Имотите в софийските "Дружба" и "Овча купел" поскъпват най-много

Имотите в софийските "Дружба" и "Овча купел" поскъпват най-много

© Юлия Лазарова



Пазарът на недвижими имоти в София премина пика си - строителните предприемачи коригират надолу цените, а купувачите не бързат да купуват на всяка цена. Това сочат наблюденията на компанията за недвижими имоти "Адрес".


Ръстът на цените спрямо края на миналата година е средно със 7.7% като бум на поскъпването има в смятаните доскоро за неблагоприятни за живеене райони, каквито са "Дружба" (+12.59%) и "Овча купел" (+11.52%). Наличието на метро и близостта до офис зоните на Цариградско шосе и в Бизнеспарка в първия и строителството на метродиаметър към втория и разположения там Нов български университет обуславят двуцифрения ръст на цените в двата квартала, коментира изпълнителният директор на "Адрес" Георги Павлов. Освен това и на двете места има и добри нови инвестиционни проекти, добави той.


Купувачите се информират и ориентират на пазара, за да скюлчат най-добра сделка, интересуват се от предлагането, правят много огледи, коментира оперативният директор Гергана Тенекеджиева. В същото време инвеститорите следят поведението на клиентите си и се стремят да съобразяват цените на новите си проекти, допълни тя.




Индивидуалните продавачи изостават от тази тенденция, те все още си мислят, че диктуват пазара, в резултат цените в някои райони се повишиха изкуствено, а те по-трудно намират купувач.


"Продавачите трябва да преценяват внимателно офертните цени, защото клиентите по-трудно осъществяват покупки и предвиждат повече време за огледи, за да сключат най-добрата сделка за себе си", добави Павлов. Експертите на компанията очакват до края на 2018 г. цените да се задържат стабилни, а поскъпване да има само в предпочитаните райони и за конкретни жилища.


Въпреки че за август БНБ отчете леко повишение на лихвите по жилищните кредити - за пръв път от 12 месеца, брокерите не очакват осезаемо отражение на жилищния пазар, тъй като прогнозите за затягане на паричната политика на Европейската централна банка са за средата на следващата година.


Купувачите разчитат вече на до 100% финансиране от банките като често съчетават жилищен с потребителски кредит, за да компенсират съучастието в ипотеката, сочат данните на компанията. Около 62% от покупките са на жилища за над 70 хил. евро , които са и с най-висок ръст спрямо третото тримесечие на 2017 г. - с 12%. Увеличават се и покупките с инвестиционна цел. Сметките показват, че доходността от недвижим имот е около 4%, а от депозит - под 1 на сто при инфлация 3.5%.

Ключови думи към статията:

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Цени на имотите от 1400 евро на кв.м.? В София? ХЕ! ХЕ! ХЕХЕ!

  2. 2 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Да са живи и здрави новодомците. Имали бол пари - дали ги.

  3. 3 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1906 Неутрално

    Да поскъпват скапаните панелки в Дружба, това е малоумие. Половин България се пренесе в София, а другата половина се кани да го направи. Само така мога да си обясня необяснимото поскъпване на тези имоти.

  4. 4 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Дружба и Овча Купел са мечтани локации.

  5. 5 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#1] от "Лео":

    В центъра няма такава цена, под 1800-2000 трудно се намира и то за тотален ремент :)

  6. 6 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Снимката е от жилищен комплекс “Младост”.

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9462 Весело

    Има имоти и "имоти" :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    Щом близо две трети от кредитите са за жилища над 70 хил. евро, то значи, че нашенци доста са се позамогнали в последните години. Явно добре им се отразява стабилността на Баце. Отражение на пазара със сигурност дават и тото и лотарийните милионери и тези с малко по-скромни суми от по половин милион или стотина хиляди лева. Тъкмо тези дни гледам едно предаване по "Нова плей", което, уви, изкара само един сезон - "Дом за всеки". На мен лично предаването много ми допада, но като гледам какви имоти има на пазара, конкретно за хората с по-скромни възможности... Иначе има и за няколко милиона лева. Май и жилище, и кола, пък и жена (съответно мъж за дамите) са въпрос на късмет.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3201 Неутрално

    Цени на имотите от 1400 евро на кв.м.? В София? ХЕ! ХЕ! ХЕХЕ!
    —цитат от коментар 1 на Лео

    И то точно за "Дружба" и "Овча купел" които са българските мулти-култи общости !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    До коментар [#3] от "proza":
    До коментар [#5] от "vtl53383951":

    Ще си имаме едно огромно царство-господарство, наречено Софияленд, пък останалата част от държавата я даваме на фермери и индианци - като в Дивия Запад.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  11. 11 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Хмм значи за инвестиция в жилище след търчане натам насам имаш 4% лихва жилишен кредит, ГПР потребителски кредит 8-9%, брутна сума за обзавеждане/реновация, 3,5% инфлация....срещу 4% доходност?

    По разумно е да се инвестира в пакет борсово търгувани фондове с умерено ниво на риск през международен брокер...

    Умерен толераст
  12. 12 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 791 Любопитно

    Защо сте сложили снимка от кв. Младост?

  13. 13 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Снимката е от жилищен комплекс “Младост”.
    —цитат от коментар 6 на Ох леле


    Най-якия квартал в София.

  14. 14 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1704 Любопитно

    .......кога ли ше се спука и този балон......?????......

    България НАД ВСИЧКО .....
  15. 15 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Кварталите спални за измекяри скочили с цените.
    Малоумие. И радост за банкерите.

  16. 16 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    До коментар [#5] от "vtl53383951":

    Едно е цената, която се иска, друго е цената, която се дава. Тук виждаме само желанията на продавачите.

  17. 17 Профил на Мусо Гоносуке
    Мусо Гоносуке
    Рейтинг: 389 Неутрално

    До коментар [#11] от "Наблюдател":


    Хмм значи за инвестиция в жилище след търчане натам насам имаш 4% лихва жилишен кредит, ГПР потребителски кредит 8-9%, брутна сума за обзавеждане/реновация, 3,5% инфлация....срещу 4% доходност? По разумно е да се инвестира в пакет борсово търгувани фондове с умерено ниво на риск през международен брокер...
    —цитат от коментар 11 на Наблюдател


    Как я смятате тази 4% доходност? От графиката се вижда - кой купил в Дружба миналата година, е реализирал 12.5% доходност само от ръста в цените. В Младост - 5%.
    Приходите от наем - башкъ.

    Преди 10 години цените в Младост бяха точно два пъти по-ниски.
    Това прави над 7% средна годишна доходност за този период от увеличението на цените.

    Каква е доходността от фондовете за същия период?

  18. 18 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1381 Весело

    безплатен съвет - доста тъпо е да следваш съветите на АНИ-тата за покупка на жилище, както и да следваш съветите на банкер за взимане на кредит :)

    зад тези цифрички често стоят набълбукани с кредити семейства, които живеейки в несигурна държава, ще стягат пробката всеки месец заради кредита за панелния коптор в неугледния квартал.

  19. 19 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 411 Неутрално

    То направо е страшно яко да живеееш там, вижте с каква приветлива снимка започва статията.

  20. 20 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    А по средата в "Овча дружба" как вървят?

  21. 21 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Язък, направо ми е мъчно как хората са принудени да живета в тези панелни адове.

  22. 22 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    Овча и Дружба са спалните на София, както и Младостта :) Кой е луд да дава десетки хиляди евро за панел? Тези, които нямат избор.

  23. 23 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 774 Неутрално

    безплатен съвет - доста тъпо е да следваш съветите на АНИ-тата за покупка на жилище, както и да следваш съветите на банкер за взимане на кредит :)зад тези цифрички често стоят набълбукани с кредити семейства, които живеейки в несигурна държава, ще стягат пробката всеки месец заради кредита за панелния коптор в неугледния квартал.
    —цитат от коментар 18 на хм


    Имам познато подобно семейтво. Именно купуването на такъв апартамент ги изгони във Франция точно три месеца след като подписаха кредита. Уж за да живеят в София,вече 10 г. са във Франция ,там им се роди и второ дете, всеки месец плащат над 600 евра на банка за двустаен в Малинова долина за 25 г. Във Франция решиха да го продадат ,а когато се върнат да си се устроят в прованса.
    Но няма на кой да го продадат ,защото искат голяма сума -хем да погасят заема ,хем и нещо отгоре да остане.
    Може пък някой друг будала от прованса да се навие щом пак се е надул балона.

  24. 24 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1888 Весело

    До коментар [#22] от "arcanum":

    Избор има: Перник, Бухово, Сливница... или по-далече. И една кола... или трака влака :)))

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  25. 25 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    Само луд би купил на тия цени в тази кочина.
    Но пък и доста балъци има в България.

  26. 26 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#17] от "Мусо Гоносуке":

    Цитирам 4% доходност от имоти с инвестиционна цел посочени в статията. Визират се тези за отдаване под наем.

    Освен това не бъркай доходност/приходи с увеличаването стойността на актива/печалба от продажба. Тези да кажем 7% увеличение на годишна база не ти влизат в джоба а са на хартия стойност на нисколиквиден актив. Плащаш кредита. Плащаш данък имот, събиране на отпадъци, застраховка. Разходи поддръжка обща етажна собственост. За 10 години ще дадеш и пари за 1 основен ремонт и смяна на някои мебели. А инфлация акумулирана? А лихвата по ипотеката вадиш ли я от тези 7%? Пробвай сега да го продадеш с 12% надценка след като в статията пише за охлаждане на пазара.

    Пасивни борсово търгувани фондове акумулирана доходност за последния 10 годишен период е по различни данни за различни фондове от 8% до 19% зависи кой фонд. Минимални финансови разходи и разправии, инвестиция от 5000-10000 евро за да започнеш.

    Умерен толераст
  27. 27 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#25] от "eyd13372645":

    Над 300 000 руснаци са купили , тоест ти твърдиш , че те са малоумници и балъци , защото като изключим българите на пазара на които им се налага да купуват , защото трябва да живеят някъде или има хора с много излишни пари и трябва да ги инвестират някъде , единствените , които тук купуват по волята на собствен избор са руснаците.

  28. 28 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 432 Неутрално

    До коментар [#10] от "Читател":

    Фермери няма как да настаним, защото след "обаждане от приятел" ще им умъртвяват животните с хипотеза, че са болни. А под "индианци" вероятно се разбира етническо коректно определение за ... цигани. Това е по-приложимо.

  29. 29 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Живея в старата част на Овча Купел до Павлово. Наскоро минах покрай токущо изкопан изкоп за строеж на 2 жилищни сгради. От любопитство наднихнах в сайта на фирмата и за мой потрес всичко бе продадено. Аз гледам дупка, багерите копат, а вече всичко е продадено - гаражна клетка ако искаш трябва да се бръкнеш с 13 000 евра и то на етап зелено! Няма такава гавра, няма такива цени просто - кой купува не знам, но знам, че аз с такива цени не мога да си позволя дори и мазе от 3 кв.м.

  30. 30 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Пасивни борсово търгувани фондове акумулирана доходност за последния 10 годишен период е по различни данни за различни фондове от 8% до 19% зависи кой фонд. Минимални финансови разходи и разправии, инвестиция от 5000-10000 евро за да започнеш.
    —цитат от коментар 26 на Наблюдател


    А бе много хубаво, ама ако усетиш кога идва кризата за да се дръпнеш. Инак вероятността да кажеш бай-бай на паричките си е огромна.

  31. 31 Профил на dc_ken
    dc_ken
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#29] от "mapuhcku":

    Това дали може да си го позволиш от няколко години вече не е сред водещите фактори при вземането на решение за покупка на имот. За добро или лошо, това е реалността.

  32. 32 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Балонът се надува.
    Надувайте момчета
    Да стане на парчета
    ТРЯС!!!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските аФтентично десни)
  33. 33 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 485 Весело

    Балонът вече издиша, а през март 2019г ще пукне и брокерите са поизнервени и разбира се, все така лъжливи и нахални.

  34. 34 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 918 Неутрално

    При цените на наемите супер глупава инвестиция е апартамент за наем. Под 20г изплащане не успях да намеря, 200к лв и наем 650лв е вероятно най малоумната инвестиция някога

  35. 35 Профил на Бай Ганьо
    Бай Ганьо
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До и в Овча Купел живеят братята роми, а в Дружба е най-лошия въздух в София - просто защото е в най-ниската част на столицата и цялата хубост седи там най-дълго. Според мен виновни са самите клиенти, че купуват предимно през брокер, а също и защото средностатистическия българин има ниска финансова култура.

  36. 36 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    До коментар [#16] от "Лео":

    Тук по скоро виждаш реално сключени сделки.

  37. 37 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    Иначе елементарна математика, тия два квартала са с най-ниска цена, нормално е да имат потенциал за най-голям разтеж. Следващия, който ще нарасне осезаемо, ще е Люлин.

  38. 38 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    Пак балон.
    В София има купища празни жилища.

  39. 39 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Преди няколко дни изнесоха информация, че в Хитрино са възстановявали къщите при цена 2000 лева на м2. Може да си представите каква далавера е, след като инвеститорите в София дори от качествено построени апартаменти на скъпи парцели в София, продадени за 1000 евро на м2 правят добри печалби!

  40. 40 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Брокерите станаха повече от милиционерите.

  41. 41 Профил на agw11517468
    agw11517468
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Доста неадекватни коментари прочетох. :) Около Дружба 2 са разположени много офис сгради - Капитал Форт, Хермес Парк, Мега Парк, Прогрес и др. До Капитал Форт се строи и най-високата сграда в София. Тези сгради са населени предимно с добре платени програмисти, на които не им се пътува. Цените тепърва ще се повишават в този район.

  42. 42 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Живея в старата част на Овча Купел ... Няма такава гавра, няма такива цени просто - кой купува не знам, но знам, че аз с такива цени не мога да си позволя дори и мазе от 3 кв.м.
    —цитат от коментар 29 на mapuhcku

    Е как не можеш - нали вече живееш там, явно можеш. Радвай се, че стойността на имота ти се е качила, пък ако мислиш, че ще пада - продай го сега и догодина с парите ще купиш два.

  43. 43 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    " До Капитал Форт се строи и най-високата сграда в София." Тя пък ще се казва "Капитал Фарт"

  44. 44 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 579 Разстроено

    Това което не мога да разбера (съвсем сериозно) е как хората са готови да плащат такива безумни цени за панелки? Още когато ги строяха официалното становище бе, че те са конструктивно замислени за 35 до 40 години експлоатация максимум. Ако спомените не ме лъжат някой от панелните блокове трябва да са много близко до тази годност. Люлин 1, 2, 3, Младост 1 и 2 да спомена само някой. А като помня и заварчиците какви бяха а дори да не споменавам стотиците Виетнамци които участваха в строежите и косата ми настръхва.

    If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
  45. 45 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2757 Неутрално

    Красота! При това изгодно! Майтап бе Уили....

  46. 46 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 876 Неутрално

    По разумно е да се инвестира в пакет борсово търгувани фондове с умерено ниво на риск през международен брокер...
    —цитат от коментар 11 на Наблюдател

    Те са корелирани до голяма степен. Ако икономиката върви добре - ще се качват и имотите с добра локация, ще се качват и акциите.
    Ако стане криза - ще паднат и имотите, и акциите. Само едно гърне злато те спасява тогава.
    Все пак, предимството на акциите е, че ако вложиш примерно 100к и ти потрябват 10 за кола, за лечение, или за учение на децата - никакъв проблем да си ги изтеглиш.
    А ако купиш жилище за инвестиция, не можеш да продадеш едната стая.

  47. 47 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#41] от "agw11517468":

    ще растат , Докато се разбере , че програмисти с високи заплатя няма и няма да се появят . Тая мантра с програмистите с високи заплати дето ще заселят София я забравете , не защото няма потенциал, а защото няма хора , които да станат програмисти. В общи линии това , което имаме като бройка в най добрият случай да се запази.

  48. 48 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    А може и да се населят де , само ако от другаде ги преместят в този небостъргач, тоест централно за София това нищо не променя.

  49. 49 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    https://news.bg/your-voice/zashto-balgariya-nyama-da-stane-it-tsentar.html

    Ето и още малко инфо, не съм напълно съгласен с автора , но има резон в расъжденията и позицията му. Каквото има читаво вече е на пазара на труд , не само за ИТ , предвид ниската раждаемост , нови попълнения не се очакват , дори ще бъде трудно да се покрие това , което излиза от пазара на труда да се запази сегашната бройка.

  50. 50 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Доста неадекватни коментари прочетох. :) Около Дружба 2 са разположени много офис сгради - Капитал Форт, Хермес Парк, Мега Парк, Прогрес и др. До Капитал Форт се строи и най-високата сграда в София. Тези сгради са населени предимно с добре платени програмисти, на които не им се пътува. Цените тепърва ще се повишават в този район.
    —цитат от коментар 41 на agw11517468


    Сериозно?!?

    Я се поразходи из Дружба - мога да ти покажа един блок с "набран" асансьор за старо желязо - хорицата си трамбоват пеш до осмия етаж защото братята са правили бизнес!

    Какво му пречи на програмистчето с пари да си вземе метрото и за 3 минути отгоре спрямо Дружба 2 да е в Младост 4. Не че Младост е Бевърли Хилс ама все пак спрямо Дружба 2!

  51. 51 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2757 Неутрално

    Повод за радост, щом хората са се замогнали дотам че да плащат такива цени!

  52. 52 Профил на agw11517468
    agw11517468
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#50] от "iavorski":

    Има всякакви случаи във всички квартали. Не разбирам защо се хващате за конкретни примери. Фактите са, че в този район има много офис сгради, които сгради са населени със сравнително добре платени работници. Младост 4 да не би да беше по-различен от Дружба 2, до преди 10 години? След пускането на Бизнес парка се разви така. Може да направите справка колко нови сгради се строят в Дружба 2. Артекс например ще строят 15 етажен блок. Да не би да не са си направили сметката? :)

    А ако ще влизаме в теория на вероятностите и аз да задам един въпрос - защо програмиста да хваща метрото за 3 минути, като може да отиде пеша за 3 минути?

  53. 53 Профил на eyd13372645
    eyd13372645
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    До коментар [#25] от "eyd13372645":Над 300 000 руснаци са купили , тоест ти твърдиш , че те са малоумници и балъци , защото като изключим българите на пазара на които им се налага да купуват , защото трябва да живеят някъде или има хора с много излишни пари и трябва да ги инвестират някъде , единствените , които тук купуват по волята на собствен избор са руснаците.
    —цитат от коментар 27 на Иван К.


    Руснаците не купуват в София, а по Черноморието.
    За тях Черноморието е сравнително добро и евтино, ама по Черноморието цените са от 500 до 1000 Евро.

  54. 54 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2606 Весело

    Споко, на мястото на стадиона ще се построи нов небостъргач и бизнес център с МОЛ. Та и там цените ще се раздвижат нагоре.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  55. 55 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Балонът вече издиша, а през март 2019г ще пукне и брокерите са поизнервени и разбира се, все така лъжливи и нахални.
    —цитат от коментар 33 на antikvarno


    Съгласен съм с теб, но защо март 2019? Какво има да става точно тогава?

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските аФтентично десни)
  56. 56 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Да поскъпват скапаните панелки в Дружба, това е малоумие. Половин България се пренесе в София, а другата половина се кани да го направи. Само така мога да си обясня необяснимото поскъпване на тези имоти.
    —цитат от коментар 3 на proza


    Глупости.Заради ниските лихви по депозити в банките хората инвестират парите си в жилища.А и народопсихологията е такава,че за българинът недвижимият имот е най-ценното богатство-като наследи не продава,а като събере пари веднага купува жилище.

  57. 57 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 338 Неутрално

    И кой ще купува?

    Вече много от сравнително амбициозните провинциални младежи от областни езикови гимназии заминават да учат в чужбина, работят, издържат се...а тези провинциални младежи, които смятат, че “ученето е загуба на време” също заминават в чужбина, най-често при по-големи братя/сестри или родител(и), които вече са в чужбина - и почват на строежа, в кафенето или като охрана. Бройката провинциалисти, които идват да учат в София постоянно намалява. За тях софийските аутсорсинг компании са върхът на сладоледа. Обаче като се обяържар сериозно, народят им се деца, установяват, че доходите им ИЗОБЩО, ама ИЗОБЩО не им стигат. И гледат да се релокират в Англия, Германия, Люксембург, Австрия и т.н.
    А за младите столичани изборът е ясен - те масово учат в чужбина, тъй като и родителите им са с най-високи за БГ доходи. Излишно е да казваме колко от тях се връщат - 1 на 1000. И този един пак ще си замине след 1-2 години максимум като види каква мизерия е. А тези столичани, които си останат да учат в София, ще гледат и те да драпат за чужбина като видят с какви диви селяндури се налага да работят.

  58. 58 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Към момента, населението на София е вече почти колкото на цяла Северна България. Докато в "провинцията" се затварят училища и детски градини, магазини, то в София не достигат.
    Любопитно е, след като успяхме да съсипем демографски България за да създадем мега идеята София, да се опитваме да имаме "мегаполис" при условие, че към момента цялото население на България е към 6.5 мил., е нелепо. Ако утре Македония реши да се слее с България, то дали предстои да обезлюдим Македония и да накараме всеки македонец да си купи апартамент в София …

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius
  59. 59 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    Овча и Дружба са спалните на София, както и Младостта :) Кой е луд да дава десетки хиляди евро за панел? Тези, които нямат избор.
    —цитат от коментар 22 на arcanum


    В Младост има доста работа, може да си живееш там и без да я напускаш.

    Натиск, постоянство и търпение.
  60. 60 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 857 Весело

    Бързо, че не остана! А скоро идва повишението на лихвите и тогава почваме да гълтаме водичка:)

  61. 61 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#30] от "gianni":

    Първо, кризите не идват изневиделица ако следиш където трябва екпертна информация. В момента анализите на повечето експерти сочат рецесия/криза през 2020. Разбира това са анализи и прогнози, но всички очакват криза между края на 2019 и средата на 2021. Това е широк диапазон но не и за дългосрочно инвестиращите.

    Второ, парите ти не изчезват. По принцип аз говоря за диверсифицирание БТФс а не за отделни акции. Активът може да се обезцени, но ти притежаваш все още дяла и с неизбежното въстановяване на пазара в рамките на няколко години ще въстанови първоначалната си стойност (най-общо говоря като принцип). Дори и във великата криза от 2008 година финансовите активи като акции и дялове се обезцениха "само" с до около 30% - в смисъл не си загубил всичко а част от него и то не безвъзвратно.

    Умерен толераст
  62. 62 Профил на aldoushuxley
    aldoushuxley
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Това е пълен абсурд. Аз цял живот съм драпал да се разкарам от Дружба, те се юрнали там да купуват.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK