Министерството на финансите предлага данъкът на колите да е според замърсяването

Министерството на финансите предлага данъкът на колите да е според замърсяването

© Николай Дойчинов



Данъкът върху леки и товарни автомобили под 3.5 тона ще зависи не само от мощността на двигателя и годината на производство, а и от замърсяването, което причиняват. Това предвиждат предложения за промени в Закона за местните данъци и такси, публикувани на сайта на Министерството на финансите, информира "Капитал".


Новият "екологичен" компонент представлява коефициент, по който ще се определя данъкът спрямо досегашния "имуществен" компонент (годината на производство и мощността на двигателя). Например автомобил в екологична категория "Евро 4" и нагоре (спрямо европейските стандарти за вредните емисии от изгорели газове) ще дължи по-малко данък, а тези с по-ниска - по-висок.


Друго предложение на ведомството е подаването на годишната данъчна декларация на самоосигуряващите се да става само по електронен път от 2019 г. Към момента това е задължително само за фирмите. Според мотивите по-малко от 25% от хората са подали декларацията си на хартия през 2017 г.


Отпадат облекченията за притежатели на повече от едно жилище




Хората, които притежават повече от едно жилище, ще изгубят 50-процентната си отстъпка, която ползват за данъка за основния си дом. По действащия Закон за местните данъци и такси всеки българин има право на това намаление, независимо от благосъстоянието си.


Сега се предлага облекчението да остане само за хората с едно жилище. Това означава, че за всички останали догодина данъчното задължение за основния апартамент (или къща) ще се удвои.

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на balada
    balada
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Това е много добра идея, но едва ли ще се осъществи..

  2. 2 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3372 Неутрално

    ПРАВИЛНО!!

    Очаквам бурни протести от собственици на "нов внос".

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  3. 3 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 1829 Неутрално
  4. 4 Профил на Kosta Del
    Kosta Del
    Рейтинг: 10 Гневно

    Поредната глупост нямаща общо с реалните проблеми. Данък за МПС трябва да е инкорпориран в цената на горивата ... за да може който кара повече, да заплаща повече данък + твърда годишна ставка спрямо общината, евро стандарта и т.н. , но само след проверка на реалните показания в независими пунктове - защото както се видя, от 15г Volkswagen Group бълва коли убийци (и дизелите, а тази седмица се разбра, че и бензиновите).

  5. 5 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    Това е много добра идея, но едва ли ще се осъществи..
    —цитат от коментар 1 на balada


    Както всичко у нас, и това е нагоре с краката.
    Този, който цапа, трябва и да чисти, но доброто в смисъла си решение ще краде ГЛЕСОПОДАВАТЕЛИ и ще потъне в безкрайни спорове в Парламента.
    Умряло при раждането!

  6. 6 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Чудесно, Тези, които сме на Пропан/Бутан ще ни има ли в схемата? А дано, ама надали. Нищо, че реално замъсряването от автомобили използващи това гориво е най-малко.

  7. 7 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Не знам само защо такива стандартни данъчни политики, започват да се прокрадват като идеи едва сега, когато трябва да са отдавна факт.

  8. 8 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 849 Неутрално

    До коментар [#6] от "HERMES":

    Би трябвало, с някаква пропорция между пропана и стандартното гориво, каквото средно се ползва от собствениците на такива автомобили.

  9. 9 Профил на npg38547585
    npg38547585
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    С личната ми кола минавам най-много 3000 км/год, със служебната 5 пъти повече. ....
    Това как се вписва в новото предложение?

  10. 10 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    До коментар [#9] от "npg38547585":

    Какво общо има? Притежанието на лек автомобил е удоволствие, за което се плаща. Ако не ти се плаща си свободен да се отървеш от личния си автомобил, който, както сам споделяш, така или иначе не караш.

  11. 11 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#6] от "HERMES":Би трябвало, с някаква пропорция между пропана и стандартното гориво, каквото средно се ползва от собствениците на такива автомобили.
    —цитат от коментар 8 на Chubachubs


    Би трябвало първо да започнат с премахването на т.нар. отстъпка на 15+ годишните автомобили, които уж имат катализатори. И да го имат, той отдавна не функционира правилно. Смешно е 20+ годишен Голф дизел да има данък в размер 20 лв. Безумно е.

  12. 12 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Първо да забранят всички талиги на 15 и повече години.

  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#11] от "HERMES":

    И това се предлага да отпадне, отделно стария голф ще му се вдигне данъка щото е Евро 1/2 и има коефициент 1.6 спрямо данъка сметнат по години и мощност. И така данъка на тоя голф ше стане 80лв което не е достатъчно но е едно добро начало.

  14. 14 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#7] от "Chubachubs":

    От миналата година познаха реализацията, просто всяка година се вдигна по малко. И е чак сега щото обшеството е готово да ги понесе чак сега.

  15. 15 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Това е поредната имитация на реформи. Заиграването с тези коефициенти не променя съществено размера на данъка спрямо сегашната ситуация и в никакъв случай няма да стимулира карането на нови коли. Коефициентът за нови коли е 2.3, а за стари - 1. Сложени са и много широки граници на сумите - от 1 до 3-4лв на киловат. И така, за нова кола 120кс Евро 6 и за 15-годишна кола Евро 2, данъкът излизат все между 100 и 300лв в зависимост от решението на конкретната община.

  16. 16 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#4] от "Kosta Del":

    Няма нужда от проверга, всеки автомобил си има евро сертификат и няма как да стане по чист от него с годините. Затова първата стъпка е спрямо сертификата.

  17. 17 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3058 Неутрално

    Всичко това е, защото есента и зимата приближават... Пак ще изскочи проблемът със замърсеният въздух в София и ГЕРБ трябва да отчетат дейност. Ще симулират активност и загриженост... Данчето ще чупи пръсти и ще обяснява, как всеки момент ще се приемат нови текстове в законите, които ще помогнат...!
    Естествено, на ГЕРБ-аджиите не им дреме за чистотата на въздуха и няма да посегнат на свещеното право на основният си електорат, да кара 20-30 годишни разпадащи се гробници на колела...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#17] от "tww09306483":

    Основния електроат на ГЕРБ са средната класа която кара нови коли средна ръка - 20-30к или втора опотреба над 15к лева.

  19. 19 Профил на Ivo Di
    Ivo Di
    Рейтинг: 184 Неутрално

    Пак ви пускат по пързалката с тая имитация на загриженост.
    Проблема идва от орките, твърдото гориво и градския транспорт (в по-малка степан).
    По-лесно е да дигнеш данък, отколкото да оптимизираш ценово и във всяко друго отношение градския транспорт.
    Тия са най-кафявата еманация на милиционерска мисъл.
    За нападжийчето, настоящ министър на финансите, направо не ми се говори.

  20. 20 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    Акциза върху горивата е най-добрия, правилен и справедлив данък. Караш таралясник дето гори повече - плащаш повече за гориво. Караш повече - плащаш повече данък.

    Проблемът е, че тея пари отиват за пенсии. А не за пътища и екология. И затова имаме винетки, тол такси, данъци на колите и още простотии от сорта дето са направени с една цел да събират повече пари.

    В момента новите коли ги облагат със сериозни данъци. Старите таралясници с много ниски данъци. Сега като го обърнат ако имаш стар таралясник дето го караш из селото си 2-3 месечно и му дигнат данъка - никой няма да го регистрира и да го плаща.

  21. 21 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Поредната глупост нямаща общо с реалните проблеми. Данък за МПС трябва да е инкорпориран в цената на горивата ... за да може който кара повече, да заплаща повече данък + твърда годишна ставка спрямо общината, евро стандарта и т.н. , но само след проверка на реалните показания в независими пунктове - защото както се видя, от 15г Volkswagen Group бълва коли убийци (и дизелите, а тази седмица се разбра, че и бензиновите).
    —цитат от коментар 4 на Kosta Del


    А нима той реално не е? Я ми обясни акциз на горивата какво е?

  22. 22 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Повечето мега замърсители са средно старите дизели от 2005-та до 2010 година.

    В лошо техническо състояние спроблем в я дюзи, я в турбо, я и двете. Без ДПФ и без катализатор.

    Технически тези автомобили може и да се водят Евро нещо си, но на практика са Евро 0.

    Вчера видях достатъчно "папраходи" на АМ "Тракия".

  23. 23 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#6] от "HERMES":


    Чудесно, Тези, които сме на Пропан/Бутан ще ни има ли в схемата? А дано, ама надали. Нищо, че реално замъсряването от автомобили използващи това гориво е най-малко.
    —цитат от коментар 6 на HERMES


    Не е най-малко. Най-малко замърсяват електромобилите, след тях - тези на природен газ (метан), а пропан-бутановите са чак на трето място. И това е само теоретично, защото стара таратайка на пропан-бутан може да замърсява повече от нов бензинов автомобил.

  24. 24 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#11] от "HERMES":И това се предлага да отпадне, отделно стария голф ще му се вдигне данъка щото е Евро 1/2 и има коефициент 1.6 спрямо данъка сметнат по години и мощност. И така данъка на тоя голф ше стане 80лв което не е достатъчно но е едно добро начало.
    —цитат от коментар 13 на m17


    Ми нищо не е 80 лв пак. Докато не го направят 500+ за старите автомобили, няма шанс да почнем да се отърваваме от тях, съответно и от емисиите им.

  25. 25 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 796 Неутрално

    ЕВРО МЕВРО , МЕТОДОЛОГИЯТА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕТО АКО Е ФАЛШИВА А ТЯ Е, КВО ПРАВИМЕ ТОГАВА ВЗИМАМЕ Я ЗА БАЗА ЗА СРАВНЕНИЕ И КВО ПРАВИМЕ , КВИ СА ТИЯ УРАВНОВИЛОВКИ , НА ТЕХНИЧЕСКИЯ ПРЕГЛЕД СЕ МЕРИ СЛАГАТ СЕ ЦИФРИЧКИТЕ И НА ТАЯ БАЗА ИНДИВИДУАЛНО , ДРУГОТО Е МЕНТЕ , НА ЕДИНИЯ МОЖЕ ДА СА ОТИШЛИ МАСЛЕНИТЕ СЕГМЕНТИ ИЛИ ПРОСТО ДА Е МЪРЛЬО НА ДРУГИЯ НЕ , ОТКЪДЕ НАКЪДЕ ДВАМАТА ЕДНАКВО ЩЕ ПЛАЩАТ , НА ЕДИНИЯ КОЛАТА МУ Е 6000 КУБИКА НА ДРУГИЯ ХИЛЯДА , ОЛООО

  26. 26 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3058 Неутрално

    До коментар [#18] от "m17":

    Средна класа, в България почти няма... Хората, които трябваше да я съставляват, емигрираха.
    Основният електорат на ГЕРБ е по-голямата част, от ония 80-ет процента...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  27. 27 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Добре, де, разбирам мотивите зад тази мярка, но не разбирам защо тръгва от министерство на финансиите.
    Нали имаме екологично министерство, би трябвало мярката да се предложи от тях, а финансиите само да я съгласуват. Щот така излиза, че не ни пука за замърсяването, а търсим откъде да чопнем повече мангизи за хазната.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Чудесно, Тези, които сме на Пропан/Бутан ще ни има ли в схемата? А дано, ама надали. Нищо, че реално замъсряването от автомобили използващи това гориво е най-малко.
    —цитат от коментар 6 на HERMES


    Така е, трябва да се настоява газовата уредба да се вписва в талона и да дава отстъпка от данъка.

  30. 30 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Акциза върху горивата е най-добрия, правилен и справедлив данък. Караш таралясник дето гори повече - плащаш повече за гориво. Караш повече - плащаш повече данък.
    —цитат от коментар 20 на realguru

    Не е така. Стара и нова кола може да изгарят едно и също количество дизел, но след едната остава облак черен пушек, а след втората не мирише на нищо, защото има катализатори, ДПФ-и, АдБлу-та, ЕГР-клапани, и много други работи, които струват скъпо за да покрие Евро-6, и в западните държави ти отбиват от данъка заради това.
    Но разбира се, на годишния преглед следят дали още функционират. Ако си ги изтърбушил, не минаваш прегледа, така че това Евро- дето го пише в талона не е само фиктивно както тук.

  31. 31 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9644 Неутрално

    Така събраните нови данъци вероятно ще бъдат "вложени" в ремонт на пътища като този на Своге...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  32. 32 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9644 Весело

    Много интересно. Прочетох коментарите. Очаквах хората да видят и втората новина - увеличението на данъците на първия имот (ако човек има два). При положение, че броят на имотите в българия е средно 3 имота на един българин (без значение от възрастта), очаквах тази тема да водещата, а не темата за 3 милиона авотмобила, 90% от които са почти антично стари (доближават 25 годишна въраст) и просто могат да бъдат отписани, защото данъците им ще са по-скъпи от стойността им...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  33. 33 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9644 Весело

    Много интересно. Прочетох коментарите. Очаквах хората да видят и втората новина - увеличението на данъците на първия имот (ако човек има два). При положение, че броят на имотите в българия е средно 3 имота на един българин (без значение от възрастта), очаквах тази тема да водещата, а не темата за 3 милиона авотмобила, 90% от които са почти антично стари (доближават 25 годишна въраст) и просто могат да бъдат отписани, защото данъците им ще са по-скъпи от стойността им...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    Контролът и сега е трагичен щом изправни, но бълващи черен дим коли спокойни се движат.

  37. 37 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    А рушенето на пътната настилка от тежащите 1.5-2 т. джипари не влиза ли в сметките. Щото прахоляците на пътя замърсяват още повече.

  38. 38 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 825 Весело

    Всичко това е да се лапат още пари, а не да се върши работа.......

  39. 39 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    Е Разгелде НАЙ-НАКРАЯ !!!
    Давайте ударете им данъците на всички ТАРАЛЯСНИЦИ и на тия с по 20 апартаемента дето стоят празни.

  40. 40 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 674 Любопитно

    Поредната глупост нямаща общо с реалните проблеми. Данък за МПС трябва да е инкорпориран в цената на горивата ... за да може който кара повече, да заплаща повече данък + твърда годишна ставка спрямо общината, евро стандарта и т.н. , но само след проверка на реалните показания в независими пунктове - защото както се видя, от 15г Volkswagen Group бълва коли убийци (и дизелите, а тази седмица се разбра, че и бензиновите).
    —цитат от коментар 4 на Kosta Del


    Аз като си "карам" моторната коса и бензиновия трион колко данък трябва да платя? А винетка за тях ще ми трябва ли?

    Dosis sola facit venenum!
  41. 41 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    А рушенето на пътната настилка от тежащите 1.5-2 т. джипари не влиза ли в сметките. Щото прахоляците на пътя замърсяват още повече.
    —цитат от коментар 37 на Хи-хи


    Джип 2тона нищо не руши, виж Камион 20тона руши много. Особенно ако са пренатоварени. За тях трябва здрави данъци и такси.

  42. 42 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 1325 Любопитно

    АЙДЕ, с категория ЕВРО 6 съм!

  43. 43 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 630 Неутрално

    Много интересно. Прочетох коментарите. Очаквах хората да видят и втората новина - увеличението на данъците на първия имот (ако човек има два). При положение, че броят на имотите в българия е средно 3 имота на един българин (без значение от възрастта), очаквах тази тема да водещата, а не темата за 3 милиона авотмобила, 90% от които са почти антично стари (доближават 25 годишна въраст) и просто могат да бъдат отписани, защото данъците им ще са по-скъпи от стойността им...
    —цитат от коментар 33 на penetrating


    Темата за увеличение на данъците за имотите първоначално изобщо я нямаше в статията. В последствие беше добавена. Затова всички коментари са за данъка на МПС-тата.

  44. 44 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Предлаганите мерки са меко казано палиативни. Данъкът за леки коли трябва да зависи САМО от масата, шума и замърсяването, доколкото този данък се събира, за да поддържат общините пътната си мрежа - или общо казано средата - която се амортизира от движението на МПС в нея. Това значи газове, износване на гумите и отлагане по пътя, износване на самия път, шум. Демек, тези, които шумят повече, тежат повече и пушат повече, следва да плащат по-висок данък. Кога е произведена колата и колко е мощна няма пряка връзка с амотризацията на средата.
    За републиканската пътна мрежа се плащат винетки, а скоро и тол такси.
    За мощността се плаща акциз на горивото, защото по-мощната кола е относително по-неикономична.
    За скъпите коли, били те нови или стари, се плаща ДДС при покупка.
    Всичко останало са псевдосоциални простотии и дране на тези, които работят, печелят и плащат, за сметка на неудачниците, тарикатите и скотовете.

  45. 45 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    Квото е ако ще и данъка да се дигне 100%.
    Само да се махнат старите таралясници от пътя. Тия нафтови печки ще ни издушат.
    Отделно тестове на пътя ако не ти работи катализатора айде 1000 лева глоба.
    Трябва да има контрол.

  46. 46 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    За кола над 10 години данъка трябва да е двоен и троен.
    Така или иначе пътищата са задръстени не може всеки да е с кола.
    Който може да си позволи да кара нормална екологична кола да кара, за другите метро.

  47. 47 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8060 Неутрално

    Горанов се чуди, как да прави повече излишъци в бюджета. Не че не е справедливо,но кой не иска да кара нова кола. А защо не го прави, Горанов знае.

  48. 48 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#41] от "eyd13372645":

    Абсолютно вярно е, че повечето камиони са претоварени и това никой не го следи.

    Утре на някой камион ще му изпуснат спирачките защото са разчетени за 30 тона общо тегло, а той примерно е 50 тона и пак ще има жертви.

    Тогава ще се окаже, разира с епост-фактум, че е бил претоварен, че е минал ГТП само по документи и т.н. ще се пошуми известн овреме и всичко пак шеи стръгне по старому.

    Жалко за хората.

  49. 49 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    [quote#11:"HERMES"][/quote]

    За управленското статукво шофьорите на саждохвъргачки, паркиращите по тротоарите и собствениците на бракуваните трошки, зарязани по междублоковите пространства са "Нашата електорална базука, со която ън местните изори догуина че опуцаме дзелени-мелени, умнокрасиви естети, гейчета со велюцюпед и секкфии други боклуци, кфито се нароиха ноу ънпоцледък"

  50. 50 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 704 Весело

    До коментар [#27] от "simval":

    Шегичка, а?!
    Министър Нено да предложи такова нещо?!?! Може и да може. Но зависи от спонсорството.

  51. 51 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 704 Весело

    До коментар [#48] от "subsonic":

    Уха, ще посягате на зърнарите, а?!?!
    А знаеш ли, че за един кратък период зърновозите са возили нормално натоварени? Пуснали слуха (или някои наистина искал да се въведе ред), че ДАИ ще проверява кантарните бележки на пристанището. Обаче после спонсорите набили канчетата на спонсорираните и работещата процедура за ограничаване на надтоварените зърновози станала градска легенда.

  52. 52 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Не знам има ли в някоя страна в Европа такъв пример? Или ние сме начело?
    А този знае ли, че в Норвегия (несравнима по стандарт с България) над 25 % от автомобилите са над 20-25 годишни? Дали и там данъка се определя по този начин?
    Или това е едно оправдание за събиране на пари?

  53. 53 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Алооо, данъчните еколози:
    А с колите на газ - кво праим?
    А с отоплението с печки на дръва и кюмюр - кво праим?
    Аре - автомобилите....

  54. 54 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1421 Весело

    Подозирам, че ако се престараят с размера на данъците, просто ще станем държава на пешеходци и велосипедисти...След което, на тия които все още продължават да карат автомобили, данъците ще скочат още N пъти, защото едни там бюджетни приходи няма да бъдат изпълнени, ако това не стане. Тогава наистина автомобили ще карат само от милионер нагоре....Или държавата ще си го избие отново от бедните, като им обложи велосипедите и дори ходенето пеша. Тук е абсурдистан, така че не се смейте, няма невъзможни неща.

    мурзилка
  55. 55 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    До коментар [#41] от "eyd13372645":

    Ма разбира се. Те хвърчат... Аре малко по-обективно

  56. 56 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    До коментар [#52] от "Софианец2":

    В САЩ съм виждал Тойота на 600 000 мили (разбирай - 1 000 000 км), която си минаваше без проблем техническия преглед. Изглеждаше си добре, поддържаше се редовно, не замърсяваше.
    Тук всеки втори дизел оставя черна черта след себе си, бензинките също не са много по-добре, но поне не личи толкова.
    И за АГУ трябва да има отстъпка от данъка.

  57. 57 Профил на Jordan J
    Jordan J
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Подкрепям решението за по-висок данък за таралясниците!
    Дано да се въведе още от следващата година!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK