Шофьорите с нарушения ще плащат "Гражданска отговорност" с до 400% надценка

Председателят на Комисията за финансов надзор Карина Караиванова очаква мнения и становища по проекта през следващите 30 дни.

© Анелия Николова

Председателят на Комисията за финансов надзор Карина Караиванова очаква мнения и становища по проекта през следващите 30 дни.



Шофьорите с рисково поведение на пътя ще плащат задължителната застраховка "Гражданска отговорност" с до 400% надценка, а спазващите стриктно правилата ще ползват отстъпка с до една четвърт от сумата. Това предвижда проектонаредба на Комисията за финансов надзор (КФН) за въвеждане на системата "бонус-малус". Новият подход предвижда финансови насърчения за коректните шофьори и тежести за пренебрегващите правилата.


Регулаторът прие днес на първо четене проект на Наредба за единните изисквания за коригирането на застрахователната премия. Избраният от предложенията на международния консултант вариант е резултат от дейността на работна група, която включваше експерти от КФН, Министерство на вътрешните работи и Министерство на транспорта и съобщенията, се казва в прессъобщението..


Предложената система "бонус-малус" ще се прилага на територията на Република България.




Предвидени са общо 20 класа, като базовият клас (8) е равен на базовата застрахователна премия – премията, както е определена от застрахователя без допълнителни изменения.


Ще бъдат въведени седем класа бонус (1-7), които ще се прилагат към собствениците на коли с безрисково поведение на пътя и за които премията ще се намалява. Максималното намаление ще бъде с 25 на сто от базовата премия.


Ще има и дванадесет класа за малус (9-20), които ще се прилагат спрямо собствениците с рисково поведение на пътя, за които премията ще се увеличава, като максималното увеличение ще бъде 400% (четири пъти) спрямо базовата премия.


При въвеждане на системата всички собственици на моторни превозни средства ще бъдат поставени в базовия клас и няма да получават нито увеличение, нито намаление на застрахователната премия.


Ако през първата година не са извършени нарушения по пътя, нито са изплащани обезщетения за причинени вреди, собственикът ще преминава в следващия по-нисък клас и при следващо сключване на застраховката ще получава намаление. Когато са причинени вреди или нарушения при движението по пътищата, "бонус- малус" класът на собственика и съответно автомобила ще расте и при последващо сключване на застраховката премията ще се увеличава.


Нарушенията в зависимост от тяхната тежест са класифицирани в 7 категории. Най-леките са в първа категория и ще увеличават "бонус-малус" класа с една степен.


Най-тежките нарушения са в седма категория с деветнадесет степени, като собственикът или автомобилът отиват в най-високия "бонус-малус" клас, се казва в съобщението.


За да се избегнат манипулации, "бонус-малус" класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията.


С проекта на наредба се цели създаването на механизъм, който да доведе до по-справедливо разпределение на застрахователната премия между лицата, които сключват застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите, уверява КФН.


Регулаторът възнамерява по този начин и да гарантира финансовата стабилност на системата, така че да не се застрашава платежоспособността на застрахователния пазар.


КФН прогнозира, че режимът няма да предизвика събирането на по-високи средни премии от пазара, нито да способства за намаляване на тези средни премии.


Крайната и най-съществена цел е да се създадат условия за намаляване на пътнотранспортните произшествия и особено на тежките, които водят до загуба на човешки живот или трайно инвалидизиране и по този начин да бъдат предотвратени както лични страдания на жертвите на такива произшествия и техните близки, така и да бъдат ограничени вредите за държавата и обществото, се посочва в съобщението.


Проектът на наредба и мотивите, както и докладът на консултанта, са публикувани на страницата на Комисията за финансов надзор за обществено обсъждане в рамките на 30 дни.

Коментари (236)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8382 Неутрално

    Така е в цивилизования свят. Щом правиш много нарушения си опасен на пътя и следователно ти се вдига застраховката.

  2. 2 Профил на mqj41586140
    mqj41586140
    Рейтинг: 0 Неутрално

    "Това предвижда проектонаредба на Комисията за финансов надзор (КФН) за въвеждане на системата "бонус малус".
    От колко години го слушаме това .....

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    Най-накрая, само където не ми е много ясно, защо " Системата бонус-малус не се прилага за моторните превозни средства собственост на държавата и общините. "!?

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3911 Неутрално

    Тотално липсва реципрочност между бонуса и малуса.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    Правилно.

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ти от математика нещо разбираш ли? Как да има реципрочност, при положение че дела на изрядните шофьори е много по-голям? Ама ей така, да си попиташ.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2913 Неутрално

    Ето как отговорът на въпроса "Тате, може ли да взема колата" добива твърда форма "Не".
    Мдааа.
    Ами май така ще бъде вече, както навсякъде.

    Доброто е заразно
  8. 8 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 518 Гневно

    Не ми разказвайте приказки. Искам да го видя, реализирано. Докато не го реализирате искам оставка на всичко и всички!

  9. 9 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Като идея е добре, но богатите нарушители на закона това какво ще ги засегне? А бедните нарушители на зокона просто ще почнат да дават повече подкупи на милиционерите.

  10. 10 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    До коментар [#2] от "mqj41586140":

    По-точно вече 30 години се говори само за това и всеки път - ей сега я въвеждаме само да си лъсна обувките! За къде да бърза момата - при 15 хилки заплата и на мене щеше да ми се тая дали е 300 или 1000!

  11. 11 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Пак нещо няма да е така както при 'онези" хора. защо 25% а не 50% и стъпката да е 10%.
    Изведнаж ще се окаже че има бум на каращите без застраховка. Фалшивите стикери вече се печатат някъде из страната

  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    "Управление на МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 1,2 на хиляда (Чл.343б ал.1 НК)" - 10 нак. точки!?
    Защо само 10, от максимални 19?!

  13. 13 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 778 Неутрално

    1/4 Бонус Малус,днес точно написах че точно това ще се случи,е случи се дори по-рано от това което предполагах.
    1 000лв за лошо каращите
    750-800лв за "добрите"шофьори.Запомнете едно в Б-я,когато нещо иска да се направи с "добри"намерения в Б-я,то се прави с НАМЕРЕНИЯ в единия случай за по-малко пари в другия случай за много пари.
    ЧЕСТИТО ви на всички.ГЕРБ за 10г в упралението създаде натиска на монополите въргу гражданите,а ИСТИНСКОТО дясно е ТОЧНО ОБРАТНОТО,натиск на правителството над Банки,Застрахователи,Лукойли,Данъци-намаляване на данъци-освобождаване на дребния и средния бизнес от всякакви пречки.И да не забравя,честито и на всички с новите касови апаратите които е много важно да притежават КЮ АР код.Абсолютен терор над дребния и средния бизнес,абсолютен!Гадове мръсни.

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3911 Неутрално

    До коментар [#6] от "EU defender":

    Ти наистина ли си толкова зле - ако ХИПОТЕТИЧНО няма нито едно ПТП през годината печалбата на застрахователите ще е 100% !!! Можеш ли да го схванеш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2202 Любопитно

    За какви нарушения говорим? Разни фиркани дебили се оправят в ситуация 50 лв, докато мене примерно бдителните мюлюционери като беше акция "колани" и трябваше да се отчетат с нарушители през пролетта ме издебнаха без такъв в разбитата квартална улица дето човек не кара и с 10км/ч.

  16. 16 Профил на Sir Humphrey
    Sir Humphrey
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Линкът към сайта на КФН е сбъркан! Дневник, поправете го!

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3911 Неутрално

    До коментар [#9] от "Дундурук":

    А милиционерите ще регистрират и най-незначителните нарушения. Искам да видя най-малките, за които гориш с цяла една степен но страницата не се отваря.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3911 Неутрално

    До коментар [#15] от "lustmord":

    Това е много сериозен въпрос.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    В застраховането няма ХИПОТЕТИЧНО, комунде. За тази работа си има актюери. Едни хора, които са много по-умни от теб, позитанското мрънкало.

    The best way to predict the future is to invent it.
  20. 20 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    Като идея е добре, но богатите нарушители на закона това какво ще ги засегне? А бедните нарушители на зокона просто ще почнат да дават повече подкупи на милиционерите.
    —цитат от коментар 9 на Дундурук


    Никой не иска да плаща повече, дори и "богатите". За подкупите - тази система не е направена да се бори с корупцията. За борба с корупцията се искат други мерки... и също да не я търпиме!

  21. 21 Профил на nologo
    nologo
    Рейтинг: 276 Любопитно

    [quote]"За да се избегнат манипулации, "бонус-малус" класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията.[/quote]
    Хубава работа, ама ...
    От една страна с това ще се избегнат манипулации, обаче отново не се мисли, за това Гражданската отговорност, да не е на шофьора, а на автомобила.

    Това според мен ще доведе до параноя при покупката на автомобил от частно лице (т.е не "нов внос"), защото в един момент се оказва, че колата която си купуваш е със застраховка 1000 лв, и ти изобщо нямаш вина за това.

    От друга страна, ако има как това да се провери от купувача, би прецакало наглия шофьор и той не би могъл га си продаде колата, което пък е добре.

  22. 22 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    25% отстъпка е смешна направо. Трябва да е поне 50%, след като на неизрядните им се вдига с 400%. Крайният ефект е че по малките населени места никой няма да си прави гражданска, те сега и без книжки карат, да не говорим за винетки, технически прегледи, зимни гуми и т.н.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  23. 23 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Не разбирам - гражданската се плаща за МПС, а нарушението е на физическо лице. Личната ми кола се кара от мен и жена ми, само че аз съм джигит с нарушения - а тя не. Джигита има 3 коли и прави нарушения ту с едната, ту с другата. Една фирмена кола се кара от над 10 души, някои от които правят нарушения, а други не. Как точно ще стане работата или пак половинчато, побългарено?

  24. 24 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 431 Неутрално
  25. 25 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 767 Неутрално

    За да се избегнат манипулации, "бонус-малус" класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията.


    ...това леко ми мирише на проблеми при продаване на автовобила или греша?

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските аФтентично десни)
  26. 26 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2435 Гневно

    Ммм, прекрасно. Имам всичките точки и нула наказания. Обаче, пак ще има рушветчета на пътя. Нали ги знаете ония мизерници от КАТ, дето те пращат да купиш кафе за по 40 лв едното?

  27. 27 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    Това е начинът. А не един депутат, през преходни и заключителни разпоредби на Закона за ДЪРЖАВНИЯ бюджет за 2019 г. да прави промени в Кодекса за застраховането чрез лимит на обезщетенията за неимуществени вреди. Въпросите действително са в ресора на КФН, МВР и МТИТС; нито МФ имат работа в това, нито Бюджетната комисия към НС (Менда/Мента).

    Впрочем, ако системата бонус - малус се подкрепи и от други мерки на контрол (сваляне на номерата на място на МПС без сключена застраховка ГО или от неправоспособен водач; ефективно отнемане на свидетелства за управление на МПС и пр.), постепенно може пътищата да се поизчистят от най-безразсъдните. Тогава и за застрахователите ще има справедлива печалба, а всеки плащащ ГО ще е принуден да се замисля повече, преди да настъпи газта...

  28. 28 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Погледнах проекта... пълна каша. Има коефициенти за собственик, за водач, и за самото МПС. При определянето на премията се взема най-неизгодният коефициент.
    Тоест, ако си купиш кола от някой джигит, тя си идва с история за инцидентите с нея, и могат да ти друснат 400% по-висока ГО.
    Докато не го видя на практика как ще се приложи, няма да повярвам.
    То и на запад хората от десетилетия се мъчат да изработят перфектната система, и още не са успели. Вратички винаги се намират, тарикатите почват да карат първо колата на баба си, после на някой приятел, накрая на рент-а-кар могат да минат даже (купува я подставено лице и я застрахова, след това уж я дава под наем на джигита).
    Ще го отнесат обикновените хора, които са ги снимали по случайност с някоя камера на прав участък с ограничение 60, а джигитите нали са тарикати, ще хванат цаката на новата система.

  29. 29 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4526 Неутрално

    Крайно време беше да изоставим комунистическата уравниловка!
    А между другото - МОЧА кога ще го бутат?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3911 Неутрално

    До коментар [#19] от "EU defender":

    май ти си комундето - точно на база ХИПОТЕТИЧНИ искове искат сегашните промени в КЗ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    Така е в цивилизования свят. Щом правиш много нарушения си опасен на пътя и следователно ти се вдига застраховката.
    —цитат от коментар 1 на Роси


    Прави се не само това. На днешно време поведението на шофьора може да се следи не само според актовете получени от шофьора и катастрофите му, а и като се предават данни директно от колата към застрахователната фирма. Който се съгласи застрахователя да му следи данните получава допълнително намаление ако носи по-малък риск на пътя (например, няма рязко ускоряване и спиране, кара предимно в светлите часове на деня и т.н.) Дори не е нужно някой да определя какво значи безопасно каране - анализът на данните от много коли може автоматично да създаде модел кои са опасните фактори (например, шофиране в определен град или район) и кои са факторите намаляващи риска (например, редовна смяна на маслото или напълване на резервоара с течност за миене на стъклото).

  32. 32 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2711 Неутрално

    Така е в цивилизования свят. Щом правиш много нарушения си опасен на пътя и следователно ти се вдига застраховката.
    —цитат от коментар 1 на Роси


    Прави се не само това. На днешно време поведението на шофьора може да се следи не само според актовете получени от шофьора и катастрофите му, а и като се предават данни директно от колата към застрахователната фирма. Който се съгласи застрахователя да му следи данните получава допълнително намаление ако носи по-малък риск на пътя (например, няма рязко ускоряване и спиране, кара предимно в светлите часове на деня и т.н.) Дори не е нужно някой да определя какво значи безопасно каране - анализът на данните от много коли може автоматично да създаде модел кои са опасните фактори (например, шофиране в определен град или район) и кои са факторите намаляващи риска (например, редовна смяна на маслото или напълване на резервоара с течност за миене на стъклото).

  33. 33 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    До коментар [#28] от "Камен":

    "Ще го отнесат обикновените хора, които са ги снимали по случайност с някоя камера на прав участък с ограничение 60, а джигитите нали са тарикати, ще хванат цаката на новата система."


    Няма да го отнесат, защото за най-тежкото превишение: "Превишаване на ограничението на скоростта в населено място с над 50 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 6 ЗДвП)", се наказват само със 7 точки.

  34. 34 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Никой не иска да плаща повече, дори и "богатите". За подкупите - тази система не е направена да се бори с корупцията. За борба с корупцията се искат други мерки... и също да не я търпиме!
    —цитат от коментар 20 на plamen_b


    1. Има един процент хора в българия, които искат да плащат повече. На някои бензина и уискито им на ден е колкото една гражданска, а други обичат да дават колкото се повече пари за нещо, за да се покажат
    2. Системата няма да бори корупцията, ясно, но корупцията ще пребори тази система. Ако знаеш, че идва малуса, ще клекнеш на милиционера за по-дребна сума

  35. 35 Профил на nologo
    nologo
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Още нещо се чудя ...
    Как е уреден въпроса с актовете на КАТ, които се обжалават в съда (хвърлих едно око на наредбата, но не видяпх да е уреден въпроса)? Някой път обжалванията се точат по година и кусур. Ако този въпрос не е уреден има две вероятности:
    - Или не са догледали, което е много вероятно, предвид компетентността на служителите в подобни органи.
    - Или е съзнателно "отворена" вратичка.
    И в двата случя това може напълно да компрометира идеята.

  36. 36 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Бонус майлусът трябва да е приложим към шофьора!!! Не колата, а шофьорът извършва нарушения и причинява ПТП-та! И кво, купува си нова кола и е на чисто ;-) Ха честито госпожо Кара-неразбралова!!! Тия от КФН, като им вдигнаха заплатите станаха още по-некомпететнтни!

  37. 37 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    До коментар [#30] от "КМЕТ В СЯНКА":

    ХИПОТЕТИЧНО нямало да има нарушения. Ти четеш ли какви тъпотии пишеш, комунде?

    The best way to predict the future is to invent it.
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3911 Неутрално

    До коментар [#27] от "inn":

    Колко е справедливата печалба ? За останалото нямам забележки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2293 Любопитно

    Цялата патардия се прави,
    защото в управляващите имат желание да повишат доходите на застрахователните дружества (мутрите и ченгетата)!
    Много от тях (управляващите) са на хранилка към тези дружества!
    Цените ще вървят само нагоре и които си мисли, че след като бъдат приети тези "предложения" ще плаща по-малко ще бъде жестоко излъган!
    Попитайте някой приятел дето живее в "цивилизования свят", какви застраховки плаща и какви "намаления" ползва и ще видите, че надеждите ви за нещо по-добро са напразни!
    Целта е да събират повече пари от хората!
    Нищо друго!

  40. 40 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Има само едно решение, което никой няма да посмее да вземе - и то е съвсем логично:
    Гражданска отговорност на човек, не на автомобил! Всеки правоспособен, който желае да шофира - да си я направи. И да си отговаря за бакиите. А собствениците ще внимават на кого и кога позволяват да ползва автомобила им. Произшествията ще намалеят драстично. Няма да стане...

    roo
  41. 41 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    "Чл. 7. (1) При прехвърляне на собствеността върху МПС, както и при прехвърляне на
    ползването по силата на договор за лизинг, класът за бонус-малусна МПС се запазва. "


    Майко мила, "вдъхнаха живот" и на МПС-тата...

  42. 42 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    "... При въвеждане на системата всички собственици на моторни превозни средства ще бъдат поставени в базовия клас и няма да получават нито увеличение, нито намаление на застрахователната премия..."!

    Баси и простотията!!! Значи, пак почваме отначало? И тия, дето са с много нарушения или хванати с алкохол, започват наравно с мен?! Браво бе...!
    Бонуси, монуси, малуси и прочие...! Поредните глупости, съчинени от калинките на ГЕРБ! Естествено, нито дума за поименни застраховки. Пак ще застраховаме ламарините, не хората...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  43. 43 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1314 Разстроено

    Не разбрах ЗАЩО всички започваме "на чисто"? Нали всеки шофьор има застрахователна история, която е известна за доста години назад? Или какво сега - амнистия за всички досегашни нарушители, а примерните шофьори ще го духат за пореден път, нали?

  44. 44 Профил на nologo
    nologo
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Има само едно решение, което никой няма да посмее да вземе - и то е съвсем логично:Гражданска отговорност на човек, не на автомобил! Всеки правоспособен, който желае да шофира - да си я направи. И да си отговаря за бакиите. А собствениците ще внимават на кого и кога позволяват да ползва автомобила им. Произшествията ще намалеят драстично. Няма да стане...
    —цитат от коментар 40 на babyroo

    Да, и според мен, застраховката трябва да е обвързана (нейната цена) с това колко мощен автомобил декларираш че ще караш, защото едно е да се качиш на кола 80 коня, а друго е да караш звяр със 400 коня.
    Така например, застраховката на шофьор на 18 години за 80 коня трябва да е една, а тази на шофьор на 18 години за кола с 200 и кусур коня - съвсем различна.

  45. 45 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 624 Неутрално
  46. 46 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#45] от "patrokalche":

    Каква еврика? Какво най-накрая...? Към момента, няма нищо. Някакъв проект, за наредба. При това, калпав проект...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3911 Неутрално

    До коментар [#46] от "tww09306483":

    Като я прочета ще коментирам още. "Равният старт " обаче е НЕприемлив. Както и размерът на бонуса.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#43] от "Г.Е.М.":

    Точно това е най-интересният момент! Застрахователите все реват, как изплащали големи обезщетения, за катастрофи с ранени и убити. Стане ли въпрос обаче, пътните джигити да плащат по-скъпи застраховки, застрахователите започват да се ослушват или да говорят глупости! Или да обясняват, как не ставало. Освен това, упорито държат застраховката да е на колата, не на шофьора, което е повече от подозрително и издава, определено някакви съвсем други намерения...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  49. 49 Профил на hsi
    hsi
    Рейтинг: 234 Любопитно

    Не мога да разбера , защо КФН предлага при положение, че платиха на външна фирма с конкурс да предложи решение. Тази фирма преложи варианти по средата на годината. Сега тези били предлагали???

  50. 50 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    ТАЯ ДЪФКА ВИ Я ДЖВАКАТ ДВАЙСЕ ГОДИНИ , ЛЪЖАТ ВИ, А НАЙ ВЕЧЕ РАЗДЕЛЯТ ВИ ЗА ДА ВИ ВЛАДЕЯТ ,

  51. 51 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 860 Любопитно

    Значи е трябва да минат още поне ДЕСЕТ ГОДИНИ, докато заработи схемата ?!? До тогава колко джигити още ще се навъдят и колко народ ще изтрепят ???

  52. 52 Профил на Momchil Stepanov
    Momchil Stepanov
    Рейтинг: 12 Неутрално

    И пак застраховка на автомобила, а не на шофьора... Кога за последно видяхте кола да направи ПТП сама? Тия коли ги карат шофьори! Те правят глупостите, те взимат решенията на пътя! Отговорността е на шофьора! Ако имам 2 коли, не мога да карам и двете едновременно, нали? Защо да трябва да плащам 2 граждански?
    А тъпотията с пренасянето на бонус-малус класа при продажба е култова!
    Изряден шофьор си купува автомобил от джигит - 400% гражданска отгоре. Джигитите си купуват коли от изрядни шофьори - получават отстъпка. Евала, мозъци! Лоботомията ви е видна за всички!

  53. 53 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 2513 Неутрално

    Властимащите не стигат до това да са виновни за ПТП на пътя, предизвикано от тях . Справка: бащата на действащия президент и блъснатия от него инвалид. Друга част направо променят правилата: Каролев му взеха талона мисля за някаква дреболия и веднага промени закона.....Трета част, не само от управляващите, просто си плаща на пътя....... така че не заявените, а реализираните намерения има смисъл да се обсъждат. А въпросната другарка на снимката преди време разбрахме каква заплата получава....така, че и 800 % да и вдигнат ГО, бълха я ухапала........

  54. 54 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2913 Неутрално

    До коментар [#23] от "snower":

    В Англия са го измислили с регистриран шофьор и допълнителни шофьори на колата, като за всички се плаща.

    Доброто е заразно
  55. 55 Профил на Кольо Христов
    Кольо Христов
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Ало, 400% е 5 пъти повече!

  56. 56 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 596 Неутрално

    А "заветния" единен регистър на нарушителите ще го има ли?
    Или, догодина като мина от Булстрад на ДЗИ, никой няма да знае за нарушенията ми?

  57. 57 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1140 Весело

    До коментар [#1] от "Роси":

    Не баш - тука явно не е свързано с този, който прави нарушенията, а с автомобила, което е пълен абсурд. От къде на къде аз ако си купувам употребяван автомобил следва да търпя негативите от това, че предишния собственик е бил маниак и е карал в нарушение на правилата? Още нещо - постфактум ли потенциален купувач ще следва да разбира, че ще плаща с 400% (*например) по скъпа ГО заради това, че продавачът е бил джигит или ще има някаква възможност да се вади *удостоверение за тежести на автомобил по отношение на гражнданската?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  58. 58 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    До коментар [#48] от "tww09306483":

    Проблемът е, че е много по-трудно да хванеш водачите да си плащат ГО. иска се истински контрол, усилия, да няма корупция. Водачите не минават ГТП. Книжките са с валидност 10 години, а отделно има хора, които така или иначе зад волан не сядат, но формално си поддържат шофьорските книжки.
    Да, решението е ГО да бъде поименно и диференцирано спрямо изторията и поведението на лицето. Обаче реализирането му със сигурност ще иска повишаване на вноската и сериозни усилия за контрол. При сегашния капацитет на органите, корупцията и културата на мат'ряла, работата е умряла.

  59. 59 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3911 Неутрално

    До коментар [#56] от "xymax":

    Аз им показвам златен талон и те казват, че няма никакво значение.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  60. 60 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#47] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Хвърлих едно око, набързо...
    При нарушение свързано с превишаване на скоростта в диапазона 10-30 километра в час, извън населено място, ти повишава плащането върху базовата премия със 75 процента. Това е минимума! Честито...!
    Най-общо казано, базова застраховка могат да плащат ония, които не карат...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  61. 61 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2180 Весело

    Значи първо всички ще ни надупят до дъно с 1000 кинта, после на някои ще го вкарват само със 75% от дължината.

    мурзилка
  62. 62 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#38] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Колкото определи свободната конкуренция.

  63. 63 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 711 Разстроено

    Както и се очакваше, предложението е жив т-к, но след като прочетох, че ще ми трябват седем години за да достигна невероятният бонус от -25%, почнах сам да си говоря...

    Издъно ме изкефи идеята за амнистия, т.е. всички да почват от нулево стъпало. Типично по-български държавата пак удари едно рамо нарушителите. Имам предвид хора с тежки ПТП, не че някой карък го хванали с 70 км/ч градско.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  64. 64 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#56] от "xymax":

    Естествено, регистър няма да има, защото не е изгоден за застрахователите...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  65. 65 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    До коментар [#44] от "nologo":

    Всъщност катастрофите с 400 коня автомобили са доста по-малко от тези с 80 коня...

    Причината е прозаична, оня с 400 коня кола е дал 200 бона за нея, докато 80 коня курник струва 1000лв. и е на принципа - караш, удряш го, изхвърляш го и взимаш следващия.

  66. 66 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#8] от "Aldi Mitov":

    Ок. Искай си!

  67. 67 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Най-тежките нарушения са в седма категория с деветнадесет степени, като собственикът или автомобилът отиват в най-високия "бонус-малус" клас, се казва в съобщението.
    За да се избегнат манипулации, "бонус-малус" класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията.

    Що за тъпотия е това?
    Автомобила сам по себе си не може да извърши нарушение.
    Някой по-запознат може ли да обясни защото аз го разбирам така.
    Ако автомобила се е блъскал - голяма застраховак, ако пък не малка.

  68. 68 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3641 Весело

    нова ниша за измамниците , изкупувам автомобили с лоши гражданско отговорни задължения .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  69. 69 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#64] от "tww09306483":

    ти въобще разбираш ли смисъла на това, което четеш? Нали от КАТ ще идват данните за нарушенията, какъв друг регистър искаш да има?

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  70. 70 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Задължителната застраховка "Гражданска отговорност" е на автомобила,не на водача.Опитайте да карате друга кола.Всичко е шменди и капели.Измама и некадърност.Тази офца може всичко да предлага.Нея не я ебе.тя се вози на служебна кола.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  71. 71 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    За тези, на които не им се търси:

    Чл. 7. (1) При прехвърляне на собствеността върху МПС, както и при прехвърляне на ползването по силата на договор за лизинг, класът за бонус-малусна МПС се запазва.

    (2) При придобиването на собственост върху МПС се прилага по-високият клас за бонус-малус от този на МПС или на приобретателя – физическо лице. При придобиване на ползването на МПС по силата на договор за лизинг се прилага по-високият клас за бонус-малус от този на МПС или лизингополучателя – физическо лице, вписан в свидетелството за регистрация на МПС.

    (3) Когато физическо лице придобива за първи път право на собственост върху МПС или право на ползване върху МПС по силата на договор за лизинг и има определен клас за малус, за причинени инциденти при управлението на чуждо моторно превозно средство,
    се прилага класът за малус на приобретателя съответно на лизингополучателя освен ако класът за малус на МПС е по-висок.

    (4) При придобиване на право на собственост или на право на ползване по силата на договор за лизинг върху МПС, което не е било регистрирано в Република България, се прилага класът за бонус, съответно за малус на собственика съответно на лизингополучателя – физическо лице.При прекратяване на регистрацията на МПС и последваща регистрация на също МПС класът за бонус-малус се запазва, когато последващата регистрация бъде направена в срок до десет години от прекратяване на регистрацията.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  72. 72 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1901 Весело

    До коментар [#8] от "Aldi Mitov":
    "Не ми разказвайте приказки. Искам да го видя, реализирано. Докато не го реализирате искам оставка на всичко и всички!"
    ==============
    Принципно............ изглеждаш прав. Ама ако всички си дадат оставките, няма кой да го реализира.
    Дъ гу .......

    Еретик
  73. 73 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#36] от "Paris Hilton":

    Абсолютно вярно! За да е справедливо, правилото е приложимо само при лична ГО!

  74. 74 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#69] от "borko_to":

    Не съм много сигурен, дали ще е така...! Преди време бяха правили някакви опити, че да стимулират шофьорите с малко или леки нарушения. Застрахователят изискваше удостоверение от КАТ... Редиш се по опашки, плащаш такси, губиш време и накрая отстъпка от 3 лева или нещо такова...
    Застрахователите не се интересуват от информацията на КАТ. Повярвай... Ако я искаха, досега да са я получили...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  75. 75 Профил на nologo
    nologo
    Рейтинг: 276 Весело

    До коментар [#44] от "nologo":Всъщност катастрофите с 400 коня автомобили са доста по-малко от тези с 80 коня...Причината е прозаична, оня с 400 коня кола е дал 200 бона за нея, докато 80 коня курник струва 1000лв. и е на принципа - караш, удряш го, изхвърляш го и взимаш следващия.
    —цитат от коментар 65 на niakoi_si


    Ами не е баш така,
    Тия с 30 годишните BMW-та дето редовно се размазват, са с по 200 коня. Друг е въпроса, че една част от тях (конете) са избягали във времето, но пак са по мощни от 30 годишни фиести.

  76. 76 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3911 Гневно

    До коментар [#60] от "tww09306483":

    Милиционерски Бонус-Малус ! Гарантирано от ГЕРБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  77. 77 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1901 Весело

    До коментар [#12] от "hamiltonf":

    "Управление на МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 1,2 на хиляда (Чл.343б ал.1 НК)" - 10 нак. точки!?
    Защо само 10, от максимални 19?!"
    =================
    Защото "умерено" пиян шофьор е по-безопасен от Хамилтън, дето се фука, че зимата минава разстоянието Бургас - София за два часа и редовно кара с двЯста+.
    Това само за Хамилтън. Иначе при рецидив можеш да влезеш и в зандана. Отделно глобата и книжката на трупчета.

    Еретик
  78. 78 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Звучи насърчаващо. В чужбина тази застраховка също беше с бонус ако карам без произшествия за предшестащия срок на действие.

  79. 79 Профил на nologo
    nologo
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Явно само из имах "нерви" да изчета наредбата.
    По отношение на КОГО е бонус-малус-а:
    - и на двамата, и на шофоьора И на колата. т.е нарушението се записва и на ТЕБ и на МПС-то, едновременно.
    Като слкючваш ГО, се вземат 2-те и се избира по голямата стойност (по неизгодната), т.е няма шанс ако си джигит, да си купиш нова кола и да си "начисто". Обратното е възможно - да те набутат, но това е по лесно решино с това да минеш през някой застраховател и да провериш рамата на колата.
    Така че, ако трябва да си сложим ръка на сърцето: има наченки на някаква мисъл у КНФ. Понеже, обаче, "дяволът е в детайла", аз предпочитам да чуя коментарите на специалисти, преди да си формирам категорично мнение по тази наредба.

  80. 80 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1464 Весело

    До коментар [#60] от "tww09306483":

    Пак да кажа: С "кмета" сте на едно мнение, а той е "доказан" демократ.:)

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  81. 81 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#65] от "niakoi_si":

    Просто колите с 80 коня са много повече от тези с 400 коня. Да не говорим, че част от колите с 80 коня не могат да карат с превишена скорост по магистрала, дори да го искат.

  82. 82 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1901 Весело

    До коментар [#26] от "arcanum":

    "Нали ги знаете ония мизерници от КАТ, дето те пращат да купиш кафе за по 40 лв едното? "
    ===============
    Мене не са ме пращали. Директно си плащам глобите, те не са много, при положение, че карам 20 000+ на година.

    Еретик
  83. 83 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3911 Гневно

    До коментар [#78] от "citoyen":

    прави разликата между ПТП и нарушение на някое правило.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  84. 84 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    А тези които карат в насрещното движение да бъде 1000% надценка.

  85. 85 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Отряда БОКО ХАРЕМ ...Тази С..А ......какво с ОЛИПИК ?:)

  86. 86 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2367 Неутрално

    До коментар [#60] от "tww09306483":

    Ако това е вярно свършени сме. Ще ни дерат законно. Ама ще дерат по пет кожи от шофьор.

    И какво се случва с фирмените коли?
    Аз като разбера, че кара като див някой шофьор ще го уволня, ама през това време ще е натрупал глоби, а колата на моята фирма се води.
    Аз ще го духам накрая явно.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  87. 87 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1901 Любопитно

    До коментар [#31] от "plamen_b":

    "Дори не е нужно някой да определя какво значи безопасно каране - анализът на данните от много коли може автоматично да създаде модел кои са опасните фактори (например, шофиране в определен град или район) и кои са факторите намаляващи риска (например, редовна смяна на маслото или напълване на резервоара с течност за миене на стъклото)"
    ========================

    Ти масла ли продаваш? Ако човек иска да си скапе колата по-бързо, това си е негова работа. И без това еколозите искат да си хвърлим колите на половината километри, които могат да изминат.

    Еретик
  88. 88 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Още на ниво идея сме за половинчатите решения! След като ще се оценява риска на водача - супер, ама застраховката трябва да е на водача, а не на превозното средство! Тук се появяват следните въпроси - един автомобил, пък го карат няколко души - ами да така е - повече време се експлоатира, по-голям риск - всеки водач да си прави ГО. И обратното - имам 5 коли, но очевидно не мога да ги карам едновременно - значи плащам си едната застраховка като водач и точка! Ма няма зима, няма лято, няма в момента съм на мотопеда, защото след малко съм с джипа... И кога и с каква кола ще си обновявам автопарка - няма значение, за това си има пътни данъци! Какво общо има риска с кубатурата на двигателя? И още нещо - не шофираш редовно, не си подновяваш ГО - значи си рисков водач - нямаш достатъчно опит зад волана! А не имам книжка, ама не я използвам 10г., съответно не правя нарушения и хоп - златен талон! А стига бе!

  89. 89 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Любопитнопто е защо всичи стартират от 0. Все едно нямат информация най-малко за последната година!

  90. 90 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4227 Весело

    До коментар [#77] от "Костадин Иванов":

    Зле си със сметките, дори и със 179 км/ч. ще изминеш за 2 ч. разстоянието Бс - Сф. Та, ако те снимат с превишение 39 км/ч., колко ще ти е глобата?!

  91. 91 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#61] от "Маршалов":

    Хахахахах,много яко казано.МНОГО!!!

  92. 92 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#60] от "tww09306483":Милиционерски Бонус-Малус ! Гарантирано от ГЕРБ !!!
    —цитат от коментар 76 на КМЕТ В СЯНКА


    Започна да ни отегчаваш до смърт.

  93. 93 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1901 Весело

    До коментар [#65] от "niakoi_si":

    "Всъщност катастрофите с 400 коня автомобили са доста по-малко от тези с 80 коня...
    Причината е прозаична, оня с 400 коня кола е дал 200 бона за нея, докато 80 коня курник струва 1000лв. и е на принципа - караш, удряш го, изхвърляш го и взимаш следващия."
    =============
    Не бе, чичо! Просто колите с 400 са много по-малко.

    Еретик
  94. 94 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 1289 Любопитно

    На път са да открият топлата вода, но застраховките трябва да са човек, а не на МПС. МПС не блъска друго МПС, ей така само. Бонус малус в/у МПС е пълна малоумие.

    https://youtu.be/9w4IDtKLNuo
  95. 95 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Системата на стимули е много интересна. Във всеки един момент някой получава стимул. Когато разместиш системата, стимулът просто се мести другаде. Стимулът никога не се губи, само се мести.

    В момента стимул имат джигитите, защото застраховката им е същата, както и на добрите шофьори. И частично на корумпираните катаджии - те взимат "скъпи кафета", но не много скъпи, щото и застраховката не е огромна.

    Но системата се сменя и стимулите също. Вече стимул ще имат добрите шофьори, защото те ще получат намалението, а джигитите поемат тоягата. Стимулът на корумпираните катаджии ще се увеличи също - защото застраховката на честите нарушители ще увеличи и логично самите нарушители ще са по-склонни да дадат вече пари за кафе 70-80 лв, а не само 40 лв. Но стимулът отива и при фалшификаторите на стикери, чиято клиентела сериозно ще се увеличи и цените им също ще скочат, както и печалбите.

    Но нарушителите рано или късно ги хващат. Дали корумпирани полицаи, дали фалшификатори, все някой ден някой си отваря устата, хващат някой по бели гащи с видео запис и другите се кротват, досущ като дървеници под дюшека. Затова подкрепям с две ръце новата система бонус-малус.

    Сега е нужно да се направят няколко неща - първо да се направи една кампания къде човек може да провери каква е застраховката на кола, която иска да купи. Да не се окаже, че купуваш кола с 2000 лв застраховка. Защото, УБЕДЕН СЪМ, ще има страшно много измамници, които ще се опитат да продадат колата си с огромната застраховка и да си купят някоя с малка. Дори ще се намерят и бездомни клошари, които за 300 лв ще се съгласят да направят фиктивно прехвърляне на свое име на "утежнени коли", както това се прави и със задлъжнели фирми. Това лесно може да се уреди, ако се промени законът и се задължи опасния шофьор, който е бил собственик на колата по време на нарушенията, да отговаря. Но и това ще стане скоро, повярвайте ми. И второто, което трябва да се направи - да се засилят проверките и да се изловят тези, които няма да плащат застраховка или пък взимат фалшив стикер. Да им се снемат номерата на колите и някоя глоба, например 10 бона. Ако не ги плати - губи колата. А никой няма да прати 10 бона за кола, която струва 3 бона.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  96. 96 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3911 Неутрално

    До коментар [#92] от "Боби Бобев":

    милиционерите ли отегчавам ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  97. 97 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Тука има нещо безкрайно сбъркано. Значи някой прави нарушение след нарушение, натрупва максималния малус, накрая харизва колата на някой мераклия ( ниската цена ще компенсира високата застраховка ), купува си чистак "нов внос " и отново започва процедурата по натрупване на малусите.

    Натиск, постоянство и търпение.
  98. 98 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3641 Весело

    До коментар [#94] от "The sphere":

    напротив, преди време един обясни възможността МПС само да тръгнело и да предизвика щети , и колко често се случвало това.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  99. 99 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    Най-накрая трябва да дойде бонус-малуса, че ще се избием по пътищата.

  100. 100 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#71] от "bludniq_sin":

    Ето това е пълна измама за новите, уж справедливи решения! Системата няма да е бонус-малус за водачите, а за вещите, наречени автомобили - много умно, няма що! Така застрахователите ще лапат, двойно и тройно - от нищо не означаващите категории на практика, от задължителния характер на застраховки върху мотопеди през зимата, ремаркета, каравани и всякакви сезонни ПС и доста здраво от служебни коли, които трябва да се ползват от Н-брой водачи. Как ще сработи системата за каруците, велосипедистите и нарушителите пешеходци, които в България явно са далтонисти, съдейки по използването на светофарите.
    С две думи - всичко е ясно и просто - взема се пример от Швейцария и няма какво да се умува, да се изпада в предозиране, или да се имитира обсъждане и бла-бла! Аз искам да се приложи швейцарския модел едно към едно и да не ми се обяснява как нЕма начин да стане!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK