IT компаниите са против вдигането на максималния осигурителен доход

IT компаниите са против вдигането на максималния осигурителен доход

© Красимир Юскеселиев



Компаниите от сектора "Информационни технологии" се обявиха срещу намерението на правителството да повиши максималния осигурителен доход от 2600 лв. на 3000 лв. през следващата година.


В писмо до институциите асоциацията "Телекомуникации" (АСТЕЛ), Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ), Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ), Българската аутсорсинг асоциация (БАА) и ИКТ Клъстер предупредиха, че това ще доведе до отлив на инвестиции и кадри от сектор с интензивно развитие и принос в икономиката и в бюджета и висококвалифицирани кадри.


Председателят на Българската асоциация по информационни технологии Огнян Траянов коментира пред БНР, че това противоречи на досегашната политика и обещанията, че осигурителният доход няма да бъде повишаван до края на 2020 г. По думите му, ако идеята е да се осигурят пари за увеличаване на пенсиите на някои от пенсионерите, то това ги противопоставя на хората, които произвеждат най-много добавена стойност – над 2 млрд. в БВП. От очакваните 148 хил. души, за които се казва, че ще бъдат засегнати, приблизително една трета са от сектор "Информационни и комуникационни технологии".


"Това не са назначени хора на високи заплати, а това са хора с висока оценка от пазара, който гласува като купува продуктите и услугите им и по този начин ги стимулира. За да можем да ги задържим в България, ние заделяме средства както за техните заплати, така и за инвестиции за тяхното развитие. Тези хора работят за продукти и услуги, които вдигат конкурентоспособността на цялата българска икономика. Това е стратегически ресурс, който ние с много големи усилия успяваме да поддържаме в България, да задържим млади хора тук", каза Траянов.

Коментари (130)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    То е така, товариш магаренцето си, товариш и накрая като подгъне краката, се чудиш откъде ти е дошло.

    За магаренцето на Боце говорим.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    Това е стратегически ресурс, който ние с много големи усилия успяваме да поддържаме в България, да задържим млади хора тук", каза Траянов.
    ________________
    МИ какъв е проблема тогава? Като са болничен не е ли по-добре да получават максималното?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3646 Неутрално

    При герб няма нито сигурност нито прогнозируемост на бизнеса ! Има обаче по много от хаос и корупция !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Ганьовизмът завладя и IT сектора. Тънките сметки да спастрят едни 100-150 кинта ще им изиграят лоша шега и ще потънат в червения мутробизнес. Вмирисаните оправдания на Траянов звучат като излезли от устата на пишман червен хотелиер по бетономорието.

    I'm back... for now.
  5. 5 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Ебахти ИТ бизнеса, щом 100 лева ги събарят. За кадрите им със сигурност е по-добре да се осигуряват на повече.

  6. 6 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#5] от "Дундурук":

    Като ги дадат тези пари, какво ще получат.
    Таван след тавана и може би някой ден и мъничка пенсия.
    Ако се вдига максималния осигурителен доход, да скача и минималния.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3947 Неутрално

    До коментар [#4] от "Deaddark":

    50 000 човека по 100 лв. Са 5 млн месечно и 60 млн.годишно. Нищо работа, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#7] от "cristo_n":

    В програмата на ГЕРБ пише, че до 2021 г. няма да се вдига максималният осигурителен доход, който е 2600 лв.
    После една част хората гласуват за ГЕРБ.
    А още по-после ГЕРБ обяснява, че въпреки, че има добър икономически растеж и излишък в размер на 2 млрд. лева, ще вдигне прага, за да угоди на синдикатите.
    Работодателите изобщо не са поканени на двучленката.

  11. 11 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2059 Гневно

    Ако се вдига максималния осигурителен доход, да скача и минималния.
    —цитат от коментар 6 на НеКой

    Е нали и минималния ще се увеличава, ама пък срещу него реват работодателските организации.
    Тези, дето дават 700-800 лв заплати, не искат да плащат повече осигуровки, тези дето дават по 3000-4000 лв заплати и те не искат да плащат повече осигуровки, а пенсионерите искат да получават по-големи пенсии - а сега де?
    Има едно правило в такива ситуации (основен принцип на дипломацията) - най-доброто решение е онова, при което всички се еднакво недоволни. Или казано с други думи, при добро решение, не очаквайте някой да заръкопляска!

  12. 12 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Ако вдигането на макс. осигурителен доход върви заедно с вдигането на макс. пенсия - не виждам смислен аргумент против. ... Говорим за увеличение на осигуровките от около 55 лева за работника ... + малко повече за работодателя. По-големият проблем са болничните - там източването е като Ниагарския водопад. А контролът е по дефиниция невъзможен.
    Отделен въпрос е защо ГЕРБ-ерите общават едно , а правят друго ... ама те така си я карат отначалото, така, че изненадани не трябва да има.

  13. 13 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    Ебахти ИТ бизнеса, щом 100 лева ги събарят. За кадрите им със сигурност е по-добре да се осигуряват на повече.
    —цитат от коментар 5 на Дундурук


    Всички се осигуряваме на реални заплати. Вдигането на осигурителният таван, само ще увеличи разходите за осигуровки, което ще мотивира работодателите да си прехвърлят бизнеса в страни с по-ниски разходи.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  14. 14 Профил на Damyan Ganchev
    Damyan Ganchev
    Рейтинг: 335 Неутрално

    не само от ИТ сектора, и аз съм против. да се въвежда личната осигурителна сметка и да се прекрати тая комедия с минимални и максимални прагове, тавани, подове, стълбища и прочие - колкото си внесъл, толкова получаваш, ако искаш накуп, ако искаш на вноски.

  15. 15 Профил на voyko
    voyko
    Рейтинг: 2823 Неутрално

    Абсолютно основателни са доводите на ИТ- компаниите, защото това са компаниите, които плащат най-високи заплати, а високия осигурителен доход ще натовари бюджетът допълнително и ще затрудни дейността им. Това наистина може да доведе до отлив на инвестиции в този досега най-бързо развиващ се и доходоносен сектор в българската икономика.

  16. 16 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#11] от "cristo_n":

    Първо не се прави така, едностранно и в края на годината, без предвидимост.
    Второ, аз бих вдигнал шоково минималния осигурителен доход примерно на 350 евро, т.е. поне 700 лв. Ако се караш с гилдията поне да има защо, а не за някакви си 20 млн. лева.

  17. 17 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2059 Гневно

    До коментар [#8] от "Darth Plagueis":

    Аааа, защитаваш червения кмет :)))) ХА ха ха. Събрахте ли се, гушнахте ли се публично най-накрая. Ха ха ха. ДСБ-арче, ДСБ-арчееее - "Нас червеното знаме роди ни", нали така! ХА ха ха

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9686 Весело

    До коментар [#4] от "Deaddark":

    Не сте прав. Те се осигуряват на нормалните заплати, но те са над 3000 лева. Сега към тях държавата иска да се включи за разликата между 2600 и 3000...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#6] от "НеКой":

    Запримляскват се малко - ти ще поискаш да плащат както е в Холандия още малко и ще умре аутсорсинга в АйТи(я свърши тая работа) сектора. Ако не са ниските ставки, няма да има АйТи сектор у нас, ще си стоят на запад. Секторът е най-мобилен - офис и компютър лесно се намират. Ала ниски ставки, като у нас няма - махнат ли се те, нашите АйТи ще заминат за чужбина също. Сега може леко да им вдигнат ставката, но пак ще са на голям плюс - не могат доближат това, което плаща Айтито в Холандия, например.

    I'm back... for now.
  20. 20 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Запри се малко...

    I'm back... for now.
  21. 21 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#19] от "Deaddark":

    Не иде реч за това.
    Само за информация ще ти кажа, че почти 60% от бюджета на НОИ идва от данъци, около 5 милиарда лева. Разбираш ли колко са незначителни тези 20-30 млн., които ще дойдат максимум от това. Но цената е загуба на доверие от страна на работодателите, а и на работещите.

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2059 Гневно

    аз бих вдигнал шоково минималния осигурителен доход примерно на 350 евро, т.е. поне 700 лв.
    —цитат от коментар 16 на НеКой
    Ами няма да събереш от това кой-знае колко. При повечето големи осигурители, заплатите са над тези 700 лв, така че те така или иначе внасят повече осигуровки. Единствено ще се вдигнат разходите на някои малки фирми в провинцията, които така и така едвам оцеляват, в туристическия бранш, земеделски производители... и от там съвсем ще се пречупи конкурентноспособността им и като ефект, ще се увеличат безработните.

    Не си мисли, че тези анализи не са правят, преди да се вземе решението. Не си мисли и че ти разполагаш с повече информация от МФ от къде колко пари идват в НОИ и къде приходите са "на кантар".

  23. 23 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darth Plagueis":

    Тогава да ходят в джунглата - там нищо няма да плащат. На чужд гръб и сто тояги са малко - не е проблем че РЗ у нас са малки с изключение на АйТи сферата, проблем е че вдигнали прага на осигуряване на РЗ-ти над този праг. Да махат максималния праг, така само стимулират сивата икономика.

    I'm back... for now.
  24. 24 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    До коментар [#19] от "Deaddark":

    ИТ сектора в България съществуваме, не защото са ни ниски заплатите+ осигуровките, а защото няма специалисти по света в тази област които да "решават проблеми".
    Ако беше само за заплати ами те щяха да изнесат производството в Индия, Пакистан, Виетнам и Китай. (Там и на бройка и на цени го докарват)
    Ама само с ниски заплати не става и акъл си требе, и определени умения, и ...

    Този плач за 150 лв. си е чиста излагация от колегите

  25. 25 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    ИТ сектора да си мълчи и наляга парцалите , данъци , разходи за заплати на персонал , цени на наеми и имоти са им най евтините на света където се равива ИТ индусрия , тоест малко вдигане на данъците не би било проблем, ако е е проблем означава , че са най калпавите мениджъри на света щомги събаря . И тук не говоря да ги поставим на равна нога с евтините най евтините дестинации като Естония и Индия , а да се скъси малко разликата .... За Силиконовата долина и дума не може да става , там просто е друга вселена, всичко е по 10 -15-20 .

  26. 26 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Всички се осигуряваме на реални заплати. Вдигането на осигурителният таван, само ще увеличи разходите за осигуровки, което ще мотивира работодателите да си прехвърлят бизнеса в страни с по-ниски разходи.
    —цитат от коментар 13 на Viva la Evolution


    До коментар [#13] от "Viva la Evolution":

    Ако предположим, че работодателят ще трябва да плаща 75 лв. повече осигуровки на един нает ... говорим за увеличение на разходите с не повече от 2.5 %. При марж на печалбата от ХХ %, не виждам как ще събори бизнеса. ... И, ако все пак изтегли бизнеса - със сигурност причината ще е друга, а не тези 2.5 %.

  27. 27 Профил на stem
    stem
    Рейтинг: 513 Весело

    Ако вдигането на макс. осигурителен доход върви заедно с вдигането на макс. пенсия - не виждам смислен аргумент против. ... Говорим за увеличение на осигуровките от около 55 лева за работника ... + малко повече за работодателя. По-големият проблем са болничните - там източването е като Ниагарския водопад. А контролът е по дефиниция невъзможен. Отделен въпрос е защо ГЕРБ-ерите общават едно , а правят друго ... ама те така си я карат отначалото, така, че изненадани не трябва да има.
    —цитат от коментар 12 на Булаир


    Тъкмо щях да напиша същото...

    Левичаро-либералстващите се заклеха да воюват до пълна победа на здравите сили над здравия разум!
  28. 28 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    При герб няма нито сигурност нито прогнозируемост на бизнеса ! Има обаче по много от хаос и корупция !!!
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    При БСП само гробищата са перспектива.

  29. 29 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#22] от "cristo_n":

    Знам, че се правят тези разчети.
    И знам, че това решение за вдигане на осигурителния таван с 15 % дойде поради нежеланието на Борисов да се конфронтира със синдикатите. Иначе можеше да стане примерно на два пъти и щеше да се приеме доста по-нормално.

  30. 30 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#18] от "penetrating":

    Тоест държавата му е осигурила условия да заработи три бона, но той ще скатава 400 необлагаеми. Да ходи другаде тогава - в Занзибар е по-евтинко - една дизентерия и липсата на нет няма да го бъркат толкова.

    I'm back... for now.
  31. 31 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2059 Гневно

    В програмата на ГЕРБ пише... А още по-после ГЕРБ обяснява... излишък в размер на 2 млрд. лева.
    —цитат от коментар 10 на НеКой
    Не отговарям за това, какво обещава ГЕРБ или някой друг - аз просто разсъждавам върху ситуацията.
    Колкото до излишъка - тази година го има, догодина може да го няма, а пенсионерите имат нужда от по-високи пенсии дългосрочно, защото има инфлация, защото растат цените. Ти, ако беше в управлението, можеш ли да се изтъпанчиш пред ТВ камерите и да кажеш "Тази година ще намаляваме пенсиите, щото еди-какво-си и няма излишък" , а?

  32. 32 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Недоволни биха били само такива работодатели, които правят някакви шмекерии и на които това действие на кабинета би попречило някак. За коректните, промяна не би имало. Никаква.

    мурзилка
  33. 33 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#31] от "cristo_n":

    Аз ти казвам, че това е просто една кръпка, ти се правиш, че не чуваш.
    Нищо не постигаш с този увеличен осигурителен доход. НОИ пак си е колос на глинени крака. Колкото до обещанията на Герб, ми на базата на тези разчети работодателите си правят бизнес плановете, нормално е да ни вълнува дали се спазват.

  34. 34 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 2023 Неутрално







    До коментар [#13] от "Viva la Evolution":

    Ако не е тайна , кои са тези страни с по ниски разходи от България, аз не се сещам за подобни, но кой знае може и да има и да съм пропуснал ....

  35. 35 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#5] от "Дундурук":Като ги дадат тези пари, какво ще получат.Таван след тавана и може би някой ден и мъничка пенсия.
    —цитат от коментар 6 на НеКой


    На борсата ще получават сериозни пари примерно. А докато ИТ се пенсионират таваните ще са паднали или много високи, ако системата не е рухнала.

  36. 36 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#21] от "НеКой":

    Знаеш ли колко хора се осигуряват на по-малко, отколкото получават - води се сива икономика - ти това ли искаш, утре да зареват да се намали прага за нископлатените отрасли, че и те да имат стотина лева необлагаеми.

    I'm back... for now.
  37. 37 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#36] от "Deaddark":

    Не ти разбирам логиката, написал съм нещо съвсем различно. Никога не съм писал за намаляване на осигурителни вноски.

  38. 38 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#5] от "Дундурук":Като ги дадат тези пари, какво ще получат.Таван след тавана и може би някой ден и мъничка пенсия.Ако се вдига максималния осигурителен доход, да скача и минималния.
    —цитат от коментар 6 на НеКой


    Какво ще получат ли-по-високи пенсии, включително такива в частен фонд, по-високо обезщетение при болнични, майчинство и безработица.Това за служителите в Ай Ти сектора .А работодателите имат най-благоприятната данъчно-осигурителна тежест в цяла Европа.Не само в ЕС.

  39. 39 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    До коментар [#13] от "Viva la Evolution":Ако не е тайна , кои са тези страни с по ниски разходи от България, аз не се сещам за подобни, но кой знае може и да има и да съм пропуснал ....
    —цитат от коментар 34 на Иван К.


    Индия, Украйна, Сърбия, Унгария и т.н.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  40. 40 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Докато няма въведени лични партиди за пенсионно и здравно осигуряване, ще има кражби, ГЕРБ и синдикални бандити в действие.
    Може и да ви говорят за излишък от 2 милиарда, но идва икономичека криза, както и фалит на поне три застрахователни компании, две пенсионно-осигурителни дружества и поне една банка (от общо 4 с български собственици).
    Пари му трябва на Борисов и да захранва МВР, биещите ръце на партия ГЕРБ

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  41. 41 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    да се въвежда личната осигурителна сметка и да се прекрати тая комедия с минимални и максимални прагове, тавани, подове, стълбища и прочие - колкото си внесъл, толкова получаваш, ако искаш накуп, ако искаш на вноски.
    —цитат от коментар 14 на Damyan Ganchev
    Това звучи логично и справедливо, но само ако мислиш с един ход напред. Ако обаче мислиш малко по-напред, а и ако погледнеш назад в историята, която има навика да се повтаря през определени периоди от време, ще видиш, че по твоя начин се образува малък процент от населението, която и като работи, и като се пенсионира, живее много добре, доста охолно даже, но за сметка на това се натрупва едно голямо мнозинство от хора, които като работят получават малко, а като се пенсионират, не получават вече почти нищо, и това води до една революционна обстановка, при която мнозинството реже главите на малцинството... Ето защо, не ние, а на "Запад" са измислили, че социалната система трябва да е солидарна, като печелещите повече заделят и за онези, които печелят по-малко, и така инвестират в главите си - за да им стоят на раменете, и в децата си и техните глави. Много е просто, като се замислиш за повече от един ход напред.

  42. 42 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    До коментар [#40] от "ironhorse":

    Няма как да има. Тогава по-възрастните хора ще останат без пенсии. Това е солидарна система и такава е на повечето места. Въпросът е, че е заварена източена и едва след 2000 г. започват да се събират някакви по-прилични средства. Останалото е добре замислено с допълнителни осигуровки по индивидуална партида.
    Големият проблем е, че работещите са малко.
    Просто трябва да намерим начин да си върнем хората в България. а това иска и по-добри заплати.

  43. 43 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#37] от "НеКой":

    Ако може за едни, трябва да може и за други - това е логиката - ефните имат необлагаем доход, другите не - несправедливо е. Да махнат максималният праг и толкова. Нали се сещаш как се пести от данъци така - имаш печалба от милион, пишеш си я РЗ и внасяш осигуровки на 2600 кинта, а КД 10% да пие една студена вода.

    I'm back... for now.
  44. 44 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    До коментар [#39] от "Viva la Evolution":

    В Индия е по скъпо от тук , това ти го гарантирам , и ти като си мислиш Индия и там ИТ сектора се развива в няколко центъра , където всичко е по скъпо от тук, извън тези няколко центъра заплатите са ниски , но пък то е за копане , а не за работа с ИТ. В Чехия е по скъпо , там чистачка взима 1000 евро , виж донякъде съм съгласен за Украйна и Сърбияиe, но пък там има други пречки , по корумпирани от нашата и реално разходите и трудностите пак са повече от тук.

  45. 45 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    При герб няма нито сигурност нито прогнозируемост на бизнеса ! Има обаче по много от хаос и корупция !!!
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    Е нали искате да се вдигат пенсиите бе "умник", откъде ще дойдат парите за това, ако не от осигуровки!? Като гледам, червените ви приватизаторчета не копнеят да връщат задигнатите от държавата пари, така че все от някъде средствата за пенсии трябва да дойдат.

    Главата ти толкова дълго е била стягана от фуражката, че малкото мозъче вътре вече не може да смята!

    "Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица."
    МОДЕРАТОРЧЕТО ЗАЩИТАВА ЧЕРВЕНИЯ КМЕТ - ХА ХА ХА ХА ХА
    ДНЕВНИК - бастиона на червените тролове!

  46. 46 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#39] от "Viva la Evolution":

    И те имат същите привилегии като страна членка на ЕС?

    Занзибар му е майката - няма ток, няма вода - опъваш кабела и друго не ти трябва.

    I'm back... for now.
  47. 47 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Недоволни биха били само такива работодатели, които правят някакви шмекерии и на които това действие на кабинета би попречило някак. За коректните, промяна не би имало. Никаква.
    —цитат от коментар 32 на Маршалов


    И кой е сложил три плюса на подобна невярна простотия?
    Промяна, разбира се, че ще има. Увеличава се осигурителната тежест както за работника, така и за работодателя. Ако до сега работника е получавал 3 бона нето, когато вдигнат осигурителния праг, ще получава по-малко, ако брутната му заплата остане непроменена.
    При работодателя осигурителната тежест се изразява просто в чисто увеличение на плащанията към бюджета.
    ГЕРБерастките комунисти обещаха да не пипат данъците, нооооо червената алчност няма граници. Гласувайте пак за тая "дясна" алтернатива на БСП. Пълна с рабфаковци, ченгета и мутри.

    Every cradle is a grave.
  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3947 Неутрално

    До коментар [#17] от "cristo_n":

    Защитавам си собствените доходи, олигофрен. Писна ми от вашия социализъм, който ти дори не схващаш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    До коментар [#39] от "Viva la Evolution":

    Унгария , а не Чехия, но и Унгария е по скъпа от нас.

  50. 50 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3947 Неутрално

    [quote#22:"cristo_n"][/quote]

    А, верно ли? И тогава къде точно отива логиката да се вдига МРЗ? Комунисти!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  51. 51 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    не само от ИТ сектора, и аз съм против. да се въвежда личната осигурителна сметка и да се прекрати тая комедия с минимални и максимални прагове, тавани, подове, стълбища и прочие - колкото си внесъл, толкова получаваш, ако искаш накуп, ако искаш на вноски.
    —цитат от коментар 14 на Damyan Ganchev


    Проблемът е с тези които вече са внасяли и сега искат пенсиите си. При социализмът се внасяше ДОО 30%, повече отколкото тези пари за които сега се тръшкат работодателите.

    Дори да се мине на индивидуални сметки парите за тези пенсии трябва да дойдат от някъде. И те не могат да дойдат от друго място освен от работещите. Така че вариантите са само два:
    - или минаваш на лични осигурителни сметки и плащаш някакъв пенсионен данък за сегашните пенсионери. Пенсията от твоите си вноски. С всичките рискове да ги изяде инфлацията, открадне застрахователя и т.н.
    - или остава сегашната система, пак плащаш този пенсионен данък /под формата на осигурителни вноски/ но като дойде време за пенсията държавата ти я дава... от вноските на тогава работещите. А който иска повече да си спестява допълнително.

    Впрочем и по сегашната система вноските са индивидуални. За всеки има отделна партида колко е внесъл и накрая пенсията му е пропорционална на вноските. Не е както при социализма гледат трите най-добри години а общата събрана сума индивидуално за всеки. Така че тези които сега внасят повече ще получават по-големи пенсии от онези които са внасяли по-малко.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  52. 52 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    До коментар [#4] от "Deaddark":
    Моето момче, Оги Траянов плаща на над 200 души. Според мен вади над половин милион МЕСЕЧНО за заплати. Я пак сметни дали са 150 лева? Който не го е правил, той не знае какво струва на БЪЛГАРСКИЯТ ИТ бизнес да задържа хората си и да им осигурява заплати

  53. 53 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    До коментар [#39] от "Viva la Evolution":

    Сърбия и Унгария са с по-високи разходи, ща има да взимаш!
    За Индия и Украйна наистина са по-ниски, ама затова там образовани хора не могат да се задържат изобщо. Ако си комуникирал с англо-говорящи от Индия (или някой инкийски кол-център) ще знаеш за какво говоря.

    Тези разходи с нищо няма да уплашат ИТ компаниите, това е!

  54. 54 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 921 Неутрално

    До коментар [#12] от "Булаир":

    Това разделение "от работника" и "от работодателя" е една фикция за залъгване на противника. Тия пари все от едно и също място идват. Като се вдигат данъци (например махнат плоската ставка и се мине на плаваща) или осигуровки - да имаш работник става много скъпо и съответно съкращаваш работника или наемаш по-малко, или спираш да наемаш нови работници. Данъчната и осигурителната тежест колкото по-големи стават - толкова повече спъват бизнеса.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  55. 55 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    До коментар [#53] от "cristo_n":

    Не е така. За Сърбия не става по много причини, Унгария няма да коментирам, смешно е да се твърди че разходите са по-ниски, НО Украйна е реална заплаха Войната която си тлее там е единствената пречка, няма стабилност. Иначе има МНОГО образовани и способни и готови да работят украинци.

  56. 56 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    До коментар [#17] от "cristo_n":Защитавам си собствените доходи, олигофрен. Писна ми от вашия социализъм, който ти дори не схващаш.
    —цитат от коментар 48 на Darth Plagueis


    Докато ти (и твоите съпартийци) защитаваш собствените си доходи, някои хора, които явно ненавиждаш, се опитват ДА ЗАПАЗЯТ ОБЩЕСТВОТО ОТ РАЗПАД!!!

    А олигофрен ще викаш на баща си, че те е създал такъв!!!

  57. 57 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    Явно ИТ сектора ще заплаща за новата порция бездарни калинки.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  58. 58 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 606 Неутрално

    ...МИ какъв е проблема тогава? Като са болничен не е ли по-добре да получават максималното?
    —цитат от коментар 2 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Не съм чул програмист да взима болничен (ако не е джуниър с ниска заплата), освен в краен случай. Обикновено се договарят да работят от къщи или си взимат платен отпуск.

  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3947 Неутрално

    До коментар [#56] от "cristo_n":

    Защитаваш обществото от разпад като го връщаш в комунизма? Гениален си!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 377 Неутрално

    До коментар [#6] от "НеКой":

    Браво !
    Ама лумпените как д аразберат !

    Значи минималната заплата се увеличава с 4 лева, а максималната с по 400 през една година
    Брех !

  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3947 Неутрално

    До коментар [#52] от "uq":

    Е, принципно, чужди пари много лесно се раздават..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Всички се осигуряваме на реални заплати.
    —цитат от коментар 13 на Viva la Evolution


    Доста смело и доста лъжливо. МАСОВА практика са плащанията под масата, съответно по-ниските данъци и осигурителни вноски.

    Ако не беше толкова масово работодателите нямаше така да се тръшкат за вдигането на минималните заплати. Нали уж ги дават реално, защо така скачат? Защото масово се осигуряват и плащат данъци на минималната заплата а останалото под масата, без данъци и осигуровки. Това се нарича документна измама и е престъпление но се прави МАСОВО в частният бизнес.

    Сега същото с вдигането на максималната осигуровка. Нали я плащат реално тази заплата, защо да не плати съответната осигуровка? Някакъв разумен аргумент за това изключение? Защо тези с ниските заплати да плащат пълният размер осигуровки а тези с високите редуциран? Ако пък не плаща голяма заплата няма и проблем. Само че те хем я плащат по-голямата заплата хем искат без осигуровки.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  63. 63 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#52] от "uq":

    Моето момче, в Занзибарските блата е много по-евтино, Огито да ходи там и да не плаща. В целия цивилизован свят разходите растат, само Ганьо не иска да плаща. РЗ порастна ли в сектора - порасна; печалбите и те така.

    Но да допусна че си прав - да му набият 40% КД на Траянов и да не пипат максималния ОП - така де, трябва да бъдем като останалите в ЕС, щом печалбите и РЗ ги достигаме, то нека и данъчното облагане ги доближи.

    I'm back... for now.
  64. 64 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 377 Неутрално

    До коментар [#12] от "Булаир":

    Що, кой гласува първите дни болничен да се плащат от работодателя. Те са го исмизлИли.
    Начи само искаме да взимаме, а да даваме, няма ....

  65. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3947 Неутрално

    До коментар [#62] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    Поредният експерт, дето си мисли че знае какъв е проблема с МРЗ..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  66. 66 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    Украйна е реална заплаха Войната която си тлее там е единствената пречка, няма стабилност. Иначе има МНОГО образовани и способни и готови да работят украинци.
    —цитат от коментар 55 на uq
    Знам! И всички те, ако някой реши, че може да им плаща като на индийци, ще си вдигнат куфарите и ще идат да работят в Полша, Словакия, Унгария, Румъния, че и България. Преди няколко месеца имаше новина за автомобилен завод, който ще се строи в Унгария на 50 км от границата с Украйна - защо ли мислиш, че там са му избрали мястото?

  67. 67 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    До коментар [#56] от "cristo_n":

    Ама кой тва, банкянския лъжец ли?

  68. 68 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    До коментар [#53] от "cristo_n":

    В Индия не са по ниски , защото само като погледнеш цените на имотите в центровете , където се развива ИТ като Бангалор и Мумбай , ако са със софийски заплати тея ИТ специалисти трябва да спат под мостовете. А в дълбоката провинция е евтино , но кво от това , то ток нямат камо ли специалисти.

  69. 69 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 377 Неутрално

    Значи, само да обобщя....

    Инфлацията, реалната на ежедневната кошница подминава 20%
    застраховките ги вдигнаха с 200%
    данците имот и кола сега ще вдигат
    Тока и и той нагоре
    вдигане на здравните

    И он топ- да ни дърпат още пари от заплатите, които или ние, или работодателите ни ще платят

    Тов ана фона на МИЗЕРНО СМЕШЕН таван а пенсиите, ако изобщо ги доживеем
    На фона на все по зле обслужващата здравна система, аз се редя наравно с мангала, не внесъл и една стотинка, иначе ми смучат осигуровките на 3К, така ли

    Абе ей боклуциии! Радвайтре се, че хората са честни ои осигуряват ВСИЧКО НА БЯЛО, а не каот останалата държава, 600 лева и другото джоб пар ана черно. Вместо да натиснете неплатците, вие натискате коректните платци

    Абе вие идиоти ли сте бе

    Гербери, вие сте проказа за дясното и за държавата ! И троловете им тук също!

  70. 70 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Абсолютно основателни са доводите на ИТ- компаниите, защото това са компаниите, които плащат най-високи заплати, а високия осигурителен доход ще натовари бюджетът допълнително и ще затрудни дейността им.
    —цитат от коментар 15 на voyko


    Ами въобще да ги освободим от данъци и осигуровки, тогава съвсем ще се облекчи дейността им.

    Даването на данъци и удръжки е неприятно нещо и всеки ще е недоволен и ще гледа да се измъкне. И ще носи вода от девет дерета да докаже че той е прав и така е справедливо. Безсмислено е влизането в такъв спор.

    Затова решението е облагането да е според ПРИНЦИПИ. И един доста справедлив принцип е "натоварване пропорционално на доходите". Известно още като плосък данък. Някои държави го развиват и по-нататък като прогресивен данък с цел събиране на пари от по-богатите за да помогнат на по-бедните.

    При нас имаме обратно прогресивен данък. По-големите заплати се облагат с удръжки пропорционално по-малко от по-малките, помагаме на богатите вместо на бедните. Откъде накъде? Справедливото е еднакъв процент за всички а след това при пенсиите според внесеното.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  71. 71 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#61] от "Darth Plagueis":
    До коментар [#64] от "Matematiks":

    Така е - чуждият труд все е незаслужено високоплатен, а нашия - все недооценен.

    Затова заплати като средните в ЕС и данъци като средните в ЕС - и нека конкуренцията да си каже думата.

    I'm back... for now.
  72. 72 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#53] от "cristo_n":

    Прав си. ИТ компаниите имат добри счетоводители и просто ще прехвърлят част от заплатата към плащания които не подлежат на осигуряване или направо на сиво. Така бюджета няма да вземе нищо, а бизнеса ще знае, че държавата вече почва да играе против него.

    Вместо да си намалят източването на ДДС и акцизи, където говорим за милиарди, седнали да цакат легалния бизнес. Не става, тия бизнесмени имат по единично имат повече мозък от цялата данъчна администрация взета заедно. Ще хванат на оня онуйто.

  73. 73 Профил на Matematiks
    Matematiks
    Рейтинг: 377 Неутрално

    До коментар [#72] от "niakoi_si":

    Естетсвено, че ще го минат като бонус за едикво си ;)
    Ама хората имат акъл :)

  74. 74 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    До коментар [#63] от "Deaddark":

    Нищо не разбираш, ама нищичко. Доходите пораснаха заради аутсорсинга. Траянов обаче работи в България. Печалбата му мога да ти гарантирам, че не се е увеличила и със стотинка, напротив на ръба са, защото като си вдигнал заплатите 3 пъти за 10 год. нали не мислиш че можеш да вдигнеш 3 пъти цените на БЪЛГАРСКИТЕ си клиенти. Може да пробваш ако искаш.ще ти покажат.....
    Когато онова мекере Дянков измисли умността да не плаща на фирмите за да пази уж дефицита, (явно не разбрал как се смята) на Оги му се наложи да затвори цели отдели. Може да си направиш сметката какви разходи и какви резерви има. Не си давате сметка, че тия хора правят български бизнес в България, плащат реални заплати и то големи заплати, осигуровки, всичко и им е все по-трудно да оцеляват, притискани от една страна от аутсорсинг компаниите, които им вземат хората, от друга от свития и беден български пазар.

  75. 75 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2039 Неутрално

    До коментар [#43] от "Deaddark":

    Като си я пишеш РЗ, нали пак ще и платиш ДОД на пълния размер! Т.е. все едно си платил КД 10%.

    Има си методи за тая работа, ама не са чак толкова елементарни, тия счетоводители нали трябва да се хранят... :)

  76. 76 Профил на bash
    bash
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#21] от "НеКой":

    Нека ти кажа и малко информация от гледна точка на работниците. Много се спекулира напоследък относно "ИТ бизнеса", но реално голямата част от работниците достигнали до такива заплатите, получиха ограничение на нарастването именно заради този праг. Сега ги осигуряват и взимат 2700 лв бруто. Не знам каква е причината за разликата от 100 лв, но знам , че капа в тези компании е толкова (Пловдив). Наскоро дори един приятел искаше да напуска (чисто взимат малко над 2к, което за него са малко) и му предложиха просто да му скъсят работното време, но му заявиха, че не могат да му вдигнат заплатата. Така че никой не реве за 50 лв, а за доста повече. Имай и предвид, че различните инвеститори (такива, които осигуряват работна ръка на повече хора) когато идват и питат, колко ви е средната работна заплата по региони. А тя както знаете е стъкмистика в която тази цифра играе голяма роля. В БГ е илюзия това разделение (от работодател/от работник) и който го използва знам, че просто пропагандира. Реалността е (от работодател/самоосигуряващ се). С това казано, работниците не ги намесвай :)

  77. 77 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    не само от ИТ сектора, и аз съм против. да се въвежда личната осигурителна сметка и да се прекрати тая комедия с минимални и максимални прагове, тавани, подове, стълбища и прочие - колкото си внесъл, толкова получаваш, ако искаш накуп, ако искаш на вноски.
    —цитат от коментар 14 на Damyan Ganchev


    Може. Само че освен парите за твоята лично осигурителна сметка ще трябва да плащаш и ПЕНСИОНЕН ДАНЪК за сегашните пенсионери. Измъкване няма, те са плащали съвестно своите вноски и имат право на пенсиите си. И те няма откъде другаде да дойдат освен от сега работещите.

    Така че реално ще имаш ДВОЙНО натоварване, веднъж пенсионният данък /за сегашните пенсионери/ и вторите път вече вноските в личната сметка. Още ли искаш лична сметка? Ами защо чакаш държавата, направи си я сам - кеф ти доброволни вноски в пенсионен фонд, кеф ти игра на борсата с акции, ако искаш купувай имоти, земя... никой не те спира да осигуриш бъдещето си.

    Ааааа, ти искаш друго нещо, да не ти удържат за сегашните пенсионери, парите от вноските за тях да станат лично твои... пък те да се оправят както могат ровейки кофите за боклук. Имам тъжна новина за теб, няма да стане. Те са си изпълнили своята част от сделката давайки своите осигурителни вноски когато са работели, сега остава държавата да изпълни нейната част. И парите за тях ще ги вземе от теб, няма от кой друг.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  78. 78 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#74] от "uq":

    Какво му пречи да се изнесе в Холандия или Испания, ако условията там са по-добри? Тук играта е ниските ставки и данъци да компенсират производителността - ако Траянов е на високо ниво, ще се реализира навсякъде в ЕС - отива във Франция и френските клиенти ще му плащат, като нашите не могат.

    I'm back... for now.
  79. 79 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    До коментар [#76] от "bash":

    Не знам за Пловдив, в София като идват по интервюта, хора с опит под 5К чисти не чувам да очакват

  80. 80 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    До коментар [#74] от "uq":

    Чакай сега да спрем развитието на целият ИТ сектор , защото на някого не му излизали сметките , конкурентите му работели на чужди платежоспособни пазари и можели да си позволят високи заплати , докато българските контрагенти са стиснати и бедни.

  81. 81 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    с едната ръка баце раздава многомилионни подаръци на приближните фирми в мутренските сектори милиция/туризъм/строителство, а с другата не се свени да краде от единствения успешен сектор в България!

    и то успешен ВЪПРЕКИ държавата, а не благодарение на нея!

  82. 82 Профил на bobinews
    bobinews
    Рейтинг: 276 Неутрално

    тоя пък.. колко са данъците и осигуровките на 400 лв увеличение? Нищо не са.. взимат по 4-5 хиляди месечно, че и повече, пък ще реват за няма и 100 лева..

  83. 83 Профил на bobinews
    bobinews
    Рейтинг: 276 Неутрално

    тоя пък.. колко са данъците и осигуровките на 400 лв увеличение? Нищо не са.. взимат по 4-5 хиляди месечно, че и повече, пък ще реват за няма и 100 лева..

  84. 84 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3947 Неутрално

    До коментар [#71] от "Deaddark":

    Не знам дали се сещаш, ама така чуждият труд ще бъде по-малко платен. Щото заплатата на този, който взима над 2 600 ще намалее.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  85. 85 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#77] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    лекарството е РЕФОРМА - изритване на поне 50% от безполезните държавни/общински чиновници и ненужни/безполезни милиционери!

    къде е административната реформа на лъжеца ББ ?

  86. 86 Профил на Бай Ганьо
    Бай Ганьо
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Първо не мислете, че в ИТ е безкраен рай и работата не взима от теб. Второ, за мен е тревожно, че едно лоби иска да си вдигне пенсиите, без същите тези текущи пенсионери(90% комунисти са висящите на тавана на пенсиите) някога да са дали своя дял всъщност. Каква беше тази дивотия с това да си избираш кои точно години стаж да ти градят пенсията - безотговорна свинщина! Винаги съм бил за вдигане на данъци, вдигане на годините за пенсия - но да е отговорно и за всички, а не г-н милиционер да е крал от народа и после да има сума ти искания. И понеже сме си ние и не можем да имаме хубави неща и отговорност в харченето на чужди пари - по-добре нищо да не пипат, както са и обещали. И после като даваш по 1000лв осигуровки и после някой дявол на държавна хранилка ти говори на 'ти' троснато - еми някак не е справедливо.

  87. 87 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2492 Неутрално

    спооооко тук и ИТ фирмите вече не могат да си намират хора. Не само защото на запад са по-високи заплатите а и защото данъци и осигуровки като се плащат, отсреща - нищо. Ще търсите млади и образовани хора да ви работят... Но ще има само млади и преуспели бизнесмени и политици с много хотели :)

  88. 88 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    До коментар [#78] от "Deaddark":

    Пречи му , че е роден тук 25 години работи тук, контактите му са тук. Това с пазара и качеството и ценара е само в тимбериците на некой дето никога не са правили сериозен бизнес. И тук и в Европа, големите проекти идват от банки, телекоми и държавна администрация и ако си мислиш че и там печели който даде най-добра цена и качество, яко си объркАл рейса.
    Само за протокола специално в Холандия и там ИТто е умрело от глад. Бичат ЕРП системи основно и това е.

  89. 89 Профил на Бай Ганьо
    Бай Ганьо
    Рейтинг: 244 Неутрално

    И малко статистика - около 150 хиляди човека са на максималния праг в момента, от тези 100 хиляди да са над 3 хиляди лева, това прави, че на ходина те ще имат да дават по около 168 млн. лв повече заедно с работодателите си. Защо? За да може някаква нова глупост да си позволим, като дупката дето си купихме у Варна? Ето защо е добре да сме във валутен борд цяла вечност, щото не ни бива в управлението много много.

  90. 90 Профил на bash
    bash
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#79] от "uq":

    Знам. За това написах града. И тук има такива заплати, но са по-редки (по-малко проценто са). Имай предвид, че в Пловдив има много компанийки, които реално са аутсорснати от софийски, поради тази причина.

  91. 91 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 863 Неутрално

    не само от ИТ сектора, и аз съм против. да се въвежда личната осигурителна сметка и да се прекрати тая комедия с минимални и максимални прагове, тавани, подове, стълбища и прочие - колкото си внесъл, толкова получаваш, ако искаш накуп, ако искаш на вноски.
    —цитат от коментар 14 на Damyan Ganchev


    До коментар [#14] от "Damyan Ganchev":

    В Чили това вече го играха ... Накрая пенсионният фонд фалира и осигурените пиха по една оранжада. ... Не че не си донякъде прав, ама при нашият финансов надзор сме много по-близо до Чили отколкото до Холандия, примерно. ... А и никой не ти пречи да си внасяш в лична сметка колкото искаш - има достатъчно мераклии да ти приберат парите.

  92. 92 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#42] от "НеКой":

    глупости.
    за да се върнат хората в България,
    трябва да се възстанови доверието
    в институциите.
    тъй като то е ну-ла и хората даже са
    ме питали, да ходя ли да бачкам в германия.
    викам ми ходи, ама то вече е живеене, не само
    работене. и те отиват. просто не им се живее
    в тази кочина, която ти и други подобни
    искате да продължи да бъде съветска задунайска
    кочина. не ми се прави на много загрижен.

  93. 93 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    И малко статистика - около 150 хиляди човека са на максималния праг в момента, от тези 100 хиляди да са над 3 хиляди лева, това прави, че на ходина те ще имат да дават по около 168 млн. лв повече заедно с работодателите си. Защо? За да може някаква нова глупост да си позволим, като дупката дето си купихме у Варна? Ето защо е добре да сме във валутен борд цяла вечност, щото не ни бива в управлението много много.
    —цитат от коментар 89 на Бай Ганьо


    Не е съвсем така. Ако бяха данъци действително вероятността да бъдат загробени в някакво безумие е много голяма. Но осигурителните вноски отиват в бюджета на НОИ и от там директно се дават за пенсии. Не се трупат някъде на влог както мнозина си мислят да ги чакат кога ще се пенсионират, от тях плащат на СЕГАШНИТЕ пенсионери. Веднага, месец за месец.

    Че дори и вноските в НОИ не стигат за доста мижавите пенсии та се налага държавата да дава допълнително. Което по принцип не е правилно, би трябвало осигурителната система да е в баланс но ако се спази разбирате какво ще стане.

    Така че конкретно ТЕЗИ 168млн лв няма да отидат за някоя дупка ами примерно за коледни добавки на пенсионерите... ако това те утешава.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  94. 94 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    До коментар [#72] от "niakoi_si":

    Освен горното да подобрят данъчната събираемост.

  95. 95 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    [quote#47:"Ватник"][/quote]

    Знам че си абсолютен скъперник. Тия с най-големите заплати, обикновено са и най-големите скръндзи.

    мурзилка
  96. 96 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 884 Неутрално

    От ИТ бизнеса продължават да не разбират от електоралната математика.
    От една страна има 140 хил младоци, които не се мъчат да гласуват, от друга няколко милиона пенсионера, които редовно гласуват. Е, работата е предрешена.

  97. 97 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Второ, за мен е тревожно, че едно лоби иска да си вдигне пенсиите, без същите тези текущи пенсионери(90% комунисти са висящите на тавана на пенсиите) някога да са дали своя дял всъщност.
    —цитат от коментар 86 на Бай Ганьо


    Е, това е обяснението което дават защо все пак има таван на пенсиите. Защото ако сме принципни би трябвало да няма таван при вноските но и да няма таван съответно при пенсиите.

    Само че се оказва, че някои са се изхитрили използвайки дупки в системата да си осигурят ненормално високи пенсии без да са давали съответният принос към обществото. Не са само комунистите, същото е примерно за банкерите които доведоха до фалит банките си 1997г. Как ще ви изглежда например Цветан Василев с пенсия 20,000лв защото е правил съответните вноски с откраднатите ваши пари? Или че в КФН имат заплати по 12-13,000лв и ще вземат съответните пенсии, какво добро видя досега от тях обществото?

    Така че някаква регулация трябва да има, обаче без да се прекалява. И въобще трябва да престане да се гледа на пенсията като на източник на охолен живот. тя е да осигури едно поносимо ниво на живот а който иска повече да използва и другите начини за осигуряване на старините, доста са.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  98. 98 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#93] от "Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП":

    Напротив, понеже бюджета довнася в осигурителната система, догодина ще довнесе по-малко, и съответно ще остане за всякакви дупки.

  99. 99 Профил на Damyan Ganchev
    Damyan Ganchev
    Рейтинг: 335 Неутрално

    До коментар [#41] от "cristo_n":

    за тези хора да се грижи социалната и образователната система. когато тези хора бъркат в пенсионната система, това унищожава мотивацията на внасящите осигуровки, и се получава състезание към дъното - всеки иска да се уреди, но никой не иска да внася.

  100. 100 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Както гледам, тези от СБ Тех не са се притеснили много ...
    https://money.bg/management/kompaniyata-sbtech-otvarya-nov-ofis-v-sofiya.html





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK