"Трейс" предупредил още през 2011 г., че проектът за ремонта в Искърското дефиле не е наред

"Трейс" предупредил още през 2011 г., че проектът за ремонта в Искърското дефиле не е наред

© МВР



Строителната компания "Трейс Груп Холд" АД публикува свое становище за това как е извършен ремонтът на пътя в Искърското дефиле, чийто изпълнител е нейно дъщерно дружество. В катастрофа на пътя на 25 август загинаха 18 души, а премиерът Борисов смени трима министри. Последваха и множество коментари за некачествен ремонт и пътят беше преасфалтиран. От компанията първоначално не коментираха обвиненията, но сега се обръщат към служителите и акционерите си "заради многото неистини, на които лекомислено беше дадена публичност."


Компанията уверява, че "Трейс Своге" е изпълнило качествено и в срок своите ангажименти в целия проект и най-очевидното в потвърждение на това е, че работата му е приета без забележки от възложителя, инженера и надзора, а всички гаранции са освободени.


От "Трейс" съобщават, че още през 2011 г. са сигнализирали пътната агенция за това, че за 29 км от пътя, включително при Своге, са "установени несъответствия между съществуващото положение и проектното, както по отношение на габарита на пътното платно, така и по отношение на съществуващата и проектната ос на пътя." Те са отразени в три броя чертежи по пътни участъци и са предоставени, както на пътната агенция, така и на проектанта и компанията, осъществяваща строителния надзор. Строителите били призовани от инженера обаче да търсят решения в оперативен порядък заедно с проектанта, вместо да се възложи препроектиране.




Към настоящия момент на целия 82-километров пътен участък, в положената от нас асфалтова настилка, няма пропадания, неравности, нарушаване на неговата цялост или наличие на пукнатини, уверява строителната компания.


Документацията по проекта, вкл. асфалтови дневници, проби и актове за изпълнение доказва, че положените асфалтови смеси на целия обект отговарят на зададените и одобрени от възложителя типове, коментира изпълнителят по повод обвиненията за непозволени варовикови примеси в асфалта. "Варовиковите скали са материал, който се използва за почти всички видове асфалт и използването им е регламентирано в стандартите за асфалтовите смеси(...) Считаме, че непрофесионални изказвания, както и коментари за недопустимост на съдържание на "варовици", води до налагане в публичното пространство на подвеждащи или неверни хипотези", се казва в изявлението на компанията.


Тя обръща внимание обаче, че от началото на 2014 г. досега участъкът от пътя, където стана катастрофата, не е установен като участък с концентрация на ПТП като едновременно с това тежкият трафик - по 3500- 4000 коли дневно, е два пъти по-интензивен, отколкото предвиденото в проекта.


По повод обвиненията, че асфалтът е проверяван в лаборатория, която е свързано лице с холдинга, оттам уточняват, че "задължително условие за участие в обществени поръчки за инфраструктурни обекти към кандидатите е да имат договор или да притежават акредитирана лаборатория за изпитване на строителни материали". Общо компанията работи с три лаборатории.


"В интерес на нашите акционери, на нашите служители и на обществеността ще предприемем всички законови действия да защитим репутацията и интересите си срещу онези лица, физически и юридически, които си позволиха пряко или косвено да уронят доброто име, престижа и търговската репутация на компанията чрез разпространяване и внушаване на неверни и заблуждаващи твърдения", завършва позицията.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5477 Гневно

    Написаното няма как да е вярно. Кой положи калпавата смес. Чия е лабораторията ???
    Затвор и пълна конфискация на откраднатото за виновните !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4086 Весело

    всичко това е лесно проверимо и може да се стигне до проекта на суджук явно предхождащ проекта за път

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  3. 3 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2104 Разстроено

    "предоставени, както на пътната агенция, така и на проектанта и компанията, осъществяваща строителния надзор" - явно, че са затворили очите си, но за пИчалбата са ги отворили достатъчно широко. Бързото, в "оперативен порядък", дотамъняване не е само в този случай, но това е в реда на нещата, по отдавнашна наша традиция.

    Коментиране на анализираното, вече...
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Ми що преасфалтирафте ??? що не отдохте на съд ??? щом сте толкова курназ, че сте си свършили работата перфектно !!!

  5. 5 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Рибата се вмирисва откъм главата...

  6. 6 Профил на imi14577654
    imi14577654
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Само в България ли на подадените сигнали за нередности няма кой да им обърне внимание, да се вземат мерки?

  7. 7 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 758 Неутрално
  8. 8 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 386 Гневно

    Тия ако бяха в някоя истинска държава щяха да им стъжнят животеца от проверки, но не и тук...

  9. 9 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    що решихте че сместа на пътя е виновна при положение че години е ползван този път,шофьора сам призна че си е отклонил вниманието

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5132 Неутрално

    Според мен основнага вина е в АПИ. Възложителят е приел ремонтираният участък без забележки. За това със сигурност има протокол. Второстепенна е вината на надзора. Смеските би трябвало да се изпитват в лаборатория на надзора или на възложителя.

  11. 11 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2731 Неутрално

    Аре затваряйте я тая селска гербава фирма най-накрая, стига са се избивали хора.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  12. 12 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3610 Неутрално

    Че нали те са правили ремонта? Виждаш ли несъответствия, не го правиш. Правиш ли го, заставаш зад него с името си. “Аз им казах, ама те не ме чуха” е махленски вокабулар.

    Мърфи е оптимист!
  13. 13 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Тия ако бяха в някоя истинска държава щяха да им стъжнят животеца от проверки, но не и тук...
    —цитат от коментар 8 на jif44392826



    Ако бяхме нормална държава щяха да бъдат осъдени да платят солидни обезщетения на близките на загиналите. Щяха да влязат в затвора и то за дълго всички отговорни за качеството на пътя. И то не само от "Трейс",а и проектанти,надзорници и всички които учили - недоучили се правят на шефове. А тук ... ще го отнесе шофьора!!

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  14. 14 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    що решихте че сместа на пътя е виновна при положение че години е ползван този път,шофьора сам призна че си е отклонил вниманието
    —цитат от коментар 9 на спас от кочериново(тръмпко капут:)

    Ми де да знам? Може би щото тъй рече министъра. Или пък щото го преасфалтираха. Или пък, ей на, трейсърите писали протоколи, че нещо не е наред.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  15. 15 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2182 Неутрално

    Разгледах предложението за БДС от 2016 на скалните материали влагащи се в асфалтовата смес и с учудване видях за пълнител да се влагат хидратирана вар и летлива пепел от каменни въглища...За това и качеството на асфалровата смес е такова.

  16. 16 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    До коментар [#14] от "Николай Колев":

    е ми явно ще има и други пътища с такъв асфалт щом е допуснат по спецификация

  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11778 Неутрално

    Очевидно е, че проектът е калпав, стандартите са смешни, изискванията са корупционни, контролът е нулев, наказания няма(освен може би, ако не стане непоправимото). Защо се чудите на резултата?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#6] от "imi14577654":

    Има КОЙ и няма да обърне. Ако беше европроект с 8 годишни подписани гаранции нещата щяха да са други, и съд щеше да има и пари назад.

  19. 19 Профил на jagal
    jagal
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Айдеее... проектантите па виновни!
    Пичуви, проектантите правят това, което им е зададено от Инвеститора в "Задание за проектиране" и в съответствие с "Техническата спецификация" (т.е. БДС).
    Проекта минава през най-малко три етапа:
    1. Проверка (в АПИ);
    2. Доклад за съответствие (дали това, което е по задание е спазено в проекта) от независима фирма;
    3. ЕТИС (експертен съвет) - на който проектанта защитава проекта си и приема забележки към проекта (ако има такива) и срока за отстраняването им.
    АКО забележките са много или много съществени - след отстраняването им се прави отново ЕТИС, и т.н. докато е се изглади (реши) всичко.

  20. 20 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Написаното няма как да е вярно. Кой положи калпавата смес. Чия е лабораторията ???Затвор и пълна конфискация на откраднатото за виновните !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Може, може! Ти прочете ли следния абзац в статията:

    "...От "Трейс" съобщават, че още през 2011 г. са сигнализирали пътната агенция за това, че за 29 км от пътя, включително при Своге, са "установени несъответствия между съществуващото положение и проектното, както по отношение на габарита на пътното платно, така и по отношение на съществуващата и проектната ос на пътя." Те са отразени в три броя чертежи по пътни участъци и са предоставени, както на пътната агенция, така и на проектанта и компанията, осъществяваща строителния надзор. Строителите били призовани от инженера обаче да търсят решения в оперативен порядък заедно с проектанта, вместо да се възложи препроектиране...."

    Е, и да си го прочел-НЕ СИ ГО РАЗБРАЛ, "разбирач" от всичко (всъщност доказан невежа)!

    Ако проектирането е било ОК, "инженера" (тъп съм, та не знам за поръчителя ли става дума, или за тех'контрола) НЕ БИ БИЛ ПРИЗОВАЛ "да търсят решения в оперативен порядък заедно с проектанта, вместо да се възложи препроектиране..."

    П.С. Относно "проектиране"-малък разказ от състудент, как "поевтинил" един проект и взел премия, ама няколко години след това му треперили мартинките. Предварително се извинявам за грешната терминология (от 68 не съм в България).

    Та...пича проектира национално междуградско шосе. В района на насипните земни работи увеличил наклона (пример, сега не помня точните данни) от 30 % (според спесификациите) на 33-4 % наклон. При елевация 20 м' това хем намалява насипните земни работи (малкто спестяване), хем намалява площта на отчуждените земи с към 6,000 кв.м/км, за 15 км-90,000 кв.м. 90 декара. Земеделлска земя на прасе на път (закупена от "наши хора") май не върви по 100 лв/декара а бая повече.

    Както и да е, построили участъка, и след първия дъждовен сезон почнали проблемите! Пътя слягал, неравности и т.н. По куп причини: Лееко (в толеранса) некачествено изпълнение на насипните работи (калпав мат'рял и калпаво полагане+трамбоване), калпава система за отвеждане на дъждовните води от шосето довела до РАЗРУШАВАНЕТО на насипа (ГРУБА проектанска грешка) и околната среда (ПАК проектанска грешка), неоткрити от хидролозите течения на подпочвени води (грешка на поръчителя) и т.н.....ПЪЛНИЯТ списък "на Мърфи".

    Почнала гюрултията, ама ЯКО наказани нямало. След години моя състудент разбрал че ако не беше спестил с наклона, и би проверил по подробно какво става на 200-2000 м' от "неговото шосе", нещата нямаше да са толкоз зле. С какво се оправдаваше: Ами и глупост да съм предложил, УТВЪРДИХА ми проекта!
    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  21. 21 Профил на jagal
    jagal
    Рейтинг: 462 Весело

    До коментар [#20] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    Това е при проектиране на нов път. По време на соца се наричаше "снижение". Тук играеха стройтеля и проектаната. Проектанта правеше... не глупост, а малко недодялан в някой участък проект, а строителя намираше по-доброто решение (което същия проектат правеше) и го предлага на инвеститора. Строителя получаваше 10% от така направеното снижение на цената за строителство, а проектанта получаваше от него някакъв %.
    При рехабилитация (какъвто е случая в Своге) и сега и преди това не работи.

  22. 22 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#21] от "jagal":

    С риск да бъда заклеймен вовеки в този форум все ми се върти една мисъл в полупразната кратунка: По този участък на пътя са минали скоро преди тази катастрофа десетки/стотици МПС, част от тях автобуси. НИКОЙ от тях не е делайрирай, и се търкулил по наклона.

    Моето немеродавно мнение: ВСИЧКИ са се съобразили със специфичните калпавините на участъка в това време:

    -(МОЖЕ БИ) неправилен/недостатъчен наклон на напречното сечение на шосето.
    -Кал по пътя като резултат от неправилно отвеждане на водите стичащи се от баира/затлачени канавки.
    -Просто по предпазливи шофьори, по съсредоточени в шофирането и в околните обстоятелства.

    Асфалтът е бил един и същ! И дори AASHTO допуска ползването на пепел от ТЕЦове работещи с кюмур, и различни други екзотични инертни мат'ряли в "чакъла" (това е всичко друго освен битумена в асфалт'бетона, наричан за по кратко "асфалт"). Просто имат ДЕФИНИРАНИ процентни ограничения, които трябва да се спазват.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5477 Неутрално

    До коментар [#20] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    Като си такъв корифей кажи защо са изпълнили проекта като е бил калпав и защо смениха горния слой след катастрофата по спешност. освен това явно министърът е бил калинка , защото общо взето преповтарям негови думи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5477 Неутрално

    До коментар [#22] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    Да те помоля да коментираш ремонта на Графа. Знам че можеш да бъдеш и честен.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 240 Весело

    До коментар [#20] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":Като си такъв корифей кажи защо са изпълнили проекта като е бил калпав и защо смениха горния слой след катастрофата по спешност. освен това явно министърът е бил калинка , защото общо взето преповтарям негови думи.
    —цитат от коментар 23 на КМЕТ В СЯНКА


    Корифей не съм. Ама имам опит от десетина+ СЕДМИЦИ като кибик по разни инфраструктурни проекти (не големи, никой не надминаваше $ 100 млн) та чат пат се изказвам по инженерни въпроси. Щото и в пиндостан, и във ВЕЛИКИЯ МАГУЧ СССР (и сателитите му) и в БИ, инженерните изисквания за качествено изпълнение са бая подобни. Разликата е в стриктното им прилагане от страна на изпълнителите, работещи под такъв или инакъв тех'надзор.

    От което НЕ РАЗБИРАМ са булгаристанските 'гяволии/престъпно далавераджийство/други "триториални особенности" да се кара "през просото" в проект за който И ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, И "НЕЗНАЙНИЯТ ИНЖЕНЕР" от статията признават под сурдинка че не е проектиран добре, ама...да се търсели решения на място.

    П.С. Не считам за уместно да се изказвам за качеството на ремонта на Графа, без да съм видял поне една релевантна снимка от близо. Щото от бая време не съм в София
    До коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK