Най-накрая, само където не ми е много ясно, защо " Системата бонус-малус не се прилага за моторните превозни средства собственост на държавата и общините. "!?
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
Като идея е добре, но богатите нарушители на закона това какво ще ги засегне? А бедните нарушители на зокона просто ще почнат да дават повече подкупи на милиционерите.
По-точно вече 30 години се говори само за това и всеки път - ей сега я въвеждаме само да си лъсна обувките! За къде да бърза момата - при 15 хилки заплата и на мене щеше да ми се тая дали е 300 или 1000!
Пак нещо няма да е така както при 'онези" хора. защо 25% а не 50% и стъпката да е 10%. Изведнаж ще се окаже че има бум на каращите без застраховка. Фалшивите стикери вече се печатат някъде из страната
1/4 Бонус Малус,днес точно написах че точно това ще се случи,е случи се дори по-рано от това което предполагах. 1 000лв за лошо каращите 750-800лв за "добрите"шофьори.Запомнете едно в Б-я,когато нещо иска да се направи с "добри"намерения в Б-я,то се прави с НАМЕРЕНИЯ в единия случай за по-малко пари в другия случай за много пари. ЧЕСТИТО ви на всички.ГЕРБ за 10г в упралението създаде натиска на монополите въргу гражданите,а ИСТИНСКОТО дясно е ТОЧНО ОБРАТНОТО,натиск на правителството над Банки,Застрахователи,Лукойли,Данъци-намаляване на данъци-освобождаване на дребния и средния бизнес от всякакви пречки.И да не забравя,честито и на всички с новите касови апаратите които е много важно да притежават КЮ АР код.Абсолютен терор над дребния и средния бизнес,абсолютен!Гадове мръсни.
За какви нарушения говорим? Разни фиркани дебили се оправят в ситуация 50 лв, докато мене примерно бдителните мюлюционери като беше акция "колани" и трябваше да се отчетат с нарушители през пролетта ме издебнаха без такъв в разбитата квартална улица дето човек не кара и с 10км/ч.
А милиционерите ще регистрират и най-незначителните нарушения. Искам да видя най-малките, за които гориш с цяла една степен но страницата не се отваря.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Като идея е добре, но богатите нарушители на закона това какво ще ги засегне? А бедните нарушители на зокона просто ще почнат да дават повече подкупи на милиционерите.
Никой не иска да плаща повече, дори и "богатите". За подкупите - тази система не е направена да се бори с корупцията. За борба с корупцията се искат други мерки... и също да не я търпиме! Всичко ще бъде наред! :-)
[quote]"За да се избегнат манипулации, "бонус-малус" класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията.[/quote] Хубава работа, ама ... От една страна с това ще се избегнат манипулации, обаче отново не се мисли, за това Гражданската отговорност, да не е на шофьора, а на автомобила.
Това според мен ще доведе до параноя при покупката на автомобил от частно лице (т.е не "нов внос"), защото в един момент се оказва, че колата която си купуваш е със застраховка 1000 лв, и ти изобщо нямаш вина за това.
От друга страна, ако има как това да се провери от купувача, би прецакало наглия шофьор и той не би могъл га си продаде колата, което пък е добре.
25% отстъпка е смешна направо. Трябва да е поне 50%, след като на неизрядните им се вдига с 400%. Крайният ефект е че по малките населени места никой няма да си прави гражданска, те сега и без книжки карат, да не говорим за винетки, технически прегледи, зимни гуми и т.н.
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд Ръсел
Не разбирам - гражданската се плаща за МПС, а нарушението е на физическо лице. Личната ми кола се кара от мен и жена ми, само че аз съм джигит с нарушения - а тя не. Джигита има 3 коли и прави нарушения ту с едната, ту с другата. Една фирмена кола се кара от над 10 души, някои от които правят нарушения, а други не. Как точно ще стане работата или пак половинчато, побългарено?
Ммм, прекрасно. Имам всичките точки и нула наказания. Обаче, пак ще има рушветчета на пътя. Нали ги знаете ония мизерници от КАТ, дето те пращат да купиш кафе за по 40 лв едното?
Това е начинът. А не един депутат, през преходни и заключителни разпоредби на Закона за ДЪРЖАВНИЯ бюджет за 2019 г. да прави промени в Кодекса за застраховането чрез лимит на обезщетенията за неимуществени вреди. Въпросите действително са в ресора на КФН, МВР и МТИТС; нито МФ имат работа в това, нито Бюджетната комисия към НС (Менда/Мента).
Впрочем, ако системата бонус - малус се подкрепи и от други мерки на контрол (сваляне на номерата на място на МПС без сключена застраховка ГО или от неправоспособен водач; ефективно отнемане на свидетелства за управление на МПС и пр.), постепенно може пътищата да се поизчистят от най-безразсъдните. Тогава и за застрахователите ще има справедлива печалба, а всеки плащащ ГО ще е принуден да се замисля повече, преди да настъпи газта...
Погледнах проекта... пълна каша. Има коефициенти за собственик, за водач, и за самото МПС. При определянето на премията се взема най-неизгодният коефициент. Тоест, ако си купиш кола от някой джигит, тя си идва с история за инцидентите с нея, и могат да ти друснат 400% по-висока ГО. Докато не го видя на практика как ще се приложи, няма да повярвам. То и на запад хората от десетилетия се мъчат да изработят перфектната система, и още не са успели. Вратички винаги се намират, тарикатите почват да карат първо колата на баба си, после на някой приятел, накрая на рент-а-кар могат да минат даже (купува я подставено лице и я застрахова, след това уж я дава под наем на джигита). Ще го отнесат обикновените хора, които са ги снимали по случайност с някоя камера на прав участък с ограничение 60, а джигитите нали са тарикати, ще хванат цаката на новата система.
Прави се не само това. На днешно време поведението на шофьора може да се следи не само според актовете получени от шофьора и катастрофите му, а и като се предават данни директно от колата към застрахователната фирма. Който се съгласи застрахователя да му следи данните получава допълнително намаление ако носи по-малък риск на пътя (например, няма рязко ускоряване и спиране, кара предимно в светлите часове на деня и т.н.) Дори не е нужно някой да определя какво значи безопасно каране - анализът на данните от много коли може автоматично да създаде модел кои са опасните фактори (например, шофиране в определен град или район) и кои са факторите намаляващи риска (например, редовна смяна на маслото или напълване на резервоара с течност за миене на стъклото). Всичко ще бъде наред! :-)
Прави се не само това. На днешно време поведението на шофьора може да се следи не само според актовете получени от шофьора и катастрофите му, а и като се предават данни директно от колата към застрахователната фирма. Който се съгласи застрахователя да му следи данните получава допълнително намаление ако носи по-малък риск на пътя (например, няма рязко ускоряване и спиране, кара предимно в светлите часове на деня и т.н.) Дори не е нужно някой да определя какво значи безопасно каране - анализът на данните от много коли може автоматично да създаде модел кои са опасните фактори (например, шофиране в определен град или район) и кои са факторите намаляващи риска (например, редовна смяна на маслото или напълване на резервоара с течност за миене на стъклото). Всичко ще бъде наред! :-)
"Ще го отнесат обикновените хора, които са ги снимали по случайност с някоя камера на прав участък с ограничение 60, а джигитите нали са тарикати, ще хванат цаката на новата система."
Няма да го отнесат, защото за най-тежкото превишение: "Превишаване на ограничението на скоростта в населено място с над 50 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 6 ЗДвП)", се наказват само със 7 точки.
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
Никой не иска да плаща повече, дори и "богатите". За подкупите - тази система не е направена да се бори с корупцията. За борба с корупцията се искат други мерки... и също да не я търпиме!
1. Има един процент хора в българия, които искат да плащат повече. На някои бензина и уискито им на ден е колкото една гражданска, а други обичат да дават колкото се повече пари за нещо, за да се покажат 2. Системата няма да бори корупцията, ясно, но корупцията ще пребори тази система. Ако знаеш, че идва малуса, ще клекнеш на милиционера за по-дребна сума
Още нещо се чудя ... Как е уреден въпроса с актовете на КАТ, които се обжалават в съда (хвърлих едно око на наредбата, но не видяпх да е уреден въпроса)? Някой път обжалванията се точат по година и кусур. Ако този въпрос не е уреден има две вероятности: - Или не са догледали, което е много вероятно, предвид компетентността на служителите в подобни органи. - Или е съзнателно "отворена" вратичка. И в двата случя това може напълно да компрометира идеята.
Бонус майлусът трябва да е приложим към шофьора!!! Не колата, а шофьорът извършва нарушения и причинява ПТП-та! И кво, купува си нова кола и е на чисто ;-) Ха честито госпожо Кара-неразбралова!!! Тия от КФН, като им вдигнаха заплатите станаха още по-некомпететнтни!
Цялата патардия се прави, защото в управляващите имат желание да повишат доходите на застрахователните дружества (мутрите и ченгетата)! Много от тях (управляващите) са на хранилка към тези дружества! Цените ще вървят само нагоре и които си мисли, че след като бъдат приети тези "предложения" ще плаща по-малко ще бъде жестоко излъган! Попитайте някой приятел дето живее в "цивилизования свят", какви застраховки плаща и какви "намаления" ползва и ще видите, че надеждите ви за нещо по-добро са напразни! Целта е да събират повече пари от хората! Нищо друго!
Има само едно решение, което никой няма да посмее да вземе - и то е съвсем логично: Гражданска отговорност на човек, не на автомобил! Всеки правоспособен, който желае да шофира - да си я направи. И да си отговаря за бакиите. А собствениците ще внимават на кого и кога позволяват да ползва автомобила им. Произшествията ще намалеят драстично. Няма да стане...
"Чл. 7. (1) При прехвърляне на собствеността върху МПС, както и при прехвърляне на ползването по силата на договор за лизинг, класът за бонус-малусна МПС се запазва. "
Майко мила, "вдъхнаха живот" и на МПС-тата...
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
"... При въвеждане на системата всички собственици на моторни превозни средства ще бъдат поставени в базовия клас и няма да получават нито увеличение, нито намаление на застрахователната премия..."!
Баси и простотията!!! Значи, пак почваме отначало? И тия, дето са с много нарушения или хванати с алкохол, започват наравно с мен?! Браво бе...! Бонуси, монуси, малуси и прочие...! Поредните глупости, съчинени от калинките на ГЕРБ! Естествено, нито дума за поименни застраховки. Пак ще застраховаме ламарините, не хората...!
Не разбрах ЗАЩО всички започваме "на чисто"? Нали всеки шофьор има застрахователна история, която е известна за доста години назад? Или какво сега - амнистия за всички досегашни нарушители, а примерните шофьори ще го духат за пореден път, нали?
Има само едно решение, което никой няма да посмее да вземе - и то е съвсем логично:Гражданска отговорност на човек, не на автомобил! Всеки правоспособен, който желае да шофира - да си я направи. И да си отговаря за бакиите. А собствениците ще внимават на кого и кога позволяват да ползва автомобила им. Произшествията ще намалеят драстично. Няма да стане...
Да, и според мен, застраховката трябва да е обвързана (нейната цена) с това колко мощен автомобил декларираш че ще караш, защото едно е да се качиш на кола 80 коня, а друго е да караш звяр със 400 коня. Така например, застраховката на шофьор на 18 години за 80 коня трябва да е една, а тази на шофьор на 18 години за кола с 200 и кусур коня - съвсем различна.
Точно това е най-интересният момент! Застрахователите все реват, как изплащали големи обезщетения, за катастрофи с ранени и убити. Стане ли въпрос обаче, пътните джигити да плащат по-скъпи застраховки, застрахователите започват да се ослушват или да говорят глупости! Или да обясняват, как не ставало. Освен това, упорито държат застраховката да е на колата, не на шофьора, което е повече от подозрително и издава, определено някакви съвсем други намерения...!
Не мога да разбера , защо КФН предлага при положение, че платиха на външна фирма с конкурс да предложи решение. Тази фирма преложи варианти по средата на годината. Сега тези били предлагали???
И пак застраховка на автомобила, а не на шофьора... Кога за последно видяхте кола да направи ПТП сама? Тия коли ги карат шофьори! Те правят глупостите, те взимат решенията на пътя! Отговорността е на шофьора! Ако имам 2 коли, не мога да карам и двете едновременно, нали? Защо да трябва да плащам 2 граждански? А тъпотията с пренасянето на бонус-малус класа при продажба е култова! Изряден шофьор си купува автомобил от джигит - 400% гражданска отгоре. Джигитите си купуват коли от изрядни шофьори - получават отстъпка. Евала, мозъци! Лоботомията ви е видна за всички!
Властимащите не стигат до това да са виновни за ПТП на пътя, предизвикано от тях . Справка: бащата на действащия президент и блъснатия от него инвалид. Друга част направо променят правилата: Каролев му взеха талона мисля за някаква дреболия и веднага промени закона.....Трета част, не само от управляващите, просто си плаща на пътя....... така че не заявените, а реализираните намерения има смисъл да се обсъждат. А въпросната другарка на снимката преди време разбрахме каква заплата получава....така, че и 800 % да и вдигнат ГО, бълха я ухапала........
Не баш - тука явно не е свързано с този, който прави нарушенията, а с автомобила, което е пълен абсурд. От къде на къде аз ако си купувам употребяван автомобил следва да търпя негативите от това, че предишния собственик е бил маниак и е карал в нарушение на правилата? Още нещо - постфактум ли потенциален купувач ще следва да разбира, че ще плаща с 400% (*например) по скъпа ГО заради това, че продавачът е бил джигит или ще има някаква възможност да се вади *удостоверение за тежести на автомобил по отношение на гражнданската?
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Проблемът е, че е много по-трудно да хванеш водачите да си плащат ГО. иска се истински контрол, усилия, да няма корупция. Водачите не минават ГТП. Книжките са с валидност 10 години, а отделно има хора, които така или иначе зад волан не сядат, но формално си поддържат шофьорските книжки. Да, решението е ГО да бъде поименно и диференцирано спрямо изторията и поведението на лицето. Обаче реализирането му със сигурност ще иска повишаване на вноската и сериозни усилия за контрол. При сегашния капацитет на органите, корупцията и културата на мат'ряла, работата е умряла.
Хвърлих едно око, набързо... При нарушение свързано с превишаване на скоростта в диапазона 10-30 километра в час, извън населено място, ти повишава плащането върху базовата премия със 75 процента. Това е минимума! Честито...! Най-общо казано, базова застраховка могат да плащат ония, които не карат...! :)
Както и се очакваше, предложението е жив т-к, но след като прочетох, че ще ми трябват седем години за да достигна невероятният бонус от -25%, почнах сам да си говоря...
Издъно ме изкефи идеята за амнистия, т.е. всички да почват от нулево стъпало. Типично по-български държавата пак удари едно рамо нарушителите. Имам предвид хора с тежки ПТП, не че някой карък го хванали с 70 км/ч градско.
Всъщност катастрофите с 400 коня автомобили са доста по-малко от тези с 80 коня...
Причината е прозаична, оня с 400 коня кола е дал 200 бона за нея, докато 80 коня курник струва 1000лв. и е на принципа - караш, удряш го, изхвърляш го и взимаш следващия.
Най-тежките нарушения са в седма категория с деветнадесет степени, като собственикът или автомобилът отиват в най-високия "бонус-малус" клас, се казва в съобщението. За да се избегнат манипулации, "бонус-малус" класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията.
Що за тъпотия е това? Автомобила сам по себе си не може да извърши нарушение. Някой по-запознат може ли да обясни защото аз го разбирам така. Ако автомобила се е блъскал - голяма застраховак, ако пък не малка.
Задължителната застраховка "Гражданска отговорност" е на автомобила,не на водача.Опитайте да карате друга кола.Всичко е шменди и капели.Измама и некадърност.Тази офца може всичко да предлага.Нея не я ебе.тя се вози на служебна кола.
99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
Чл. 7. (1) При прехвърляне на собствеността върху МПС, както и при прехвърляне на ползването по силата на договор за лизинг, класът за бонус-малусна МПС се запазва.
(2) При придобиването на собственост върху МПС се прилага по-високият клас за бонус-малус от този на МПС или на приобретателя – физическо лице. При придобиване на ползването на МПС по силата на договор за лизинг се прилага по-високият клас за бонус-малус от този на МПС или лизингополучателя – физическо лице, вписан в свидетелството за регистрация на МПС.
(3) Когато физическо лице придобива за първи път право на собственост върху МПС или право на ползване върху МПС по силата на договор за лизинг и има определен клас за малус, за причинени инциденти при управлението на чуждо моторно превозно средство, се прилага класът за малус на приобретателя съответно на лизингополучателя освен ако класът за малус на МПС е по-висок.
(4) При придобиване на право на собственост или на право на ползване по силата на договор за лизинг върху МПС, което не е било регистрирано в Република България, се прилага класът за бонус, съответно за малус на собственика съответно на лизингополучателя – физическо лице.При прекратяване на регистрацията на МПС и последваща регистрация на също МПС класът за бонус-малус се запазва, когато последващата регистрация бъде направена в срок до десет години от прекратяване на регистрацията.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
До коментар [#8] от "Aldi Mitov": "Не ми разказвайте приказки. Искам да го видя, реализирано. Докато не го реализирате искам оставка на всичко и всички!" ============== Принципно............ изглеждаш прав. Ама ако всички си дадат оставките, няма кой да го реализира. Дъ гу .......
Не съм много сигурен, дали ще е така...! Преди време бяха правили някакви опити, че да стимулират шофьорите с малко или леки нарушения. Застрахователят изискваше удостоверение от КАТ... Редиш се по опашки, плащаш такси, губиш време и накрая отстъпка от 3 лева или нещо такова... Застрахователите не се интересуват от информацията на КАТ. Повярвай... Ако я искаха, досега да са я получили...!
До коментар [#44] от "nologo":Всъщност катастрофите с 400 коня автомобили са доста по-малко от тези с 80 коня...Причината е прозаична, оня с 400 коня кола е дал 200 бона за нея, докато 80 коня курник струва 1000лв. и е на принципа - караш, удряш го, изхвърляш го и взимаш следващия.
Ами не е баш така, Тия с 30 годишните BMW-та дето редовно се размазват, са с по 200 коня. Друг е въпроса, че една част от тях (конете) са избягали във времето, но пак са по мощни от 30 годишни фиести.
"Управление на МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 1,2 на хиляда (Чл.343б ал.1 НК)" - 10 нак. точки!? Защо само 10, от максимални 19?!" ================= Защото "умерено" пиян шофьор е по-безопасен от Хамилтън, дето се фука, че зимата минава разстоянието Бургас - София за два часа и редовно кара с двЯста+. Това само за Хамилтън. Иначе при рецидив можеш да влезеш и в зандана. Отделно глобата и книжката на трупчета.
Явно само из имах "нерви" да изчета наредбата. По отношение на КОГО е бонус-малус-а: - и на двамата, и на шофоьора И на колата. т.е нарушението се записва и на ТЕБ и на МПС-то, едновременно. Като слкючваш ГО, се вземат 2-те и се избира по голямата стойност (по неизгодната), т.е няма шанс ако си джигит, да си купиш нова кола и да си "начисто". Обратното е възможно - да те набутат, но това е по лесно решино с това да минеш през някой застраховател и да провериш рамата на колата. Така че, ако трябва да си сложим ръка на сърцето: има наченки на някаква мисъл у КНФ. Понеже, обаче, "дяволът е в детайла", аз предпочитам да чуя коментарите на специалисти, преди да си формирам категорично мнение по тази наредба.
Просто колите с 80 коня са много повече от тези с 400 коня. Да не говорим, че част от колите с 80 коня не могат да карат с превишена скорост по магистрала, дори да го искат.
"Нали ги знаете ония мизерници от КАТ, дето те пращат да купиш кафе за по 40 лв едното? " =============== Мене не са ме пращали. Директно си плащам глобите, те не са много, при положение, че карам 20 000+ на година.
Ако това е вярно свършени сме. Ще ни дерат законно. Ама ще дерат по пет кожи от шофьор.
И какво се случва с фирмените коли? Аз като разбера, че кара като див някой шофьор ще го уволня, ама през това време ще е натрупал глоби, а колата на моята фирма се води. Аз ще го духам накрая явно.
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
"Дори не е нужно някой да определя какво значи безопасно каране - анализът на данните от много коли може автоматично да създаде модел кои са опасните фактори (например, шофиране в определен град или район) и кои са факторите намаляващи риска (например, редовна смяна на маслото или напълване на резервоара с течност за миене на стъклото)" ========================
Ти масла ли продаваш? Ако човек иска да си скапе колата по-бързо, това си е негова работа. И без това еколозите искат да си хвърлим колите на половината километри, които могат да изминат.
Още на ниво идея сме за половинчатите решения! След като ще се оценява риска на водача - супер, ама застраховката трябва да е на водача, а не на превозното средство! Тук се появяват следните въпроси - един автомобил, пък го карат няколко души - ами да така е - повече време се експлоатира, по-голям риск - всеки водач да си прави ГО. И обратното - имам 5 коли, но очевидно не мога да ги карам едновременно - значи плащам си едната застраховка като водач и точка! Ма няма зима, няма лято, няма в момента съм на мотопеда, защото след малко съм с джипа... И кога и с каква кола ще си обновявам автопарка - няма значение, за това си има пътни данъци! Какво общо има риска с кубатурата на двигателя? И още нещо - не шофираш редовно, не си подновяваш ГО - значи си рисков водач - нямаш достатъчно опит зад волана! А не имам книжка, ама не я използвам 10г., съответно не правя нарушения и хоп - златен талон! А стига бе!
"Всъщност катастрофите с 400 коня автомобили са доста по-малко от тези с 80 коня... Причината е прозаична, оня с 400 коня кола е дал 200 бона за нея, докато 80 коня курник струва 1000лв. и е на принципа - караш, удряш го, изхвърляш го и взимаш следващия." ============= Не бе, чичо! Просто колите с 400 са много по-малко.
На път са да открият топлата вода, но застраховките трябва да са човек, а не на МПС. МПС не блъска друго МПС, ей така само. Бонус малус в/у МПС е пълна малоумие.
"Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
Системата на стимули е много интересна. Във всеки един момент някой получава стимул. Когато разместиш системата, стимулът просто се мести другаде. Стимулът никога не се губи, само се мести.
В момента стимул имат джигитите, защото застраховката им е същата, както и на добрите шофьори. И частично на корумпираните катаджии - те взимат "скъпи кафета", но не много скъпи, щото и застраховката не е огромна.
Но системата се сменя и стимулите също. Вече стимул ще имат добрите шофьори, защото те ще получат намалението, а джигитите поемат тоягата. Стимулът на корумпираните катаджии ще се увеличи също - защото застраховката на честите нарушители ще увеличи и логично самите нарушители ще са по-склонни да дадат вече пари за кафе 70-80 лв, а не само 40 лв. Но стимулът отива и при фалшификаторите на стикери, чиято клиентела сериозно ще се увеличи и цените им също ще скочат, както и печалбите.
Но нарушителите рано или късно ги хващат. Дали корумпирани полицаи, дали фалшификатори, все някой ден някой си отваря устата, хващат някой по бели гащи с видео запис и другите се кротват, досущ като дървеници под дюшека. Затова подкрепям с две ръце новата система бонус-малус.
Сега е нужно да се направят няколко неща - първо да се направи една кампания къде човек може да провери каква е застраховката на кола, която иска да купи. Да не се окаже, че купуваш кола с 2000 лв застраховка. Защото, УБЕДЕН СЪМ, ще има страшно много измамници, които ще се опитат да продадат колата си с огромната застраховка и да си купят някоя с малка. Дори ще се намерят и бездомни клошари, които за 300 лв ще се съгласят да направят фиктивно прехвърляне на свое име на "утежнени коли", както това се прави и със задлъжнели фирми. Това лесно може да се уреди, ако се промени законът и се задължи опасния шофьор, който е бил собственик на колата по време на нарушенията, да отговаря. Но и това ще стане скоро, повярвайте ми. И второто, което трябва да се направи - да се засилят проверките и да се изловят тези, които няма да плащат застраховка или пък взимат фалшив стикер. Да им се снемат номерата на колите и някоя глоба, например 10 бона. Ако не ги плати - губи колата. А никой няма да прати 10 бона за кола, която струва 3 бона.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Тука има нещо безкрайно сбъркано. Значи някой прави нарушение след нарушение, натрупва максималния малус, накрая харизва колата на някой мераклия ( ниската цена ще компенсира високата застраховка ), купува си чистак "нов внос " и отново започва процедурата по натрупване на малусите.
Ето това е пълна измама за новите, уж справедливи решения! Системата няма да е бонус-малус за водачите, а за вещите, наречени автомобили - много умно, няма що! Така застрахователите ще лапат, двойно и тройно - от нищо не означаващите категории на практика, от задължителния характер на застраховки върху мотопеди през зимата, ремаркета, каравани и всякакви сезонни ПС и доста здраво от служебни коли, които трябва да се ползват от Н-брой водачи. Как ще сработи системата за каруците, велосипедистите и нарушителите пешеходци, които в България явно са далтонисти, съдейки по използването на светофарите. С две думи - всичко е ясно и просто - взема се пример от Швейцария и няма какво да се умува, да се изпада в предозиране, или да се имитира обсъждане и бла-бла! Аз искам да се приложи швейцарския модел едно към едно и да не ми се обяснява как нЕма начин да стане!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Роси
Рейтинг: 6954 НеутралноТака е в цивилизования свят. Щом правиш много нарушения си опасен на пътя и следователно ти се вдига застраховката.
mqj41586140
Рейтинг: 0 Неутрално"Това предвижда проектонаредба на Комисията за финансов надзор (КФН) за въвеждане на системата "бонус малус".
От колко години го слушаме това .....
hamiltonf
Рейтинг: 4108 НеутралноНай-накрая, само където не ми е много ясно, защо " Системата бонус-малус не се прилага за моторните превозни средства собственост на държавата и общините. "!?
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 НеутралноТотално липсва реципрочност между бонуса и малуса.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!EU defender
Рейтинг: 705 НеутралноПравилно.
The best way to predict the future is to invent it.EU defender
Рейтинг: 705 НеутралноДо коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":
The best way to predict the future is to invent it.Ти от математика нещо разбираш ли? Как да има реципрочност, при положение че дела на изрядните шофьори е много по-голям? Ама ей така, да си попиташ.
АзКлавдия
Рейтинг: 931 НеутралноЕто как отговорът на въпроса "Тате, може ли да взема колата" добива твърда форма "Не".
Доброто е заразноМдааа.
Ами май така ще бъде вече, както навсякъде.
Aldi Mitov
Рейтинг: 334 ГневноНе ми разказвайте приказки. Искам да го видя, реализирано. Докато не го реализирате искам оставка на всичко и всички!
Дундурук
Рейтинг: 388 НеутралноКато идея е добре, но богатите нарушители на закона това какво ще ги засегне? А бедните нарушители на зокона просто ще почнат да дават повече подкупи на милиционерите.
telqk
Рейтинг: 876 НеутралноДо коментар [#2] от "mqj41586140":
По-точно вече 30 години се говори само за това и всеки път - ей сега я въвеждаме само да си лъсна обувките! За къде да бърза момата - при 15 хилки заплата и на мене щеше да ми се тая дали е 300 или 1000!
naskom44
Рейтинг: 442 НеутралноПак нещо няма да е така както при 'онези" хора. защо 25% а не 50% и стъпката да е 10%.
Изведнаж ще се окаже че има бум на каращите без застраховка. Фалшивите стикери вече се печатат някъде из страната
hamiltonf
Рейтинг: 4108 Неутрално"Управление на МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 1,2 на хиляда (Чл.343б ал.1 НК)" - 10 нак. точки!?
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиЗащо само 10, от максимални 19?!
gembirdkz
Рейтинг: 497 Неутрално1/4 Бонус Малус,днес точно написах че точно това ще се случи,е случи се дори по-рано от това което предполагах.
1 000лв за лошо каращите
750-800лв за "добрите"шофьори.Запомнете едно в Б-я,когато нещо иска да се направи с "добри"намерения в Б-я,то се прави с НАМЕРЕНИЯ в единия случай за по-малко пари в другия случай за много пари.
ЧЕСТИТО ви на всички.ГЕРБ за 10г в упралението създаде натиска на монополите въргу гражданите,а ИСТИНСКОТО дясно е ТОЧНО ОБРАТНОТО,натиск на правителството над Банки,Застрахователи,Лукойли,Данъци-намаляване на данъци-освобождаване на дребния и средния бизнес от всякакви пречки.И да не забравя,честито и на всички с новите касови апаратите които е много важно да притежават КЮ АР код.Абсолютен терор над дребния и средния бизнес,абсолютен!Гадове мръсни.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 НеутралноДо коментар [#6] от "EU defender":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти наистина ли си толкова зле - ако ХИПОТЕТИЧНО няма нито едно ПТП през годината печалбата на застрахователите ще е 100% !!! Можеш ли да го схванеш ?
lustmord
Рейтинг: 326 ЛюбопитноЗа какви нарушения говорим? Разни фиркани дебили се оправят в ситуация 50 лв, докато мене примерно бдителните мюлюционери като беше акция "колани" и трябваше да се отчетат с нарушители през пролетта ме издебнаха без такъв в разбитата квартална улица дето човек не кара и с 10км/ч.
Sir Humphrey
Рейтинг: 624 НеутралноЛинкът към сайта на КФН е сбъркан! Дневник, поправете го!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 НеутралноДо коментар [#9] от "Дундурук":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!А милиционерите ще регистрират и най-незначителните нарушения. Искам да видя най-малките, за които гориш с цяла една степен но страницата не се отваря.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 НеутралноДо коментар [#15] от "lustmord":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Това е много сериозен въпрос.
EU defender
Рейтинг: 705 НеутралноДо коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":
The best way to predict the future is to invent it.В застраховането няма ХИПОТЕТИЧНО, комунде. За тази работа си има актюери. Едни хора, които са много по-умни от теб, позитанското мрънкало.
plamen_b
Рейтинг: 3661 НеутралноНикой не иска да плаща повече, дори и "богатите". За подкупите - тази система не е направена да се бори с корупцията. За борба с корупцията се искат други мерки... и също да не я търпиме!
Всичко ще бъде наред! :-)
nologo
Рейтинг: 225 Любопитно[quote]"За да се избегнат манипулации, "бонус-малус" класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията.[/quote]
Хубава работа, ама ...
От една страна с това ще се избегнат манипулации, обаче отново не се мисли, за това Гражданската отговорност, да не е на шофьора, а на автомобила.
Това според мен ще доведе до параноя при покупката на автомобил от частно лице (т.е не "нов внос"), защото в един момент се оказва, че колата която си купуваш е със застраховка 1000 лв, и ти изобщо нямаш вина за това.
От друга страна, ако има как това да се провери от купувача, би прецакало наглия шофьор и той не би могъл га си продаде колата, което пък е добре.
whitemare
Рейтинг: 1697 Неутрално25% отстъпка е смешна направо. Трябва да е поне 50%, след като на неизрядните им се вдига с 400%. Крайният ефект е че по малките населени места никой няма да си прави гражданска, те сега и без книжки карат, да не говорим за винетки, технически прегледи, зимни гуми и т.н.
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд Ръселsnower
Рейтинг: 314 НеутралноНе разбирам - гражданската се плаща за МПС, а нарушението е на физическо лице. Личната ми кола се кара от мен и жена ми, само че аз съм джигит с нарушения - а тя не. Джигита има 3 коли и прави нарушения ту с едната, ту с другата. Една фирмена кола се кара от над 10 души, някои от които правят нарушения, а други не. Как точно ще стане работата или пак половинчато, побългарено?
Юмрукчал
Рейтинг: 225 НеутралноТова ще е супер!
Скакауец
Рейтинг: 660 НеутралноЗа да се избегнат манипулации, "бонус-малус" класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията.
Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)...това леко ми мирише на проблеми при продаване на автовобила или греша?
Slick
Рейтинг: 442 ГневноМмм, прекрасно. Имам всичките точки и нула наказания. Обаче, пак ще има рушветчета на пътя. Нали ги знаете ония мизерници от КАТ, дето те пращат да купиш кафе за по 40 лв едното?
inn
Рейтинг: 1475 НеутралноТова е начинът. А не един депутат, през преходни и заключителни разпоредби на Закона за ДЪРЖАВНИЯ бюджет за 2019 г. да прави промени в Кодекса за застраховането чрез лимит на обезщетенията за неимуществени вреди. Въпросите действително са в ресора на КФН, МВР и МТИТС; нито МФ имат работа в това, нито Бюджетната комисия към НС (Менда/Мента).
Впрочем, ако системата бонус - малус се подкрепи и от други мерки на контрол (сваляне на номерата на място на МПС без сключена застраховка ГО или от неправоспособен водач; ефективно отнемане на свидетелства за управление на МПС и пр.), постепенно може пътищата да се поизчистят от най-безразсъдните. Тогава и за застрахователите ще има справедлива печалба, а всеки плащащ ГО ще е принуден да се замисля повече, преди да настъпи газта...
Камен
Рейтинг: 1075 НеутралноПогледнах проекта... пълна каша. Има коефициенти за собственик, за водач, и за самото МПС. При определянето на премията се взема най-неизгодният коефициент.
Тоест, ако си купиш кола от някой джигит, тя си идва с история за инцидентите с нея, и могат да ти друснат 400% по-висока ГО.
Докато не го видя на практика как ще се приложи, няма да повярвам.
То и на запад хората от десетилетия се мъчат да изработят перфектната система, и още не са успели. Вратички винаги се намират, тарикатите почват да карат първо колата на баба си, после на някой приятел, накрая на рент-а-кар могат да минат даже (купува я подставено лице и я застрахова, след това уж я дава под наем на джигита).
Ще го отнесат обикновените хора, които са ги снимали по случайност с някоя камера на прав участък с ограничение 60, а джигитите нали са тарикати, ще хванат цаката на новата система.
Deputat 241
Рейтинг: 4473 НеутралноКрайно време беше да изоставим комунистическата уравниловка!
“Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън ЧърчилА между другото - МОЧА кога ще го бутат?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 НеутралноДо коментар [#19] от "EU defender":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!май ти си комундето - точно на база ХИПОТЕТИЧНИ искове искат сегашните промени в КЗ.
plamen_b
Рейтинг: 3661 НеутралноПрави се не само това. На днешно време поведението на шофьора може да се следи не само според актовете получени от шофьора и катастрофите му, а и като се предават данни директно от колата към застрахователната фирма. Който се съгласи застрахователя да му следи данните получава допълнително намаление ако носи по-малък риск на пътя (например, няма рязко ускоряване и спиране, кара предимно в светлите часове на деня и т.н.) Дори не е нужно някой да определя какво значи безопасно каране - анализът на данните от много коли може автоматично да създаде модел кои са опасните фактори (например, шофиране в определен град или район) и кои са факторите намаляващи риска (например, редовна смяна на маслото или напълване на резервоара с течност за миене на стъклото).
Всичко ще бъде наред! :-)
plamen_b
Рейтинг: 3661 НеутралноПрави се не само това. На днешно време поведението на шофьора може да се следи не само според актовете получени от шофьора и катастрофите му, а и като се предават данни директно от колата към застрахователната фирма. Който се съгласи застрахователя да му следи данните получава допълнително намаление ако носи по-малък риск на пътя (например, няма рязко ускоряване и спиране, кара предимно в светлите часове на деня и т.н.) Дори не е нужно някой да определя какво значи безопасно каране - анализът на данните от много коли може автоматично да създаде модел кои са опасните фактори (например, шофиране в определен град или район) и кои са факторите намаляващи риска (например, редовна смяна на маслото или напълване на резервоара с течност за миене на стъклото).
Всичко ще бъде наред! :-)
hamiltonf
Рейтинг: 4108 НеутралноДо коментар [#28] от "Камен":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки"Ще го отнесат обикновените хора, които са ги снимали по случайност с някоя камера на прав участък с ограничение 60, а джигитите нали са тарикати, ще хванат цаката на новата система."
Няма да го отнесат, защото за най-тежкото превишение: "Превишаване на ограничението на скоростта в населено място с над 50 км/ч (чл. 182, ал. 1, т. 6 ЗДвП)", се наказват само със 7 точки.
Дундурук
Рейтинг: 388 Неутрално1. Има един процент хора в българия, които искат да плащат повече. На някои бензина и уискито им на ден е колкото една гражданска, а други обичат да дават колкото се повече пари за нещо, за да се покажат
2. Системата няма да бори корупцията, ясно, но корупцията ще пребори тази система. Ако знаеш, че идва малуса, ще клекнеш на милиционера за по-дребна сума
nologo
Рейтинг: 225 НеутралноОще нещо се чудя ...
Как е уреден въпроса с актовете на КАТ, които се обжалават в съда (хвърлих едно око на наредбата, но не видяпх да е уреден въпроса)? Някой път обжалванията се точат по година и кусур. Ако този въпрос не е уреден има две вероятности:
- Или не са догледали, което е много вероятно, предвид компетентността на служителите в подобни органи.
- Или е съзнателно "отворена" вратичка.
И в двата случя това може напълно да компрометира идеята.
Paris Hilton
Рейтинг: 265 НеутралноБонус майлусът трябва да е приложим към шофьора!!! Не колата, а шофьорът извършва нарушения и причинява ПТП-та! И кво, купува си нова кола и е на чисто ;-) Ха честито госпожо Кара-неразбралова!!! Тия от КФН, като им вдигнаха заплатите станаха още по-некомпететнтни!
EU defender
Рейтинг: 705 НеутралноДо коментар [#30] от "КМЕТ В СЯНКА":
The best way to predict the future is to invent it.ХИПОТЕТИЧНО нямало да има нарушения. Ти четеш ли какви тъпотии пишеш, комунде?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 НеутралноДо коментар [#27] от "inn":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Колко е справедливата печалба ? За останалото нямам забележки.
vagabond66
Рейтинг: 1984 ЛюбопитноЦялата патардия се прави,
защото в управляващите имат желание да повишат доходите на застрахователните дружества (мутрите и ченгетата)!
Много от тях (управляващите) са на хранилка към тези дружества!
Цените ще вървят само нагоре и които си мисли, че след като бъдат приети тези "предложения" ще плаща по-малко ще бъде жестоко излъган!
Попитайте някой приятел дето живее в "цивилизования свят", какви застраховки плаща и какви "намаления" ползва и ще видите, че надеждите ви за нещо по-добро са напразни!
Целта е да събират повече пари от хората!
Нищо друго!
babyroo
Рейтинг: 279 НеутралноИма само едно решение, което никой няма да посмее да вземе - и то е съвсем логично:
rooГражданска отговорност на човек, не на автомобил! Всеки правоспособен, който желае да шофира - да си я направи. И да си отговаря за бакиите. А собствениците ще внимават на кого и кога позволяват да ползва автомобила им. Произшествията ще намалеят драстично. Няма да стане...
hamiltonf
Рейтинг: 4108 Неутрално"Чл. 7. (1) При прехвърляне на собствеността върху МПС, както и при прехвърляне на
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиползването по силата на договор за лизинг, класът за бонус-малусна МПС се запазва. "
Майко мила, "вдъхнаха живот" и на МПС-тата...
Petleshev
Рейтинг: 2455 Неутрално"... При въвеждане на системата всички собственици на моторни превозни средства ще бъдат поставени в базовия клас и няма да получават нито увеличение, нито намаление на застрахователната премия..."!
Бивш tww09306483.Баси и простотията!!! Значи, пак почваме отначало? И тия, дето са с много нарушения или хванати с алкохол, започват наравно с мен?! Браво бе...!
Бонуси, монуси, малуси и прочие...! Поредните глупости, съчинени от калинките на ГЕРБ! Естествено, нито дума за поименни застраховки. Пак ще застраховаме ламарините, не хората...!
geordgeo
Рейтинг: 1536 РазстроеноНе разбрах ЗАЩО всички започваме "на чисто"? Нали всеки шофьор има застрахователна история, която е известна за доста години назад? Или какво сега - амнистия за всички досегашни нарушители, а примерните шофьори ще го духат за пореден път, нали?
nologo
Рейтинг: 225 НеутралноДа, и според мен, застраховката трябва да е обвързана (нейната цена) с това колко мощен автомобил декларираш че ще караш, защото едно е да се качиш на кола 80 коня, а друго е да караш звяр със 400 коня.
Така например, застраховката на шофьор на 18 години за 80 коня трябва да е една, а тази на шофьор на 18 години за кола с 200 и кусур коня - съвсем различна.
patrokalche
Рейтинг: 407 НеутралноЕврика! Най-накрая!
Petleshev
Рейтинг: 2455 НеутралноДо коментар [#45] от "patrokalche":
Бивш tww09306483.Каква еврика? Какво най-накрая...? Към момента, няма нищо. Някакъв проект, за наредба. При това, калпав проект...!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 НеутралноДо коментар [#46] от "tww09306483":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Като я прочета ще коментирам още. "Равният старт " обаче е НЕприемлив. Както и размерът на бонуса.
Petleshev
Рейтинг: 2455 НеутралноДо коментар [#43] от "Г.Е.М.":
Бивш tww09306483.Точно това е най-интересният момент! Застрахователите все реват, как изплащали големи обезщетения, за катастрофи с ранени и убити. Стане ли въпрос обаче, пътните джигити да плащат по-скъпи застраховки, застрахователите започват да се ослушват или да говорят глупости! Или да обясняват, как не ставало. Освен това, упорито държат застраховката да е на колата, не на шофьора, което е повече от подозрително и издава, определено някакви съвсем други намерения...!
hsi
Рейтинг: 269 ЛюбопитноНе мога да разбера , защо КФН предлага при положение, че платиха на външна фирма с конкурс да предложи решение. Тази фирма преложи варианти по средата на годината. Сега тези били предлагали???
reply
Рейтинг: 688 НеутралноТАЯ ДЪФКА ВИ Я ДЖВАКАТ ДВАЙСЕ ГОДИНИ , ЛЪЖАТ ВИ, А НАЙ ВЕЧЕ РАЗДЕЛЯТ ВИ ЗА ДА ВИ ВЛАДЕЯТ ,
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1468 ЛюбопитноЗначи е трябва да минат още поне ДЕСЕТ ГОДИНИ, докато заработи схемата ?!? До тогава колко джигити още ще се навъдят и колко народ ще изтрепят ???
Momchil Stepanov
Рейтинг: 8 НеутралноИ пак застраховка на автомобила, а не на шофьора... Кога за последно видяхте кола да направи ПТП сама? Тия коли ги карат шофьори! Те правят глупостите, те взимат решенията на пътя! Отговорността е на шофьора! Ако имам 2 коли, не мога да карам и двете едновременно, нали? Защо да трябва да плащам 2 граждански?
А тъпотията с пренасянето на бонус-малус класа при продажба е култова!
Изряден шофьор си купува автомобил от джигит - 400% гражданска отгоре. Джигитите си купуват коли от изрядни шофьори - получават отстъпка. Евала, мозъци! Лоботомията ви е видна за всички!
samoedin
Рейтинг: 3239 НеутралноВластимащите не стигат до това да са виновни за ПТП на пътя, предизвикано от тях . Справка: бащата на действащия президент и блъснатия от него инвалид. Друга част направо променят правилата: Каролев му взеха талона мисля за някаква дреболия и веднага промени закона.....Трета част, не само от управляващите, просто си плаща на пътя....... така че не заявените, а реализираните намерения има смисъл да се обсъждат. А въпросната другарка на снимката преди време разбрахме каква заплата получава....така, че и 800 % да и вдигнат ГО, бълха я ухапала........
АзКлавдия
Рейтинг: 931 НеутралноДо коментар [#23] от "snower":
Доброто е заразноВ Англия са го измислили с регистриран шофьор и допълнителни шофьори на колата, като за всички се плаща.
Кольо Христов
Рейтинг: 233 НеутралноАло, 400% е 5 пъти повече!
xymax
Рейтинг: 497 НеутралноА "заветния" единен регистър на нарушителите ще го има ли?
Или, догодина като мина от Булстрад на ДЗИ, никой няма да знае за нарушенията ми?
bludniq_sin
Рейтинг: 1171 ВеселоДо коментар [#1] от "Роси":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlНе баш - тука явно не е свързано с този, който прави нарушенията, а с автомобила, което е пълен абсурд. От къде на къде аз ако си купувам употребяван автомобил следва да търпя негативите от това, че предишния собственик е бил маниак и е карал в нарушение на правилата? Още нещо - постфактум ли потенциален купувач ще следва да разбира, че ще плаща с 400% (*например) по скъпа ГО заради това, че продавачът е бил джигит или ще има някаква възможност да се вади *удостоверение за тежести на автомобил по отношение на гражнданската?
Николай Николов
Рейтинг: 897 НеутралноДо коментар [#48] от "tww09306483":
Проблемът е, че е много по-трудно да хванеш водачите да си плащат ГО. иска се истински контрол, усилия, да няма корупция. Водачите не минават ГТП. Книжките са с валидност 10 години, а отделно има хора, които така или иначе зад волан не сядат, но формално си поддържат шофьорските книжки.
Да, решението е ГО да бъде поименно и диференцирано спрямо изторията и поведението на лицето. Обаче реализирането му със сигурност ще иска повишаване на вноската и сериозни усилия за контрол. При сегашния капацитет на органите, корупцията и културата на мат'ряла, работата е умряла.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 НеутралноДо коментар [#56] от "xymax":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Аз им показвам златен талон и те казват, че няма никакво значение.
Petleshev
Рейтинг: 2455 НеутралноДо коментар [#47] от "КМЕТ В СЯНКА":
Бивш tww09306483.Хвърлих едно око, набързо...
При нарушение свързано с превишаване на скоростта в диапазона 10-30 километра в час, извън населено място, ти повишава плащането върху базовата премия със 75 процента. Това е минимума! Честито...!
Най-общо казано, базова застраховка могат да плащат ония, които не карат...! :)
Маршалов
Рейтинг: 497 ВеселоЗначи първо всички ще ни надупят до дъно с 1000 кинта, после на някои ще го вкарват само със 75% от дължината.
мурзилкаinn
Рейтинг: 1475 НеутралноДо коментар [#38] от "КМЕТ В СЯНКА":
Колкото определи свободната конкуренция.
borko_to
Рейтинг: 504 РазстроеноКакто и се очакваше, предложението е жив т-к, но след като прочетох, че ще ми трябват седем години за да достигна невероятният бонус от -25%, почнах сам да си говоря...
Правите дървета в гората, първи се отсичат!Издъно ме изкефи идеята за амнистия, т.е. всички да почват от нулево стъпало. Типично по-български държавата пак удари едно рамо нарушителите. Имам предвид хора с тежки ПТП, не че някой карък го хванали с 70 км/ч градско.
Petleshev
Рейтинг: 2455 НеутралноДо коментар [#56] от "xymax":
Бивш tww09306483.Естествено, регистър няма да има, защото не е изгоден за застрахователите...!
niakoi_si
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#44] от "nologo":
Всъщност катастрофите с 400 коня автомобили са доста по-малко от тези с 80 коня...
Причината е прозаична, оня с 400 коня кола е дал 200 бона за нея, докато 80 коня курник струва 1000лв. и е на принципа - караш, удряш го, изхвърляш го и взимаш следващия.
izbiram
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#8] от "Aldi Mitov":
Ок. Искай си!
nehaen
Рейтинг: 309 НеутралноНай-тежките нарушения са в седма категория с деветнадесет степени, като собственикът или автомобилът отиват в най-високия "бонус-малус" клас, се казва в съобщението.
За да се избегнат манипулации, "бонус-малус" класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията.
Що за тъпотия е това?
Автомобила сам по себе си не може да извърши нарушение.
Някой по-запознат може ли да обясни защото аз го разбирам така.
Ако автомобила се е блъскал - голяма застраховак, ако пък не малка.
дерибеев
Рейтинг: 2842 Веселонова ниша за измамниците , изкупувам автомобили с лоши гражданско отговорни задължения .
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васborko_to
Рейтинг: 504 НеутралноДо коментар [#64] от "tww09306483":
Правите дървета в гората, първи се отсичат!ти въобще разбираш ли смисъла на това, което четеш? Нали от КАТ ще идват данните за нарушенията, какъв друг регистър искаш да има?
PETZL
Рейтинг: 551 НеутралноЗадължителната застраховка "Гражданска отговорност" е на автомобила,не на водача.Опитайте да карате друга кола.Всичко е шменди и капели.Измама и некадърност.Тази офца може всичко да предлага.Нея не я ебе.тя се вози на служебна кола.
99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.bludniq_sin
Рейтинг: 1171 НеутралноЗа тези, на които не им се търси:
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlЧл. 7. (1) При прехвърляне на собствеността върху МПС, както и при прехвърляне на ползването по силата на договор за лизинг, класът за бонус-малусна МПС се запазва.
(2) При придобиването на собственост върху МПС се прилага по-високият клас за бонус-малус от този на МПС или на приобретателя – физическо лице. При придобиване на ползването на МПС по силата на договор за лизинг се прилага по-високият клас за бонус-малус от този на МПС или лизингополучателя – физическо лице, вписан в свидетелството за регистрация на МПС.
(3) Когато физическо лице придобива за първи път право на собственост върху МПС или право на ползване върху МПС по силата на договор за лизинг и има определен клас за малус, за причинени инциденти при управлението на чуждо моторно превозно средство,
се прилага класът за малус на приобретателя съответно на лизингополучателя освен ако класът за малус на МПС е по-висок.
(4) При придобиване на право на собственост или на право на ползване по силата на договор за лизинг върху МПС, което не е било регистрирано в Република България, се прилага класът за бонус, съответно за малус на собственика съответно на лизингополучателя – физическо лице.При прекратяване на регистрацията на МПС и последваща регистрация на също МПС класът за бонус-малус се запазва, когато последващата регистрация бъде направена в срок до десет години от прекратяване на регистрацията.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3487 ВеселоДо коментар [#8] от "Aldi Mitov":
Еретик"Не ми разказвайте приказки. Искам да го видя, реализирано. Докато не го реализирате искам оставка на всичко и всички!"
==============
Принципно............ изглеждаш прав. Ама ако всички си дадат оставките, няма кой да го реализира.
Дъ гу .......
sbk
Рейтинг: 580 НеутралноДо коментар [#36] от "Paris Hilton":
Абсолютно вярно! За да е справедливо, правилото е приложимо само при лична ГО!
Petleshev
Рейтинг: 2455 НеутралноДо коментар [#69] от "borko_to":
Бивш tww09306483.Не съм много сигурен, дали ще е така...! Преди време бяха правили някакви опити, че да стимулират шофьорите с малко или леки нарушения. Застрахователят изискваше удостоверение от КАТ... Редиш се по опашки, плащаш такси, губиш време и накрая отстъпка от 3 лева или нещо такова...
Застрахователите не се интересуват от информацията на КАТ. Повярвай... Ако я искаха, досега да са я получили...!
nologo
Рейтинг: 225 ВеселоАми не е баш така,
Тия с 30 годишните BMW-та дето редовно се размазват, са с по 200 коня. Друг е въпроса, че една част от тях (конете) са избягали във времето, но пак са по мощни от 30 годишни фиести.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 ГневноДо коментар [#60] от "tww09306483":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Милиционерски Бонус-Малус ! Гарантирано от ГЕРБ !!!
Костадин Иванов
Рейтинг: 3487 ВеселоДо коментар [#12] от "hamiltonf":
Еретик"Управление на МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 1,2 на хиляда (Чл.343б ал.1 НК)" - 10 нак. точки!?
Защо само 10, от максимални 19?!"
=================
Защото "умерено" пиян шофьор е по-безопасен от Хамилтън, дето се фука, че зимата минава разстоянието Бургас - София за два часа и редовно кара с двЯста+.
Това само за Хамилтън. Иначе при рецидив можеш да влезеш и в зандана. Отделно глобата и книжката на трупчета.
citoyen
Рейтинг: 1149 НеутралноЗвучи насърчаващо. В чужбина тази застраховка също беше с бонус ако карам без произшествия за предшестащия срок на действие.
nologo
Рейтинг: 225 НеутралноЯвно само из имах "нерви" да изчета наредбата.
По отношение на КОГО е бонус-малус-а:
- и на двамата, и на шофоьора И на колата. т.е нарушението се записва и на ТЕБ и на МПС-то, едновременно.
Като слкючваш ГО, се вземат 2-те и се избира по голямата стойност (по неизгодната), т.е няма шанс ако си джигит, да си купиш нова кола и да си "начисто". Обратното е възможно - да те набутат, но това е по лесно решино с това да минеш през някой застраховател и да провериш рамата на колата.
Така че, ако трябва да си сложим ръка на сърцето: има наченки на някаква мисъл у КНФ. Понеже, обаче, "дяволът е в детайла", аз предпочитам да чуя коментарите на специалисти, преди да си формирам категорично мнение по тази наредба.
todor._89
Рейтинг: 699 ВеселоДо коментар [#60] от "tww09306483":
Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.Пак да кажа: С "кмета" сте на едно мнение, а той е "доказан" демократ.:)
sbk
Рейтинг: 580 НеутралноДо коментар [#65] от "niakoi_si":
Просто колите с 80 коня са много повече от тези с 400 коня. Да не говорим, че част от колите с 80 коня не могат да карат с превишена скорост по магистрала, дори да го искат.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3487 ВеселоДо коментар [#26] от "arcanum":
Еретик"Нали ги знаете ония мизерници от КАТ, дето те пращат да купиш кафе за по 40 лв едното? "
===============
Мене не са ме пращали. Директно си плащам глобите, те не са много, при положение, че карам 20 000+ на година.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 ГневноДо коментар [#78] от "citoyen":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!прави разликата между ПТП и нарушение на някое правило.
Toni Ivanov
Рейтинг: 509 НеутралноА тези които карат в насрещното движение да бъде 1000% надценка.
dejmos
Рейтинг: 2758 НеутралноОтряда БОКО ХАРЕМ ...Тази С..А ......какво с ОЛИПИК ?:)
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#60] от "tww09306483":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoАко това е вярно свършени сме. Ще ни дерат законно. Ама ще дерат по пет кожи от шофьор.
И какво се случва с фирмените коли?
Аз като разбера, че кара като див някой шофьор ще го уволня, ама през това време ще е натрупал глоби, а колата на моята фирма се води.
Аз ще го духам накрая явно.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3487 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "plamen_b":
Еретик"Дори не е нужно някой да определя какво значи безопасно каране - анализът на данните от много коли може автоматично да създаде модел кои са опасните фактори (например, шофиране в определен град или район) и кои са факторите намаляващи риска (например, редовна смяна на маслото или напълване на резервоара с течност за миене на стъклото)"
========================
Ти масла ли продаваш? Ако човек иска да си скапе колата по-бързо, това си е негова работа. И без това еколозите искат да си хвърлим колите на половината километри, които могат да изминат.
m_style
Рейтинг: 557 НеутралноОще на ниво идея сме за половинчатите решения! След като ще се оценява риска на водача - супер, ама застраховката трябва да е на водача, а не на превозното средство! Тук се появяват следните въпроси - един автомобил, пък го карат няколко души - ами да така е - повече време се експлоатира, по-голям риск - всеки водач да си прави ГО. И обратното - имам 5 коли, но очевидно не мога да ги карам едновременно - значи плащам си едната застраховка като водач и точка! Ма няма зима, няма лято, няма в момента съм на мотопеда, защото след малко съм с джипа... И кога и с каква кола ще си обновявам автопарка - няма значение, за това си има пътни данъци! Какво общо има риска с кубатурата на двигателя? И още нещо - не шофираш редовно, не си подновяваш ГО - значи си рисков водач - нямаш достатъчно опит зад волана! А не имам книжка, ама не я използвам 10г., съответно не правя нарушения и хоп - златен талон! А стига бе!
ozd05563707
Рейтинг: 450 НеутралноЛюбопитнопто е защо всичи стартират от 0. Все едно нямат информация най-малко за последната година!
hamiltonf
Рейтинг: 4108 ВеселоДо коментар [#77] от "Костадин Иванов":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиЗле си със сметките, дори и със 179 км/ч. ще изминеш за 2 ч. разстоянието Бс - Сф. Та, ако те снимат с превишение 39 км/ч., колко ще ти е глобата?!
gembirdkz
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#61] от "Маршалов":
Хахахахах,много яко казано.МНОГО!!!
Добрин Илиев
Рейтинг: 248 НеутралноЗапочна да ни отегчаваш до смърт.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3487 ВеселоДо коментар [#65] от "niakoi_si":
Еретик"Всъщност катастрофите с 400 коня автомобили са доста по-малко от тези с 80 коня...
Причината е прозаична, оня с 400 коня кола е дал 200 бона за нея, докато 80 коня курник струва 1000лв. и е на принципа - караш, удряш го, изхвърляш го и взимаш следващия."
=============
Не бе, чичо! Просто колите с 400 са много по-малко.
The sphere
Рейтинг: 644 ЛюбопитноНа път са да открият топлата вода, но застраховките трябва да са човек, а не на МПС. МПС не блъска друго МПС, ей така само. Бонус малус в/у МПС е пълна малоумие.
"Социализма свършва, когато свършат парите на другите."Lou
Рейтинг: 2389 НеутралноСистемата на стимули е много интересна. Във всеки един момент някой получава стимул. Когато разместиш системата, стимулът просто се мести другаде. Стимулът никога не се губи, само се мести.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!В момента стимул имат джигитите, защото застраховката им е същата, както и на добрите шофьори. И частично на корумпираните катаджии - те взимат "скъпи кафета", но не много скъпи, щото и застраховката не е огромна.
Но системата се сменя и стимулите също. Вече стимул ще имат добрите шофьори, защото те ще получат намалението, а джигитите поемат тоягата. Стимулът на корумпираните катаджии ще се увеличи също - защото застраховката на честите нарушители ще увеличи и логично самите нарушители ще са по-склонни да дадат вече пари за кафе 70-80 лв, а не само 40 лв. Но стимулът отива и при фалшификаторите на стикери, чиято клиентела сериозно ще се увеличи и цените им също ще скочат, както и печалбите.
Но нарушителите рано или късно ги хващат. Дали корумпирани полицаи, дали фалшификатори, все някой ден някой си отваря устата, хващат някой по бели гащи с видео запис и другите се кротват, досущ като дървеници под дюшека. Затова подкрепям с две ръце новата система бонус-малус.
Сега е нужно да се направят няколко неща - първо да се направи една кампания къде човек може да провери каква е застраховката на кола, която иска да купи. Да не се окаже, че купуваш кола с 2000 лв застраховка. Защото, УБЕДЕН СЪМ, ще има страшно много измамници, които ще се опитат да продадат колата си с огромната застраховка и да си купят някоя с малка. Дори ще се намерят и бездомни клошари, които за 300 лв ще се съгласят да направят фиктивно прехвърляне на свое име на "утежнени коли", както това се прави и със задлъжнели фирми. Това лесно може да се уреди, ако се промени законът и се задължи опасния шофьор, който е бил собственик на колата по време на нарушенията, да отговаря. Но и това ще стане скоро, повярвайте ми. И второто, което трябва да се направи - да се засилят проверките и да се изловят тези, които няма да плащат застраховка или пък взимат фалшив стикер. Да им се снемат номерата на колите и някоя глоба, например 10 бона. Ако не ги плати - губи колата. А никой няма да прати 10 бона за кола, която струва 3 бона.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 НеутралноДо коментар [#92] от "Боби Бобев":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!милиционерите ли отегчавам ?
dorn
Рейтинг: 1781 НеутралноТука има нещо безкрайно сбъркано. Значи някой прави нарушение след нарушение, натрупва максималния малус, накрая харизва колата на някой мераклия ( ниската цена ще компенсира високата застраховка ), купува си чистак "нов внос " и отново започва процедурата по натрупване на малусите.
дерибеев
Рейтинг: 2842 ВеселоДо коментар [#94] от "The sphere":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васнапротив, преди време един обясни възможността МПС само да тръгнело и да предизвика щети , и колко често се случвало това.
rainbou1
Рейтинг: 1130 НеутралноНай-накрая трябва да дойде бонус-малуса, че ще се избием по пътищата.
m_style
Рейтинг: 557 НеутралноДо коментар [#71] от "bludniq_sin":
Ето това е пълна измама за новите, уж справедливи решения! Системата няма да е бонус-малус за водачите, а за вещите, наречени автомобили - много умно, няма що! Така застрахователите ще лапат, двойно и тройно - от нищо не означаващите категории на практика, от задължителния характер на застраховки върху мотопеди през зимата, ремаркета, каравани и всякакви сезонни ПС и доста здраво от служебни коли, които трябва да се ползват от Н-брой водачи. Как ще сработи системата за каруците, велосипедистите и нарушителите пешеходци, които в България явно са далтонисти, съдейки по използването на светофарите.
С две думи - всичко е ясно и просто - взема се пример от Швейцария и няма какво да се умува, да се изпада в предозиране, или да се имитира обсъждане и бла-бла! Аз искам да се приложи швейцарския модел едно към едно и да не ми се обяснява как нЕма начин да стане!