
© Юлия Лазарова
През януари Столичният общински съвет може да приеме минимална цена за таксиметровата услуга в столицата - това каза пред "Дневник" зам.-председателят на комисията по транспорт в общината Зафир Зарков. Днес таксиметрови превозвачи протестираха за втори път в рамките на година с искане общината да изпълни законовото си задължение и да определи минималните тарифи.
Шофьорите искат минималните тарифи да са 98 ст. през деня и 1.14 лева през нощта, да могат да паркират в 2% от синята зона, в 4% от зелената и да могат да се движат в бус лентите, когато превозват пътник, обясни пред "Дневник" Кирил Кирилов, секретар на Националния таксиметров синдикат, който организира протестите. Синдикатът е създаден през юни, като в него членуват около 150 провозвачи, каза Кирилов.
Причината превозвачите да поискат повишение на цените е, че по-голямата част от тях карат на цени, които са по-ниски от стойността на услугата. "Има дъмпинг на цените, а с по-високите, но реални цени на услугата тази практика ще бъде прекратена", посочи той.
Задължението на общините да определят минимални и максимални тарифи за таксиметровите услуги е записано в Закона за автомобилните превози. Пред 2011 г. Столичната община определи само максималните прагове от 1.30/1.60 лева. "Това бе направено, за да се ограничат нелоялните спрямо потребителите практики на някои шофьори да возят на значително по-високи цени", посочи Зарков.
По думите му засега вариантите за минимална дневна тарифа са три - 58 ст., която е най-ниската установена на пазара, между 77 и 79 ст. и около 1 лев. За да повиши цената на услугата, каквото е искането на превозвачите, обаче мнозинството в общинския съвет ще търси подкрепа и от опозицията, обясни още Зарков. Съветникът посочи и че сега 80% от таксиметровите шофьори возят на цена под 1 лев.
Вариантите ще бъдат обсъдени от общинските съветници, като Зарков прогнозира, че до края на декември ще бъде внесено и конкретно предложение. То ще бъде гласувано на заседанието на съвета през януари.
Според него общината няма как да даде възможност на таксиметровите коли да се движат в бус лентите, защото за тази цел е необходима промяна в Закона за движение по пътищата. Същевременно в общината постоянно разглеждали искания за стоянки и места за паркиране от таксиметровите превозвачи, като за миналата година те са над 300. Зарков посочи, че този процес е "непрекъсваем", но зависи от бизнеса, който трябва да отправи своите конкретни искания.
gerotheone
Рейтинг: 576 НеутралноТова с минималните цени нещо не ми се връзва - нали има свободна конкуренция и свободен пазар. Откъде накъде ще има минимална цена - тогава всички бизнеси могат да скочат да искат минимална цена в своята област и докъде ще я докараме?
Както винаги това е лесният начин - да сложим минимална цена, да вдигнем данъка и т.н.
А, правилният подход е да има ясни правила за таксиметровите автомобили и не да се возим на 13-14-15 годишни бангии на по милион и половина километри, засилен контрол върху таксиметровите водачи и да видим дали няма да отпаднат от пазара тези, които не отговарят на условията. Интересно ми е как повечето водачи возят на цени по-ниски от себестойността на услугата - откъде взимат пари за да сипват метан, газ или там на каквото возят? И с какво се хранят?
Наистина вече почва да става страшно - който се сети, иска държавата да му оправи бизнеса. Пък хората кучетата ги яли.
Да, но на никой в България не му стиска
George Svinarov
Рейтинг: 814 Неутрално"Шофьорите искат минималните тарифи да са 0.98 ст. през деня и 1.14 лева през нощта, да могат да паркират в 2% от синята зона, в 4% от зелената и да могат да се движат в бус лентите, когато превозват пътник,"
Луда работа. Какво общо има паркирането с дейността им? Това с цените е ясно, никой не ги спира да си ги вдигат. За бус лентите въпроса е дискусионен. Обаче не е този начинът. Явно пак се бунят духове и се подлъгват дребните хора за политически цели. Ама и те загубени, че се връзват.
Dankol
Рейтинг: 728 НеутралноСега очакваме "младите и красивите" да почнат да се изживяват под статията като поддръжници на либералната пазарна икономика , като :
1. Реват за Убър.
2. Реват срещу "мръсните и скапани бакшиши" .
3. Почнат да изтъкват какви били такситата на запад като един съвременен доктор Маргариди .
4. Да ни споделят как не ползват таксита , ама знаят как да решат проблемите със същите .
5. Как са ползвали такси един път от летището , като са се връщали от почивка на Малдивите . (Това с Малдивите ще го споменат поне 6 пъти)
6. Как миналата година са спрели такси на улицата , шофьора ги е напомпал , нищо че можеш да си поръчаш такси от 70-те години насам.
7. Как шофьора си бил надул просташката чалга , докато те отивали вечерта на дискотека в БИАД .
И т.н. и т.н.
Dankol
Рейтинг: 728 НеутралноДо коментар [#3] от "Dankol":
Изпреварили са ме !!!
George Svinarov
Рейтинг: 814 НеутралноДо коментар [#3] от "Dankol":
+++++
anty
Рейтинг: 571 НеутралноЕ пазара е свободен,бакшишите да си определят цените сами както им е изгодно.
Утре хлебарите и те ще поискат мин.3лв за 500гр. хляб.
Просто свободния пазар си определя нивото на цените,а като не си конкурентоспособен се оттегляш и толкова.
Казва се БУС лента,а не такси лента,големи тарикати.Всеки,който има свидетелство за правоуправление може да упражнява тази професия.
ivant88
Рейтинг: 326 НеутралноНяколко души споменаха свободен пазар... Ако ще говорим за свободен пазар, то трябва да бъдат премахнати и максималните цени. Те също са в разрез с пазарната икономика.
Таралеж
Рейтинг: 2721 НеутралноИ манфестациите да не забравите да определите кога ще са другари комсомолци! За такситата в България е ясно, мръсни и лъжливи. Ясно е и че си плащат на мърлячите за да не допуснат конкуренция от УБЪР и подобни. Друг ми е въпросът. Защо ни е страх комунистите да не дойдели на власт? От тия другари по-големи комунисти-терористи има ли?
anty
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#7] от "ivant88":
Ще се повторя: Просто свободния пазар си определя нивото на цените,а като не си конкурентоспособен се оттегляш и толкова.
Няма минимални,няма максимални,определят си цените,обевявати и ги поставят на видно място,всеки си прави сметката да се качи или не.
Толкова.
Вече и лесно може да си провери,във всеки смартфон има GPS казваш адреса включваш си навигацията на смартфона излиза точно разстоянието съответно по обявената цена за километър и прибавяш престоя и всичко е ясно.
Какво толкова квичат.
PisnaMi
Рейтинг: 2151 НеутралноСамо "да могат да се движат в бус лентите, когато превозват пътник" има някаква логика (публичен транспорт), ама и това трябва да се доказва. Всичко останало е от преди 90 години, когато укрепва мафията - през транспортните услуги и градския боклук.
ivant88
Рейтинг: 326 НеутралноИ аз ще се повторя: Не може да говорим за свободен пазар, когато бюрокрацията е рамкирала цените... Нека се махнат и минималните, но и максималните цени. Едва тогава ще може поне да говорим за пазарна икономика.
Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 891 НеутралноА минимални цени за фризьорските услуги кога????
vassilun
Рейтинг: 4497 НеутралноМоля от утре и минимялни цени ня хляба, млякото, кафето и всичко друго! Минимална цена е изкривяване на пазара. Максимална цена е друго - регулация, за да се избегне злоупотреба.
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 553 НеутралноМадам,
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!А тези сладури знаят ли, че в повечето големи градове по света, броя на такситата е фиксиран.
И за медальон/лиценз - се наддава, продава и т.н. и някъде достига до 300 000 долара?
М?
Някой спомена, че в Прага такситата били 1000, а в София - 6000.
Що бе?
Сладури - безплатно паркиране им се приискало.
Да го ду.....
Де Юбер де......
anty
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#11] от "ivant88":
Споразомението за максимални цени на таксиметровите превози е сключено преди около 8-9 год. между няколко големи таксиметрови компании и столична община.
Който не е подписал това споразумение не е длъжен да се съобразява с него.
С други думи самите таксиметрови фирми са подписали този документ не насила,а по собствено желание.
Има начини ако вече не ги удовлетворява да се изтеглят,а онези които не са страна по това споразумение могат да си карат на цени каквито им харесва.
Толкова какво има да се умува да се вдигат панаири и да се занимава обществото с терзанията на бакшишите.
ivant88
Рейтинг: 326 НеутралноМаксималните цени са задължителни според ЗАвП, общините могат само да ги рамкират и да ги фиксират в определени граници (със или без консултации).
Максимални цени, както и минимални, изобщо не трябва да има. В момента изкуствено създадените бюрократични пречки водят именно до лошото качество на услугата. Като цяло нормативната уредба възпрепятства гъвкавите цени (според пробега) - по сегашното законодателство те трябва да са фиксирани за цялото пътуване. Нищо не пречи да се позвили да има варианти, например ако пътник пътува 5 км - това да струва 2 лева на км, но ако пътува 10 км - по 1.50 лева на км, или ако пътува 20 км - по 1 лев на километър... Сега всички са задължени да имат фиксирана цена...
В МЕТРО например, ако си купите една кофичка кисело мляко тя ще 0.90 лева, ама ако си купите 1 кашон, цената ще е 0.73 лева за кофичка...
Петърчо
Рейтинг: 500 НеутралноТова се нарича картел. Всички да се разберат да вдигнат цените.
Ако се гони свободния пазар едни ще вдигнат, ама други няма. И това е най-големия страх.
ivant88
Рейтинг: 326 НеутралноАми тогава да определят максимална цена на хляба - 23 стотинки, нафтата - 8 стотинки, апартаментите - 6000 лева, Лада от Мототехника - 8000 лева... И максимални заплати - 200 лева... За да се избягват злоупотреби.
Максимални цени... Боже, боже... На някои хора залпът на Аврора още им кънти в главата. Бас ловя, че имате снимка на Ленин и Маркс в коридора на панелното си жилище.
Между другото - ако дадена услуга Ви е скъпа, просто не я използвайте... Но не пречете на другите хора с безсмислени регулации.
tgapple
Рейтинг: 225 РазстроеноТези хора са пропуснали уроците по пазарна икономика. И в момента максималната цена е безумна и противоречаща на всяка нормална логика, ако вкарат и минимална ще е хептем безумие.
Пример: в момента няма как да има висок клас таксита, за каквито съм сигурен има пазар, само заради фиксираната максимална цена.
Такситата, ако искат нещо да се промени, по-добре да говорят с общината да издава определен брой лицензи.
Примерно: има 3000 лиценза, които се пускат на търг през 3 години. Търга ще определи колко струват. Срещу лиценза шофьора получава следното:
-право да се движи в бус лента (все пак е обществен транспорт и плаща лиценз)
-условия за повече работа, защото броя таксита е фиксиран
-повече "място" по такси стоянките
Но тук никой не иска реална промяна, а просто да "цоца" повече от крайният клиент.
anty
Рейтинг: 571 НеутралноЧл. 12.
(Изм. - ДВ, бр. 11 от 2002 г., бр. 99 от 2003 г.) (1) (Изм. – ДВ, бр. 81 от 2015 г.,
в сила от 1.04.2016 г. - бр. 100 от 2015 г., в сила от 20.11.2015 г., доп., бр. 32 от 2016 г., в
сила от 1.04.2016 г.) Таксиметров превоз на пътници може да се извършва от търговци,
притежаващи удостоверения за регистрация или от водачи, извършващи дейността от
името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Правоотношенията между превозвача
и водача се уреждат с писмен договор.
(2) (Доп. – ДВ, бр. 32 от 2016 г., в сила от 1.04.2016 г.) Регистрацията по ал. 1 се
извършва от Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация", където се води
публичен регистър.
(3) За вписване в регистъра лицата по ал. 1 трябва:
1. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г.) да подадат заявление до Изпълнителна агенция
"Автомобилна администрация", комплектувано с документите, определени в наредбата по
чл. 12а, ал. 5;
2. да отговарят на изискванията за благонадеждност, посочени в чл. 7, ал. 4;
3. да отговарят на изискванията за професионална компетентност, посочени в чл. 7,
ал. 5.
(4) При непълноти на представените документи по ал. 3 Изпълнителна агенция
"Автомобилна администрация" в 10-дневен срок от подаване на заявлението писмено
уведомява лицето и дава срок за отстраняването им.
(5) (Доп. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., бр. 32 от 2016 г., в сила от 1.04.2016 г.) В 14-дневен
срок от подаване на заявлението или от отстраняването на непълнотите по ал. 4
изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" или
упълномощени от него длъжностни лица извършват регистрацията и издават
удостоверение за регистрация на лицата, които отговарят на изискванията на чл. 7, ал. 4 и
5 и са приложили документите по ал. 3. Неразделна част от удостоверението за
регистрация е списък на превозните средства, с които се извършват превозите, и списък с
данните на водачите, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за
своя сметка.
(6) (Изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., бр. 9 от 2017 г.) Изпълнителният директор на
Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" мотивирано отказва извършването
на регистрация, когато:
1. търговецът не отговаря на някое от изискванията по чл. 7, ал. 4 или 5;
2. търговецът не е комплектувал заявлението си с документите, определени в
наредбата по чл. 12а, ал. 5;
3. правото да извършва таксиметров превоз на пътници на същия търговец или на
свързано с него лице е било прекратено на основание ал. 8, т. 1, букви "а", "в" или "г" през
последните две години.
(7) Отказът да се извърши регистрация подлежи на обжалване по реда на
Административнопроцесуалния кодекс.
(8) Правото да се извършва таксиметров превоз на пътници се прекратява:
1. по решение на органа, извършил регистрацията, когато:
а) регистрацията е извършена въз основа на неистински документи или на документи
с невярно съдържание;
б) превозвачът престане да отговаря на изискванията на чл. 7, ал. 4 или 5;
в) при осъществяване на дейността от превозвача са нарушени този закон и
подзаконовите нормативни актове, издадени въз основа на него;
г) са използвани неистински документи или документи с невярно съдържание при
осъществяване на дейността;
2. (изм. – ДВ, бр. 9 от 2017 г.) по заявление на притежателя на удостоверението за
регистрация;
3. с прекратяване на юридическото лице на притежателя на удостоверението за
регистрация;
4. с прекратяването на дейността на едноличния търговец.
Ivan_
Рейтинг: 445 НеутралноПросто този сектор във България не е регулиран както трябва още отначало и сега си избиват проблемите.
Модератора е неадекватен!Таксиметровата дейност следва да се регулира от местните власти, по същество това е локална публична услуга.
Както някой отбеляза трябва да има лицензии и контрол.
За движението в бус лента когато е с пътник има го на доста места, така че не би трябвало да е проблем и във България.
За привържениците на свободния пазар, нека малко да се успокоят и да си дадат сметка, че при услугите които са критични за обществото винаги и навсякъде има регулации, така че спокойно.
Ако пък смятат че нещо съм в грешка моля да дадат един пример на държава в която този пазар е напълно свободен.
WALL-E
Рейтинг: 532 НеутралноЕдната голяма фирма е на Алексей Петров.
Умен и красив жълтопаветник.Другата е на Цеко Минев (ПИБ)
Третата не знам на кого е, но едва ли е на някой бачкатор предприемач.
Дотук коментарът е излишен.
Дали тези фирми изобщо по своята същност са таксиметрови или лизингови за продажба на автомобили е един интересен въпрос, който никой в публичното пространство не обсъжда.
vassilun
Рейтинг: 4497 НеутралноДо коментар [#18] от "ivant88":
Смятах да не Ви отговарям заради грубия Ви език, но... Максималните цени бяха наложени, защото имаше измамници возещи на десетократно по-висока цена от средната и се бяхме прочули дори в чужбина заради това! Колко хора мислите, че обръщат внимание на стикерите?
blaf
Рейтинг: 584 НеутралноДа се национализират таксиметровите компании и да пуснат на реална цена услугата - 800лв. заплата за шофьора и разходи за гориво и ремонти. Ще е по 29ст. на км тогава.
bat_plamen
Рейтинг: 4341 НеутралноСъс сигурност цените ще тръгнат нагоре след Нова Година и при таксиметровите услуги!
ivant88
Рейтинг: 326 НеутралноИ защото някой не е гледал стикерите, дайте да върнем комунизма?
Освен това, точно тези не бяха измамници, тяхната цена беше изписана на видно място, просто не беше 0.69 ст, а беше 6 лева... Но в крайна сметка, потребителят сам решава... Нищо не му пречи, като му е скъпо, да не се качва на това такси. И на мене ми е скъп хляба, ама вместо да рева с искания за повече регулации, си купих машина за хляб и хем е по-хубав, хем е по-евтин и така наказах хлебопроизводителите... И фризьорът също е скъп - купих си машинки, вместо да искам да бъде задължен да ме постригва за 28 стотинки... Както казвате Вие: "По бай Тошенско време"...
reply
Рейтинг: 845 Неутралнометана поскъпна с тридесет процента , РАЗРЕШИТЕЛНИ МАЙКА СИ И БАЩА СИ КАТО ЦЕНА , застраховките ДВОЙНИ ТРОЙНИ ЧЕТВОРНИ ЧАК, винетките И ТЕ, дерат ги като толуми , ТЕ БУС ЛЕНТАТА ТА БУСЛЕНТАТА , БЕ ВКАРАЙТЕ СЕ В ЧАС БЕ МОМЦИ , ЩЕ ФАЛИРАТЕ С ТИЯ ЦЕНИ НА МЕТАНА И С НАД ИЛЯДОТО ЛЕВА ЗАСТРАХОВКИ КОЕТО ДЕФАКТО Е ОЩЕ ЕДНО РАЗРЕШИТЕЛНО , ДИГАТ ВИ РАЗХОДА С НАД ТРИ ХИЛКИ ГОДИШНО А ВИЕ................ , МИ НЯМАТЕ ГИ ТИЯ ПАРИ ЩЕ ТРЯБВА ДА ГИ КАЛКУЛИРТЕ В ЦЕНАТА , ПОВИШЕНАТА ЦЕНА ЩЕ ДОВЕДЕ ДО ОТЛИВ НА КЛИЕНТИ , И КВО ПРАИМ...............
Ivan_
Рейтинг: 445 НеутралноДо коментар [#26] от "ivant88":
Модератора е неадекватен!Въобще не става дума за безсмислени регулации.
Явно не сте съвсем наясно и от там идва объркването ви.
Живеем в общество, много различни хора на едно място, има нужда от регулации за някой неща за да съжителстваме без проблеми.
Опасявам се, че не сте съвсем наясно какво точно се крие зад "свободен пазар"...
rainbou1
Рейтинг: 1330 НеутралноТука няколко съфорумци казаха, че е антипазарно да има минимална и максимална тарифа, ама да им напомня, че максималната тарифа върна малко доверието в бранша, като се бяха появили копърки, дето возят по 10 лв на км
vstoyanov
Рейтинг: 538 Неутралнов прага такситата са и повече като брой и по-зле от софийските. за щастие има истински градски и нощен транспорт и човек трябва да изтърпи наказанието да ползва бакшиш само в екстремни случаи.
vstoyanov
Рейтинг: 538 Неутралноа кво си мислиш, че като се появи максималната цена, копърките са изчезнали ли?
vassilun
Рейтинг: 4497 НеутралноДо коментар [#24] от "blaf":
И за година ще фалира! Справка - БДЖ!
realguru
Рейтинг: 2771 НеутралноИ тея го удариха на цоциализъм.
Минимална изкупна цена, минимална заплата, минимална не знам си кво.
Скоро кат ви стане скъпо ще почнете да искате и максимална цена.
George Svinarov
Рейтинг: 814 НеутралноДо коментар [#24] от "blaf":
"Да се национализират таксиметровите компании и да пуснат на реална цена услугата - 800лв. заплата за шофьора и разходи за гориво и ремонти. Ще е по 29ст. на км тогава."
То от комунета всякакви простотии да очаква човек.
George Svinarov
Рейтинг: 814 Неутрално"И за година ще фалира! Справка - БДЖ!"
Това даже няма да тръгне - кой ще се хване за 800 лв?
Неанонимен
Рейтинг: 225 НеутралноИ бонуси за ниско IQ да им дава държавата от парите на данъкоплатците. За всяка точка под 90 IQ - по лев на ден.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1473 НеутралноДо коментар [#3] от "Dankol":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКА не може ли просто един сравнително по-дърт, (за красив не знам) като мен, да ти каже, че си завършен олигофрен, написал 6 клиширани, скучни и тъпи точки?
Бакшишите да си ходят на реален пазар, на реална конкуренция. Без никакви ограничения. Ае стига комунизъм.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1473 НеутралноДо коментар [#33] от "realguru":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТо и сега имат минимална цена. С Герб начело, социализмът е сигурен.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1473 НеутралноДо коментар [#29] от "rainbou1":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККоя е тая максимална цена?
Неанонимен
Рейтинг: 225 НеутралноЛошият Запад пак виновен за всичко. Добре си ни беше по куманизама в изолирания балон, в който само руснаците ни купуваха боклуците. Тия пусти западняци, за какво им беше да бутат стената и да внесат такива демонични неща като конкуренция и качество на продукта? За какво са ти улици и таксита, като можеш да ближеш пощенски пликове по цял ден и държавата да те дундурка?
D
Рейтинг: 225 НеутралноНикой не им пречи да си вдигнат цените, но никой не иска да е пръв. Това което искат е общината да участва в картел, цените трябва да се образуват по конкурентен начин. Това пък да карат в бус лентите е абсолютна глупост.... Утре някой ще иска да кара в насрещното на магистралата или да си джоби клиентите.
m_style
Рейтинг: 695 НеутралноАми то гладна кокошка просо сънува. Простите и икономически неграмотни общинари спорят с още по-простите и неграмотни бакшиши по единствената видима връзка - цената. Не цените, а минимални изисквания към нивото и качеството на услугата трябва да има и критерии по които някой да може да става таксиметров шофьор. След това трябва да има лимит колко души могат да практикуват на дадена територия /европейска и световна практика/ и цената ще си дойде сама на мястото. Но това означава индивидуални лицензи, а не посочване на правилните фирми, означава изпити за професия, а не хора от криминалния контингент и инвестиции в техника, а не социални помощи за практикуване на професия с бракми, от хора които по принцип за нищо не стават!
Dankol
Рейтинг: 728 НеутралноДо коментар [#37] от "Darth Plagueis":
Ако съдя по обидите които използваш към непознати хора заради позицията им , имаш заложбите да си изкарваш хляба като таксиметров шофьор ! А това , че са ми клиширани 6-те точки , е заради клишираните опити на голяма част от обществото ни да приписва общи негативни черти на на цели други съсловия и гилдии , в опит да се почувстват поне малко по-значими от околните . Днес са такситата , утре учителите , вдругиден лекарите , и така до безкрайност ! Управлението харесва това !
lechevalier
Рейтинг: 450 НеутралноТая услуга трябва да има и максимална цена, щом така ще го даваме.
Darcas
Рейтинг: 1101 НеутралноТаксиметровите компании в София са картел и се отчитат на ГерП. В нормална икономика всяка компания може сама да си определя цените. При самолетните компании що няма минимални и максимални цени на билетите? А при частните автобусни компании???
Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинажDarth Plagueis
Рейтинг: 1473 НеутралноДо коментар [#43] от "Dankol":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККвот повикало, такова се обадило, нали се сещаш?
Впрочем, освен, че точките ти са клиширани, една част от тях са и верни. Такситата са нужна, но неприятна сган, която трябва да седи сритана в ъгъла. Това го брой за някакво обобщение. Убер е извън темата.
Dankol
Рейтинг: 728 НеутралноИначе логиката на някои от коментиращите е желязна :
1.Трябва общината да не определя рамка на тарифите , но трябва да сложи лимит на броя таксита.
2. Не трябва да има минимални тарифи , но трябва да има максимални , за да не ни отреже главата някоя копърка .
3. Таксиметровият шофьор трябва да е приветлив , чистоплътен , добре избръснат и изгладен , и да стои 24/7 в колата , че да е на разположение постоянно !
4. Таксиметровият шофьор трябва да работи месечно за около 500-600 лева , и да е с IQ на банкер от Уолстрийт .
5. Определяне на минимални тарифи е отживелица от соца , ама в Мюнхен всички таксита возят на еднакви тарифи определени от общината .
6 . "Управляващите ни тъпчат защото си траеме за техните безобразия , ама гле'й ги сега тези бакшиши как се организирали да търсят сметка на общината , че не е спазила закона !"
7. Много са нагли тези бакшиши , че искат да карат в бус лентите само когато са с клиенти , нищо че така ще губят пари от престой , а клиентите ще спестяват и пари , и време !
Професор Иво Христов , прощавайте ! Излязохте прав .
БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
Рейтинг: 949 Неутралноинтересно как означава "дъмпинг"за таксиметрови услуги
РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГАDarth Plagueis
Рейтинг: 1473 НеутралноДо коментар [#47] от "Dankol":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТака става, когато сам си градиш теза, че да си я разрушиш. От всичките ти точки само една е факт - 7ма. Може би, защото 7 е добро число изначално. Бакшишите управляват автомобили. Бус лентите не са за автомобили. Не виждам какво има да се коментира.
Всичко останало трябва да се решава на пазарен принцип. Без никакви квоти, цени, минимуми, максимуми, екстремуми, първа и втора производна и тн. Излизаш на пазара, ако щеш бръснат, ако щеш миризлив, слагаш каквато цена искаш и караш. И си носиш отговорността за това.
БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
Рейтинг: 949 Неутралнониква логика няма - бус лентите са за автобусите които карат много хора, това че бакшиша имал клиент нищо не значи - с нищо не е по-различен от някой друг който си кара колата - броя пътници е един и същ
за това се казват "бус" ленти
РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГА
snk22555877
Рейтинг: 394 НеутралноАз от 3 години не пия. Карам си колата, вместо да се набутвам за таксита. Хем по заведения не оставям средно по 70- 80 кинта за алкохол, като сложа и 10-15 кинта за такси, после половин ден махмурлук, ебем ти изкарването. На вечер 100 лева минимум за нема нищо и това ако направо съм отишъл в бара след като съм вечерял вкъщи.
Може и да е егоистично, но свърши времето в което спонсорирах таксиметровата и ресторантьорската гилдия. Сори
blondofil
Рейтинг: 3268 НеутралноДо коментар [#3] от "Dankol":
Каквото реши министерството по планиране и ценообразуване към БСП това ще е.
Умнокрасив
Рейтинг: 800 НеутралноМи хайде и другите услуги така. И да връщаме плановата икономика и петилетните планове.
No Pain No Gainblondofil
Рейтинг: 3268 НеутралноИ колите да са само Лади. Да ни похвали руския посланик.
Ivan_
Рейтинг: 445 НеутралноДо коментар [#49] от "Darth Plagueis":
Модератора е неадекватен!До коментар [#50] от "Sinite - завоят наляво забранен":
"Бус" лентата е за превозни средства които осъществават обществен транспорт.
Такситата попадат в тази категория.
Може би поради тази причина в нормалните страни се движат в бус лентите, даже и в някой няма нужда да са с пътници.
Ivan_
Рейтинг: 445 НеутралноДо коментар [#48] от "Sinite - завоят наляво забранен":
Модератора е неадекватен!Означава, да се изтъпаня Аз с моята кола, без да плащам данъци, осигуровки и застраховки, без да съм с редовни документи и да започна да превозвам хора срещу заплащане на 80% от тарифата.
Ivan_
Рейтинг: 445 НеутралноДо коментар [#49] от "Darth Plagueis":
Модератора е неадекватен!Интересно, едни хора взели че учили за управлението на градовете и след това практикували управление на градове, та взели че измислили, че всеки град трябва да има транспортна система, тя да включва еди си какви видове транспорт, той да се движи по маршрути, с разписания и този транспорт трябвало да бъде допълнен с таксиметрови услуги.
И тези таксиметропви услуги дажи ги определиели на колко граждани колко таксита да има, какви да бъдат тези таксита, измислили, че трябва да има таксостоянки и т.н.
Ако правилно ви разпознавам и не разбирате написаното до момента да ви го дам с друг пример.
"Всичко останало трябва да се решава на пазарен принцип. Без никакви квоти, цени, минимуми, максимуми, екстремуми, първа и втора производна и тн. Излизаш на пазара, ако щеш бръснат, ако щеш миризлив, слагаш каквато цена искаш и ЛЕКУВАШ. И си носиш отговорността за това."
Цитирал съм ви дословно, като съм заменил само една дума караш с ЛЕКУВАШ, нали сте лекар.
Така де свободен пазар, какво сега ще се занимаваме с регулации в медицината:)
МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
Рейтинг: 242 ВеселоСигурен съм че се майтапиш😀! Според рейтинга ти, датата на регистрацията, и как си "си затворил" профила подозирам че това ти е резервен ник😀Ама ги няма дежурните по смяна каскети да ти нацвъкат минуси за този саркастичен коментар.
Относно таксиметровите услуги: И аз се зачудих на това което спомена друг съфорумец-
Е, дори и с моя двуцифрен IQ (ВИСОК двуцифрен, към 70😀) разбирам че това не е така, ама...карай да върви😀 Като живеех в София имах т.н. "постоянни" маршрути на които им знаех цената на превоза с точност до +/- 50 ст. (според зависи колко време чакане на 1-2 светофара). И разбрах че едни "зелени" (по цвяят) таксита са по скъпи с около 20% от другите. ОБАЧЕ!!! Колата беше нова, чиста, ухаеща приятно, нямаше музика вътре и шофьора мълчеше! И шофираше СУПЕР, без агресивно надпреварване да "хване зеленото", и т.п. ТОВА си струва още кинта два за кратко пътуване. Препоръчвам ги.
До коментар [#40] от "Руски самолет на въглища":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
Рейтинг: 242 ВеселоДа попитам плахо : Таксиметровите компании нямаше ли ги и преди боко?!? Щото (по памет) тааксита имаше и през соц'а. И предполагам по всяко време "са се отчитали" пред властите, по един или друг начин.
Ти да не си онзи обсебен антигербераст "каскет с нянка" (АКА кмет в сянка) с резервен ник😀?!?
До коментар [#45] от "Darcas":
THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
boevbisser
Рейтинг: 3206 НеутралноНе виждам защо таксиджиите занимават обществото с техните минимални цени, Доколкото знам там основни играчи са ПИБ чрез ОК такси и Алексей Петров чрез една от другите големи фирми, но не знам точно коя.
А иначе по цял свят чистите пазарни механизми при такситата не действат - почти навсякъде, където съм пътувал си има някакви по-скоро общоизвестни цени, вкл. фиксирана такава за превоз от и до летище, даже в Щатите, има и ограничение за броя на колите в даден град.
пп. И само да кажа, че българските цени от 70-80 ст. на км. са абсурдно ниски, не знам как на цена под 1.20-140 въобще този бизнес е рентабилен.
Darcas
Рейтинг: 1101 Неутрално[quote#59:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия"][/quote]
Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинажНе, просто вече на всяка крачка всеки храни Герп, заради "успехите" и "стабилността".
Няма чужди инвестиции, страната, под мъдрото управление на милиционерската хунта е обезлюдена с 500 000 човека за 10 години, няма реформи в здравеопазване, образование, икономика, социална политика, съдебна система, армия. Инфраструктурните "проекти" се правят за да се хранят мутри и олигарси като Джипи груп, Доган, Черепа, Тим, Гергов, и т.н
Имитация на държава.
Огледай се пич, виждаш ли къде си?
tisho_one
Рейтинг: 218 ЛюбопитноТо ако се огледаме и по времето на СОЦ-а ако не убиваха при преминаването на границата в България щяха да останат само червената върхушка и приближените им.