Браншът иска два пъти повече пари за туристическа реклама

Браншът иска два пъти повече пари за туристическа реклама

© Анелия Николова



Представители на туристическия бизнес предлагат средствата за национална туристическа за 2019 г. да бъдат около 32 млн. лева спрямо сегашните 14 млн. лева с промяна на начина на формиране на бюджета за такава дейност, съобщи БТА.


Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова съобщи, че организацията, подкрепена от ръководствата на КРИБ, АИКБ, БСК, Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, Сдружение "Произведено в България", ще депозира днес писма до премиера, вицепремиера по икономическа политика, министрите на туризма и на финансите, както и председателите на двете ресорни парламентарни комисии, в които се предлага приходите в сектора, които за 2017 г. по официалната статистика са 6.9 млрд. лева, да се вземат като основна база, на която 0.5 на сто (32 млн. лева) да бъдат отделени за реклама през следваща година с възможност този процент постепенно да нарасне до 1.


Карастоянова каза това на пресконференция с участието на министъра на туризма Николина Ангелкова след срещата й с туристическия бизнес.




Предложението било базирано на геополитическия анализ на деловите среди на конкурентни за България дестинации, като е отчетено и устойчивото развитие на българския туризъм.


Според тези организации при възможност за по-голям бюджет трябва да се обърне повече внимание чрез специализирани кампании с необходимия финансов ресурс на новите презокеански пазари. Нужни били и специализирани представителства, фокусирани върху туризма, по аналогия с търговски служби и дипломатическите ни представителства.


Организациите предлагат и въвеждането на здравни ваучери по подобие на тези за храна, като предоставят възможност за здравен отдих в малките среден клас хотели във вътрешността на страната.


Министърът на туризма Николина Ангелкова съобщи, че за трите летни месеца над 4.480 млн. са били чуждестранните туристи в България, което е ръст спрямо същия период на предходната година от 3.6 на сто.


Приходите през юни и юли са 1.2 млрд. евро, или 8.1 на сто ръст. На първо място са посещенията на румънски граждани, следвани от тези от Германия, Гърция, Русия, Турция, Чехия, Полша, Израел.


За периода януари - юли над 2 млрд. евро са приходите от международен туризъм, или над 8.6 на сто повече спрямо аналогичния период на предходната година, коментира министърът.


Ангелкова информира, че са направени над 300 проверки по плажовете това лято, а сигналите на телефоните на ведомството от недоволни граждани намаляват от над 420 миналата година до над 250 това лято. Над 600 хил. лева са наложените глоби и неустойки, от които над 350 000 лева вече са платени. Основните нарушения при проверките при местата за настаняване са били свързани с достъпа на хора с увреждания.


В отговор на въпрос министърът информира, че сред административните облекчения за бизнеса е въвеждането на лицева идентификация за електронните услуги на ведомството - например за категоризация на местата за настаняване.


В отговор на друг въпрос министърът съобщи, че само два хотела са информирали за оплаквания от шум. Ведомството е изпратило писма с подобно запитване до близо 800 хотела, от които 400 са отговорили и само два са съобщили за жалби срещу шума. Проблемът с шума е един от приоритетите в работата на Валери Симеонов като вицепремиер и една от конфликтните точки между двамата.


Ангелкова информира още, че на 25 октомври ще заседава българско-руската смесена комисия, на която се очаква България да постави въпроса за реципрочност на руските визи за български граждани с тези за руснаците за почивка у нас.

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    Естествено. Който е дошъл не е повторил, така, че трябват още пари за ловене на нови балъци.

  2. 2 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2664 Неутрално

    А "бранша" защо не си създаде фонд, в който да си съберат пари за раклама?
    Двойно, тройно, четворно повече. Колкото искат - толкова да си съберат.

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2660 Неутрално

    Браншът трябва да е пределно наясно, че най-добрата реклама е от уста на уста. Така че и милиарди да се влагат в промотиране на техните продукти и услуги, ако клиентите остават разочаровани в крайна сметка, ефективността на тези разходи клони към нула. Въпрос на управленски умения и поглед в бъдещето.

  4. 4 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Маринелите, Баневите и вся осталная пишмантуристическа сволач иска нашите пари за реклама на техните перачници.
    И що така, бе корифеи на бранша, ако сте толкова дъ бест нямате нужда от реклама - всеки доволен клиент ще доведе барем още един. Ако пък не сте, що да ви пълним гушките ?

  5. 5 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 310 Неутрално

    аз не мога да разбера,
    защо се правят на улави
    и тея браншовици и тая
    некадърна министърка.
    държавата ще прави
    реклама само на държавни
    обекти.
    вашите си частни обекти,
    си ги рекламирайте, както навсякъде
    по света, в частния сектор.
    бати наглите мафиоти.
    не стига, че купиха 90те всички
    парцели на безценица и с яки
    далавери, ами сега като не могат,
    аз да им плащам.
    рекламата е 15% от цената на услугата,
    а те искат тоя разход да го правя аз
    и за тях да останат 15% повече печалба.
    не става.
    айде вече да изезвате, че лако ми свърши
    държанката.

  6. 6 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    Егати бранша.
    Световните браншове дават, нашия иска.

  7. 7 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    ОК, искате държавата да ви рекламира бизнеса, ама поддържйте някакво ниво на обслужване, което после да не служи за антиреклама...

  8. 8 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 348 Неутрално

    А ако вземат да дойдат повече туристи какво ще ги правим?
    Пречиствателните станции са на 120%.
    Плажовете се пукат по шевовете август месец.

    Вече сме на малсимума които може да понесе лайноморието!!!
    Планинаките курорти също!!!

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5091 Любопитно

    Аз продавам дъвки. Може ли държавата да рекламира моите дъвки? Полезни са за зъбите, защото са без захар!

  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9134 Неутрално

    Който има бизнес, да си го рекламира.

  11. 11 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    Всъщност парите от туризъм не отиват само е хотели и ресторанти. Всички печелят. Разбирам недоволството на колегите коментиращи срещу харченетето на бюджетни пари за реклама на туризма но с цялото ми уважение не са прави. Друг е въпросът дали парите за реклама ще са насочени към правилната аудитория.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK