Железопътните линии се инспектирали всеки ден, твърди транспортният министър

Железопътните линии се инспектирали всеки ден, твърди транспортният министър

© Велко Ангелов



Железопътната инфраструктура подлежи на непрекъсната инспекция. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков пред журналисти по повод вчерашния инцидент с влак в Кресненското дефиле.


Неотдавна Европейската комисия започна наказателна процедура срещу България заради пропуски в безопасността.


Цитиран от пресцентъра си, той посочи, че преди всеки сезон се проверява цялата железопътната мрежа за нейната готовност спрямо предстоящите метеорологични условия. "Служителите на Национална компания "Железопътна инфраструктура" освен това инспектират ежедневно участъците от жп линиите", допълни още той.




Министърът определи инцидента като класически случай на "форсмажор с непреодолима сила, който за щастие се размина без сериозни последствия за пътуващите във влака".


В момента продължава разчистването на трасето.


По разпореждане на Желязков в краткосрочен план трябва да се подобри мениджмънтът в холдинга и в дъщерното дружество за пътнически превози, да се ремонтира подвижният състав, който не е в експлоатация, и да се въведат системи, които да следят за доставки, складови наличности и другите ресурси в дружеството.


Сред мерките е и подобряване на билетоиздаващата система, довеждане докрай на обществените поръчки, които са свързани с ремонтната дейност и обновяване на подвижния състав. Всичко това министърът очаква да бъде свършено през 2019 г.


Оценката му е, че досега водените политики са били насочени към намаляването на външната задлъжнялост на БДЖ за сметка на вътрешните процеси в холдинга. "Към момента няма натиск от страна на кредитори и дългове и ще насочим всички усилия към по-добро управление. БДЖ трябва да се управлява така, както се управлява едно нормално търговско дружество", каза министърът.

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Министърът, който поне аз имам за умен човек, ги говори едни, и той не си вярва ....

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4282 Любопитно

    Какви влакове ,какъв подвижен състав да се ремонтира?Абе хора всичкото това отдавна е за скрап!Локомотиви на 40 и повече години,вагони втора ръка на над 20....Стига крадене и наливане на грешни пари в тая каца без дъно БДЖ!Не нужно да гледаме Германия или Австрия...дрОгаря минЕстър да види унгарските железници и да....направи предписаното от мен!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Това твърдение даже математичски не се връзва, с личния състав на БФЖ ако всеки ден си оглеждат дефилетата през които минават, ама се издадоха насила!

    Дела трябват, а не думи.
  4. 4 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1644 Разстроено

    Желязков лично инспектира линиите. От кабинета си.

  5. 5 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 919 Неутрално

    А бе не знам доколко е вярно, но съм крайно обезпокоен...
    Шестнадесет световни железопътни компании, включително швейцарските федерални железници (SBB), Deutsche Bahn (DB), Eurostar и Virgin Train са влезли в люта битка под килима, коя да грабне нашето момче. Има изход - лягаме на земята от двете страни на Централна гара, и Росенчо си остава в София. Без него по - добре да пуснем железарите специалисти да паркират каруците направо върху релсите...

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2361 Неутрално

    Видяхме КАК се инспектират, а някой дори посетиха болницата....
    БДЖ е пълен бард..!!!

  7. 7 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Желязков е типичен бюрократ. Може днес да управлява транспорта, утре земеделието, после здравеопазването.
    Поне е добър китарист.

  8. 8 Профил на kama_start
    kama_start
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Тук министърът малко се е поизхвърлил..

  9. 9 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 480 Весело

    Тук министърът малко се е поизхвърлил..
    —цитат от коментар 8 на kama_start


    Съвсем малко, ама мъничко! :)

    Дела трябват, а не думи.
  10. 10 Профил на mtzvetkov
    mtzvetkov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Не могаааа да ги понасям вече тези изр.ди!!!

  11. 11 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 875 Весело

    Ако скоростта на този влак беше като най-бързите в момента в България,130 км щеше да е излетял.
    На такива свлачища да правят козирки от бетон ,иначе е много опасно.

  12. 12 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1403 Весело

    До коментар [#3] от "Infernus":


    Това твърдение даже математичски не се връзва, с личния състав на БФЖ ако всеки ден си оглеждат дефилетата през които минават, ама се издадоха насила!
    —цитат от коментар 3 на Infernus


    И по коя точно математика изчисляваш за да стигнеш до това умозаключение?

    http://transportal.bg/nkzhi-s-2-1-zaeti-na-kilometar-zhp-pat-do-2020g/

    И това е само състава на НКЖИ, а не на БДЖ.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  13. 13 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Трябваше ли, да умрат 21 души, за да сменят калинката московски с този г-н ? БДЖ е подвижна и нвподвижна скрап ! Служителите са скрап /с извинение/, които освен да си чакат пенЦийката, за друго не си и мислят. Няма смисъл. БДЖ няма смисъл...

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5445 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    калинката се изока неподготвена.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    Къв форсмажир бре майнистре? Да сложат един кльон, или сеизмометри, или обикновени вибрационни датчици по 20-30 лв парчето са на цена на дребно на линиите през определено разстояние и като паднат скали да се отчита на нечий компютър. За малко повече пари има тракери(проследяващи) устройства с GPS позициониране и безжична свързаност през мобилните мрежи.

    мурзилка
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5445 Гневно

    До коментар [#15] от "Маршалов":

    Иска му се форсмажор, ама това не е природно бедствие, за да не ги съдят пострадалите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2592 Любопитно

    Такива срутвания по принцип стават в края на зимният сезон когато заради заледяването пукнатините се разширяват и скалните блокове се раздвижват. В началото но сезона при суха есен от слаби дъждове да се предизвика срутване точно пред влака е повече от съмнително!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5445 Гневно

    До коментар [#17] от "Julian Mall":

    Атентат срещу сабилността ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2592 Любопитно

    До коментар [#18] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами може да си изчисли каква е вероятността скалата да се срути точно когато влака минава! Сигурно е по-малка от 1 към хиляда.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  20. 20 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Не му завиждам на министъра, но БДЖ повече така не може да работи. Според мен трябва да продадат товарните превози и да се концентрират върху пътническите, за да имат макар и минимален шанс за подобрение.
    Не е нормално в цяла Европа да има влакове, а тук да ги затворим.
    А че там се е крало като за световно и активите са за скрап - няма спор.

  21. 21 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8807 Неутрално

    Голям батак е в БДЖ и не се вижда светлина в тунела. Огромни кражби е имало от времето когато се изнасяше бензин в Сърбия, цели вагон-цистерни са заминавали.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK