От 2019 г. таксиметровата услуга в София може да е с минимална цена

От 2019 г. таксиметровата услуга в София може да е с минимална цена

© Юлия Лазарова



През януари Столичният общински съвет може да приеме минимална цена за таксиметровата услуга в столицата - това каза пред "Дневник" зам.-председателят на комисията по транспорт в общината Зафир Зарков. Днес таксиметрови превозвачи протестираха за втори път в рамките на година с искане общината да изпълни законовото си задължение и да определи минималните тарифи.


Шофьорите искат минималните тарифи да са 98 ст. през деня и 1.14 лева през нощта, да могат да паркират в 2% от синята зона, в 4% от зелената и да могат да се движат в бус лентите, когато превозват пътник, обясни пред "Дневник" Кирил Кирилов, секретар на Националния таксиметров синдикат, който организира протестите. Синдикатът е създаден през юни, като в него членуват около 150 провозвачи, каза Кирилов.


Причината превозвачите да поискат повишение на цените е, че по-голямата част от тях карат на цени, които са по-ниски от стойността на услугата. "Има дъмпинг на цените, а с по-високите, но реални цени на услугата тази практика ще бъде прекратена", посочи той.




Задължението на общините да определят минимални и максимални тарифи за таксиметровите услуги е записано в Закона за автомобилните превози. Пред 2011 г. Столичната община определи само максималните прагове от 1.30/1.60 лева. "Това бе направено, за да се ограничат нелоялните спрямо потребителите практики на някои шофьори да возят на значително по-високи цени", посочи Зарков.


По думите му засега вариантите за минимална дневна тарифа са три - 58 ст., която е най-ниската установена на пазара, между 77 и 79 ст. и около 1 лев. За да повиши цената на услугата, каквото е искането на превозвачите, обаче мнозинството в общинския съвет ще търси подкрепа и от опозицията, обясни още Зарков. Съветникът посочи и че сега 80% от таксиметровите шофьори возят на цена под 1 лев.


Вариантите ще бъдат обсъдени от общинските съветници, като Зарков прогнозира, че до края на декември ще бъде внесено и конкретно предложение. То ще бъде гласувано на заседанието на съвета през януари.


Според него общината няма как да даде възможност на таксиметровите коли да се движат в бус лентите, защото за тази цел е необходима промяна в Закона за движение по пътищата. Същевременно в общината постоянно разглеждали искания за стоянки и места за паркиране от таксиметровите превозвачи, като за миналата година те са над 300. Зарков посочи, че този процес е "непрекъсваем", но зависи от бизнеса, който трябва да отправи своите конкретни искания.

Ключови думи към статията:

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Това с минималните цени нещо не ми се връзва - нали има свободна конкуренция и свободен пазар. Откъде накъде ще има минимална цена - тогава всички бизнеси могат да скочат да искат минимална цена в своята област и докъде ще я докараме?
    Както винаги това е лесният начин - да сложим минимална цена, да вдигнем данъка и т.н.
    А, правилният подход е да има ясни правила за таксиметровите автомобили и не да се возим на 13-14-15 годишни бангии на по милион и половина километри, засилен контрол върху таксиметровите водачи и да видим дали няма да отпаднат от пазара тези, които не отговарят на условията. Интересно ми е как повечето водачи возят на цени по-ниски от себестойността на услугата - откъде взимат пари за да сипват метан, газ или там на каквото возят? И с какво се хранят?
    Наистина вече почва да става страшно - който се сети, иска държавата да му оправи бизнеса. Пък хората кучетата ги яли.
    Да, но на никой в България не му стиска

  2. 2 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    "Шофьорите искат минималните тарифи да са 0.98 ст. през деня и 1.14 лева през нощта, да могат да паркират в 2% от синята зона, в 4% от зелената и да могат да се движат в бус лентите, когато превозват пътник,"

    Луда работа. Какво общо има паркирането с дейността им? Това с цените е ясно, никой не ги спира да си ги вдигат. За бус лентите въпроса е дискусионен. Обаче не е този начинът. Явно пак се бунят духове и се подлъгват дребните хора за политически цели. Ама и те загубени, че се връзват.

  3. 3 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Сега очакваме "младите и красивите" да почнат да се изживяват под статията като поддръжници на либералната пазарна икономика , като :
    1. Реват за Убър.
    2. Реват срещу "мръсните и скапани бакшиши" .
    3. Почнат да изтъкват какви били такситата на запад като един съвременен доктор Маргариди .
    4. Да ни споделят как не ползват таксита , ама знаят как да решат проблемите със същите .
    5. Как са ползвали такси един път от летището , като са се връщали от почивка на Малдивите . (Това с Малдивите ще го споменат поне 6 пъти)
    6. Как миналата година са спрели такси на улицата , шофьора ги е напомпал , нищо че можеш да си поръчаш такси от 70-те години насам.
    7. Как шофьора си бил надул просташката чалга , докато те отивали вечерта на дискотека в БИАД .
    И т.н. и т.н.

  4. 4 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#3] от "Dankol":

    Изпреварили са ме !!!

  5. 5 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#3] от "Dankol":

    +++++

  6. 6 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Е пазара е свободен,бакшишите да си определят цените сами както им е изгодно.
    Утре хлебарите и те ще поискат мин.3лв за 500гр. хляб.
    Просто свободния пазар си определя нивото на цените,а като не си конкурентоспособен се оттегляш и толкова.
    Казва се БУС лента,а не такси лента,големи тарикати.Всеки,който има свидетелство за правоуправление може да упражнява тази професия.

  7. 7 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 336 Неутрално

    Няколко души споменаха свободен пазар... Ако ще говорим за свободен пазар, то трябва да бъдат премахнати и максималните цени. Те също са в разрез с пазарната икономика.

  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3134 Неутрално

    И манфестациите да не забравите да определите кога ще са другари комсомолци! За такситата в България е ясно, мръсни и лъжливи. Ясно е и че си плащат на мърлячите за да не допуснат конкуренция от УБЪР и подобни. Друг ми е въпросът. Защо ни е страх комунистите да не дойдели на власт? От тия другари по-големи комунисти-терористи има ли?

  9. 9 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#7] от "ivant88":

    Ще се повторя: Просто свободния пазар си определя нивото на цените,а като не си конкурентоспособен се оттегляш и толкова.
    Няма минимални,няма максимални,определят си цените,обевявати и ги поставят на видно място,всеки си прави сметката да се качи или не.
    Толкова.
    Вече и лесно може да си провери,във всеки смартфон има GPS казваш адреса включваш си навигацията на смартфона излиза точно разстоянието съответно по обявената цена за километър и прибавяш престоя и всичко е ясно.
    Какво толкова квичат.

  10. 10 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2183 Неутрално

    Само "да могат да се движат в бус лентите, когато превозват пътник" има някаква логика (публичен транспорт), ама и това трябва да се доказва. Всичко останало е от преди 90 години, когато укрепва мафията - през транспортните услуги и градския боклук.

  11. 11 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 336 Неутрално

    До коментар [#7] от "ivant88":Ще се повторя: Просто свободния пазар си определя нивото на цените,а като не си конкурентоспособен се оттегляш и толкова. Няма минимални,няма максимални,определят си цените,обевявати и ги поставят на видно място,всеки си прави сметката да се качи или не.Толкова.Вече и лесно може да си провери,във всеки смартфон има GPS казваш адреса включваш си навигацията на смартфона излиза точно разстоянието съответно по обявената цена за километър и прибавяш престоя и всичко е ясно.Какво толкова квичат.
    —цитат от коментар 9 на anty


    И аз ще се повторя: Не може да говорим за свободен пазар, когато бюрокрацията е рамкирала цените... Нека се махнат и минималните, но и максималните цени. Едва тогава ще може поне да говорим за пазарна икономика.

  12. 12 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 888 Неутрално

    А минимални цени за фризьорските услуги кога????

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4977 Неутрално

    Моля от утре и минимялни цени ня хляба, млякото, кафето и всичко друго! Минимална цена е изкривяване на пазара. Максимална цена е друго - регулация, за да се избегне злоупотреба.

  14. 14 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Мадам,
    А тези сладури знаят ли, че в повечето големи градове по света, броя на такситата е фиксиран.
    И за медальон/лиценз - се наддава, продава и т.н. и някъде достига до 300 000 долара?
    М?
    Някой спомена, че в Прага такситата били 1000, а в София - 6000.
    Що бе?

    Сладури - безплатно паркиране им се приискало.
    Да го ду.....

    Де Юбер де......

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  15. 15 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivant88":

    Споразомението за максимални цени на таксиметровите превози е сключено преди около 8-9 год. между няколко големи таксиметрови компании и столична община.
    Който не е подписал това споразумение не е длъжен да се съобразява с него.
    С други думи самите таксиметрови фирми са подписали този документ не насила,а по собствено желание.
    Има начини ако вече не ги удовлетворява да се изтеглят,а онези които не са страна по това споразумение могат да си карат на цени каквито им харесва.
    Толкова какво има да се умува да се вдигат панаири и да се занимава обществото с терзанията на бакшишите.

  16. 16 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 336 Неутрално

    Максималните цени са задължителни според ЗАвП, общините могат само да ги рамкират и да ги фиксират в определени граници (със или без консултации).
    Максимални цени, както и минимални, изобщо не трябва да има. В момента изкуствено създадените бюрократични пречки водят именно до лошото качество на услугата. Като цяло нормативната уредба възпрепятства гъвкавите цени (според пробега) - по сегашното законодателство те трябва да са фиксирани за цялото пътуване. Нищо не пречи да се позвили да има варианти, например ако пътник пътува 5 км - това да струва 2 лева на км, но ако пътува 10 км - по 1.50 лева на км, или ако пътува 20 км - по 1 лев на километър... Сега всички са задължени да имат фиксирана цена...
    В МЕТРО например, ако си купите една кофичка кисело мляко тя ще 0.90 лева, ама ако си купите 1 кашон, цената ще е 0.73 лева за кофичка...

  17. 17 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Това се нарича картел. Всички да се разберат да вдигнат цените.

    Ако се гони свободния пазар едни ще вдигнат, ама други няма. И това е най-големия страх.

  18. 18 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 336 Неутрално

    Моля от утре и минимялни цени ня хляба, млякото, кафето и всичко друго! Минимална цена е изкривяване на пазара. Максимална цена е друго - регулация, за да се избегне злоупотреба.
    —цитат от коментар 13 на vassilun


    Ами тогава да определят максимална цена на хляба - 23 стотинки, нафтата - 8 стотинки, апартаментите - 6000 лева, Лада от Мототехника - 8000 лева... И максимални заплати - 200 лева... За да се избягват злоупотреби.

    Максимални цени... Боже, боже... На някои хора залпът на Аврора още им кънти в главата. Бас ловя, че имате снимка на Ленин и Маркс в коридора на панелното си жилище.

    Между другото - ако дадена услуга Ви е скъпа, просто не я използвайте... Но не пречете на другите хора с безсмислени регулации.

  19. 19 Профил на tgapple
    tgapple
    Рейтинг: 236 Разстроено

    Тези хора са пропуснали уроците по пазарна икономика. И в момента максималната цена е безумна и противоречаща на всяка нормална логика, ако вкарат и минимална ще е хептем безумие.

    Пример: в момента няма как да има висок клас таксита, за каквито съм сигурен има пазар, само заради фиксираната максимална цена.

    Такситата, ако искат нещо да се промени, по-добре да говорят с общината да издава определен брой лицензи.

    Примерно: има 3000 лиценза, които се пускат на търг през 3 години. Търга ще определи колко струват. Срещу лиценза шофьора получава следното:
    -право да се движи в бус лента (все пак е обществен транспорт и плаща лиценз)
    -условия за повече работа, защото броя таксита е фиксиран
    -повече "място" по такси стоянките

    Но тук никой не иска реална промяна, а просто да "цоца" повече от крайният клиент.

  20. 20 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Чл. 12.
    (Изм. - ДВ, бр. 11 от 2002 г., бр. 99 от 2003 г.) (1) (Изм. – ДВ, бр. 81 от 2015 г.,
    в сила от 1.04.2016 г. - бр. 100 от 2015 г., в сила от 20.11.2015 г., доп., бр. 32 от 2016 г., в
    сила от 1.04.2016 г.) Таксиметров превоз на пътници може да се извършва от търговци,
    притежаващи удостоверения за регистрация или от водачи, извършващи дейността от
    името на регистриран превозвач, но за своя сметка. Правоотношенията между превозвача
    и водача се уреждат с писмен договор.
    (2) (Доп. – ДВ, бр. 32 от 2016 г., в сила от 1.04.2016 г.) Регистрацията по ал. 1 се
    извършва от Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация", където се води
    публичен регистър.
    (3) За вписване в регистъра лицата по ал. 1 трябва:
    1. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г.) да подадат заявление до Изпълнителна агенция
    "Автомобилна администрация", комплектувано с документите, определени в наредбата по
    чл. 12а, ал. 5;
    2. да отговарят на изискванията за благонадеждност, посочени в чл. 7, ал. 4;
    3. да отговарят на изискванията за професионална компетентност, посочени в чл. 7,
    ал. 5.
    (4) При непълноти на представените документи по ал. 3 Изпълнителна агенция
    "Автомобилна администрация" в 10-дневен срок от подаване на заявлението писмено
    уведомява лицето и дава срок за отстраняването им.
    (5) (Доп. - ДВ, бр. 92 от 2005 г., бр. 32 от 2016 г., в сила от 1.04.2016 г.) В 14-дневен
    срок от подаване на заявлението или от отстраняването на непълнотите по ал. 4
    изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" или
    упълномощени от него длъжностни лица извършват регистрацията и издават
    удостоверение за регистрация на лицата, които отговарят на изискванията на чл. 7, ал. 4 и
    5 и са приложили документите по ал. 3. Неразделна част от удостоверението за
    регистрация е списък на превозните средства, с които се извършват превозите, и списък с
    данните на водачите, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за
    своя сметка.
    (6) (Изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., бр. 9 от 2017 г.) Изпълнителният директор на
    Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" мотивирано отказва извършването
    на регистрация, когато:
    1. търговецът не отговаря на някое от изискванията по чл. 7, ал. 4 или 5;
    2. търговецът не е комплектувал заявлението си с документите, определени в
    наредбата по чл. 12а, ал. 5;
    3. правото да извършва таксиметров превоз на пътници на същия търговец или на
    свързано с него лице е било прекратено на основание ал. 8, т. 1, букви "а", "в" или "г" през
    последните две години.
    (7) Отказът да се извърши регистрация подлежи на обжалване по реда на
    Административнопроцесуалния кодекс.
    (8) Правото да се извършва таксиметров превоз на пътници се прекратява:
    1. по решение на органа, извършил регистрацията, когато:
    а) регистрацията е извършена въз основа на неистински документи или на документи
    с невярно съдържание;
    б) превозвачът престане да отговаря на изискванията на чл. 7, ал. 4 или 5;
    в) при осъществяване на дейността от превозвача са нарушени този закон и
    подзаконовите нормативни актове, издадени въз основа на него;
    г) са използвани неистински документи или документи с невярно съдържание при
    осъществяване на дейността;
    2. (изм. – ДВ, бр. 9 от 2017 г.) по заявление на притежателя на удостоверението за
    регистрация;
    3. с прекратяване на юридическото лице на притежателя на удостоверението за
    регистрация;
    4. с прекратяването на дейността на едноличния търговец.

  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    Просто този сектор във България не е регулиран както трябва още отначало и сега си избиват проблемите.

    Таксиметровата дейност следва да се регулира от местните власти, по същество това е локална публична услуга.
    Както някой отбеляза трябва да има лицензии и контрол.
    За движението в бус лента когато е с пътник има го на доста места, така че не би трябвало да е проблем и във България.

    За привържениците на свободния пазар, нека малко да се успокоят и да си дадат сметка, че при услугите които са критични за обществото винаги и навсякъде има регулации, така че спокойно.

    Ако пък смятат че нещо съм в грешка моля да дадат един пример на държава в която този пазар е напълно свободен.

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Едната голяма фирма е на Алексей Петров.
    Другата е на Цеко Минев (ПИБ)
    Третата не знам на кого е, но едва ли е на някой бачкатор предприемач.
    Дотук коментарът е излишен.
    Дали тези фирми изобщо по своята същност са таксиметрови или лизингови за продажба на автомобили е един интересен въпрос, който никой в публичното пространство не обсъжда.

    Умен и красив жълтопаветник.
  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4977 Неутрално

    До коментар [#18] от "ivant88":

    Смятах да не Ви отговарям заради грубия Ви език, но... Максималните цени бяха наложени, защото имаше измамници возещи на десетократно по-висока цена от средната и се бяхме прочули дори в чужбина заради това! Колко хора мислите, че обръщат внимание на стикерите?

  24. 24 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Да се национализират таксиметровите компании и да пуснат на реална цена услугата - 800лв. заплата за шофьора и разходи за гориво и ремонти. Ще е по 29ст. на км тогава.

  25. 25 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4359 Неутрално

    Със сигурност цените ще тръгнат нагоре след Нова Година и при таксиметровите услуги!

  26. 26 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 336 Неутрално

    До коментар [#18] от "ivant88":Смятах да не Ви отговарям заради грубия Ви език, но... Максималните цени бяха наложени, защото имаше измамници возещи на десетократно по-висока цена от средната и се бяхме прочули дори в чужбина заради това! Колко хора мислите, че обръщат внимание на стикерите?
    —цитат от коментар 23 на vassilun


    И защото някой не е гледал стикерите, дайте да върнем комунизма?
    Освен това, точно тези не бяха измамници, тяхната цена беше изписана на видно място, просто не беше 0.69 ст, а беше 6 лева... Но в крайна сметка, потребителят сам решава... Нищо не му пречи, като му е скъпо, да не се качва на това такси. И на мене ми е скъп хляба, ама вместо да рева с искания за повече регулации, си купих машина за хляб и хем е по-хубав, хем е по-евтин и така наказах хлебопроизводителите... И фризьорът също е скъп - купих си машинки, вместо да искам да бъде задължен да ме постригва за 28 стотинки... Както казвате Вие: "По бай Тошенско време"...

  27. 27 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 949 Неутрално

    метана поскъпна с тридесет процента , РАЗРЕШИТЕЛНИ МАЙКА СИ И БАЩА СИ КАТО ЦЕНА , застраховките ДВОЙНИ ТРОЙНИ ЧЕТВОРНИ ЧАК, винетките И ТЕ, дерат ги като толуми , ТЕ БУС ЛЕНТАТА ТА БУСЛЕНТАТА , БЕ ВКАРАЙТЕ СЕ В ЧАС БЕ МОМЦИ , ЩЕ ФАЛИРАТЕ С ТИЯ ЦЕНИ НА МЕТАНА И С НАД ИЛЯДОТО ЛЕВА ЗАСТРАХОВКИ КОЕТО ДЕФАКТО Е ОЩЕ ЕДНО РАЗРЕШИТЕЛНО , ДИГАТ ВИ РАЗХОДА С НАД ТРИ ХИЛКИ ГОДИШНО А ВИЕ................ , МИ НЯМАТЕ ГИ ТИЯ ПАРИ ЩЕ ТРЯБВА ДА ГИ КАЛКУЛИРТЕ В ЦЕНАТА , ПОВИШЕНАТА ЦЕНА ЩЕ ДОВЕДЕ ДО ОТЛИВ НА КЛИЕНТИ , И КВО ПРАИМ...............

  28. 28 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#26] от "ivant88":

    Въобще не става дума за безсмислени регулации.
    Явно не сте съвсем наясно и от там идва объркването ви.

    Живеем в общество, много различни хора на едно място, има нужда от регулации за някой неща за да съжителстваме без проблеми.

    Опасявам се, че не сте съвсем наясно какво точно се крие зад "свободен пазар"...

    Модератора е неадекватен!
  29. 29 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Тука няколко съфорумци казаха, че е антипазарно да има минимална и максимална тарифа, ама да им напомня, че максималната тарифа върна малко доверието в бранша, като се бяха появили копърки, дето возят по 10 лв на км

  30. 30 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Това с минималните цени нещо не ми се връзва - нали има свободна конкуренция и свободен пазар. Откъде накъде ще има минимална цена - тогава всички бизнеси могат да скочат да искат минимална цена в своята област и докъде ще я докараме? Както винаги това е лесният начин - да сложим минимална цена, да вдигнем данъка и т.н. А, правилният подход е да има ясни правила за таксиметровите автомобили и не да се возим на 13-14-15 годишни бангии на по милион и половина километри, засилен контрол върху таксиметровите водачи и да видим дали няма да отпаднат от пазара тези, които не отговарят на условията. Интересно ми е как повечето водачи возят на цени по-ниски от себестойността на услугата - откъде взимат пари за да сипват метан, газ или там на каквото возят? И с какво се хранят? Наистина вече почва да става страшно - който се сети, иска държавата да му оправи бизнеса. Пък хората кучетата ги яли. Да, но на никой в България не му стиска
    —цитат от коментар 1 на gerotheone



    Мадам,А тези сладури знаят ли, че в повечето големи градове по света, броя на такситата е фиксиран.И за медальон/лиценз - се наддава, продава и т.н. и някъде достига до 300 000 долара?М?Някой спомена, че в Прага такситата били 1000, а в София - 6000.Що бе?Сладури - безплатно паркиране им се приискало.Да го ду.....Де Юбер де......
    —цитат от коментар 14 на г-н Саранди Говедаров


    в прага такситата са и повече като брой и по-зле от софийските. за щастие има истински градски и нощен транспорт и човек трябва да изтърпи наказанието да ползва бакшиш само в екстремни случаи.

  31. 31 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Тука няколко съфорумци казаха, че е антипазарно да има минимална и максимална тарифа, ама да им напомня, че максималната тарифа върна малко доверието в бранша, като се бяха появили копърки, дето возят по 10 лв на км
    —цитат от коментар 29 на rainbou1


    а кво си мислиш, че като се появи максималната цена, копърките са изчезнали ли?

  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4977 Неутрално

    До коментар [#24] от "blaf":

    И за година ще фалира! Справка - БДЖ!

  33. 33 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    И тея го удариха на цоциализъм.

    Минимална изкупна цена, минимална заплата, минимална не знам си кво.


    Скоро кат ви стане скъпо ще почнете да искате и максимална цена.

  34. 34 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#24] от "blaf":

    "Да се национализират таксиметровите компании и да пуснат на реална цена услугата - 800лв. заплата за шофьора и разходи за гориво и ремонти. Ще е по 29ст. на км тогава."

    То от комунета всякакви простотии да очаква човек.

  35. 35 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    "И за година ще фалира! Справка - БДЖ!"
    Това даже няма да тръгне - кой ще се хване за 800 лв?

  36. 36 Профил на Руски самолет на въглища
    Руски самолет на въглища
    Рейтинг: 225 Неутрално

    И бонуси за ниско IQ да им дава държавата от парите на данъкоплатците. За всяка точка под 90 IQ - по лев на ден.

  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    До коментар [#3] от "Dankol":

    А не може ли просто един сравнително по-дърт, (за красив не знам) като мен, да ти каже, че си завършен олигофрен, написал 6 клиширани, скучни и тъпи точки?

    Бакшишите да си ходят на реален пазар, на реална конкуренция. Без никакви ограничения. Ае стига комунизъм.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    До коментар [#33] от "realguru":

    То и сега имат минимална цена. С Герб начело, социализмът е сигурен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    До коментар [#29] от "rainbou1":

    Коя е тая максимална цена?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на Руски самолет на въглища
    Руски самолет на въглища
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Лошият Запад пак виновен за всичко. Добре си ни беше по куманизама в изолирания балон, в който само руснаците ни купуваха боклуците. Тия пусти западняци, за какво им беше да бутат стената и да внесат такива демонични неща като конкуренция и качество на продукта? За какво са ти улици и таксита, като можеш да ближеш пощенски пликове по цял ден и държавата да те дундурка?

  41. 41 Профил на D
    D
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Никой не им пречи да си вдигнат цените, но никой не иска да е пръв. Това което искат е общината да участва в картел, цените трябва да се образуват по конкурентен начин. Това пък да карат в бус лентите е абсолютна глупост.... Утре някой ще иска да кара в насрещното на магистралата или да си джоби клиентите.

  42. 42 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Ами то гладна кокошка просо сънува. Простите и икономически неграмотни общинари спорят с още по-простите и неграмотни бакшиши по единствената видима връзка - цената. Не цените, а минимални изисквания към нивото и качеството на услугата трябва да има и критерии по които някой да може да става таксиметров шофьор. След това трябва да има лимит колко души могат да практикуват на дадена територия /европейска и световна практика/ и цената ще си дойде сама на мястото. Но това означава индивидуални лицензи, а не посочване на правилните фирми, означава изпити за професия, а не хора от криминалния контингент и инвестиции в техника, а не социални помощи за практикуване на професия с бракми, от хора които по принцип за нищо не стават!

  43. 43 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#37] от "Darth Plagueis":

    Ако съдя по обидите които използваш към непознати хора заради позицията им , имаш заложбите да си изкарваш хляба като таксиметров шофьор ! А това , че са ми клиширани 6-те точки , е заради клишираните опити на голяма част от обществото ни да приписва общи негативни черти на на цели други съсловия и гилдии , в опит да се почувстват поне малко по-значими от околните . Днес са такситата , утре учителите , вдругиден лекарите , и така до безкрайност ! Управлението харесва това !

  44. 44 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Тая услуга трябва да има и максимална цена, щом така ще го даваме.

  45. 45 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Таксиметровите компании в София са картел и се отчитат на ГерП. В нормална икономика всяка компания може сама да си определя цените. При самолетните компании що няма минимални и максимални цени на билетите? А при частните автобусни компании???

    Уважавай различното мнение, когато е подплътено с аргументи
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    До коментар [#43] от "Dankol":

    Квот повикало, такова се обадило, нали се сещаш?

    Впрочем, освен, че точките ти са клиширани, една част от тях са и верни. Такситата са нужна, но неприятна сган, която трябва да седи сритана в ъгъла. Това го брой за някакво обобщение. Убер е извън темата.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Иначе логиката на някои от коментиращите е желязна :
    1.Трябва общината да не определя рамка на тарифите , но трябва да сложи лимит на броя таксита.
    2. Не трябва да има минимални тарифи , но трябва да има максимални , за да не ни отреже главата някоя копърка .
    3. Таксиметровият шофьор трябва да е приветлив , чистоплътен , добре избръснат и изгладен , и да стои 24/7 в колата , че да е на разположение постоянно !
    4. Таксиметровият шофьор трябва да работи месечно за около 500-600 лева , и да е с IQ на банкер от Уолстрийт .
    5. Определяне на минимални тарифи е отживелица от соца , ама в Мюнхен всички таксита возят на еднакви тарифи определени от общината .
    6 . "Управляващите ни тъпчат защото си траеме за техните безобразия , ама гле'й ги сега тези бакшиши как се организирали да търсят сметка на общината , че не е спазила закона !"
    7. Много са нагли тези бакшиши , че искат да карат в бус лентите само когато са с клиенти , нищо че така ще губят пари от престой , а клиентите ще спестяват и пари , и време !
    Професор Иво Христов , прощавайте ! Излязохте прав .

  48. 48 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    интересно как означава "дъмпинг"за таксиметрови услуги

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    До коментар [#47] от "Dankol":

    Така става, когато сам си градиш теза, че да си я разрушиш. От всичките ти точки само една е факт - 7ма. Може би, защото 7 е добро число изначално. Бакшишите управляват автомобили. Бус лентите не са за автомобили. Не виждам какво има да се коментира.

    Всичко останало трябва да се решава на пазарен принцип. Без никакви квоти, цени, минимуми, максимуми, екстремуми, първа и втора производна и тн. Излизаш на пазара, ако щеш бръснат, ако щеш миризлив, слагаш каквато цена искаш и караш. И си носиш отговорността за това.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    Само "да могат да се движат в бус лентите, когато превозват пътник" има някаква логика (публичен транспорт),.
    —цитат от коментар 10 на PisnaMi


    никва логика няма - бус лентите са за автобусите които карат много хора, това че бакшиша имал клиент нищо не значи - с нищо не е по-различен от някой друг който си кара колата - броя пътници е един и същ

    за това се казват "бус" ленти

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  51. 51 Профил на snk22555877
    snk22555877
    Рейтинг: 288 Неутрално

    Аз от 3 години не пия. Карам си колата, вместо да се набутвам за таксита. Хем по заведения не оставям средно по 70- 80 кинта за алкохол, като сложа и 10-15 кинта за такси, после половин ден махмурлук, ебем ти изкарването. На вечер 100 лева минимум за нема нищо и това ако направо съм отишъл в бара след като съм вечерял вкъщи.
    Може и да е егоистично, но свърши времето в което спонсорирах таксиметровата и ресторантьорската гилдия. Сори

  52. 52 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    До коментар [#3] от "Dankol":

    Каквото реши министерството по планиране и ценообразуване към БСП това ще е.

  53. 53 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Ми хайде и другите услуги така. И да връщаме плановата икономика и петилетните планове.

    No Pain No Gain
  54. 54 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    И колите да са само Лади. Да ни похвали руския посланик.

  55. 55 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#49] от "Darth Plagueis":

    До коментар [#50] от "Sinite - завоят наляво забранен":

    "Бус" лентата е за превозни средства които осъществават обществен транспорт.
    Такситата попадат в тази категория.
    Може би поради тази причина в нормалните страни се движат в бус лентите, даже и в някой няма нужда да са с пътници.

    Модератора е неадекватен!
  56. 56 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#48] от "Sinite - завоят наляво забранен":

    Означава, да се изтъпаня Аз с моята кола, без да плащам данъци, осигуровки и застраховки, без да съм с редовни документи и да започна да превозвам хора срещу заплащане на 80% от тарифата.

    Модератора е неадекватен!
  57. 57 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#49] от "Darth Plagueis":

    Интересно, едни хора взели че учили за управлението на градовете и след това практикували управление на градове, та взели че измислили, че всеки град трябва да има транспортна система, тя да включва еди си какви видове транспорт, той да се движи по маршрути, с разписания и този транспорт трябвало да бъде допълнен с таксиметрови услуги.
    И тези таксиметропви услуги дажи ги определиели на колко граждани колко таксита да има, какви да бъдат тези таксита, измислили, че трябва да има таксостоянки и т.н.

    Ако правилно ви разпознавам и не разбирате написаното до момента да ви го дам с друг пример.
    "Всичко останало трябва да се решава на пазарен принцип. Без никакви квоти, цени, минимуми, максимуми, екстремуми, първа и втора производна и тн. Излизаш на пазара, ако щеш бръснат, ако щеш миризлив, слагаш каквато цена искаш и ЛЕКУВАШ. И си носиш отговорността за това."
    Цитирал съм ви дословно, като съм заменил само една дума караш с ЛЕКУВАШ, нали сте лекар.
    Така де свободен пазар, какво сега ще се занимаваме с регулации в медицината:)

    Модератора е неадекватен!
  58. 58 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 254 Весело

    Лошият Запад пак виновен за всичко. Добре си ни беше по куманизама в изолирания балон, в който само руснаците ни купуваха боклуците. Тия пусти западняци, за какво им беше да бутат стената и да внесат такива демонични неща като конкуренция и качество на продукта? За какво са ти улици и таксита, като можеш да ближеш пощенски пликове по цял ден и държавата да те дундурка?
    —цитат от коментар 40 на Руски самолет на въглища


    Сигурен съм че се майтапиш😀! Според рейтинга ти, датата на регистрацията, и как си "си затворил" профила подозирам че това ти е резервен ник😀Ама ги няма дежурните по смяна каскети да ти нацвъкат минуси за този саркастичен коментар.

    Относно таксиметровите услуги: И аз се зачудих на това което спомена друг съфорумец-
    ...Интересно ми е как повечето водачи возят на цени по-ниски от себестойността на услугата - откъде взимат пари за да сипват метан, газ или там на каквото возят? И с какво се хранят? ...
    —цитат от коментар 1 на gerotheone


    Е, дори и с моя двуцифрен IQ (ВИСОК двуцифрен, към 70😀) разбирам че това не е така, ама...карай да върви😀 Като живеех в София имах т.н. "постоянни" маршрути на които им знаех цената на превоза с точност до +/- 50 ст. (според зависи колко време чакане на 1-2 светофара). И разбрах че едни "зелени" (по цвяят) таксита са по скъпи с около 20% от другите. ОБАЧЕ!!! Колата беше нова, чиста, ухаеща приятно, нямаше музика вътре и шофьора мълчеше! И шофираше СУПЕР, без агресивно надпреварване да "хване зеленото", и т.п. ТОВА си струва още кинта два за кратко пътуване. Препоръчвам ги.



    До коментар [#40] от "Руски самолет на въглища":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  59. 59 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 254 Весело

    Таксиметровите компании в София са картел и се отчитат на ГерП. В нормална икономика всяка компания може сама да си определя цените. При самолетните компании що няма минимални и максимални цени на билетите? А при частните автобусни компании???
    —цитат от коментар 45 на Darcas


    Да попитам плахо : Таксиметровите компании нямаше ли ги и преди боко?!? Щото (по памет) тааксита имаше и през соц'а. И предполагам по всяко време "са се отчитали" пред властите, по един или друг начин.

    Ти да не си онзи обсебен антигербераст "каскет с нянка" (АКА кмет в сянка) с резервен ник😀?!?
    До коментар [#45] от "Darcas":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  60. 60 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    Не виждам защо таксиджиите занимават обществото с техните минимални цени, Доколкото знам там основни играчи са ПИБ чрез ОК такси и Алексей Петров чрез една от другите големи фирми, но не знам точно коя.
    А иначе по цял свят чистите пазарни механизми при такситата не действат - почти навсякъде, където съм пътувал си има някакви по-скоро общоизвестни цени, вкл. фиксирана такава за превоз от и до летище, даже в Щатите, има и ограничение за броя на колите в даден град.
    пп. И само да кажа, че българските цени от 70-80 ст. на км. са абсурдно ниски, не знам как на цена под 1.20-140 въобще този бизнес е рентабилен.

  61. 61 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    [quote#59:"МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия"][/quote]

    Не, просто вече на всяка крачка всеки храни Герп, заради "успехите" и "стабилността".
    Няма чужди инвестиции, страната, под мъдрото управление на милиционерската хунта е обезлюдена с 500 000 човека за 10 години, няма реформи в здравеопазване, образование, икономика, социална политика, съдебна система, армия. Инфраструктурните "проекти" се правят за да се хранят мутри и олигарси като Джипи груп, Доган, Черепа, Тим, Гергов, и т.н
    Имитация на държава.
    Огледай се пич, виждаш ли къде си?

    Уважавай различното мнение, когато е подплътено с аргументи
  62. 62 Профил на tisho_one
    tisho_one
    Рейтинг: 225 Любопитно

    То ако се огледаме и по времето на СОЦ-а ако не убиваха при преминаването на границата в България щяха да останат само червената върхушка и приближените им.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK