Поредната глупост нямаща общо с реалните проблеми. Данък за МПС трябва да е инкорпориран в цената на горивата ... за да може който кара повече, да заплаща повече данък + твърда годишна ставка спрямо общината, евро стандарта и т.н. , но само след проверка на реалните показания в независими пунктове - защото както се видя, от 15г Volkswagen Group бълва коли убийци (и дизелите, а тази седмица се разбра, че и бензиновите).
Както всичко у нас, и това е нагоре с краката. Този, който цапа, трябва и да чисти, но доброто в смисъла си решение ще краде ГЛЕСОПОДАВАТЕЛИ и ще потъне в безкрайни спорове в Парламента. Умряло при раждането!
Чудесно, Тези, които сме на Пропан/Бутан ще ни има ли в схемата? А дано, ама надали. Нищо, че реално замъсряването от автомобили използващи това гориво е най-малко.
Какво общо има? Притежанието на лек автомобил е удоволствие, за което се плаща. Ако не ти се плаща си свободен да се отървеш от личния си автомобил, който, както сам споделяш, така или иначе не караш.
До коментар [#6] от "HERMES":Би трябвало, с някаква пропорция между пропана и стандартното гориво, каквото средно се ползва от собствениците на такива автомобили.
Би трябвало първо да започнат с премахването на т.нар. отстъпка на 15+ годишните автомобили, които уж имат катализатори. И да го имат, той отдавна не функционира правилно. Смешно е 20+ годишен Голф дизел да има данък в размер 20 лв. Безумно е.
Polite_Bear
И това се предлага да отпадне, отделно стария голф ще му се вдигне данъка щото е Евро 1/2 и има коефициент 1.6 спрямо данъка сметнат по години и мощност. И така данъка на тоя голф ше стане 80лв което не е достатъчно но е едно добро начало.
Това е поредната имитация на реформи. Заиграването с тези коефициенти не променя съществено размера на данъка спрямо сегашната ситуация и в никакъв случай няма да стимулира карането на нови коли. Коефициентът за нови коли е 2.3, а за стари - 1. Сложени са и много широки граници на сумите - от 1 до 3-4лв на киловат. И така, за нова кола 120кс Евро 6 и за 15-годишна кола Евро 2, данъкът излизат все между 100 и 300лв в зависимост от решението на конкретната община.
Няма нужда от проверга, всеки автомобил си има евро сертификат и няма как да стане по чист от него с годините. Затова първата стъпка е спрямо сертификата.
Всичко това е, защото есента и зимата приближават... Пак ще изскочи проблемът със замърсеният въздух в София и ГЕРБ трябва да отчетат дейност. Ще симулират активност и загриженост... Данчето ще чупи пръсти и ще обяснява, как всеки момент ще се приемат нови текстове в законите, които ще помогнат...! Естествено, на ГЕРБ-аджиите не им дреме за чистотата на въздуха и няма да посегнат на свещеното право на основният си електорат, да кара 20-30 годишни разпадащи се гробници на колела...!
Пак ви пускат по пързалката с тая имитация на загриженост. Проблема идва от орките, твърдото гориво и градския транспорт (в по-малка степан). По-лесно е да дигнеш данък, отколкото да оптимизираш ценово и във всяко друго отношение градския транспорт. Тия са най-кафявата еманация на милиционерска мисъл. За нападжийчето, настоящ министър на финансите, направо не ми се говори.
Акциза върху горивата е най-добрия, правилен и справедлив данък. Караш таралясник дето гори повече - плащаш повече за гориво. Караш повече - плащаш повече данък.
Проблемът е, че тея пари отиват за пенсии. А не за пътища и екология. И затова имаме винетки, тол такси, данъци на колите и още простотии от сорта дето са направени с една цел да събират повече пари.
В момента новите коли ги облагат със сериозни данъци. Старите таралясници с много ниски данъци. Сега като го обърнат ако имаш стар таралясник дето го караш из селото си 2-3 месечно и му дигнат данъка - никой няма да го регистрира и да го плаща.
Поредната глупост нямаща общо с реалните проблеми. Данък за МПС трябва да е инкорпориран в цената на горивата ... за да може който кара повече, да заплаща повече данък + твърда годишна ставка спрямо общината, евро стандарта и т.н. , но само след проверка на реалните показания в независими пунктове - защото както се видя, от 15г Volkswagen Group бълва коли убийци (и дизелите, а тази седмица се разбра, че и бензиновите).
Чудесно, Тези, които сме на Пропан/Бутан ще ни има ли в схемата? А дано, ама надали. Нищо, че реално замъсряването от автомобили използващи това гориво е най-малко.
Не е най-малко. Най-малко замърсяват електромобилите, след тях - тези на природен газ (метан), а пропан-бутановите са чак на трето място. И това е само теоретично, защото стара таратайка на пропан-бутан може да замърсява повече от нов бензинов автомобил.
До коментар [#11] от "HERMES":И това се предлага да отпадне, отделно стария голф ще му се вдигне данъка щото е Евро 1/2 и има коефициент 1.6 спрямо данъка сметнат по години и мощност. И така данъка на тоя голф ше стане 80лв което не е достатъчно но е едно добро начало.
ЕВРО МЕВРО , МЕТОДОЛОГИЯТА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕТО АКО Е ФАЛШИВА А ТЯ Е, КВО ПРАВИМЕ ТОГАВА ВЗИМАМЕ Я ЗА БАЗА ЗА СРАВНЕНИЕ И КВО ПРАВИМЕ , КВИ СА ТИЯ УРАВНОВИЛОВКИ , НА ТЕХНИЧЕСКИЯ ПРЕГЛЕД СЕ МЕРИ СЛАГАТ СЕ ЦИФРИЧКИТЕ И НА ТАЯ БАЗА ИНДИВИДУАЛНО , ДРУГОТО Е МЕНТЕ , НА ЕДИНИЯ МОЖЕ ДА СА ОТИШЛИ МАСЛЕНИТЕ СЕГМЕНТИ ИЛИ ПРОСТО ДА Е МЪРЛЬО НА ДРУГИЯ НЕ , ОТКЪДЕ НАКЪДЕ ДВАМАТА ЕДНАКВО ЩЕ ПЛАЩАТ , НА ЕДИНИЯ КОЛАТА МУ Е 6000 КУБИКА НА ДРУГИЯ ХИЛЯДА , ОЛООО
Средна класа, в България почти няма... Хората, които трябваше да я съставляват, емигрираха. Основният електорат на ГЕРБ е по-голямата част, от ония 80-ет процента...! :)
Добре, де, разбирам мотивите зад тази мярка, но не разбирам защо тръгва от министерство на финансиите. Нали имаме екологично министерство, би трябвало мярката да се предложи от тях, а финансиите само да я съгласуват. Щот така излиза, че не ни пука за замърсяването, а търсим откъде да чопнем повече мангизи за хазната.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Чудесно, Тези, които сме на Пропан/Бутан ще ни има ли в схемата? А дано, ама надали. Нищо, че реално замъсряването от автомобили използващи това гориво е най-малко.
Акциза върху горивата е най-добрия, правилен и справедлив данък. Караш таралясник дето гори повече - плащаш повече за гориво. Караш повече - плащаш повече данък.
Не е така. Стара и нова кола може да изгарят едно и също количество дизел, но след едната остава облак черен пушек, а след втората не мирише на нищо, защото има катализатори, ДПФ-и, АдБлу-та, ЕГР-клапани, и много други работи, които струват скъпо за да покрие Евро-6, и в западните държави ти отбиват от данъка заради това. Но разбира се, на годишния преглед следят дали още функционират. Ако си ги изтърбушил, не минаваш прегледа, така че това Евро- дето го пише в талона не е само фиктивно както тук.
Много интересно. Прочетох коментарите. Очаквах хората да видят и втората новина - увеличението на данъците на първия имот (ако човек има два). При положение, че броят на имотите в българия е средно 3 имота на един българин (без значение от възрастта), очаквах тази тема да водещата, а не темата за 3 милиона авотмобила, 90% от които са почти антично стари (доближават 25 годишна въраст) и просто могат да бъдат отписани, защото данъците им ще са по-скъпи от стойността им...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Много интересно. Прочетох коментарите. Очаквах хората да видят и втората новина - увеличението на данъците на първия имот (ако човек има два). При положение, че броят на имотите в българия е средно 3 имота на един българин (без значение от възрастта), очаквах тази тема да водещата, а не темата за 3 милиона авотмобила, 90% от които са почти антично стари (доближават 25 годишна въраст) и просто могат да бъдат отписани, защото данъците им ще са по-скъпи от стойността им...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
35
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Поредната глупост нямаща общо с реалните проблеми. Данък за МПС трябва да е инкорпориран в цената на горивата ... за да може който кара повече, да заплаща повече данък + твърда годишна ставка спрямо общината, евро стандарта и т.н. , но само след проверка на реалните показания в независими пунктове - защото както се видя, от 15г Volkswagen Group бълва коли убийци (и дизелите, а тази седмица се разбра, че и бензиновите).
Много интересно. Прочетох коментарите. Очаквах хората да видят и втората новина - увеличението на данъците на първия имот (ако човек има два). При положение, че броят на имотите в българия е средно 3 имота на един българин (без значение от възрастта), очаквах тази тема да водещата, а не темата за 3 милиона авотмобила, 90% от които са почти антично стари (доближават 25 годишна въраст) и просто могат да бъдат отписани, защото данъците им ще са по-скъпи от стойността им...
Темата за увеличение на данъците за имотите първоначално изобщо я нямаше в статията. В последствие беше добавена. Затова всички коментари са за данъка на МПС-тата.
Polite_Bear
Предлаганите мерки са меко казано палиативни. Данъкът за леки коли трябва да зависи САМО от масата, шума и замърсяването, доколкото този данък се събира, за да поддържат общините пътната си мрежа - или общо казано средата - която се амортизира от движението на МПС в нея. Това значи газове, износване на гумите и отлагане по пътя, износване на самия път, шум. Демек, тези, които шумят повече, тежат повече и пушат повече, следва да плащат по-висок данък. Кога е произведена колата и колко е мощна няма пряка връзка с амотризацията на средата. За републиканската пътна мрежа се плащат винетки, а скоро и тол такси. За мощността се плаща акциз на горивото, защото по-мощната кола е относително по-неикономична. За скъпите коли, били те нови или стари, се плаща ДДС при покупка. Всичко останало са псевдосоциални простотии и дране на тези, които работят, печелят и плащат, за сметка на неудачниците, тарикатите и скотовете.
Квото е ако ще и данъка да се дигне 100%. Само да се махнат старите таралясници от пътя. Тия нафтови печки ще ни издушат. Отделно тестове на пътя ако не ти работи катализатора айде 1000 лева глоба. Трябва да има контрол.
За кола над 10 години данъка трябва да е двоен и троен. Така или иначе пътищата са задръстени не може всеки да е с кола. Който може да си позволи да кара нормална екологична кола да кара, за другите метро.
Абсолютно вярно е, че повечето камиони са претоварени и това никой не го следи.
Утре на някой камион ще му изпуснат спирачките защото са разчетени за 30 тона общо тегло, а той примерно е 50 тона и пак ще има жертви.
Тогава ще се окаже, разира с епост-фактум, че е бил претоварен, че е минал ГТП само по документи и т.н. ще се пошуми известн овреме и всичко пак шеи стръгне по старому.
За управленското статукво шофьорите на саждохвъргачки, паркиращите по тротоарите и собствениците на бракуваните трошки, зарязани по междублоковите пространства са "Нашата електорална базука, со която ън местните изори догуина че опуцаме дзелени-мелени, умнокрасиви естети, гейчета со велюцюпед и секкфии други боклуци, кфито се нароиха ноу ънпоцледък"
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Уха, ще посягате на зърнарите, а?!?! А знаеш ли, че за един кратък период зърновозите са возили нормално натоварени? Пуснали слуха (или някои наистина искал да се въведе ред), че ДАИ ще проверява кантарните бележки на пристанището. Обаче после спонсорите набили канчетата на спонсорираните и работещата процедура за ограничаване на надтоварените зърновози станала градска легенда.
Не знам има ли в някоя страна в Европа такъв пример? Или ние сме начело? А този знае ли, че в Норвегия (несравнима по стандарт с България) над 25 % от автомобилите са над 20-25 годишни? Дали и там данъка се определя по този начин? Или това е едно оправдание за събиране на пари?
Подозирам, че ако се престараят с размера на данъците, просто ще станем държава на пешеходци и велосипедисти...След което, на тия които все още продължават да карат автомобили, данъците ще скочат още N пъти, защото едни там бюджетни приходи няма да бъдат изпълнени, ако това не стане. Тогава наистина автомобили ще карат само от милионер нагоре....Или държавата ще си го избие отново от бедните, като им обложи велосипедите и дори ходенето пеша. Тук е абсурдистан, така че не се смейте, няма невъзможни неща.
В САЩ съм виждал Тойота на 600 000 мили (разбирай - 1 000 000 км), която си минаваше без проблем техническия преглед. Изглеждаше си добре, поддържаше се редовно, не замърсяваше. Тук всеки втори дизел оставя черна черта след себе си, бензинките също не са много по-добре, но поне не личи толкова. И за АГУ трябва да има отстъпка от данъка.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
balada
Рейтинг: 515 НеутралноТова е много добра идея, но едва ли ще се осъществи..
Norman Granz
Рейтинг: 1655 НеутралноПРАВИЛНО!!
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Очаквам бурни протести от собственици на "нов внос".
Resurrection
Рейтинг: 2543 НеутралноПОДКРЕПЯМ С ДВЕ РЪЦЕ!
Kosta Del
Рейтинг: 33 ГневноПоредната глупост нямаща общо с реалните проблеми. Данък за МПС трябва да е инкорпориран в цената на горивата ... за да може който кара повече, да заплаща повече данък + твърда годишна ставка спрямо общината, евро стандарта и т.н. , но само след проверка на реалните показания в независими пунктове - защото както се видя, от 15г Volkswagen Group бълва коли убийци (и дизелите, а тази седмица се разбра, че и бензиновите).
Alexander97
Рейтинг: 2700 НеутралноКакто всичко у нас, и това е нагоре с краката.
Този, който цапа, трябва и да чисти, но доброто в смисъла си решение ще краде ГЛЕСОПОДАВАТЕЛИ и ще потъне в безкрайни спорове в Парламента.
Умряло при раждането!
HERMES
Рейтинг: 705 НеутралноЧудесно, Тези, които сме на Пропан/Бутан ще ни има ли в схемата? А дано, ама надали. Нищо, че реално замъсряването от автомобили използващи това гориво е най-малко.
Polite_BearChubachubs
Рейтинг: 618 НеутралноНе знам само защо такива стандартни данъчни политики, започват да се прокрадват като идеи едва сега, когато трябва да са отдавна факт.
Chubachubs
Рейтинг: 618 НеутралноДо коментар [#6] от "HERMES":
Би трябвало, с някаква пропорция между пропана и стандартното гориво, каквото средно се ползва от собствениците на такива автомобили.
wwwtoчkacom
Рейтинг: 733 НеутралноС личната ми кола минавам най-много 3000 км/год, със служебната 5 пъти повече. ....
Това как се вписва в новото предложение?
zle_platen_trol
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#9] от "npg38547585":
Какво общо има? Притежанието на лек автомобил е удоволствие, за което се плаща. Ако не ти се плаща си свободен да се отървеш от личния си автомобил, който, както сам споделяш, така или иначе не караш.
HERMES
Рейтинг: 705 НеутралноБи трябвало първо да започнат с премахването на т.нар. отстъпка на 15+ годишните автомобили, които уж имат катализатори. И да го имат, той отдавна не функционира правилно. Смешно е 20+ годишен Голф дизел да има данък в размер 20 лв. Безумно е. Polite_Bear
foxa5
Рейтинг: 571 НеутралноПърво да забранят всички талиги на 15 и повече години.
m17
Рейтинг: 1651 НеутралноДо коментар [#11] от "HERMES":
И това се предлага да отпадне, отделно стария голф ще му се вдигне данъка щото е Евро 1/2 и има коефициент 1.6 спрямо данъка сметнат по години и мощност. И така данъка на тоя голф ше стане 80лв което не е достатъчно но е едно добро начало.
m17
Рейтинг: 1651 НеутралноДо коментар [#7] от "Chubachubs":
От миналата година познаха реализацията, просто всяка година се вдигна по малко. И е чак сега щото обшеството е готово да ги понесе чак сега.
snower
Рейтинг: 318 НеутралноТова е поредната имитация на реформи. Заиграването с тези коефициенти не променя съществено размера на данъка спрямо сегашната ситуация и в никакъв случай няма да стимулира карането на нови коли. Коефициентът за нови коли е 2.3, а за стари - 1. Сложени са и много широки граници на сумите - от 1 до 3-4лв на киловат. И така, за нова кола 120кс Евро 6 и за 15-годишна кола Евро 2, данъкът излизат все между 100 и 300лв в зависимост от решението на конкретната община.
m17
Рейтинг: 1651 НеутралноДо коментар [#4] от "Kosta Del":
Няма нужда от проверга, всеки автомобил си има евро сертификат и няма как да стане по чист от него с годините. Затова първата стъпка е спрямо сертификата.
Petleshev
Рейтинг: 2526 НеутралноВсичко това е, защото есента и зимата приближават... Пак ще изскочи проблемът със замърсеният въздух в София и ГЕРБ трябва да отчетат дейност. Ще симулират активност и загриженост... Данчето ще чупи пръсти и ще обяснява, как всеки момент ще се приемат нови текстове в законите, които ще помогнат...!
Бивш tww09306483.Естествено, на ГЕРБ-аджиите не им дреме за чистотата на въздуха и няма да посегнат на свещеното право на основният си електорат, да кара 20-30 годишни разпадащи се гробници на колела...!
m17
Рейтинг: 1651 НеутралноДо коментар [#17] от "tww09306483":
Основния електроат на ГЕРБ са средната класа която кара нови коли средна ръка - 20-30к или втора опотреба над 15к лева.
Ivo Di
Рейтинг: 233 НеутралноПак ви пускат по пързалката с тая имитация на загриженост.
Проблема идва от орките, твърдото гориво и градския транспорт (в по-малка степан).
По-лесно е да дигнеш данък, отколкото да оптимизираш ценово и във всяко друго отношение градския транспорт.
Тия са най-кафявата еманация на милиционерска мисъл.
За нападжийчето, настоящ министър на финансите, направо не ми се говори.
realguru
Рейтинг: 2612 НеутралноАкциза върху горивата е най-добрия, правилен и справедлив данък. Караш таралясник дето гори повече - плащаш повече за гориво. Караш повече - плащаш повече данък.
Проблемът е, че тея пари отиват за пенсии. А не за пътища и екология. И затова имаме винетки, тол такси, данъци на колите и още простотии от сорта дето са направени с една цел да събират повече пари.
В момента новите коли ги облагат със сериозни данъци. Старите таралясници с много ниски данъци. Сега като го обърнат ако имаш стар таралясник дето го караш из селото си 2-3 месечно и му дигнат данъка - никой няма да го регистрира и да го плаща.
T.M.
Рейтинг: 714 НеутралноА нима той реално не е? Я ми обясни акциз на горивата какво е?
subsonic
Рейтинг: 538 НеутралноПовечето мега замърсители са средно старите дизели от 2005-та до 2010 година.
В лошо техническо състояние спроблем в я дюзи, я в турбо, я и двете. Без ДПФ и без катализатор.
Технически тези автомобили може и да се водят Евро нещо си, но на практика са Евро 0.
Вчера видях достатъчно "папраходи" на АМ "Тракия".
marker
Рейтинг: 767 НеутралноДо коментар [#6] от "HERMES":
Не е най-малко. Най-малко замърсяват електромобилите, след тях - тези на природен газ (метан), а пропан-бутановите са чак на трето място. И това е само теоретично, защото стара таратайка на пропан-бутан може да замърсява повече от нов бензинов автомобил.
T.M.
Рейтинг: 714 НеутралноМи нищо не е 80 лв пак. Докато не го направят 500+ за старите автомобили, няма шанс да почнем да се отърваваме от тях, съответно и от емисиите им.
reply
Рейтинг: 675 НеутралноЕВРО МЕВРО , МЕТОДОЛОГИЯТА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕТО АКО Е ФАЛШИВА А ТЯ Е, КВО ПРАВИМЕ ТОГАВА ВЗИМАМЕ Я ЗА БАЗА ЗА СРАВНЕНИЕ И КВО ПРАВИМЕ , КВИ СА ТИЯ УРАВНОВИЛОВКИ , НА ТЕХНИЧЕСКИЯ ПРЕГЛЕД СЕ МЕРИ СЛАГАТ СЕ ЦИФРИЧКИТЕ И НА ТАЯ БАЗА ИНДИВИДУАЛНО , ДРУГОТО Е МЕНТЕ , НА ЕДИНИЯ МОЖЕ ДА СА ОТИШЛИ МАСЛЕНИТЕ СЕГМЕНТИ ИЛИ ПРОСТО ДА Е МЪРЛЬО НА ДРУГИЯ НЕ , ОТКЪДЕ НАКЪДЕ ДВАМАТА ЕДНАКВО ЩЕ ПЛАЩАТ , НА ЕДИНИЯ КОЛАТА МУ Е 6000 КУБИКА НА ДРУГИЯ ХИЛЯДА , ОЛООО
Petleshev
Рейтинг: 2526 НеутралноДо коментар [#18] от "m17":
Бивш tww09306483.Средна класа, в България почти няма... Хората, които трябваше да я съставляват, емигрираха.
Основният електорат на ГЕРБ е по-голямата част, от ония 80-ет процента...! :)
simval
Рейтинг: 835 НеутралноДобре, де, разбирам мотивите зад тази мярка, но не разбирам защо тръгва от министерство на финансиите.
Аз не зареждам в Лукойл.Нали имаме екологично министерство, би трябвало мярката да се предложи от тях, а финансиите само да я съгласуват. Щот така излиза, че не ни пука за замърсяването, а търсим откъде да чопнем повече мангизи за хазната.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tvr18355030
Рейтинг: 464 НеутралноТака е, трябва да се настоява газовата уредба да се вписва в талона и да дава отстъпка от данъка.
Камен
Рейтинг: 1137 НеутралноНе е така. Стара и нова кола може да изгарят едно и също количество дизел, но след едната остава облак черен пушек, а след втората не мирише на нищо, защото има катализатори, ДПФ-и, АдБлу-та, ЕГР-клапани, и много други работи, които струват скъпо за да покрие Евро-6, и в западните държави ти отбиват от данъка заради това.
Но разбира се, на годишния преглед следят дали още функционират. Ако си ги изтърбушил, не минаваш прегледа, така че това Евро- дето го пише в талона не е само фиктивно както тук.
penetrating
Рейтинг: 8043 НеутралноТака събраните нови данъци вероятно ще бъдат "вложени" в ремонт на пътища като този на Своге...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertpenetrating
Рейтинг: 8043 ВеселоМного интересно. Прочетох коментарите. Очаквах хората да видят и втората новина - увеличението на данъците на първия имот (ако човек има два). При положение, че броят на имотите в българия е средно 3 имота на един българин (без значение от възрастта), очаквах тази тема да водещата, а не темата за 3 милиона авотмобила, 90% от които са почти антично стари (доближават 25 годишна въраст) и просто могат да бъдат отписани, защото данъците им ще са по-скъпи от стойността им...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertpenetrating
Рейтинг: 8043 ВеселоМного интересно. Прочетох коментарите. Очаквах хората да видят и втората новина - увеличението на данъците на първия имот (ако човек има два). При положение, че броят на имотите в българия е средно 3 имота на един българин (без значение от възрастта), очаквах тази тема да водещата, а не темата за 3 милиона авотмобила, 90% от които са почти антично стари (доближават 25 годишна въраст) и просто могат да бъдат отписани, защото данъците им ще са по-скъпи от стойността им...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
falcone
Рейтинг: 569 НеутралноКонтролът и сега е трагичен щом изправни, но бълващи черен дим коли спокойни се движат.
Хи-хи
Рейтинг: 1570 НеутралноА рушенето на пътната настилка от тежащите 1.5-2 т. джипари не влиза ли в сметките. Щото прахоляците на пътя замърсяват още повече.
elevation04
Рейтинг: 627 ВеселоВсичко това е да се лапат още пари, а не да се върши работа.......
МиГ-29
Рейтинг: 334 НеутралноЕ Разгелде НАЙ-НАКРАЯ !!!
Давайте ударете им данъците на всички ТАРАЛЯСНИЦИ и на тия с по 20 апартаемента дето стоят празни.
У Чен
Рейтинг: 1249 ЛюбопитноАз като си "карам" моторната коса и бензиновия трион колко данък трябва да платя? А винетка за тях ще ми трябва ли?
МиГ-29
Рейтинг: 334 НеутралноДжип 2тона нищо не руши, виж Камион 20тона руши много. Особенно ако са пренатоварени. За тях трябва здрави данъци и такси.
Slick
Рейтинг: 458 ЛюбопитноАЙДЕ, с категория ЕВРО 6 съм!
HERMES
Рейтинг: 705 НеутралноТемата за увеличение на данъците за имотите първоначално изобщо я нямаше в статията. В последствие беше добавена. Затова всички коментари са за данъка на МПС-тата. Polite_Bear
Николай Николов
Рейтинг: 857 НеутралноПредлаганите мерки са меко казано палиативни. Данъкът за леки коли трябва да зависи САМО от масата, шума и замърсяването, доколкото този данък се събира, за да поддържат общините пътната си мрежа - или общо казано средата - която се амортизира от движението на МПС в нея. Това значи газове, износване на гумите и отлагане по пътя, износване на самия път, шум. Демек, тези, които шумят повече, тежат повече и пушат повече, следва да плащат по-висок данък. Кога е произведена колата и колко е мощна няма пряка връзка с амотризацията на средата.
За републиканската пътна мрежа се плащат винетки, а скоро и тол такси.
За мощността се плаща акциз на горивото, защото по-мощната кола е относително по-неикономична.
За скъпите коли, били те нови или стари, се плаща ДДС при покупка.
Всичко останало са псевдосоциални простотии и дране на тези, които работят, печелят и плащат, за сметка на неудачниците, тарикатите и скотовете.
МиГ-29
Рейтинг: 334 НеутралноКвото е ако ще и данъка да се дигне 100%.
Само да се махнат старите таралясници от пътя. Тия нафтови печки ще ни издушат.
Отделно тестове на пътя ако не ти работи катализатора айде 1000 лева глоба.
Трябва да има контрол.
МиГ-29
Рейтинг: 334 НеутралноЗа кола над 10 години данъка трябва да е двоен и троен.
Така или иначе пътищата са задръстени не може всеки да е с кола.
Който може да си позволи да кара нормална екологична кола да кара, за другите метро.
Роси
Рейтинг: 7370 НеутралноГоранов се чуди, как да прави повече излишъци в бюджета. Не че не е справедливо,но кой не иска да кара нова кола. А защо не го прави, Горанов знае.
subsonic
Рейтинг: 538 НеутралноДо коментар [#41] от "eyd13372645":
Абсолютно вярно е, че повечето камиони са претоварени и това никой не го следи.
Утре на някой камион ще му изпуснат спирачките защото са разчетени за 30 тона общо тегло, а той примерно е 50 тона и пак ще има жертви.
Тогава ще се окаже, разира с епост-фактум, че е бил претоварен, че е минал ГТП само по документи и т.н. ще се пошуми известн овреме и всичко пак шеи стръгне по старому.
Жалко за хората.
cinik
Рейтинг: 1974 Неутрално[quote#11:"HERMES"][/quote]
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "За управленското статукво шофьорите на саждохвъргачки, паркиращите по тротоарите и собствениците на бракуваните трошки, зарязани по междублоковите пространства са "Нашата електорална базука, со която ън местните изори догуина че опуцаме дзелени-мелени, умнокрасиви естети, гейчета со велюцюпед и секкфии други боклуци, кфито се нароиха ноу ънпоцледък"
sasoss
Рейтинг: 590 ВеселоДо коментар [#27] от "simval":
Шегичка, а?!
Министър Нено да предложи такова нещо?!?! Може и да може. Но зависи от спонсорството.
sasoss
Рейтинг: 590 ВеселоДо коментар [#48] от "subsonic":
Уха, ще посягате на зърнарите, а?!?!
А знаеш ли, че за един кратък период зърновозите са возили нормално натоварени? Пуснали слуха (или някои наистина искал да се въведе ред), че ДАИ ще проверява кантарните бележки на пристанището. Обаче после спонсорите набили канчетата на спонсорираните и работещата процедура за ограничаване на надтоварените зърновози станала градска легенда.
Софианец
Рейтинг: 637 НеутралноНе знам има ли в някоя страна в Европа такъв пример? Или ние сме начело?
А този знае ли, че в Норвегия (несравнима по стандарт с България) над 25 % от автомобилите са над 20-25 годишни? Дали и там данъка се определя по този начин?
Или това е едно оправдание за събиране на пари?
Софианец
Рейтинг: 637 НеутралноАлооо, данъчните еколози:
А с колите на газ - кво праим?
А с отоплението с печки на дръва и кюмюр - кво праим?
Аре - автомобилите....
Маршалов
Рейтинг: 515 ВеселоПодозирам, че ако се престараят с размера на данъците, просто ще станем държава на пешеходци и велосипедисти...След което, на тия които все още продължават да карат автомобили, данъците ще скочат още N пъти, защото едни там бюджетни приходи няма да бъдат изпълнени, ако това не стане. Тогава наистина автомобили ще карат само от милионер нагоре....Или държавата ще си го избие отново от бедните, като им обложи велосипедите и дори ходенето пеша. Тук е абсурдистан, така че не се смейте, няма невъзможни неща.
мурзилкаХи-хи
Рейтинг: 1570 НеутралноДо коментар [#41] от "eyd13372645":
Ма разбира се. Те хвърчат... Аре малко по-обективно
Killing Joke
Рейтинг: 385 НеутралноДо коментар [#52] от "Софианец2":
В САЩ съм виждал Тойота на 600 000 мили (разбирай - 1 000 000 км), която си минаваше без проблем техническия преглед. Изглеждаше си добре, поддържаше се редовно, не замърсяваше.
Тук всеки втори дизел оставя черна черта след себе си, бензинките също не са много по-добре, но поне не личи толкова.
И за АГУ трябва да има отстъпка от данъка.
glh451118348
Рейтинг: 596 НеутралноПодкрепям решението за по-висок данък за таралясниците!
Дано да се въведе още от следващата година!