Качи се на някой самолет към Германия, Испания, Италия, Канада, САЩ и ще разбереш за какво иде реч. Даже и вярната ви сталинка го признава и иска да ви ашладисва с нелегалните мигранти.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Не е добре, ако е вярно, но на мен ми звучи, като предложение да си изберем Калфин и той ще ни "оправи":). Не знам по каква методика е правено проучването, но на приказки, може да са повече и от милион - колко му да кажеш че си готов да тръгнеш по света да си търсиш късмета. Е, малко по друго е да го направиш, особено когато не си вече тинейджър, имаш освен родители, но и прител/ка или мъж/жена, да не говорим и за някое дете...нещата стават доста по различни. Както се казва в Мъжки времена на Хайтов: "Рдно да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто да го направиш.".
Така е . Но гладът често къса тези връзки. Пълно е с гурбетчии, оставили тук деца, половинки и родители. Неслучайно хората зад граница са "инвеститор" №1 .
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
"...мотивите основно са свързани със заплащането. "
Първоначално при емиграцията мотивите са преди всичко заплащането, в последствие никой не се връща и мотивите са предимно нефинансови- брутална корупция, мафиотизирана държава, липса на правосъдие, неработещи институции, безперспективност, несигурност и неуреден живот.
След като средната годишна заплата в България е 3550 €, а а във Великобритания, Германия, Швеция – 56000€, в Холандия – 59000€, в Ляксембург, Дания, Ирландия – над 60000€, в Чехия е почти 20000€, дори следващите след нас: Румъния с 6280 и Словакия с 9180€ са с двойно и тройно по-голям среден годишен доход от нас. Ние сме на дъното.
Подобни изказвания и тяхното медийно отразяване провокират желание за емиграция и представляват по същество реклама на емиграцията на българските граждани. Младите , които остават в България почват да се срамуват , че не са били така оправни като другите свои връстници да се уредят на работа някъде в чужбина. Такива изказвания са вредни , но едва ли хора като Калфин ще разберат това.
Основно циганите! Големите творци на материални блага.
Размахват се някакви плашила! Това е тендения в цяла Европа. По времето на соца бългринът започваше работа някъде по разпределение и се пенсионираше там. След това започна да смения по 1-2 професии и по 5-6 работодателя. Идващото поколение ще сменя по 2-3 държави, в които ще упражява професиите си.
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
Достатъчно е човек да отиде на летището. Място за радост и тъга, тези които посрещат със сълзи от радост и тъжни сълзи за тези които изпращат.Това е истината. КОлко ще мигрират е без значение , защото никой не бяга от добро
Достатъчно е човек да отиде на летището. Място за радост и тъга, тези които посрещат със сълзи от радост и тъжни сълзи за тези които изпращат.Това е истината. КОлко ще мигрират е без значение , защото никой не бяга от добро
След като средната годишна заплата в България е 3550 €, а а във Великобритания, Германия, Швеция – 56000€, в Холандия – 59000€, в Ляксембург, Дания, Ирландия – над 60000€, в Чехия е почти 20000€, дори следващите след нас: Румъния с 6280 и Словакия с 9180€ са с двойно и тройно по-голям среден годишен доход от нас. Ние сме на дъното.
Кой в Германия взема "средно" 56000, или 4666 на месец? Имаш ли представа какви за разходите за живот/наеми, застраховки, горива ит.н./? Би ли плащал 700 евро наем, след като получаваш 2000 нето доход, или 2000 на година каско на колата, 100 за технически преглед и т.н. Тук парите не растат по дърветата и се бачка яко за тях. Това, че сънародниците ни в България ни мислят за милионери си е друг въпрос. Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
Той самият направи всичко възможно, за да отиде в чужбина със семейството си, загрижил се за България, нали той увеличи пенсионната възраст, лицемерие.
До коментар [#23] от "vhv": Да но тези багерчета се управляват от багерист - сетификат изпити а не от изкопчия. Дадох този прост пример за да се разбере, че много дейности не подлежат на автоматизация. Що не пуснат роботчета да заменят медицинските сестри и братя?
Смяташ, че в България не могат да живеят нормално ли? Няма да имат пари за хляб и няма да могат да си намерят работа? Хайде холан... В България не работи само онзи, който не иска да работи.
Не само бих, ами ги плащам. И не € 700, а 1200. Гражданската започва от 1600 и при добро поведение с годините спада до 650-700. Колко ще изкарам - таван няма. Зависи как си организирам нещата.
А ако целта на подобни изказвания е да се предизвика нова вълна на емиграция? От бившите съветски републики и РФ чакат хиляди да се преселят в България, като нови "българи"
Не ви завиждаме на заплатите и знаем, че разходите са големи и че се бачка яко, но не можеш да отречеш, че се живее по-спокойно в държава, където не цари законодателен хаос, където институциите си вършат работата, така че да са в услуга на гражданите, където все пак си сигурен за доходите си, когато работиш, а не си работещ бедняк, както повечето хора у нас. И въпреки това, не препоръчвам на никого да емигрира. Искам да се стегнем и да направим и нашата държава с висок европейски стандарт, е, хайде поне среден като начало.
Другарю Калфин вие носите сериозна вина за мерака и емигрирането на доста хора....помним част от 'социалната ' ви политика да дадете възможност на много дърти фатмаци и милиционере да 'служат' с пенсия и заплата....голяма мярка ,чисто по социалистически на едни всичко а на другите студена вода..
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
Всеки прави своя избор. Имам близък роднина в Цюрих, който работи в софтуерна фирма, като програмист. Заплатата му е огромна гледана от България, но нищо изключително от гледна точка на разходите, които трябва да покрива с нея.
Всъщност големият плюс е, че живее в държава, където всичко е подредено и основното занимание на хората не е да се мразят помежду си.
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
Всеки прави своя избор. Имам близък роднина в Цюрих, който работи в софтуерна фирма, като програмист. Заплатата му е огромна гледана от България, но нищо изключително от гледна точка на разходите, които трябва да покрива с нея.
Всъщност големият плюс е, че живее в държава, където всичко е подредено и основното занимание на хората не е да се мразят помежду си.
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
Калфун не беше ли министер на труда и социалната политика - беше, обаче не помня да е свършил нещо по въпроса. Даже аз бих се изхвърлил повече от него - всички българи обмислят да емигрират, ако някой им каже как се става милионер без работа в чужбина.
Достатъчно е човек да отиде на летището. Място за радост и тъга, тези които посрещат със сълзи от радост и тъжни сълзи за тези които изпращат.Това е истината. КОлко ще мигрират е без значение , защото никой не бяга от добро —цитат от коментар 27 на КА2
Е, когато им описват, как улиците в западният рай са павирани със злато, а парите растат по дърветата...
До коментар [#15] от "telqk":Вече има такива. Мини багерчета, управлявани дистанционно. Ни хляб, ни вода, ни заплати, ни осигуровки... Скоро и електрически. (Съжалявам за ония, чийто единствен занаят е "оператор на лопата")
Вече има роботи хирурзи, роботи адвокати, роботи банкери, роботи творци и т.н. Няма да са само тия с лопатите, за които ще съжаляваме. Идеята да се облагат роботите с данъци (собствениците им, разбира се) е да се запази статуквото на евтиния ръчен труд в китай, тайван, виетнам и т.н. Робота ше произвежда повече и по-евтино от човека, но ако има данък ще се изравнят или дори робота ще е по-неизгоден (първоначалната инвестиция за цената на машината и последващото обслужване + данъка). Но всичко това е срещу естественото развитие и няма да успее. Реката на историята ни води към промяна на икономическите откошения и нов пост-капиталистически обществен строй. Какъв ще е той е най-голямата дискусия на 21 век. Факт е, че скоро работниците, а това значи и 90% от потребителите ще станат ненужни, но тогава на кого ще се продава? Тоест имаме нужда от промяна на основната формула на капитализма = капитал, собственици на капитала, средства за производство и собствениците им, работна ръка - в числителя, и потребители - в знаменателя (дробната черта е пазара, свободен или не е въпрос на решение на прогресорите), поради изчезване на работната ръка и поемането на функциите и от самото средство на производство. Единственият стабилен вариант, който виждам е работната ръка да се превърнат в собственици на капитала и средствата за производство, тогава цялото население ще е и потребител и собственик и ползвател. И моля ви не го бъркайте с болшевизма, там работниците не бяха собственици, а само наемници, собственик беше фикцията държава, а от нейно има номенклатурния партиен апарат, което си беше олигархически държавен капитализъм. Защото не свободния пазар (което си е значима ценност) е характерен за капитализма, а наличието на пазар, който дори и монополизиран, пак би вършил работа във формулата на капитализма, при това като есествено развитие на същия (ако не беше естествено, намаше да се налага да има антимонополни закони- неестествена човешка намеса, които да трябва да го регулират). Аз пък искам свободно общество от свободни и достойни граждани и собственици, които да се обединяват в кооперации за постигане на своите икономически и политически интереси, поради необходимостта от укропняване на капитал и обществена тежест за постигане на по-големи цели, да обменят ресурси на свободен пазар и да еб@т майката на всеки тиранин и кандидат за такъв.
До коментар [#65] от "yanne": средната заплата е пълна глупост, медианната е важна , тя показва реалната средна заплата .Пример в една фирма от 12 човека 10 получават 600 лева а двата шефа са си гласували 3000 лева. Средната заплата е 1000 лева, медианната е 600. Коя е по близка до действителността?!
Кажи им го, защото аз като обясня, какви са разходите за живот в сащ примерно, с наеми, здравни и пенсионни застраховки, кредити , разхоси и данъци и ти останат 200-500$ на месец, а често и нищо, никой не вярва и бият минуси. За уловката, че колкото повече взимаш, толкова повече даваш и все си на кукичката, а ако стане нещо свързано със здравето или съд си заминал, гол те одират. Стига гледахме само на лъскавата фасада, трябва обективно да се поднася информацията. В България има редица неща, които са по-добре от там, проблема е, че вървим със бързи стъпки, да вземем всичко лошо от там, а хубавото вместо да го вземем, да го забравим по пътя.
До коментар [#30] от "proventuss":Не ви завиждаме на заплатите и знаем, че разходите са големи и че се бачка яко, но не можеш да отречеш, че се живее по-спокойно в държава, където не цари законодателен хаос, където институциите си вършат работата, така че да са в услуга на гражданите, където все пак си сигурен за доходите си, когато работиш, а не си работещ бедняк, както повечето хора у нас.И въпреки това, не препоръчвам на никого да емигрира. Искам да се стегнем и да направим и нашата държава с висок европейски стандарт, е, хайде поне среден като начало.
Така е, това е най-честият вариант и това ме притеснява най-много. Хемингуей ли беше казал, че проблема на войната е, че копелетата която я подпалват не умират в нея. Иначе би имало естествен подбор и край на войните.
И?Измисли ли?Щото от почти 30 години "преход", само 4-5 не ни управляваха комундетата.Ей го - вече 10 години ГЕРБ лъжат хората, че са десни, въпреки фактите и действията, които вършат! Ти гласувал ли си за тях?Май да, а?!
До 80 Имам 23 годишен опит преди 1989 година и много добре познавам зъбите на комунетата, както и прадядо ми, дядо ми и баща ми/Бог да ги прости/. Малко ми е смешно да ми обяснявате кой какъв е, но щом смятате, че имам необходимост.... Иначе предполагам, че Вие сте последният антикомунист в Отечеството, който най-добре знае и разбира политиката и винаги сте гласувал по"правилният" начин! Усещането за интелектуално превъзходство най-често е измамно!!!
Как няма да емигрират... Аз съм един от малкото се завърнали се след завършване на висше образование в чужбина. Не стига, че на работното място ни скапват от работа във фирма, която е много престижна на Запад, ами и дори роднините ти се отнасят презрително към теб, че си loser. Затова скоро ще се махам. За неопределно време. Отношението на хората е презрително, работата в в типичен екслплоатативен подизпълнителски български дух, дори роднините ти не са опора. Ако нямате активен социален живот и хора, на които държите, няма НИКАКЪВ смисъл да се живее в България. Затова се махам в близкото бъдеще.
Има свободно движение на хора,Нормално е човек да отиде там,където му е добре по лично неговите критерии.Знаеш ли колко германци напускат или планират да напусмат Германия,щото хич не са малко,И никой нито напуска,нито избира държава.Избира начин на живот и възможности за реализация
Истината за чужбина е ,че не е лесно далече от Родината ,но ако човек се устрои трайно със сигурност ще живее по-спокойно и по-добре от България,защото живота у нас е тежък и изпълнен с постоянна несигурност !
Май се радват другарите комсомолци на парите от емигрантите? И парите ще намалеят, другари. Хората пращат за да помагат на роднини, някои да купят имот с надежда за пенсиониране в България. Но поколението ще си изживее живота, роднините ще си идат, инвестициите ще намалеят.
Бабите са на доизживяване, някои си ги прибраха в чужбина. А децата на нашите гурбетчии не са вече българи. Който можа, изтегли и братя, сестри, братовчеди.
Бабите са на доизживяване, някои си ги прибраха в чужбина. А децата на нашите гурбетчии не са вече българи. Който можа, изтегли и братя, сестри, братовчеди.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
НеКой
Рейтинг: 356 НеутралноТоя пък милион откъде го измисли?
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5717 НеутралноНай-големият инвеститор.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевТова е.
DDR
Рейтинг: 1734 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "НеКой":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?И на мен това ми беше първата мисъл. Те в Бг милионите и милиардите за нищо ги нямат.
atmanpg
Рейтинг: 1628 НеутралноДа се надяваме, че технологиите ще компенсират намаляването на работната ръка.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4422 НеутралноНе им понасят статуквото и стабилността. Лошото е че не бягат хора от хранилката а хората, които създават материалните блага.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Deinio
Рейтинг: 619 Неутралноможе ли поименно?
eti mehter
Рейтинг: 4555 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "atmanpg":
BukalemunТехнологиите...?
Роботизирани конвейери ли имаш предвид?
harbinger
Рейтинг: 409 НеутралноСигурно има такива, но със сигурност не обмислят емиграция към Томск и Оренбург :)
geordgeo
Рейтинг: 1129 ВеселоИ тоя акъл ръси, от нафталина...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4422 НеутралноДо коментар [#8] от "harbinger":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Качи се на някой самолет към Германия, Испания, Италия, Канада, САЩ и ще разбереш за какво иде реч. Даже и вярната ви сталинка го признава и иска да ви ашладисва с нелегалните мигранти.
tsvetko_51
Рейтинг: 1543 НеутралноНе е добре, ако е вярно, но на мен ми звучи, като предложение да си изберем Калфин и той ще ни "оправи":).
Не знам по каква методика е правено проучването, но на приказки, може да са повече и от милион - колко му да кажеш че си готов да тръгнеш по света да си търсиш късмета. Е, малко по друго е да го направиш, особено когато не си вече тинейджър, имаш освен родители, но и прител/ка или мъж/жена, да не говорим и за някое дете...нещата стават доста по различни.
Както се казва в Мъжки времена на Хайтов: "Рдно да искаш, друго е да можеш, а трето и четвърто да го направиш.".
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4422 НеутралноДо коментар [#11] от "tsvetko_51":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Така е . Но гладът често къса тези връзки. Пълно е с гурбетчии, оставили тук деца, половинки и родители.
Неслучайно хората зад граница са "инвеститор" №1 .
selqnin
Рейтинг: 2157 НеутралноИ аз обмислям план как левундерите и комунетата да не помиришат власт в Отечеството-поне докато съм жив!!!
virtual brain
Рейтинг: 1011 Неутрално"...мотивите основно са свързани със заплащането. "
БЕЗполезен идиотПървоначално при емиграцията мотивите са преди всичко заплащането, в последствие никой не се връща и мотивите са предимно нефинансови- брутална корупция, мафиотизирана държава, липса на правосъдие, неработещи институции, безперспективност, несигурност и неуреден живот.
telqk
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#4] от "atmanpg":
Вземи, хвани, гепи и драсни едно мобилно приложение за изкопчия, ъ пардон (не се изразих полит-коректно) оператор на лопата да не се мъчи бранша!
Fiji
Рейтинг: 423 НеутралноСлед като средната годишна заплата в България е 3550 €, а а във Великобритания, Германия, Швеция – 56000€, в Холандия – 59000€, в Ляксембург, Дания, Ирландия – над 60000€, в Чехия е почти 20000€, дори следващите след нас: Румъния с 6280 и Словакия с 9180€ са с двойно и тройно по-голям среден годишен доход от нас. Ние сме на дъното.
tacheaux
Рейтинг: 4978 НеутралноТе са във властта и с малки изключения винаги са били във властта.
Judjuk
Рейтинг: 2774 НеутралноИ още един милион пък отново са готови да гласуват за гербавата напаст.
Judjukidiotstavrev
Рейтинг: 294 ВеселоХахаха паляк. И кой мислиш, че те управлява сега - бивши комсомолски и партийни секретари на бкп!
atmanpg
Рейтинг: 1628 НеутралноИмам в предвид роботизация.
Конвейрите изискват масово производство.
tacheaux
Рейтинг: 4978 НеутралноПодобни изказвания и тяхното медийно отразяване провокират желание за емиграция и представляват по същество реклама на емиграцията на българските граждани. Младите , които остават в България почват да се срамуват , че не са били така оправни като другите свои връстници да се уредят на работа някъде в чужбина.
Такива изказвания са вредни , но едва ли хора като Калфин ще разберат това.
rdb41527334
Рейтинг: 294 НеутралноОт гееб пропагандират върнете се в България...
Ит бсп пропагандират хората да бягат. За да е по зле държавата. По слаба И по лесна плячка за руските партии
vhv
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#15] от "telqk":
Вече има такива. Мини багерчета, управлявани дистанционно. Ни хляб, ни вода, ни заплати, ни осигуровки... Скоро и електрически.
(Съжалявам за ония, чийто единствен занаят е "оператор на лопата")
vhv
Рейтинг: 466 НеутралноДр. Калфин, случайно да имате статистика за посоката на имигрантите - в западна или източна?
tribiri
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Основно циганите! Големите творци на материални блага.
Размахват се някакви плашила! Това е тендения в цяла Европа. По времето на соца бългринът започваше работа някъде по разпределение и се пенсионираше там. След това започна да смения по 1-2 професии и по 5-6 работодателя. Идващото поколение ще сменя по 2-3 държави, в които ще упражява професиите си.
хм
Рейтинг: 1705 Неутралнодругаря калфин като деен участник в разграбването също носи вина за това!
пълно е с продажни политици, които вместо да са в затвора дрънкат простотии по медиите.
K2
Рейтинг: 2430 НеутралноДостатъчно е човек да отиде на летището. Място за радост и тъга, тези които посрещат със сълзи от радост и тъжни сълзи за тези които изпращат.Това е истината. КОлко ще мигрират е без значение , защото никой не бяга от добро
SHADOWS of SOFIAtraveler1
Рейтинг: 773 ВеселоЛино аз мисля, че са някъде между 6 и 7 млн, но по обективни и субективни причини, все още са принудени да стоят тук
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОatmanpg
Рейтинг: 1628 НеутралноЕ, когато им описват, как улиците в западният рай са павирани със злато, а парите растат по дърветата...
proventuss
Рейтинг: 478 НеутралноКой в Германия взема "средно" 56000, или 4666 на месец? Имаш ли представа какви за разходите за живот/наеми, застраховки, горива ит.н./? Би ли плащал 700 евро наем, след като получаваш 2000 нето доход, или 2000 на година каско на колата, 100 за технически преглед и т.н. Тук парите не растат по дърветата и се бачка яко за тях. Това, че сънародниците ни в България ни мислят за милионери си е друг въпрос.
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
Тsonkooo
Рейтинг: 1441 НеутралноТой самият направи всичко възможно, за да отиде в чужбина със семейството си, загрижил се за България, нали той увеличи пенсионната възраст, лицемерие.
K2
Рейтинг: 2430 НеутралноДо коментар [#29] от "atmanpg":
SHADOWS of SOFIAНе си прав. Хората са принудени.Оцеляват.
telqk
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#23] от "vhv":
Да но тези багерчета се управляват от багерист - сетификат изпити а не от изкопчия.
Дадох този прост пример за да се разбере, че много дейности не подлежат на автоматизация. Що не пуснат роботчета да заменят медицинските сестри и братя?
waterfall
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#31] от "Тsonkooo":
Да, тоя е тотален лицемер и мерз.....ец.
atmanpg
Рейтинг: 1628 НеутралноСмяташ, че в България не могат да живеят нормално ли?
Няма да имат пари за хляб и няма да могат да си намерят работа?
Хайде холан... В България не работи само онзи, който не иска да работи.
selqnin
Рейтинг: 2157 НеутралноНеуважаеми 19
"Паляк" най-вероятно е бил баща Ви, и поради това е пропуснал да Ви даде добро възпитание!
Хубав и незлоблив ден Ви желая!!!!
vhv
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#30] от "proventuss":
Не само бих, ами ги плащам. И не € 700, а 1200. Гражданската започва от 1600 и при добро поведение с годините спада до 650-700. Колко ще изкарам - таван няма. Зависи как си организирам нещата.
Fiji
Рейтинг: 423 НеутралноДо коментар [#30] от "proventuss":
Да, но сте ТАМ, нали? А не в България.
atmanpg
Рейтинг: 1628 НеутралноДо коментар [#33] от "telqk":
https://www.youtube.com/watch?v=N3kgxardbqA
vhv
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#33] от "telqk":
Така е. Има дейности, които ме подлежат. Ръчното занаятчийство, например. Ризите, джинсите, панталоните предпочитам да ми ги шие шивач.
ПараГраф
Рейтинг: 237 РазстроеноТрагедия е,че много хора напускат страната, но още по-голяма за България ще е ако принудени от обстоятелства там, се върнат тук.
historama
Рейтинг: 696 НеутралноА ако целта на подобни изказвания е да се предизвика нова вълна на емиграция? От бившите съветски републики и РФ чакат хиляди да се преселят в България, като нови "българи"
Fiji
Рейтинг: 423 НеутралноДо коментар [#30] от "proventuss":
Не ви завиждаме на заплатите и знаем, че разходите са големи и че се бачка яко, но не можеш да отречеш, че се живее по-спокойно в държава, където не цари законодателен хаос, където институциите си вършат работата, така че да са в услуга на гражданите, където все пак си сигурен за доходите си, когато работиш, а не си работещ бедняк, както повечето хора у нас.
И въпреки това, не препоръчвам на никого да емигрира. Искам да се стегнем и да направим и нашата държава с висок европейски стандарт, е, хайде поне среден като начало.
telqk
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#40] от "vhv":
Може би затова гепаджийте предпочитат софийските улици да се метат ръчно. Не съм виждал машина да прави това от повече от 2-3 петилетки!
не на безразличието
Рейтинг: 722 НеутралноДругарю Калфин вие носите сериозна вина за мерака и емигрирането на доста хора....помним част от 'социалната ' ви политика да дадете възможност на много дърти фатмаци и милиционере да 'служат' с пенсия и заплата....голяма мярка ,чисто по социалистически на едни всичко а на другите студена вода..
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимbalgariez
Рейтинг: 320 Весело"...има тенденция половината от мигрантите да се връщат"
Pederugi kradat Bulgaria. PP - v kausha!Калфата не рече на каква възраст се връщат. Ако е "напреднала", идат да си харчат тук спестеното за потребление, с което само пришпорват инфлацията
tribiri
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#38] от "Fiji":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Всеки прави своя избор. Имам близък роднина в Цюрих, който работи в софтуерна фирма, като програмист. Заплатата му е огромна гледана от България, но нищо изключително от гледна точка на разходите, които трябва да покрива с нея.
Всъщност големият плюс е, че живее в държава, където всичко е подредено и основното занимание на хората не е да се мразят помежду си.
tribiri
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#38] от "Fiji":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Всеки прави своя избор. Имам близък роднина в Цюрих, който работи в софтуерна фирма, като програмист. Заплатата му е огромна гледана от България, но нищо изключително от гледна точка на разходите, които трябва да покрива с нея.
Всъщност големият плюс е, че живее в държава, където всичко е подредено и основното занимание на хората не е да се мразят помежду си.
BGman
Рейтинг: 1446 ВеселоНа Калфин още му звучат в резонаторната кутия Миллион, миллион, миллион алых роз ...
extraCACA
Рейтинг: 1503 Неутралноно другаръ Калфин не е между тях, за щастие на оставащите хахах
wre501051215
Рейтинг: 3075 НеутралноДо коментар [#16] от "Fiji":
Как я сметнахте средна годишн заплата от 3500 евро?!
TzZar
Рейтинг: 862 РазстроеноДо коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":
Тиква под наем.затова бягат, щото на хранилката стават все повече
Митко
Рейтинг: 757 НеутралноМиграцията на народа към Запада е вследствие на миграцията на държавата към Североизтока.
"горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5mihail_p
Рейтинг: 1915 Неутралноебати все едно
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnkнадзирател в концлагера
Белене да ми обяснява колко
е нечовешко да храниш
прасетата с хора.
тея са за затвор всичките.
TzZar
Рейтинг: 862 РазстроеноДо коментар [#13] от "selqnin":
Тиква под наем.то хубаво го обмисляш , но те не са слизали от власт вече седемдесет години Разбързай се че никой не остана
Fiji
Рейтинг: 423 НеутралноДо коментар [#51] от "yanne":
Ами около 600 лева средно месечно, защо се чудиш, за миналата година, звучи реалистично, не мислиш ли?
potrebitelll
Рейтинг: 1008 НеутралноКалфун не беше ли министер на труда и социалната политика - беше, обаче не помня да е свършил нещо по въпроса. Даже аз бих се изхвърлил повече от него - всички българи обмислят да емигрират, ако някой им каже как се става милионер без работа в чужбина.
не мога да коментирам, без да обиждамTzZar
Рейтинг: 862 ГневноДо коментар [#35] от "atmanpg":
Тиква под наем.Чук, говорят ти за разлика в заплащането ,за корупция , за безперспективност
Ох леле
Рейтинг: 294 НеутралноИ така от 1944 година насам - всеки бяга от болшевишкия коптор
atmanpg
Рейтинг: 1628 НеутралноВ западният рай няма корупция викаш?
А собствено жилище купи ли си?
И къде си лекуваш зъбите? Тук или там?
ivan_ko9
Рейтинг: 237 НеутралноМного ясно, явно хората имат доста основателна причина за да обмислят подобни решения.
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 687 ГневноГЛУПОСТИ
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общоОФИЦИАЛНО РАБОТЕЩИ СА 2 МИЛИОНА И ПОЛОВИНА 1 МИЛИОН АКО ЗАМИНЕ И ЗАКРИВАМЕ ТАЯ ДЪРЖАВА.
ТОВА СА ИНСИНУАЦИ!!!
dnevnikar
Рейтинг: 4507 ЛюбопитноUNITED EU UNION
Биг Брадър всичко знай...
Статистика?
Процент обмислящи в посока:
-- Североизточна, широка
-- Югонаизточна, ...
-- Югоназапдна, ...
-- Северозападна
"Над 1 млн. българи обмислят вариант за емиграция,
заяви Ивайло Калфин"
Resurrection
Рейтинг: 1968 ЛюбопитноСамо един милион?
Че много малко!
wre501051215
Рейтинг: 3075 НеутралноДо коментар [#56] от "Fiji":
Ами звучи като лъжа.Средната заплта е около 1000 за миналата година.Минималнта е 510.Умнокрасавци!!!
Fiji
Рейтинг: 423 НеутралноДо коментар [#65] от "yanne":
Аз не съм я правила тази статистика, официална е.
Момчил Костов
Рейтинг: 237 ГневноНе си правете труда да смятате, ние вече емигрирахме.
dnevnikar
Рейтинг: 4507 РазстроеноВИИ Маркс имени Лелина
Подлъгва ги западнал "рай",
където зор ги чака, труд без край.
Другарчета ни лековерни
подмамя там без срам, "модерно".
А раят - не баш точно тук,
отвъд предвиден е, по-друг
До коментар [#29] от "atmanpg":
Достатъчно е човек да отиде на летището. Място за радост и тъга, тези които посрещат със сълзи от радост и тъжни сълзи за тези които изпращат.Това е истината. КОлко ще мигрират е без значение , защото никой не бяга от добро
—цитат от коментар 27 на КА2
Е, когато им описват, как улиците в западният рай са павирани със злато, а парите растат по дърветата...
atmanpg
Рейтинг: 1628 НеутралноОфициална статистика за средната брутна работна заплата за 2017 г. - 1006 лв.
Това прави 6172 €/година.
http://bica-bg.org/wp-content/uploads/2017/07/2017_07_24_Tablichni_Danni_za_AOBR_preskonferentziya-БТА.pdf
Велко Мавриков
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#13] от "selqnin":
Цветанов, Манчев, Бисеров, Василева, Фидосова, Илиева и Масларова благодарят на министър Иванов за добрата работаТи сега не си ли жив?
anarhochristian
Рейтинг: 638 НеутралноВече има роботи хирурзи, роботи адвокати, роботи банкери, роботи творци и т.н. Няма да са само тия с лопатите, за които ще съжаляваме. Идеята да се облагат роботите с данъци (собствениците им, разбира се) е да се запази статуквото на евтиния ръчен труд в китай, тайван, виетнам и т.н. Робота ше произвежда повече и по-евтино от човека, но ако има данък ще се изравнят или дори робота ще е по-неизгоден (първоначалната инвестиция за цената на машината и последващото обслужване + данъка). Но всичко това е срещу естественото развитие и няма да успее.
Реката на историята ни води към промяна на икономическите откошения и нов пост-капиталистически обществен строй. Какъв ще е той е най-голямата дискусия на 21 век.
Факт е, че скоро работниците, а това значи и 90% от потребителите ще станат ненужни, но тогава на кого ще се продава? Тоест имаме нужда от промяна на основната формула на капитализма = капитал, собственици на капитала, средства за производство и собствениците им, работна ръка - в числителя, и потребители - в знаменателя (дробната черта е пазара, свободен или не е въпрос на решение на прогресорите), поради изчезване на работната ръка и поемането на функциите и от самото средство на производство. Единственият стабилен вариант, който виждам е работната ръка да се превърнат в собственици на капитала и средствата за производство, тогава цялото население ще е и потребител и собственик и ползвател. И моля ви не го бъркайте с болшевизма, там работниците не бяха собственици, а само наемници, собственик беше фикцията държава, а от нейно има номенклатурния партиен апарат, което си беше олигархически държавен капитализъм. Защото не свободния пазар (което си е значима ценност) е характерен за капитализма, а наличието на пазар, който дори и монополизиран, пак би вършил работа във формулата на капитализма, при това като есествено развитие на същия (ако не беше естествено, намаше да се налага да има антимонополни закони- неестествена човешка намеса, които да трябва да го регулират).
Аз пък искам свободно общество от свободни и достойни граждани и собственици, които да се обединяват в кооперации за постигане на своите икономически и политически интереси, поради необходимостта от укропняване на капитал и обществена тежест за постигане на по-големи цели, да обменят ресурси на свободен пазар и да еб@т майката на всеки тиранин и кандидат за такъв.
TzZar
Рейтинг: 862 ЛюбопитноДо коментар [#65] от "yanne":
Тиква под наем.средната заплата е пълна глупост, медианната е важна , тя показва реалната средна заплата .Пример в една фирма от 12 човека 10 получават 600 лева а двата шефа са си гласували 3000 лева. Средната заплата е 1000 лева, медианната е 600. Коя е по близка до действителността?!
TzZar
Рейтинг: 862 РазстроеноДо коментар [#71] от "anarhochristian":
Тиква под наем.тези проблеми капитализма ги решава по един начин, война Лошото че този път може да е последна
anarhochristian
Рейтинг: 638 Неутрално[quote#30:"proventuss"][/quote]
Кажи им го, защото аз като обясня, какви са разходите за живот в сащ примерно, с наеми, здравни и пенсионни застраховки, кредити , разхоси и данъци и ти останат 200-500$ на месец, а често и нищо, никой не вярва и бият минуси. За уловката, че колкото повече взимаш, толкова повече даваш и все си на кукичката, а ако стане нещо свързано със здравето или съд си заминал, гол те одират.
Стига гледахме само на лъскавата фасада, трябва обективно да се поднася информацията. В България има редица неща, които са по-добре от там, проблема е, че вървим със бързи стъпки, да вземем всичко лошо от там, а хубавото вместо да го вземем, да го забравим по пътя.
anarhochristian
Рейтинг: 638 НеутралноЕто това, а не размера на заплатите е основен мотив за е/имиграция, поне при повечето, които познавам.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 7001 ЛюбопитноКолко българи обмислят емиграция в Росссссссссия?
I come in peace. I didn't bring artillery. But I'm pleading with you, with tears in my eyes: If you fuck with me, I'll kill you all. Gen. James Mattisanarhochristian
Рейтинг: 638 НеутралноТака е, това е най-честият вариант и това ме притеснява най-много.
Хемингуей ли беше казал, че проблема на войната е, че копелетата която я подпалват не умират в нея. Иначе би имало естествен подбор и край на войните.
Slick
Рейтинг: 466 РазстроеноТака е, стабилността не ни понася.
''zms15783''
Рейтинг: 524 НеутралноТака е щото екскурзиите не са никак евтини, отнемат внимание и време.
С една имиграция се решават много въпроси.
Капабланка
Рейтинг: 376 НеутралноИ?Измисли ли?Щото от почти 30 години "преход", само 4-5 не ни управляваха комундетата.Ей го - вече 10 години ГЕРБ лъжат хората, че са десни, въпреки фактите и действията, които вършат!
Ти гласувал ли си за тях?Май да, а?!
selqnin
Рейтинг: 2157 НеутралноДо 80
Имам 23 годишен опит преди 1989 година и много добре познавам зъбите на комунетата, както и прадядо ми, дядо ми и баща ми/Бог да ги прости/.
Малко ми е смешно да ми обяснявате кой какъв е, но щом смятате, че имам необходимост....
Иначе предполагам, че Вие сте последният антикомунист в Отечеството, който най-добре знае и разбира политиката и винаги сте гласувал по"правилният" начин!
Усещането за интелектуално превъзходство най-често е измамно!!!
Булаир
Рейтинг: 643 Неутрално"... и някои положителни ефекти от миграцията – голяма част от фирмите инвестират в оборудване."
... Това ми е достатъчно, за да преценя компетентността на др. Калфин.
vzt34526152
Рейтинг: 269 НеутралноКак няма да емигрират...
Аз съм един от малкото се завърнали се след завършване на висше образование в чужбина. Не стига, че на работното място ни скапват от работа във фирма, която е много престижна на Запад, ами и дори роднините ти се отнасят презрително към теб, че си loser. Затова скоро ще се махам. За неопределно време. Отношението на хората е презрително, работата в в типичен екслплоатативен подизпълнителски български дух, дори роднините ти не са опора. Ако нямате активен социален живот и хора, на които държите, няма НИКАКЪВ смисъл да се живее в България. Затова се махам в близкото бъдеще.
Илиян Колев
Рейтинг: 1195 НеутралноДо коментар [#30] от "proventuss":
До коментар [#75] от "anarhochristian":
Има свободно движение на хора,Нормално е човек да отиде там,където му е добре по лично неговите критерии.Знаеш ли колко германци напускат или планират да напусмат Германия,щото хич не са малко,И никой нито напуска,нито избира държава.Избира начин на живот и възможности за реализация
dnevnikar
Рейтинг: 4507 НеутралноВИИ Маркс имени Лелина
Вие с др. Станишев си решхте въпросите и емигрирахте,
но ако всеки простъпи така??
Ще се изпразни територията.
Последното е хипотеза.
Факт е, че др. Калфин и маса други страдалци страдат
от патриотизм.
А вие тарикатствувате!
До коментар [#79] от "xali":
Така е щото екскурзиите не са никак евтини, отнемат внимание и време.
С една имиграция се решават много въпроси.
Роси
Рейтинг: 7590 НеутралноПоследния да загаси лампата и да вземе знамето. Тъжно, но вярно.
Peni Nikol
Рейтинг: 3325 НеутралноПриказки на стар комунист, а колко хора се връщат тук да си харчат изкараните в чужбина пенсии, това брои ли го?
Peni NikolFiji
Рейтинг: 423 НеутралноДо коментар [#69] от "atmanpg":
Според Евростат за 2017 година средната месечна заплата в България е 406 евро.
bat_plamen
Рейтинг: 5133 НеутралноИстината за чужбина е ,че не е лесно далече от Родината ,но ако човек се устрои трайно със сигурност ще живее по-спокойно и по-добре от България,защото живота у нас е тежък и изпълнен с постоянна несигурност !
Таралеж
Рейтинг: 2713 НеутралноМай се радват другарите комсомолци на парите от емигрантите? И парите ще намалеят, другари. Хората пращат за да помагат на роднини, някои да купят имот с надежда за пенсиониране в България. Но поколението ще си изживее живота, роднините ще си идат, инвестициите ще намалеят.
vzt34526152
Рейтинг: 269 НеутралноБабите са на доизживяване, някои си ги прибраха в чужбина. А децата на нашите гурбетчии не са вече българи. Който можа, изтегли и братя, сестри, братовчеди.
vzt34526152
Рейтинг: 269 НеутралноБабите са на доизживяване, някои си ги прибраха в чужбина. А децата на нашите гурбетчии не са вече българи. Който можа, изтегли и братя, сестри, братовчеди.