Шефовете на "Фолксвген" ще карат електрически автомобили

Шефовете на "Фолксвген" ще карат електрически автомобили

© Fabian Bimmer, Reuters



Германският автомобилопроизводител "Фолксваген" (Volkswagen) възнамерява да увеличи броя на електрическите и хибридните коли в служебния си автопарк. Това пише днес вестник "Велт", цитиран от ДПА и БТА.


Според публикацията, позоваваща се на източници от компанията, след "значително увеличение" делът на електромобилите и хибридите сред 20-те хиляди автомобила, ползвани служебно, ще достигне десет на сто догодина.


Главният изпълнителен директор на "Фолксваген" Херберт Дис иска мениджърите на подразделенията да карат коли на батерии, а новите правила за ползването на служебния автопарк ще бъдат оповестени "до седмици или месеци", съобщиха от фирмата.




В началото на 2020 г. "Фолксваген" ще пусне в производство първия си изцяло електрически автомобил.


През юни компанията обяви, че ще плати на германските власти глоба от 1 млрд. евро заради скандала с манипулираните данни за емисиите отработени газови на дизелови автомобили. "Фолксваген" призна през септември 2015 година, че е манипулирал данните при американските тестове за измерване на отделените вредни газове. Скандалът, станал известен като "Дизелгейт", доведе до множество съдебни дела за милиарди долари в няколко страни, а политиците в САЩ и Европа обърнаха сериозно внимание на въпроса за вредните емисии, отделяни от дизеловите двигатели.

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2436 Неутрално

    Това не е добра новина за Рассия и арабските шейхове.

  2. 2 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1729 Любопитно

    Това не е добра новина за Рассия и арабските шейхове.
    —цитат от коментар 1 на palav_nik


    Колко ще струва колата, тока? И, откъде ще го вземат(от какво ще го произведат) тока?

    Нали германия беше против ядрената енергия?

    Батериите, от какво се правят, и колко време издържат. Колко ще струва подмяната им?

    Много въпросчета. 🤔

    Сосо140
  3. 3 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2436 Неутрално

    "Нали германия беше против ядрената енергия?"

    Е, и.
    Германия няма режим на тока.

  4. 4 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Да живей Руския газ в Германия

    Да кажем не на педерастията!
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9886 Неутрално

    10% хибриди не е много, а 1 милиард в сравнение с 15-те в САЩ е нищожен за лъжата. А какво ще плати на излъганите собственици е друга тема...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1729 Любопитно

    "Нали германия беше против ядрената енергия?"Е, и.Германия няма режим на тока.
    —цитат от коментар 3 на palav_nik


    Какво общо има "режим на тока", с моя въпрос, за цената на тока?!? 🤔😵😖

    Въпросът е, колко ще ти СТРУВА, едно зареждане, и колко км (ще) можеш да изминеш с него? Примерно, 400 км. с едно зареждане.

    И, колко цента ще ти излезе изминаването на 1 километър? 💶

    П.П. Също питах, от какво ще правят ток: въглища, газ, слънце, вятър...

    Сосо140
  7. 7 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    [quote#2:"fje35574291"][/quote] "Колко ще струва колата, тока? И, откъде ще го вземат(от какво ще го произведат) тока?

    Нали германия беше против ядрената енергия?

    Батериите, от какво се правят, и колко време издържат. Колко ще струва подмяната им?

    Много въпросчета. "


    Като имаш много въпросчета, сядащ и четеш,а не да драскаш глупави коментари. Тоя форум не е образователен център за такива, които ги мързи да четат.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  8. 8 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 852 Неутрално

    А какво ще плати на излъганите собственици е друга тема...
    —цитат от коментар 5 на penetrating


    "Излъганите" собственици продължават да си купуват дизелови фолксвагени, това е най-показателното.


  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    [quote#6:"fje35574291"][/quote]

    "...И, колко цента ще ти излезе изминаването на 1 километър?..."

    Ще се опитам да те успокоя. най-вероятно 1 км няма да е по-евтин, отколкото сега. Защото дори и сега, при скъпите горивА с високи акцизи улиците и магистралите са задръстени от автомобили. дОРИ И В бЪЛГАРИЯ!

    Целта на електромобилите е НАМАЛЯВАНЕ НА ЗАВИСИМОСТТА НА РАЗВИТИТЕ СТРАНИ ОТ СТРАНИТЕ, ИЗНОСИТЕЛКИ НА ФОСИЛНИ ГОРИВА!

  10. 10 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    Дори китайците отдавна правят чисто електрически автомобили, а Фолксваген още нямат! Лъжеха с дизелите и мислеха, че далаверата ще е вечна. Ситуацията наподобява тая със смартфоните на Нокия и тяхната операционна система. Държаха на нея докато се затриха, а бяха номер 1. Фолксваген няма да се затриятн, но много изостанаха с електриките - 2020 г. щели да пуснат първия си електрически автомобил. Нисан до тогава вероятно ще пуснат 3-тата генерация на техния.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    Докато някои се взират в големите шосейни кръстосвачи от по 5 м, и се тюхкат как ще могат да изминат 500 км само с едно зареждане, Нисан и Рено напредват с градските електромобили - защото там ще е пробива, и болшинството автомобили изминават 50-100 км дневно.
    Да не говорим, че и при нас ще дойдат времената, когато таксите за големите 5 м автомобили ще се удвоят, а може и изобщо да им се забрани движението в големите градове.

  12. 12 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2436 Неутрално

    "Въпросът е, колко ще ти СТРУВА, едно зареждане, и колко км (ще) можеш да изминеш с него?"

    Тези коли са проектирани за европейски пътища.
    А не за нашите селски друмища.

  13. 13 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 877 Весело

    Крайно време е да си вземат по една “Тесла”!
    И да не и пипат софтуера! 😂😂

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  14. 14 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#7] от "quatro_4x3":

    Ако не си забелязал, въпросите ми са РЕТОРИЧНИ! 😏😛

    Сосо140
  15. 15 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 877 Весело

    До коментар [#8] от "abdulhazred":

    Излъгани (без кавички) са милиони. “Продължават да купуват” каквото има на пазара. Ако се предлагаха същото количество електромобили, дизел нямаше да купи вече никой...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  16. 16 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#8] от "abdulhazred":

    До коментар [#9] от "historama":

    Така е, хората не ги вълнува "Дизелгейт", а КОЛКО манги, трябва да платят СЕГА. За кое, по- напред, да платят!

    Дизелът си остава евтин транспорт, и затова не им пука на хората, какво се съдят, там горе. Ако не беше икономически изгоден, дизелът нямаше да се ползва от градския транспорт, камиони/тирове, изобщо тежка техника/транспорт(включително военна), и т.н.

    Гледам, настроението е друго, под статиите, за новите LED крушки, срещу халогенните, а тука някои се правят, на големи новатори(ли, как да ги нарека)!?! 🔋🛢⛽️💡🕯😏🤑😊

    Сосо140
  17. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    САЩ (само САЩ) намалиха постепенно вноса на петрол от Б.И., и сринаха цените.
    Достатъчно ще е 5% от автомобилите да са електрически, и петролът ще престане да е стратегическа суровина.
    не казвам че никой няма да го купува, но потреблението му ще спадне поне с 20, а може би и с 30% в световен мащаб. Да му мислят страните - бензинови колонки!

  18. 18 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1729 Весело

    Крайно време е да си вземат по една “Тесла”!И да не и пипат софтуера! 😂😂
    —цитат от коментар 13 на Торбалан


    По- гот е, като го пипнат, вади криле!?

    Летяща тесла:

    https://youtu.be/iJpUPPznYSU

    🚗🚘😵😊

    Сосо140
  19. 19 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#7] от "quatro_4x3":Ако не си забелязал, въпросите ми са РЕТОРИЧНИ! 😏😛
    —цитат от коментар 14 на fje35574291


    И риторични са глупави.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  20. 20 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1729 Весело

    САЩ (само САЩ) намалиха постепенно вноса на петрол от Б.И., и сринаха цените.Достатъчно ще е 5% от автомобилите да са електрически, и петролът ще престане да е стратегическа суровина.не казвам че никой няма да го купува, но потреблението му ще спадне поне с 20, а може би и с 30% в световен мащаб. Да му мислят страните - бензинови колонки!
    —цитат от коментар 17 на historama


    Намалиха вноса, защото взеха да произвеждат повече собствен, и май станаха #1 производител в сета! Не, че по- малко консумират.

    Явно, цените се отразиха, на добива на шистов нефт/газ. 🛢😉

    Сосо140
  21. 21 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1729 Весело

    САЩ (само САЩ) намалиха постепенно вноса на петрол от Б.И., и сринаха цените.Достатъчно ще е 5% от автомобилите да са електрически, и петролът ще престане да е стратегическа суровина.не казвам че никой няма да го купува, но потреблението му ще спадне поне с 20, а може би и с 30% в световен мащаб. Да му мислят страните - бензинови колонки!
    —цитат от коментар 17 на historama


    Намалиха вноса, защото взеха да произвеждат повече собствен, и май станаха #1 производител в сета! Не, че по- малко консумират.

    Явно, цените се отразиха, на добива на шистов нефт/газ. 🛢😉

    Сосо140
  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    В Западна Европа все повече хора слизат от автомобилите, и се придвижват с алтернативни транспортни средства-велосипеди, електротротонетки, електроскутери. Разбира се автомобилистите за разлика от родните талибанонеандерталци с шофьорски книжки, там пазят и пешеходеца, и велосипедиста, и дори тези, които са посмели да си карат тротонетките по улиците.
    Нека си представим какви ще са нашите градове, ако автомобилите се намалят с някакви 10%
    Между другото любопитна ще е някаква статистика колко от движещите се автомобили в София са на държавната администрация?

  23. 23 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1729 Весело

    Пак тоа БЪГ!?

    Първо си оправете бъговете, а после мислете, за "нови"/модерни технологии! 💻📲🖥😉😏

    Сосо140
  24. 24 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    До коментар [#9] от "historama":

    Абсолютно си прав, истерията по електрокарите е на политическа основа. Няма как икономически неизгоден и със съмнителна екология електрокар да е конкурентен на нормалните автомобили.

    Eddie lives... somewhere in time!
  25. 25 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    До 21
    Чугунът трудно вдява.

  26. 26 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#22] от "historama":

    В Европа едно, в СА друго. Американците, трудно ще се откажат, от автомобилите си.

    Колите са по- евтини, горивото- също. Плюс това, нямат изградена такава транспортна инфраструктура, като в Европа. На тях им дай- Хайуей, бейби! 🎸🎙👏

    https://youtu.be/5UWRypqz5-o

    В много градове, дори нямат Метро. Например, Маями(Флорида). 😏

    Сосо140
  27. 27 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#16] от "fje35574291":

    В част от Лондонското Сити започва експериментално за една година ЗАБРАНА ЗА ВСИЧКИ НЕ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ коли. След година вероятно ще ги забранят за цялото Сити. Като начало. Подобни забрани навлизат на много места в Западна Европа. Тенденцията е това да се случи постепенно навсякъде. Тогава ще се радваш на "икономичния" си дизелов Голф само на село в гаража. Паралелно с тия забрани започва и повишаване на данъците за дизеловите коли. След тях ще вдигнат и на бензиновите.
    Ще те подсетя - за да влезеш малко в час, потърси информация с колко са спаднали продажбите на дизелови коли в Западна Европа през последните 2-3 години, да не се оправдаваш, че въпросите ти били такива или онакива.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  28. 28 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#16] от "fje35574291": В част от Лондонското Сити започва експериментално за една година ЗАБРАНА ЗА ВСИЧКИ НЕ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ коли. След година вероятно ще ги забранят за цялото Сити. Като начало. Подобни забрани навлизат на много места в Западна Европа. Тенденцията е това да се случи постепенно навсякъде. Тогава ще се радваш на "икономичния" си дизелов Голф само на село в гаража. Паралелно с тия забрани започва и повишаване на данъците за дизеловите коли. След тях ще вдигнат и на бензиновите. Ще те подсетя - за да влезеш малко в час, потърси информация с колко са спаднали продажбите на дизелови коли в Западна Европа през последните 2-3 години, да не се оправдаваш, че въпросите ти били такива или онакива.
    —цитат от коментар 27 на quatro_4x3


    Първо, нито живея "на село", нито в заПАДНА Европа, така че не ме ИНТЕРВА, нито карам Дизел. В града , в който съм, градският транспорт е на ниво, и не ми се налага дори да карам. 🚊🚌🚍🚇😉

    Сосо140
  29. 29 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3343 Неутрално

    До коментар [#27] от "quatro_4x3":

    Скоро тези ограничения ще се случат и в центъра на София. Макар че подозирам, че целта ще е най-вече колите на държавната администрация да се движат по-необезпокоявани от колите на простосмъртните данъкоплатци

  30. 30 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#2] от "fje35574291":

    Раазумни въпроси, котио троловете не харесват. За това са ти нацвъкали толкова минуси.

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2548 Неутрално

    Това не е добра новина за Рассия и арабските шейхове.
    —цитат от коментар 1 на palav_nik


    Това от колко години го повтаряте?
    Да е намалял добива на петрол или да е паднала цената му?
    Новината не е добра за Мъск и акционерите на Тесла.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1515 Весело

    .... Като имаш много въпросчета, сядащ и четеш,а не да драскаш глупави коментари. Тоя форум не е образователен център за такива, които ги мързи да четат.
    —цитат от коментар 7 на quatro_4x3


    Какво да правят, ако не могат да четат (с разбиране) ?

    : )

    Имало едно време ссср!
  37. 37 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1614 Весело

    До коментар [#36] от "Онуфри":

    Които не разбират прочетеното, само да четат. Така никой не научава за проблема им. А може някога да започнат да разбират. Но като пропишат става ясно, че и четенето им е като писането. :))

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  38. 38 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#5] от "penetrating":

    Като говорите, имате ли хал хабер, каква е ситуацията или просто така приказка да става! ФВ изкупиха старите коли на отли4на цена и дадоха съвсем нови коли на супер цена! И познайте, хората какво взеха, ами дизел пак.

  39. 39 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4149 Неутрално
  40. 40 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#38] от "ivailosavoff":

    Хубаво са си взели дизели, но има вероятност след няколко години да берат ядове. На запад, много често, си купуваш нова кола, караш я докато и изтече гаранцията(обикновено 5 години), след което я караш в магазина, оценяват ти я и вземаш нова кола, като ти приспадат стойността, на която са ти оценили старата и доплащаш разликата. Като закараш след 5 години дизела или няма да ти го изкупят или ще ти приспаднат за него някаква нищожна сума от цената на новата кола.
    Да си купи отново дизел, с какъвто вече си е имал проблеми, това може да го направи само някой Ганьо, защото сме "големи тарикати".

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  41. 41 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#38] от "ivailosavoff":

    https://www.manager.bg/avtomobili/ryazk-spad-na-prodazhbite-na-dizelovi-avtomobili-v-germaniya
    https://money.bg/auto/25-sriv-na-prodazhbite-na-dizelovi-koli-vav-velikobritaniya.html
    https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/06/22/3203665_kraiat_na_dizela/
    Купуваш си дизел и става вечно твой.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  42. 42 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Точно. Играчка за шефове. Много скъпо и непрактично за да бъде масов автомобилю

    If you are going through hell... Keep going!
  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    До коментар [#27] от "quatro_4x3":

    Грешите! В центъра на Лондон (не в лондонското Сити) преди около пет години въведоха такса за достъп на неелектрически автомобили (не е забранен достъпа на такива и едва ли ще бъде). Който иска да влезе в центъра, си плаща. Който не иска / може да плаща, не влиза с кола в центъра.

  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9886 Весело

    До коментар [#38] от "ivailosavoff":

    Приказка да става :)
    Аз съм един от тези, на които фирмата смени само софтуера и дума не продума за обратно изкупуване, камо ли на "отлична" цена и не предложиха да продадат нови на "супер" цена :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9886 Весело

    До коментар [#8] от "abdulhazred":

    Но не и с манипулиран софтуер, нали :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  46. 46 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#40] от "quatro_4x3":

    " На запад, много често, си купуваш нова кола, караш я докато и изтече гаранцията(обикновено 5 години), след което я караш в магазина, оценяват ти я и вземаш нова кола"

    Много ЕКОЛОГИЧЕН подход, няма що!?

    Да ва и..., и еколозите(зелени)!

    Сосо140
  47. 47 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#44] от "penetrating":

    Не ме разбирайте неправилно. ФВ се осраха и си платиха за лъжата и така трябва да бъде. Но дизела си остава ненадминат откъм икономия и докато е така хората сте купуват. ФВ изкупиха модели 2010 до 2014 за по 16 000 до 20000 долара и собствениците им бе предложено да платят 2 до 3000 за нов автомобил, което си е отли4на сделка.
    Аз ли4но не карам дизел и не ми пука, няма и да купя, НО за фирма и за хора които карат много няма алтернатива НИКАКВА.

  48. 48 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9886 Весело

    До коментар [#47] от "ivailosavoff":

    По цената да разбираам ли, че предложената сделка не е в Европа? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK