"Фолксваген" ще строи нов завод в Източна Европа, но не е решено къде

Херберт Дийс.

© Reuters

Херберт Дийс.



Ръководството на "Фолксваген" реши да построи нов завод в Източна Европа, но още не е определено в коя държава ще бъде. Там ще бъде преместено производството на някои модели на "Шкода" и "Сеат" (предполага се, че става дума за Škoda Karoq и Seat Ateca). Заводът на "Шкода" в Квасини, който е близо до границата с Полша, ще поеме от 2023 г. производството на Volkswagen Passat.


Това съобщиха няколко информационни агенции след пресконференцията от днешното заседание на Надзорния съвет на автомобилния гигант, на което бе определена стратегията за развитие в следващите 5 години.


Преди седмица деловият всекидневник "Ханделсблат" съобщи за предстоящото разместване на производството, като посочи сред потенциалните страни за новия завод България и Турция. Решението от днес би трябвало да означава, че изборът къде в Източна Европа да се строи предприятие трябва да се вземе сравнително бързо, за да бъде изградено то навреме за прехвърляне на производството от Квасини.




В петък ръководителят на компанията Херберт Дийс обяви, че започва инвестиране на 44 млрд. евро до 2023 г. в електромобили, автономни коли, цифровизация и услуги за т.нар. нова мобилност. За целта ще бъдат преоборудвани 3 завода - този в Цвикау (на юг от Дрезден) е готов да започне да произвежда електромобили от есента на 2019 г., а към 2021 г. трябва да произвежда 6 е-модела на познати брандове на компанията. До 2022 г. трябва да се пренастрои производството в Емден и Хановер. Трябва да се увеличи броят на различните брандове, основани на едно и също шаси, както и да се увеличи с 30% производителността на предприятията.


Голямата - и очаквана от наблюдателите - новина е рязкото увеличаване на инвестициите в електромобили. Целта на базираната във Волфсбург корпорация е да пусне 30 нови е-коли в следващите 10 години и да стане №1 в Европа на този пазар. За одобрения период 2019-2023 г. делът на инвестициите в електромобили се равнява на около една трета от всичките 44 млрд. евро.


Към 2025 г. годишните продажби на такива коли трябва да достигнат 2-3 млн. броя (най-достъпните модели трябва да са с цена под 20 000 евро, спекулира се, че това ще е кросоувър на Polo с 5 врати) и да представляват до 25% от всички продажби на компанията. През 2021 г. от производствените линии трябва да слязат първите автономни автомобили.


Едно от възможните нови полета на интерес е участието в производство на акумулатори за електромобили. "Фолксваген" потвърди, че преговаря с южнокорейската SKI Innovation за евентуална съвместна компания в Германия за производство в страната, както и в Европа и Северна Америка.


"Насочваме компанията към чиста мобилност", каза Хелребрт Дийс и допълни, че целта е и да се ускорят иновациите във "Фолксваген".

Ключови думи към статията:

Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    Дано да е у нас !

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  2. 2 Профил на оuzo
    оuzo
    Рейтинг: 516 Неутрално

    В Перник ще бачкат без пари.

  3. 3 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4312 Неутрално

    Тате обеща да ми купи колело, ама друг път.

    Gunter glieben glauchen globen
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Неутрално

    След като в България вече съществуват стотици предприятия, правещи почти всички части, необходими за производството на автомобил, ако има задължителната държавна подкрепа, свързана с големи облекчения, дългогодишното икономическо и политическо партньорство между Германия и България, отговорът е почти ясен, надявам се...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  5. 5 Профил на cose
    cose
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Няма по-подходящ град за такава инвестиция от Стара Загора. Голям град с много инженерни специалисти, работещи в големите машиностроителни и енергийни предприятия в града.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Весело

    Ако "Фолксваген" "кацнат" в България, очакват се нови протести, "Оставка", този път, с изкл. на град Винкел...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  7. 7 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1141 Любопитно

    Няма лошо, да действат! Ако решат да построят завода си у нас - супер ще е, но имам известни съмнения за такова решение. Иначе е похвално решението за повсеместна електрификация на новите автомобили на бранда и дано имат какво да покажат. Щото аз искам да карам "Тесла", ама не ми е по джоба, затова ще карам каквото мога да си купя, ако ще и китайче да е. Стискам палци България да намаже от тая инвестиция, ще е чудесно...

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Неутрално

    До коментар [#5] от "cose":

    Ако имаше и пристанище, Ст. Загора и Пловдив биха били фаворити. Огромната индустриална зона на Бургас "дебне"....

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Неутрално

    "Фaбpиĸaтa cъc cигypнocт щe бъдe в Изтoчнa Eвpoпa, нo нямa дa e в Чexия, пopaди липcaтa нa дocтaтъчнo ĸaдpи. "Paзгoвopитe ca зa Бългapия и Typция", cъoбщaвa изтoчниĸ oт aвтoмoбилния ĸoнцepн пpeд Наndеlѕblаtt."

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4675 Неутрално

    Дано най-сетне и ние да доживеем да има завод на престижна автомобилна марка у нас!

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4387 Неутрално

    У нас ше бъде, даже знам точното място. Непосредствено до логистичния център на Али Баба, с който Баце се похвали в 2012 г.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3175 Неутрално



    би било чудно да става дума за Б-я и още дъ'нсъ разчуло?

    Все пак германци в сиви костюми требе да са биле на място да зяпат обекти, придружени от местни кметове, политици, бизнесмени и имотни посредници и посреднички на високи токчета.
    Някой требе да ги е видял в крайна сметка.

  14. 14 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#11] от "Taiga":
    Ако подменят таралясниците на по 20 и повече години си прав

  15. 15 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4510 Неутрално

    До коментар [#13] от "Нинов":

    Единствено близостта до турския пазар може да наклони везните в полза на България. Иначе реално няма особени стимули за едно производство да се настани тук предвид липса на инфраструктура, дисциплинирана работна ръка, и т.н.

  16. 16 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Ако пренебрегват Чехия, щото нямала кадри, какво остава за България?

  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Неутрално

    Нищо чудно, протестите на рубладжиите да са с цел, точно за да изпратят послание до бъдещата милиардна инвестиция, тук има протести, нестабилност...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  18. 18 Профил на bosev.asen
    bosev.asen
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Русе? Има и пристанище, и университет, и магистрала... до Букурещ...

  19. 19 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Да изберат България ?!?!? Ха дано се излъжат и да повярват на макро-стабилността (без да вникват в детайлите) ... Ама не ми изглеждат толкова наивни.

  20. 20 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2351 Весело

    До коментар [#12] от "Darth Plagueis":

    Всъщност ще има два завода. Единият ще е непосредствено до пистата за Формула 1 край София, построена от Катарския фонд на Генадий Тимченко. А вторият завод ще се казва "Голф нововнос" и ще е край Перник - за рециклиране на нови автомобили над 15 г.
    Освен това ще се изгради нов шоурум край Горубляне...

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4387 Неутрално

    До коментар [#20] от "mitko11":

    Е до логистичния център нищо? То нема и нужда, превозът на стоки и товари ще е лесен, щото както знаем, Баце в 2011 г. обеща програмата 7х7, дето щеше да е 7 готови магистрали и 7 скоростни пътища. Ей го е къде е, караме си по тях с кеф...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    До коментар [#15] от "daskal1":

    работната ръка бързо моиш я дисциплинира - туй не е проблемтът.

    За такъв завод, бълващ стотици хиляди автомобили годишно, основният фактор е ж.п. логистиката и близостта до други твои заводи и такива на доставчици, а не до пазарите.
    Докото излезе готов автомобил от завода, преди това има едно яко разкарване на чаркове, компоненти, заготовки насам-натам.
    Безкрайни влакове в едната или другата посока.
    Независимо къде си в Германия, постоянно виждаш тез влакове дундуркащи части, полу-коли, цели коли.

    Готовата продукция се кара до пазарите, където някой си поръчал нещо, я с влак, с автовоз или кораб.
    Актуалният тренд е по възможност на едно място да произеждаш един модел и оттам да го доставяш на крайните клиенти в цял свят.
    Вие в САЩ прозвеждате всичкото СУВ на Мерцедес и БМВ и го доставяте в цял свят.... дори и в Китай.

  23. 23 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1705 Весело

    Много хора във "форума" пак са се размечтали!
    Лошо няма, ама между мечтите и реалността
    има голяма разлика!
    Още преди да падне "комунизма" в училището
    което учех ни обясняваха че имало проекти
    да се построи завод за автомобили!
    Та оттогава до сега през година две, все ни пускат мухата за такъв завод!
    В тази статия "Фолксваген" просто са изказали за намерения,
    за стоеж на завод някъде в източна Европа!
    Но това е толкова далече от строеж на завод във България,
    че просто няма накъде!

  24. 24 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#9] от "hamiltonf":

    Тъй де... Ама, как ще си решат проблема с кадрите у нас? Със заплати от по 1000 лева, кадри няма да намерят. Тоест, ще намерят не особено добри и не много, като брой. За подобен завод, трябват с хиляди... Как ще се случи, поне аз не виждам.
    Не, че не ми се иска и в България да има сериозен автомобилен производител, но с всяка изминала година, шансовете намаляват.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Неутрално

    До коментар [#24] от "tww09306483":

    Под 1000 евро няма да има заплата, все пак, това е производител на автомобили, не някой доставчик на авточасти. Знаеш ли в Чехия колко е часовата ставка в "Шкода"?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5281 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf":

    Отгоре на това, което сте написал, бих добавил, че ако България е в конкуренция с Турция за този нов завод на VW, то би било провал да изпуснем шанса! Турция с Ердоган не е добро място за инвестиции! А VW може да повлече крак и за други автомобилни производители. Дано!

  27. 27 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4510 Весело

    До коментар [#22] от "Нинов":

    Припомни ми вица с въпроса на българина в дискусията за работния ден: "Ама всяка сряда ли ще работим интензивно?!!!"

  28. 28 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf":

    Това за съжаление не е вярно. Производствата са трудово интензивни, ниска добавена стойност, ограничена палитра и ниско технологични. Нито са и толкова много. Унгария дълго време произвежда комплексни модули и двигатели преди да има цял автомобил (Ауди). А ние все още и такива нямаме. Но това не значи че нямаме шанс за инвестицията. По 50 % е - но го има.

  29. 29 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5281 Неутрално

    До коментар [#11] от "Taiga":

    У вас? Не мисля, че Русия се обсъжда като дестинация за новия зовод на VW! Няма да е "у вас" - в Русия!

  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    До коментар [#27] от "daskal1":

    друга причина са парични облаги от държават: субсидии, данъчни отстъпки, т.н

    Преди години Сърбия кихна на ФИАТ €1млрд. за турят завод там.

  31. 31 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5281 Неутрално

    До коментар [#30] от "Нинов":

    Против съм всякакви субсидии! Но съм ЗА данъчни облекчения. Данъците могат да се компенсират дори от ДОД на работещите.

  32. 32 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Защо не се намесва Румъния в тези планове?

  33. 33 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 11578 Неутрално

    Ха дано сме изтеглили дългата клечка и да е у нас, може пък да се върнат не успели работници от странство.

  34. 34 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3961 Неутрално

    До коментар [#25] от "hamiltonf":

    Дано да си прав...! С хиляда евро, даже и бруто, ще има сериозен наплив от кандидати. Ха дано...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  35. 35 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3533 Неутрално

    Дано!!Такъв завод би дал друг облик на България!

    До истината се достига с познание!
  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Любопитно

    До коментар [#34] от "tww09306483":

    В Чехия, завод "Шкода", €12 х 7 часа х 22 дни (без бонуси и овъртайми, съотнесени към тази часова ставка).
    И в България, средна заплата от €1000 ще е дори ниска, минимум €1300, и няма да се намерят хора, или такива, които да се върнат, след като могат да спестяват половината си заплата, и да живеят в собствената си страна, сред родители и приятелите си?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  37. 37 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1303 Весело

    В новия завод ще изнесат дизеловите производства!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  38. 38 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5281 Неутрално

    До коментар [#28] от "zxp53317185":

    Преди около 25 години работех за една фирма, чийто основен бизнес бе транспорт (ж. п.) на двигателите на Ауди от Унгария до Германия. Добър бизнес беше.

  39. 39 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13565 Неутрално

    До коментар [#25] от "hamiltonf":

    Мисля, че я бяха споменали - 15 евро и е около 4 пъти по-ниска от немската. Така, че в България ще бъде по-ниска от 15 евро, но колко пъти не е ясно :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  40. 40 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    До коментар [#36] от "hamiltonf":

    тези €12 на час в Чехия (от предишната статия) не са надникът, изплащан на бачкера, а са брутните разходи на час за компанията.

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9228 Неутрално

    Гладна кокошка, просо сънува.

  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9228 Неутрално

    Гладна кокошка, просо сънува.

  43. 43 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    До коментар [#39] от "penetrating":

    къде при Фолкваген плащат €60 на час за бачкане на поточната линия, да взема ида да кандидатсвам!

  44. 44 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1548 Весело

    "Фaбpиĸaтa cъc cигypнocт щe бъдe в Изтoчнa Eвpoпa, нo нямa дa e в Чexия, пopaди липcaтa нa дocтaтъчнo ĸaдpи. "Paзгoвopитe ca зa Бългapия и Typция", cъoбщaвa изтoчниĸ oт aвтoмoбилния ĸoнцepн пpeд Наndеlѕblаtt."
    —цитат от коментар 9 на hamiltonf


    У нас е бъкано с "кадри", а пък тез дето емигрират са "матрял" :)

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  45. 45 Профил на tgapple
    tgapple
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Ако имахме поне 1 читав министър, вече да е в Германия и да търси варианти. След кандидатурата за ЕМА стана ясно, че нямаме политик, който да знае как се привличат инвеститори.

    Шанса да дойдат в България е под 1% и нз каква математика ще правят, че да им излязат сметките.

  46. 46 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Неутрално

    До коментар [#39] от "penetrating":

    В "пъти" няма да е.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  47. 47 Профил на Поручик Балканец
    Поручик Балканец
    Рейтинг: 321 Неутрално

    Една инвестиция на "Фолксваген" за производство на краен продукт - автомобил би отворила пътя на Борисов към следващ мандат и ще доведе поне 40 нови високоплатени произвоства.

    Това би било прекрасна новина!

  48. 48 Профил на кукувица
    кукувица
    Рейтинг: 41 Неутрално

    Само като се сблъскат с корупцията и съдебната ни система и сме дотам!!!

  49. 49 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    До коментар [#46] от "hamiltonf":

    4 пъти е разликата €11 в Чехия и €44 в Германия, но става дума за брутни разходи, вкл. участие на работодателя в соц. осигуряване и др. , които в Германия тварят яко работодателите.

  50. 50 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Неутрално

    До коментар [#45] от "tgapple":

    Всичко е ясно предварително, а как са протекли разговорите на Бойко с Меркел, с босовете от Долна Саксония и другите лобита, срещу какви ангажименти (напр. България да е лоялен член на ЕС, и/или да гласува за Манфред Вебер), са си въпроси с повишена трудност...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  51. 51 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5362 Неутрално

    До коментар [#49] от "Нинов":

    Естествено, че за брутни разходи става дума, казвам, че в пъти няма да е разликата между работниците в Чехия и евентуално в България.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, panzerino, КМЕТ В СЯНКА, Divi filius, kirka80286
  52. 52 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Кой ще си купи Вагина, сглобявана в БГ?
    Ядзаки, Сенсата, Граммар, Монтюпе, ЕМИ, Витие Аутомоутив, Джонсън Контрол, ЕсКаЕф.... Десетки и стоитци са фирмите от автомобилният бранш. И владеят дестки хиляди работни места, плащат минимално на плебеса, висшия меринжейски персонал се заплаща в хиляди и десетки хиляди на месец..., а плебеса макс 800 лв...
    Не, благодаря, аз Вагина, правена на Територия Тиквустан няма да си купя. Предпочитам Дачия или Лада за същите пари.
    Имаме печална история с автомобилопроизводството. Осрали сме се и с РенО и с ФИАТ, осрахме с еи с ГрейтУол.
    Нашето бъдеще е в Балканкар и износ на чугун в Япония :Д

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  53. 53 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    Ще строят завод където им гарантират най-голямо неплащане на данъци и най-голямо съучастие на държавата, с пари на данъкоплатците, в строежа на завода.

    НЕ БЛАГОДАРЯ!

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  54. 54 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4387 Неутрално

    До коментар [#26] от "vassilun":

    Точно па с Турция нямаме шанс за съревнование в такава инвестиция. Що им е да инвестират тук?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 55 Профил на Поручик Балканец
    Поручик Балканец
    Рейтинг: 321 Неутрално

    Какво не ви харесва, хейтъри? Заплатите ви са мизерни, но като се появят I клас инвеститори почвате да ги хулите, че били "чорбаджии и изедници"!

    В Румъния, където заплатите са с 40% по-високи от нашите се произвеждат Дачия, Рено, Форд и Мерцедес. А у нас се произвеждат чушкопеци и скандали. И с руските пари от Лукойл се купуват политици.

    Това устройва ли ви?

  56. 56 Профил на Поручик Балканец
    Поручик Балканец
    Рейтинг: 321 Неутрално

    До коментар [#52] от "Антикомунист и антиГЕРП":

    Аз ще си купя! През живота си съм сменил 35 автомобила. В момента имам пет автомобила, понеже такава ми е работата. И ако се построи завод на Фолксваген в България, аз ще премина изцяло на тази марка!

    Повтарям - АЗ ЩЕ СИ КУПЯ! Нещо против?

  57. 57 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 835 Неутрално

    До коментар [#25] от "hamiltonf":

    И как го определи ти това, че под 1000 евро няма да има заплата? На каква база стъпваш?

  58. 58 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Едва ли БГ. Никой не си и представя там да съществува квалифицирани работници за такъв завод. Отделно лоша инфраструктура, безумна корупция и престъпност... По скоро е Румъния, а и Турция е прекрасно място.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  59. 59 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    Не се сещам какво би мотивирало босовете от VAG да ни разглеждат като кандидатура изобщо...

    I Want To Believe
  60. 60 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 835 Неутрално

    До коментар [#52] от "Антикомунист и антиГЕРП":

    Нито в Сенсата, нито във Вистеон (или според теб "Джонсън Контрол") плащат малки заплати. А и при средна работна заплата от 1к колко искаш да е заплатата на човек от поточната линия? Инженерите им са добре платени и все по-добре стават.

  61. 61 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 935 Любопитно

    А дано е в Албания!

    Марс е изконна Американска територия!
  62. 62 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf":

    По същата логика турция е по напред, и има голяма логистична база. Ние хубаво ще ги направим тези шкоди ама как ще ги изнасяме? Железницата е ужас.. А и за такъв завод трябват супер много хора. Аз го виждам единственно покрай пловдив или бургас, защото е близо пристанището по жп линията

  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4387 Неутрално

    До коментар [#55] от "Поручик Балканец":

    На мен не ми харесва, че няма да се случи. Дори разговор по темата няма, никой не ни брои за опция.
    Ей това не ми харесва. Нещо против?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13565 Неутрално

    До коментар [#46] от "hamiltonf":

    Сигурно е така :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  65. 65 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13565 Весело

    До коментар [#43] от "Нинов":

    В отчетите към акционерите - бяха записали 55 евро разходи на час :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  66. 66 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    В Перник ще бачкат без пари.
    —цитат от коментар 2 на оuzo


    Ще им плащат в натура - по един Голф за петилетка работа :-)

  67. 67 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1761 Весело

    Русе? Има и пристанище, и университет, и магистрала... до Букурещ...
    —цитат от коментар 18 на bosev.asen


    Университет?!
    Ти се шегуваш!

    В Русия съм! В Русия съм!
  68. 68 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1903 Любопитно

    Предпочитам Дачия или Лада за същите пари.
    —цитат от коментар 52 на Антикомунист и антиГЕРП


    Уж се пишете "Антикомунист", а предпочитате Лада от Русия вместо да подпомогнете българската икономика? При това, чрез фирма, която няма да подкупва българските политици, а е независимо силна да не могат да я закачат местните мафиози.

  69. 69 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#54] от "Darth Plagueis":

    Турция н Ердоган ли е добра,и то точно за Германия?!

  70. 70 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4387 Неутрално

    До коментар [#69] от "yanne":

    Със сигурност.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  71. 71 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Не се сещам какво би мотивирало босовете от VAG да ни разглеждат като кандидатура изобщо...
    —цитат от коментар 59 на 2.5


    Реално, Турция има редица предимства: голямо и младо население, наличие на кадри от всякакво ниво с опит в автомобилостроенето. Ако трябва да съм адвокат на България: по-нисък политически риск (нямаме си Ердоган и анти-западна пропаганда от най-високите нива на властта), няма валутен риск (български лев вързан към еврото с перспектива България да мине към еврото), по-ниски корпоративни данъци (10% срещу 20% в Турция), по-ниски данъци общ доход (10% срещу 22% в Турция). Горе-долу има равенство по минимални заплати (не съм сигурен доколко са сравними със заплатите е в автомобилостроителните фирми): В Турция миниалната заплата през 2018 г. е 2,029.50 турски лири, което дори с обезценяването на лирата през последните месеци е 652 лева, повече от българската минимална заплата от 510 лв. От друга страна, българската минимална заплата мерена в евро (или спрямо инфлацията) расте по-бързо от турската през 2018 г. спрямо 2017 г. ДДС също е приблизително същото (18% в Турция, 20% в България).

  72. 72 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Ако трябва да съм адвокат на България: по-нисък политически риск (нямаме си Ердоган и анти-западна пропаганда от най-високите нива на властта)
    —цитат от коментар 71 на plamen_b


    Няма да е зле още другата седмица българското правителство - начело с Б. Борисов, да отиде в Германия да лобира. И така - всяка седмица по някой да е там докато VW вземе решението.

  73. 73 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Само, че това не става от само-себеси, сега политиците ни трябваше вече да правят совалка след совалка, да предлагат данъчни кредити, инфраструктура и т.н. за да ги привлекат.

    Политиците в конкурентните ни страни със сигурност правят точно това в момента

  74. 74 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#44] от "Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма":

    Е ти да не смяташ, че всички работници във Фолксваген са инженери. Местните кадри са работници, а шефовете ще са от Германия и Чехия, поне докато си обучат местни. Кадри има достатъчно.

  75. 75 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    Ето в такива случаи става ясно дали Германия ни обича наистина, или само на думи, ето сега е моментът Борисов да използва на практика добрите си отношения с Меркел.
    Ако това се случи и ни изберат - в което малко не вярвам, уви, сигурно ще е най-хубавата икономическа новина от години.
    пп. А не вярвам по 2 причини - нямаме квалифицирана работна ръка - квалифицирана, а не евтина, и нямаме капацитет да предложим на Фолсваген подсладители - данъчни и всякакви други, за да дойде при нас, а не другаде. Само като се сетя как държавата се осра при опита да привлече Европейската агенция по лекарствата....

  76. 76 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    До коментар [#5] от "cose":Ако имаше и пристанище, Ст. Загора и Пловдив биха били фаворити. Огромната индустриална зона на Бургас "дебне"....
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf


    А пък Бургас има пристанище Росенец. И добре подготвени кадри в руските училища на кмета Митко Николов

  77. 77 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    [quote#72:"plamen_b"][/quote]

    "Няма да е зле още другата седмица българското правителство - начело с Б. Борисов, да отиде в Германия да лобира. "

    Да, Борисов ще каже че е фен на немската литература, и че любимият му писател е германеца Карл Май. А Нушка Петкова ще го придружава като специалист по самовари. Да, и Волен Сидеров ще лобира в Луфтханза. Защо не и Светлана Шаренкова

  78. 78 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3537 Весело

    До коментар [#77] от "historama":

    Айде бъди малко по-оптимистичен

  79. 79 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2568 Неутрално




    Едва ли БГ. Никой не си и представя там да съществува квалифицирани работници за такъв завод. Отделно лоша инфраструктура, безумна корупция и престъпност... По скоро е Румъния, а и Турция е прекрасно място.
    —цитат от коментар 58 на LiberalToTheBones


    Тия неща не са попречили за миналата година"Ауди"в България да има най-голяма печалба в цяла източна и централна Европа, включително и Австрия.Знам го от човек,който е на ръководен пост в представителството им в България.Така че това е ала-бала.Не че няма корупция,ама тя е свързана с държавни поръчки и енергетиката.Ако изберат Турция ще е заради големия пазар.Не може 6,5 милиона население да се сравняват с 82.И първото все повече намалява,а второто расте.

  80. 80 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1493 Любопитно

    До коментар [#79] от "Мусаши":

    Според мен, най-атрактивен е Одрин!
    Хем голям университетски град в Европа, хем на основна магистрала и ж.п. линия. Близо до турските пристанища в Босфора и Мраморно море, хем близо до Гърция и България.

  81. 81 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#75] от "boevbisser":

    Човече, Германия не е нито Русия, нито България. Нито Меркел, нито политиката нямат ама грам роля в това решение. Решението им се взима от управителния съвет на ФВ и е по строги прагматични финансови и икономически критерии, не по любов.

  82. 82 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    До коментар [#81] от "zxp53317185":

    Базово си прав, но че политиката не играе никаква роля - не си. Големите корпорации чрез правителствата си винаги са се стремели да постигнат по-добри условия в държавите, където инвестират, и в това няма нищо лошо. Точно това имах и предвид - сега е моментът да се види дали от цялото цуни-гуни с Меркел ще има и по-реалистичен резултат.

  83. 83 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    До коментар [#82] от "boevbisser":

    Аз с първото и второто изречение мога да се съглася. Но дотам. Цуни гуни-то с Меркел е за пред камерите и няма никакво значение. Иначе правилно си отбелязал думата имат корпорациите, а Меркел може само да я следва, но не и да я определя.

  84. 84 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 1215 Любопитно

    До такова положение доведоха българина, че да бленува завод на фолксваген

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  85. 85 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3537 Весело

    До коментар [#83] от "zxp53317185":

    Съгласен, но да бъдем оптимисти, а и подобна инвестиция ще има благотворни политически резултати върху Борисов и той прекрасно го знае.

  86. 86 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    До коментар [#84] от "Kiril":

    Че какво лошо виждаш в завод на Фолсваген, впрочем и Америка, и Русия, и Китай няма да се дърпат, ако Фолсваген реши да направи завод там, парите не миришат.

  87. 87 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3392 Неутрално

    Тая поста с чужд производител вече е опитвана, но нашето малоумно политическо ръководство не може да се оправи с такава инвестиция.
    Ще им искат доста подкупи, и ще изберат Турция. Или Румъния.

  88. 88 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    До коментар [#77] от "historama":Айде бъди малко по-оптимистичен
    —цитат от коментар 78 на boevbisser


    Оптимизмът дойде на 01.01.2007г., и се спихна на другия ден, на 02.01.2007г., когато започнаха дните на руската култура в България. Които продължават и до днес.

  89. 89 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2261 Неутрално

    Юруш на електромобилите!
    Досега големите производители в Европа отказваха да наблягат на тях основно по две причини:
    - ще се харчат все по-малко горива, произведени от рафинериите,
    - в електромобила има доста по-малко възли и агрегати, които да се чупят, т.е. колите ще влизат по-рядко в сервиз.
    Явно вече не могат да удържат напора.

  90. 90 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3537 Весело

    До коментар [#88] от "historama":

    Честно казано, ако не успеем да привлечем тази инвестиция, няма точно Русия и Путин да са виновни, а ние самите с цялото си безхаберие, корупция и глупост.

  91. 91 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2261 Неутрално

    Боцко дали вече е поискал рушвет или тук по изключение няма да иска?...

  92. 92 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Не се къхарете за липсата но квалифицирана работна ръка на конвейр. Тези хора се обучават. Иска се сръчност и дисциплина, а те се изграждат. Нищо чудно и циганско население да има на конвейра. Във всеки случай няма да има мързеливци и хленчовци, които се нароиха много напоследък сред българите.
    Високо квалифицирани трябва да са инжинерите и менъджмънта.
    А дано да се получи подобен завод тук.
    Стига сме се самобичували, че за нищо не ставаме.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  93. 93 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2351 Весело

    До коментар [#80] от "Дедо Либен":

    Германците няма да издържат проверката за гюленисти - нищо, че за голяма част от тях турският е майчин език...

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  94. 94 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Поредният истински голям производител, обявяващ сериозна програма за развитие в областта на Е-технологиите. Отлична новина за Европа, лоша новина за теслите на "Тесла"!

  95. 95 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1919 Весело

    Да, и Волен Сидеров ще лобира в Луфтханза. Защо не и Светлана Шаренкова
    —цитат от коментар 77 на historama


    И защо, по дяволите, е нужно двете русоклетъчни да лобират за Луфтханза? Та от десетина години Луфтханза Техник създаде най-големия си ремонтен център за Европа в София, а това е около 25% от евробизнеса в тази сфера!
    Какво се говори по този повод в средите на високообразованите патриотични хистограми, бихте ли ни осведомили?

  96. 96 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2334 Неутрално

    До коментар [#62] от "b0b069":

    Мисля си че много грешиш с изброените от теб дестинации. По вероятно да е около Дунав. Габаритни компоненти като двигатели и прочее се транспортират лесно от Унгария към България по реката и обратно. Пловдив и Бургас вече са изпята песен. Там нито има достатъчно голяма безработица, нито достатъчно много свободни специалисти. Единственото им предимство е инфраструктурата изградена основно с Еврофондове.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  97. 97 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 1215 Любопитно

    До коментар [#86] от "boevbisser":

    Кога съм казал, че има нещо лошо?

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  98. 98 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    Не се къхарете за липсата но квалифицирана работна ръка на конвейр. Тези хора се обучават. Иска се сръчност и дисциплина, а те се изграждат. Нищо чудно и циганско население да има на конвейра......
    —цитат от коментар 92 на zz_s

    Да ти напомня оня израз "липсват му първите 7 години"? (напр. за циганите). И си помисли случайно ли е, че най-процъфтяващият бизнес у нас е строителството?
    И накрая се постави на мястото на ФВ - те не са алтруисти или благодетели, а просто бизнесмени и инвеститори, които хич не обичат рисковете - нито те, нито акционерите им.

  99. 99 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    До коментар [#95] от "Манчо":

    В. Сидеров бе арестуван след скандал в самолет на Луфтханза, и го освободилиа заради дипломатическия му паспорт. Полицаите били направо втрещени

  100. 100 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4252 Неутрално

    :Честно казано, ако не успеем да привлечем тази инвестиция, няма точно Русия и Путин да са виновни, а ние самите с цялото си безхаберие, корупция и глупост.
    —цитат от коментар 90 на boevbisser

    Може би директно не, но индиректно със сигурност. Само се позамисли колко от големите ни предприятия не са свързани с Русия? Лукойл Нефтохим ли, 90% от бензиностанциите ли, обръчите от фирми на ДПС-Пеевски ли, БТК, БТ, холдинг Химимпорт - ТИМ ли?
    Навлизането на големи западноевпоейски корпорации ще променят много неща у нас, а гореизброените не го искат. Макар че периодически разни "патриотични и националистични" групи се хвърлят на атака срещу големите немски вериги у нас.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK