Системата "бонус-малус" - въпроси и отговори от Комисията за финансов надзор

Системата "бонус-малус" - въпроси и отговори от Комисията за финансов надзор

© Цветелина Белутова, Капитал



След като готвената наредба, с която се въвеждат поощрения и наказания за шофьорите (известна като "бонус-малус"), предизвика широк обществен дебат, Комисията за финансов надзор, която я подготвя, изпрати до медиите отговори на въпросите, които според институцията най-често се дискутират. Проектът на наредбата днес е оповестен за обществено обслужване и може да бъде видян тук.


Защо системата "бонус-малус" не се сключва на името на водачите и по този начин да отчита тяхната персонална отговорност и поведение?


Защото в България задължителната застраховка "Гражданска отговорност" на автомобилистите се сключва във връзка с моторно превозно средство. Правният режим в България позволява дадено МПС да бъде прехвърляно на другиго само чрез нотариално заверен договор, като това не се отразява в регистрите на МВР. Автомобилът може фактически да бъде владян от лице, различно от вписания собственик, само на базата на писмено пълномощно и може да бъде управляван от всекиго само с устно разрешение. Така се създава реалната възможност множество на брой шофьори да предизвикат пътнотранспортно произшествие с едно МПС. Има страни в Европейския съюз, където в талона на автомобила изрично се вписват всички водачи, които имат право да го управляват, и законът не позволява водачи на дадено МПС да бъдат лица, които не са вписани в талона. Такава система позволява при сключването на застраховката реално да се отчитат характеристиките на действителните водачи на автомобила.




Система със сключване на застраховка само на водача не съществува никъде в рамките на Европейския съюз.


Европейското законодателство изисква изрично "Гражданската отговорност" да покрива отговорността на лице, което управлява кола, дори и без да е собственик. Също така трябва да се покрива отговорността на лица, които управляват съответното МПС без разрешение (например при кражба) или без валидно свидетелство за правоуправление. Това по същество налага застраховката да бъде свързана с определен автомобил.
Наред с това система на чиста персонална застраховка "Гражданска отговорност" (както при нотариуси и адвокати например) ще създаде други икономически утежнения. Да вземем за пример едно семейство, което притежава един автомобил, който се управлява от двама или повече водачи, в най-честия случай съпруг и съпруга, а и някой друг член от домакинството. Тогава за управлението на този автомобил ще трябва да се плащат повече от една застраховка.


При сега съществуващата нормативна уредба не е възможно задължителната застраховка "Гражданска отговорност" да се сключва само на името на водача и съответно механизмът на системата "бонус-малус" не може да отчита единствено и само поведението на даден водач.


Защо малусът достига до 400%, а бонусът само до 25%?


Системата следва да остане платежоспособна и да покрива настъпилите щети от застрахователни събития и след въвеждането на "бонус-малус". Това означава, че по-малкият приход от добросъвестните шофьори следва да се компенсира от по-голям приход от тези, които са извършили нарушения на пътя. Съгласно предоставената от МВР статистика по-голямата част от водачите са изрядни и нямат регистрирани нарушения или причинени вреди и чисто математически процентът "бонус" няма как да бъде по-голям от процента "малус". Очаква се по-голямата част от собствениците на автомобили да бъдат в бонус класовете и да имат намаление на премията. Тяхното намаление трябва да се компенсира с увеличението, плащано от по-тесен кръг хора, което обуславя и по големия процент на увеличение.


Защо се наказват добросъвестни купувачи на автомобили, с които са извършени множество пътнотранспортни произшествия или административни нарушения?


Ако "бонус-малус" класът на автомобилите не се запазва, системата ще бъде заобикаляна много лесно чрез формално прехвърляне на други лица без нарушения, различни от шофьора с много нарушения. Например при натрупани много нарушения баща може да прехвърли автомобила си на своето малолетно дете или на друг близък роднина, който няма регистрирани нарушения.


При покупка на автомобил се предвижда купувачът лесно и бързо да може да получи информация от Гаранционния фонд за статуса на автомобила, който го интересува, и да прецени дали да купи тази кола, или да иска отстъпка от цената, която да покрие разходите му за по-скъпата застраховка. Това ще бъде и допълнително утежнение за собственика на автомобил, който допуска много административни нарушения или причинява много вреди при управлението на автомобила, защото този собственик ще бъде затруднен да продаде автомобила си.


Защо системата няма да се прилага за автомобили държавна и общинска собственост?


Тези автомобили се застраховат на базата на обществени поръчки, в които всички превозни средства се застраховат по списък, а не индивидуално и по средна цена. На практика системата "бонус-малус" много трудно би могла да бъде съвместима с механизма на обществената поръчка. В някои от държавните ведомства дори не се обявяват индивидуални данни за МПС, за които се сключват застраховките, и по този начин не може да се проследи индивидуална история за тези конкретни МПС.


Защо при старта на системата и изрядните шофьори, и тези с нарушения ще тръгват от равни позиции?


Защото е приложен принципът, че човек трябва да е информиран предварително за евентуални неблагоприятни икономически последици за него от настъпването на промени в нормативната уредба. Чисто логически изрядните шофьори ще имат интерес да останат с такова поведение на пътя, а нарушителите да коригират своето поведение.

Коментари (235)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    Тия "аргументи" не издържат и пред първокласник, а оневиняването на престъпниците при приравняването, си е бая бонус. От затвора ще вади.

    мурзилка
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8027 Гневно

    Всичко е ясно :
    Бонусът за тях - малусът за нас !

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    Напълно формални и неубедителни отговори като този за колите по обществена поръчка- откровено отговарят че НЕ СПАЗВАТ Закона и го нарушават във вреда на обществото. АМА НЯМА ПРОКУРАТУРА !!! НЯМА И КФН !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    Все още не щат да покажат каква статистика им е представена от МВР и доколко КФН, имат образователният ценз да извеждат валидни и приложими конструкти на нейна база.

    мурзилка
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    Аз питам друго : В коя европейска държава има СЪЩАТА система Бонус Малус ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    Абе това с "виновната кола" е върха на сладоледа...

    България ще стане морга от "виновни коли", а новия внос на таралясници от вън ще процъфтява, те всичките са чисти...

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    Умниците в КФН да кажат : Правят ли разлика между нарушение на ППЗДвП и ПТП
    и на какво основание вкарват всички нарушения в системата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 454 Весело

    Като гледам системата от бонус-малус може набързо да стане бонус-фалос.

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    Иначе ако трябва да сме честни, тя системата е осрана още на ниво ЕС.

    Погледнете си зелената карта. Там застраховката е пак на автомобила, а не на шофьора, а това е документ признат в ЕС.

  10. 10 Профил на Сумашечая обезяна
    Сумашечая обезяна
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Имате грешка в заглавието и статията....
    Системата се казва

    БОНУС- ФАЛОС

    *за кой е фалоса го знае всяко хлапе

  11. 11 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2439 Неутрално

    Системата "бонус - малус" е вторичен въпрос. Основният въпрос е защо ВКС не изработи и методология за компенсациите, която да се прилага от всички съдии, уеднаквявайки практиката им. Дали пазят "право" за свои хора като Стависки, САПАРД и подобни?

  12. 12 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1519 Весело

    Незнам за вас, но аз от сутринта се смея, че сълзи ми текат от очите. Хората вече дадоха много хомофобско име на това произведение.
    "КФН провежда обществено обсъждане на Наредбаъа за системата "анус-фалос"'.

  13. 13 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    "Също така трябва да се покрива отговорността на лица, които управляват съответното МПС без разрешение (например при кражба) или без валидно свидетелство за правоуправление."

    Демек ако някой ми открадне колата и направи катастрофа с нея. Това ще се води на досието на автомобила. И щетите трябва да се покриват от застраховката на автомобила.

    Е баси логиката - нямам думи просто.

  14. 14 Профил на ejl15566519
    ejl15566519
    Рейтинг: 70 Неутрално

    При ПТП колите трябва да бъдат съдени и да излижават присъди !

  15. 15 Профил на deviant
    deviant
    Рейтинг: 785 Неутрално

    "Очаква се по-голямата част от собствениците на автомобили да бъдат в бонус класовете и да имат намаление на премията. Тяхното намаление трябва да се компенсира с увеличението, плащано от по-тесен кръг хора, което обуславя и по големия процент на увеличение." - прави се опит да се пробута стария трик от статистиката : средностатистически всички ядат свинско със зеле ,като едните само зелето ,другите свинското. Реално и най-дребния фиш те лишава от бонус ,следователно не само се пазят старателно интересите на застрахователите ,но се отваря и вратичка за растеж на печалбите. Ориентирането на критерия към колата прави системата изключително сложна и е ясно кой ще плати сметката.

  16. 16 Профил на Сумашечая обезяна
    Сумашечая обезяна
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#13] от "realguru":

    Не само, този "риск" бъди сигурен ще го плащаш ТИ ,защото ще бъде включен в изчисленията на риска....

  17. 17 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    Ако продължавате така, Бойко може и да не издържи на тези безобразия.

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3868 Неутрално

    Най-правилно е застраховка на водача! Водачът е този, който нарушава правилата, а не автомобила!

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3868 Любопитно

    Ако продължавате така, Бойко може и да не издържи на тези безобразия.
    —цитат от коментар 17 на 442


    И ще "хвърли кърпата"? Пак ли няма да изкара пълен мандат?

  20. 20 Профил на pale4ko
    pale4ko
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Иначе ако трябва да сме честни, тя системата е осрана още на ниво ЕС.Погледнете си зелената карта. Там застраховката е пак на автомобила, а не на шофьора, а това е документ признат в ЕС.
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si


    Автомобилът (поне засега) не може да се САМОуправлява. Следователно трябва да се положат усилия да се търси отговорност от шофьорите!

  21. 21 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3749 Неутрално

    Ба-а-а-а-си и тъпите отговори и нефелната логика на родните застрахователи!!!
    Значи, всеки един пътен бабаит, може да си купува някаква таратайка за 2-3 хиляди лева, да си вършее на воля по пътищата и след 1-2 години, директно продава таратайката за скраб, започвайки на чисто със следващата таратайка, нов внос...!
    Останалите, дето им правят снимки покрай многото безумни ограничения по родните пътища, ще ги цакат с едни 30-40 процента отгоре, за "Добър ден"...! То всъщност, май това е основният замисъл на тази наредба, да налее едни бързи няколко стотин милиона в застрахователите...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  22. 22 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Когато системата бонус-малус не е направена 'от въздуха' а с математика :

    https://www.researchgate.net/publication/282555439_Bonus-malus_Systems_in_Vehicle_Insurance

    55.91% от застраховките са на 58.55% от номинала
    5,46% - 118,6%
    6.68% - 130.1%
    8.13% - 144.2%
    10.34% - 161.9%
    13.48% - 185.0%

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  23. 23 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1519 Любопитно

    Абе в моето ЕООД, ето е собственик на една таратайка, мога ли да обявя обществена поръчка за тази застраховка? Щом Агенция или министерство може, защо аз да не мога?

  24. 24 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 888 Любопитно

    Застраховката може да бъде обвързана с правото на ползване на СУМПС и притежателя му. НЯМА ЗАСТРАХОВАТЕЛНО СЪБИТИЕ БЕЗ ЧОВЕШКА НАМЕСА ! Ако причинителят няма СУМПС - да се дава на прокурор, след като е използвал автомобила за целта на престъпление - телесна повреда или убийство. Застраховката "Гражданска отговорност" може дори да не бъде задължителна - каското задължително ли е?

  25. 25 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Естествено, че няма (втора като бойколандия няма, топлата вода трябва да се открие отново!

  26. 26 Профил на Makq Nekoitaaizlagal
    Makq Nekoitaaizlagal
    Рейтинг: 744 Разстроено

    Понякога изглежда сюрреалистично иреално какви интелектуално низвергнати дебилесто нискочело неадекватносплескани мисловни пигмеи взимат реактивистични управленски решения, бАце !

  27. 27 Профил на qtl36551020
    qtl36551020
    Рейтинг: 358 Неутрално

    На тия па баш ,ич не им вервам

  28. 28 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Защо системата "бонус-малус" не се сключва на името на водачите и по този начин да отчита тяхната персонална отговорност и поведение? Защото автомобилите са 2 пъти повече от водачите, а това означава 2 пъти повече пари от нас за тях.

  29. 29 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Ето им идея: защо държавата просто не осигури достъп до електронното досие на всеки шофьор и МПС за лицензирани застрахователи, и да ги остави сами да изчисляват тарифите си?
    Големите фирми (клонове на чужди) като Дженерали, Групама, Алианц и т.н. със сигурност имат методика за оценка на риска. Ако ме преценят за нискорисков клиент, ще се конкурират да ми дадат добри оферти. А когото преценят за рисков - нека му искат 1000 лева, а даже и съвсем да му откажат да го застраховат.
    Пък родните мутри, като искат да вземат 200-те лева от всеки джигит, ако ще да е сгазил човек преди това или да има на негово име 20 коли, които правят нарушения из Румъния и Европа - ами да му ги вземат, пък да фалират след това като плащат обезщетения. Само надзорът да ги следи като наближи да фалират и да ги затваря навреме.
    Такава пазарна система би била много по-справедлива и ефективна от това някакъв бюрократ да ми определя колко % ще ми е бонуса или малуса. Никак им нямам вяра, че ще го сметнат по-добре от фирмите с десетилетия опит в тази сфера и със съответния софтуер и модели за оценка на риска: според години, стаж, точки в книжката, семеен статус и деца, модел на управляваното МПС, и т.н. и т.н. Който се е застраховал на Запад знае какъв дълъг въпросник се попълва.

  30. 30 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#18] от "vassilun":

    Така сие, НО какво ще кажеш да имате една кола и да платите 3 застраховки - за теб, жената която кара веднъж в месеца и тинейджъра, а?

  31. 31 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Хо-хо-хо! Ох-ох-ох! Автомобил който има бонус-малус! Тъпи, по-тъпи, Комисията за финансов надзор. Хич не е чудно, че банките се грабят. Виновни са си тези, които обаче ги траят.

  32. 32 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#21] от "tww09306483":

    Пак не си разбрал, ама пишеш. Системата е комбинирана. Освен на автомобила, ще се гледа и личното поведение.

  33. 33 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    Ето им идея: защо държавата просто не осигури достъп до електронното досие на всеки шофьор и МПС за лицензирани застрахователи, и да ги остави сами да изчисляват тарифите си?Големите фирми (клонове на чужди) като Дженерали, Групама, Алианц и т.н. със сигурност имат методика за оценка на риска..
    —цитат от коментар 29 на Камен


    Защото са в конфликт на интересите си и пак вероятно ще броят глобата за неправилно паркиране като рисков фактор, с цел да си оправдаят по-високи цени и съответно печалби.

    мурзилка
  34. 34 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Най-правилно е застраховка на водача! Водачът е този, който нарушава правилата, а не автомобила!
    —цитат от коментар 18 на vassilun


    В системата Бонус-Малус застраховката е на водача за даден автомобил. Ако семейният автомобил се управлява от двама души и двамата са застраховани. Ако се преотстъпва на трето лице в повечето случаи трябва да се съобщи на застрахователя. Те изискват обаче, това лице също да има някаква застраховка поне от две години.

  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    До коментар [#32] от "nickkal":

    Недей да ЛЪЖЕШ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 543 Гневно

    Казано накратко : анус - фалос !

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    До коментар [#33] от "Маршалов":

    или липсата на аптечка, или изгоряла крушка, липса на течност в чистачките, изгоряла крушка , зимни гуми в Бургас, несложен колан, 5км. над разрешената и т.н. и т.н. !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на igkotzev
    igkotzev
    Рейтинг: 410 Любопитно

    Свързването на застраховката с историята на колата е заради самоуправляващи се коли, които в България са хиляди.

    Едно въпросче само, как се процедира при наемане на кола под наем, споделеното шофиране, примерно при таксиджиите, шофьорите на градски транспорт или която и е да фирма в която ползват служебни коли.

    А още един въпрос - цената на застраховката защо не зависи и от възрастта на водача, от колко време има книжка, пола и дали има деца както в нормалните държави.

  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    Да питам ; ЗАЩО МАЛУСА ВЛИЗА МОМЕНТАЛНО А ЗА БОНУСА ЧАКАШ 8 ГОДИНИ !?!?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3749 Неутрално

    До коментар [#32] от "nickkal":

    Ти, като си разбрал... Я вземи обясни, какво и как комбинира?

    "... При сега съществуващата нормативна уредба не е възможно задължителната застраховка "Гражданска отговорност" да се сключва само на името на водача и съответно механизмът на системата "бонус-малус" не може да отчита единствено и само поведението на даден водач..."!

    Особено, в този цитат...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  41. 41 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    До коментар [#30] от "nickkal":

    И тримата ще имат, а тази на тинейджъра ще е златна. Много пъти се казва колко са примери европейските водачи. Примерни са, ама в по-голяма степен от икономическата принуда. Ако някой има малко повече нарушения и застрахователни събития, може да се окаже, че нито едно нормално дружество не иска да го застрахова. Има обаче такива от рода на "SOS застраховка", които за един месец взимат толкова, колкото другите за година.

  42. 42 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Абе дебили с дебилите - идете и вземете нещо дето работи в някоя нормална страна и просто го препишете.
    Спрете да творите, щото само отпадък излиза! Чеп за зеле не става от вас...

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  43. 43 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Всичко е ясно :Бонусът за тях - малусът за нас !
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    Корекция: ФАЛОСЪТ

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  44. 44 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    До коментар [#20] от "pale4ko":

    Факт. Просто казвам, че още на ниво ЕС положението е осрано, защото там е заложено колата да е със застраховка. Виж си зелената карта.

    Ако имаш само лична застраховка, а колата няма, най-вероятно ще имаш проблем да караш тази кола из целия ЕС.

  45. 45 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2326 Весело

    До коментар [#32] от "nickkal":Ти, като си разбрал... Я вземи обясни, какво и как комбинира?"... При сега съществуващата нормативна уредба не е възможно задължителната застраховка "Гражданска отговорност" да се сключва само на името на водача и съответно механизмът на системата "бонус-малус" не може да отчита единствено и само поведението на даден водач..."!Особено, в този цитат...!
    —цитат от коментар 40 на tww09306483


    Хубус, значи нямаме подходяща нормативна уредба за бонус-малус какъвто би трябвало да бъде, ама все пак ще Ви го набутаме.

    мурзилка
  46. 46 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    До коментар [#42] от "traveler1":

    Ами ако се огледаш, то и в останалите държави е същия буламач нормативно. Поне за Франция и Германия със сигурност, ГО е смесица между водач и кола... Сега дали има тая феноменална глупост да се наследяват греховете на колата при покупко-продажба, това незнам.

  47. 47 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2477 Неутрално

    До коментар [#24] от "Тони КОСТОВ":

    Значи:

    1. Кола може сама да причини вреда - например като и гръмне газовата бутилка докато си седи на паркинга.
    2. Според Европейските норми, застраховката трябва да покрива случаи, от сорта - дете се качило на кола и убило някого. Тогава застраховката на колата покрива щетите.

    Пак казвам, системата е кенеф, но е забъркан още на ниво ЕС. Голяма част от правилата се спускат от там, погледнете си сертификата Зелена Карта, той се води на колата и документ утвърден в ЕС!

  48. 48 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Просто казвам, че още на ниво ЕС положението е осрано, защото там е заложено колата да е със застраховка. Виж си зелената карта.
    —цитат от коментар 44 на niakoi_si

    Всяка кола си има собственик и ако тя се намира на обществен път, той трябва да я застрахова. Ако някой друг иска да я кара редовно, той също трябва да има застраховка за нея.

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Весело

    До коментар [#48] от "gianni":

    Е те сега откри топлата вода. А ако е на паркинг в МОЛ какво ще кажеш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#35] от "КМЕТ В СЯНКА":

    чети преди да пишеш... цитат от проекта за наредба
    (6) За причиняването на всеки инцидент по смисъла на ал. 4 се определя по-висок рисков
    бонус-малус клас на:
    1. моторното превозно средство, с което е бил причинен инцидентът,
    2. собственика– физическо лице на моторното превозно средство по т. 1 и на
    3. водача, отговорен за причиняването на инцидента, когато е различен от собственика.

  51. 51 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1136 Весело

    В нормалните страни ГО си е на водача и се издава на книжката. А Каското на колата.
    Ако не си си подновявал всяка година ГО в Ю.Кореа могат да ти сложат стойност като на новобранец и даже да поискат да вземеш часове по кормуване. И ГО е в зависимост от класът автомобили които управляваш. Ако си с категория Д+Е е най-голяма тъй като ако направиш катастрова с автобус щетите могат да се окажат ... Там хората не вземт категория ей тъй да има.

  52. 52 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2107 Любопитно

    Има ли пречка, ако някой си хвърли колата за скрап, отписана от КАТ, след това негов роднина да вземе същата бракувана кола и да я регистрира отново?

  53. 53 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 584 Неутрално

    За пореден път им лъснаха задниците.

    Изумително е как такива некадърници заемат длъжности с години!

    А че законът е абсолютно пробит мисля вече и първокласниците разбраха.

  54. 54 Профил на Vanio Kertikov
    Vanio Kertikov
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#17] от "442":

    НАЛИ ТОЙ ГО ПРАВИ ,ИСКА КВАРТАЛ В МАДРИД

  55. 55 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Имам въпрос, какво става при покупка на кола на старо от чужбина???

    май ще се усетят че са некадърници и предложенията им са тъпи, ама нали шефката си има няколко служебни лимузини и си осигури голям бюджет, това е важното.
    и как така в цяла европа са го измислили малусът да си върви с шофьора само в БГ нямало как да стане?

  56. 56 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#40] от "tww09306483":

    за още един пишещ, но не четящ....
    Чл. 6. (1) Когато класът за бонус-малус на моторното превозно средство и на неговия
    собственик са различни при сключване на задължителна застраховка „Гражданска
    отговорност“ на автомобилистите се прилага по-високият клас. Когато едно физическо
    лице притежава повече от едно МПС и собственикът и МПС са с различни бонус малус
    класове се прилага най-високият клас от всички.
    (2) Когато МПС е собственост на юридическо лице се прилага само класът за бонусмалус
    на МПС.
    (3) Когато едно МПС е собственост на повече от едно лице, при сключване на
    застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите се прилага най-високият
    клас от класовете за бонус-малус на всички съсобственици и на моторното превозно

  57. 57 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#13] от "realguru":

    Споко...
    (7) Когато инцидентът е причинен с моторно превозно средство, управлявано от лице, което не е негов собственик ал 6, т. 1 и 2 не се прилагат, ако към момента на причиняване на вредите, съответно на причиняване на административното нарушение или престъпление, моторното превозно средство е било противозаконно отнето.

  58. 58 Профил на hco08550280
    hco08550280
    Рейтинг: 34 Неутрално

    Аз съм за!
    За мен не се променя нищо, защото не правя нарушения. Карам около 20к км на година.

  59. 59 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 625 Неутрално

    аргументацията на КФН, само доказва тяхната некомпетентност и накадърност, липсва на всякакъв мисловен процес, непознаване на пазара и липса на желание и воля да изпълняват своето едно от своите основни задъжения и мисия по закон: защита на интересите на застрахованите лица.

  60. 60 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#41] от "gianni":

    Що ревем тогава? Да става 1000лв. за всички и ОК....

  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Любопитно

    До коментар [#50] от "nickkal":

    Как ще определиш малуса на един автомобил на МВР и на водачът му. или на някой от градския транспорт

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Весело

    До коментар [#54] от "Vanio Kertikov":

    Или пък е хвърлил око на Саграда Фамилия !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 63 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    До коментар [#58] от "hco08550280":

    Имаш ли златен талон ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  64. 64 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    До коментар [#60] от "nickkal":

    И как ще оправдаеш тия 1000 лева . Да не ви приседне на гробарите ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  65. 65 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#61] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Това ли ти е проблема? На водача е ясно. Друг случаен водач може ли да подкара патрулката или автобуса? От този отговор произлиза и ненужността на малуса на такова МПС!

  66. 66 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Весело

    До коментар [#50] от "nickkal":

    Видя ли че лъжеш. Сам се освети.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  67. 67 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#66] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Да , не вдяваш! Факт!

  68. 68 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    До коментар [#65] от "nickkal":

    Кое е ясно - дай ми писан текст умньо !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    До коментар [#67] от "nickkal":

    Къде са спазени принципите за равнопоставеност и справедливост , мамин !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#68] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Малчо, цитирал съм ти текстовете от прослувутата Наредба. Ако не можеш да ги разбереш, съжалявам, нормално. Напъни се прочети проекта!

  71. 71 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Откъде, на къде ще става за всички 1000 лева. На един може да е 300, на друг 600, а трети може и никой да не иска да застрахова. Иначе наистина, с въвеждането на системата Бонус-Малус като цяло застраховките ще се вдигнат.

  72. 72 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Щял дя прехвърли колата на непълнолетното си дете??? и така да заобиколи закона, т.е. ако извърши нарушение автомобил собственост на човек без книжка, МВР няма да търси извъшителя, така ли да разбирам? в нормалните държави просто задължават собственика да разкрие, кой е бил водача и ако не го направи има големи глоби

  73. 73 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#71] от "gianni":

    Неизбежно е. По-високи обезщетения=по-високи премии.

  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    До коментар [#70] от "nickkal":

    Ти не можеш да ги разбереш -
    (2) Когато МПС е собственост на юридическо лице се прилага само класът за бонусмалус
    на МПС.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#74] от "КМЕТ В СЯНКА":

    МВР е юридическо лице, или Общината?

  76. 76 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 625 Неутрално

    не разбирам, ако направя нарушения и продам колата за да си купя нова: аз нямам малус а тъпака на който съм я продал има 400%. Така ли излиза?

  77. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    До коментар [#73] от "nickkal":

    И къде са записани тези по-високи обезщетения ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  78. 78 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    До коментар [#49] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И нея трябва да я застраховат дрогарьо. Има европейски държави, които изискват не само колата да е спряна от движение и да ти е в двора. Искат да няма колела, гориво и акумулатор. По улиците на тези държави, много рядко ще видиш това което го има у нас. Пред всеки блок да има коли които не са мръдвали от години или семейства с по пет автомобила от 1500 лева.

  79. 79 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Какво не разбираш? Полицая който е причинил ПТП със слъжебната кола, ще плаща по-висока гражданска за личната. Гражданската за МВР ти обясниха че е по съвсем друг начин...обществени поръчки и т.н.

  80. 80 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    До коментар [#75] от "nickkal":

    Градския транспорт Е ! За първостепенни разпоредители нещо чувал ли си ? НЕК какво е ? Енергодружествата и Топлофикация КАКВО СА !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  81. 81 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 625 Неутрално

    и пак да питам. когато си купиш кола на старо от чужбина, ще трябва ли да ходиш в тамошното МВР да искаш информация за всички нарушения на колата на продавача (което няма как да получиш) за да и направят оценка по българската бонус малус система или ще са със 100% като новите коли.
    Щото ако ще е като за новите коли , вместо директно на малолетния си син ще прехвърлям колата на някоя румънскяа или гръцка фирма и после си я после на малолетно дете и готово, няма малус

  82. 82 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    До коментар [#76] от "ikapitan":

    И двамата имате малус, за да е пълна паничката на обръчите .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  83. 83 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":
    На основание, че всяко нарушение на правилата за движение по пътищата оказва влияние на общата безопасност. Напр. паркирал си на по-малко от 5 метра от кръстовище. Според теб защо е правилото и иима ли отношение към видимостта на пътя и до какво би довело масовото нарушаване само на това правило. Превишил си максимално допустимата скорост - не е настъпило ПТП, но с това си застрашил останалите участници и си увеличил риска от ПТП. Изобщо, всяко нарушение на правилата за движение има пряко отношение към безопасността и увеличава риска от настъпване на застрахователно събитие. Правилно са решили точките да следват и водача и автомобила. Тариката ще регистрира автомобила на баба си, коята никока не го е карала. Той ще кара като джигит на пътя, а ако се отчитат само нарушенията на собственика, ще ползва бонус. Ако пък застраховката следва водача, ще се разпищите, че семейството ви ползва един автомобил - ти, жена ти, синът ти и т.н., а вместо една застраховка за единствения автомобил, който ползвате, ще трябва да платите няколко. Освен това, за цената на застраховката има значение мощността на автомобила. Една ще е цената, ако управляваш скутер, друга ще е ако управляваш влекач. В Германия напр., при определяне цената на застраховката, която покрива също автомобила, декларираш при сключването й, че автомобилът няма да се управлява от лица под определена възраст - 23 години или нещо подобно. Ако при извършена проверка бъде установено, че е нарушена тази рестрикция, застраховката не става недействителна, но собственика плаща по-високата цена и май имаше някакви допълнителни тежести. Правилно са решили.

  84. 84 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 461 Неутрално

    За нас "бонус-малус",за застрахователите-"печалбус максимус"!

  85. 85 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    До коментар [#78] от "gianni":

    Ами уточнявайте ги тия неща бе комунета !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  86. 86 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#47] от "niakoi_si":

    Приятел, никой няма да те чуе. Тука е пълно с умници, а всички останали са тъпанари.Така че не си губи времето. Освен това директивате е хейт на всичко.

  87. 87 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 625 Неутрално

    "Съгласно предоставената от МВР статистика по-голямата част от водачите са изрядни и нямат регистрирани нарушения или причинени вреди"

    нали малусът следва автомобила? какво ме интересува статистиката за водачите? дайте статистика за автомобилите какъв е процентът "изрядни" автомобили

  88. 88 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    До коментар [#81] от "ikapitan":

    Там няма подобни малоумщини !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  89. 89 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#61] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Ако беше прочел, нямаше да питаш - "Защо системата няма да се прилага за автомобили държавна и общинска собственост?" е предпоследния и точно тук трябваше да имаш възражения. Не може да се прилага за ЮЛ и търговците, а за държавата и общините - не. Трябва да се прилага и това ще мотивира служителите да не нарушават правилата. Аз ако съм началник, хич не бих търпял някай да увеличава разхода ми за застраховки. Първо - няма да получи бонус, а ако продължи с безобразията - ще го сменя. Това правило трябва да е валидно както за търговците, тъй за държавната и общинска администрация.

  90. 90 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Весело

    До коментар [#83] от "zlo38528262":

    Още един "умник" !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  91. 91 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#81] от "ikapitan":

    Не става.
    (4) При придобиване на право на собственост или на право на ползване по силата на
    договор за лизинг върху МПС, което не е било регистрирано в Република България, се
    прилага класът за бонус, съответно за малус на собственика съответно на
    лизингополучателя – физическо лице. При прекратяване на регистрацията на МПС и
    последваща регистрация на също МПС класът за бонус-малус се запазва, когато
    последващата регистрация бъде направена в срок до десет години от прекратяване на
    регистрацията.

  92. 92 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Весело

    До коментар [#89] от "zlo38528262":

    Ами попитал съм го драги по-горе. Ама не си чел внимателно. Освен това попитах как ще се прилага бонусмалуса и за водачите на освободените от системата ПС.
    Тоест ти винаги си на пангара а ченгето кара и нарушава на воля без последици - как ти се струва.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  93. 93 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Весело

    До коментар [#91] от "nickkal":

    Ами пак не си разбрал.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  94. 94 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Любопитно

    До коментар [#83] от "zlo38528262":

    Ти знаеш ли правилата за изпреварване ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  95. 95 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Темата е много интересна и много забъркана. На първо място имаме застраховка, която е задължителна и това значително изкривява пазара. От тук насетне, независимо дали застраховаш водача или автомобила, все ще има изкривяване и възможности за злоупотреби. От друга страна, няма как да се гарантира, че всеки пострадал ще бъде обезщетен по друг начин, освен със задължителна ГО. Излиза, че в това "уравнение" винаги ще има изкривяване, защото то е заложено в "условието на задачата".

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  96. 96 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4416 Неутрално

    Бонус-малус, ала - бала... Докато не се регламентира законово и изрично да се запише, кои роднини имат право на обезщетение и затрахователят директно да им го плати, без да се наемат адвокати и без да се водят съдебни дела, ще ставаме свидетели на подобни неща:
    "Съдът беше присъдил 94 хиляди лева обезщетение на двама души, които се оплакаха, че накрая са получили общо само 12 хиляди лева. Останалото е било задържано като хонорар от адвоката" (в. Капитал, интервю със Светла Несторова от АБЗ)
    В този случай адвокатският хонорар е 87%, а до близките на загинал при катастрофа са достигнали по-малко от 13%."?!

  97. 97 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#92] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ченгето няма да има последици, само ако няма лична кола! Наистина не вдяваш? Ама такава е ситуацията за всеки. В единия случай ще го отнесе собственика на МПС, в другия...зависи.

  98. 98 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    До коментар [#78] от "gianni":Ами уточнявайте ги тия неща бе комунета !!!
    —цитат от коментар 85 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, имаш очевиден прогрес, разбрал ли, че да си комунде е лошо. Надявам се, че един ден ще започнеш да обиждаш на руснак, а защо не и на путлерист.

  99. 99 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 739 Неутрално

    "Съгласно предоставената от МВР статистика по-голямата част от водачите са изрядни и нямат регистрирани нарушения или причинени вреди"нали малусът следва автомобила? какво ме интересува статистиката за водачите? дайте статистика за автомобилите какъв е процентът "изрядни" автомобили
    —цитат от коментар 87 на ikapitan


    Ай да те питам като си такъв експерт следния въпрос. След като най-важен е водача кво прайм с хора, които управляват служебни коли, а нямат лични? Или подказус - бай Ставри кара фадрома или камион във фирмата, в която работи. Естествено няма лична фадрома или камион и не прави ГО на фадрома или камион - ок ли си да си ги сключва на лични разноски пък фирмата да му ги осребрява? Ако застраховаме водача, цената моментално скача рязко, защото с масовата категория Б можеш да караш от 800 см3 до 5000 см3, та дори и товарни до 3.5 т. Така че недей много мечта да не се застрахова и МПС.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  100. 100 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#83] от "zlo38528262":

    Ако хипотетично приемем, че застраховка ГО ще се сключва за водач, а не за автомобил, то от значение е поведението на водача и доколко това поведение на пътя е "рисково". Ако вземем Вашия пример с неправилно паркиране в зоната на кръстовище, то какво значение има, каква е мощността на паркирания автомобил?

    По отношение на множеството водачи на един семеен автомобил, то в този случай не е проблем застрахователите в рамките на един конкурентен пазар да предлагат семейни отстъпки или по друг начин да отчетат, че водач, който не шофира, не представлява риск (Ако се абстрахираме от факта, че велосипедистите и пешеходците също могат да предизвикват произшествия и да нанасят щети. Този риск и към момента не е покрит.) Проблемът е, че едновременно имаме задължителна застраховка и липса на конкурентен пазар, заради ограничения вход в този пазар.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK