БСП опитва да спре концесията за летище София и през прокуратурата

БСП опитва да спре концесията за летище София и през прокуратурата

© Надежда Чипева, Капитал



БСП е внесла сигнала до прокуратурата, с който иска спиране на концесията на летище София, предаде БНР, като цитира депутатът от левицата Филип Попов. Според социалистите летището е обект на националната сигурност и не може да бъде отдавано на концесия.


"Летището е на печалба в същото време се отдава на концесия за много голям период от време. Защо държавата да не взима всяка година печалба от това летище? Прокуратурата следва да протестира пред компетентния български съд, а той съответно да се произнесе с решение", коментира Попов.


В средата на юли парламентът отказа да прекрати концесията. Тогава от Министерството на транспорта обявиха, че концесията е за 35 години. Прогнозата за печалба е в размер на почти 6.8 милиарда лева.




Само преди седмица Министерството на транспорта удължи с месец срока за подаване на офертите за концесия, въпреки че до момента интересът към процедурата е изключително голям. По последни данни на в. "Капитал" интересуващите се компании са почти 30, от които 7-8 имат сериозни намерения. Сред тях са оператори на летища в Германия, Франция, Испания, Великобритания.


Конкурсът за търсене на концесионер на летище София беше обявен в началото на юли. Прогнозната оценка на концесията е близо 4 млрд. евро без ДДС.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3292 Любопитно

    Явно на БСП хранилката от летището им пресъхва.....А и при сериозен оператор -контрабандата спира!А това храни доста червени измекяри!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 497 Весело

    Курнелия не иска концесия - иска ТЯ да го приватизира!

  3. 3 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Гнусните номера на каманяките продължават. Те не искат прозрачна процедура със големи фирми от Запад. Искат да продължат да цоцат или в крайна сметка да го харижат на масква. От десетилетия там се назначават верни на Партията индивиди. Не им харесва, че ще ги сменят с кадърни такива.

  4. 4 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Явно на БСП хранилката от летището им пресъхва.....А и при сериозен оператор -контрабандата спира!А това храни доста червени измекяри!
    —цитат от коментар 1 на Willy Messerschmitt


    100%. Отделно повечето са назначени там с връзки, нищо да не правят и да вземат тлъста заплата. Обичат синекурата другарите...

  5. 5 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2644 Неутрално

    Унгарците си откупиха концесии на ток, вода, летища....
    Ние се движим в обратна посока!
    Ако Нинова беше на власт щеше да иска да го даде на концесия, а Борисов щеше да протестира.
    А ние не мислим кое е добре за нас...

    Любовта ще спаси света!!!
  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3292 Неутрално

    До коментар [#3] от "Jumbo Jet":

    Само миналата година с дипл.паспорти(без проверка) през летището са минали 89 руснаци!!!!Е такива като Чипига и Мишоков

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  7. 7 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    Цената ми се вижда ниска.
    Освен това, ако все пак се дава на концесия, трябва да е задължително на страна от ЕС.
    Ама като се замисля, великата приватизация на ЧЕЗ от царчето... дадохме си нашата енергийна компания да се управлява от чешката държава.
    Това и преди век не сме си го позволявали...

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5051 Неутрално

    Парите на правителството им трябват сега за да запушат частично дупката в БДЖ. Икономически и стратегически погледнато летището не трябва да се отдава на концесия. Но трябват пари за инвестиция в него, а държавата не е добър стопанин и нехае.

  9. 9 Профил на heavymetal
    heavymetal
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Икономически и стратегически погледнато летището не трябва да се отдава на концесия. Но трябват пари за инвестиция в него, а държавата не е добър стопанин и нехае.
    —цитат от коментар 8 на pet_fire

    Двете изречения си противоречат. Второто е ключово и обезсмисля първото.

    Who Is John Galt?
  10. 10 Профил на heavymetal
    heavymetal
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Унгарците си откупиха концесии на ток, вода, летища....Ние се движим в обратна посока!.
    —цитат от коментар 5 на hope

    Те, унгарците, и много други глупости правят напоследък. Трябва ли да ги следваме?

    Who Is John Galt?
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  12. 12 Профил на De Michelis
    De Michelis
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#5] от "hope":

    Какво са изкупили унгарците? Ти въобще наясно ли си с понятията? Международното летище Ferenc Liszt-Budapest пак е на концесия, но вместо британска, а по-късно немска фирма сега епсплоаттор е една унгарска no-name фирма, Airport Facility Management Kft,
    основана 2 дни , преди договорът за концесията.Немската фирма се отказа, и разтрои договора, понеже и изкаха невероятна сума за концесия. Унгарската фирма получи концесията на тройно по-малка цена.И сега летището е на загуба.Познай, кой плаща загубата?

  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 688 Неутрално

    ....Освен това, ако все пак се дава на концесия, трябва да е задължително на страна от ЕС.....
    —цитат от коментар 7 на НеКой


    А какво пречи на кремльовците да регистрират търговско дружество в Португалия, или Холандия и да участват в конкурса за концесията? Може и от Виена.
    Или какво пречи руско-българският холдинг Химимпорт - ТИМ да вземе на концесия аеропорта?

  14. 14 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Когато се концесионираха двата морски аеропорта, нямаше проблем с националната сигурност. Провинциалистите - кучета ги яли!
    Като стана дума за софийския, и стотиците столичани на синекурни длъжности там, БСП-то се разфуча - националната сигурност!

  15. 15 Профил на Tuta Nota
    Tuta Nota
    Рейтинг: 279 Весело

    1. ЧЕЗ.
    2. Летище София.

    3. Може да ходим на избори вече.

    Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!
  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Прокуратурата белким се самосезира и за една авиокомпания, която ползва летището на вересия. Иначе приемаме, че е налице желание на прокуратурата да ги остави да дозаработят някой лев.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  17. 17 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#5] от "hope":Какво са изкупили унгарците? Ти въобще наясно ли си с понятията? Международното летище Ferenc Liszt-Budapest пак е на концесия, но вместо британска, а по-късно немска фирма сега епсплоаттор е една унгарска no-name фирма, Airport Facility Management Kft,основана 2 дни , преди договорът за концесията.Немската фирма се отказа, и разтрои договора, понеже и изкаха невероятна сума за концесия. Унгарската фирма получи концесията на тройно по-малка цена.И сега летището е на загуба.Познай, кой плаща загубата?
    —цитат от коментар 12 на ohg30520577


    От къде взимаш тези глупости? Де факто дружеството концесионер винаги е било унгарско дружество и само собственикът му се е сменял. За миналата година приходите на летището в Будапеща са над 2,2 милиарда евро, а печалбата е около 1,1 милиарда евро. В момента се изгражда нов терминал, паркинг и хотел от концесионера.

  18. 18 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 500 Неутрално

    БСП когато даваха на концесия летищата във Варна и Бургас не нарушиха ли държавната сигурност? Летището дори да се концесионира, граничният контрол ще продължи да се извършва от държавата. Двете неща нямат нищо общо едно с друго!

  19. 19 Профил на De Michelis
    De Michelis
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#17] от "Ал Бънди":

    Глупости !

  20. 20 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Пълно безобразие е тая концесия! И накрая ще я бутнат я на турци, я кой знае на кой, и ще я втасаме.

  21. 21 Профил на Димитрова
    Димитрова
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#13] от "historama":

    Химимпорт е в участие с немската Фрапорт като концесионер на морските летища, ако нещо си се объркал да знаеш. А по отношение на летище София, който и да го вземе ще го стопанисва много по- добре от държавата- червените.

  22. 22 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    др. Нинова, Техноимпекс, няма ли да се кандидатира за концесионер!

  23. 23 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 688 Неутрално

    ...Химимпорт е в участие с немската Фрапорт като концесионер на морските летища, ако нещо си се объркал да знаеш. ...
    —цитат от коментар 21 на Димитрова


    Др. Димитрова, не знам дали си наясно с технологията при подобни участие? Германската Фрапорт участва със своето ноу-хау за организация на обслужването, за което разбира се получава възнаграждение, и с един или двама в надзорния съвет. И това е. Концесионерът плаща някаква такса на държавата, разсрочено или не, но всички летищни такси остават в концесионера.
    Общо взето сладка работа, без да си собственик разполагаш с активите за цели 35 години.
    Не всички летища в ЕС са концесионирани, повечето са държавни, но само в България държавните фирми са като бащиния на принципалите (министрите).

  24. 24 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#16] от "cinik":

    Не си мисли, че й е лесно на тази авиокомпания





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK