Товарните превозвачи очакват загуби след реформата в ЕС в сектора

Товарните превозвачи очакват загуби след реформата в ЕС в сектора

© Надежда Чипева, Капитал



Според Съюза на превозвачите позицията, която Съветът на ЕС ще защитава в преговорите с Европейския парламент за международните превози, е известен успех, макар че не удовлетворява искането на България. Това коментира пред Би Ти Ви председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев.


Позицията предвижда превозвачите да правят минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне това тази практика в чужбина да стане почти постоянна


"Наистина това, което се случи в Брюксел през изминалата вечер, не удовлетворява българската страна, но има и успехи, като най-сериозният успех, който можем да отчетем е, че няма да се прибира превозното средство на всеки 4 седмици", обяви Арабаджиев.




Въпреки че облекчението на регламента за 4-те седмици се смята за успех за България, то все пак е предпоставка за генериране на загуби. Това на практика ще задължи българските водачи да оставят камионите си на платен паркинг и да пътуват от Централна Европа към България, което предполага разход не само на време, но и на пари, коментират от бранша.


"Икономическа логика няма никаква. Търсят се някакви социални мотиви за това решение, но всъщност няма нищо социално в това един шофьор да пътува хиляди километри да се върне в България, да почива тук 45 часа, след което отново да се върне в Западна Европа", посочи Мадлен Кавръкова, която е правен съветник към Съюза на превозвачите в България.


"Ако един превозвач с пет камиона оперира в ЕС, на всеки 4 седмици водачите му трябва да се прибират в България. Той ще трябва да организира първо камионът да бъде близо до летище, да бъде по възможност празен, а това не винаги е възможно. Оттам нататък този камион като е на паркинг, той генерира разход от 50-100 евро на ден, трябва шофьорът да се придвижи от паркинга до летище, после да пристигне до София. Ако е от Варна, от София трябва да стигне до Варна и чак тогава да започне да почива 45 часа. 4-5 дни този камион ще бъде извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията", добави Йордан Арабаджиев.


Според тях българските превозвачи не са желани в Западна Европа, тъй като са конкурентноспособни, работят добре, на добри цени и имат нов автопарк.


"Считам, че в момента виждаме едно от най-лошите въобще законодателни предложения, които са представяни за обсъждане. До такава степен е лошо това предложение, че в него са включени изисквания за внедряване на устройства в камионите, които още не са изобретени - те не съществуват". Това каза пред БНР евродепутатът Андрей Новаков по повод промените в правилата и за извършване на международни товарни пътни превози.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2320 Неутрално

    Ако един превозвач с пет камиона оперира в ЕС, на всеки 4 седмици водачите му трябва да се прибират в България. Той ще трябва да организира първо камионът да бъде близо до летище, да бъде по възможност празен, а това не винаги е възможно. Оттам нататък този камион като е на паркинг, той генерира разход от 50-100 евро на ден, трябва шофьорът да се придвижи от паркинга до летище, после да пристигне до София. Ако е от Варна, от София трябва да стигне до Варна и чак тогава да започне да почива 45 часа. 4-5 дни този камион ще бъде извън пазара и ние точно в това виждаме дискриминацията", добави Йордан Арабаджиев

    Какво стана със свободното движение на стоки, капитали и хора в рамките на ЕС, бре макрончета, меркелчета и юнкерчета???
    Това ли ви е пазарната икономика?
    Лобистки закони в полза на Германия и Франция.
    Както и вече Джамбазки каза, очаквам да им го върнем при следващото сериозно гласуване, да видят дали е хубаво да те прецакват.
    А между другото, не е лоша идея да се организират превозвачите и да блокират Брюксел с тировете. Крайно време е даже да го направят.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3019 Неутрално

    Определено ЕС дискриминира периферните страни с по-малки и по-бедни фирми за да фалират и да не им се бъркат в логистиката която трябва да е олигипол само на големите играчи!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на джендър  дебне  в храсталака
    джендър дебне в храсталака
    Рейтинг: 2726 Неутрално

    Защо по въпроса говорят само ,,превозвачите" собственици на фирми ? Не е ли редно да се питат и шофьорите? Струва ми се ,че идеята е изравняване на условията на труд и заплащането. Оказва се ,че собствениците печелят главно от ниското заплащане на шофьорите и некачествената почивка.

  4. 4 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Да не ругаем ЕС другари, той е сонцето и воздуха за всяко живо сощество.
    Както е известно това е най-напредничавата организация.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Jordan J
    Jordan J
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Честито на шофьорите!
    "Превозвачите" малко ще намалят печалбите, но ако не им е изгодно в Европа, могат да се насочат към евразия, примерно, където ще се напечелят .

  7. 7 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#6] от "Jordan J":

    Дам, честито на шофьорите. Ще ги товарят в бус всеки месец, а наобратно другата смяна и по месец ще бъдат на основна заплата, и ще си чоплят носа вкъщи. Честито.

  8. 8 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Един ден всичко ще бъде окей. Когато камионите пътуват от точка до точка БЕЗ ШОФЬОР.

  9. 9 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Факт е, че мерките, които Франция искаше да наложи, в по-голямата си част бяха наложени. В резултат на това българските транспортни фирми ще станат по-неконкурентни по чисто административни причини.

    Последното означава по-ниско заплащане за труда на шофьорите, по-малко товари и курсове за българските транспортни фирми, по-нисък оборот, по-нисък БВП и т.н.

    Честито!

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  10. 10 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3541 Неутрално

    Всички големи превозвачи в България са мултимилионери с раздадени навремето червени куфарчета. Имат Ролс-Ройси и не им дреме в какви условия работят и почиват шофьорите им. Стига са занимавали цяла България с техните проблеми. Да се оправят. Изобщо не ми е жал за тях.

    Gunter glieben glauchen globen
  11. 11 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3541 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Всъщност Макрон защитава интересите на шофьорите. Ти, като по-голям капиталист от него, жалиш за милионерите-собственици на транспортни фирми. Защото всички до един са от червеното котило.
    ПП. Поздравления за поредния първи коментар. Как го постигаш?

    Gunter glieben glauchen globen
  12. 12 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 930 Неутрално

    Протекционизъм в действие. Къде са радетелите на либерал-глобализма, пак да ме уверяват, че в ЕС всички сме равни, и няма Европа на две скорости, както и двоен аршин?

  13. 13 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3541 Неутрално

    До коментар [#5] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Изравняването на заплатите не става с указ на ЕС или на президента Путин. Става на пазарен принцип. Точно такова изравняване иска Макрон. За същата работа нашите шофьори да получават същите пари, както немските и френските. Това, разбира се, ще бръкне в джоба на нашите собственици на транспортни фирми и ще ги принуди да отложат с някоя и друга година закупуването на поредния нов модел Ролс - Ройс. А полезните идиоти ще им съчувстват.

    Gunter glieben glauchen globen
  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3918 Неутрално

    До коментар [#4] от "О, ко ма напрай!":

    Добре звучи, казано от гражданин за европейско развитие на България и горд последовател на ЕНП.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2130 Неутрално

    До коментар [#3] от "джендър дебне в храсталака":

    Шофьорите са на същото мнение, като превозвачите в случая. Гарантирам ти го.

  16. 16 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2130 Неутрално

    До коментар [#13] от "Alarmstufe: Rot":

    Не. Това ще избута на чело във бизнеса турските фирми! На които им е през у.я за европейските регулации!

  17. 17 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    "Какво стана със свободното движение на стоки, капитали и хора в рамките на ЕС"

    от кога мислиш че стоките и капиталите са по важни от хората?
    подправи ми ако си греша но това се разбира от твои текст...
    Шофьорите на камиони не могат да умират от работа и да стават опасни за всички в името на свободното движение на стоки които всички знам е печалбата на Транспортните фирми.

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  18. 18 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 991 Неутрално

    "Загуби" или по-малко кражби на гърба на безжалостно експлоатирани роби?

  19. 19 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Ако са лобистки закони, това е лобито на българските шофьори. Защото по-ниските цени на българските превозвачи са за сметка на шофьорите - по-ниски заплати и по-лоши условия на труд. Шофьорите масово спят в камионите, а трябва да спят в хотел и т.н.

    The best way to predict the future is to invent it.
  20. 20 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 669 Неутрално

    " Най -скъпата серийна кола в света е собственик на българин ,модела Bugatti Chiron - хиперавтомобилът с цена 2.5 млн. евро, който компанията произвежда в лимитирана серия от 500 бройки. Нашенецът, който вече е горд собственик на ексклузивния автомобил е Ваньо Алексиев, шеф и собственик на една от най-големите спедиторски фирми у нас."
    Чух Джамбазки да лае по ЕС, но не чух да коментира искането шофьорите да получават колкото тези в страните през които преминават. Не чух да коментира и печалбата на ей такива като Ваньо. Евродепутат призова бг фирми да протестират в Брюксел, Ваньо с Бугатито ли ще дойде?
    Аре, стига измислен рев, или работят по правилата на ЕС или карат в Раша,Турция,Азербайджан.....
    Най-гадно е,че синдикатите вместо да бранят по-добрите условия за шофьорите, се борят да спят в кабинките и да готвят по паркинги .
    Джамбазки има лични заслуги Бг да е държава от ЕС, но не съвсем. Не го забравяйте, идват избори.

  21. 21 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 145 Неутрално

    Наистина ли смятате, че това ще удари само собствениците на фирмите за превоз? 1000% ще прехвърлят голяма част от допълнителните разходи на шофьорите и служителите си, и ще вдигнат цените за износ за родните фирми...

  22. 22 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 265 Неутрално

    До коментар [#21] от "4okuto":

    Наистина ли смятате, че това ще удари само собствениците на фирмите за превоз?
    ..............
    Не, че вярват.
    Според мен дори не се замислят за това. Защото им е все едно за българските шофьори.
    Важното е да наплюят българските "чорбаджии-изедници".
    Полезни идиоти, сър.

  23. 23 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#3] от "джендър дебне в храсталака":

    Значи да питаме служителите как да работи фирмата, че да има повече пари за тях, но и някаква печалба все пак? Да вземем да направим и работнически съвети да дават акъл.
    Стига с тези глупости, че някой се загрижил за условията на труд. Интересите са чисто икономически и целта е единствено да бъдат изблъскани от Западна Европа фирми от източния блок.

  24. 24 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#21] от "4okuto":

    Ей това им обяснявам от месеци на родните чугуни, дето си мислят, че някой се загрижил за нашите шофьори. А интересно защо ли те пък си работят пак за наши фирми въпреки голямото търсене в цяла Европа.

  25. 25 Профил на marti1331
    marti1331
    Рейтинг: 234 Неутрално

    До коментар [#21] от "
    До коментар [#21] от "4okuto":

    Te gi pravyat pri vsyaka vazmojnost.Oste malko i sami ste si karat kamionite i ste spat v tyah.Vse pak coveskia resurs i tarpenie ne e neizcerpaem.

  26. 26 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    "Икономическа логика няма никаква. Търсят се някакви социални мотиви за това решение, но всъщност няма нищо социално в това един шофьор да пътува хиляди километри да се върне в България, да почива тук 45 часа, след което отново да се върне в Западна Европа", посочи Мадлен Кавръкова, която е правен съветник към Съюза на превозвачите в България.
    —цитат от коментар 0 на статията


    Страшна логика!
    Ми не го правете бе!
    Целта на тази промяна не е в помощ на собствениците да разказват играта на шофьорите, а точно обратното.
    Тя е да им попречи да правят така!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  27. 27 Профил на Гущер Гущеров
    Гущер Гущеров
    Рейтинг: 318 Весело

    Ваньо бугатито не одобрява това! Не стига, че работниците му искат нормално заплащане, ами се и не може да ги есклоатира!!! Задава се нова лимитиране серия на бугати, която той милият няма да може да си купи!

  28. 28 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Накъсо казано отрязаха пиратите.

  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9705 Неутрално

    Това е една от най-лошите и откровено най-лобистки регулации без никаква социална и икономическа логика от едни държави(централни) срещу други(периферни). Почти същото като регулациите за мигрантите, но много по-рестриктивно.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3541 Неутрално

    До коментар [#23] от "truly":

    Не бе, да питаме Миролюб Столарска какво да направим, та по-скоро да може да си поръча новото Бентли.

    Gunter glieben glauchen globen
  31. 31 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2442 Неутрално

    До коментар [#16] от "niakoi_si":

    Тези регулации важът за всички, които работят на пазара в ЕС —турци, украинци, белоруси, азърбейджанци и т.н.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  32. 32 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 560 Неутрално

    За съжаление доста малка част от коментиращите са наясно с реалната обстановка! Един дори бърка спедитор с превозвач, но иначе бълва жупел по изедниците експлоататори! Не му стиска обаче да инвестира и да започне да печели и той, защото е по-лесно с клавиатурата!
    Да открехна поне малко от действителността:
    Нашите шофьори не са на 100% работници на превозвача!
    Извършването на превозите става от името на лицензиран превозвач с автомобилите записани в лиценза му.
    Много голяма част от шофьорите са всъщност собственици на камионите. Те обикновено имат един или два камиона, като втория го управлява някой роднина! Поддържането на администрация и изисквания е непосилно за автопарк от 1-2 автомобила! Така шофьорите със своите камиони извършват превоз от името на превозвача.
    С въвеждането на новите правила, превозвача просто ще се лиши от тези автомобили за определен период от време. Цялата тежест ще падне върху дребните собственици. Разходите ще са непосилни за тях и пазара ще се освободи за западняците. Макрон е наясно със ситуацията и намира начин популистки да прокара изискванията. Никой не го е еня за заплатите на българските шофьори.
    Ако камионите бяха на превозвачите, те просто щяха да назначат още един шофьор на всеки 4, който да поеме камиона по време на "домашния отпуск".

    pastor
  33. 33 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2442 Любопитно

    Моля някой вещ съфорумец да ми обясни:
    1. Тези регулации само за Източна Европа ли се отнасят или за всички превозвачи, които возят на територията на ЕС?
    2. Някой спомена, че Франция и Германия били гранични държави и техните шофьори за няколко часа си били в къщи. Та в тази връзка бих попитал —колко е общата площ на Франция и Германия и колко е най голямото разстояние вътре в тях от единият край на Франция (от испанскста граница) до другият край нс Германия (да речем Рощок). Отделно испанските и португалските фирми не возят ли и до Германия, Полша и скандинавия? Гръцки тирове возят ли до Прибалтика?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  34. 34 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3019 Неутрално

    Протекционизъм в действие. Къде са радетелите на либерал-глобализма, пак да ме уверяват, че в ЕС всички сме равни, и няма Европа на две скорости, както и двоен аршин?
    —цитат от коментар 12 на Vlado Nikolov

    На мен ми изтриха коментара защото казвам същото! Либерализма е само когато те завладяват пазари. ЕС защитава само централите на превозвачите на запад от Виена с явен протекционизъм!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  35. 35 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2442 Неутрално

    До коментар [#32] от "pastor":

    Добро обяснение. Сега да видиме, дали ще започне обединяване в кооперативен принцип или всеки ще се спасява по единично. Аз имам познати, които имаха бус за да си возвт предимно тяхна стока до Европа. Проблем им беше да запълнят обрстният курс. След година лутане се обединиха няколко такива като тях и сега си разшириха бизнеса и с транспортен (вярно в съдружие)

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  36. 36 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Значи българския шофьор ще трябва да се прибира от Германия до България на всеки 4 седмици . Добре ,ако това важи и за френския шофьор , който е направил 4 седмици работа в Швеция да речем - тогава къде е дискриминацията !? Че българските превозвачи ще трябва да платят с 20 евро повече за самолетни билети до България , отколкото френските за билети от Швеция до Франция !? И с тези изисквания дали няма да стане по-добре за българските чорбаджии , защото може френските фирми да спрат да назначават български шофьори , и да има повече роби за българските фенове на Бугати за 5 милиона !

  37. 37 Профил на qwx19354540
    qwx19354540
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Прави са от ЕС...Ако фирмата ти само е регистрирана в Бг,а на практика с месеци въртиш курсове между Франция и Германия,нормално е да искат да се съобразяваш с правилата във Франция и Германия...

  38. 38 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Защо по въпроса говорят само ,,превозвачите" собственици на фирми ? Не е ли редно да се питат и шофьорите? Струва ми се ,че идеята е изравняване на условията на труд и заплащането. Оказва се ,че собствениците печелят главно от ниското заплащане на шофьорите и некачествената почивка.
    —цитат от коментар 3 на джендър дебне в храсталака


    Заплащането на шофьорите се изравнява от самосебе си от свободния пазар.

    Ако БГ транспортна фирма ти дава 2000 лв, а немска 4000 лв заплата, точно за една година или няма да останат шофьори в България или и българските фирми ще дават заплати близки до немските.

    Никой не е малоумен да стои на половина заплата и да върши същата работа, а немските фирми от години имат агенти в България и предлагат оферти и т.н.

  39. 39 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#36] от "Dankol":

    Съмняваам се в Швеция да е пълно с френски камиони. Там вероятно поляците са силни. Никаква равнопоставеност няма, защото французите не са конкурентни в този бизнес. С новите правила се опитват поне да ограничат каботажите, че вътрешният им транспорт е пред умиране.
    И стига сме се иглеждали в чуждата паница. Интересно ми е въпросният споменат от теб човек със скъп автомобил какви активи има и какви обороти прави? Ако е фирма с оборот 5 - 10млн, тогава да задаваш въпроси е разумно. Но ако все пак може да си го позволи - защо не?

  40. 40 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8110 Неутрално

    Българите правят дъмпинг на цените, в това е проблема. Тука не искаме работници от трети страни, защото щели да им плащат по-малко. Ами и в Западна Европа е същото.

  41. 41 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 839 Неутрално

    До коментар [#40] от "Роси":

    Дъмпинг? Конкуренция му казват. По-ниската себестойност на продукта ти дава възможност да предлагаш по-добра цена. Идеята сега е да повишат разходите на нашите фирми за да продават на цени близки до тези на западняците. Между другото, дъмпингът се наказва в ЕС - има сериозни глоби.

  42. 42 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#32] от "pastor":
    Май ти не си наясно, спусна се да защитаваш дребни собственици, които са малка част от превозвачите. Аз съм цитирал инфо за Ваньо Александров, собственик на ей тази фирма :
    „ "Биомет" е изцяло българската транспортна и логистична компания, Започва дейността си с превоз на международен транспорт, като в момента извършва транспорт на различни видове товари от България за Западна Европа и обратно за България, Гърция, Румъния и региона. Освен централния офис в град София, разполага със свои офиси в Лондон, Париж и Барселона. "
    Питай Гугъл за големи транспортни фирми в Бг и ще видиш,че са с 350 камиона. Те реват, не дребните.




  43. 43 Профил на toolarmy
    toolarmy
    Рейтинг: 220 Гневно

    До коментар [#36] от "Dankol":

    Не, не си схванал нещата. Българските шофьори, работещи "вътрешно" в Западна Европа получават между 1 900 - 2 500 евро след данъци. Това са същите, или, хайде, почти същите пари, които получават местните шофьори в Западна Европа, като им резнат 40 до 50 % данъци.
    Цялата постановака е крайно лицемерна. Местните транспортни лобита в Германия, Белгия, Холандия и Франция, чрез политиците си, прокарват тази мярка с крайна идея да докопат източноевропейски шофьори. Само в Германия има липса на около 150 000 шофьора.
    Няма български превозвач, който да издържи финансово, ако се налага на 4 седмици да спира камион и да прибира работник. Да не говорим, че самите шофьори не биха се съгласили да се тътрузят напред - назад. По-скоро биха потърсили работа в западна фирма - превозвач. От друга страна, къде ще закотвиш този камион? Охраняеми паркинги в Западна Европа почти няма.
    Ако пък превозвачите решат да не работят "вътрешно", а да правят курсове до и от България, това ще срине пазара тук. Местният пазар няма капацитет да поеме всички превозвачи - ще паднат цените яко.
    Приемат ли се тези мерки, жална и майка на тази държава. Ще има масови фалити на превозвачи. Банки и лизингови къщи ще вият на умряло с лоши кредити и върнати транспорти средства. Ще реват сервизи и всякакви поддоставчици, свързани с международния транспорт.
    Тъпите гербаджии проспаха проблема преди няколко години. Сега се опитват да направят нещо, но вече е късно.
    Транспортният бизнес в България е един от най-развитите в Европа, с най-модерния парк и с традиции.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK