Любопитно как толкова бързо се разбра с комисията. Пишеше, че тази комисия рзследва с години такива борсови измами. И на каква база са изчислили глобата?
Цялата история изглежда като планирана. Може да е тествал инвеститорите от СА.
Реалистът е пич, ама си мисли, че всичко дето фърка се яде. И че в САЩ няма измамници, престъпници и т.н.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Бил измамник, защото, видите ли, постнал необмислен туийт. Като не го следите в социалните мрежи и не се интересувате какво е постигнал, не се изказвайте.
Мъск направи серия от грешки. Едва ли някой ще спори по въпроса, дори и тези , които го защитават.
Интересното е, че от така разрешената ситуация печелят по малко всички - включително и Мъск и Тесла .
Ще съжаляват основно късите, но и те имаха своята радост, а нека не забравяме, че тяхната радост е винаги за сметка на всички дълги, а технологиите се правят от дългите, не от късите. Късите имат интерес да рушат, дългите - да създават. Затова дългите трябва да са по-добре защитени от късите...а иначе и едните и другите могат да са мошеници.
И още нещо според мен интересно. България е на светлинни години от САЩ и ще продължи да е така. КФН можеше да глоби и групата Капитал и групите на Грух за статиите срещу КТБ, да глоби самата КТБ и да избегне ударите по данъкоплатеца...макар, че ако работеше както трябва вероятно изобщо не би се налагало да глобява някой за КТБ освен самата КТБ...но следвате логиката ми.
В САЩ комисията постигна решение, което беше полезно на почти всички замесени и спечели средства. В Бъгария комисията се покрива до последно, КТБ се сгромоляса и някои хора станаха много богати, а сметката е платена от целокупния народ. Иван Искров получи повишение.
Сега същото става със специализираната прокуратура нейните много специализирани дела.
Любопитно как толкова бързо се разбра с комисията.Пишеше, че тази комисия рзследва с години такива борсови измами. И на каква база са изчислили глобата?Цялата история изглежда като планирана. Може да е тествал инвеститорите от СА.
Нищо не са изчислявали бе човек, той е предложил да се споразумеят и те са се съгласили на това сррещу 20 милиона. Тук се търгува това, че не е ясно те всъщност какво могат да докажат, така че са преценили че им е по-изгодно да вземат 20М и да не разследват отколкото да разследват с години и накрая да не е ясно дали могат да вземат повече.
"Indeed, in recent days, some investors — many of whom have been wiling to discount Musk's unconventional style in favor of his perceived vision — had begun to bail on the stock.
Tesla's shares, traded on the Nasdaq, closed down around 14 percent on Friday at $264, as Wall Street begun to fret over the company's ability to raise needed capital. Meanwhile, the company bonds had been falling recently, with $1.3 billion in debt coming due by March 2019" СНБС
reductio ad absurdum...
Дотук добре - размина му се на Мъск. Но делата на инвеститорите си текат - а го съдят и "късите", и "дългите" - и там вече горната граница на обезщетенията е до размера на претърпените вреди. Че и затвор може да види отвътре. Ще научи по трудния начин да не прави бизнес надрусан.
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите."
Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
Ае ти глупав ли си? Наистина ли мислиш че човек с такива пари влияние и положение си туитва е така? Човек, който е стигнал до такива пари и влияние мислиш ли че е чивек който си поства ей така? Ако пък го прави, още по-лошо. Подобни неща могат да нанесат на хората вреди за милиарди долари и без значение дали си го направил нарочно или неволно следва да си понесеш отговоността. Ако не го ошамарят за това, вредите ще са огромни, измерени в подкопаното доверие към комисията и от там към фондовата борса, на която пък се крепи огромна част от далаверата.
Ще съжаляват основно късите, но и те имаха своята радост, а нека не забравяме, че тяхната радост е винаги за сметка на всички дълги, а технологиите се правят от дългите, не от късите. Късите имат интерес да рушат, дългите - да създават.Затова дългите трябва да са по-добре защитени от късите...а иначе и едните и другите могат да са мошеници..
Какви създаващи ви гонят ?!?! Създаващите са работниците и мениджърите на компаниите, инвеститорите просто искат да получат доходност от парите си, и правят както намерят за добре.
Е.аси скъпия туит! За И.Мъск разбира се това са жълти стотинки, но по-добре да се съсредоточи върху проектите, отколкото да се опитва да се прави на интересен. Трудно му се оотдава общуването, но нима не е така с всички гении? Моето мнение е че този човек вече постигна значителен прогрес в космическото и автомобилостроене и най-вероятно началото на 21-ви век ще се запомни именно с неговата личност.
It's the 21-st Century but the World is still Mad.
облигациите на Тесла с актуална год. доходност от 9% са по-интересни от акциите. При фалит акционерите губят всичко, а облигационерите стават собственици. Ако Тесла може да си обслужва кредитите - тогава си фиксираш 9% годишна лихва за едно десетилетие, което никак не е малко.
Познах, че Илон Мъск ще го глобят жестоко, не може да се говори така безотговорно. Интересно дали акционерите, които също са глобени 20 млн. долара - и това ще се отрази на цената на акциите, разбира се, няма да потърсят и допълнителна отговорност от Мъск.
Капитанът на "Коста Конкордия" също е искал да впечатли приятелката си,но разби кораба в подводни скали и потъна. Загина сума ти народ,а той се самоуби.
Ще потърсят, разбира се, но това е капка в морето. Мъск просто не издържа и забърка себе си и Тесла в излишни главоболия, но пък получи много полезен шамар - сега ще има така желаното от всички и очевидно необходимо външно присъствие в Тесла. Дали ще я направи по-силна или ще ускори падането й е все едно - и в двата случая ще е по-добре.
Колко пари имат реално Епъл не зная. Виж Бъфет никога няма да купи Тесла. Той не е глупак и не се интересува от балони, акции които са на върха в момента и скачат като луди. Бъфет купува неща, които са евтини в момента, но според него имат потенциал (най-вече поради демографски, геополитически и др. подобни причини често нямащи нищо общо със самата компания) да реализират значителна доходност и ръст в един период от да речем 20 -30 год.
Е, аз зная колко пари имат Епъл защото са публична компания и го пише в публично известните им декларации :-)
Но не бих се нагърбил да кажа какво би направил Бъфет...Вие сте очевидно много по-добър от мен, аз само казах очевидното, а то е, че не се е втурнал да ги купува...
Ами Бъфет и Епъл ако искат да станат собственици сега, нямат друга възможност освен да купят акции правейки предложение за придобиване (например на $420).
Споменатата от мен врътка с облигациите е за хора, виждащи хляб в Тесла и искащи да заложат на нейния възход, но по по-малко рисков начин, имайки едно на ум, че все пак съществува и възможнстта Тесла да банкрутира. Тези хора нямат машина на времето, скоято да видят как ще стоят нещата след 10 год.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Според мен Тесла е надценена компания, която продължава да губи пари, а Епъл и Бъфет не купуват такива, освен това очевидно главният им изпълнителен директор, макар и иноватор и успешен предприемач, е неконтролируем. Вие бихте ли си купили акции в такава фирма?
И аз не се нагърбвам да кажа какво би направил Бъфет, но знам какво НЕ БИ :) А иначе смятам че е очевидно какви акции избира и купува, но ... не е лесно да ги намериш а и повечето хора искат бърза и голяма печалба. Спомням си преди няколко години беше казал, че не е купувал нищо цяла година, защото е все по-трудно да намери добри неща
Какви създаващи ви гонят ?!?! Създаващите са работниците и мениджърите на компаниите, инвеститорите просто искат да получат доходност от парите си, и правят както намерят за добре.
Ето още някой, който знае опциите на Бъфет и Епъл...аз толкова добър не съм...и затова вероятно си мечтая, че те за опции със сигурност имат и повече, а и по-добри опции. Но си го мисля, не го твърдя публично...защото все пак не съм специалист :-)
Това с облигациите не е никаква "врътка", а най-обикновен високо рисков заем. Това, че заемодателя би станал "съсобственик" не е никаква привилегия в случай на банкрут и особено при нивата на дълг на Тесла и - нека не се заблуждаваме - неяснотата около качеството на финансовите й отчети - я прави няй-малкото не по-интересна от сума други оферти на високо рискови компании.
Тесла е близо до make-or-break състояние и следващите няколко тримесечия вероятно ще са ключови за бъдещето й.
И при 20% доходност на облигации риска би бил все така прекалено висок според мен, просто им е ясно, че 20% крещи "фалшиво"и не биха могли да го пуснат.
А дали ще се счупят или не аз не се наемам да гадая.
Само казвам, че бондовете им не са никаква особена далавера, високо рискови са си.
Какъв балон се е спукал бе, разбирач? В Четвъртък имаше сделка с SEC. Предложиха му глоба и да напусне ръководната роля. Той отказа, защото има още две важни компании с договори към правителството. Сега се споразумяха да плати глоба и да остане като СЕО. Самите акционери искаха Мъск да остане да ръководи компанията. Това е добър компромис. Няма измама. Това е типичния Мъск, който си говори каквото му е на устата. Има добре документирана среща с шефа на Саудитския Суверен Фонд, на която е присъствал Лари Елисън (ако въобще знаеш кой е) На тази среща са се разбрали да приватизират компанията. Имали са устна уговорка. Разбира се че Мъск не трябва да прави никакви изявления докато сделката не е подписана. Не само това но и трябва да уведоми SEC и други регулатори, трябва да се подпишат куп документи. На всеки е ясно че Мъск не е по тия неща. Ако беше, нямаше да има Тесла и СпейсХ. И двете компании винаги са на ръба на фалита защото поемат големи рискове. Това самият Мъск си го казва. Не е необходимо съветските хитреци във форума да го казват като че ли те са го открили. Но също и това е начина да направиш нещо ... като например да накараш всички автомобилни компании в света да започнат с неудоволствие да произвеждат елелктрически коли. Също всички космически компании със скърцане на зъби да намалят цените за изстрелване на спътници. За тебе остава само да мучиш в анонимни форуми. Сигурен съм че нямаш акции на Тесла, което прави целите ти напъни тук още по .... съветски. California Über Alles
"Капитанът на "Коста Конкордия" също е искал да впечатли приятелката си,но разби кораба в подводни скали и потъна. Загина сума ти народ,а той се самоуби".
И как излежава присъда от 16 години тогава? А? Пък и тъпо е да сравняваш Мъск с капитан на круизен кораб!
До коментар [#7] от "fje35574291":вярвай той и понтифа са добре , все още са поне 230% напред и все още се чудят на кой бряг да инвестират 400000$ поредния си имот
От твоите уста в Божите уши, но грешиш. Нямам такива пари, още по-малко да ги рискувам на борсата. Моите пари са в Анюити и ако изкарат 5% съм доволен. Иначе като всеки в Калифорния съм "хартиен милионер". Имам акции които ако се размечтаеш може и няколко милиона да са. Но също могат да са =$0. Такива като мен с лопата да ги ринеш тук. Такива като Мъск са малко. А сме дошли тук горе-долу по едно и също време. .... Явно не всички сме равни ;(
California Über Alles
За пореден път - не се наемам да твърдя какво прави Бъфет. Можем да говорим какво е направил в миналото, но това съвсем не е гаранция какво може или би направил днес. Пример - по време на предишния бум той тотално пропуска хай-тека, но сега е много сериозно инвестиран в Епъл. Изобщо не се заблуждавам, че мога да разбера какво и защо прави Бъфет....на съвсем друг стадион тича и ако можех да го разбера нямаше да пиша по форуми. мисля, че и за другите тук важи...просто или не го разбират или имат проблеми да го изкажат :-)
От чисто любопитство...какво е "хартиен милионер"?
И как така "ако се размечтаеш"?
Милионер не е ли човек, който може без особени затруднения да извади кешово над един милион без задължения? Т.е. да има нетно състояние прилично бързо конвертируемо в един милион или повече?
не се заяждам, просто ми стана интересно това с акциите, дето хем може да са милион, хем може да са нула...не мога да си го представя практически.
значи преди точно 20 год. бяха модерни акции на интернет търсачки като Altavista, Yahoo и фирми произвеждащи самите търсачки като Inktomi, Overture.
Борсовите участици вкарваха луди парипв тях, като всеки беше абсолютно сигурен в неговия избор.
Техният проблем обаче се състоеше в това, че никой от тях не разполагаше с машина на времето, с която да види, че ще се появи нов играч Гугъл, който ще удари всички в земята.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Добре, не мога да разбера защо продължаваш да го повтаряш? Разбрахме, че не разбираш Бъфет. Е аз го разбирам, очевидно Нинов също. Трудно ли е да го приемеш? Всъщност Бъфет има простичка философия, не я крие и я следва. Не е чак толкова трудно да я разбереш но както казах и по-горе повечето хора просто не искат да са като Бъфет. Не искат инвестиции (с хоризонт 20-30 год) не искат печалби от 5-6%, те искат да са спекуланти и да направят милиони за 2 год с инвестиция от 2000 долара. Реално Бъфет не е докарал кой знае каква печалба на инвеститорите във фонда му, да не кажа че дивидент не е изплащал май никога. Голяма част от вложенията му не носят печалби с години, даже с десетилетия. Малко хора биха държали толкова. Тесла е млада силно волатилна и високо рискова компания. Бъфет си купи обаче Мексиканските железници. Ясно му е че там е голямото потребление и много добре вижда, че това е бъдещето на електротранспорта - евтино, надеждно и масово, доказало се а не теслА. Ето, това е Бъфет. Кога ще стане това с железниците не е ясно, може след 40 год. но без съмнение ще стане.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Завършвате с универсална истина, която аз лично не успявам да свържа с позицията Ви.
"Никой няма машина на времето" и "Слънцето изгрява от Изток" са еднакво верни твърдения.
какво илюстрират или доказват те в контекста на темата, че собственост във високо технологична и високо рискова компания като Тесла биха имали само единици, които могат да си позволят да я стабилизират ако банкрутира, а не малки инвеститори, които гарантирано биха загубили.
Разбира се, това, че *могат*, не значи автоматично, че *биха*.
на Бъфет или на Епъл може да не им се занимава да стабилизират банкрутирали компании...и по всичко така изглежда.
Но БИХА МОГЛИ, ако искаха.
Докато на мен или Вас може да ни блазни идеята да имаме част от Тесла или дори цялата Тесла след като банкрутира, но тъй като няма начин да си възвърнем инвестицията в такава ситуация, ако сме здравомислещи изобшо няма защо и да я обсъждаме.
До коментар [#14] от "mort": Ако пък го прави, още по-лошо. Подобни неща могат да нанесат на хората вреди за милиарди долари и без значение дали си го направил нарочно или неволно следва да си понесеш отговоността. Ако не го ошамарят за това, вредите ще са огромни, измерени в подкопаното доверие към комисията и от там към фондовата борса, на която пък се крепи огромна част от далаверата.
Прав си, но частично. Въпросът е доколко изказвания на частни лица трябва да се взимат под такова внимание от инвеститори. Опитах се да намеря най-подходящия туит на Тръмп за пример, но 95% подхождат за темата. https://goo.gl/images/WqCRjm Винаги има "но"
Открай време хората(които го познават) разправят, че му има нещо(психическо)- депресия, или нещо подобно, но всред ентусиастите нямаше кой да ги чуе.
reductio ad absurdum...
Защо повтарям, че не разбирам Бъфет...хмм...защото не обичам да казвам на другите неща, които не обичат да чуят...
Например..."Реално Бъфет не е докарал кой знае каква печалба на инвеститорите във фонда му" е едно твърдение, което аз съвсем ОПРЕДЕЛЕНО не бих се наел да направя...от страх, че ще изляза (основателно) глупак.
Интернет е пълен с примери иза това каква печалба е докарал Бъфет нна инвеститорите с...всъщност всеки от годишните му отчети също го включва...известен е с това, че има дългосрочен среден годишен успех (ROI) над този на S&P, което се счита за барометър в бизнеса с инвестиции, което пък от самосебе си дефинира долната гранциа на това какви печалби е докарал на инвеститорите.
Мисля да спра до тук...иначе ще взема пак да се повторя :-)
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Докарал е хартиени печалби както каза коУегата, ама ти каза че ти е трудно да схванеш какво е хартиен милионер така че и хартиените печалби можеби няма да възприемеш.
И още веднъж, за пореден път Вие просто намирате обяснение за всяко действие на Бъфет, в което няма лошо, ако Ви кара да се чувствате по-добре или - още по-добре - Ви позволява да печелите като него.
Аз мисля, че също мога да дам подобни обяснения на това какво е направил и защо, но да бъда Бъфет не мога т.е. не мога да направя това, което той прави, мога само да коментирам какво е направил.
което е безмислено, особено под статия за Тесла в която Вие казахте, че облигациите им са интересни, а аз казах, че биха били интересни само за някой, който може да си позволи да покрие загубите, които биха генерирали - някой от калибъра на Бъфет, зашото и загубите ще са от такъв калибър.
След което, не зная защо, се заехме да анализираме какво е правил Бъфет и кой го разбира по-добре. Което е встрани от темата и мисля да спрем тук,
значи конгломератът Рено-Нисан-Мицубиши са най-големият в момента автомобилостроител в света (изпревариха Фолксваген). Освен това: - Рено не е забъркано в скандали - Акцията е безумно евтина P/E = 5 и киха дивидент - Сериозен играч при електромобилите - Партньор на Даймлер (който също ще стане част в конгломерата) не само при електромобили, но и за двг. правят двигатели и ходова част, а Даймлер туря интериора и лепи трилъчката. Новият Смарт Форту е констуиран изцяло от Рено, а Смарт Форфор е Рено Туинго с други ламарини отгоре.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
До коментар [#52] от "Боби Колев":"От чисто любопитство...какво е "хартиен милионер"?"Да ти го преведа на български, хартиен милионер означава форумен хвалипръцко.
До коментар [#65] от "uq":значи конгломератът Рено-Нисан-Мицубиши са най-големият в момента автомобилостроител в света (изпревариха Фолксваген).Освен това:- Рено не е забъркано в скандали- Акцията е безумно евтина P/E = 5 и киха дивидент- Сериозен играч при електромобилите- Партньор на Даймлер (който също ще стане част в конгломерата) не само при електромобили, но и за двг. правят двигатели и ходова част, а Даймлер туря интериора и лепи трилъчката. Новият Смарт Форту е констуиран изцяло от Рено, а Смарт Форфор е Рено Туинго с други ламарини отгоре.
Фолксваген Груп правят много добри автомобили - Шкода и Ауди са според мен абсолютните лидери в сегментите си на база цена/качество. Ама много лъжат. Големи са измекяри. Мани последните скандали за дизела - преди десетина и повече години половината им борд на директорите влезе в затвора за подкупи, измами и всичко дето е извън посегателство над личността (поне това не бяха правили).
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Винаги се съмнявай, когато някой всякога и винаги ти обяснява, колко добре му вървели нещата, как американските работи цъфтят и връзват, как Тесла щяла са завладее света при положение, че на всяка продадена кола генерира няколко десетки холяди долара загуба и т. и т.н...
стратегията на Даймлер е Рено да им прави двигателите (засега само на малките модели), а Даймлер да се фокусира върху интериора. Установили са, че няма смисъл да се мъчат с двигатели, а да наблегнат на маркетинг и мобилност (инрестират във всякакви приложения като споделено ползване, автобусни превози). Когато станат част от конгломерата Даймлер ще отговаря за отдела "Луксозни автомобили".
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
До коментар [#67] от "Боби Колев":Докарал е хартиени печалби както каза коУегата, ама ти каза че ти е трудно да схванеш какво е хартиен милионер така че и хартиените печалби можеби няма да възприемеш.
Много правилно се ориентирате в случая, освен , че вземате решение вместо мен по въпроса какво бих разбрал и какво не, вместо да ми дадете отговор...как така хем са 0 едни акции хем са милион.
Това е малко като комунистическата система "искаме свобода" - "нямате нужда от свобода, ние ви даваме от каквото имате нужда".
С което не искам да Ви обидя на "комуне", разбира се...просто ми се вижда подходяща аналогия.
Ако човека има къща, която си е вдигнала цената многкратно и може да я продаде спешно с 1 милион оставащи за него тогава отговаря на моята дефиниция за милионер. Дали дефиницията е добра е друг въпрос. Друга дефиниция би казала да продуцира 1 милион без да променя начина си на живот, например ,и по тази дефиниция вероятно не би минал, защото ще си е продал къщата, а това си е промяна в начина на живот. Но момента с размечтаването от 0 до 1,000,000 ми е неясен.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
До коментар [#47] от "Pontif New Dnevnik SUCK": яма измама. Това е типичния Мъск, който си говори каквото му е на устата. Има добре документирана среща с шефа на Саудитския Суверен Фонд, на която е присъствал Лари Елисън (ако въобще знаеш кой е) На тази среща са се разбрали да приватизират компанията. Имали са устна уговорка.
Дааааа разбрали са се. И като са се разбрали що не са я приватизирали? Че и за 420 на акция са се разбрали? В момент в който акцията е струвала 320 :))) Много му се е искало на Мъск някой да му даде 100 милярда, ама така е като е свикнал на субсидии от американското правителство лесно губиш представа за реалността.
До коментар [#74] от "von_seeckt":стратегията на Даймлер е Рено да им прави двигателите (засега само на малките модели), а Даймлер да се фокусира върху интериора.Установили са, че няма смисъл да се мъчат с двигатели, а да наблегнат на маркетинг и мобилност (инрестират във всякакви приложения като споделено ползване, автобусни превози).Когато станат част от конгломерата Даймлер ще отговаря за отдела "Луксозни автомобили".
Целта и намерението тук не са ясни, най-вероятно за това и сключената сделка.
Страшното е друго - представи си ако изказванията на всеки във формума тук се съдеха по същите критерии. Защо изказване в туитър (платформа за изказване на кратки лични мнения и новини) изведнъж (последните няколко години) има същата тежест като интервю пред вестник или изказване в съда? Защо инвеститорите, които ползват автоматичен анализ на изказванията (sentiment analysis) трябва да бъдат защитавани, че технологията им не е достатъчно развита?
Мъск е “американски капиталист” с мулти-милярдна кредитна линия и субсидия от Американското правителство. Ама много взе да се друса и е неуравновесен, така че решиха че е време да го отстранят. Нищо не е изобретил нищо не е направиш просто го бяха избрали за лице на американският “капитализъм” от 21 век. Ама той взе че се пропи :)))
Винаги се съмнявай, когато някой всякога и винаги ти обяснява, колко добре му вървели нещата, как американските работи цъфтят и връзват, как Тесла щяла са завладее света при положение, че на всяка продадена кола генерира няколко десетки холяди долара загуба и т. и т.н...[/quote]
Аз съм израсъл в края на социализма, видях началото на прехода, слушах Костов, Виденов, а после дойдох в САЩ където всички тези неща пък са ги довели до изкуство.
А ,и имам шопска жилка :-)
Така, че не е като да имам пристрастия към когото и да било или да взимам каквото и да е за чиста монета.
Но Мъск според мен е визионер, а не мошеник. Разликата може да е тънка на моменти, но я има. Така, както Тръмп е простак и нарцисист, но нито е идиот, нито пък глупак като един друг президент от близкото минало. И според мен ако Тесла е балон то не е защото Мъск е искал да е така. Балони са всъщност всички неуспели стартъпи...не ли така?
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
Така е, но се видя, че има яко надценяване на Тесла и това беше ясно отначало при липсата на гъста мрежа от зарядни устройства. Дори и да ги има, за колко време зареждаш колата си с безнин и за колко време с ток? Някак си никой не си зададе тези простички, но важни въпросчета.
"Американският борсов регулатор обяви, че е постигнато споразумение само два дни след като заведе дело с искане Мъск да бъде отстранен от поста главен изпълнителен директор. "
"Съгласно постигнатото споразумение ще бъде излъчен нов председател на съвета на директорите, а Мъск ще остане главен изпълнителен директор на компанията производител на електрически автомобили."
значи в статията пише, че Рено е разработил този 1,3 л. двигател заедно с Даймлер. Рено ще го произвежда, а Даймлер ще го монтира в А-класите. При Смарт почти всичко е Рено, както при бензиновия вариянт, така и при електрическия. Рено и Даймлер притежават на кръст по 5% от акциите си, като идеята е този дял да бъде увеличен.
Животът е кратък!
Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
Аз лично съм съгласен...но пък аз лично не направих никакви пари от Тесла, а познавам хора, които направиха...по същия начин стои въпроса и с биткоин примерно...аз стоях встрани...но имам приятели , които не стояха и спечелиха значително.
Кой съм аз да съдя кое е балон и кое не е ако им е донесло печалба?
Амазон работеше дълги години на загуба...известен е с това, че всичко отиваше за развиване, а не обратно при инвеститорите...и се вижда на графиката им много добре...но конкурентите един по един отпаднаха...и Амазон остана и направи скок за няколко години.
Кой съм аз да кажа дали Тесла няма да остане големия печаливш в играта...всички казват, че батериите са ключови в този бизнес, пък Тесла произвеждат колкото всички други взети заедно, нали така?
С което искам да кажа, че това дали е било балон или не ще се разбере само в ретроспектива.
До коментар [#65] от "uq":значи конгломератът Рено-Нисан-Мицубиши са най-големият в момента автомобилостроител в света (изпревариха Фолксваген).Освен това:- Рено не е забъркано в скандали- Акцията е безумно евтина P/E = 5 и киха дивидент- Сериозен играч при електромобилите- Партньор на Даймлер (който също ще стане част в конгломерата) не само при електромобили, но и за двг. правят двигатели и ходова част, а Даймлер туря интериора и лепи трилъчката. Новият Смарт Форту е констуиран изцяло от Рено, а Смарт Форфор е Рено Туинго с други ламарини отгоре.
Рено-Нисан наистина са много интересни, а и не просто са сериозен играч при електромобилите, те са най-големият след Тесла, с голяма разлика пред останалите. Спомням си че имаше момент преди години когато Рено-Нисан още по евтини, P/E 3 примерно.
Всъщност, както отбелязаха някои от коментаторите по-горе, това е доста добро решение за всички - и за Мъск (който можеше да отнесе много повече), и за Тесла, и за акционерите (които получават независим надзор). Което показва как трябва да работи един регулатор, който знае какво прави.
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
До коментар [#50] от "Pontif New Dnevnik SUCK":От чисто любопитство...какво е "хартиен милионер"?И как така "ако се размечтаеш"?Милионер не е ли човек, който може без особени затруднения да извади кешово над един милион без задължения?Т.е. да има нетно състояние прилично бързо конвертируемо в един милион или повече?не се заяждам, просто ми стана интересно това с акциите, дето хем може да са милион, хем може да са нула...не мога да си го представя практически.
Ако имаш изплатена къща в Калифорния си милионер по един или друг начин, защото средна къща сега е над $1М. Зависи колко пари имаш в банката или в други финансови инструменти които можеш бързо да изтеглиш - това е ликвидност. Общо взето това са истински пари. Ако имаш акции от компания - имаш хартийки, които ти обещават че когато ги продадеш ще имаш парите. Днес акциите може да са опо $1 , утре по $10. И тук говоря за акции на компания която още не е на борсата. Имаш дял от нещо което се пече ама ако не стане не струва нищо. Понеже в Силикон вали всеки втори работи за някакъв старт ъп - всеки е милионер но само ако му се сбъднат мечтите и компанията е успешна и излезе на борсата или бъде купена от друга компания. Затова ако човек се размечтае и започне да си смята дяловете че струват по $10 или $20 излиза че е милионер. Реалността е друга. Такива хора се наричат "хартиени милионери" . Това не са пари в банка а в мечтите на някой.
California Über Alles
До коментар [#50] от "Pontif New Dnevnik SUCK"::D Разликата между теб и Мъск е, че той продава акции а ти купуваш :) Кийосаки беше писал, че не се забогатява от покупка а от продажба на акции
Явно само за тебе трябва да го напиша бавно, че да го схванеш - аз акции не купувам. Имам малко пари в други финансови инструменти които не са толкова рискови и не носят такива печалби. Имам акции които са ми грантвани от компании в които съм работил, ако вдяваш какво е това. Твоята Интернетна мъдрост може да впечатли някой от Левуново. Не и мене. "Пари се правели от продаване не от купуване!!! Уау! Купувай ниско, продавай високо! "... Нещо друго да ни осветлиш?
California Über Alles
Важното от цялата работа е, че колите на Мъск продължават да се произвеждат, а и да се продават. Тук, във форума е пълно със специалисти, които много ги разбират нещата и най-вероятно са скучаещи милионери, които само си чешат езиците - тоя бил казал това, оня онова, балон било, измамник бил Мъск... Абе я се спрете малко де, разбирачи. Сигурен съм, че всеки от мрънкачите би се метнал на една "ТЕСЛА" в момента, в който му я дадат, ма сега йок, не ставала, гроздето било кисело, щото ви е далеч от възможностите. Скандали е имало и ще има винаги, когато става въпрос за бизнеси с много пари, ама светът ще продължава да се върти, радвайте се на живота. Ако не е Мъск, ще е някой друг, много важно. Важното е, че той накара целия автомобилен свят да се съобразява с тенденциите, които наложи, останалото е без значение...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
space35
Рейтинг: 350 НеутралноБалонът се спука!
cristo_n
Рейтинг: 479 ВеселоЗначи американската Комисия за ценни книжа заведе дело срещу Мъск за измама и той набързо се призна за измамник... ЗАБАВНО :)
svoboden
Рейтинг: 1865 НеутралноВ САЩ няма проблеми да правиш измами, стига да си платиш глоба!?
Lemmy
Рейтинг: 1904 ВеселоКупувай, купувай на евтинията! Повече няма да падне!
Divi filius
Рейтинг: 262 ВеселоИлон, ю ар...!!!
reductio ad absurdum...https://youtu.be/75SEy1qu71I
П.П. Казах ли ви, ама тогава валяха минуси.
4ort
Рейтинг: 2662 НеутралноЗапочва възходът на Иж! Имам време да питам всеки идиот.
Divi filius
Рейтинг: 262 ВеселоДо коментар [#4] от "Lemmy":
reductio ad absurdum...Къде е ся "Реалистът", да се произнесе по темата?
troi
Рейтинг: 535 НеутралноЩе си плати за глупостта.
забавление и приключениеИ все пак, както казва един бивш съдружник на Мъск: "Аз не бих залагал срещу него".
дерибеев
Рейтинг: 2720 Неутралнодобър компромис
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васLemmy
Рейтинг: 1904 ВеселоНай-сладкото от споразумението е, че компанияте "Тесла" се задължава да тури надзорник на Мъск какво туитва и говори публично.
Lemmy
Рейтинг: 1904 ВеселоДо коментар [#9] от "дерибеев":
Много добър компромис. Повече няма накъде. На 11 септември "Тесла" струваше $65 млрд. Днес маркет-капа е $45 млрд. Разликата май е повече от $20 млн.
xymax
Рейтинг: 479 ЛюбопитноЛюбопитно как толкова бързо се разбра с комисията.
Пишеше, че тази комисия рзследва с години такива борсови измами. И на каква база са изчислили глобата?
Цялата история изглежда като планирана. Може да е тествал инвеститорите от СА.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2833 НеутралноРеалистът е пич, ама си мисли, че всичко дето фърка се яде. И че в САЩ няма измамници, престъпници и т.н. Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
mort
Рейтинг: 270 ВеселоБил измамник, защото, видите ли, постнал необмислен туийт. Като не го следите в социалните мрежи и не се интересувате какво е постигнал, не се изказвайте.
дерибеев
Рейтинг: 2720 НеутралноДо коментар [#11] от "Lemmy":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васименно , докато присъда на Мъск би повлякла в пъти повече милиарди
Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноМъск направи серия от грешки.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Едва ли някой ще спори по въпроса, дори и тези , които го защитават.
Интересното е, че от така разрешената ситуация печелят по малко всички - включително и Мъск и Тесла .
Ще съжаляват основно късите, но и те имаха своята радост, а нека не забравяме, че тяхната радост е винаги за сметка на всички дълги, а технологиите се правят от дългите, не от късите. Късите имат интерес да рушат, дългите - да създават.
Затова дългите трябва да са по-добре защитени от късите...а иначе и едните и другите могат да са мошеници.
И още нещо според мен интересно. България е на светлинни години от САЩ и ще продължи да е така. КФН можеше да глоби и групата Капитал и групите на Грух за статиите срещу КТБ, да глоби самата КТБ и да избегне ударите по данъкоплатеца...макар, че ако работеше както трябва вероятно изобщо не би се налагало да глобява някой за КТБ освен самата КТБ...но следвате логиката ми.
В САЩ комисията постигна решение, което беше полезно на почти всички замесени и спечели средства.
В Бъгария комисията се покрива до последно, КТБ се сгромоляса и някои хора станаха много богати, а сметката е платена от целокупния народ. Иван Искров получи повишение.
Сега същото става със специализираната прокуратура нейните много специализирани дела.
uq
Рейтинг: 2180 НеутралноНищо не са изчислявали бе човек, той е предложил да се споразумеят и те са се съгласили на това сррещу 20 милиона. Тук се търгува това, че не е ясно те всъщност какво могат да докажат, така че са преценили че им е по-изгодно да вземат 20М и да не разследват отколкото да разследват с години и накрая да не е ясно дали могат да вземат повече.
Divi filius
Рейтинг: 262 ЛюбопитноПонеделникът ще е интересен.
Market Summary > Tesla Inc
NASDAQ: TSLA
264.77 USD −42.75 (13.90%)
Closed: Sep. 28, 7:59 p.m. EDТ
"Indeed, in recent days, some investors — many of whom have been wiling to discount Musk's unconventional style in favor of his perceived vision — had begun to bail on the stock.
Tesla's shares, traded on the Nasdaq, closed down around 14 percent on Friday at $264, as Wall Street begun to fret over the company's ability to raise needed capital. Meanwhile, the company bonds had been falling recently, with $1.3 billion in debt coming due by March 2019" СНБС reductio ad absurdum...
дерибеев
Рейтинг: 2720 ВеселоДо коментар [#7] от "fje35574291":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васвярвай той и понтифа са добре , все още са поне 230% напред и все още се чудят на кой бряг да инвестират 400000$ поредния си имот
Нинов
Рейтинг: 1929 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.има статии в които споменават, че според SEC с това $420 мероприятие Мъск е искал да впечетли своя приятелка.
Darulio
Рейтинг: 883 ВеселоДотук добре - размина му се на Мъск. Но делата на инвеститорите си текат - а го съдят и "късите", и "дългите" - и там вече горната граница на обезщетенията е до размера на претърпените вреди. Че и затвор може да види отвътре.
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"Ще научи по трудния начин да не прави бизнес надрусан.
uq
Рейтинг: 2180 НеутралноДо коментар [#14] от "mort":
Ае ти глупав ли си? Наистина ли мислиш че човек с такива пари влияние и положение си туитва е така? Човек, който е стигнал до такива пари и влияние мислиш ли че е чивек който си поства ей така? Ако пък го прави, още по-лошо. Подобни неща могат да нанесат на хората вреди за милиарди долари и без значение дали си го направил нарочно или неволно следва да си понесеш отговоността. Ако не го ошамарят за това, вредите ще са огромни, измерени в подкопаното доверие към комисията и от там към фондовата борса, на която пък се крепи огромна част от далаверата.
rainbou1
Рейтинг: 1425 ЛюбопитноНе му издържаха нервите на момчето...
rainbou1
Рейтинг: 1425 ЛюбопитноКакви създаващи ви гонят ?!?! Създаващите са работниците и мениджърите на компаниите, инвеститорите просто искат да получат доходност от парите си, и правят както намерят за добре.
uq
Рейтинг: 2180 НеутралноДо коментар [#24] от "rainbou1":
Именно де, това се опитва да каже човека. Дългите БИХА МОГЛИ да са инвеститори. Късите са спекуланти 100%
ScorpioH
Рейтинг: 269 НеутралноЕ.аси скъпия туит! За И.Мъск разбира се това са жълти стотинки, но по-добре да се съсредоточи върху проектите, отколкото да се опитва да се прави на интересен. Трудно му се оотдава общуването, но нима не е така с всички гении?
It's the 21-st Century but the World is still Mad.Моето мнение е че този човек вече постигна значителен прогрес в космическото и автомобилостроене и най-вероятно началото на 21-ви век ще се запомни именно с неговата личност.
Нинов
Рейтинг: 1929 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.облигациите на Тесла с актуална год. доходност от 9% са по-интересни от акциите. При фалит акционерите губят всичко, а облигационерите стават собственици.
Ако Тесла може да си обслужва кредитите - тогава си фиксираш 9% годишна лихва за едно десетилетие, което никак не е малко.
https://money.cnn.com/2018/09/10/technology/business/tesla-stock-bonds-elon-musk/index.html
Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноДо коментар [#24] от "rainbou1":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Именно така казва и Адам Смит, който е в основата на капитализма, все пак :-)
Прочетете го, евентуално ще разберете в един момент.
Мнението ми си остава същото.
дерибеев
Рейтинг: 2720 ВеселоДо коментар [#21] от "Darulio":Че и затвор може да види отвътре.
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васми ще се научи и номера за коли как се правят
дерибеев
Рейтинг: 2720 ВеселоДо коментар [#25] от "uq":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васдето се вика от спекуланти станаха инвеститори
Полковник за европейско развитие на България
Рейтинг: 1316 НеутралноГ-н Мъск ще консумира патката.
Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноДо коментар [#27] от "Нинов":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Да стане собственик на Тесла би било интересно за някой като Епъл или Бъфет, които имат дълбок джоб да го покрият.
Не и за малък инвеститор, който нищо не би могъл да направи с (остатъка) от собственоста си, освен да я продаде, което ще е гарантирано на загуба.
А щом Бъфет и Епъл не са се втурнали да купуват Тесла значи нямат интерес, дори да имат възможност.
boevbisser
Рейтинг: 2799 ЛюбопитноПознах, че Илон Мъск ще го глобят жестоко, не може да се говори така безотговорно.
Интересно дали акционерите, които също са глобени 20 млн. долара - и това ще се отрази на цената на акциите, разбира се, няма да потърсят и допълнителна отговорност от Мъск.
deaf
Рейтинг: 2442 ВеселоДо коментар [#20] от "Нинов":
Капитанът на "Коста Конкордия" също е искал да впечатли приятелката си,но разби кораба в подводни скали и потъна. Загина сума ти народ,а той се самоуби.
Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноДо коментар [#33] от "boevbisser":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Ще потърсят, разбира се, но това е капка в морето.
Мъск просто не издържа и забърка себе си и Тесла в излишни главоболия, но пък получи много полезен шамар - сега ще има така желаното от всички и очевидно необходимо външно присъствие в Тесла.
Дали ще я направи по-силна или ще ускори падането й е все едно - и в двата случая ще е по-добре.
uq
Рейтинг: 2180 НеутралноДо коментар [#32] от "Боби Колев":
Колко пари имат реално Епъл не зная. Виж Бъфет никога няма да купи Тесла. Той не е глупак и не се интересува от балони, акции които са на върха в момента и скачат като луди. Бъфет купува неща, които са евтини в момента, но според него имат потенциал (най-вече поради демографски, геополитически и др. подобни причини често нямащи нищо общо със самата компания) да реализират значителна доходност и ръст в един период от да речем 20 -30 год.
Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноДо коментар [#36] от "uq":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Е, аз зная колко пари имат Епъл защото са публична компания и го пише в публично известните им декларации :-)
Но не бих се нагърбил да кажа какво би направил Бъфет...Вие сте очевидно много по-добър от мен, аз само казах очевидното, а то е, че не се е втурнал да ги купува...
Darulio
Рейтинг: 883 ВеселоДо коментар [#36] от "uq":
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"Повече от $240 млрд. кеш имат. Вече знаеш.
Нинов
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#32] от "Боби Колев":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Ами Бъфет и Епъл ако искат да станат собственици сега, нямат друга възможност освен да купят акции правейки предложение за придобиване (например на $420).
Споменатата от мен врътка с облигациите е за хора, виждащи хляб в Тесла и искащи да заложат на нейния възход, но по по-малко рисков начин, имайки едно на ум, че все пак съществува и възможнстта Тесла да банкрутира.
Тези хора нямат машина на времето, скоято да видят как ще стоят нещата след 10 год.
boevbisser
Рейтинг: 2799 ВеселоСпоред мен Тесла е надценена компания, която продължава да губи пари, а Епъл и Бъфет не купуват такива, освен това очевидно главният им изпълнителен директор, макар и иноватор и успешен предприемач, е неконтролируем.
Вие бихте ли си купили акции в такава фирма?
usero
Рейтинг: 531 ВеселоАко искаш и ти можеш да ме измамиш с 1000 лева и после да ми платиш 1 000 000 да не се сърда.
uq
Рейтинг: 2180 НеутралноДо коментар [#37] от "Боби Колев":
И аз не се нагърбвам да кажа какво би направил Бъфет, но знам какво НЕ БИ :)
А иначе смятам че е очевидно какви акции избира и купува, но ... не е лесно да ги намериш а и повечето хора искат бърза и голяма печалба. Спомням си преди няколко години беше казал, че не е купувал нищо цяла година, защото е все по-трудно да намери добри неща
uq
Рейтинг: 2180 НеутралноДо коментар [#40] от "boevbisser":
За мен не е никакъв инвеститор и предприемач, а 100% измамник и именно това ще лъсне скоро.
usero
Рейтинг: 531 ВеселоТи съвсем буквално взе да ни разказваш "Вълкът от Уолстрийт".
usero
Рейтинг: 531 ЛюбопитноТи без пари ли работиш, само за удоволствието да създаваш?
Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноДо коментар [#39] от "Нинов":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Ето още някой, който знае опциите на Бъфет и Епъл...аз толкова добър не съм...и затова вероятно си мечтая, че те за опции със сигурност имат и повече, а и по-добри опции.
Но си го мисля, не го твърдя публично...защото все пак не съм специалист :-)
Това с облигациите не е никаква "врътка", а най-обикновен високо рисков заем.
Това, че заемодателя би станал "съсобственик" не е никаква привилегия в случай на банкрут и особено при нивата на дълг на Тесла и - нека не се заблуждаваме - неяснотата около качеството на финансовите й отчети - я прави няй-малкото не по-интересна от сума други оферти на високо рискови компании.
Тесла е близо до make-or-break състояние и следващите няколко тримесечия вероятно ще са ключови за бъдещето й.
И при 20% доходност на облигации риска би бил все така прекалено висок според мен, просто им е ясно, че 20% крещи "фалшиво"и не биха могли да го пуснат.
А дали ще се счупят или не аз не се наемам да гадая.
Само казвам, че бондовете им не са никаква особена далавера, високо рискови са си.
Pontif
Рейтинг: 3087 НеутралноКакъв балон се е спукал бе, разбирач? В Четвъртък имаше сделка с SEC. Предложиха му глоба и да напусне ръководната роля. Той отказа, защото има още две важни компании с договори към правителството. Сега се споразумяха да плати глоба и да остане като СЕО. Самите акционери искаха Мъск да остане да ръководи компанията. Това е добър компромис.
Няма измама. Това е типичния Мъск, който си говори каквото му е на устата. Има добре документирана среща с шефа на Саудитския Суверен Фонд, на която е присъствал Лари Елисън (ако въобще знаеш кой е) На тази среща са се разбрали да приватизират компанията. Имали са устна уговорка.
Разбира се че Мъск не трябва да прави никакви изявления докато сделката не е подписана. Не само това но и трябва да уведоми SEC и други регулатори, трябва да се подпишат куп документи. На всеки е ясно че Мъск не е по тия неща. Ако беше, нямаше да има Тесла и СпейсХ.
И двете компании винаги са на ръба на фалита защото поемат големи рискове. Това самият Мъск си го казва. Не е необходимо съветските хитреци във форума да го казват като че ли те са го открили. Но също и това е начина да направиш нещо ... като например да накараш всички автомобилни компании в света да започнат с неудоволствие да произвеждат елелктрически коли. Също всички космически компании със скърцане на зъби да намалят цените за изстрелване на спътници.
За тебе остава само да мучиш в анонимни форуми. Сигурен съм че нямаш акции на Тесла, което прави целите ти напъни тук още по .... съветски.
California Über Alles
citoplast
Рейтинг: 636 Весело[quote#34:"deaf"][/quote]
Имало едно време ссср..."Капитанът на "Коста Конкордия" също е искал да впечатли приятелката си,но разби кораба в подводни скали и потъна. Загина сума ти народ,а той се самоуби".
И как излежава присъда от 16 години тогава? А? Пък и тъпо е да сравняваш Мъск с капитан на круизен кораб!
Нинов
Рейтинг: 1929 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.значи Бъфет не инвестира в нови авангардни технологии, колкото и примамливи да са те.
В зората на автомобилосроенето само в Дитройт е имало над 200 фирми, произвеждащи автомобили, от които са останали три.
Според Бъфет е невъзможно в такъв момент да уцелиш и заложиш на правилните. Според него правилният трейд би бил "да се шортят коне".
По тази логика днес правилният трейд би трябвало да бъде да се купуват акции на енергоснабдители или "ютилитис" на новобългарски.
Pontif
Рейтинг: 3087 НеутралноОт твоите уста в Божите уши, но грешиш. Нямам такива пари, още по-малко да ги рискувам на борсата. Моите пари са в Анюити и ако изкарат 5% съм доволен.
Иначе като всеки в Калифорния съм "хартиен милионер". Имам акции които ако се размечтаеш може и няколко милиона да са. Но също могат да са =$0. Такива като мен с лопата да ги ринеш тук. Такива като Мъск са малко. А сме дошли тук горе-долу по едно и също време. .... Явно не всички сме равни ;( California Über Alles
Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноДо коментар [#49] от "Нинов":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083За пореден път - не се наемам да твърдя какво прави Бъфет.
Можем да говорим какво е направил в миналото, но това съвсем не е гаранция какво може или би направил днес.
Пример - по време на предишния бум той тотално пропуска хай-тека, но сега е много сериозно инвестиран в Епъл.
Изобщо не се заблуждавам, че мога да разбера какво и защо прави Бъфет....на съвсем друг стадион тича и ако можех да го разбера нямаше да пиша по форуми.
мисля, че и за другите тук важи...просто или не го разбират или имат проблеми да го изкажат :-)
Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноДо коментар [#50] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083От чисто любопитство...какво е "хартиен милионер"?
И как така "ако се размечтаеш"?
Милионер не е ли човек, който може без особени затруднения да извади кешово над един милион без задължения?
Т.е. да има нетно състояние прилично бързо конвертируемо в един милион или повече?
не се заяждам, просто ми стана интересно това с акциите, дето хем може да са милион, хем може да са нула...не мога да си го представя практически.
Нинов
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#51] от "Боби Колев":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.значи преди точно 20 год. бяха модерни акции на интернет търсачки като Altavista, Yahoo и фирми произвеждащи самите търсачки като Inktomi, Overture.
Борсовите участици вкарваха луди парипв тях, като всеки беше абсолютно сигурен в неговия избор.
Техният проблем обаче се състоеше в това, че никой от тях не разполагаше с машина на времето, с която да види, че ще се появи нов играч Гугъл, който ще удари всички в земята.
penetrating
Рейтинг: 7623 НеутралноЗащитават пазарна капитализация...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertuq
Рейтинг: 2180 НеутралноДо коментар [#51] от "Боби Колев":
Добре, не мога да разбера защо продължаваш да го повтаряш? Разбрахме, че не разбираш Бъфет. Е аз го разбирам, очевидно Нинов също. Трудно ли е да го приемеш? Всъщност Бъфет има простичка философия, не я крие и я следва. Не е чак толкова трудно да я разбереш но както казах и по-горе повечето хора просто не искат да са като Бъфет. Не искат инвестиции (с хоризонт 20-30 год) не искат печалби от 5-6%, те искат да са спекуланти и да направят милиони за 2 год с инвестиция от 2000 долара. Реално Бъфет не е докарал кой знае каква печалба на инвеститорите във фонда му, да не кажа че дивидент не е изплащал май никога. Голяма част от вложенията му не носят печалби с години, даже с десетилетия. Малко хора биха държали толкова. Тесла е млада силно волатилна и високо рискова компания. Бъфет си купи обаче Мексиканските железници. Ясно му е че там е голямото потребление и много добре вижда, че това е бъдещето на електротранспорта - евтино, надеждно и масово, доказало се а не теслА. Ето, това е Бъфет. Кога ще стане това с железниците не е ясно, може след 40 год. но без съмнение ще стане.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноДо коментар [#53] от "Нинов":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Завършвате с универсална истина, която аз лично не успявам да свържа с позицията Ви.
"Никой няма машина на времето" и "Слънцето изгрява от Изток" са еднакво верни твърдения.
какво илюстрират или доказват те в контекста на темата, че собственост във високо технологична и високо рискова компания като Тесла биха имали само единици, които могат да си позволят да я стабилизират ако банкрутира, а не малки инвеститори, които гарантирано биха загубили.
Разбира се, това, че *могат*, не значи автоматично, че *биха*.
на Бъфет или на Епъл може да не им се занимава да стабилизират банкрутирали компании...и по всичко така изглежда.
Но БИХА МОГЛИ, ако искаха.
Докато на мен или Вас може да ни блазни идеята да имаме част от Тесла или дори цялата Тесла след като банкрутира, но тъй като няма начин да си възвърнем инвестицията в такава ситуация, ако сме здравомислещи изобшо няма защо и да я обсъждаме.
Нинов
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#51] от "Боби Колев":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.значи отсно ангажимента на Бъфет в Епъл е направен в доста късна фаза, в която корпорацията буквално "сере пари" , за разлика от горящата кеш Тесла.
uq
Рейтинг: 2180 НеутралноДо коментар [#50] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
:D Разликата между теб и Мъск е, че той продава акции а ти купуваш :) Кийосаки беше писал, че не се забогатява от покупка а от продажба на акции
МиГ-29
Рейтинг: 269 НеутралноЗакривай !!!
Нинов
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#57] от "Боби Колев":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.на този етап мен Тесла не ме блазни. Нито акциите, нито облигациите. От автомобилните акции единствено бих купил на Рено, ако паднат с едни 10%.
дерибеев
Рейтинг: 2720 НеутралноДо коментар [#50] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас+++++++
l.d
Рейтинг: 426 ВеселоПрав си, но частично. Въпросът е доколко изказвания на частни лица трябва да се взимат под такова внимание от инвеститори. Опитах се да намеря най-подходящия туит на Тръмп за пример, но 95% подхождат за темата. https://goo.gl/images/WqCRjm
Винаги има "но"
Divi filius
Рейтинг: 262 ЛюбопитноОткрай време хората(които го познават) разправят, че му има нещо(психическо)- депресия, или нещо подобно, но всред ентусиастите нямаше кой да ги чуе. reductio ad absurdum...
uq
Рейтинг: 2180 НеутралноДо коментар [#61] от "Нинов":
Разводни се темата ама ми стана интересно. Що па Рено а не ВАГ? НА мен ВАГ ми звучи по-добре
uq
Рейтинг: 2180 НеутралноДо коментар [#63] от "l.d":
Е чакай сега.. частно лице, държавно лице, това си е разпространяване на слухове с цел да се повлияе на пазара и си е престъпление от встякъде
Боби Колев
Рейтинг: 1333 ВеселоДо коментар [#55] от "uq":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Защо повтарям, че не разбирам Бъфет...хмм...защото не обичам да казвам на другите неща, които не обичат да чуят...
Например..."Реално Бъфет не е докарал кой знае каква печалба на инвеститорите във фонда му" е едно твърдение, което аз съвсем ОПРЕДЕЛЕНО не бих се наел да направя...от страх, че ще изляза (основателно) глупак.
Интернет е пълен с примери иза това каква печалба е докарал Бъфет нна инвеститорите с...всъщност всеки от годишните му отчети също го включва...известен е с това, че има дългосрочен среден годишен успех (ROI) над този на S&P, което се счита за барометър в бизнеса с инвестиции, което пък от самосебе си дефинира долната гранциа на това какви печалби е докарал на инвеститорите.
Мисля да спра до тук...иначе ще взема пак да се повторя :-)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
uq
Рейтинг: 2180 НеутралноДо коментар [#67] от "Боби Колев":
Докарал е хартиени печалби както каза коУегата, ама ти каза че ти е трудно да схванеш какво е хартиен милионер така че и хартиените печалби можеби няма да възприемеш.
Али Ибн Абдул Обстул Бей
Рейтинг: 290 НеутралноЛеко-полеко на всички стана ясно, че Мъск е обикновен мошеник, а Тесла голяма теслА! :))
No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpgБоби Колев
Рейтинг: 1333 ВеселоДо коментар [#58] от "Нинов":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083И още веднъж, за пореден път Вие просто намирате обяснение за всяко действие на Бъфет, в което няма лошо, ако Ви кара да се чувствате по-добре или - още по-добре - Ви позволява да печелите като него.
Аз мисля, че също мога да дам подобни обяснения на това какво е направил и защо, но да бъда Бъфет не мога т.е. не мога да направя това, което той прави, мога само да коментирам какво е направил.
което е безмислено, особено под статия за Тесла в която Вие казахте, че облигациите им са интересни, а аз казах, че биха били интересни само за някой, който може да си позволи да покрие загубите, които биха генерирали - някой от калибъра на Бъфет, зашото и загубите ще са от такъв калибър.
След което, не зная защо, се заехме да анализираме какво е правил Бъфет и кой го разбира по-добре.
Което е встрани от темата и мисля да спрем тук,
Нинов
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#65] от "uq":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.значи конгломератът Рено-Нисан-Мицубиши са най-големият в момента автомобилостроител в света (изпревариха Фолксваген).
Освен това:
- Рено не е забъркано в скандали
- Акцията е безумно евтина P/E = 5 и киха дивидент
- Сериозен играч при електромобилите
- Партньор на Даймлер (който също ще стане част в конгломерата) не само при електромобили, но и за двг. правят двигатели и ходова част, а Даймлер туря интериора и лепи трилъчката. Новият Смарт Форту е констуиран изцяло от Рено, а Смарт Форфор е Рено Туинго с други ламарини отгоре.
Боби Колев
Рейтинг: 1333 ВеселоА, ако е така значи и аз съм хартиен милионер.
Милионер-циция :-) http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
von_seeckt
Рейтинг: 217 НеутралноНе е ли обратното? Мисля Даймлер прави двигатели за Рено.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2833 НеутралноФолксваген Груп правят много добри автомобили - Шкода и Ауди са според мен абсолютните лидери в сегментите си на база цена/качество. Ама много лъжат. Големи са измекяри. Мани последните скандали за дизела - преди десетина и повече години половината им борд на директорите влезе в затвора за подкупи, измами и всичко дето е извън посегателство над личността (поне това не бяха правили). Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Divi filius
Рейтинг: 262 ВеселоДо коментар [#50] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
reductio ad absurdum...На български: "От всяка върба, свирка не става"!
Не че Илончо става, де.
von_seeckt
Рейтинг: 217 Неутрално[quote#73:"Боби Колев"][/quote]
Винаги се съмнявай, когато някой всякога и винаги ти обяснява, колко добре му вървели нещата, как американските работи цъфтят и връзват, как Тесла щяла са завладее света при положение, че на всяка продадена кола генерира няколко десетки холяди долара загуба и т. и т.н...
Нинов
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#74] от "von_seeckt":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.стратегията на Даймлер е Рено да им прави двигателите (засега само на малките модели), а Даймлер да се фокусира върху интериора.
Установили са, че няма смисъл да се мъчат с двигатели, а да наблегнат на маркетинг и мобилност (инрестират във всякакви приложения като споделено ползване, автобусни превози).
Когато станат част от конгломерата Даймлер ще отговаря за отдела "Луксозни автомобили".
Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноМного правилно се ориентирате в случая, освен , че вземате решение вместо мен по въпроса какво бих разбрал и какво не, вместо да ми дадете отговор...как така хем са 0 едни акции хем са милион.
Това е малко като комунистическата система "искаме свобода" - "нямате нужда от свобода, ние ви даваме от каквото имате нужда".
С което не искам да Ви обидя на "комуне", разбира се...просто ми се вижда подходяща аналогия.
Ако човека има къща, която си е вдигнала цената многкратно и може да я продаде спешно с 1 милион оставащи за него тогава отговаря на моята дефиниция за милионер.
Дали дефиницията е добра е друг въпрос.
Друга дефиниция би казала да продуцира 1 милион без да променя начина си на живот, например ,и по тази дефиниция вероятно не би минал, защото ще си е продал къщата, а това си е промяна в начина на живот.
Но момента с размечтаването от 0 до 1,000,000 ми е неясен. http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
МиГ-29
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#47] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
яма измама. Това е типичния Мъск, който си говори каквото му е на устата. Има добре документирана среща с шефа на Саудитския Суверен Фонд, на която е присъствал Лари Елисън (ако въобще знаеш кой е) На тази среща са се разбрали да приватизират компанията. Имали са устна уговорка.
Дааааа разбрали са се. И като са се разбрали що не са я приватизирали? Че и за 420 на акция са се разбрали? В момент в който акцията е струвала 320 :)))
Много му се е искало на Мъск някой да му даде 100 милярда, ама така е като е свикнал на субсидии от американското правителство лесно губиш представа за реалността.
von_seeckt
Рейтинг: 217 НеутралноМдаа...но доколкото разбрах технилогията си е немска, само дето се французите респ. испанците произвеждат моторите.
https://www.auto-motor-und-sport.de/news/neue-daimler-renault-motoren-1-3-liter-benziner-mit-turboaufladung/
l.d
Рейтинг: 426 ВеселоДо коментар [#66] от "uq":
Винаги има "но"Целта и намерението тук не са ясни, най-вероятно за това и сключената сделка.
Страшното е друго - представи си ако изказванията на всеки във формума тук се съдеха по същите критерии. Защо изказване в туитър (платформа за изказване на кратки лични мнения и новини) изведнъж (последните няколко години) има същата тежест като интервю пред вестник или изказване в съда? Защо инвеститорите, които ползват автоматичен анализ на изказванията (sentiment analysis) трябва да бъдат защитавани, че технологията им не е достатъчно развита?
https://techcrunch.com/2008/10/03/citizen-journalist-hits-apple-stock-with-false-steve-jobs-heart-attack-rumor/
МиГ-29
Рейтинг: 269 НеутралноМъск е “американски капиталист” с мулти-милярдна кредитна линия и субсидия от Американското правителство.
Ама много взе да се друса и е неуравновесен, така че решиха че е време да го отстранят.
Нищо не е изобретил нищо не е направиш просто го бяха избрали за лице на американският “капитализъм” от 21 век. Ама той взе че се пропи :)))
Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноАз съм израсъл в края на социализма, видях началото на прехода, слушах Костов, Виденов, а после дойдох в САЩ където всички тези неща пък са ги довели до изкуство.
А ,и имам шопска жилка :-)
Така, че не е като да имам пристрастия към когото и да било или да взимам каквото и да е за чиста монета.
Но Мъск според мен е визионер, а не мошеник.
Разликата може да е тънка на моменти, но я има.
Така, както Тръмп е простак и нарцисист, но нито е идиот, нито пък глупак като един друг президент от близкото минало.
И според мен ако Тесла е балон то не е защото Мъск е искал да е така.
Балони са всъщност всички неуспели стартъпи...не ли така? http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
Бо По
Рейтинг: 576 НеутралноОт цялата история май печели...Мъск!
Предполагам, че сега акциите ще паднат още и е идеален момент да поизкупи малко от тях.
Divi filius
Рейтинг: 262 ВеселоДо коментар [#63] от "l.d":
reductio ad absurdum...Тоя, изобщо не може да се сравнява, м-р Туит. Не е в категорията му. ДОНът е къде по хладнокръвен и обигран , от този. 😏
von_seeckt
Рейтинг: 217 Неутрално[quote#84:"Боби Колев"][/quote]
Така е, но се видя, че има яко надценяване на Тесла и това беше ясно отначало при липсата на гъста мрежа от зарядни устройства. Дори и да ги има, за колко време зареждаш колата си с безнин и за колко време с ток? Някак си никой не си зададе тези простички, но важни въпросчета.
Бо По
Рейтинг: 576 Неутрално"Американският борсов регулатор обяви, че е постигнато споразумение само два дни след като заведе дело с искане Мъск да бъде отстранен от поста главен изпълнителен директор. "
"Съгласно постигнатото споразумение ще бъде излъчен нов председател на съвета на директорите, а Мъск ще остане главен изпълнителен директор на компанията производител на електрически автомобили."
ДНЕВНИК що не се изясните!
Нинов
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#81] от "von_seeckt":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.значи в статията пише, че Рено е разработил този 1,3 л. двигател заедно с Даймлер.
Рено ще го произвежда, а Даймлер ще го монтира в А-класите.
При Смарт почти всичко е Рено, както при бензиновия вариянт, така и при електрическия.
Рено и Даймлер притежават на кръст по 5% от акциите си, като идеята е този дял да бъде увеличен.
Боби Колев
Рейтинг: 1333 НеутралноДо коментар [#87] от "von_seeckt":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Аз лично съм съгласен...но пък аз лично не направих никакви пари от Тесла, а познавам хора, които направиха...по същия начин стои въпроса и с биткоин примерно...аз стоях встрани...но имам приятели , които не стояха и спечелиха значително.
Кой съм аз да съдя кое е балон и кое не е ако им е донесло печалба?
Амазон работеше дълги години на загуба...известен е с това, че всичко отиваше за развиване, а не обратно при инвеститорите...и се вижда на графиката им много добре...но конкурентите един по един отпаднаха...и Амазон остана и направи скок за няколко години.
Кой съм аз да кажа дали Тесла няма да остане големия печаливш в играта...всички казват, че батериите са ключови в този бизнес, пък Тесла произвеждат колкото всички други взети заедно, нали така?
С което искам да кажа, че това дали е било балон или не ще се разбере само в ретроспектива.
bobyb
Рейтинг: 572 НеутралноРено-Нисан наистина са много интересни, а и не просто са сериозен играч при електромобилите, те са най-големият след Тесла, с голяма разлика пред останалите.
Спомням си че имаше момент преди години когато Рено-Нисан още по евтини, P/E 3 примерно.
Нинов
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#91] от "bobyb":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Нали!
Както е да го погледнеш Рено "изглежда като хиляда долара" както казват американците.
Ама не е в медиите, за разлика от дивия южноафриканси калифорниец.
wak26352646
Рейтинг: 232 НеутралноВъпросът е най-кой са най-скъпите туитове - на Мъск или на Тръмп?
SML
Рейтинг: 583 ЛюбопитноВсъщност, както отбелязаха някои от коментаторите по-горе, това е доста добро решение за всички - и за Мъск (който можеше да отнесе много повече), и за Тесла, и за акционерите (които получават независим надзор). Което показва как трябва да работи един регулатор, който знае какво прави.
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.dnevnikar
Рейтинг: 3613 Неутралносеки 4ти км
Не е, другарю хитрец Боби.
Както Ви е добре известно:
бумажен милионер не значи реален.
Баш човек ли е човекът,
или банката, държава...
Быстро Кеш критерий (лек) е.
Или Стоп, Не продължавай!
Както Ви ни е известно,
КТБ беше тъй нелесна:
хартиен милионер.
В неликвидна незавидност.
В състоятелност привидна.
До коментар [#52] от "Боби Колев":
От чисто любопитство...какво е "хартиен милионер"?
Милионер не е ли човек,
който може без особени затруднения да извади
кешово над един милион без задължения?
Т.е. да има нетно състояние прилично бързо конвертируемо
в един милион или повече?
Pontif
Рейтинг: 3087 НеутралноАко имаш изплатена къща в Калифорния си милионер по един или друг начин, защото средна къща сега е над $1М. Зависи колко пари имаш в банката или в други финансови инструменти които можеш бързо да изтеглиш - това е ликвидност. Общо взето това са истински пари.
Ако имаш акции от компания - имаш хартийки, които ти обещават че когато ги продадеш ще имаш парите. Днес акциите може да са опо $1 , утре по $10. И тук говоря за акции на компания която още не е на борсата. Имаш дял от нещо което се пече ама ако не стане не струва нищо. Понеже в Силикон вали всеки втори работи за някакъв старт ъп - всеки е милионер но само ако му се сбъднат мечтите и компанията е успешна и излезе на борсата или бъде купена от друга компания. Затова ако човек се размечтае и започне да си смята дяловете че струват по $10 или $20 излиза че е милионер. Реалността е друга. Такива хора се наричат "хартиени милионери" . Това не са пари в банка а в мечтите на някой. California Über Alles
Полковник за европейско развитие на България
Рейтинг: 1316 НеутралноВ Америка да си милионер е също като в България да си милиционер. Много сме.
Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.Pontif
Рейтинг: 3087 НеутралноЯвно само за тебе трябва да го напиша бавно, че да го схванеш - аз акции не купувам. Имам малко пари в други финансови инструменти които не са толкова рискови и не носят такива печалби. Имам акции които са ми грантвани от компании в които съм работил, ако вдяваш какво е това.
Твоята Интернетна мъдрост може да впечатли някой от Левуново. Не и мене. "Пари се правели от продаване не от купуване!!! Уау! Купувай ниско, продавай високо! "... Нещо друго да ни осветлиш? California Über Alles
dosetliv
Рейтинг: 1444 НеутралноТова е Ивайло Иванов. Той си общува директно с Гуруто.
https://arstechnica.com/cars/2018/07/tesla-drops-35000-price-from-model-3-page-insists-plans-havent-changed/
chip
Рейтинг: 1056 ЛюбопитноВажното от цялата работа е, че колите на Мъск продължават да се произвеждат, а и да се продават. Тук, във форума е пълно със специалисти, които много ги разбират нещата и най-вероятно са скучаещи милионери, които само си чешат езиците - тоя бил казал това, оня онова, балон било, измамник бил Мъск... Абе я се спрете малко де, разбирачи. Сигурен съм, че всеки от мрънкачите би се метнал на една "ТЕСЛА" в момента, в който му я дадат, ма сега йок, не ставала, гроздето било кисело, щото ви е далеч от възможностите. Скандали е имало и ще има винаги, когато става въпрос за бизнеси с много пари, ама светът ще продължава да се върти, радвайте се на живота. Ако не е Мъск, ще е някой друг, много важно. Важното е, че той накара целия автомобилен свят да се съобразява с тенденциите, които наложи, останалото е без значение...