
© Надежда Чипева, Капитал
Компаниите "Сименс" и "Шкода" са внесли жалби в Комисията за защита на конкуренцията срещу условията в обявената от БДЖ обществена поръчка за доставка на 42 нови мотрисни влака, пише "Сега" като се позовава на антимонополния регулатор.
Двете компании са най-големите доставчици на българските железници през годините.
"Всеки потенциален участник е в правото си да внесе жалба пред КЗК, в случай че не е съгласен с условията на процедура. Към настоящия момент БДЖ "Пътнически превози" няма основание за предприемане на действия по прекратяване на процедурата", се казва в отговора на държавната компания" до вестника.
Срокът за подаване на оферти е 12 октомври.
Поръчката беше обявена през август. Тя е за 22 броя с по 230 места с повишен комфорт, 8 броя с 230 места със стандартен комфорт и 12 броя с по 150 места със стандартен комфорт. Нейната стойност е 675 млн. лв. без ДДС, а не както беше обявено предварително - 450 млн. лв. Разликата от 225 млн. лв. е предвидена за поддръжка на въпросните мотриси за срок от 15 години, писа "Капитал".
Храбър
Рейтинг: 3333 НеутралноИ "Сименс", и "Шкода" са сериозни компании.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Мисля, че нашите машеници искат да пробутат нещо китайско, което сигурно ще бъде във вреда на пътниците.
J.J.
Рейтинг: 874 НеутралноСлухът е, че търгът е нагласен за ПЕСА: http://www.pesa.pl/please-translate-in-en_us-produkty/electric-multiple-units/dart/
T
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#2] от "J.J.":
И какво от това? То се видя че чехите са си "мръсни" играчи, едм им сега попарата с игрите за ЧЕЗ, немците не ги коментирам, и те малко ли вой дадоха за тия мотриси техните, запори, дела и т.н.? Като не Ви харесва- защо се натискате бе, аз да ги попитам? Този път поляците ще намажат!
stedim
Рейтинг: 1980 НеутралноИмат право, подават.
cristo_n
Рейтинг: 470 НеутралноА цените, които плащат пътниците, дали достатъчно сериозни за сериозните цени на сериозната компания Сименс?
Баба Пена, дедо Пеши и стринка Мара, дето се возят по влаковете, дали говорят по Айфони или използват китайски телефони, та не може и влаковете да са китайски, а?
hifi_hifi
Рейтинг: 342 НеутралноДо коментар [#2] от "J.J.":
Брей, много добре изглеждат тия полски влакове... ако купят такива въобще няма да е лошо. даже не знаех, че произвеждат
cristo_n
Рейтинг: 470 ЛюбопитноСамо не ми е ясно тези "места с повишен комфорт" за какво са?
Ако има някаква нова стратегия за развитие на ЖП транспорта и превръщането му в по-надежден, по-бърз и по-луксозен начин за пътуване (както е навсякъде в Западна Европа), разбира се на съответната висока цена, то тогава това би имало смисъл, то аз не съм прочел още подобна стратегия.
А определено, никъде по нормалния свят, цените на ЖП билетите не са толкова смешни!
cristo_n
Рейтинг: 470 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "J.J.":
До коментар [#6] от "ywk50370410":
А видяхте ли видеото с "кухнята" във влака? Видяхте ли котлоните - обикновени котлони като на печката на баба ли от преди 30 години! Поляците се спестили 200-300 евро за да не сложат индукционен или стъкло-керамичен плот. Което ме кара да мисля, щом са стигнали от едни котлони да пестят, от какво още са спестили...
mihaild
Рейтинг: 418 НеутралноТе и мотрисите на Сименс бяха яки и лъскави. Сега са в окаяно състояние, мъждукащи лампички и си личи, че грам поддръжка няма. Бездънна яма и междувременно София-Пловдив е 2 часа и половина....
hill875
Рейтинг: 741 НеутралноДо коментар [#1] от "Храбър":
Сименс са сериозна компания със сериозен опит в подкупване.
Damian Damianov
Рейтинг: 213 НеутралноНека да си кажем правичката - нашата държава е потънала в корупция и затова е най-бедна в Европа. Това докато е така затъването е в кърпа вързано. Другото са глупости да прикрият корупцията.
Един препатил
Рейтинг: 2890 НеутралноЗа сведение на посрещачите съобщаваме, че търговете се нагласяват съобразно размера на комисионните. На кой коловоз ще пристигне влакът - т.е. от кого ще се вземат те - няма никакво значение.
911
Рейтинг: 699 НеутралноДо коментар [#11] от "jobssboj":
За съжаление е точно така. Виждам, че има и един минус на Вашето мнение, чудно ми е дали има някой, който се съмнява, че в държавата днес цари и управлява корупцията??
Иначе - влаковете няма значение какви са - важното е да са качествено направени (коментарът за котлоните е весел, правдив, но не съществен - последното, което би ме интересувало, ако се возя във влск, е какви са му котлоните...), да са безопасни и сигурни, след това комфортни и да се поддържат както трябва. Видя се, че магистралите (с които толкова се поддържаше популиьмът последните години) не са алтернатива - първо, заради корупцията са меко казано - зле и некачествено изпълнени; второ, дори и да бяха читави, не могат да устоят на пълчищата автомобили, в отсъствието на читав публичен транспорт!!! Това, което нашето общество трябва най-накрая да разбере, е, че транспортът е сложна система и миксът от различни видове транспорт е единственият начин тя да функционира нормално (разбирайте - ние, хората да се придвижваме нормално). В нея има място и за влакове, и за самолети, и за автомобили и автобуси, за велосипеди, триколки и всякакви други ПС, за пешеходци - за всичко! Но само с коли и пътища - НЕ СТАВА!!!
tri
Рейтинг: 461 НеутралноДо коментар [#10] от "hill875":
Siemens може да са сериозна фирма но са били многократно уличавани в корупция при подобни сделки. Закупените от Н.В. мотриси, които тотално загробиха БДЖ са един от примерите.
Това разбира се не оправдава наличието на корупционни мотиви и при този търг.
Ако е вярно това за Pesa, единственото успокоение, че също са сериозна фирма и при всички положения за едни и същи пари бихме получили доста повече в сравнение със Siemens.
b0b069
Рейтинг: 378 НеутралноБади подръжката, 15милиона на година за влакове в гаранция
traveler1
Рейтинг: 820 НеутралноНа мен Шкода са ми фаворити, а Шкода има десетки години връзки с нашите железници с доставката на стотици електрически локомотиви.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОПринципно нашите по неясни за мене причини непрекъснато сменят производителите на всяка доставка, което според мен страшно пречи на подръжката и приемствеността.
Ще наблюдавам с интерес как ще протече всичко и дълбоко се съмнявам, че ще мине без каквито е да са съмнения за корупция.
ck2013
Рейтинг: 762 Неутралноявно са нагласили нещата за нашите хора да спечелят.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascalv_petkov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "cristo_n":
И защо котлона да не е с този тип плочи? Вероятността при движение нещо да падне върху котлона и да го повреди е по-голяма. Отделно почти всички електрически котлони за професионално оборудване са с този тип плочи. По-бърза и евтина поддръжка.
choKo
Рейтинг: 500 НеутралноА дано! И двете компании са супер макар, че изпитвам леееки предпочитания към Сименс. Може би е щото метрото в София ще се сдобие точно със Сименс.
асен георгиев
Рейтинг: 681 НеутралноДо коментар [#2] от "J.J.":
нема лошо стига цената да не е раздута тройно.
Роси
Рейтинг: 7573 НеутралноУсловията. Условията са такива , че да подхождат за някоя определена фирма. Те да си обжалват. После се сърдят ,че все сме първи по корупция.
ЙЕИ
Рейтинг: 513 НеутралноВ условията има едно липсващо условие
Да са сглобени в България. пак правим подарък на някога и после се чудим защото хората бягат от тая страна.
Поръчваме такова количество, а са ни необходими и още че не е истина че няма някакво производство у нас. А и после още по 15 млн годишно за поддръжка
Darth Plagueis
Рейтинг: 1408 НеутралноТова са двата основни доставчика на БДЖ от повече от 100 години насам.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДа имаш две години, за да напишеш читаво задание и да напишеш такива простотии в него е цинично нагло.
cristo_n
Рейтинг: 470 ЛюбопитноДо коментар [#18] от "v_petkov":
Може пък и да си прав...
Иначе и индукционни има професионални - по скъпи са, ама са студени на допир, по икономични са, по лесно се почистват, т.е. по хигиенични са, а в случая с влакавота употреба, при едно рязко спиране на влака с тях отпада възможността готвача да се подпре на горещия котлон.
Така че аз бих сложил във влак единствено индукционни!
Batezuzi
Рейтинг: 529 Неутрално675 млн 15 години 8700 седящи места прави по 17 лева на ден на място