Износът за Русия се срива наполовина, вносът от трети страни расте

Износът за Русия се срива наполовина, вносът от трети страни расте

© Анелия Николова



След девет месеца спад българският износ за страни извън Евросъюза регистрира за пръв път растеж през октомври. За десетте месеца на 2018 г. стоки на най-голяма стойност са пласирани в Турция и Китай. Русия, която преди година е била втори по важност пазар за българските износители, отчита над петдесетпроцентен спад на вноса си от България. Това сочат данните на Националния статистически институт за търговията с трети страни между януари и октомври 2018 г.


Спадът на износа за трети страни за десетмесечието е с 12.9%, а стойностният му обем е 14.4 млрд. лв. Единствено през октомври износът към трети страни отбелязва растеж - с 9.1% до 1.9 млрд. лв.


Вносът от държави извън ЕС се увеличава с 9.2% до 19.1 млрд. лв. за десетте месеца, а само през октомври -
с близо 35 на сто до 2.55 млрд. лв.




Изменение на износа за трети страни по месеци

© НСИ

Изменение на износа за трети страни по месеци


От данните по държави се вижда, че въпреки 8-процентния спад Турция запазва лидерската си позиция като най-голям вносител на български стоки, чиято обща стойност е 3.6 млрд. лв. за десетмесечието. Втори пазар за България вече е Китай - износът за там е за 1.1 млрд. лв., а увеличението е с 5.7%.


С 52.9% се срива износът за Русия, която преди година беше на второ трето място с 1.3 млрд. лв. През тази година обаче стойността му е едва 617 млн. лв. Така трети по значимост търговски партньор вече е Сърбия, за където са изнесени стоки за 835.4 млн. лв., с 10.1 на сто повече, отколкото по същото време преди година. На четвърта позиция са САЩ - 753.1 млн. лв., с 14.6% повече, а на пето - Македония с 681 млн. лв. и ръст от 4.1%.


Изменение на вноса от трети страни по месеци.

© НСИ

Изменение на вноса от трети страни по месеци.


Най-голяма е стойността на вноса от Русия - за 5.1 млрд. лв. или с 8% повече. На второ място е Турция - 3.2 млрд. лв. , увеличение с 4.7%. Трети е Китай - 2.2 млрд. лв., ръст с 19.3%.

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1812 Разстроено

    4,5 милиарда данък Рассия. И това само от внос и само за десет месеца. Като сложим Белене, хъбчето на Баце и Лукойл на партньора Му картинката става кошмарна.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  2. 2 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#1] от "BG Territory":

    Не забравяй и самАльотите на Каракачанов.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3681 Весело

    До коментар [#1] от "BG Territory":
    Пълна търговска импотентност в Евразия, а едно време всяко второ русначе е било с българска ушанка от агнешка кожа докато баща му поддържа заередено с наше вино ,коняк и тютюн!
    От как дойде Баце половината Лудогорие са станали ратай в дедовите си земи на катарски,турски и саудитски инвеститори! - пълен либерализъм!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    Че какво толкова изнасяме за Турция?

    Да не би да продължаваме с износа на ток?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  6. 6 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1214 Весело

    Е що така бе, Миме?!

    В Русия съм! В Русия съм!
  7. 7 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2980 Неутрално

    Ами нали управляващите са за това това да преговарят за намаляване на дисбалансите по износ внос? Но понеже винаги друг е виновен ....

    SHADOWS of SOFIA
  8. 8 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Не съвсем. Износа ни за руснаците се срина още през 90-те години.
    Домати с кал вътре, че и с умрели мишки им давахме.
    Нормално ни отрязаха.

    Виното. Започнаха алхимии мутрите още и претакова пазарите за вино не само в Русия.
    Виновните са тук в България.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  9. 9 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3316 Неутрално

    Ами нали управляващите са за това това да преговарят за намаляване на дисбалансите по износ внос? Но понеже винаги друг е виновен ....
    —цитат от коментар 7 на КА2



    Управляващите и най- вече УПРАВЛЯВАЩИЯТ са за да поискат прошка от Путин и да му обещаят строежа на АЕЦ " Белене ", продъжение на " Турски поток ", хъбче и въобще данък Русия !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  10. 10 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2980 Неутрално

    До коментар [#9] от "niksan1":

    Няма по-подходящ човек за това.

    SHADOWS of SOFIA
  11. 11 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#8] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Ние и преди това сме ги въртели тия номера.
    Мой роднина работеше в завод за електромотори. Най-читавите са били засилвани на "второ направление", читавите - за наши си нужди, останалото - за СССР.

  12. 12 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Не съвсем. Износа ни за руснаците се срина още през 90-те години.Домати с кал вътре, че и с умрели мишки им давахме.Нормално ни отрязаха.Виното. Започнаха алхимии мутрите още и претакова пазарите за вино не само в Русия.Виновните са тук в България.
    —цитат от коментар 8 на Росен съм аз Путлер капут


    Айде бе! Домати с мишки и кал?! Та те от това съчетание имат само мишки и кал. Те тотално отказаха български стоки по политически причини. За виното въобще да не говорим . Изнасяхме за тях разни полусладки вина които се харесват на хора дето никога не са пили истинско вино. Техните мафиоти регистрираха "Манастирско шушукане" ," Меча кръв" и други подобни бълвочи. Ние обаче винаги сме имали специалисти на ниво в този бранш. От 1985 г . започнаха завоя към качествени вина ,щото Горби щеше да затрие българското вино. Имам дългогодишни наблюдения , и твърдя, че пием все по-качествени вина за по-малко пари.
    Само да имаме няколко източника на газ и баланса ще си дойде на място. Това е последното с което може да ни изнудват икономически, щото политически като се оправим с макетата- и това ще отиде в небитието.

  13. 13 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    До коментар [#12] от "skomina":

    Много хубав коментар.

  14. 14 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1151 Любопитно

    Изнасяме за Русия по-малко, отколкото за Република Македония! За САЩ и Китай да не говорим...

  15. 15 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Износа към Русия може и да се срива, но изтичането на финанси от България чрез подставените фирми от руските обръчи оттам през офшорните им сметки и накрая в касичките на руските мафиоти продължават с бесни темпове!!

    Май сме независама страна само на хартия, а на практира сме руски вилает.

  16. 16 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4640 Весело

    Денег нет но вий держитесь!!!

    klimentm
  17. 17 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4640 Весело

    Кво стана с мантрата за огромнейшия руски пазар?!

    klimentm
  18. 18 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1607 Неутрално

    Просто ниската рубла и санкцийте къде толкова възбуждат троловете тук направиха руските стоки конкурентни и даже сега тая година търговското салдо на Русия с Китай е положително и то чуствително - около милиард и половина долара месечно. Същевременно пазара в Русия и Китай нарастват но просто не сме конкурентни.

  19. 19 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 685 Весело

    Кво стана с мантрата за огромнейшия руски пазар?!
    —цитат от коментар 17 на klimentm


    Ми ...трябва да питаме "росхознадзоринамквоси"!!!Той пазара пак си е огромен за вносители, ама вноса се определя от батюшката ЦАР. Той е и Бог. И истината и живота. Определя какво нада,и какво ептен не нада...щото у мужикъ де акъл за такава преценка.
    Ма и техните мужици не го правят от тъпоумие- и те са хора, и те искат да живеят- такива са реалностите там "в дали за рекой"...

  20. 20 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 832 Неутрално

    ИЗНОС НА БЕЗПЛАТЕН ТОК ЗА ТУРЦИЯ ОТ АЕЦА , ДОКОТО НИЕ ТУКА ПЛАЩАМЕ ЗЛАТЕН НА БОКО И СИЕТАТА МУ СОЛАРНИЯ

  21. 21 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 296 Неутрално

    ДАНЪК РУСИЯ е в рамките на 10 милиарда лева на година.

  22. 22 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 685 Неутрално

    ДАНЪК РУСИЯ е в рамките на 10 милиарда лева на година.
    —цитат от коментар 21 на asdas200


    Сигурно си прав, а може и повече да е. Кой може да сметне раковото образование инсталирано от "братята"?! То има метастази навсякъде. По едно време мислех, че сме взели-дали. Ама нъцки , колко и да се напинят не става тяхната- вече два века...

  23. 23 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    България е кранчето през което европейските пари отиват в Русия!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  24. 24 Профил на Иосиф Давидович
    Иосиф Давидович
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Търговските ни отношения с РФ не бива да се тълкуват еднозначно просто като баланс +/- .износ/ внос. Нещата са доста по-комплексни от Русия се внася преди всичко нефт и газ за 6-7 мрд лева , а общия ни износ за там е 700-800 млн. Значи би трябвало да сме много назад. Да ама износа от България за съседните страни на готови горива и масла е за 4-5 млр лева, ако Лукойл не внася нефт от Русия, какво ще изнася за Турция , Гърция и Македония. Ако Аеца не внася ядрено гориво и части , как България ще изнесе около 10 млрд. клв ч електроенергия за около 700-800 млрд евро, не само ч няма да изнасяме ток, а дори ще бъдем нетен вносител на ток. Освен това идват около милион руски туристи тук, които харчат, доста пари тук на цени на дребно с надценка и ДДС. Има и около 100-200 хил семейства които са си купили не евтини имоти и живеят у нас и си харчат пенсиите по черноморието. Така че ако сложим баланса повече пари сигурно влизат у нас от износ на руски нефтени продукти +туризъм+ покупка на имоти, отколкото плащаме ние към Русия. А енергия трябва да се купува все пак от някого... Русия наистина за добро или лошо се оказва най-близко разположената страна , която продава нефт и газ..

    Ах, Александр Сергеевич, милый Ну что же Вы нам ничего не сказали О том, как держали, искали, любили, О том, что в последнюю осень Вы знали
  25. 25 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Че какво толкова изнасяме за Турция?Да не би да продължаваме с износа на ток?
    —цитат от коментар 5 на Росен съм аз Путлер капут


    За Турция "изнасяме" основно нефтени деривати.
    При това,на цена по-ниска от тази, на която изнася за тях Русия.
    Нефтени деривати "изнасяме" и за Гибралтар и Сингапур.
    Смятай за какво става въпрос.

  26. 26 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#12] от "skomina":Вие имате чувството че пиете все по -качествени вина за по малко кинти,браво!Докато при нас в УСА се внасят все по-голями боклуци,а се стремят да вземат повече кинти!!Скоро ми предлагаха някакви вина и ракии мисля на Петя Славова(май Поморие беше),пълна Отврат!!! “Второ” вино и 5 видя “ракия” с еднаква есенция!!!Ако така се прави бизнес не знам до къде ще я докарат!Българина разваля всичко,от което може да има дълготрайна печалба,само и само да спечели двойно,па макар и за последно!Примери много тук за жалост!

  27. 27 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    Е, то потреблението в Русия си е със сериозен спад за тази година

  28. 28 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#15] от "shisharko":


    Ако мога бих ти сложил повече от един плюс))))++

  29. 29 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    България е малка страна, нямаме нужда от въображаемите необятни руски пазари :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  30. 30 Профил на cadillac15
    cadillac15
    Рейтинг: 8 Весело

    Търговията е просто нещо, но не е за прости хора.
    А иначе свят голям ,ако стоката и търговеца са читави
    винаги ще се намерят пазари.

  31. 31 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Че какво толкова изнасяме за Турция?Да не би да продължаваме с износа на ток?
    —цитат от коментар 5 на Росен съм аз Путлер капут


    Все още изнасяме и ток за Турция, но му се вижда края.
    Те планират да строят две АЕЦ , с които да станат износител.
    От това ще пострада износа ни за ток в Гърция, Македония и Сърбия.

  32. 32 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Не съвсем. Износа ни за руснаците се срина още през 90-те години.Домати с кал вътре, че и с умрели мишки им давахме.Нормално ни отрязаха.Виното. Започнаха алхимии мутрите още и претакова пазарите за вино не само в Русия.Виновните са тук в България.
    —цитат от коментар 8 на Росен съм аз Путлер капут


    ++++++++++++++++++++++++

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  33. 33 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 685 Весело

    До коментар [#12] от "skomina":Вие имате чувството че пиете все по -качествени вина за по малко кинти,браво!Докато при нас в УСА се внасят все по-голями боклуци,а се стремят да вземат повече кинти!!Скоро ми предлагаха някакви вина и ракии мисля на Петя Славова(май Поморие беше),пълна Отврат!!! “Второ” вино и 5 видя “ракия” с еднаква есенция!!!Ако така се прави бизнес не знам до къде ще я докарат!Българина разваля всичко,от което може да има дълготрайна печалба,само и само да спечели двойно,па макар и за последно!Примери много тук за жалост!
    —цитат от коментар 26 на angeles


    Ми България не е Петя Славова...и не България разваля всичко...Има си конкретни хора с имена и фирми. Такива помии хвърляни на едро върху държавата , а не върху конкретни лица ги знам от соца. Там всичко американско ,и американци бяха... а бе който го е преживял, няма какво да му се обяснява. Вие там още ли сте кьор кютрук от препиване с Кока Кола???

  34. 34 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Всеизвестно е, че България изнасяше в Русия основно селскостопанска продукция.
    Свинекомплекса ни в с. Слънчево изнасяше в Русия и Казахстан.
    Руснаците започнаха да си произвеждат сами. Че и ни удариха в казахстанските пазари.

  35. 35 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Да ама износа от България за съседните страни на готови горива и масла е за 4-5 млр лева, ако Лукойл не внася нефт от Русия, какво ще изнася за Турция , Гърция и Македония. Ако Аеца не внася ядрено гориво и части , как България ще изнесе около 10 млрд. клв ч електроенергия за около 700-800 млрд евро, не само ч няма да изнасяме ток, а дори ще бъдем нетен вносител на ток. Освен това идват около милион руски туристи тук, които харчат, доста пари тук на цени на дребно с надценка и ДДС. Има и около 100-200 хил семейства които са си купили не евтини имоти и живеят у нас и си харчат пенсиите по черноморието..
    —цитат от коментар 24 на Bobox


    Да добавими и 2.7 млрд. от износ на оръжие руски образец.

  36. 36 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Боже, щях да се разплача. Колко жалко, че вече няма български коняк и ушанки. Още по-тъжно ми е, че вече няма телевизори Велико Търново. Кви са тия Самсунг. ЕлДжи, Визио, дето заливат пазарите вместо нас.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  37. 37 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 685 Неутрално

    [quote#35:"SF"][/quote]

    А бре ушанкин- и пазарите на оръжие ни ги прибраха руснаците. Можем да произвеждаме и оръжия не руски образец. Направи си труда да разбереш откога имаме военно производство...Всичко обаче от 1945 г. е диктувано от тях. И самолети сме произвеждали, и доста, и на ниво-съвместно с италианци и германци...

  38. 38 Профил на glaxo11
    glaxo11
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#24] от "Bobox":

    +++++++++Много коректен коментар!Фактите са такива!

  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#8] от "Росен съм аз Путлер капут":
    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":



    Виновна е цялата изкривена соц система за търговия. Какъвто и внос или износ да е имало между две страни от Комекон, никога не е имало гаранция, че е бил базиран на реални пазарни принципи, вместо на политически такива, в пълен разрез на икономическите закони.
    Друг е въпросът защо някои толкова се вайкат за един нищожен пазар, със значително по-малък обем на вноса от страни като Испания, Белгия, Швейцария, а и вече по-малък и от този на Полша. Да не говорим, че спадът в българския износ за Русия е най-вероятно причинен от "прекрасното" състияние на руската икономика, а не от липсата на овчи ушанки (каквито си имаме много😂)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на оКоМаНапрай
    оКоМаНапрай
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    Ратко и Йотица за това ли бяха активирани.

    Президент Плевнелиев - Трудно мога да не споделя своето дълбоко унижение като дясномислещ човек от ръководството на "Демократична България" да влезе в съюз на балотажа с Мая Манолова. Не трябва да дават оставки, а да си изберат Манолова за шеф
  41. 41 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4172 Неутрално

    До коментар [#26] от "angeles":

    Качеството на българските вина в САЩ е много непостоянно, затова и се отказах от тях. Същото става и с други продукти, дори мои ирански приятели ми задават такива въпроси от типа "Ние израснахме с българско сирене, купуваме го тук, но не е същото!"

  42. 42 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#24] от "Bobox":
    До коментар [#38] от "glaxo11":

    ДрОгари, а Русия по какви цени ни продава газ?

    Колкото до преработвателните ни подвизи, да не излезе като Кремиковци - по-голяма стойност за внос на суровини от износа на крайната продукция, водещо до негативна добавена стойност, и съответно България има позитивна текуща сметка откакто затовирха Кремиковци.
    Иначе това с преработените нефтени продукти е вървяло по бай Тошово време, когато братушките са ни продавали суровините по преференциални цени, а ние сме продавали по пазарни+преработването.....до като не се сриват цените на нефта средата на 80-те. Останалото е соц история.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  43. 43 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Просто ниската рубла и санкцийте къде толкова възбуждат троловете тук направиха руските стоки конкурентни... Същевременно пазара в Русия и Китай нарастват но просто не сме конкурентни.
    —цитат от коментар 18 на .


    Пазарът в Китай наистина се разширява (макар и по-бавно от година на година). БВП на Китай през последните 10 години е нараствал всяка година между 10,6% и 6,7%. Донякъде, този растеж е благодарение на държавната програма "Един пояс, един път", която инвестира във външни заеми, които подпомагат износа на китайските фирми.

    В Русия инвестициите са във въоръжения, войни и решаване на външнополитическите проблеми, които сами си създават. Според Алексей Кудрин, председател на руската Сметна палата, средният растеж на руския БВП от 2010 г. насам е 1%, и през следващите две години се очаква да не надхвърли това ниво (дори отчитайки "конкурентните руски стоки" за които говорите):

    https://tass.ru/ekonomika/3710739

    След като населението и икономиката на Русия не се увеличават, след като твърдите че те задоволяват все по-голям процент от своите стагниращи нужди със свое производство, не виждам как може да говорите за "нарастващ" пазар в Русия за българските стоки. Статистиката го показва.

  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#9] от "niksan1":

    Управляващите и най- вече УПРАВЛЯВАЩИЯТ са за да поискат прошка от Путин и да му обещаят строежа на АЕЦ " Белене ", продъжение на " Турски поток ", хъбче и въобще данък Русия !
    —цитат от коментар 9 на niksan1



    Или това, или жълти жилетки, предвождани от руски джипове.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4172 Весело

    До коментар [#37] от "skomina":

    Можем, но АК45 българско производство в САЩ е с най-високи цени поради качество. Виж, пистолетите "Аркус" не са, макар да са копие на FN / Browning "High Power" (GP-35), просто развалиха с "подобрения" модела 94. Хърватите и чехите си поддържат качеството, имат си американско лице/компании и работят. Турците също, макар не на това ниво.
    Да си припомним гръцката антична история за гражданина, който, бидейки на друг остров, да речем Кос, се хвалил как скачал на Родос. На останалите им омръзнало, един начертал в праха линия и казал "Тук е Родос, тук скачай!"

  46. 46 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    До коментар [#5] от "Росен съм аз Путлер капут":

    https://tradingeconomics.com/bulgaria/exports/turkey

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  47. 47 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#18] от ".":

    И къде е този растящ руски пазар? Русия изнася по-малко от Италия и Холандия (да не говорим за Франция или Великобритания, а Германия е въобще друга планета), и внася по-малко от Испания, Белгия, вече и Полша.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8843 Неутрално

    А за Китай какво толкова изнасяме.

  49. 49 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2020 Весело

    Изнасяме за Русия по-малко, отколкото за Република Македония! За САЩ и Китай да не говорим...
    —цитат от коментар 14 на plamen_b

    Ам ти не знайш, ама руснакът пие шампанско, хапва хайвер и морски дарове. Зат`ва ще изнасяме за по-непретенциозни пазари като САЩ, Китай, ЕС.

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  50. 50 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ами нищо чудно - защо са ни рубли?

    Малинчо
  51. 51 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#48] от "Роси":

    Дърпачки за очи!

    Малинчо
  52. 52 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1357 Весело

    До коментар [#47] от "deutschwagen":

    Напълно естествено, след като Русия пое курс към заменяне на импорта със свои стоки, особено значително при храните. Оти се кахъриш?

    Малинчо
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#43] от "plamen_b":
    До коментар [#18] от ".":


    БВП на Китай през последните 10 години е нараствал всяка година между 10,6% и 6,7%.
    —цитат от коментар 43 на plamen_b


    По официлани данни на ККП😊. И дори и те показват сериозно забавяне.

    Това има ефект върху вноса, но и износът им е в застой

    https://www.americanexpress.com/us/foreign-exchange/articles/economic-effects-of-china-economic-slowdown-on-import-export-trade/

    https://www.economist.com/china/2018/03/08/chinas-share-of-global-and-asian-exports-is-falling

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1357 Весело

    До коментар [#44] от "deutschwagen":

    Руски джипове се продават навсякъде в Европа, някои са боядисани в жълто. Какво отношение имат към жълтите жилетки? А, да, освен връзката с жълтите новини!!!

    Малинчо
  55. 55 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#52] от "Малинчо Паков":

    А колко им беше вносът преди да го "заменят"? И защо едвам кретат икономически?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  56. 56 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#54] от "Малинчо Паков":

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2018/12/09/3359187_franciia_razsledva_ruska_namesa_v_protestite_na_jultte/

    https://www.24chasa.bg/novini/article/7153415

    Джипът не е руско производство, а регистрацията е руска. От толкова много остроумничане ще пожълтееш.

    Последния път когато България се отказа от руски енергиен проект, правителството падна. А в по-предишен случай, когато България заяви намерение да се откаже от един друг руски енергиен проект....правитеслтвото падна.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  57. 57 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Това е добра новина. Колкото по-малко търговия имаме с Русия, толкова по малко ще сме зависими от тях. Те и без това освен газ друго не изнасят.

  58. 58 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3751 Неутрално

    "Най-голяма е стойността на вноса от Русия - за 5.1 млрд. лв. или с 8% повече."

    С други думи, в търговията с Россия, България е губещата страна с отрицателно търговско салдо.

  59. 59 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#5] от "Росен съм аз Путлер капут":

    В Бургас на Лукойл и Кроношпан най-голям външен пазар е Турция. Също и много зърно купуват.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  60. 60 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3020 Весело

    До коментар [#8] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Един познат изкупи всички консерви с изтекъл срок на годност и в местната консервна фабрика им налепи нови етикети...руснаците си отядоха на боб и грах в зората на демокрацията...:)

  61. 61 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1111 Весело

    До коментар [#8] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Нормално ни отрязаха.

    Виното. Започнаха алхимии мутрите още и претакова пазарите за вино не само в Русия.
    Виновните са тук в България.
    ------------------

    Какво искаш да кажеш Роско ? Че руснаците не са тъпи ? Че руснаците си защитават интересите ?! Ти осъзнаваш ли това което пишеш ?!
    Неее, това няма как да си ти. Жена ти ще да е с твоя профил...

    Stupid people make me sick
  62. 62 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1111 Весело

    Това е добра новина. Колкото по-малко търговия имаме с Русия, толкова по малко ще сме зависими от тях. Те и без това освен газ друго не изнасят.
    —цитат от коментар 57 на happystory


    Братчет , не се сърди , но ти нищичко не си разбрал .

    Stupid people make me sick
  63. 63 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#61] от "Хакуна Матата !":

    Разбира се, че никой, не само руснаците, не е толкова тъп да купува и използва нещо, което може да си намери с по-високо качество.

    Отделен въпрос е, че нашата лютеничка още я помнят, но то и ние със спомена си останахме.

    п.с. Никога няма да видиш с очите си да лъжа за нещо, което знам, че не е истина.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  64. 64 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#60] от "BiGman1":

    Да, много хора направиха така и....затова изгубихме пазарите.
    И пак да кажа, не само тези в Русия.

    Например руският пазар за вино и храна лесно можем да си го върнем, НО!!!!!!!
    Трябва да предложим качество. Ние това го нямаме.
    Мога да дам примери. Ярки примери.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  65. 65 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#12] от "skomina":

    С някои неща съм съгласен, но с други НЕ и НЕ.
    Виното ни е отвратително. Не знам как го постигат.

    Когато пиеш захарно или въобще кофти вино главата ти те боли на другият ден.
    Пих вино, от което главата ме заболя след 15 минути и това се случи и на приятеля ми.

    Взел "Мерло" от магазина и докато пием от моето вади едно шише.
    Пием. Коментирам, че виното е с по хубав дъх от моето, по-бистро стои.....а бе въобще заводско дет се вика.
    И така до 15-тата минута, когато ми забръмча главата. Не му казах. Той, обаче си призна и спряхме да го пием и минахме на моето "Мерло" пак. След 10 минути не ни боляха вече главите.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  66. 66 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Весело

    До коментар [#61] от "Хакуна Матата !":

    А, за профила и жената.
    Забравих да ти кажа, че отначало Гърлето беше русофилка....докато и показах фактите, но по-ефективен от мен беше Путаран. Тоя я убеди, че да си русофил е болестно състояние.
    Както постъпи и с Украйна.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  67. 67 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Весело

    До коментар [#32] от "onemanband":

    Не може като кажа истина за България Русия да ми пишеш плюс.
    Така и твоите се обръщат срещу тебе.

    Та ние сме класови врагове по дяволите.
    Не може да си пишем плюсове.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  68. 68 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#39] от "deutschwagen":

    Съгласен съм, но и ние "помогнахме" за този спад.
    Вярно, че тогава руснаците клечаха по нашите битаци и продаваха проводници, контакти и други полезни неща на никакви цени, но пак да кажа и ние си навредихме сами и то още от соц време.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  69. 69 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#46] от "chkn41566335":

    А?
    Все пак значи си говорим за някакъв растеж спрямо 2008-ма.
    Мерси, не го знаех, макар, че тук неизбежно влиза и електроенергията.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  70. 70 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#68] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Въпрос на стимули. Когато пазарът ти е гарантирен по политическа линия, става така.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  71. 71 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    До коментар [#70] от "deutschwagen":

    Да,
    в началото на 90-те никой не предполагаше, че сесеРосия няма да ни е клиент, но и ние се постарахме да влошим и без друго лошото качество на изнасяната продукция.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  72. 72 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#64] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Качество имаме, дори някои от вината ни са известни, но не в Русия. Каква причина биха имали наши производители сами да се отказват от един потенциален пазар? За мен нещата стоят така - за да продаваш в Русия или трябва да си силна държава, или да си браткса страна.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  73. 73 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#61] от "Хакуна Матата !":

    Като руснаците си защитавали интересите, защо десетилетия са се радвали на боклуците ни, и са се лишавали от качествени стоки? За еидн прЕател питам.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  74. 74 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":всяко второ русначе е било с българска ушанка от агнешка кожа.

    Ти истинска ушанка виждал ли си? От заешки кожи ги правеха. а в България никога не са правили ушанки. Когато тръгнах на работа в Монголия, не можах да си намеря такава тук и щом пристигнах си купих от руски магазин заешка.

  75. 75 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 734 Неутрално

    [quote#35:"SF"]
    —цитат от коментар 37 на skomina
    А бре ушанкин- и пазарите на оръжие ни ги прибраха руснаците. Можем да произвеждаме и оръжия не руски образец. Направи си труда да разбереш откога имаме военно производство...Всичко обаче от 1945 г. е диктувано от тях. И самолети сме произвеждали, и доста, и на ниво-съвместно с италианци и германци...[/quote]

    В трите в последствие две фабрики за производство на самолети са произведени около 600-700 самолета, основно учебни. Бедна държава, като нашата колкото и да ни се иска не може да произвежда самолети, нямаме нито ресурси нито технологии за да сме конкурентноспособни. Конструкцията на самолетите е била наша, но нямаме нито един конструиран и произведен двигател. В интерес на истината най-масово произведените самолети са със съветски двигател и са по времето на НРБ.

  76. 76 Профил на Иосиф Давидович
    Иосиф Давидович
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#24] от "Bobox":До коментар [#38] от "glaxo11":ДрОгари, а Русия по какви цени ни продава газ?Колкото до преработвателните ни подвизи, да не излезе като Кремиковци - по-голяма стойност за внос на суровини от износа на крайната продукция, водещо до негативна добавена стойност, и съответно България има позитивна текуща сметка откакто затовирха Кремиковци.Иначе това с преработените нефтени продукти е вървяло по бай Тошово време, когато братушките са ни продавали суровините по преференциални цени, а ние сме продавали по пазарни+преработването.....до като не се сриват цените на нефта средата на 80-те. Останалото е соц история.
    —цитат от коментар 42 на deutschwagen


    Дрогарю/господине
    Не знам по какви цени купуваме газа от Русия, защото тези цени са търговска тайна, но цените по които търговците на газ у нас продават у нас на крайните потребители са едни от най- ниските в ЕС -не повече от 5-6 страни членки имат по-ниски цени от нашите :
    https://www.energy.eu/electricity_natural-gas_prices_european_union/
    А и не съм чувал Булгаргаз или Овергаз да са назагуба последните години.
    Информацията в сайта за енергетика леко развенчава мита, че у нас цените на газта са най-високи в цялата галктика, защото сме плащали така нареченият" данък Русия" Този мит е един от най-упорито налаганите от соросоидните медии и вие видимо сте повлиян.

    Ах, Александр Сергеевич, милый Ну что же Вы нам ничего не сказали О том, как держали, искали, любили, О том, что в последнюю осень Вы знали
  77. 77 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3706 Неутрално

    Че какво толкова изнасяме за Турция?Да не би да продължаваме с износа на ток?
    —цитат от коментар 5 на Росен съм аз Путлер капут


    "Тютюн, п..ки, ракия"

  78. 78 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#76] от "Bobox":

    Аха видях - цените са ни малко по-високи от тези във Великобритания, като стандартът на доходите не може и да се мисли да се сравнява. Дори в Полша е по-евтин.

    За разлика от тока, който ни е най-евтин, но решетниците изкараха една тълпа през 2013.

    Цените, които плащаме на Русия за газ не са чак такава тайна, и едно нещо е мнгоо ясно - не са пазарни цени

    https://www.rferl.org/a/russian-gas-how-much-gazprom/25442003.html


    За Булгаргаз не знам дали са на загуба, но е факт, че БЕХ и всички Топлофикации тънат в задължения, като последните лъжат на поразия и пращат сметки с надценки по стотици левове.

    Но добър опит за пропагандиране, дрОгарю.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  79. 79 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#55] от "deutschwagen":

    На тъпи въпроси ми е трудно да отговарям, но ще опитам. Икономиката на Русия и дава 14-то място в света по БВП. При играта на санкции и контра санкции това е нормално. Икономическият ръст е около 1,8%, а за тази година и от 1 януари следващата се увеличиха-увеличават пенсиите и заплатите - сравни с българските и си избърши сополите. Заради що ли на Русия и трябва да се занимава с френските пожарища? Пък и тия фейкови казачоци едва ли са доказателството...

    Малинчо
  80. 80 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#79] от "Малинчо Паков":

    ДрОгарю, не ви отива да остроумничите. Русия е на 9-то място по население, има най-голямата територия в света, и е пълна с природни ресурси. Нищо не е нормално там
    Минималната заплата е по-ниска от в България, средната е горе-долу колкото в България, и това при по-високи средни цени. Нищо чудно, че всеки се чуди как да си бие чупката от там.
    Иначе нали санкциите само и помагали, или вече сменихте опорките?

    На Русия и трябва да се занимава с жълтите жилетки, както и дестабилизирането на Балканите, намесите в разни избори, кибер атаки, т.н., защото друго не може. Русия не може да се развива и подобрява, за това иска да руши около себе си. Още повече, че Путин си има стратегия - води тази хибридна война за да го оставят да си има сфера на влияние, където да го оставят да прави каквото си иска и никой да няма отношение.

    Фейковите казачоци също ги правят те. Последният случай беше с двамата екскурзианти в Солсбъри, дето ходили да киснат в дъжда зарани някакви си средно-статистическа английска катедрала, с паспорти с поредни номера.....и на края единия от тях беше разпознат като агент Толя в родното му село. Или пък с малайзийския самолет, дето Крмеъл смени тезите 10 пъти.

    Нищо чудно, че ти е трудно да отговаряш - фактите са неудобни за рубладжиите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK