По 400 лв. средно са похарчили българските потребители по време на Черния петък

Черният петък преминава в Черен уикенд.

© Юлия Лазарова

Черният петък преминава в Черен уикенд.



Около 400 лева е средната сума, която са похарчили пазаруващите на Черния петък, според данни, предоставени на Би Ти Ви от Комисията за защита на потребителите.


През деня от комисията са извършили 250 проверки в цялата страна, за да се види реални ли са отстъпките. Установени са 15 нарушения. В повечето от тях търговците анонсират голям процент намаление, но се оказва, че той важи едва за няколко стоки.


"Наши проверки установяват случаи, в които има обявяване на гръмки проценти намаления, но те се отнасят за крайно ограничен асортимент в даден търговски обект или пък там въобще не са зареждани стоки в този порядък. По-скоро потребителите са примамени да посетят магазина и там вече все нещо ще си купят", каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов за БНТ.




Маргаритов предупреди, че при преливането на кампанията "Черен петък" в Коледно-новогодишните намаления може да се стигне до констатирани и санкционирани от контролния орган в минали периоди случаи на нелоялни практики. "Слага се един процент за "Черния петък", после се добавя още някакъв процент – да, цената се сваля още малко, но търговецът механично събира тези два процента и изведнъж вие виждате един бомбастичен процент 50-60, а истината е, че в рамките на новата кампания новата цена е с около 20% по-ниска от досегашната", описа възможна ситуация той.


По данни на един от най-големите сайтове за онлайн пазаруване у нас, само през първата половина на Черния петък, българите са похарчили около 25 милиона лева.


Най-търсените стоки са били домашни електроуреди, детските играчки и козметичните продукти.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK