
© Reuters
Американската компания "Мередит" (Meredith) съобщи днес, че ще продаде списание "Форчън" за 150 милиона долара в брой на тайландския бизнесмен Чатчавал Джараванон, предаде "Ройтерс", цитирана от БТА. Изданието сменя собственика си за втори път тази година.
Списанието, което е най-известно с класацията си "Форчън 500" бе придобито от "Мередит" като част от купуването на "Тайм инс" (Time Inc) през януари за 1.84 милиарда долара. Американската компанията се опитва да се освободи от някои от печатните си активи, тъй като се стреми да ограничи разходите и да плати натрупаните дългове.
През септември "Мередит" обяви, че продава списание "Тайм" на основателя на Сейлсфорс.ком (Salesforce.com) Марк Бениоф и съпругата му за 190 милиона долара в брой. Сега компанията уточни, че ще използва парите от продажбата на "Форчън" за изплащане на дългове, които очаква да бъдат намалени с 1 милиард долара през финансовата 2019 година.
По-рано тази година "Мередит" обяви, че съкращава около 200 души като планира закриване на още 1000 работни места.
Купувачът на "Форчън" е свързван най-вече с компанията "Чароен Покпханд груп" (Charoen Pokphand Group) - бизнес конгломерат с дялове в тайландските телекомуникации, хранителния сектор, търговията и автомобилния сектор. Очаква се сделката да бъде приключена тази година.
plamen_b
Рейтинг: 1021 НеутралноВсе по-трудно е за старите медии да издържат на конкуренцията на интернет - с огромно количество безплатна информация (някоя - с добро качество) и възможност рекламите да бъдат много по-ефективни, защото са насочени към конкретния читател.
Боян Таксиров
Рейтинг: 1948 НеутралноДо коментар [#1] от "plamen_b":
А манипулациите да бъдат още по ефективни по същата причина...
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
deaf
Рейтинг: 3313 НеутралноДо коментар [#1] от "plamen_b":
Ама те са си същите медии,само че се разпространяват на друг носител.
Роси
Рейтинг: 8495 НеутралноАзиатците завладяват света.
boevbisser
Рейтинг: 3411 НеутралноТайландците едва ли преследват чисто бизнес цели с покупката на сериозна медия, по-скоро си купуват престиж.
Същото направи и Джеф Безос, като взе Уошингтън Поуст - един от стожерите на свободната преса.
При наличието на интернет все по-трудно е да направиш или да развиваш рентабилна сериозна медия.