Срокът за подаване на оферти за концесията на летище София е удължен за четвърти път

Срокът за подаване на оферти за концесията на летище София е удължен за четвърти път

© Надежда Чипева, Капитал



Срокът за подаване на оферти за концесията на летище София е удължен за четвърти път – вместо до 29 януари оферти може да се подават до 16.30 часа на 5 февруари. Информацията беше потвърдена пред "Дневник" от Министерството на транспорта, а решението е взето на 26 декември.


Има и промени в концесионния договор - трето лице с финансови възможности (банка) ще може да стане страна в него. Максималният размер на неговата отговорност е 200 млн. лв. Гаранциите за изпълнение на строителство са 10% от планираните дейности за 5 г., а максималната за дейността на концесионера е 15 млн. евро.


Тръжните условия са подготвени с помощта на Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие, които значително завишиха изискванията спрямо бъдещите кандидати и увеличиха концесионното плащане спрямо първата прекратена процедура от служебния кабинет на Огнян Герджиков, назначен от президента Румен Радев.




Първоначалният срок за подаването на оферти беше до 22 октомври, но след встъпването си в длъжност новият транспортен министър Росен Желязков удължи срока с един месец – до 22 ноември. Това стана в деня, в който британският оператор на летището в Манчестър MAG обяви официално, че ще подаде оферта в партньорство с китайската държавна компания BCEG. След това срокът периодът отново беше удължен - до 29 януари.


Концесията е за срок от 35 години с възможност за удължаване. Бъдещият концесионер трябва да изгради нов трети терминал на летището, да разшири втория и евентуално да построи нова писта за срока на концесията. Трябва да бъдат инвестирани най-малко 1.17 млрд. лв. (600 млн. евро). Авансовото концесионно плащане е минимум 550 млн. лв. без ДДС.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Никой сериозен не би наел това летище, защото е очевадно, че трябва да се построи на ново.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  2. 2 Профил на rado_sv
    rado_sv
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Да го взимат немците или Великобритания и да го правят европейско най-сетне.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 127 Неутрално

    "Тръжните условия са подготвени с помощта на Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие, които значително завишиха изискванията спрямо бъдещите кандидати и увеличиха концесионното плащане спрямо първата прекратена процедура от служебния кабинет на Огнян Герджиков, назначен от президента Румен Радев."

    Увеличили са концесионното плащане и са намалили комисионните за другариата. Затова команезите вият така срещу концесията и жалят за провалената процедура на Герджиков, а.к.а. радев, а.к.а. корни, а.к.а. решетников, а.к.а. рассея

  5. 5 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 127 Неутрално

    абе това е подаръка на борисовза своите авери от тим.как може да даваш на концесиядържавна фирма, коятоп печели.ми не се прави.тоя боклук борисов опатка тримиларда излишък за да дава наортаците и господарите си.завършен тъп боклук.ааа и да не забравяв.кур за любен гоцев.кур за путин.кур за пеевски.кур за доган.кур за пашата.кур за марин митев.кур за всички съветски подлоги.:)
    —цитат от коментар 3 на mihail_p


    Опоркаджията какъв ТИМ те гони бе... и плюенето ви е смешно. ТИМ са подкупили и световната банка и ЕВБР. И ще платят авансово 550 милиона. Абе оуууу... откъде ви намират бе...

  6. 6 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Дано само варненското трибуквие стои надалеч.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  7. 7 Профил на didko8
    didko8
    Рейтинг: 575 Неутрално

    От честите ми посещения напоследък на летището в София, забелязвам доста реклами на турските авиолиннии, явно те се натискат доста да ни лапнат.

  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    Явно интересът се засилва...и гледам комуняките квичат!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9071 Неутрално

    Проблемът е, че банката не е включила в разходите рекета на сенчестите играчи...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3259 Любопитно

    Няма ли го все още правилния човек?

  11. 11 Профил на sugar
    sugar
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Колкото и да отлагат срока, концесията ще се случи. Почти всяко хубаво световно летище е на концесия, така печалба ще има и за хората, които го използват, не само за тези които го държат.

  12. 13 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Дано само по-скоро да има концесионер, който и да е, че държавата, както обикновено, се самоосира в администрация, бюроокрация и глупави процедури, заради които не само не е на печелба, ами и ги съдят подред всички...
    Специално за зелената еуглена по-горе ще отбележа, че независимо какво си мислят за Фрапорт (ТИМ) пазителите на кукумявки, есетри и т.н. "експерти" по икономика и авиодело, факт е, че се справят отлично на летищата във Варна и Бургас - не само, че се увеличи потокът и печелбата десетки (!) пъти, но и Варна печели награди - скоро беше в топ10 в Европа в своята категория...

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK