Менда Стоянова: Утежнения с екологичен коефициент ще имат стари и мощни коли

Менда Стоянова

© Анелия Николова

Менда Стоянова



Ако се оттегли предложението ми, "Гражданска отговорност" ще скочи два пъти, а не обратното. Това каза в сутрешния блок на БНТ председателят на бюджетната комисия в Народното събрание Менда Стоянова. Тя поясни, че чрез въвеждането на таван върху обезщетенията при смърт на пътя за широк кръг близки застрахователите няма да повишат стойността на застраховката "Гражданска отговорност", с която да поемат допълнителния финансов товар.


По думите й повишаването на данъка върху по-старите неекологични автомобили е екологична мярка, а не цели по-голям приход. Това е данък върху замърсяващите, а не върху старите автомобили, тъй като 14-годишни автомобили с екологичен стандарт Евро 4 ще получат облекчение, а основното утежнение ще падне върху старите, но мощни автомобили. Най-голямо натоварване щели да получат мощните 20-годишни автомобили.


"Нормално е бюджетната комисия да защити политиките на правителството, като отхвърли ветото на президента", коментира председателят на бюджетната комисия. Според нея промяната в Закона за местните данъци и такси е политика за въвеждане на екологичен коефициент, което не означавало, че данъкът на автомобилите не е имуществен.




Според Стоянова е спорно по какъв начин да се отчита екологичността на автомобила - дали през вида гориво, който използва, или честотата на използване. "Когато се избира начин на формирането на данъка, трябва да се взима предвид леснотата на администрирането му", коментира тя липсата на облекчение за автомобили с газова уредба или катализатори. Менда Стоянова даде пример с катализаторите, които трудно може да се проверят. "Евро категорията показва дали един автомобил независимо от горивото има системи, които пречистват", каза тя и допълни, че в имуществения данък няма как да се отчете честотата на използване на автомобилите.


По думите ѝ целта не е да има допълнителни приходи за общините, а да се въведе екологична мярка. Увеличението на данъка може да достига два пъти в някои случаи, но като обща стойност може да е малко, обясни Стоянова.


Спекулация е, че сорт бренд не влияе на цените на бензина, обясни Менда Стоянова, като по думите ѝ това няма как да се регулира. Нека се види колко е надценката на производителя и на търговеца на гориво, дори това да е антипазарно, заяви тя. "Няма да се откажем от тази идея, трябва да видим как да се извърши технически", каза Менда Стоянова.


По думите й, ако оттегли предложението си или парламентът не го гласува, това означава, че "Гражданската отговорност" ще скочи 2 или 3 пъти от сегашните ѝ размери. "България е единствената страна, в която обезщетенията за неимуществени вреди са високи, а за имуществени са доста ниски, говоря при смърт на пътя. Навсякъде по света се плащат имуществени обезщетения, които гарантират, че ако едно дете е загубило родителя си, ще получава издръжка от застрахователя - всичко това, което родителят му може да му даде", каза Стоянова.


За миналата година застрахователите са дали 283 млн. лв. за неимуществени вреди при смърт на пътя, информира тя. Чрез въвеждането на по-широк кръг близки, които имат право да търсят обезщетение от застрахователя, той се натоварва допълнително и гражданската отговорност се вдига, защото няма откъде другаде да постъпят пари, обясни Стоянова. По думите й идеята е да се сложи таван на обезщетенията на разширения кръг близки, които имат право на обезщетение при фатален пътен инцидент.


"Аз предлагам създаване на методика, която да покаже критерии, индикатори, чрез които да се определя имуществената и неимуществената вреда. Така хората могат да се насочат към имуществената, която е в много по-голям размер. Тя обаче ще бъде определена обективно. Методиката ще даде индикатори така, че да има справедливост. Няма единно, еднакво предлагане, защото няма критерии. Второ, за този разширен кръг лица да се сложи таван на обезщетението до 5000 лв. Така застрахователите няма да вдигнат гражданската отговорност", допълни тя.

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Тези май не знаят какво правят и защо го правят.

    Сега разбирам, че ако си с Евро 4 можело да плащаш по-малък данък ако се приемело това предложение.

  2. 2 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1823 Разстроено

    Щом като Мента Стоянова лансира проекто-закон за повишаването на данъка върху по-старите автомобили, можем да очакваме, че в скоро време ще предложи и друг проекто-закон. Мъжете, с по-възрастни съпруги да плащат допълнителен данък, целящ по-голям приход в бюджета на държавата!!!

  3. 3 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    Заради напъните на БСП и ДПС Герб се отказаха от всичко.
    Ще си дишаме пушеците на трошките на Европа, за да са хепи батките с жипките.

  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3980 Неутрално

    До коментар [#3] от "НеКой":

    Т.е , Герб прави това, което искат от БСП?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    "Тя поясни, че чрез въвеждането на таван върху обезщетенията при смърт на пътя за широк кръг близки, застрахователите няма да повишат стойността на застраховката "Гражданска отговорност", с която да поемат допълнителния финансов товар."

    Ролята на Менда Стоянова по въпроса е изключетилно вредна и граничи не просто с лобизъм, а директно е враг на обществения интерес:
    Самата структура на правоотношението по застраховката ГО е такава, че гражданинът търси НАЙ-НИСКАТА ЦЕНА и отива при онзи застраховател, който я предлага. Понеже знам, че при застрахователно събитие, застрахователят няма да ми плаща обезщетение на мен, а на онзи, който аз съм увредил (кучета го яли), точно затова аз търся най-евтиния застраховател (точно обратната е стратегията при каско - може премията ми да е по-скъпа, но ми е важно да ми плати на мен). Така - на пазара на ГО най-много клиенти привличат най-евтините застрахователи, КОИТО НАЙ-МАЛКО ПЛАЩАТ НА ПОСТРАДАЛИТЕ (сиреч - застрахователите с НАЙ-МУТРЕНСКИ ПРАКТИКИ). Единственият коректив на това им мутренско поведение е съдът: след като на пострадалия му прекипи и си потърси правата в съда, застрахователят бива осъден да плати дължимото ЗАЕДНО СЪЗ ЗАКОННАТА ЛИХВА ОТ ДЕНЯ НА СЪБИТИЕТО (а това най-често са няколко години). Сиреч - единственият коректив на мутренското и още по-мутренското неплащане от евтините застрахователи, това е опасението им да не бъдат съдени.
    Смятайте сега какво ще е поведението на същите тези застрахователи, АКО НА ОБЕЗЩЕТЕНИЯТА БЪДЕ СЛОЖЕН ТАВАН - дори и единственият им коректив ще бъде елиминиран. Да не говорим, че пострадалият няма да загуби правото си на пълно обезщетение (да кажем 100 хиляди при смърт). ТОГАВА РАЗЛИКАТА ОТ 80 ХИЛ. ПОСТРАДАЛИЯТ ЩЕ Я ТЪРСИ ОТ ПРЕКИЯ ПРИЧИНИТЕЛ, а той може да няма имущество и за 100 лв. Затова предложението на Менда Стоянова е просто ПРЕСТЪПНО.

  6. 6 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Случайно чух Менда сутринта. Обясненията ѝ бяха впечатляващи.

    Явно не знаят какво прВят и са се оплели като патета в калчища. Целта била да се “вдигнат данъците на много стари, но мощни мерцедеси и беемвета, понеже всички знаем какво излиза от ауспусите им”. Демек от грижа за човека било. Нито дума за това колко са тези коли и колко от тях се движат.

    А коняците от Филиповци, Столипиново и къде ли не продължават най-екологично да горят стара дограма, обувки, дрехи, незнайни въглища, сурови дърва, ПДЧ, пластмаси и всичко, което може да гори.

  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    Трябваше да обясните и комуникирате всичко това ПРЕДИ да вземете решение и лекомислено да пуснете Духа от бутилката ....вече е късно за обяснения!!!

  8. 8 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Доста нелепости има в тези аргументи. 1. Кола на природен газ на 20 години вероятно замърсява колкото нова на природен газ - защо старата да е с по-голям данък? 2. Не можело да се установи дали има катализатор - смях? Само едно навеждане отдолу и готово. 3. Стара, но малко употребявана кола не замърсява повече от нова, но употребявана. Колата на моите родители е на 20 години и... 50 000 (петдесет хиляди) километра, защото я ползват само до вилата. Та единственият ефект е натоварването на бедните хора. И това с ниските досегашни данъци по 20 лв Е ЛЪЖА: Данъкът за ОБИКНОВЕН автомобил 1700 кубика В СОФИЯ Е 110 (СТО И ДЕСЕТ!) ЛЕВА.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  9. 9 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Менда ...
    си остава Мента и това е!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  10. 10 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3574 Неутрално

    Става много интересно...! Държавата в лицето на Менда и останалата дружинка от ГЕРБ се кълне, че не можела да направи нищо, за цената бензина. Всичко в сектора на горивата всичко било пазарно и нямало как да се постъпи по друг начин с цените. В същото време, същата наша държава в лицето на Менда и компания се къса да ни обяснява, колко е загрижена за цената на застраховката. Защо не оставят всичко в ръцете на пазара? Защо се мъчат да регулират застрахователният сектор? И как се получава така, че не могат да регулират цената на горивата, но могат да регулират цените на застраховките...?!?

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  11. 11 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#5] от "inn":

    Проблемът, доколкото аз го разбирам, е не тавана, а въвеждането на още бенефициенти от твоята смърт. Като те утрепе някой джигит, изведнъш може да се окаже, че лилинчо ти, който не си виждал от 10 години е "дълбоко емоционално свързан с теб" и да претендира за въпросните 100 000.

  12. 12 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Удариха дъното:

    1. Еко категорията на много автомобили НЕ Е ИЗПИСАНА в талона за регистрация,
    2. Дори и да е изписана, тя е била вярна за автомобила като НОВ,
    3. Целим екоефект, но облекчение за превозните средства на ГАЗ НЯМА,
    4. При изчислението на данъка под внимание се взема и мощността и възрастта на автомобила с което самоизчилението на данъка става възможно само са математици от БАН.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  13. 13 Профил на Niki_tailor
    Niki_tailor
    Рейтинг: 427 Весело

    Бих се съгласил с повишаването на данъците заради т. нар. екологична вреда, ако парите събрани от тях отидат именно за екологични нужди, а именно засаждането на повече дървета и гори, които да пречистват въздуха. Но те ще си ги приберат в общия бюджет и ще потънат в техните джобове. 😎

    Niki_tailor
  14. 14 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Принципът е сгрешен. И продължават да тъпчат там. Който е плащал досега 30-на лв данък и сега ще плаща този данък, макар и двойно по-голям.
    По-добре освободете от данъци, от такси новите автомобили. За да имат стимул поне тези, които могат да си позволят нови коли да си закупят..... А сега пак стрижете стриганото, доите издоеното, тъпчете тъпканото.

  15. 15 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Във връзка с горния ми пост най-доброто решение, многократно предлагано, е данъкът да не се плаща от собствениците на автомобили, а ДА Е В ЦЕНАТА НА ГОРИВОТО - така може да се диференцират с различни ставки по-чистата газ, от бензина и дизела. Освен това този, който кара (и замърсява) повече, ще плаща дефакто и повече данък. Моите родители със старата но рядко употребявана кола няма да бъдат несправедливо натоварени. Не на последно място - където се кара повече и има повече коли - София например - бензиностанциите ще отчитат на прилежащата община повече екоданък, който да отива за екомерки.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  16. 16 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#5] от "inn":

    Прав си, но с едно уточнение - ако застрахователят ти мутра не плати обезщетението - и в момента претенцията ще бъде към теб, към шофьора. Така че важно е при кого се застраховаш - ако застрахователят ти се ослушва, при всички положения отиваш в съда.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  17. 17 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    На тази лелка са и казали: Менда, лобирай там пред електората, нещо пушеци, дразни ги, говори глупости, а ние ще си прокараме нашата версия на финала, в 17:55.
    То е ясно, че не си в час и нямаш идея относно това къде ще обядваш дори.

  18. 18 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1596 Весело

    Моята кола след 3-4 години ще е в графа стара. А е мощна колкото 4 жигули. Ама не ми пука, щото взимам голяма заплата.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  19. 19 Профил на canu
    canu
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Менда ... си остава Мента и това е!
    —цитат от коментар 9 на Georgi Yordanov


    Хем си остава Мента, хем си отива Менда!
    ПС: Дано не се върне никога!

  20. 20 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Аз само ще вметна тука едно изследване:

    5. Conclusions
    Yearly vehicles taxes of introduced scenarios are shown in Figures 3, 4 and 5. Because of
    wide variance and high registration tax in some countries (DK, NL, EL, MT, FI, IE, PT, and
    SL), only circulation tax and fuel tax are presented, and registration tax is kept out from this
    comparison. Netherlands, Austria, Denmark, Bulgaria, Greece, and Italy have more yearly
    vehicle taxes (Circulation Tax and Fuel Tax) than other countries in all scenarios.

    https://upcommons.upc.edu/bitstream/handle/2117/18150/vehicles.pdf

    В едно изречение - регистрацията на автомобил в БГ е на най-ниските нива в ЕС, експлоатацията на този автомобил е в най-високите ...

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  21. 21 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1596 Весело

    До коментар [#12] от "DS":

    Превозните средства на ГАЗ почти няма. Само някви КИА дето ги карат таксиджии. Останалите са хибриди на ГАЗ и Бензин. И никой не мое да ти хване спатиите на какво караш. Там облагането за да е справедливо трябва да е през акциза и за газта трябва да е по-нисък процент. Не знам как е в момента.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  22. 22 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Някой да е видял тази година някъде да са измити тротоарите и улиците в София? Тази защо не вземе един маркуч и да измие някоя улица. Ще има по-голям ефект за екологията.
    Тази може ли да обясни: В талона на автомобила може да пише "газ/бензин", т.е. основното гориво е газ. Какъв екологичен данък ще плаща.
    В доклада на СЗО за България се казва, че 80% от замърсяването се дължи на битовото потребление. Очаквайте и екологичен данък кюмбета.

  23. 23 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    чакам мента да ми обясни как старото фордаки 115 коня на чичака, който ходи да прекОпа лозето и върти макс 2000-3000 км на година цапа повече от мутрьо с Г класата, който не слиза от нея и върти 20 пъти повече.

    Отделно всяка кола има въглероден отпечатък включващ производство, използване и рециклиране, та смяна на автомобил на всеки 5 години т.е. каране на само нови автомобили дава по-голям въглероден отпечатък от използването в продължение на 20г на ЕДИН автомобил.

  24. 24 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Тая което и изречение да хване човек може да я разнищи ..
    В Германия (например) таксата се определя единствено от количеството отделян СО2 х кубатурата на двигателя.

    https://www.pkw-steuer.de/kfz-steuer_diesel.html

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    "Менда Стоянова: Утежнения с екологичен коефициент ще имат стари и мощни коли..."


    Не старите и мощни, а "...основното утежнение ще падне върху старите, но мощни автомобили."

    скоростен индекс "Y"
  26. 26 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Какво струва удоволствието да караш мощна кола:

    Разход извънградско 11
    Разход градско 16
    Каско ако е на 6 г. 1300
    Гражданска - досега беше 400. Сега вероятно към 550
    Скъпи масла филтри гуми и други ежегодишни консумативи около 2000 лв.
    Винетките и прегреда са като на другите коли.

    Аз като съм я купувал тая кола съм мислил. И съм решил че ще си плащам за кефа, колкото трябва.

    Менда не само не ме плаши, а ми изглежда справедливо. Щото сега данъка ми е най-малкия разход. Само към 350 лв

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  27. 27 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 848 Неутрално

    И на децата е ясно, че нашите гербери имат два основни мисловни процеса - да опростяват абсолютно всичко до профанизъм и папагалски да повтарят това, което се говори в Европа.

    И понеже Европа е на тема забрана на дизеловите коли, това стана и новата битка на ГЕРБ в България, без дори да де замислят, че днес градовете ни миришат на кюмюр и сурови дърва, а не на дизел и бензин. А основната причина не е тарикатлъка на хората, а ниските доходи, които ги спират да се топлят на газ, ток и пелети и да карат нови коли

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9998 Неутрално

    Гледната точка на Менда Стоянова не е нейна :)
    Затова и звучи фалшиво.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#16] от "gun":

    … ако застрахователят ти мутра не плати обезщетението - и в момента претенцията ще бъде към теб, към шофьора. Така че важно е при кого се застраховаш - ако застрахователят ти се ослушва, при всички положения отиваш в съда.
    —цитат от коментар 16 на gun


    Не е точно така: смисълът на застраховката ГО е в това да се обезпечат ПРАВАТА НА ПОТЪРПЕВШИТЕ, ако аз причиня щета (а може и да нямам 100 лв.). Ако някой убие детето ти на пътя (напр. деецът е цига_нин от Столюпиново), отговорността му се покрива от застрахователя, респ. - той плаща вместо причинителя на вредите. И сега, и след промяната, предлагана от Менда е така. На всеки му е ясно, че потърпевшият ПЪРВО ще се насочи към застрахователя и законът регламентира дейността им именно така, че да са платежоспособни, ЗА ДА СЕ ГАРАНТИРАТ ПРАВАТА НА НЕВИННИТЕ ПОСТРАДАЛИ. На всеки му е ясно, че няма да предпочете да съди дееца цига_нин от Столюпиново, МАКАР ЧЕ МОЖЕ. Престъпното в намерението на Менда Стоянова е в това, че слагайки таван на обезщетението, дължимо от застрахователя, ПРИНУЖДАВА ПОТЪРПЕВШИТЕ ДА СИ ТЪРСЯТ ПРАВАТА ОТ ДЕЕЦА, т.е. една възможна в момента опция, ще се превърне в жестока реалност. С това целият смисъл на застраховката ГО е извращава, т.е. Менда Стоянова ВРЕДИ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ ИНТЕРЕС. Причините в действията ѝ очевидно са две: да защити калпавите застрахователи, натискащи пазара надолу с ниски вноски, защото предварително заложената им стратегия е да не плащат за нищо на света основателни претенции на потърпевшите, и второ - чист политически популизъм да защити ГЕРП, при положение, че обективностите неизбежно налагат поскъпване (известно) на ГО. Така и двата ѝ мотива за действие са абсолютно ВРЕДНИ в дългосрочен план...

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    До коментар [#5] от "inn":

    Пълни глупости говорите, ГО покрива ИЗЦЯЛО вашата отговорност. Няма вариант да ви търесят допълнителн и пари при валидна гражданска и това е по закон и е така в целия ЕС. Второ лмита е за неимуществени щети. Лимитите по имушествените се опредлят по европейските правила и за огромни - 1 милион за загинал до обшо 10 милиона. Обаче за присъждането им има обективни критерии - заместващ доход и т.е. и съответно не се присъждат огромни суми а съвсем реални на жизненото равнище. Докато с неимуществените е далавера - съда определя зе мъката на третия братовзед струва 200 хиляди. Защо точно толкова а не повече или по малко, само съда си знае.

  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    До коментар [#22] от "Софианец2":

    Моята улица в Красно Село я миха 4 пъти и тази и маналата година, имам снимки. Бул Цар Борис 3 го минават с автоматичната четка през вечер, видях ги да го мият поне 2 пъти през пролетта.

  32. 32 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Според мен трябва да се направи скалата на база мощност(3 групи) и тип двигател - бензин, дизел, бензин-хибрид, дизел-хибрид, електромотор. За хибридите трябва да има значение дали са плъгин.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  33. 33 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#12] от "DS":Превозните средства на ГАЗ почти няма. Само някви КИА дето ги карат таксиджии. Останалите са хибриди на ГАЗ и Бензин. И никой не мое да ти хване спатиите на какво караш. Там облагането за да е справедливо трябва да е през акциза и за газта трябва да е по-нисък процент. Не знам как е в момента.
    —цитат от коментар 21 на Обществен деятел


    Така е, ама защо да слагаш газова уредба за 1000 лева и да караш на два поти по-скъпия бензин - за да плащаш 100 лева по-малко данък примерно??? Не се вързва нещо логиката ти...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    До коментар [#12] от "DS":

    1. в моя талон я пише. Екокатегорията се определя от конструкцията автомобил. ИЗдуханите дизели се предполага да ги лови годишния преглед.
    3. Няма шото автомобилите ФАБРИЧНО на газ в българия са едници, всички други се преправяния на ръба на закона с недуказуема екологичност.
    5. Формулата е на ниво математика за 4'ти клас - събиране, изваждане, умножение. Дори няма скоби. Щом имате книжка и диплома за средно образование се предполага да можете да го сметнете.

  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    До коментар [#1] от "12345":

    И защо да не знаят - точно това е смисъла - коли с ниско евро (категория) да плашат (малко) повезе а тези с високо, малко по-малко.

  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4550 Неутрално

    До коментар [#26] от "Обществен деятел":

    Ами няма такъв разход, средния градско/изв. е 8. А 11 на извънградско, по точно магистрално, може да се достигне при много бързо, наистина много бързо каране...

    скоростен индекс "Y"
  37. 37 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#29] от "inn":


    До коментар [#30] от "m17":

    М17 е прав. Гражданската те освобождава от отговорност, но... ако застрахователят плати! Има много случаи, в които осъден застраховател просто не плаща - ще се сетите за кои застрахователи става дума. В такъв случай претенцията ще е към извършителят, т.е. шофьора - особено ако отсреща има каско - тогава насрещният застраховател ще те осъди и ще ти вземе апартамента, без да му мигне окото, че другият не плаща. Гаранционният фонд тук не важи. Затова, противно на много от мненията за ГО ще кажа, че НАЙ-ВАЖНО Е ПРИ КОЙ ИМАШ Г.О. - по-важно, отколкото при кой имаш каско. Затова трябва да се мисли и да се избира не най-ниската полица, а най-сигурният застраховател - иначе може да останеш и на улицата. Като добавим и стотиците изгорели със "застраховки" от брокери - които не отчитат събраното, а разчитат, че няма да има събитие... Затова, хора: 1. читав застраховател по ГО, 2. Проверка в: http://eisoukr.guaranteefund.org/ дали имаш валидна полица.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  38. 38 Профил на Грозде
    Грозде
    Рейтинг: 2255 Весело

    Като мерца на татито на президентото?

    Кисело.
  39. 39 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#5] от "inn": ... ГО покрива ИЗЦЯЛО вашата отговорност. Няма вариант да ви търесят допълнителн и пари при валидна гражданска и това е по закон и е така в целия ЕС. Второ лмита е за неимуществени щети.
    —цитат от коментар 30 на m17


    От много акъл първото ти изречение е несъвместимо с третото: ужким отговорността ми е "ИЗЦЯЛО" покрита, но като се въведе "ЛИМИТ" на отговорността на застрахователя (сякаш неимуществените вреди не са вреди) , то потърпевшият ще бъде принуден да търси горницата от дееца. Обаче покритието на застраховката ми било "ПЪЛНО". А това, че съдът бил виновен за присъждането на "високи" обезщетения за неимуществени вреди за загубен живот, какво да го коментирам: БайХ и ЦвЦв няма на кой да са се метнали (или ти - на тях). Не се съмнявам, че си изчел стотици съдебни решения с присъдени обезщетения на "лелинчовците"...
    Та, ясно е, че си по-велик от чл. 52 от ЗЗД...

  40. 40 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#39] от "inn":

    И да добавя - застраховането, както и банковото дело се крепи единствено на доверието и имиджа. Затова един читав застраховател ще плати обезщетението - само и само да не загуби имиджа си. Обратното - един застраховател мутра не му пука за имиджа - такива пирамиди съществуват по други "закони" - справка Олимпик. Такива "застрахователи" могат да намерят хиляди законни причини да не платят - четете дребния шрифт. И тогава отговорността е солидарно твоя. Не си мислете, че ако имате ГО дори при читав застраховател, нямате никакви отговорности - няма да ви платят обезщетение, ако нямате ГТП, ако сте имали алкохол в кръвта и още десетки неща, за които ако поискат, просто ще откажат - и после иди ги съди и ти.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  41. 41 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#39] от "inn":

    И да добавя - застраховането, както и банковото дело се крепи единствено на доверието и имиджа. Затова един читав застраховател ще плати обезщетението - само и само да не загуби имиджа си. Обратното - един застраховател мутра не му пука за имиджа - такива пирамиди съществуват по други "закони" - справка Олимпик. Такива "застрахователи" могат да намерят хиляди законни причини да не платят - четете дребния шрифт. И тогава отговорността е солидарно твоя. Не си мислете, че ако имате ГО дори при читав застраховател, нямате никакви отговорности - няма да ви платят обезщетение, ако нямате ГТП, ако сте имали алкохол в кръвта и още десетки неща, за които ако поискат, просто ще откажат - и после иди ги съди и ти.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  42. 42 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    Чула жабата,че подковават вола и тя вдигнала крак.Та и Менда така-чула,че в Германия се въвеждат мерки срещу старите дизелови автомобили и тя решила да приложи същата мярка.С малки разлики де-първо ,който кара мощно БМВ няма да го уплаши вдигането на данъка с 200 лева.Той ако е искал да пести няма да купи такава кола.Второ-данъците се увеличават не само дизеловите автомобили,но за всички.Без да се отчита,че в България има много автомобили на прероден газ,който замърсяват в пъти по-малко от дизел с Евро 6.

  43. 43 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 953 Неутрално

    За пореден път ще повторя, че хората си купуват стари автомобили НЕ от неистово желание да замърсяват, а от мизерия.
    Няма как да мотивираш човек да си купи нов автомобил, като му вдигнеш данъка на стария. Основният разход е цената на автомобила, а не данъка(ако, разбира се, не измислят некви безумни нива).
    И конкретно за замърсяването: самият факт на притежанието на стар(и мощен) автомобил не означава автоматично по-голямо замърсяване. Замърсява трафикът, работата на автомобилите на място в задръстени кръстовища, когато стотици автомобили не помръдват. А за здръстванията може да питате същите тези главочи, ама ще излязат да ви обясняват, че още може да се строи и да се 'уплътняват' кварталите при все такива тесни улици. Елементарно е: когато 100 автомобила работят на място 10 мин. вместо 2 мин. има 5 пъти по-голямо отделяне на емисии.

  44. 44 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#40] от "gun":

    И точно затова казвам, че законно въведен лимит в отговорността на застрахователя тотално ще стимулира застрахователите с мутренски практики: ако досега знаят каква лихва ще платят върху 100 хил и въпреки това не плащат доброволно, познай колко ще го правят, като знаят, че най-много да платят лихва върху 20 хил...

    Влизаме в подробности, при които се изпуска най-главното от това, което ще се случи. А то е, че една такава промяна, каквато Менда предлага, ще доведе до законно прехвърляне на значителен дял от отговорността от застрахователите към причинителите на ПТП, ПРИ КОЕТО НАЙ-ОЩЕТЕНИ ЩЕ СА ПОТЪРПЕВЩИТЕ. ТОЕСТ ЗАКОННО СЕ ИЗВРАЩАВА САМИЯТ СМИСЪЛ НА ГО...

  45. 45 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 338 Неутрално

    До коментар [#16] от "gun":

    То и да плати застрахователят, самият застраховател има право на регресен (обратен ) иск срещу извършилия виновно ПТП, от което са настъпили вреди и по което е платено застрахователно обезщетение.
    А на Менда глупостите няма да ги коментирам, че ще трябва да изпиша нова статия, толкова нелепици от житейски и правен характер на едно място не съм виждал отдавна.

  46. 46 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Аз ли вече изтрещявам или властта сериозно го е закъсала с терминологичния апарат:
    "България е единствената страна, в която обезщетенията за неимуществени вреди са високи, а за имуществени са доста ниски, говоря при смърт на пътя. Навсякъде по света се плащат имуществени обезщетения, които гарантират, че ако едно дете е загубило родителя си, ще получава издръжка от застрахователя - всичко това, което родителят му може да му даде",

    Ми нали смъртта е точно неимуществена вреда бе! Имуществената е повреда или унищожение на вещ или нейна фикция или на правоотношения свързани с вещ или нейна фикция. Имуществени ще са вредите по автомобила или друго имущество, те се определят по-лесно. Неимуществените са тези, които се определят по справедливост. Единия от ползваните елементи, разпространен в някои държави на запад е изчисляването на възможния имуществен приход от починалия родител за периода на работоспособния му оставащ живот (теорията на интереса). Тук Мента е права за обезщетението като бъдеща издръжка на детето. Ама така е омесила понятията имуществено-неимуществено, че се създава впечатление са сериозна функционална неграмотност.

  47. 47 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 643 Любопитно

    Ма Мендооо, 105 к.с. мощна кола ли е според теб?

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  48. 48 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Нищо де, ще й е за послдно да е фактор за нещо.
    После поема по пътя на Екатерина Михайлова.

  49. 49 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#15] от "gun":

    Напълно съм съгласен, с едно поправка. Ние всъщност си плащаме 1 вид данък на държавата чрез горивата, само че е с друго име - акциз.

  50. 50 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#43] от "ali_ibn_isa":


    Абсолютно! Или пък онези от Спаси София, чиито идеи принципно ми допадат, но тази да се затормозява още повече трафика, за да се насочвали хората към алтернативни превозни средства, също е голяма простотия. По абсолютно същата логика.

  51. 51 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Като целят екологичен ефект защо не увеличават данъка за МОЩНИТЕ коли, а на СТАРИТЕ ?!?

    Да удвоят данъка за коли над 140 коня, и да утроят за тези над 240 коня.
    Хем ще намалеят гонките по пътищата дето си организират.

  52. 52 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 960 Неутрално

    До коментар [#12] от "DS":1. в моя талон я пише. Екокатегорията се определя от конструкцията автомобил. ИЗдуханите дизели се предполага да ги лови годишния преглед.3. Няма шото автомобилите ФАБРИЧНО на газ в българия са едници, всички други се преправяния на ръба на закона с недуказуема екологичност.5. Формулата е на ниво математика за 4'ти клас - събиране, изваждане, умножение. Дори няма скоби. Щом имате книжка и диплома за средно образование се предполага да можете да го сметнете.
    —цитат от коментар 34 на m17



    Съглсен съм, че в ТВОЯ талон пише, в много други поради мързел от страна на КАТ не пише.
    Издуханите дизели се облагат с категорията която е изписана в талона/ако е изписана/ без значение от резултата от годишния технически преглед.
    Фабрично монтираните метан/ LPG са многократно по голям брой от електромобилите, но за последните има изрично облекчение в закона.

    Формулата представлява сбор от няколко произведения, така че скоби има :-)

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  53. 53 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8418 Неутрално

    Менда от всичко разбира.

  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8418 Неутрално

    Менда от всичко разбира.

  55. 55 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 1026 Неутрално
  56. 56 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#31] от "m17":
    Да не работиш в Инспектората - при онази дето лови снежинките?

  57. 57 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 587 Неутрално

    А за старите кукавели, които пишат закони, ще има ли данък?

  58. 58 Профил на chernomorski
    chernomorski
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Моят Фолксваген пасат е на 20 г. и 380 хил. км., но не пуши и не мирише на нафта. И сега какво, ще ми вдигнат данъка и ще ми ограничат дейността? Когато карам зад грохнал автобус пълен с хора в колата ми ужасно замирисва. Но собствениците на тези МПС-та няма да усетят нищо от новите мерки. Те са само за малоимотните хора. Справедливостта изисква "замърсителят да плаща", но колкото прокараха този принцип при таксата -данък "смет", толкова и сега ще постъпят "законосъобразно". По-скоро "сметкобезобразно" като отново не се справят с истинските замърсители на въздуха в България.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK