
© Георги Кожухаров
Компанията "Трейс груп холд", която участва в рехабилитацията на пътя край Своге, където стана катастрофа със 17 жертви, защити качеството на работата си в участъка с европейските и българските стандарти. Тя отхвърли обвиненията в конфликт на интереси заради това, че асфалтът е проверяван в нейна лаборатория.
В съобщение до медиите компанията оспорва вчерашните твърдения на регионалния министър Николай Нанков по неин адрес. Нанков каза, че според резултатите от пробата на асфалта на критичния участък в него има варовик, който има свойствата да се полира при честа употреба и съгласно нормативите този материал е недопустим за слагане в износващата част на асфалта. От думите на министъра се разбра, че през 2014 г. рецептата за асфалта в участъка е одобрена от АПИ след проба, изследвана от частна фирма в Стара Загора, където е и централата на "Трейс". След това медии установиха, че ръководител на лабораторията е синът на шефа на холдинга.
"В България асфалтовите смеси се изпълняват по европейските стандарти, към които има национални приложения БДС ЕN 13108-1 и БДС ЕN 13108-5, а стандартът за скален материал е БДС ЕN 13043. Горепосочените стандарти регламентират влагането на варовикови скални материали под формата на каменно брашно, едър и дребен скален материал. Има рецепти за асфалтови смеси, които се проектират със 100% скален материал, има рецепти, които определят да бъде вложен едър скален материал с коефициент на полиране над 50%", се казва в изявлението на "Трейс".
По повод коментирания в медиите евентуален конфликт на интереси, свързан със собствеността на изпитвателната лаборатория, от холдинга уточняват: " В България лабораториите не се делят на частни и държавни, а на акредитирани и неакредитирани. Един от минималните критерии за квалифициране на оферентите в тръжната процедура, за спечелване на проекта е изпълнителят да разполага с лаборатория. В рамките на проекта сме ползвали няколко акредитирани лаборатории".
В отговор на обвиненията, че пет писма на агенция "Пътна инфраструктура" с искане за отстраняване на нередности на пътя в гаранционния срок са останали без отговор, компанията заявява, че "когато сме получавали
кореспонденция, коректно адресирана съобразно изискванията на договорните условия по ФИДИК (FIDIC - Международен съюз на инженерите-консултанти) сме реагирали съобразно предписанията на договора. Като отговорна компания сме отстранили всички безспорни претенции по гаранционната ни отговорност, които са били коректно претендирани съгласно договорните условия".
Булаир
Рейтинг: 876 НеутралноЗапочна се - прехвърляне на горещия картоф, докато публиката не забрави за него. ... А шофьорът, освен за превишена скорост, ще му лепнат обвинение, че не е взел проба от асфалта.
conTXT
Рейтинг: 890 НеутралноИсторията за баницата, кой дал и кой ял, е в пълна сила тук.
generatorЩе върнем България в Европа
Рейтинг: 2770 НеутралноЕто, Трейс са се защитили както могат. Само че, защо ограничението беше променено с 10 км/ч по-малко и защо направиха спешен ремонт на настилката, след като и преди ремонта всико е било на световно ниво?
sanvito
Рейтинг: 304 Неутралнотрейс са толкова нагли, колкото цялата шайка престъпници облечени във власт, така наречените политици и държавни служители
Големи яйца:)
Рейтинг: 749 НеутралноНикой не може да ги пипне тези, върнали са рестото където и на когото трябва. Жалко, че до седмица всичко ще утихне и все едно не нищо се е случило.
nonsens2
Рейтинг: 649 ГневноТрейс да се поразходи до зап. Европа / примерно до Холандия/
и тогава да плещи за евростандарти
Или си мисли че туземците трева пасат?
samoedin
Рейтинг: 3622 Весело" Тя отхвърли обвиненията в конфликт на интереси заради това, че асфалтът е проверяван в нейна лаборатория."
Бих се учудил от тая фирма да твърдят нещо друго. Те са създадени за да усвояват милиони, не да носят отговорност !
И са усвоили много крупни суми, благодарение на обществените поръчки, печелени всички знаем как .....
Yotce
Рейтинг: 1385 НеутралноИзлишни дискусии, предварително беше ясно, че на територията, наричана погрешно "държава", виновен може да бъде само шофьора.
О, ко ма напрай!
Рейтинг: 2679 НеутралноA казаха ли дъртия партиен толуп Антон Дончев колко персонал е обучил за заплатата си в борда?
pbs
Рейтинг: 263 НеутралноПроблема е, че в България много пътища са с обратни наклони и много лесно можеш да изхвърчиш при завой.. Дори по Хемус има такива места където с ограничението от 120 се усеща колко е нестабилен пътя... при такава ситуация и най-грапавия асфалт не помага.!
tri
Рейтинг: 529 НеутралноТРЕЙС са втория най-голям убиец на пътя, след алкохола
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5868 НеутралноДо коментар [#6] от "nonsens2":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевХорандия е като тепсия. Там няма нито дефилета, нито такива температурни разлики. Това разбира се не оневинява нашите некадърници.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5868 НеутралноДо коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевХоландия
nema_labavo
Рейтинг: 1894 НеутралноКаквото и да е, сега е удобен момента да се оттървем от Трейс. Ама дали?
Smoke
Рейтинг: 740 НеутралноАз преди няколко дена казах ли ви, че Трейс ще кажат, че не са били информирани по начина, дефиниран в договора и затова са си правили пас по отношение на исканията за възложителя за ремонтиране на въпросния участък?
При евентуално съдебно дело спорът няма да бъде за това дали на въпросното място има или няма дефект, а за това как възложителят е изискал ремонт на участъка (т.е. направил ли е уведомяването точно по начина, описан в договора). Ако не го е направил така, все едно че не ги е уведомил. Трейс ще пледират, че веднага биха отстранили дефекта, но уви не са били уведомени за него (т.е. не са знаели) и съответно не е имало формална причина да ходят да ремонтират.
chinaski
Рейтинг: 459 НеутралноВиновни не са Трейс, а онези, които им дават поръчките винаги, въпреки некадърността им.
Борисов, кученцето на Пеевски, е време да хапне дръвцето!
falkoneti
Рейтинг: 1109 НеутралноДа вземат проби сега от всички пътища които са правили. Да не се окаже, че и по големи проекти са мамили.
tww09306483
Рейтинг: 3748 НеутралноДо коментар [#9] от "О, ко ма напрай!":
Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. ДостоевскиВъпросният Антон Дончев, какво общо има с калпавият асфалт и продънените магистрали на Бойко?
Миналият месец минавах по магистрала Тракия... Няма да ти казвам на места, на какво прилича дясната лента. Волана тресе, все едно карам по черно. Асфалта е набран, като килим на паркет. Говорим, за сравнително нови участъци... Такова осиране и крадене...! Не е истина...! Тръгнал са, да ни говориш общи приказки.
tsvetko_51
Рейтинг: 2321 НеутралноКой крив, кой прав след нещастието, би трябвало да каже съда, при това на базата на съответните доказателства.
Но ако казаното от фирмата и цитираните стандарти наистина са такива и въпросните добавки към материал не са забранени, редно е този който пусна тази дъвка, търкаляна от сутрин до вечер по медиите, да си ходи - имам предвид министъра.
Не може човек, заобиколен с един куп "специалисти" да си плещи каквото му дойде на ума и след това нищо.
А ако министъра е прав и от фирмата ни хвърлят прах в очите, цацата би трябвало да ги обвини и тях, а не само първия и най-удобен в лицето на шофьора.
tww09306483
Рейтинг: 3748 НеутралноДо коментар [#15] от "Smoke":
Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. ДостоевскиТъй де...! Ама вчера, тръгнали да ремонтират. Дали в договора им пише, че могат да се самоуведомяват от новините по телевизията? :)
Chubachubs
Рейтинг: 822 НеутралноФък оф Трейс, бял ден (обществена поръчка) да не видите от тук насетне. Управата ви е за панделата, където е шофьора на катастрофиралия автобус.
Chubachubs
Рейтинг: 822 НеутралноДо коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":
Еми да се разходи до Хърватска тогава, там пък какви планини и какви тунели има. Обаче пътищата са им като слънце.
Големи яйца:)
Рейтинг: 749 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "О, ко ма напрай!":
А партийния толуп Боко колко милиарди им даде под формата на обществени поръчки???
hamiltonf
Рейтинг: 5336 ЛюбопитноА конфликт на интереси има ли когато фирмата изпълнител и надзора са свързани лица?!
скоростен индекс "Y"Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 812 НеутралноМдаа, точно в този участък многото катастрофи се дължат на лошите европейски стандарти и БДС... как не се сетихме сами, то е толкоз просто и логично!
daam
Рейтинг: 1443 НеутралноТези прест.птици, разбира се ще излязат невинни в държавата на Борисов, Цацаров и Пеевски
snower
Рейтинг: 353 НеутралноОтношението между строителните фирми и държавата е "гарван гарвану око не вади". Ще ни баламосват с прокурорски проверки, десеторни технически експертизи и така до следващата катастрофа. За всички ни е ясно, че се строи с големи икономии и че контролът е силно занижен.
plebs
Рейтинг: 2855 Неутрално"Цинизъм е да се катериш към властта по труповете на трагично загиналите хора край Своге."
Вратарa
Рейтинг: 12 НеутралноАре на бас, че виновен ще излезе надзора, който е “английска” фирма. Боце ще ги ритне, те са и най-малкото перо във веригата като стойност, ще каже как навремето е изгонил всички чужди строителни фирми. Шефчетата на надзорната фирма ще бъдат приютени в някоя тиха агенция и всичко ще се забрави.
m17
Рейтинг: 2704 НеутралноДо коментар [#3] от "Ще върнем България в Европа":
Ами защото 80% от българите за пълни идиоти (по дефиницията на един политик) и се връзват на такива тетрални постановки. Баце е казал на Трейс " абе не се обяснявайте, замажете го" и те преасфалтират въпреки че формално не са виновни.
Smoke
Рейтинг: 740 НеутралноПравете разлика между задължения и права. Договорът не им забранява да се "самоуведомят" и да отидат да ремонтират по собствена инициатива. Това е тяхно право, но не е тяхно задължение да се самосезират и затова не могат да бъдат осъдени за това, че не са се самосезирали за дефекта.
Molossian
Рейтинг: 2476 НеутралноЕ не е истина колко са нагли тези.
Panta rhei....penetrating
Рейтинг: 12504 НеутралноКакво тогава ремонтират Трейс и защо изобщо го ремонтират ?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertDarth Plagueis
Рейтинг: 4421 НеутралноДо коментар [#9] от "О, ко ма напрай!":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе. Не казаха и колко е заплатата на гербавата зам министърка.
m17
Рейтинг: 2704 НеутралноДо коментар [#19] от "tsvetko_51":
Е да бе, представяте ли си министъра да излезе и да каже истината. А именно че българите карат като състезатели, че никой не спазва ограниченията на скоростта, че старците в автобуса са се мисли за безсмъртни и не са си сложили коланите, въпреки че има такива и шофьора ги е подканил. И нали медиите ше му се нахвърлят на момента и Баце ше го уволни оше преди да е свършила пресконференцията. Министъра казва това което пъбликата иска да чуе - че виновна е лошата фирма дето е направила път по който не може да караш като шумахер при проливен дъжд.
vesela
Рейтинг: 354 НеутралноЗа съжаление, в ЗДП има текст "несъобразена скорост". И даже скоростта на движение на автобуса да е била 41 км/час, както е показал първоначално тахометъра, пак ще я изкарат несъобразена. Защото в Закона няма текст за некачествен път и за вина на тези, които са го построили.
vesela.
Рейтинг: 1698 НеутралноВ Англия има такива криви пътища по баири и с какви ли не странни наклони къде тук не съм видял, ма не се пързалят. Винаги съм се чудил защо? Те така от интерес съм ги зяпал понякога защото имам много километри и години зад волана и лампата ми свети че това място е много опасно, все очавам да се завърти или хълзурне някой щото страшно наклонино и криво, ма колите като залепени за асфалта.
uhl23528019
Рейтинг: 1258 ЛюбопитноЕЕЕЕЕЕЕ това вече е върха!
На мястото на трагичния инцидент масово стават катастрофи...ама сега според разследващите само шофьора Григор виновен.Ейййй хора!Събудете се! Толкова ли нямате съвест да поемете отговорността за зле направения път???
uhl23528019
Рейтинг: 1258 НеутралноОСТАВКА НА ТЪПУНГЕРИТЕ!
Darth Plagueis
Рейтинг: 4421 НеутралноДо коментар [#35] от "m17":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКХахахахха, абе четете си глупостите преди да ги пускате бе😂
Toni Ivanov
Рейтинг: 1499 НеутралноИстината е една и снощи я казаха по БТВ,че неполиращите се инертни материали,ако се вложат в асфалта ще струват четири пъти по-скъпо...Какво да говорим повече? Едни пари са откраднати от българския данъкоплатец и сега същия го убиват по пътищата на територията.
tribiri
Рейтинг: 3000 ВеселоПеевски! Ти ли си!? Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
uhl23528019
Рейтинг: 1258 НеутралноВиждаме и ,,рецептите" и ,,направата" като тръгнем по пътищата да пътуваме...обаче!
Свинчуга
Рейтинг: 2013 НеутралноАйде затваряйте я тая гербава фирма, аман от крадливи некомпетентни теньовци...
Обичам да грухтя и плюскам.uhl23528019
Рейтинг: 1258 ЛюбопитноДо коментар [#41] от "Toni Ivanov":
Че малко ли пари смъкват всяка година от винетки,пътни данъци,застраховки,такси и т.н.?Къде отиват тези средства?
Боби Бобев
Рейтинг: 1291 НеутралноВоланът ти тресе, защото караш таралясник. Моят волан защо не тресе?
Боби Бобев
Рейтинг: 1291 НеутралноЕй сегинка!
Panda
Рейтинг: 1100 НеутралноНа мен пък ми прави впечатление, че асфалтът който се полага в Словения, Хърватска, Франция, Холандия ... видимо се различава от асфалта който се полага по българските пътища.
Та за кои евростандарти говорим?
Боби Бобев
Рейтинг: 1291 НеутралноТова кога го чу? Докато им сервираше кафето ли?
uhl23528019
Рейтинг: 1258 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "hamiltonf":
ИМА! Особено когато има гаф!
Боби Бобев
Рейтинг: 1291 НеутралноДо вчера умнокрасавците "разбираха" от болести по овцете, сега вече са "специалисти" по пътни настилки и междуфирмени отношения! Баси!
Свинчуга
Рейтинг: 2013 НеутралноДо коментар [#48] от "Panda":
Обичам да грухтя и плюскам.Нашият асфалт е по-качествен защото е произведен в стабилна консервативна държава а не в еврогейска левичарска клоака!!!1!11
Боже
Рейтинг: 264 НеутралноОсвен на Трейс, нека да зададат и още няколко въпроса за пътя:
Боже, Боже ...- Защо проекта е бил за междуселски път? Не е ли светнало на някой че ако има пренасочване от Хемус, всичкия трафик ще отиде там.
- Защо е пуснат да се ползва без да има акт 16. Всеки юрист ще ви каже, че тогава се счита за приет от възложителя.
- Не са ли знаели от АПИ и министъра какъв е договора и какви условия са заложени в него? Гаранции и начини на уведомяване. Нали за това вземат заплати?
- Пътя се ползва от 2015г. - кой го поддържа оттогава. Тази фирма какво е свършила, има ли поне един багер или камион, или само взема пари?
И всичко това не е в защита на Трейс, а да се изкарат отпред канцеларските плъхове които се опитват да се скрият, тикайки само Трейс отпред.
arcanum
Рейтинг: 3065 ГневноХората умряха като кучета, ама сега никой не е виновен, освен горкия шофьор.
Време е да свалим Борисов - всичкото това се случва с неговото съгласие.
hgg21387465
Рейтинг: 257 НеутралноВ България не се спазват и няма никакви стандарти, да не говорим за морал сред строителите. Това просто отсъства. Единственото, което ги вълнува, е скъпи коли, яхти, самолети и силиконки. Шефът на ТРЕЙС е окупирал ВИАС и няма никакъв шанс този човек да бъде подведен под каквато и да е отговорност. Просто е много мощен и с много връзки и влияние. Относно автобуса, естествено, че ще бъде хвърлена вината върху шофьора, а не върху изпълнителя. Все пак ГЕРБ и ДПС са взели доста голямо ресто от тези милиони, които са се дали за изграждане на пътя. Ако правителството има желание за промяна, поръчката за Струма, ще бъде дадена на чужда фирма с добро име. Така ще даде ясен сигнал към обществото и останалите фирми, че трябва да не крадат. Но така или иначе, е ясно, че българска фирма ще спечели милиардите. Все пак 50% отиват лично за премиера.
Свинчуга
Рейтинг: 2013 НеутралноДо коментар [#51] от "Боби Бобев":
Обичам да грухтя и плюскам.Друго е викаш грознотъпото пожарникарче дето НАИСТИНА разбира от всичко..
liverpoolfc
Рейтинг: 254 РазстроеноОт статията разбрах, че заради бдс се допука в сместа да се слагат боклуци, че да излиза по-евтино.
Забрани флаша към Капитал, не позволявай да ти натрапват реклами!!!Това идва да каже, че основното от асфалтирането е краденето.
Сега чакам министъра да обяви в документацията тоя варовик описан ли е като варовик и как точно е описан.
То от утре може асфалта да го слагат като добавка във варовика, че да е още по-евтино...
tribiri
Рейтинг: 3000 НеутралноДо коментар [#24] от "hamiltonf":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Работа на възложителя е да избере и проектанта и строителя и надзора.
Някой беше споменал баницата и употребяването й!
uhl23528019
Рейтинг: 1258 ЛюбопитноДо коментар [#47] от "Боби Бобев":
Какво ми ей сегинкаш бе? Ако майка ти или баща ти бяха на мястото на загиналите или в Пирогов ..ей сегинка ли щеше да викаш?
tribiri
Рейтинг: 3000 НеутралноОще повече, че възложителят плаща на проектанта и надзоеа отделно от това на изпълнителя и по отделни договори.
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Така че бъбривият очилатко да не се прави на ущипан, ами да казва, кой е сключил договорите през 2011 та.
Toni Ivanov
Рейтинг: 1499 НеутралноСнощи като казаха по телевизията,че всички пътища в България се асфалтират с варовиков материал ми настръхна косата,това значи,че този асфалт удължава спирачния път,а при дъжд става пързалка...Е как да се борим с войната по пътищата,като мафията сами я създават? Значи,че не само алкохолът и високата скорост,а и асфалтът допринася за войната по пътищата. Долу мафиотското правителство. ОСТАВКА.
uhl23528019
Рейтинг: 1258 ЛюбопитноДо коментар [#57] от "liverpoolfc":
Ами явно така е удобно и лесно да се краде по много.Те затова се ,,заеха" да ,,Хасвалтират""...
Darth Plagueis
Рейтинг: 4421 НеутралноДо коментар [#49] от "Боби Бобев":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕдин гербераст напада друг гербераст и се обиждат на умнокрасивци 😂😂😂
uhl23528019
Рейтинг: 1258 ЛюбопитноДо коментар [#61] от "Toni Ivanov":
ОСТАВКА!
dedo_goshko
Рейтинг: 659 НеутралноОтговорът е ясен - защото караш Москвич, а при него всичко е "желеУезно" и волана не тресе :):):)
А малко по-сериозно - не карам таралясник, но новите участъци от магистрала Тракия са супер некачествени и пътя е станал на, както казват в хърватско, "колотраци" - средната лента е ужасен коловоз и тресе ужасно, докато караш по него. А аз карам на всеки 2-3 седмици до Бургас и знам точно кои участъци са толкова зле и повярвай ми - никак не са малко тези участъци, да не говорим, че в района след Карнобат има вече доста "кръпки" на новата магистрала, вероятно заради високото качество ще да е така ..... :)
Рол
Рейтинг: 606 НеутралноДо коментар [#51] от "Боби Бобев":
Защото са умни и красиви а не тъпи грозни.
the_european
Рейтинг: 560 НеутралноТрейс са нанесли непоправими щети на всички пътища, които са строили и ремонтирали. Няма по-некадърно изпълнение на магистрален път от Плодовитово - Ст. Загора, лот от магистрала Тракия, в който дясната лента е така разбита, че ако караш в нея, можеш да хванеш морска болест. Там автомобилите водят война, за да карат в по-малко износената и не друсаща лява лента. Точно по същия начин вече се започва да се усеща и компрометиране на дясната лента в друг техен лот - от Ст. Загора до Нова загора. Досега през целия си живот - 48 години - не съм виждал по-некадърни строители на пътища, честно.
kumcho___valcho
Рейтинг: 1046 НеутралноДо коментар [#45] от "uhl23528019":
Данъкът отива в общината. Застраховките нямат нищо общо. Само винетката отива във фонда за републиканска пътна инфраструктура, но покрива половината разходи (останалите средства са еврофинансиране и доплащане от бюджета).
Ако си спомняш, Баце се хвалеше, че при нас един километър магистрала излиза 5-6 пъти по-евтино от Германия, а второкласните и третоскласните пътища - над 10 пъти и в Германия правели ремонти на 5 години, а нашите пътища изкарвали повече. При положение че само трудът е по-евтин у нас, сам можеш да си направиш извода за качеството на настилката. И не са виновни само изпълнителите - в случая този път е бил проектиран за второкласен и дори не са им задали изисквания за сцепление на износващия слой, а заради ремонта на Хемус е бил използван много по-интензивно от проектираното
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2770 НеутралноТрейс се измъкват с общи формулировки. Има 30 и няколко стандарта за асфалт и се избира кой от тях съответства на пътните условия. Птят е с висока концентрация на ПТП, завой с обратен наклон и с място където се стича вода от страничния склон. Ако АПИ не е задала по-специални изисквания за участъка Трейс има вътрешен надзор, който е трябвало да оведоми АПИ да направи промени в проекта и ако те не направят нищо Трейс да откаже поръчката.
WC1
Рейтинг: 532 НеутралноДо коментар [#19] от "tsvetko_51":
ATXНе е нормално министър да дава пресконференция в партийна централа. Нещо се е объркал!
WC1
Рейтинг: 532 НеутралноДо коментар [#67] от "the_european":
ATXИ превозвачите са не по-малко виновни заради яко претоваварените камиони.
bgkurshum
Рейтинг: 793 НеутралноИ какво от това? За сикаджията е все едно дали рушветите са от Трейс или Прейс. Никога повече мутри начело на България.
dedo_goshko
Рейтинг: 659 НеутралноА това само е поредната лъжа на Бащицата - у нас магистралите /особено последните поръчки за Хемус и Струма/ са в ПЪТИ по-скъпи, отколкото цените за направа на магистралите за същите километри в Германия! Разговарял съм със строителен инженер /българин, ръководещ екип за строеж на магистрали в Германия/ и той ми сподели - в магистралите в България да не слагате и кюлчета злато по пътя, че Ви излизат толкова скъпо? :):):) А както и Вие подсказахте - като се има предвид, че труда у нас е по-евтин, а качеството многократно по-лошо от немското, извода е ясен - у нас се краде от пътища като за световно! И Трейс са точно върха на пирамидата за крадене! А оправданието им е като г.ъ.з.а. - всеки си го има, но на някои е по-хубав от на другите ... :):):)
Андонов
Рейтинг: 1124 НеутралноКакви евростандарти и БДС. Веднага външна експертиза, оценка и цялото ръководство на пътната агенция и министерството в оставка, за да не влияе на разследването. Това са 17 живота!
“Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж ОруелИ не са само те, забравихте ли статистиката само за последната година в подобни "инциденти".
Корупция и давери. Нищо повече.
О, ко ма напрай!
Рейтинг: 2679 НеутралноПри партийни толупи в борда има узаконена корупция. Те осигуряват спокойствие на фирмата от партиен рекет и преследване.
Сега опорките са.. Пеевски иска да им вземе бизнеса.
Да мислиш че такава фирма работи качествено е илюзия която струва скъпо.. както видяхме.
Darth Plagueis
Рейтинг: 4421 НеутралноДо коментар [#75] от "О, ко ма напрай!":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТ.е., гербавите Калинки ги наричаш партийни тулупи. Ами..съгласен съм.
razor
Рейтинг: 607 НеутралноНесъобразената скорост може да бъде и по-ниска от максималната.
Примерно - като знаете (или предполагате), че асфалтът е лош, защо не сте намалили?
razor
Рейтинг: 607 Неутрално"коректно адресирана съобразно изискванията на договорните условия по ФИДИК"
Точно такова животно няма. Договорните условия на ФИДИК са общи, а конкретният начин за изпращане и получаване на кореспонденция трябва да е описан в специалните условия на договора.
Чърчил
Рейтинг: 625 НеутралноЗа „професионализма“ на ТРЕЙС ГРУП съмненията остават .За наглостта ,за корупцията и некадърността в АПИ също , а и нашенеца пословичен с късата си памет скоро и това ще забрави. Забележете уважаеми колеги как от цялата тази „пушилка“ КОРУПЦИЯТА извлича ДИВИДЕНТИ. Правителство ще създава нова структура(,щото сега са малко) която да контролира пътищата. Ето какъв е резултата от БЕЗСИЛИЕТО ,генно модифицирания корупционен модел на управление на това правителство според социолози най корумпираното в новата история на България. .
ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНОmrslv
Рейтинг: 251 НеутралноДо коментар [#18] от "tww09306483":
Имаш превдид участъка около Стара Загора... На практика дясното платно е неизползваемо!
Булаир
Рейтинг: 876 НеутралноДо коментар [#79] от "Чърчил":
Тя, новата структура си я има отдавна https://frognews.bg/novini/badeshtiiat-nov-edinen-organ-bezopasnost-patishtata-sashtestvuva-15-godini.html ... ама за Боко, Дончев и Ко е по-удобно да направят още една и да си измият на*рания задник с нещо от ипа " ... това е бил проблемът ..." .
Булаир
Рейтинг: 876 НеутралноДо коментар [#77] от "razor":
Та, викаш най-добре всеки шофьор да си носи мини-лаборатория, да взема проби от асфалта и да определя "съобразената" скорост.
m17
Рейтинг: 2704 НеутралноДо коментар [#55] от "hgg21387465":
Ама да не стане като с чуждата фирма (дето почна да строи Дунав Мост и се наложи да го достроява българска фирма ?. Или чуждата фирма дето почна софийското летище (Щрабаг-Асвтрия) и му падна покрива още докато беше в строеж ?. Или чуждите фирми (ПОРР-Германия) дето строиха магистралата в Сърбия 10 години и накрая се наложи сърбите да вземат тозно Трейс че да я завършат ?.
Да не мислите че чуждата фирма ще докара немци да работят тук ?. Или ще ползва немски материали ?. Ми то тогава цената ще излезе като в Германия и на българите ще им приседне щото цените там са с много пъти по-високи.
Yotce
Рейтинг: 1385 НеутралноСигурно си му подложил някоя пачка, спечелена от носеща смърт гербаджийска схема, та затова не тресе.
Или тия коловози и те са по БДС?
m17
Рейтинг: 2704 НеутралноДо коментар [#73] от "dedo_goshko":
Е да бе да, айде погледнете цените в германия и в българия и тогава ги говорете тия глупости.
m17
Рейтинг: 2704 НеутралноДо коментар [#54] от "arcanum":
Ех ако бяха сложили тия пусти колани,както шофьора, сигурно нямаше да са мъртви. Или ако шофьора беше спрял за 10мин в най-големия дъжд а не да пропуска по нанадолнището с превишена скорост.
m17
Рейтинг: 2704 НеутралноДо коментар [#40] от "Darth Plagueis":
Знам че истината боли но пък трябва да си я казваме - 80% кръгли идиоти си е голям проблем. Лошото е че много от тях се имат за умни и красиви дори.
Роси
Рейтинг: 9176 Неутрално"ръководител на лабораторията е синът на шефа на холдинга."
Тези направо са за затвора.
nonsens2
Рейтинг: 649 НеутралноДо коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":
Да, вярно. Но и при много силен дъжд не можеш да види
потоци вода. Сякаш попива в асфалта.
В университета в Делфт има катедра по асфалта/ колкото и чудно да звучи/. Докторантит, например, прекарват стажа си по магистралите.
Julian Mall
Рейтинг: 2311 ГневноТези от Трейс са абсолютно нагли и с чувство стоят над всякакви закони. За сведение има варовик който няма никакви якостни характеристики и става само за киреч и такъв който се използва в бетонните смеси! Тези безсрамно си признават че са използвали за повърхностният слой каменно брашно и затова асфалта е като пързалка!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоМежду другото шефът им в интервю за Сашо Доков обясняваше как като строг родител щял да прати сина си да работи в селското стопанство, а той го направил шеф на лабораторията си! Синчето дали може да разпознае каква е разликата между варовик и пясъчник например?
Roni
Рейтинг: 506 НеутралноСтранно, 90 % от коментарите ми звучат като "агитка"-само ТРЕЙС и нейния калпав асфалт са виновни за тази катастрофа!
Гордо форумно Моше (според радиоточката де)Не оневинявам ТРЕЙС и асфалта! Но да попитам два реторични въпроса:
1. Защо САМО този автобус е катастрофирал? А не колите и автобусите минали минути преди него по същия път при същите условия?
2. Някой замисли ли се дали щеше да има толкоз много жертви, ако пътниците бяха закопчани с колани (ако изобщо ги е имало де)? Джокер -В друга тема някой спомена "ако бяха с колани, нямаше да се мятат в тъткалящият се автобус като пране в перална машина".
Айде почвайте да цъкате минуси, да ме наричате гербераст, тъпанар,ушанка/ватенка и т.н. Ама си помислете върху моите два въпроса.
хм
Рейтинг: 1289 Неутралнодебелото лиле с окови КОГА ?
или за пионерчетата от трибуната на мавзолея някакви специални закони ?
fac24373751
Рейтинг: 82 НеутралноДо коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":
Въобще не оневинява никой. Идете да видите канадските междуградски пътища ( да оставим магистралите). Оня ден пътувах между Кингстон и Отава по №15 - път като слънце. А температурите са менят от -30 до +30, да не говорим за януари, когато се мени от -10 до +5 и обратно пет пъти в месеца (freeze/thaw cycle). Може, стига да има желание.
Николай Николов
Рейтинг: 1624 Неутралноgosko22
Рейтинг: 439 НеутралноОказа се че парите на ТРЕЙС са толкова, че 3 министри подадоха оставка, за да не се окаже проблема в асфалта. Явно не бяха синхронизирани със Шефа. Асфалта е първо качество. Вижда се с просто око по коловоцюзите и знака за 40км ограничение. Ако нямаше асфалт а чакъл щяхме да караме само с 30км така че десетките милиони са за първо качество работа и материали.