Най-натоварените дни за пазаруване на храни са 23 и 30 декември, сочат данни

Най-натоварените дни за пазаруване на храни са 23 и 30 декември, сочат данни

© Юлия Лазарова



Потребителите в България започват подготовката на празниците от все по-рано с всяка изминала година, пазаруват повече, в по-големи количества и по-качествени стоки, като за коледната трапеза са все по-склонни да експериментират с различни от обичайните и традиционни вкусове. До тези изводи стига търговската верига "Кауфланд" от данните, свързани с пазаруването на нейните клиенти.


Веригата отчита най-високия дял на продадени стоки, произведени в България, при свежите храни – млечни, колбаси, риба, замразени храни, тестени изделия – близо 64% за периода януари-ноември 2018 г. Следват ги плодовете и зеленчуците с дял от близо 46% за същия период.


Въпреки по-ранното започване на подготовката традиционно най-активните дни за пазаруване остават 23 и 30 декември. Само за декември 2017 г. компанията отчита над 6.3 млн. касови бележки.




С всяка изминала година потребителите пазаруват повече през празничния период, сочат данните. Търговската верига отчита ръст в средната стойност на покупката преди всичко заради по-големите количества. Ръстът се дължи още на тенденцията по празниците потребителите да избират по-висок клас продукти – както хранителни, така и нехранителни, но в същото време се запазва чувствителността спрямо цената. Пример за засиления интерес към по-високия клас продукти е трикратният ръст в продажбите на хамон през тази година спрямо предходната. Веригата предлага цял бут хамон. Ръст в продажбите отчитат още прошутото, антипастите, панетоне и щолен. В последните години нараства значително и продажбата на пуйки.


През 2017 г. се отчита веригата отчита продажбата на три пъти повече играчки спрямо предходната година като за основна причина за това се смята пускането в продажба на собствена марка играчки.


Компанията смята, че преди празниците привлича не само традиционните си клиенти, но и нови, които търсят различни вкусове и продукти от купуваните от тях досега.

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2411 Неутрално

    Въх, каква изненадваща статистика!
    Не знам как, след като сме станали горе - долу хора, можем да мислим, че празникът е наплюскване.
    И като месото обикновено е замразено - размразено /уж охладено/, защо трябва да е в този ден?

    Еретик
  2. 2 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 485 Неутрално
  3. 3 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2384 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK