За повечето локомотиви в БДЖ е нужен ремонт, за да се гарантира безопасно пътуване

За повечето локомотиви в БДЖ е нужен ремонт, за да се гарантира безопасно пътуване

© Велко Ангелов



Повечето локомотиви, с които разполага дружеството "Пътнически превози" в БДЖ, се нуждаят от ремонт, за да се гарантира безопасността при пътуване. Това се разбра от думите на транспортния министър Росен Желязков пред "Нова телевизия".


По думите му от 154 локомотива в движение 128 са с пробег на лимита си, което означава, че се нуждаят от ремонт, за да се гарантира безопасността. Желязков обаче обяви, че нямало да допусне компромиси със сигурността. Не бе попитан и не каза как ще стане това при техническите проблеми в компанията.


Тъкмо вътрешен одит, свързан с ремонта на подвижния състав в БДЖ, стана повод миналата седмица ръководството на холдинга да подаде оставка. Министърът разказа, че служител на компанията пратил одита на ДАНС предварително, вместо това да направи ръководител на компанията.




Сега Желязков е назначил одит от Министерството на транспорта в "Пътнически превози", който се очаква да приключи до края на месеца. Не се разбра какви мерки ще се вземат за подобряване на ситуацията в БДЖ, но призна, че има "невъзможност да се изпълнява графикът", няма система за планиране, забавени са ремонти. "Оптимизацията е неминуема", обяви министърът, без да влиза в детайли.


В края на седмицата Европейската комисия задейства няколко наказателни процедури срещу България, като една от тях е свързана тъкмо с безопасността при железопътните превози. Посочва се, че България не прилага напълно директивата, изискваща от държавите членки да създадат разследващ орган, който да е независим. В отговор министърът посочи, че има такова звено, но то е в рамките на транспортното министерство.

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 532 Весело

    Ами то ЦЯЛОТ БДЖ е за капитален ремонт не само локомотивите.
    Ама проблемът с БДЖ май ще се реши кардинално само с подмяна с НОВИ

  2. 2 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3704 Неутрално

    БДЖ наистина потвърждава максимата, че държавата е много лош стопанин. Тук има едно недостроено локомотивно депо, което ерозира от 30 години, колкото е възрастта на демокрацията.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Неутрално

    До коментар [#2] от "Judjuk":

    Къде е това ТУК !?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10900 Неутрално

    Най-добре е БДЖ да фалира и да бъде прочистено от проблемите издъно...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    Добре, че служител, на който му е писнало да гледа как се източва компанията е пратил одита, защото ако го бяха "гримирали" ръководителите, всичко щеше по документи да е Ок, компанията във перманентен фалит, а ръководството още да е на софрата.

    Няма ли и в Общината да се намери един съвестен служител, който да измие срама от калинките от партийните квоти?

  6. 6 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    Това ние го знаеме много добре. Основния въпрос трябва да бъде чий го крепи петербурски повече от 10 години там?

  7. 7 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2124 Неутрално

    До коментар [#1] от "ЙЕИ":

    Според мен е късно за ремонт. БДЖ е тотална щета и в НОРМАЛНА страна, "ръководството" (всъщност безхаберници) нямаше вкупом да подава оставка, а вкупом да бъде арестувано.

  8. 8 Профил на De Michelis
    De Michelis
    Рейтинг: 832 Неутрално

    До коментар [#1] от "ЙЕИ":

    Не само локомотивите на БГЖ, не само БДЖ-то, а цялата държава се нуждае от генерален, и капитален ремонт.
    Всъщност не, понеже ремонтът предполага поправка на старото. Няма нужда от поправка!
    Събаряне до основите, или поне до първия етаж, и почваш отначало.
    Докато не сме изтървали последия влак.
    Кито вече е композиран, и всеки момент се очаква да потегли.Твърде вероятно без България!!!!

  9. 9 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    Източникът:
    "Росен Желязков: Протестите за цените на горивата не са адресирани към правителството" - https://nova.bg/news/view/2018/11/12/231655/росен-желязков-протестите-за-цените-на-горивата-не-са-адресирани-към-правителството/

    Двете интерпретации, тук и в 24 часа, служат не за оценка на завърналият се "отлюспен" от ОФ-то на Станишев за костинбродските избори, а за оценка на медиите.
    https://www.24chasa.bg/novini/article/7148210

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Гневно

    До коментар [#9] от "plebs":

    И кой е виновен другарю министър ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2222 Неутрално

    БДЖ наистина потвърждава максимата, че държавата е много лош стопанин. Тук има едно недостроено локомотивно депо, което ерозира от 30 години, колкото е възрастта на демокрацията.
    —цитат от коментар 2 на Judjuk


    Въпросът не е в непостроеното лок. депо.
    По-големият проблем е, че у нас има изкючително много локомотивни депа.
    Въпреки свиването на обема работа, те продължиха да функционират.

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Гневно

    До коментар [#11] от "4ort":

    И ти си виновен за тежкото състояние. По цял ден дращиш по форумите през работно време. Аман от търтеи на държавна хранилка.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    Стигнали сме до важно решение, дали да изхвърлим юргана, или да го дезифекцираме и почистим от бълхите.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  14. 14 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 935 Гневно

    "България не прилага напълно директивата, изискваща от държавите членки да създадат разследващ орган, който да е независим. В отговор министърът посочи, че има такова звено, но то е в рамките на транспортното министерство"

    Този министър не знае значението на думата "независим", какво остава за всичко останало! Как може органът да е независим, като е подчинен на министерството?!

  15. 15 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3704 Неутрално

    До коментар [#2] от "Judjuk":Къде е това ТУК !?!?
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    Няма ти кажа!

  16. 16 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3704 Неутрално

    Най-добре е БДЖ да фалира и да бъде прочистено от проблемите издъно...
    —цитат от коментар 4 на penetrating


    Ако БДЖ фалира, ще останем без влакове.
    Ако Козлодуй фалира, ще останем без ток.
    Ако ВК фалира, ще останем без вода.
    Ти на кого разчиташ, на мутрите или на олигарсите? Там където има частни кабели и частни водопроводи, хората реват.

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9017 Неутрално

    Московски какво е правил два мандата. За всеки министър , всичко почва отначало.

  18. 18 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 935 Любопитно

    По-големият проблем е, че у нас има изкючително много локомотивни депа.
    Въпреки свиването на обема работа, те продължиха да функционират.
    —цитат от коментар 11 на 4ort


    Май в този форум можем по-добре от ръководството на БДЖ да разработим концепция за развитието на БДЖ. Фалитът изглежда е неизбежната и най-добрата следваща крачка. После какво следва? Коя част от бизнеса има право на живот? По кои дестинации пътническите превози на БДЖ могат да се конкурират с авиационните и автобусните превози? Може би, товарните превози имат по-добри перспективи?

  19. 19 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    До коментар [#1] от "ЙЕИ":

    Така е, защото 25 години по времето на т,нар. демократичен преход БДЖ умишлено бе водена към фалит. Притежаваше вагоностроителни заводи, локомотивни депа за ремонти на локомотиви. Къде са те сега? Локомотивите, които БДЖ притежава са от Тодорживково време. Само пътническите мотриси нямат локомотиви и нови са само закупените с кредит "Сименс".

  20. 20 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Веднъж пътувах в мотриса Сименс от Пловдив до София на първи ред зад машиниста.Вратата беше отворена и си говореха с началник влака.
    Машиниста беше от Пловдив и каза,че в София помолил за шлосер заради някаква повреда,но софийските жепейци му казали да се оправя сам.

  21. 21 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    До коментар [#1] от "ЙЕИ":Не само локомотивите на БГЖ, не само БДЖ-то, а цялата държава се нуждае от генерален, и капитален ремонт.Всъщност не, понеже ремонтът предполага поправка на старото. Няма нужда от поправка!Събаряне до основите, или поне до първия етаж, и почваш отначало.Докато не сме изтървали последия влак.Кито вече е композиран, и всеки момент се очаква да потегли.Твърде вероятно без България!!!!
    —цитат от коментар 8 на ohg30520577


    Абсолютно верно!
    Обраснала с мафия /партийна и класическа/ държава се ремонтира от корен!
    Само да не правят ремонта корнелчетата, опазил ни Бог!
    Ако това не се случи, чака ни специално скорост, не втора, а трета скорост в Европа, което си е изхвърляне зад борда!
    Сегашният "десен" Борисов си мисли, че европейците са по-глупави от него и цялата симулация на реформи се приема за действителна.
    Всичко е до време и Европа няма да налива пари в каца без дъно, всъщност във вашите джобове, Бочко!
    Де да беше само БДЖ...

  22. 22 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Години наред компанията се източваше (печелившите дейности се раздадоха на наши хора), държавата не покриваше задълженията си и т.н.

    Всъщност ние нямаме държава, защото тя е абдикирала от куп дейности, като се започне от сигурност (това ако е полиция нашето...) и се свърши с БДЖ.

    При приватизация, доста линии ще бъдат закрити и транспорта на доста хора ще бъде оставен в ръцете на откровени престъпници, които ще возят със стари бракми на безбожни цени - първа стъпка към феодализма.

  23. 23 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#14] от "plamen_b":

    Ако всички жп оператори бяха частни, звеното МОЖЕ да е в министерстовот.
    Но НЕ МОЖЕ лявата ръка да проверява дясната - т.е. министерството е принципал на най-големия жп оператор и същевременно е контрольор(като ДАИ).

    Така че за независимия орган има 2 решения. - приватизация на оператора или създаване на НЕЗАВИСИМ орган извън министерството.
    Ама ние за жп оператора нямаме свестни кадри, камо ли за независим разследващ орган

  24. 24 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2309 Неутрално
  25. 25 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Ми действайте, моята кола когато се развали отива в сервиз, не пиша статии по вестниците...

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  26. 26 Профил на 1984
    1984
    Рейтинг: 668 Неутрално

    нали затова всички важни неща са държавни, да зависиш от тях и да те управляват и плащат колкото да не умреш и да те държат беден , само техните 400 хил. хрантутници са по-добре- силоваци, армия , полиция и др. крадци

    BG e мини империя на злото.
  27. 27 Профил на zoz03584167
    zoz03584167
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Добре че дойде нов министър,за да разберем ,че трябват нови мотриси и вагони.

  28. 28 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9079 Неутрално

    От много ремонти има нужда БДЖ и от нови локомотиви, както и пътнически вагони.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK