"Сименс" и "Шкода" обжалват търга за нови мотриси на БДЖ

"Сименс" и "Шкода" обжалват търга за нови мотриси на БДЖ

© Надежда Чипева, Капитал



Компаниите "Сименс" и "Шкода" са внесли жалби в Комисията за защита на конкуренцията срещу условията в обявената от БДЖ обществена поръчка за доставка на 42 нови мотрисни влака, пише "Сега" като се позовава на антимонополния регулатор.


Двете компании са най-големите доставчици на българските железници през годините.


"Всеки потенциален участник е в правото си да внесе жалба пред КЗК, в случай че не е съгласен с условията на процедура. Към настоящия момент БДЖ "Пътнически превози" няма основание за предприемане на действия по прекратяване на процедурата", се казва в отговора на държавната компания" до вестника.




Срокът за подаване на оферти е 12 октомври.


Поръчката беше обявена през август. Тя е за 22 броя с по 230 места с повишен комфорт, 8 броя с 230 места със стандартен комфорт и 12 броя с по 150 места със стандартен комфорт. Нейната стойност е 675 млн. лв. без ДДС, а не както беше обявено предварително - 450 млн. лв. Разликата от 225 млн. лв. е предвидена за поддръжка на въпросните мотриси за срок от 15 години, писа "Капитал".

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4047 Неутрално

    И "Сименс", и "Шкода" са сериозни компании.
    Мисля, че нашите машеници искат да пробутат нещо китайско, което сигурно ще бъде във вреда на пътниците.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  2. 2 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 957 Неутрално
  3. 3 Профил на T
    T
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#2] от "J.J.":

    И какво от това? То се видя че чехите са си "мръсни" играчи, едм им сега попарата с игрите за ЧЕЗ, немците не ги коментирам, и те малко ли вой дадоха за тия мотриси техните, запори, дела и т.н.? Като не Ви харесва- защо се натискате бе, аз да ги попитам? Този път поляците ще намажат!

  4. 4 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2308 Неутрално
  5. 5 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    И "Сименс", и "Шкода" са сериозни компании.Мисля, че нашите машеници искат да пробутат нещо китайско, което сигурно ще бъде във вреда на пътниците.
    —цитат от коментар 1 на Храбър


    А цените, които плащат пътниците, дали достатъчно сериозни за сериозните цени на сериозната компания Сименс?
    Баба Пена, дедо Пеши и стринка Мара, дето се возят по влаковете, дали говорят по Айфони или използват китайски телефони, та не може и влаковете да са китайски, а?

  6. 6 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#2] от "J.J.":

    Брей, много добре изглеждат тия полски влакове... ако купят такива въобще няма да е лошо. даже не знаех, че произвеждат

  7. 7 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1986 Любопитно

    Само не ми е ясно тези "места с повишен комфорт" за какво са?
    Ако има някаква нова стратегия за развитие на ЖП транспорта и превръщането му в по-надежден, по-бърз и по-луксозен начин за пътуване (както е навсякъде в Западна Европа), разбира се на съответната висока цена, то тогава това би имало смисъл, то аз не съм прочел още подобна стратегия.
    А определено, никъде по нормалния свят, цените на ЖП билетите не са толкова смешни!

  8. 8 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1986 Любопитно

    До коментар [#2] от "J.J.":
    До коментар [#6] от "ywk50370410":

    А видяхте ли видеото с "кухнята" във влака? Видяхте ли котлоните - обикновени котлони като на печката на баба ли от преди 30 години! Поляците се спестили 200-300 евро за да не сложат индукционен или стъкло-керамичен плот. Което ме кара да мисля, щом са стигнали от едни котлони да пестят, от какво още са спестили...

  9. 9 Профил на mihaild
    mihaild
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Те и мотрисите на Сименс бяха яки и лъскави. Сега са в окаяно състояние, мъждукащи лампички и си личи, че грам поддръжка няма. Бездънна яма и междувременно София-Пловдив е 2 часа и половина....

  10. 10 Профил на hill875
    hill875
    Рейтинг: 798 Неутрално

    До коментар [#1] от "Храбър":

    Сименс са сериозна компания със сериозен опит в подкупване.

  11. 11 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Нека да си кажем правичката - нашата държава е потънала в корупция и затова е най-бедна в Европа. Това докато е така затъването е в кърпа вързано. Другото са глупости да прикрият корупцията.

  12. 12 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2327 Неутрално


    За сведение на посрещачите съобщаваме, че търговете се нагласяват съобразно размера на комисионните. На кой коловоз ще пристигне влакът - т.е. от кого ще се вземат те - няма никакво значение.

  13. 13 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#11] от "jobssboj":

    За съжаление е точно така. Виждам, че има и един минус на Вашето мнение, чудно ми е дали има някой, който се съмнява, че в държавата днес цари и управлява корупцията??

    Иначе - влаковете няма значение какви са - важното е да са качествено направени (коментарът за котлоните е весел, правдив, но не съществен - последното, което би ме интересувало, ако се возя във влск, е какви са му котлоните...), да са безопасни и сигурни, след това комфортни и да се поддържат както трябва. Видя се, че магистралите (с които толкова се поддържаше популиьмът последните години) не са алтернатива - първо, заради корупцията са меко казано - зле и некачествено изпълнени; второ, дори и да бяха читави, не могат да устоят на пълчищата автомобили, в отсъствието на читав публичен транспорт!!! Това, което нашето общество трябва най-накрая да разбере, е, че транспортът е сложна система и миксът от различни видове транспорт е единственият начин тя да функционира нормално (разбирайте - ние, хората да се придвижваме нормално). В нея има място и за влакове, и за самолети, и за автомобили и автобуси, за велосипеди, триколки и всякакви други ПС, за пешеходци - за всичко! Но само с коли и пътища - НЕ СТАВА!!!

  14. 14 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#10] от "hill875":

    Siemens може да са сериозна фирма но са били многократно уличавани в корупция при подобни сделки. Закупените от Н.В. мотриси, които тотално загробиха БДЖ са един от примерите.
    Това разбира се не оправдава наличието на корупционни мотиви и при този търг.
    Ако е вярно това за Pesa, единственото успокоение, че също са сериозна фирма и при всички положения за едни и същи пари бихме получили доста повече в сравнение със Siemens.

  15. 15 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Бади подръжката, 15милиона на година за влакове в гаранция

  16. 16 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    На мен Шкода са ми фаворити, а Шкода има десетки години връзки с нашите железници с доставката на стотици електрически локомотиви.
    Принципно нашите по неясни за мене причини непрекъснато сменят производителите на всяка доставка, което според мен страшно пречи на подръжката и приемствеността.
    Ще наблюдавам с интерес как ще протече всичко и дълбоко се съмнявам, че ще мине без каквито е да са съмнения за корупция.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  17. 17 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 742 Неутрално

    явно са нагласили нещата за нашите хора да спечелят.

  18. 18 Профил на v_petkov
    v_petkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "cristo_n":

    И защо котлона да не е с този тип плочи? Вероятността при движение нещо да падне върху котлона и да го повреди е по-голяма. Отделно почти всички електрически котлони за професионално оборудване са с този тип плочи. По-бърза и евтина поддръжка.

  19. 19 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 708 Неутрално

    А дано! И двете компании са супер макар, че изпитвам леееки предпочитания към Сименс. Може би е щото метрото в София ще се сдобие точно със Сименс.

  20. 20 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#2] от "J.J.":

    нема лошо стига цената да не е раздута тройно.

  21. 21 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8215 Неутрално

    Условията. Условията са такива , че да подхождат за някоя определена фирма. Те да си обжалват. После се сърдят ,че все сме първи по корупция.

  22. 22 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    В условията има едно липсващо условие
    Да са сглобени в България. пак правим подарък на някога и после се чудим защото хората бягат от тая страна.
    Поръчваме такова количество, а са ни необходими и още че не е истина че няма някакво производство у нас. А и после още по 15 млн годишно за поддръжка

  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    Това са двата основни доставчика на БДЖ от повече от 100 години насам.
    Да имаш две години, за да напишеш читаво задание и да напишеш такива простотии в него е цинично нагло.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1986 Любопитно

    До коментар [#18] от "v_petkov":

    Може пък и да си прав...
    Иначе и индукционни има професионални - по скъпи са, ама са студени на допир, по икономични са, по лесно се почистват, т.е. по хигиенични са, а в случая с влакавота употреба, при едно рязко спиране на влака с тях отпада възможността готвача да се подпре на горещия котлон.
    Така че аз бих сложил във влак единствено индукционни!

  25. 25 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 441 Неутрално

    675 млн 15 години 8700 седящи места прави по 17 лева на ден на място





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK