Е-магазини заблуждавали за бройките стоки в промоция, друг бавил доставките

Е-магазини заблуждавали за бройките стоки в промоция, друг бавил доставките

© КЗП



Онлайн магазин за стоки за свободното време не е информирал коректно клиентите си за наличните количества от пуснати в промоция артикули. Сайт за продажба на уреди за дома пък не е спазвал посочения от него срок за доставка на поръчките. Нелоялните търговски практики са установени и забранени от Комисията за защита на потребителите (КЗП), съобщиха оттам.


Единият от електронни магазини – ozone.bg, е предлагал различни стоки с намалени цени, сред които и устройства за виртуална реалност за игрови конзоли по 399 лв. След поръчката на десет такива хедсета, клиент е получил само един. Проверка на КЗП по случая установила, че към момента на изпратената от потребителя заявка за покупка търговецът не е информирал за ограничена наличност на промоционалните стоки. Обяснението било "техническа грешка" при отчитането на наличните бройки в складовата система.


Когато търговец не е в състояние да достави предлаганите от него стоки или сходни на тях при обявените параметри и да посочи разумни обяснения за това, е налице нелоялна практика, е изводът на експертите на КЗП.


Нелоялна практика е и неспазването на обявения срок за доставка на поръчките, тъй като той често оказва влияние върху избора на потребителя от кого да купи. В КЗК гражданин се оплакал, че електронният магазин Diplomat.bg е обещал да достави покупката за две седмици, но тя пристигнала след три. Търговецът се оправдал с персонален пропуск на служител. В хода на проверката КЗП установила, че в общите условия онлайн търговецът обещава доставката да става за седем работни дни.

Съвети на комисията към потребителите:
- Промоционалните стоки може да са с ограничени наличности, но при извършването на поръчката
търговецът е редно да Ви информира за това.
- Продавачът може да откаже доставка на заявените от Вас стоки, но само при наличието на разумни
аргументи.
- Настоявайте за спазване на срока за доставка. В противен случай имате право да се откажете от
онлайн покупката.
Препоръки на комисията към търговците:
- Вие сте длъжни да информирате клиентите си, когато предлаганите от Вас стоки са в ограничени
количества и поради това съществува риск да не сте в състояние да изпълните поръчки.
- При изчерпване на наличностите на обявени за продажба стоки бихте могли да опитате да ги
доставите чрез други търговци.
- Когато сте се ангажирали с конкретни срокове за доставка на поръчките, задължително следва да ги
спазвате стриктно.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    Имате грешки в заглавието.

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4107 Неутрално

    За бавенето на доставка е съвсем логична санкция, но за наличностите е страхотна простотия. Когато си говорим, че държавата убива бизнеса, ето това е един от многото малки примери.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4058 Неутрално

    Аз лично съм доволен до момента от ozone.bg . И, да, съгласен съм, че е важно коректно да бъдат отбелязвани наличните количества на всяка стока, така че клиентът правилно да си направи сметката. Добре би било и да се спазват сроковете за доставка, тъй като това влияе върху репутацията на търговеца.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  4. 4 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 703 Гневно

    Сигурен съм, че ако се пишеше и кои са въпросните магазини, щеше да има положителен ефект върху тях.

  5. 5 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Точно онзи ден се разправях с Озон за подобен случай, за нещо уж налично, но в крайна сметка на склад при доставчик и тн. Замотаха доставката почти една седмица и съответно нещото, дойде много след като ми трябваше, защото беше за подарък.

    Поръчвам неща от къде ли не, по Европа и света, само тук се случва нещото или да е безбожно скъпо/понякога 40 и нагоре процента/ или ако е на смислена цена, то да не е налично, да е при доставчик, да няма този номер...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK