
© Надежда Чипева, Капитал
Агенция "Пътна инфраструктура" ще възложи без обществена поръчка на държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД да проектира и изгради участъка от автомагистрала "Хемус" от Боаза до Велико Търново, или общо 134 км. Посочената стойност е 1.1 млрд. лв. без ДДС. Не са посочени срокове за изграждането на трасето.
Това се вижда от обява на пътното ведомство в края на годината. На 27 декември на сайта на агенцията е оповестено становище на Агенцията за обществени поръчки, с което тя се съгласява трасето да се построи по този начин, а не да се обяви обществена поръчка, за спечелването на която да се състезават различни кандидати.
Аргументите за това решение вносителят намира в чл. 14 на Закона за обществените поръчки. Там се посочва, че се прави изключение от правилата на закона за държавни възложители. В случая се прилага текстът, според който избягването на правилата на закона е възможно, когато юридическо лице, което е обект на контрол, възлага поръчки на възложителя, който го контролира, или на друго юридическо лице, контролирано от същия възложител. Контрол върху "Автомагистрали" упражнява едноличният собственик на капитала - Министерството на регионалното развитие, което е и принципал на пътната агенция.
Решение за откриване на процедурата е взето на 20 декември, се разбира от обявлението, а със свое решение от 12 декември Министерският съвет отпусна за строителството 1.35 млрд. лв. от излишъка в бюджета за 2018 г.
Според информация на "Капитал" държавното дружество не разполага с нужния капацитет за този проект и ще се наложи да наеме подизпълнители. При тази схема на плащане за строителството това означава непрозрачно да се похарчат немалката сума бюджетни средства с аргумента, цитиран от "24 часа", че това се прави, за да се избегнат обжалванията, които обичайно спират и бавят изпълнението на такива проекти.
От общо 420 км от магистралата изградени са 170 и още 26 се правят в момента.
KRAFTWERK
Рейтинг: 1064 Неутрално"държавното дружество не разполага с нужния капацитет за този проект и ще се наложи да наеме подизпълнители"
За малко да ме объркат със заглавието.....а то какво било
Маршалов
Рейтинг: 598 НеутралноСамо да не се объркат и да пуснат магистралата, с прекалено остри като за магистрала завои. Има уж някакви строителни стандарти, за строежа на магистрали.
мурзилкаQuo Vadis?
Рейтинг: 1067 НеутралноИзбори идват и ще трябват пари за гласовете
Handy
Рейтинг: 796 НеутралноКак не са се сетили досега за тази врътка?
Канасубиги
Рейтинг: 734 Неутрално"...или общо 134 км. Посочената стойност е 1.1 млрд. лв. без ДДС"
I don't debate. Too much Word, not enough Excel.Не са го мислили много - по 10 млн на км С ДДС :)
K2
Рейтинг: 1952 НеутралноЗа да се избегнат обществените ...дрън дрън , ще делегираме всички права на един , ръководен от нас да раздава благата. Удобно наистина.
SHADOWS of SOFIAlustmord
Рейтинг: 344 Гневно"...за този проект и ще се наложи да наеме подизпълнители. При тази схема на плащане за строителството това означава непрозрачно да се похарчат немалката сума бюджетни средства..."
Красота и изящество...
TPOTOAP
Рейтинг: 527 НеутралноДо коментар [#4] от "Handy":
Отдавна я прилагат. С нея бяха направени големите ремонти по Тракия и Хемус през 2015
T
Рейтинг: 254 Неутрално...Според информация на "Капитал" - най-достоверната информация! Като се строи с частни компании- проблем, като се строи с държавни- пак проблем! Най-добре да изплюят камъчето от капитал и дружно да викнат с комунягите- асфалт не се яде, не ни трябва магистрала!...Комплекси, комплекси...
troi
Рейтинг: 704 НеутралноДържавно харчене на пари за инфраструктурни обекти е равно на възможна корупция.
забавление и приключениеАдекватно мислещ
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#1] от "KRAFTWERK":
До коментар [#6] от "КА2":
Всъщност врътката се прави по една-единствена причина - защото тези 1.35 млрд лв са дадени от републиканския бюджет за 2018 г. и съответно, за да са изхарчени законно, трябва да се усчетоводят като изхарчени през 2018 г. Затова правителството ги прехвърля на Автомагистрали и ги пише похарчени. А автомагистрали ги харчи реално през следващите години за Хемус.
Защо не може с обществена поръчка? Защото според ЗОП не може да предплатиш през 2018 г. за обществена поръчка, която ще е готова през 2021-2024 г. Изплащат се парите след като е готова. Защо не може да се дадат тези 1.35 млрд тогава, когато е изпълнена поръчката? Защото в края на годината излишъкът отива в резерва и не може повече да се пипа от там. Няма как да изхарчат тези 1.35 млрд лв през 2021-2024 г.
А защо въобще се дават тези 1.35 млрд за Хемус сега, така че да има нужда от такива врътки, а не се прави като в нормалните държави с обществена поръчка и да имаш планиран нужния финансов ресурс да я изплатиш тогава, когато е готова? Защото правителството е системно неспособно правилно да изготвя бюджета. Но обещава магистрали. Затова прибягва до схеми на нивото на петокласник, който мами родителите си за джобните си пари.
K2
Рейтинг: 1952 НеутралноДо коментар [#4] от "Handy":
SHADOWS of SOFIAПредполагам , че не им е било трудно да се сетят . Досега работеха с Европейски пари и последващ контрол . Това ще се строи с пари на Българския данъкоплатец и проверяващия ще проверява себе си.
SoloV
Рейтинг: 608 НеутралноТоест пак ще ги строят ПСТ, Главболграстрой и Джи Пи, но като подизпълнители и без да минават през ЗОП. Тези съвсем ни взеха за абдали.
yanne
Рейтинг: 1051 НеутралноДо коментар [#9] от "T":
Е,Капитал просто иска да строят негови...
Лео
Рейтинг: 1102 Неутрално"Според информация на "Капитал" държавното дружество не разполага с нужния капацитет за този проект и ще се наложи да наеме подизпълнители. При тази схема на плащане за строителството това означава непрозрачно да се похарчат немалката сума бюджетни средства"
Кой от спечелилите поръчки за магистрали разполага с нужния за това капацитет? Ама сега някои хора кръв пик*ят, защото няма да обират разликите между поръчките и подизпълнителите. Ясно е, че подизпълнителите ще бъдат наети с търг, защото няма как иначе да се похарчат парите, а тези подизпълнители пак само ще оберат каймака и платят стотинки на фирмите, които и в двата случая биха свършили работата.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#15] от "Лео":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПодизпълнители с търг? Хлъц, още не си изтрезнял?
Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 338 НеутралноБез поръчка? Ай че лошооо... стройте се и плюйте!
Лелка
Рейтинг: 1205 НеутралноТамън реших, че случайно може би ще стане както трябва, то па се оказа както обикновено. Тук няма ОЛАф, та порциите ще си отидат на най-правилните места.
"държавното дружество не разполага с нужния капацитет за този проект и ще се наложи да наеме подизпълнители"
Darth Plagueis
Рейтинг: 1550 НеутралноМожем да благодарим на Божо Лукарски, който заедно с гербавите феноменални икономисти и юристи написаха текущия ЗОП.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТам изрично ни е казано, че, държавно или общинско дружество няма нужда да се явява на търг, но може безпроблемно да наема подизпълнители.
И всичко е точно.
Адекватно мислещ
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#13] от "vall70":
Общо взето. На правителството не им е особено трудно да "избере" правилните компании чрез обществени поръчки. Така че не се прави врътката затова. Но поради наличието на тази врътка, се открива нов шанс за крадене на пари - като се завишава цената на километър. При обществени поръчки, компаниите дават цени и обикновено най-ниската цена печели. Така че каквато конкуренция съществува, дори малка, занижава цената. При тази врътка обаче, цената е ясна - 1.35 млрд лв за 135 км, което е много висока цена за равнинния терен, през който ще минава Хемус. И някоя близка до правителството компания ще намаже яко.
Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 338 Неутрално"В случая се прилага текстът, според който избягването на правилата на закона е възможно, когато юридическо лице, което е обект на контрол, възлага поръчки на възложителя, който го контролира, или на друго юридическо лице, контролирано от същия възложител. Контрол върху "Автомагистрали" упражнява едноличният собственик на капитала - Министерството на регионалното развитие, което е и принципал на пътната агенция."
stedim
Рейтинг: 2152 НеутралноСега "еколозите" как ще рекетират?
bpcorp
Рейтинг: 950 НеутралноКомунизмът се завръща!
Slick
Рейтинг: 465 ГневноИзключително плоска схема, която за пореден път онагледява икономическата, експертната и финансовата невъзможност на кабинета Борисов да планира бюджети.
Ще бъде зле направено и малко след това ремонтирано. Тия магистрали, дето Борисов ги поднася постоянно на простолюдието, всъщност не са нищо повече от второкласни пътища на цената на първокласни.
razor
Рейтинг: 1055 НеутралноНякои от гръцките магистрали са точно такива. Засега на българските няма такива случаи, дано и в Кресненското дефиле де е така.
Yotce
Рейтинг: 1565 НеутралноПроблем е, когато се строи чрез непрозрачно възлагане, в нарушение на обществения интерес. Независимо, дали компанията е частна или държавна. От тая държавна пак ще отидат средствата в частни сметки.
Можеш да си отбележиш и да прорвериш, от тук нататък, на колко пъти калинките ще вдигат окончателната цена, защото след като окрадат част от парите, останалите няма да стигнат за строежа. Даже предварителна сметка с включени пари за крадене не могат да направят, гербава им работа... 10 милиона кръгло на километър...
tsvetko_51
Рейтинг: 1875 НеутралноДо коментар [#10] от "troika":
Така е, но друг вариант няма - дали ще с поръчка на "не" дръжавни фирми или както е в случая, все някой трябва да го прави и винаги, за съжаление както у нас, така и навсякъде по света се краде при изпълнение на инфраструктурни проекти.
И въпроса е да се прави в рамките на приемливото, т.е. и тук работата е в размера, който (пак) е от значение. Зимната Олимпиада в Русия или световното по футбол в Русия и Бразилия показаха, че размера може да е неприятно голям, така че ние трабва да се опитваме да гоним стандартите на белите страни.
razor
Рейтинг: 1055 НеутралноНе е проблем, че се стои с частни компании, напротив. Сега пак ще се строи с частни - с подизпълнители. Но би било прекалено да очакваме подизпълнителите да бъдат избрани с конкурс и то с инстински конкурс, нали?
BG Territory
Рейтинг: 1646 НеутралноДо коментар [#13] от "vall70":
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett"Тоест пак ще ги строят ПСТ, Главболграстрой и Джи Пи, но като подизпълнители.."
Не, разбира се.
Те само ще приберат парите. А ще строят дребни и средни фирми, турци и цигани. Както и досега.
ЙЕИ
Рейтинг: 566 НеутралноДо коментар [#11] от "Адекватно мислещ":
Когато една държава НЯМА нормално планиране и достатъчно проекти които да не предизвикват нескончаеми обжалвания се стига до разпиляване на обществения ресурс.
Всичко останали държави
1. Правят техн проект, след това сметната документация (колко ще струва) ако нещо е извън параметрите или изпусната при обществено обсъждане се доработва техн.проект и съответно смет.д-ция
2. На базата на тия неща се задава изисквания за качество и се търси само 2 параметра - срок и цена на изпълнение.(Гаранцията за всяка страна е стандартна 5-20 години)
При добре написани изисквания за съдът е елементарно да пресее обжалванията и да вземе решение за дадената процедура.
А понеже нашите правителства НЯМАТ административен капацитет, съответно възлагат всичко на инжинеринг и по него вече съдът не може да намери експерти които да дадът обосновано становище.
ЙЕИ
Рейтинг: 566 НеутралноДо коментар [#11] от "Адекватно мислещ":
Когато една държава НЯМА нормално планиране и достатъчно проекти които да не предизвикват нескончаеми обжалвания се стига до разпиляване на обществения ресурс.
Всичко останали държави
1. Правят техн проект, след това сметната документация (колко ще струва) ако нещо е извън параметрите или изпусната при обществено обсъждане се доработва техн.проект и съответно смет.д-ция
2. На базата на тия неща се задава изисквания за качество и се търси само 2 параметра - срок и цена на изпълнение.(Гаранцията за всяка страна е стандартна 5-20 години)
При добре написани изисквания за съдът е елементарно да пресее обжалванията и да вземе решение за дадената процедура.
А понеже нашите правителства НЯМАТ административен капацитет, съответно възлагат всичко на инжинеринг и по него вече съдът не може да намери експерти които да дадът обосновано становище.
kondio_savov
Рейтинг: 246 НеутралноГолямо лапане ще падне. И за да не съм голословен ще припомня следното - търг за строящата се 16км отсечка от АМ Хемус от Белокопитово към Търговище. Индикативната за нея на АПИ беше 133 млн лв. Но на проведения търг се постигнаха цени от 99млн, 117млн и т.н.
За строящата се пак на Хемус отсечка Ябланица - Боаза (~10км) индикативната цен абеше 80млн, а след търг се строи от Хидрострой за 54.9 млн.
Сами направете сметка колко пари ще потънат, когато държавната фирма "Автомагистрали" раздаде отсечки за 1 млрд по индикативни цени. Това е пладнешки обир, няколко пъти по-скандален от "Цанков камък".
razor
Рейтинг: 1055 ВеселоНе само компанията... "Компанията" също :)
penetrating
Рейтинг: 5938 ВеселоКак се крадат 1 милиард :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertpepamug
Рейтинг: 317 НеутралноЦялата работа е да се завъртят кинтите, а сроковете ... хайде, сега подробности
babalyuga
Рейтинг: 676 НеутралноДо коментар [#4] от "Handy":
Преди харчеха и европари. Сега само наши. Не им се рискуваше.
Kiril
Рейтинг: 282 НеутралноДо коментар [#11] от "Адекватно мислещ":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com++++++
ь
Рейтинг: 1206 ВеселоВъзложител - изпълнител ... да ама не!
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!Възложител - подвъзложител (щатни "шепа фирми")- подподвъзложител(обикновено фирми свъзани с "щатните" и накрая предполагам 50-60% от цялата дейност се извършва от изпълнителите... за не повече от 20% от цената :)
Ето и подходящата притча:
Седял си един цар в тронната зала и чул през прозореца викове:
- Айде на хубавите ябълкииии!
Погледнал - един старец с каруца продава ябълки, а наоколо - тълпа купувачи.
Прияли му се и на царя от плодовете, викнал първия министър и рекъл:
- На ти 5 жълтици, бягай да ми купиш ябълки.
Първият министър викнал последния министър и му рекъл:
- На ти 4 жълтици, бягай да купиш ябълки.
Последният министър викнал церемониалмайстора и му рекъл:
- На ти 3 жълтици, бягай да купиш ябълки.
Церемониалмайсторът викнал шефа на стражата и рекъл:
- На ти 2 жълтици, бягай да купиш ябълки.
Шефът на стражата викнал един стражар и рекъл:
- На ти 1 жълтица, бягай да купиш ябълки.
Стражарят излязъл и спипал стареца за яката:
- Хей, какво си се развикал? Тука хан ли е или царски дворец?Марш оттук, ябълките се конфискуват.
Върнал се стражарят и рекъл:
- Ето, шефе, добра далавера. За 1 жълтица - половин каруца ябълки.
Шефът отишъл при церемониалмайстора:
- Ето, значи, за 2 жълтици един чувал ябълки.
Церемониалмайсторът отишъл при последния министър:
- Ето, за 3 жълтици една торба ябълки.
Последният министър отишъл при първия министър:
- Ето, за 4 жълтици половин торба ябълки. Какво да се прави, началство, инфлация.
Първият министър се явил при царя:
- Ето, ваше величество, както заръчахте - заповядайте 5 ябълки.
Седи царят в тронната зала и мисли:
- Пет ябълки - пет жълтици. Една ябълка - една жълтица. И народът ще се скъса да купува.
НА ТОЯ НАРОД ТРЯБВА ДА МУ СЕ ВДИГНАТ ДАНЪЦИТЕ!
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3197 НеутралноСъгласен съм. НО - 20г гаранция от страна на подизпълнителите, или реалните изпълнители на поръчката. Срок - законово закрепен.
Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
Рейтинг: 1059 НеутралноЕ па що не построихте досега Хемуса бе ушанка нали 50 г. бехте на власт а ся ривете , тоя крал оня взел .... това комунетата се насрахте вече а отдавна требеше да сте у земята принудително вкопани . не че герберите са цвете за мирисане ама поне правят нещо . Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
antubis
Рейтинг: 233 ГневноТе в това "Автомагисрали" ЕАД са двама човека на щат. Шефа, който взима по 15 000 лева на месец и чистачката, леля Пенка, която взима заплата (от вчера) 560 лева. Шефа не може да построи магистралата сам, защото ще си изцапа лакът за нокти, а леля Пенка я боли кръста и не може да вдига тежко вече. Така че избирането на под-изпълнители ми звучи логично.
Иначе аз съм за тази магистрала. За мен ми е мега изгодна и удобна. Имам взимане-даване често във Велико Търново и я чакам тази магистрала като войник отпуска, ама бива ли така свинщина ...
wyn37593602
Рейтинг: 11 НеутралноПритчата е много показателна. Благодаря.
samoedin
Рейтинг: 3968 ВеселоАма Дневник, какво е това заглави ? Ще заблудите някого ! Поръчки отдавна има и то от правилните хора ! Другото със закона са подробности.....
silverman
Рейтинг: 767 НеутралноГении са управляващите, понеже вече стана опасно да се възлагат обществени поръчки, че може някой да им развали схемата, то направо държавата възлага на държавните фирми без поръчка!
Държавата се заема да стои магистрали за народа!
Да ни е честита новата 197 и някоя година!
svoboden
Рейтинг: 1587 НеутралноДо коментар [#13] от "vall70":
:) И как точно Автомагистрали ЕАД ще им възложи без да спазва ЗОП, хайде по сериозно. Дневник отдавна представят "съмненията" и "предчуствията" си като новини, аналогично на ПИК и Телеграф.
Роси
Рейтинг: 8386 НеутралноЕвропейци само на думи. Утре пак може а пристигне някоя глоба от Брюксел.
MissingPerson
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#5] от "Канасубиги":
Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."10 млн на км е евтино
patrokalche
Рейтинг: 431 НеутралноДа не се радват. Тома Белев ще извади, че трасето нарушава директива за мравките и ще се чака 2 години.
patrokalche
Рейтинг: 431 НеутралноДо коментар [#40] от "Радко - СВОБОДА или РОССИЯ":
Те я направиха до Правец Тошко да се прибира вкъщи по Магистрала! Освен това строителни войски безплатно я направиха.
patrokalche
Рейтинг: 431 НеутралноДо коментар [#6] от "КА2":
Явно за дебили като тебе ще трябва да се прави специална 3Д карта и да се сложат сумите на км. Тогава ще се види че даден км може да глътне много пари а друг значително по малко. Но какво ти разбира на тебе главата от средни стойности!
nsa17624486
Рейтинг: 2378 ВеселоХем сърби, хем боли...
Günther
Рейтинг: 651 НеутралноДо коментар [#27] от "tsvetko_51":
Бог да благослови Америка за България!"Зимната Олимпиада в Русия или световното по футбол в Русия и Бразилия показаха, че размера може да е неприятно голям, така че ние трабва да се опитваме да гоним стандартите на белите страни."
Това е така, но е хубаво да се правят и други сравнения. Например цената на километър зс Дунав мост 2 с Кримски мост. За краденето е ясно, по-интересното е къде се краде повече. Така като гледам, "прозрачния" грабеж печели
radio.
Рейтинг: 458 НеутралноВсе тая - така или иначе ще се откраднат много пари и ще има ремонти на ремонтите. Поне да става по-бързо, че не останаха хора в Северна България. Магистрала Хемус е последният шанс, ако изобщо дотогава съществуват все още градове там.
Gopeто
Рейтинг: 2462 ГневноТоест ще построим една магистрала на цената на две, ама няма да има обществена поръчка, та парите по-бързо да отидат в нашите наглеци, дето си позволяват да се сравняват с Кольо Фичето. А вероятно и трасето ще е най-неподходящото, както всъщност е и до момента,
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровJ.J.
Рейтинг: 963 НеутралноГоспода и дами от Дневник, горното гранични с пълно незнание на правилата по ЗОП. Статията е изключително нискокачествена и граничи с Блиц, ПИК и подобните. ЗОП ще е приложим, разбира се, при поръчките от държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД, защото то се контролира от ДЪРЖАВАТА. Тоест, ЗОП ще е приложим и за поръчките за избор на подизпълнител и ще има същите гаранции. Единствената причина да се прави тази врътка е, за да се осчетоводят парите през 2018г.
Моля наемете си един качествен юрист и спрете да пишете глупости.
J.J.
Рейтинг: 963 Неутралноhttps://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2136735703
43. "Публичноправна организация" е юридическо лице, за което са изпълнени следните условия:
а) създадено е с конкретната цел да задоволява нужди от общ интерес, които нямат промишлен или търговски характер;
б) финансирано е с повече от 50 на сто от държавни, териториални или местни органи или от други публичноправни организации, или е обект на управленски контрол от страна на тези органи; или има управителен или надзорен орган, повечето от половината от членовете на който са назначени от публичен възложител по чл. 5, ал. 2, т. 1 - 14.
Нуждите от общ интерес имат промишлен или търговски характер, когато лицето действа в нормални пазарни условия, стреми се да реализира печалба, като самостоятелно понася загубите от извършване на дейността си.
tucker case
Рейтинг: 1024 Веселоайде, за 2 часа до търново след 3 години...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...Калник
Рейтинг: 679 НеутралноЧестно, вече не ме интересува колко ще струва. Само да я направят по-бързо, че за последните 10г са направили има-няма 30тина километра.
kondio_savov
Рейтинг: 246 НеутралноПосочи линк към сайта на аоп за избора на поизпълнители от въпросната фирма за рехабилитация на десетки км от Тракия и ремонт на тунели по Хемус
J.J.
Рейтинг: 963 Неутрално[quote#59:"kondio_savov"][/quote]
Ситуацията е различна. При поддръжката и ремонтите Автомагистрали ЕАД участва в поръчка по ЗОП на търговски, състезателен принцип, като се конкурира с други участници. Изборът на подизпълнител там се прави преди подаване на офертата, защото подизпълнителите трябва да бъдат упоменати в офертата.
В сегашната ситуация липсва поръчка от възложител по ЗОП. Точно затова Автомагистрали ЕАД ще е възложител и тъй като се касае за обект от обществен интерес с над 50% държавно финансиране, правилата по ЗОП ще бъдат приложими. Точно затова Автомагистрали ЕАД ще трябв да обяви поръчка/и по ЗОП.
SoloV
Рейтинг: 608 НеутралноДо коментар [#45] от "svoboden":
По същия начин както възложи ремонта на Тракия в участъка преди Пазарджик на Агромах и ПСТ- без ЗОП.
Погледни ме в очите!
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "razor":
"Някои от гръцките магистрали са точно такива. Засега на българските няма такива случаи, дано и в Кресненското дефиле де е така."
Сигурен ли си, че не бъркаш първокласните скоростни пътища в Гърция с нашенските "магистрали". Стандартизацията е леко различна. ;-)
pastor
Рейтинг: 623 НеутралноДо коментар [#11] от "Адекватно мислещ":
pastorИма доста вярно, но и доста невярно!
Вярно е че предплащане не може и парите отиват в резерва.
Не е вярно обаче, че не могат да се вземат от там!
За всичко си има начини, но са малко по-прозрачни!
Основния проблем, е че при по-прозрачните тези пари може да ги харчи от резерва някой друг, а не точно ГЕРБ! Съответно ще отидат при някой друг, а не при обръчите на ГЕРБ които ще се отчетат надлежно!
Все пак избори идват и европейски и местни. Пари трябват!
Ако пък се наложи да има и парламентарни и съответно се загубят, то ще обвиним следващите, че нито са построили магистралата нито парите ги има! Значи са ги откраднали!
Помниш ли как Дянков извади едни 800млн. непредвидени от бюджета и плати на зърнарите, а когато Орешарски поиска актуализация на бюджета заради тези непредвидени разходи бе оплют, че иска да краде!
Може да се признае на герберите, че показват висша форма на пилотаж в областта на манипулациите!
kondio_savov
Рейтинг: 246 НеутралноДо коментар [#60] от "J.J.":
Съмнявам се при ремонтите да са посочвали предварително подизпълнител, понеже те се минаха по договорите за текуща поддръжка на аутобаните, а при сключването им са нямали и идея, че ще правят такива ремонти.
Интересно ако решат да не ползват подизпълнител, а да "наемат" техника и хора от дадена фирма дали ще пуснат поръчка.
mop36557620
Рейтинг: 314 НеутралноА кой ви каза че Капитал разбират от строежи на пътища?!
Защо веднага повярвахте на вестник Капитал ?!
Ако нещо не е наред, нека Съда да каже, а не един вестник.
Закона е спазен, нали ?
olimpipanov
Рейтинг: 983 НеутралноИ нашите разбойници като на едно друго място. Хотели как лучше а получилось как всегда.
Пак непрозрачно разбирай гепене на едни пари.
mop36557620
Рейтинг: 314 НеутралноДосега фирми-еднодневки с капитал от 5 000 лв спираха проекти за милиони!
Нека да построят магистралата и тогава може да ревете, ако нещо не е наред.
Закона в случая е спазен.
Точка.
Комунистите да да мълчат, щом не построиха тази магистрала за 35 години, от когато е първия проект.
Judjuk
Рейтинг: 3449 НеутралноМи то излиза, че държавата ще инвестира и държавата ще си строи. Както беше по време оно. Нека го направят, пък ще видим, ще сравняваме. Ако се окаже, че по този начин е по-евтино и даже по-качествено, майната и на пазарната икономика и частния бизнес.
Smoke
Рейтинг: 640 НеутралноСега очакваме втора врътка, с която "Автомагистрали" да избегне търг при възлагането на работата на подизпълнителите. Защото никъде в ЗОП не е казано, че когато наемаш подизпълнители, може да го правиш без търг, ако цената е над лимита за възлагане на обществена поръчка без търг. Не можеш и да го раздробяваш на малки части с цел избягване на процедура за обществена поръчка.
bat_plamen
Рейтинг: 4432 Любопитно"Държавното "Автомагистрали" ще строи без поръчка 134 км от "Хемус""
Голямо "усвояване" ще падне.........................!!!!!
mop36557620
Рейтинг: 314 ВеселоДо коментар [#70] от "bat_plamen":
Тъпчо, ти що не построиш тази магистрала безплатно, като много се правиш на умен ;)
bat_plamen
Рейтинг: 4432 НеутралноДо коментар [#1] от "KRAFTWERK":
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Всичко ще размие и тези 1.1 млрд. лв. ще бъдат погълнати от "правилните" хора!
mop36557620
Рейтинг: 314 ВеселоЗабравихте как като министър Росен Плевналиев построи магистрала за 250 млн € и се кара по нея безплатно, вместо проекта на Кобурга за 3 млрд € и трябваше да плащаш като караш по нея!
Бързо забравяте, другари каскетници ;)
rossen4i4o
Рейтинг: 233 Веселобраво , щом е предплатена от всички нас ? значи няма да има нужда от винетки за ползване на магистралата
Thomas Anderson
Рейтинг: 245 НеутралноДо коментар [#11] от "Адекватно мислещ":
Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717Благодаря, че разяснихте тези детайли. Важни са и някак ги пропускат.
Само с това имам съмнения: "Защото правителството е системно неспособно правилно да изготвя бюджета." - дали е неспособно или е доста спобно бих спорил, че е нарочно на излишък, за да заобикалят в "спешност" правилата по този начин.
dejmos
Рейтинг: 2501 НеутралноЩе изгради КАПАЦИТЕТ ! Досега разпиляваха капацитета.... Въпрос на регулация е колко процента да е от под изпълнители и при какви условия !? По принцип в няколко сектора се налага да има само ДЪРЖАВА....енергетика, изграждане на стратегически транспорт, военни технологии, жп. транспорт.....има поне още 10 неща. Този мит за държавата и лошият стопанин бе измислен от някого за оправдаване КРАЖБИ. Китай ясно показа ,че когато има дисциплина ....държавните фирми стават нещо ПЛАНЕТАРНО. Някой има ли представа за китайската държавна железопътна фирма ?? Няма ...Китай е световен лидер в жп. Транспорта.
oby
Рейтинг: 233 НеутралноИзпълнителен директор на държавното дружество е Стоян Беличев. Едно незадълбочено ровене в регистрите го свързва с Пазарджик и с роднини на госпожа ВЪРБАКОВА . Кръгът сякаш се затваря
ppopov_67
Рейтинг: 763 НеутралноДо № 76:
Да, ама в Китай ги бесят корумпираните.
А тук или минават метър (защото са смазали всичко - управляващи, прокуратура и съд), или дори ги повишават.
Те това е малката разлика.
cinik
Рейтинг: 2803 Неутрално"Бате к*ре, нека ъ ти каем ка сме го мислИли! Верно, 1-2% умнокрации че дзеят! Уаче, ако дзадЕлиме 300-400 милиона от целата работа, 98% че ги кендзиме у модзъко яко! Весници,, телеидзии че ънпадзаруаме, ени драскачи съм наерил, ноу печени, че ги прайме блогър-млогър, ъ пишат хуъи раоти дза нас. Алелелелеле, бате К*ре, ън 7 милиона сопола ънпраучччч' им еъме майката!"
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!oby
Рейтинг: 233 НеутралноЕто още едно доказателство за връзката на СТОЯН БЕЛИЧЕВ - понастоящем ИЗПЪЛНИТЕЛЕНЕН ДИРЕКТОР НА АВТОМАГИСТРАЛИ ЕАД - човекът който ще строи за 1.3 млр лева АМ Хемус със сестрата на Гинка Върбакова.
http://www.videlinabg.com/index/fullnews/newsId/36028
bat_plamen
Рейтинг: 4432 НеутралноДо коментар [#71] от "mop36557620":
Че аз няма да я строя е ясно!Не ми е това работата,но поне не нося "розови очила" и съм наясно,че голяма част от парите ще бъдат окрадени!
BiGman1
Рейтинг: 1941 НеутралноДо коментар [#72] от "bat_plamen":
Те да я построят...а кой ще вземе парите ми е все тая...
edin drugii
Рейтинг: 2514 НеутралноДо коментар [#50] от "patrokalche":
Терена е полупланински почти навсякъде и магистралата ще отиде към 6-7 милиона ,но предполагам ,че ще направят за пи ар и поръчката за подизпълнителите ще бъде такава ,а със спестените пари ще пробият и тунела на Шипка ,това ще е ядрен удар за изборите срещу тъпите комунисти и депесари ,които крадат 110% от парите на всеки държавен обект !
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 8 Неутралнояж бахур
volarok
Рейтинг: 2464 НеутралноТука ще падне крадене като за последно. На Баце вече не са му евтини магистралите, както се хвалеше доскоро - над 8 милиона лв. на километър. Тези станаха вече безогледни.
Адекватно мислещ
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#75] от "Thomas Anderson":
Въобще не ги пропускат. Прочети хубаво двете статии на Капитал по въпроса - от 12 и 20 декември. Информация има, просто Дневник е безплатна медия и не е най-правилното място човек да я търси.
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/12/12/3360523_pravitelstvoto_nasochi_nad_miliard_ot_izlishuka_kum/
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/12/20/3362391_magistrala_hemus_135_mlrd_lv_na_tumno/