Проекти за сгради с над 200 паркоместа ще се изследват как влияят на трафика

Проекти за сгради с над 200 паркоместа ще се изследват как влияят на трафика

© Георги Кожухаров



За обществените и частните сгради с над 200 места за паркиране и гариране занапред ще се правят задължително транспортни проучвания, които да покажат какво ще е натоварването на уличната мрежа и градската среда от трафика, породен от изграждането им. Това предвижда проект за промени в Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии, публикуван за обществено обсъждане от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, съобщи пресцентърът на ведомството.


Целта е да се проучи допълнителното натоварване на уличната мрежа и градската среда от трафика, който ще се привлече в даден район от изграждането на нови обекти, за които са предвидени повече от 200 паркоместа.


Освен за новите сгради, задължението ще важи и при надстрояване, пристрояване и промяна на предназначението на съществуващи сгради, ако в резултат местата за паркиране около тях станат повече от 200.




Целта на измененията е да се регламентира комфортът на гражданите с въвеждането на механизъм за предварително транспортно проучване, което ще се взема предвид от органа, който одобрява инвестиционния проект, се казва в съобщението


Общинските съвети в общините ще разработват изисквания за определяне на обхвата и съдържанието на проучванията и реда за одобряването им.


Започналите до влизане в сила на наредбата съгласувания и одобряване на инвестиционни проекти и издаване на разрешения за строеж се довършват по реда на тази наредба. За започнато производство по съгласуване и одобряване на инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж се смята внасянето на инвестиционния проект за съгласуване и одобряване от компетентния орган, пояснява министерството.


Срокът на обществената консултация е 14 дни, защото, според мотивите, има много обекти в напреднала фаза, който са пряко засегнати от липсата на правила за прилагане на новия модел. Според мотивите към проекта
"за прилагане на предложения проект на наредба не са необходими финансови и други средства".


Наредбата и мотивите към нея са публикувани на интернет страницата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и в Портала за обществени консултации.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4461 Неутрално

    Сетила се Мара да се побара !
    Кога под нея потекла бара !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4483 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Така е. Редица грандомански проекти са в ход в София, те сега се сетили, че щели да правят проучвания за ефекта от тях върху трафика. То не е много трудно да се предвиди.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4488 Неутрално

    Общината при строеж изисква подземни гаражи и паркоместа и сега изведнъж затруднен трафик. Нещата изглежда стават отзад напред

  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2596 Неутрално

    Смешки - още една буква в закона, по която ще се разбираме както и досега по останалите.

  5. 5 Профил на ПараГраф
    ПараГраф
    Рейтинг: 352 Гневно

    И защо само за над 200 места!?! Пред очите ми е новопостроена кооперация с 22 апартамента и само 8 гаража, питах техническия защо така строят, ааа щяло да има и 2 паркоместа в двора, смЕх,смЕх, а накрая рев от живеещите в квартала и скандали и битки по улиците!

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4461 Неутрално

    До коментар [#5] от "ПараГраф":

    При герб е така - тотална каша и презастрояване.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3788 Неутрално

    До коментар [#3] от "pet_fire":

    То, кое в нашите общини и особено в София, не се случва отзад, напред? Колко ЖК-та вдигнаха по поляните и нивите, пък после се сетиха, че трябвали и улици, че и инфраструктура...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  8. 8 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3788 Неутрално

    Ба-а-а-а-си...! Милиционерската мисъл е необятна! Щяла да изследва и да проучва, какво се случва, когато се струпат много коли на едно място...!
    М-да-а-а-а...! Седя и се чудя, какво ли би могло да се случи, на една тясна улица, дето от едната страна е заета с паркирали коли и всяка година по нея, застрояват зелени площи и градинки, а пък паркинги няма и няма и да има...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4461 Неутрално

    До коментар [#7] от "tww09306483":

    За които обаче няма място заради същите строежи и заради корумпираните чиновници, разрешили строителните безумия в нарушение на Закона.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Леля  Гичка
    Леля Гичка
    Рейтинг: 511 Неутрално

    И какво от това - просто още един документ, който трябва да се изготви и един рушвет, който трябва да се плати. При планирането на кварталите в България като цяло са правени изчисления за трафик при гъстота на застрояването и един брой кола на апартамент. ЖК-тата са строени върху "поле" - или всичко се изрива и се строи или буквално са били земеделски земи. Сега броя коли на апартамент е мин.2, а де що има междублокови пространства се застрояват с максимална плътност и поне три етажа отгоре тип ателиета, мансарди и гълабарници. Каквото и изчисление да спретнеш при тези условия ще си е чиста измислица - премислица независимо дали говорим за 20 или 200 паркоместа. Посто улиците и булевардите не са били изчислени за такъв трафик. Нови не се прокарват или това става по изключение, когато е било предвидено по градоустройство още преди 10-ти. Пари за отчуждавания няма, а където има това така оскъпява проектите, че тук -таме се срещат трогателни чупки и завои, които се чудиш да прескачаш ли или да прелиташ...

    Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4461 Весело

    До коментар [#8] от "tww09306483":

    Голям "майтап" се оформя в Младост с новите мегастроежи - милиционерите няма да могат да си стигат с коли до Школата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Ще се вземе ли предвид за какво ползване е сградата? Ако е жилищна, ясно е, че има проблем. За паркинга на Метро проблем няма - там хората не се трупат в час пик...

  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3298 Неутрално

    обществените и частните сгради с над 200 места за паркиране и гариране занапред ще се правят задължително транспортни проучвания, които да покажат какво ще е натоварването на уличната мрежа
    __________
    На всякъде в София където пуснаха строителните гангстери да нацвъкат сгради, до близките кръстовища е очеваден затруднения трафик и липсата на места за паркиране на няколко преки!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3298 Неутрално

    До коментар [#8] от "tww09306483":Голям "майтап" се оформя в Младост с новите мегастроежи - милиционерите няма да могат да си стигат с коли до Школата.
    —цитат от коментар 11 на КМЕТ В СЯНКА

    На кой му пука за милиционерите? Важното е , че в Младост турските инвеститори Клас А имат да усвояват пари от бюджета и да си построят това което им е гарантирано от ГЕРБ! Кметицата Деси Иванчева изобщо не е знаела колко сериозни са нещата с парите на уахабититите които навлизат в София и от това и дойдоха много ядове !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4461 Весело

    До коментар [#14] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    А със 199 може:).
    Може всякакви мерки да се взимат, но най-сигурни са паричните. Дали да въведат отделни винетки за влизане в центъра, да вдигат цените за паркиране и нещата ще започнат да се оправят.
    А така както е сега, непрекъснато се правят различни отстъпки. Отделно самите чиновници, депутати и политици си намират вратички и парка на държавните коли расте и хубавее ( за наша сетка разбира се). така че, хем да икономисат от публичните средства, хем да притиснат и всички, които не могат и не желаят да ползват градския транспорт и града ще стане по-чист и приятен за окото.

  17. 17 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3788 Неутрално

    До коментар [#16] от "tsvetko_51":

    Истината е, че в София пътната и уличната инфраструктура са не зле, ами много зле! Съчетани с организацията на движението от времената на зрелия социализъм, прави придвижването из столицата сериозно изпитание...!
    Каквото и да си говорим, който иска да си държи колата по софийските улици, трябва да плаща! Независимо, дали е по кварталите или по центъра. Който е в София, да си бърка в джоба и да си плаща. Софийските гащници, дето са наврени по панелките и дето са със самочувствие на аристократи, не мога да ги мисля! Да се качват на рейса или метрото, като не им харесва пеш! Друг начин за справяне с тази напаст, няма...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  18. 18 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2754 Гневно

    Сега ли се сетиха??? Давам пример: Мегапарк до мола на Цариградско - 16 етажна сграда. Хората от паркинга излизат само в една посока, от една лента. Вечер е ад, почти невъзможно. Е, не можа ли да се сети господин архитекта, че на площ от 45,000 кв. м. някои от хората ще ползват автомобили????

  19. 19 Профил на ПараГраф
    ПараГраф
    Рейтинг: 352 Гневно

    До коментар [#3] от "pet_fire": Колко ЖК-та вдигнаха по поляните и нивите, пък после се сетиха, че трябвали и улици, че и инфраструктура...!
    —цитат от коментар 7 на tww09306483


    Те бедните духом даже не са се и сетили. Проблема е драматичен и в старите квартали с уплътняването. На нашата улица(тя е късичка) имаше двадесетина къщи с да речем 100-на човека, сега има 15 кооперации с над 300 апартамента, а канализацията си е същата(от 30-те години),водопровода и той. Познайте какви лайна и течове се случват!

  20. 20 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10512 Неутрално

    В блока на сина паркоместата са над 600, гаражите са на шест етажа, на 12-ти етаж има плувен басейн, шезлонги и чадъри, фитнес.

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4461 Неутрално

    До коментар [#20] от "Peni Nikol":

    Чекай да се върне и снахата да ти копа пипера !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4461 Неутрално

    До коментар [#19] от "ПараГраф":

    То и трафопостовете не издържат но Общината продължава да бълва разрешения за презастрояване.
    Да не говорим за озеленяването на новото строителство.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK