Купувачите на жилища са готови да доплатят за качество и добро местоположение

Купувачите на жилища са готови да доплатят за качество и добро местоположение

© Надежда Чипева, Капитал



Високото качество на строителство и доброто местоположение мотивират купувачите да сключат сделка на цена, по-висока от предварително определения за това бюджет, сочат данните на строително- инвестиционната компания BLD, направила проучване сред заинтересовани от новопостроени сгради потребители.


Над 70% от хората, планиращи да купят ново строителство, са готови да платят повече, ако тези два фактора отговарят на изискванията им, се казва в прессъобщението.


Изследването на клиентските нужди и нагласи е изготвено от Pragmatica и Brandworks по поръчка на BLD.
То се основава на мненията на две групи потребители – хора, сдобили се с жилище в нова сграда в последните две години, и на такива, които възнамеряват да сключат сделка в следващите месеци.




Друго търсено удобство е паркомясто или гараж - 45% от потребителите са готови да увеличат инвестицията, за да си го осигурят. Ако гараж няма, 39% планират да купят гараж отделно, а 59% - да платят за паркомясто. Мокро или складово помещения, килер или дрешник задължително присъстват в желанията на купувачите, показват резултатите.


Тристайните жилища остават най-търсени, а двустайните са на второ място като обхващат 90% от кандидат-купувачите. В същото време всеки пети би искал повече стаи от тези, които обитава в момента, но не и по-голяма площ. По този начин те получават удобството, което търсят, без да надскачат бюджета си или да се ангажират с по-сериозната поддръжка, която изисква голямата площ", коментира маркетинг мениджърът на BLD Александра Тодорова.


Между 60 000 и 100 000 евро е стойността на по-голямата част от покупките на потребителите, вече сключили сделка. Те представляват 55% от всички. С по-скъп имот – над 100 000 евро, са се сдобили 10% от хората, а с по-евтин – под 60 000 евро, останалите 35%. Сделките се финансират от спестени средства, кредит, помощ от роднини или продажба на друг имот.


Две трети от търсещите ново жилище са определили бюджет между 60 000 и 100 000 евро, малко над 30% смятат да похарчат до 60 000 евро, а едва 5% възнамеряват да платят над 100 000 евро.


Едва 20% от кандидат купувачите, които вече имат едно жилище, но искат да подобрят качеството си на живот, възнамеряват да продадат стария си апартамент, показва проучването. Инвестиция на средствата вместо съхранението им в банка е мотив за покупка за около 15% от запитаните. Такъв е и делът на желаещите да се преместят в по-хубав квартал. "Едва 37% от хората предпочитат да останат в квартала, в който живеят, като от тях непреклонни са едва 9%", коментира Тодорова.


"Дианабад, Изток, Изгрев, Лозенец и Борово са сред най-предпочитаните софийски квартали, като според запитаните ключовите фактори за това един район да бъде желан са комуникативността, спокойствието, престижът и зеленината.


Периодът на търсене при три четвърти от сключилите вече сделка е под 6 месеца.


Повечето клиенти предпочитат жилище с готови настилки – 46% от всички, или на шпакловка и замазка – 31%. Купувачите масово очакват да плащат средно по 25 лева за поддържа на общите части, макар че в новите сгради освен "чистачка и асансьор" се предлага видеонаблюдение, поддръжка на зелените площи и други услуги.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK