Китайска компания обжалва търга за нови мотриси на БДЖ

Китайска компания обжалва търга за нови мотриси на БДЖ

© Надежда Чипева, Капитал



И китайският гигант в производството на влакове CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation) обжалва условията на обществената поръчка на БДЖ за доставка на 42 мотриси с бюджет от 675 милиона лева, установи "Офнюз" в сайта на Комисията за защита на конкуренцията.


Оттам се вижда, че компанията е внесла жалба № ВХР-2208 на 5 октомври и е поискала спиране на тръжната процедура. Тя обжалва разясненията на държавния жп превозвач по условията на обществената поръчка от 25 септември т. г. Преди това жалби срещу условията на поръчката бяха внесли "Сименс" и "Шкода".


"БДЖ - Пътнически превози" обяви мегапоръчката си за нови мотрисни влакове през август. Тя е на стойност 675 млн. лв. и включва поддръжка на мотрисите за срок от 15 години. Компанията се нуждае от 85 нови влака, които да бъдат купени на два етапа. Първите 42 броя - до 2023 г., а втората порция от 43 - до 2028 г., което ще поднови 85% от наличния подвижен състав.




Всичко за поръчката четете тук.


.

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    Китайците познават корупцията по-добре от герб и знаят как да режат глави.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2607 Любопитно

    До колко в България е рентабилен ПЪТНИЧЕСКИЯ жп транспорт ?
    До масовизацията на автотранспорта бе рентабилен,
    но за нашата страна като формат, релеф, население отдавна авто превозите иззеха тази функция!
    не е ли по-целесъобразно да се дадат финансите за подобряване на жп трасетата за изгодни товарни жп превози.
    Ей го и китайците искат да правят нов път на коприната , но и той е за товарни превози, а не за пътнически .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  3. 3 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 845 Неутрално

    поредното безсмислено наливане на пари в губещ бизнес – от кражби в бДЖ нещо не може да се оправи. половината от пътниците на близки разстояния пътуват без билети – познават се с кондукторите, съселяни са и т.н. все едно да поправяш руските самолети – безсмислена работа, но някой рушвет все ще падне.

  4. 4 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    До коментар [#2] от "Чардо":

    Пътническият ж.п. транспорт и автобусният са много различни! Едно е да седиш на седалката като гипсиран в автобуса шест часа,(София- Бургас),друго е да си в купето на влака и да си бъбриш сладко с другите пътници или да лочиш бира на бара във вагон-ресторанта. Или да спиш в спалният-вагон унасяйки те тропота на колелата. И двата превози имат място у нас.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#2] от "Чардо":

    Има и комбинирани превози а днешното състояние е плод на дългогодишни умишлени действия във вреда на БДЖ.
    Ще дойде време и ЖП транспорта пак ще се възроди.
    Многото автобуси по пътищата също са част от проблема със жертвите и травматизма от ПТП.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#4] от "deaf":

    Да не говорим за спалните вагони. Проблемът с физиологичните нужди също не е за пренебрегване.
    Но най-вече проблемната безопасност при автобусите !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    До коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Проблемът със спалните вагони е необяснимо високата цена на билета за тях. Кажи-речи колкото със самолет!

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4801 Неутрално

    "Първите 42 броя - до 2023 г., а втората порция от 43 - до 2028 г"

    Тук мирише на голяма далавера във времето, сега сме 2018г до 2028г. Ще има анекси, анекси.....

  9. 9 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4590 Неутрално

    ЖП транспорта няма да умре.
    В Германия, с високоскоростния влак ICE, от Мюнхен до Хамбург (750 км), например, се минава за 6 часа. Със самолет се лети час и нещо, но летището в Мюнхен е на 40 км от града, а като сложиш и назландисването по багажи и проверки и на двете летища, като време за пътуване " от врата до врата" е съвсем малко по-късо, но стресът е многократно по-голям. С влака, който е като самолет, е доста по-приятно, гледаш как летят пейзажи отстрани, как отсвирваш всички по магистралата (има участъци с 300 км/ч), имаш възможност да се разхождаш, и потегляш и пристигаш от сърцето на единия град, до сърцето на другия. И до Берлин е същата история. За TGV във Франция, няма какво да се коментира.
    Буров е казал: Ако искаш да оцениш една държава - виж й железниците.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  10. 10 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Ако ще се произвеждат по 9 влака на година не е ли по-добре да има изискване производството им да се осъществява на територията на България.
    Колко ж.п. завод астоят неработещи, ние пак други икономики ще храним.

    А русенци доказват, че могат да произвеждат локомотивчета не по-лоши от другите държави

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5135 Неутрално

    До коментар [#10] от "ЙЕИ":

    ЖП завода в София отдавна го продадоха и унищожиха !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    Калинките накацали по БДЖ, няма ли да ги разгонят след оставката на алтруиста Московски?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  13. 13 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3635 Любопитно

    ВИИ Маркс имени Лелина

    Понеже е верно, спокойно може да се напише:
    Китайска компартия обжалва...

    Или по-точно: Китайската.

    "Китайска компания обжалва
    търга за нови мотриси на БДЖ"

  14. 14 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    ЖП транспорта няма да умре. В Германия, с високоскоростния влак ICE, от Мюнхен до Хамбург (750 км),...Буров е казал: Ако искаш да оцениш една държава - виж й железниците.
    —цитат от коментар 9 на Незнайко в Слънчевия град

    Някак си неуместно звучи да се сравняваме с Германия и то точно в ж.п. транспорта.
    Трябва ли непременно да се приема за правило определено съждение само и единствено защото е изказано от известен и успял българин? Ами то един известен и успял българин изказа една сентенция за България и материала. Като че ли голяма част от българите не оспорват достоверността ѝ. Но опонентите му го критикуват, а той не признава авторството. Ще се въздържа от други примери.

  15. 15 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2607 Любопитно

    До коментар [#4] от "deaf":


    До коментар [#2] от "Чардо":Пътническият ж.п. транспорт и автобусният са много различни! ...........................................
    —цитат от коментар 4 на deaf

    Мама бе от с. Обнова Плевенско и оженена за соф.шоп още 1945-та
    Та ако мислиш, че и до днес не помня наизуст всички жп гари от София до Плевен или Каменец - лъжеш се.
    Помня и как се прекачвахме в дефилето, че от бомбардировките бе прекъсната доста дълго време жп линията ! ! !
    Достатъчно съм пътувал и с автобуси не само в България ,но и далеч до З.Европа.
    А пък 1969-та пропътувах с влак за 28 дена от Владивосток до Москва! (Останалата част от обиколката около Земята бе със самолет, а от ЕлЕй до Владивосток с кораб :-) )
    Знам отлично, и меда, и жилото, и на жп и на авто превозите!
    Но и до днес, макар и на 73 г. си предпочитам за където и да е - да си карам колицата !
    На всичкото отгоре единия ми зет е жп машинист на бързите влакове до Бургас и Варна !
    И пак ще кажа - за у нашенско дългия ПЪТНИЧЕСКИ жп транспорт е нерентабилен !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  16. 16 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3825 Неутрално

    До коментар [#15] от "Чардо":

    А защо не комбинацията на пътнически превоз с товарен, както правят във Франция където товарят колите на пътниците за морето на влака? Например Париж - Ница. Слизаш отпочинал със семейството, вземаш си колата и продължаваш. По-икономично е и като разход на гориво, и замърсяването на въздуха е по-малко.

  17. 17 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2607 Неутрално

    До коментар [#16] от "daskal1":

    ЖП мрежата на една държава е функция от територията й и разстоянията й!
    А и населението й !
    Франция от преди доста десетилетия разви жп транспорта си именно поради големите й разстояния и доста пътуващи
    За Франция съм ползвал един единствен път влак и то от любопитство от Париж до Руан! Най- най-обикновен влак от центъра на Париж - до почти центъра на Руан! И ако помня добре 174 км по път ги взе за няма и час !
    А у нас с това намаляващо население и не кой знае какви разстояния пътническите жп превози нямат рентабилно бъдеще

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  18. 18 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2607 Любопитно

    До коментар [#16] от "daskal1":

    Извинявай ,
    пропуснах да ти кажа, че тази комбинация с влак и качена кола на него до морето я пробваха още по времето на Т. Живков . . . .
    'Ем тогива магистралите бяха в зародиш - само на чертежи.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  19. 19 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    Кражби, евтиния (до два пъти спрямо автобуса), та може и да е непечеливш железопътния транспорт.

    Гара Лъкатник, пътника за София.

    Eddie lives... somewhere in time!
  20. 20 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3906 Неутрално

    Ако ЖП инфраструктурата се модернизира, има възможност да използваме ако не високоскоростни влакове, то поне доста по - бързи от настоящите. И аз искам те да развиват по 300 км/ч, но някъде, поради планинския терен и природните ни даденисти, това не е възможно. При всички случаи обаче модерен ЖП транспорт е изключително комфортен, екологично чист и безопасен и има бъдеще . Затова следва да се разглежда като стратегически за държавата, а не да се дава на обръчите от фирми !

  21. 21 Профил на Чубакът
    Чубакът
    Рейтинг: 278 Неутрално

    До колко в България е рентабилен ПЪТНИЧЕСКИЯ жп транспорт ?До масовизацията на автотранспорта бе рентабилен,но за нашата страна като формат, релеф, население отдавна авто превозите иззеха тази функция!не е ли по-целесъобразно да се дадат финансите за подобряване на жп трасетата за изгодни товарни жп превози.Ей го и китайците искат да правят нов път на коприната , но и той е за товарни превози, а не за пътнически .
    —цитат от коментар 2 на Чардо


    Дали е рентабилен? Може и да стане, ако се направи ефективна система за продажба на билети и се поднобят влаковете, уволнят се търтеите и се въведат възможно най-много автоматизирани процеси.

    Дали обаче е необходим? Напълно. Влакът е много удобен транспорт за малките населени места и при всички положения ще остане по-евтината алтернатива за тези, които нямат автомобил, и до чиито села автобуси не ходят. Да се лишим от БДЖ означава окончателно да погребем българското село. Всяка развита страна има железница и пътуването с влак до работа е нещо съвсем нормално. Освен това влаковете замърсяват минимално.

    "The nation which can prefer disgrace to danger is prepared for a master and deserves one." || Economic Left: -3.75 || Social Authoritarian: 1.38
  22. 22 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    През т.н. "тоталитарен режим" влаковете бяха ефекривни,защото към всяка пътническа композиция се прикачваха и товарни вагони и не бяха разделени на пърнически и товарни превози,а беше просто БДЖ.
    Що се отнася за мотрисите е по-добре ние да си ги произвеждаме,защото: Първо ще се открият нови работни места и второ ще ни излезе по-евтино,но. ..няма да има комисионни за управляващата мафия,а те това няма да го допуснат.
    Тръмп може да е всякакъв,но държи да се възстанови американското производство,а ние защото сме "много богати" правим поръчки за самолети и локомотиви на чужди държави и храним чужди държави и развиваме чужди икономики.

  23. 23 Профил на ejl15566519
    ejl15566519
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Без да се ремонтира инфраструктурата,покупката на нови влакове е безмислена.Преди година имах нещастието да се кача на "експрес" м/у София и Варна.Влака не престана да се мята в ляво в дясно и нагоре,надолу.Отделно тракането от релсите беше неописуемо.Возил съм се на влак в Холандия,Франция....Е как така влаковете в нормалните държави не трепват при движение(като изключим набирането на скорост) .А и релсите не тракат,все едно се движи по магистрала.Кога ли ще ги стигнем?

  24. 24 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    Понеже е верно,
    спокойно може да се напише:

    Китайска компартия обжалва...

    Или по-точно: Китайската."Китайска компания обжалва търга за нови мотриси на БДЖ"
    —цитат от коментар 13 на dnevnikar


    ВУЗ Карлуково

    Но!

    може да се прочете:


    "БДЖ - Пътнически превози" обяви мегапоръчката

    Да>

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  25. 25 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    До # 23. Много си прав,ако не се ремонтира релсовия път много бързо ще съсипем тези нови мотриси. Ако тръгнеш,по която и да е ж.п.линия ще видиш излезли наполовина излезли болтове,които трябва да държат релсите към траверсите. Просто да те е страх да се качиш и на влак. Чудя се даже дали трагедията в Хитрино не се дължи отчасти от лошо поддържания релсов път. Новият министър на теанспорта първата му работа трябва да бъде да нареди инспекция на всички релсови пътища и виадукти,а после ж.п. траспорта да стане скоростен и в удобно време за пътниците. Това ще намали ползването на лични автомобили и естествено по-малко катастрофи по пътищата.

  26. 26 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    Тъкмо щехме да вметнем, че ти се губи отсечката Плевен-ЕлЕй.
    Окей, ясен си :-)

    До коментар [#15] от "Чардо":

    А пък 1969-та пропътувах с влак за 28 дена от Владивосток до Москва!
    (Останалата част от обиколката около Земята бе със самолет,
    а от ЕлЕй до Владивосток с кораб :-) )

  27. 27 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Ами разбира се, че е логично да спечели китайска компания - не се и съмнявам, че нейните цени ще са по-ниски. И така ще е и в бъдеще - като е свалил ЕС гащи пред Китай, те ще мачкат европейските компании в пряка конкуренция навсякъде и няма друг начин. А после, със спечелените пари китайците ще изкупуват Европа парче по парче!
    А иначе, ако като Тръмп, наложат едни мита, нещата ще станат много по-различни. И по-добри за Европа!

  28. 28 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8299 Неутрално

    БДЖ - Пътнически превози не е печелившо, но предпочитано от ученици, студенти, инвалиди и редовни пенсионери. За всички тях билета е на половин цена.

  29. 29 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    Китайци, германци и чехи обжалват общ. поръчка. Остава руснаци да са били нагласени да спечелят...

  30. 30 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#2] от "Чардо":

    Е какво му е на българския релеф?! В Швейцария средната скорост на пътническите влакове е 100км/ч включително спирките. За релефа няма да говоря... Има много какво да се желае от БДЖ. Не виждам защо София-Бургас с влак да не е под два часа. Също така да вземат да купят и автомобилни платформи. Има места в Швейцария, където през зимата това е единственият начин да преминеш от една долина в друга - качваш се с колата на влаковата платформа и след 20 минути си от другата страна на планината.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  31. 31 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2607 Весело

    До коментар [#30] от "Дразнител":


    До коментар [#2] от "Чардо":Е какво му е на българския релеф?! ....................................
    —цитат от коментар 30 на Дразнител


    До коментар [#16] от "daskal1":ЖП мрежата на една държава е функция от територията й и разстоянията й!А и населението й. .................................
    —цитат от коментар 17 на Чардо

    И къде видя тук думичката " релеф" ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  32. 32 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 580 Весело

    Ако ще се произвеждат по 9 влака на година не е ли по-добре да има изискване производството им да се осъществява на територията на България.Колко ж.п. завод астоят неработещи, ние пак други икономики ще храним.А русенци доказват, че могат да произвеждат локомотивчета не по-лоши от другите държави
    —цитат от коментар 10 на ЙЕИ


    Вярно е!

    Защо да храним чужди икономики?

    Русенци са световният лидер в производството на локомотиви.

    Защо пък да не си произвеждаме самолети, изтребители,подводници, фрегати, телевизори, компютЪри, а пък за аФтомобили имаме вековна история !!!

    Тъй, амчи как ...

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  33. 33 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10028 Неутрално

    До коментар [#2] от "Чардо":

    Не знам дали е рентабилен на тези цени, но е много удобен, бърз и комфортен на запад. Да не говоря за пространство, липса на мъртво време, загубено по летищата, наличие на интернет през цялото пътуване, възможност да работиш пълноценно по време на път, ограничения в багажа и съдържанието му, достъп, разписание, скорост... Все неща, които не ги виждам все още в България, но се надявам да станат...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  34. 34 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До масовизацията на автотранспорта бе рентабилен,
    но за нашата страна като формат, релеф, население отдавна авто превозите иззеха тази функция!
    —цитат от коментар 2 на Чардо
    Навсякъде по света автобусният транспорт е ЕВТИНИЯТ транспорт, а ЖП транспорта е по-луксозният транспорт, предпочитан за по-дълги разстояния и от хората без финансови затруднения! Проблема с рантабилността на българския жп транспорт е, че му е объркана функцията - той е евтин и изпълнява социални функции, а не луксозен, задоволяващ нуждите на хора с възможности!

  35. 35 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    А пък 1969-та пропътувах с влак за 28 дена от Владивосток до Москва!

    Май си пътувал с пътнически влак. Дето спира из тайгата. Нормално пътуването от Владивосток до Москва е две седмици.

  36. 36 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2607 Разстроено

    До коментар [#33] от "penetrating":


    Все неща, които не ги виждам все още в България, но се надявам да станат...
    —цитат от коментар 34 на cristo_n

    Е в това е проблема приятелю !
    Видял съм ги тези нещИЦА , ама на татъшко им е друг манталитета.
    Едно е да си бил под турско робство, а след това и съветско - друго е да раснеш с манталитета на колонизатор на света.
    Знаеш я притчата , че над Английската империя слънцето не залязва!
    А до началото на турско сме били най-най-напредничавата нация в Европа, че и спасители на Европа !
    Сега у нас властва шопската раздумка
    - Я не сакам да сум добре !
    Сакам Вуте да е зле !
    И другата : - У трамвайо мое да сум сам,
    ама па ч' се бутам!

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  37. 37 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Произвеждахме и изнасяхме пътнически вагони и минни вагонетки за арабските страни..
    Преди две-три години направиха една проверка. Във влака от Ихтиман от 100 пътника само един е бил с билет! Каква рентабилност търсим? Трябва автоматизирана система за качване във влака с билет. На всяка гара. Ще се изплати бързо.

  38. 38 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    А, забравих да питам. Щом протестират Чайна, Шкода и Сименс, кого са класирали?
    В Мтищи също правят хубави вагони. Метрото ни е от там.

  39. 39 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    И тая тъпа мицифайско-компирова гербава далавера ще секне сега.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  40. 40 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10028 Неутрално

    До коментар [#36] от "Чардо":

    :) Точно така!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 41 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    Така се раздават чужди пари - купуваш локомотиви и плащаш 15 години за поддръжка. Не може ли да платиш еднократно за обучение на кадърни хора и да си извършваш сам поддръжката? Хем ще плащаш тук на твои хора, хем ще ти излезе по-евтино. Ама нали не си ги изкарал ти тия пари...

  42. 42 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 96 Неутрално

    БДЖ ще ни тежи на плещите още дълги години, защото трудно някой може да се оправи с толкова голяма неразбория.

  43. 43 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 822 Неутрално

    А, забравих да питам. Щом протестират Чайна, Шкода и Сименс, кого са класирали?
    —цитат от коментар 38 на ahasver


    На първо място е класирана полската ПЕСА с оферта за 390 милиона, за сравнение тези на Шкода и Стадлер са за малко над 560, а тази на Сименс за 630 милиона. ПЕСА е производителя на новите трамваи в София. Проблема отново идва от към главата, платени са милиона на външна западна фирма да направи методика за оценяване на офертите и после вместо да я приложат, министерството на транспорта взе да променя критериите както си реши, явно с цел някаква......... Малко като при конкурса за изтребителите, където ще има оценка и класиране от експерти, ама протокола остава секретен и нова военно-политическа група ще решава какво ще се взема.

  44. 44 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    До коментар [#43] от "Фат Ким":Това е стар номер на нашите мошеници. Съставят тетрадката с изисквания, определят точкуването, а като получат офертите викат някой да прави оценяването. Лесно харчат народните пари. Май и намазват нещо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK