ИКЕА открива център и в Пловдив

Никос Ифантидис, управител на IKEA за България

© Надежда Чипева, Капитал

Никос Ифантидис, управител на IKEA за България



Шведският гигант за обзавеждане на дома ИКЕА отваря посетителски център и в Пловдив, след като вече два такива работят във Варна (от 2015 г.) и Бургас (от 2016 г.).


Този в Бургас не в традициите на веригата е разположен в мол. Същото се повтаря и в Пловдив. Той ще отвори врати заедно с отварянето на новия мол в града - "Плаза", съобщи Никос Ифантидис, управител на IKEA за България. Той ще бъде разположен на две нива и ще разполага с 2100 кв.м. Компанията не обяви какъв е размерът на инвестицията в този център с мотива, че тя още не е завършила. В него ще работят около 25-30 души при общо 350 служители за цялата компания.


В центъра ще могат да се правят поръчки на стоките, а също ще се предлага проектиране на кухни, монтаж и потребителско финансиране.


Двуцифрен ръст на посетителите




Ръководството на компанията в България се похвали с общо 16 млн. посетители (брой посещения) за последните 7 години, като средно всяка година те се увеличават с 14%. С 12% всяка година пък нарастват продажбите. За изтеклата 2017 г. общо посетителите в магазина в София и в центровете във Варна и Бургас са били 2.9 млн., като продажбите са били за 113 млн. лв.


Компанията се похвали, че вече присъства и на пазара в Индия от няколко дни, а от миналата година и в Сърбия.


Новости в ресторанта


Клиентите на магазина в София се превръщат често и в клиенти на ресторанта на веригата, която обичайно се рекламира с кюфтенцата си. В скоро време ще бъдат пуснати и кюфтета от сьомга, а компанията вече предлага и зеленчуков хотдог.


Компанията отчита, че през миналата година е продала 700 хил. порции храна в ресторанта си.


Нещо ново, нещо евтино


В скоро време потенциалните клиенти на компанията ще получат и новия й каталог, който се разпространява в 50 страни. Новите продукти в него са отбелязани с оранжева точка, а тези с "трайно ниски цени" - с червена.


В него този път са показани седем цялостно обзаведени жилища. Сред акцентите в новия каталог са продуктите за домашни любимци, които са част от лимитирана, но дългосрочна серия и се очаква да бъдат налични за около година.


Ръководството на компанията подчертава, че каталогът е произведен от сертифицирана хартия, чието производство се проследява от началото до края, като целта е да се намали въглеродният отпечатък от производството. Към момента направата на един каталог има въглероден отпечатък, който се измерва с този на четири кюфтенца или изминаването на 4 км разстояние със стандартен автомобил.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 685 Любопитно

    А кога потребителите в България ще получат от IKEA цени като в Румъния или Унгария?

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  2. 2 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    А кога потребителите в България ще получат от IKEA цени като в Румъния или Унгария?
    —цитат от коментар 1 на FvH


    Когато спре да има двуцифрен ръст на клиентите. Само че ние сме овце и за нас тревата на комшията е винаги по-зелена...

  3. 3 Профил на true_original
    true_original
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Посетителски център не означава ли магазин или и те са нещо повече колкото макдоналдс е ресторант...

  4. 4 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#1] от "FvH":

    Когато пазарът ви се увеличи със 100 %.. И станете платежно способни.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  5. 5 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Рекламна статия, сложете поне знак Реклама

  6. 6 Профил на glavatar
    glavatar
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Колкото повече магазини, толкова по-добре.

  7. 7 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    До коментар [#1] от "FvH":

    Когато имаме пазар като техния и покупателна способност като тяхната.

  8. 8 Профил на Makq Nekoitaaizlagal
    Makq Nekoitaaizlagal
    Рейтинг: 160 Весело

    Сами ли ще си го сглабят филипополисци ?

  9. 9 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    До коментар [#6] от "glavatar":
    глупости, много магазини не значи добро качество и/или по ниски цени А и тези вериги разкатават мамката на българските производители, много от тях затвориха и сега ги гонят ЧСИ

    Тиква под наем.
  10. 10 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1160 Разстроено

    а и управителя пак е мазен грък

    Тиква под наем.
  11. 11 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 1062 Любопитно

    А аз харесвам Икея и не разбирам, защо магазин за мебели, рекламират кюфтета и храна!

  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2624 Весело

    До коментар [#2] от "Лео":

    И каква е логиката?! Ти пак показваш обирджийският си манталитет като по въпроса с държавните почивни станции и хотели в България! (Виж поста ми под статията в Капитал "Най-големият хотелиер.")

  13. 13 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2682 Неутрално

    До коментар [#1] от "FvH":

    Че различни ли са цените?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK