2060 Любопитно

    До коментар [#61] от "Toni Ivanov":


    ОСТАВКА!

  65. 65 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Воланът ти тресе, защото караш таралясник. Моят волан защо не тресе?
    —цитат от коментар 46 на Боби Бобев


    Отговорът е ясен - защото караш Москвич, а при него всичко е "желеУезно" и волана не тресе :):):)

    А малко по-сериозно - не карам таралясник, но новите участъци от магистрала Тракия са супер некачествени и пътя е станал на, както казват в хърватско, "колотраци" - средната лента е ужасен коловоз и тресе ужасно, докато караш по него. А аз карам на всеки 2-3 седмици до Бургас и знам точно кои участъци са толкова зле и повярвай ми - никак не са малко тези участъци, да не говорим, че в района след Карнобат има вече доста "кръпки" на новата магистрала, вероятно заради високото качество ще да е така ..... :)

  66. 66 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#51] от "Боби Бобев":

    Защото са умни и красиви а не тъпи грозни.

  67. 67 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Трейс са нанесли непоправими щети на всички пътища, които са строили и ремонтирали. Няма по-некадърно изпълнение на магистрален път от Плодовитово - Ст. Загора, лот от магистрала Тракия, в който дясната лента е така разбита, че ако караш в нея, можеш да хванеш морска болест. Там автомобилите водят война, за да карат в по-малко износената и не друсаща лява лента. Точно по същия начин вече се започва да се усеща и компрометиране на дясната лента в друг техен лот - от Ст. Загора до Нова загора. Досега през целия си живот - 48 години - не съм виждал по-некадърни строители на пътища, честно.

  68. 68 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 944 Неутрално

    До коментар [#45] от "uhl23528019":

    До коментар [#41] от "Toni Ivanov":Че малко ли пари смъкват всяка година от винетки,пътни данъци,застраховки,такси и т.н.?Къде отиват тези средства?
    —цитат от коментар 45 на uhl23528019

    Данъкът отива в общината. Застраховките нямат нищо общо. Само винетката отива във фонда за републиканска пътна инфраструктура, но покрива половината разходи (останалите средства са еврофинансиране и доплащане от бюджета).
    Ако си спомняш, Баце се хвалеше, че при нас един километър магистрала излиза 5-6 пъти по-евтино от Германия, а второкласните и третоскласните пътища - над 10 пъти и в Германия правели ремонти на 5 години, а нашите пътища изкарвали повече. При положение че само трудът е по-евтин у нас, сам можеш да си направиш извода за качеството на настилката. И не са виновни само изпълнителите - в случая този път е бил проектиран за второкласен и дори не са им задали изисквания за сцепление на износващия слой, а заради ремонта на Хемус е бил използван много по-интензивно от проектираното

  69. 69 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2615 Неутрално

    Трейс се измъкват с общи формулировки. Има 30 и няколко стандарта за асфалт и се избира кой от тях съответства на пътните условия. Птят е с висока концентрация на ПТП, завой с обратен наклон и с място където се стича вода от страничния склон. Ако АПИ не е задала по-специални изисквания за участъка Трейс има вътрешен надзор, който е трябвало да оведоми АПИ да направи промени в проекта и ако те не направят нищо Трейс да откаже поръчката.

  70. 70 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#19] от "tsvetko_51":

    Не е нормално министър да дава пресконференция в партийна централа. Нещо се е объркал!

    ATX
  71. 71 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#67] от "the_european":

    И превозвачите са не по-малко виновни заради яко претоваварените камиони.

    ATX
  72. 72 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Каквото и да е, сега е удобен момента да се оттървем от Трейс. Ама дали?
    —цитат от коментар 14 на nema_labavo


    И какво от това? За сикаджията е все едно дали рушветите са от Трейс или Прейс.

    Никога повече мутри начело на България.
  73. 73 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Ако си спомняш, Баце се хвалеше, че при нас един километър магистрала излиза 5-6 пъти по-евтино от Германия, а второкласните и третоскласните пътища - над 10 пъти и в Германия правели ремонти на 5 години, а нашите пътища изкарвали повече
    —цитат от коментар 68 на kumcho___valcho


    А това само е поредната лъжа на Бащицата - у нас магистралите /особено последните поръчки за Хемус и Струма/ са в ПЪТИ по-скъпи, отколкото цените за направа на магистралите за същите километри в Германия! Разговарял съм със строителен инженер /българин, ръководещ екип за строеж на магистрали в Германия/ и той ми сподели - в магистралите в България да не слагате и кюлчета злато по пътя, че Ви излизат толкова скъпо? :):):) А както и Вие подсказахте - като се има предвид, че труда у нас е по-евтин, а качеството многократно по-лошо от немското, извода е ясен - у нас се краде от пътища като за световно! И Трейс са точно върха на пирамидата за крадене! А оправданието им е като г.ъ.з.а. - всеки си го има, но на някои е по-хубав от на другите ... :):):)

  74. 74 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Какви евростандарти и БДС. Веднага външна експертиза, оценка и цялото ръководство на пътната агенция и министерството в оставка, за да не влияе на разследването. Това са 17 живота!
    И не са само те, забравихте ли статистиката само за последната година в подобни "инциденти".
    Корупция и давери. Нищо повече.

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  75. 75 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    При партийни толупи в борда има узаконена корупция. Те осигуряват спокойствие на фирмата от партиен рекет и преследване.

    Сега опорките са.. Пеевски иска да им вземе бизнеса.

    Да мислиш че такава фирма работи качествено е илюзия която струва скъпо.. както видяхме.

  76. 76 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4288 Неутрално

    До коментар [#75] от "О, ко ма напрай!":

    Т.е., гербавите Калинки ги наричаш партийни тулупи. Ами..съгласен съм.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  77. 77 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 783 Неутрално

    За съжаление, в ЗДП има текст "несъобразена скорост". И даже скоростта на движение на автобуса да е била 41 км/час, както е показал първоначално тахометъра, пак ще я изкарат несъобразена. Защото в Закона няма текст за некачествен път и за вина на тези, които са го построили.
    —цитат от коментар 36 на vesela


    Несъобразената скорост може да бъде и по-ниска от максималната.

    Примерно - като знаете (или предполагате), че асфалтът е лош, защо не сте намалили?

  78. 78 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 783 Неутрално

    "коректно адресирана съобразно изискванията на договорните условия по ФИДИК"

    Точно такова животно няма. Договорните условия на ФИДИК са общи, а конкретният начин за изпращане и получаване на кореспонденция трябва да е описан в специалните условия на договора.

  79. 79 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 753 Неутрално

    За „професионализма“ на ТРЕЙС ГРУП съмненията остават .За наглостта ,за корупцията и некадърността в АПИ също , а и нашенеца пословичен с късата си памет скоро и това ще забрави. Забележете уважаеми колеги как от цялата тази „пушилка“ КОРУПЦИЯТА извлича ДИВИДЕНТИ. Правителство ще създава нова структура(,щото сега са малко) която да контролира пътищата. Ето какъв е резултата от БЕЗСИЛИЕТО ,генно модифицирания корупционен модел на управление на това правителство според социолози най корумпираното в новата история на България. .

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  80. 80 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#18] от "tww09306483":

    Имаш превдид участъка около Стара Загора... На практика дясното платно е неизползваемо!

  81. 81 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 952 Неутрално

    За „професионализма“ на ТРЕЙС ГРУП съмненията остават .За наглостта ,за корупцията и некадърността в АПИ също , а и нашенеца пословичен с късата си памет скоро и това ще забрави. Забележете уважаеми колеги как от цялата тази „пушилка“ КОРУПЦИЯТА извлича ДИВИДЕНТИ. Правителство ще създава нова структура(,щото сега са малко) която да контролира пътищата. Ето какъв е резултата от БЕЗСИЛИЕТО ,генно модифицирания корупционен модел на управление на това правителство според социолози най корумпираното в новата история на България. .
    —цитат от коментар 79 на Чърчил


    До коментар [#79] от "Чърчил":

    Тя, новата структура си я има отдавна https://frognews.bg/novini/badeshtiiat-nov-edinen-organ-bezopasnost-patishtata-sashtestvuva-15-godini.html ... ама за Боко, Дончев и Ко е по-удобно да направят още една и да си измият на*рания задник с нещо от ипа " ... това е бил проблемът ..." .

  82. 82 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Несъобразената скорост може да бъде и по-ниска от максималната.

    Примерно - като знаете (или предполагате), че асфалтът е лош, защо не сте намалили?
    —цитат от коментар 77 на razor



    До коментар [#77] от "razor":

    Та, викаш най-добре всеки шофьор да си носи мини-лаборатория, да взема проби от асфалта и да определя "съобразената" скорост.

  83. 83 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    До коментар [#55] от "hgg21387465":

    Ама да не стане като с чуждата фирма (дето почна да строи Дунав Мост и се наложи да го достроява българска фирма ?. Или чуждата фирма дето почна софийското летище (Щрабаг-Асвтрия) и му падна покрива още докато беше в строеж ?. Или чуждите фирми (ПОРР-Германия) дето строиха магистралата в Сърбия 10 години и накрая се наложи сърбите да вземат тозно Трейс че да я завършат ?.
    Да не мислите че чуждата фирма ще докара немци да работят тук ?. Или ще ползва немски материали ?. Ми то тогава цената ще излезе като в Германия и на българите ще им приседне щото цените там са с много пъти по-високи.

  84. 84 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    Воланът ти тресе, защото караш таралясник. Моят волан защо не тресе?
    —цитат от коментар 46 на Боби Бобев

    Сигурно си му подложил някоя пачка, спечелена от носеща смърт гербаджийска схема, та затова не тресе.
    Или тия коловози и те са по БДС?

  85. 85 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    До коментар [#73] от "dedo_goshko":

    Е да бе да, айде погледнете цените в германия и в българия и тогава ги говорете тия глупости.

  86. 86 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    До коментар [#54] от "arcanum":

    Ех ако бяха сложили тия пусти колани,както шофьора, сигурно нямаше да са мъртви. Или ако шофьора беше спрял за 10мин в най-големия дъжд а не да пропуска по нанадолнището с превишена скорост.

  87. 87 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1996 Неутрално

    До коментар [#40] от "Darth Plagueis":

    Знам че истината боли но пък трябва да си я казваме - 80% кръгли идиоти си е голям проблем. Лошото е че много от тях се имат за умни и красиви дори.

  88. 88 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8835 Неутрално

    "ръководител на лабораторията е синът на шефа на холдинга."
    Тези направо са за затвора.

  89. 89 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Да, вярно. Но и при много силен дъжд не можеш да види
    потоци вода. Сякаш попива в асфалта.
    В университета в Делфт има катедра по асфалта/ колкото и чудно да звучи/. Докторантит, например, прекарват стажа си по магистралите.

  90. 90 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2005 Гневно

    Тези от Трейс са абсолютно нагли и с чувство стоят над всякакви закони. За сведение има варовик който няма никакви якостни характеристики и става само за киреч и такъв който се използва в бетонните смеси! Тези безсрамно си признават че са използвали за повърхностният слой каменно брашно и затова асфалта е като пързалка!
    Между другото шефът им в интервю за Сашо Доков обясняваше как като строг родител щял да прати сина си да работи в селското стопанство, а той го направил шеф на лабораторията си! Синчето дали може да разпознае каква е разликата между варовик и пясъчник например?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  91. 91 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    Странно, 90 % от коментарите ми звучат като "агитка"-само ТРЕЙС и нейния калпав асфалт са виновни за тази катастрофа!

    Не оневинявам ТРЕЙС и асфалта! Но да попитам два реторични въпроса:

    1. Защо САМО този автобус е катастрофирал? А не колите и автобусите минали минути преди него по същия път при същите условия?

    2. Някой замисли ли се дали щеше да има толкоз много жертви, ако пътниците бяха закопчани с колани (ако изобщо ги е имало де)? Джокер -В друга тема някой спомена "ако бяха с колани, нямаше да се мятат в тъткалящият се автобус като пране в перална машина".

    Айде почвайте да цъкате минуси, да ме наричате гербераст, тъпанар,ушанка/ватенка и т.н. Ама си помислете върху моите два въпроса.

    Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
  92. 92 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    дебелото лиле с окови КОГА ?

    или за пионерчетата от трибуната на мавзолея някакви специални закони ?

  93. 93 Профил на fac24373751
    fac24373751
    Рейтинг: 35 Неутрално

    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":
    Въобще не оневинява никой. Идете да видите канадските междуградски пътища ( да оставим магистралите). Оня ден пътувах между Кингстон и Отава по №15 - път като слънце. А температурите са менят от -30 до +30, да не говорим за януари, когато се мени от -10 до +5 и обратно пет пъти в месеца (freeze/thaw cycle). Може, стига да има желание.

  94. 94 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    От статията разбрах, че заради бдс се допука в сместа да се слагат боклуци, че да излиза по-евтино.
    —цитат от коментар 57 на liverpoolfc
    Което повдига резонния въпрос - кой го пише този БДС? И защо изобщо се налага да бъде писан? НЕ ее ли по-добре просто да постановим, че в БГ действа немския "БДС"? Кое налага стандартите да бъдат "побългарявани"?

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  95. 95 Профил на gosko22
    gosko22
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Оказа се че парите на ТРЕЙС са толкова, че 3 министри подадоха оставка, за да не се окаже проблема в асфалта. Явно не бяха синхронизирани със Шефа. Асфалта е първо качество. Вижда се с просто око по коловоцюзите и знака за 40км ограничение. Ако нямаше асфалт а чакъл щяхме да караме само с 30км така че десетките милиони са за първо качество работа и материали.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK