Държавното "Автомагистрали" ще строи без поръчка 134 км от "Хемус"

Държавното "Автомагистрали" ще строи без поръчка 134 км от "Хемус"

© Надежда Чипева, Капитал



Агенция "Пътна инфраструктура" ще възложи без обществена поръчка на държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД да проектира и изгради участъка от автомагистрала "Хемус" от Боаза до Велико Търново, или общо 134 км. Посочената стойност е 1.1 млрд. лв. без ДДС. Не са посочени срокове за изграждането на трасето.


Това се вижда от обява на пътното ведомство в края на годината. На 27 декември на сайта на агенцията е оповестено становище на Агенцията за обществени поръчки, с което тя се съгласява трасето да се построи по този начин, а не да се обяви обществена поръчка, за спечелването на която да се състезават различни кандидати.


Аргументите за това решение вносителят намира в чл. 14 на Закона за обществените поръчки. Там се посочва, че се прави изключение от правилата на закона за държавни възложители. В случая се прилага текстът, според който избягването на правилата на закона е възможно, когато юридическо лице, което е обект на контрол, възлага поръчки на възложителя, който го контролира, или на друго юридическо лице, контролирано от същия възложител. Контрол върху "Автомагистрали" упражнява едноличният собственик на капитала - Министерството на регионалното развитие, което е и принципал на пътната агенция.




Решение за откриване на процедурата е взето на 20 декември, се разбира от обявлението, а със свое решение от 12 декември Министерският съвет отпусна за строителството 1.35 млрд. лв. от излишъка в бюджета за 2018 г.


Според информация на "Капитал" държавното дружество не разполага с нужния капацитет за този проект и ще се наложи да наеме подизпълнители. При тази схема на плащане за строителството това означава непрозрачно да се похарчат немалката сума бюджетни средства с аргумента, цитиран от "24 часа", че това се прави, за да се избегнат обжалванията, които обичайно спират и бавят изпълнението на такива проекти.


От общо 420 км от магистралата изградени са 170 и още 26 се правят в момента.

Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 917 Неутрално

    "държавното дружество не разполага с нужния капацитет за този проект и ще се наложи да наеме подизпълнители"

    За малко да ме объркат със заглавието.....а то какво било

  2. 2 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    Само да не се объркат и да пуснат магистралата, с прекалено остри като за магистрала завои. Има уж някакви строителни стандарти, за строежа на магистрали.

    мурзилка
  3. 3 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Избори идват и ще трябват пари за гласовете

  4. 4 Профил на Handy
    Handy
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Как не са се сетили досега за тази врътка?

  5. 5 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 999 Неутрално

    "...или общо 134 км. Посочената стойност е 1.1 млрд. лв. без ДДС"

    Не са го мислили много - по 10 млн на км С ДДС :)

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel. Има ли тролове под статията, има и политически келепир !
  6. 6 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    За да се избегнат обществените ...дрън дрън , ще делегираме всички права на един , ръководен от нас да раздава благата. Удобно наистина.

  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2404 Гневно

    "...за този проект и ще се наложи да наеме подизпълнители. При тази схема на плащане за строителството това означава непрозрачно да се похарчат немалката сума бюджетни средства..."

    Красота и изящество...

  8. 8 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#4] от "Handy":

    Отдавна я прилагат. С нея бяха направени големите ремонти по Тракия и Хемус през 2015

  9. 9 Профил на T
    T
    Рейтинг: 324 Неутрално

    ...Според информация на "Капитал" - най-достоверната информация! Като се строи с частни компании- проблем, като се строи с държавни- пак проблем! Най-добре да изплюят камъчето от капитал и дружно да викнат с комунягите- асфалт не се яде, не ни трябва магистрала!...Комплекси, комплекси...

  10. 10 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Държавно харчене на пари за инфраструктурни обекти е равно на възможна корупция.

    забавление и приключение
  11. 11 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#1] от "KRAFTWERK":
    До коментар [#6] от "КА2":

    Всъщност врътката се прави по една-единствена причина - защото тези 1.35 млрд лв са дадени от републиканския бюджет за 2018 г. и съответно, за да са изхарчени законно, трябва да се усчетоводят като изхарчени през 2018 г. Затова правителството ги прехвърля на Автомагистрали и ги пише похарчени. А автомагистрали ги харчи реално през следващите години за Хемус.

    Защо не може с обществена поръчка? Защото според ЗОП не може да предплатиш през 2018 г. за обществена поръчка, която ще е готова през 2021-2024 г. Изплащат се парите след като е готова. Защо не може да се дадат тези 1.35 млрд тогава, когато е изпълнена поръчката? Защото в края на годината излишъкът отива в резерва и не може повече да се пипа от там. Няма как да изхарчат тези 1.35 млрд лв през 2021-2024 г.

    А защо въобще се дават тези 1.35 млрд за Хемус сега, така че да има нужда от такива врътки, а не се прави като в нормалните държави с обществена поръчка и да имаш планиран нужния финансов ресурс да я изплатиш тогава, когато е готова? Защото правителството е системно неспособно правилно да изготвя бюджета. Но обещава магистрали. Затова прибягва до схеми на нивото на петокласник, който мами родителите си за джобните си пари.

  12. 12 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    До коментар [#4] от "Handy":

    Предполагам , че не им е било трудно да се сетят . Досега работеха с Европейски пари и последващ контрол . Това ще се строи с пари на Българския данъкоплатец и проверяващия ще проверява себе си.

  13. 13 Профил на Val Kilmer
    Val Kilmer
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Тоест пак ще ги строят ПСТ, Главболграстрой и Джи Пи, но като подизпълнители и без да минават през ЗОП. Тези съвсем ни взеха за абдали.

  14. 14 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    До коментар [#9] от "T":

    Е,Капитал просто иска да строят негови...

  15. 15 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    "Според информация на "Капитал" държавното дружество не разполага с нужния капацитет за този проект и ще се наложи да наеме подизпълнители. При тази схема на плащане за строителството това означава непрозрачно да се похарчат немалката сума бюджетни средства"
    Кой от спечелилите поръчки за магистрали разполага с нужния за това капацитет? Ама сега някои хора кръв пик*ят, защото няма да обират разликите между поръчките и подизпълнителите. Ясно е, че подизпълнителите ще бъдат наети с търг, защото няма как иначе да се похарчат парите, а тези подизпълнители пак само ще оберат каймака и платят стотинки на фирмите, които и в двата случая биха свършили работата.

  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4122 Неутрално

    До коментар [#15] от "Лео":

    Подизпълнители с търг? Хлъц, още не си изтрезнял?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    Без поръчка? Ай че лошооо... стройте се и плюйте!

  18. 18 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    Тамън реших, че случайно може би ще стане както трябва, то па се оказа както обикновено. Тук няма ОЛАф, та порциите ще си отидат на най-правилните места.
    "държавното дружество не разполага с нужния капацитет за този проект и ще се наложи да наеме подизпълнители"

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4122 Неутрално

    Можем да благодарим на Божо Лукарски, който заедно с гербавите феноменални икономисти и юристи написаха текущия ЗОП.
    Там изрично ни е казано, че, държавно или общинско дружество няма нужда да се явява на търг, но може безпроблемно да наема подизпълнители.

    И всичко е точно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#13] от "vall70":

    Общо взето. На правителството не им е особено трудно да "избере" правилните компании чрез обществени поръчки. Така че не се прави врътката затова. Но поради наличието на тази врътка, се открива нов шанс за крадене на пари - като се завишава цената на километър. При обществени поръчки, компаниите дават цени и обикновено най-ниската цена печели. Така че каквато конкуренция съществува, дори малка, занижава цената. При тази врътка обаче, цената е ясна - 1.35 млрд лв за 135 км, което е много висока цена за равнинния терен, през който ще минава Хемус. И някоя близка до правителството компания ще намаже яко.

  21. 21 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    "В случая се прилага текстът, според който избягването на правилата на закона е възможно, когато юридическо лице, което е обект на контрол, възлага поръчки на възложителя, който го контролира, или на друго юридическо лице, контролирано от същия възложител. Контрол върху "Автомагистрали" упражнява едноличният собственик на капитала - Министерството на регионалното развитие, което е и принципал на пътната агенция."

  22. 22 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    Сега "еколозите" как ще рекетират?

  23. 23 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Комунизмът се завръща!

  24. 24 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3562 Гневно

    Изключително плоска схема, която за пореден път онагледява икономическата, експертната и финансовата невъзможност на кабинета Борисов да планира бюджети.
    Ще бъде зле направено и малко след това ремонтирано. Тия магистрали, дето Борисов ги поднася постоянно на простолюдието, всъщност не са нищо повече от второкласни пътища на цената на първокласни.

  25. 25 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Само да не се объркат и да пуснат магистралата, с прекалено остри като за магистрала завои. Има уж някакви строителни стандарти, за строежа на магистрали.
    —цитат от коментар 2 на Маршалов


    Някои от гръцките магистрали са точно такива. Засега на българските няма такива случаи, дано и в Кресненското дефиле де е така.

  26. 26 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Като се строи с частни компании- проблем, като се строи с държавни- пак проблем!
    —цитат от коментар 9 на T

    Проблем е, когато се строи чрез непрозрачно възлагане, в нарушение на обществения интерес. Независимо, дали компанията е частна или държавна. От тая държавна пак ще отидат средствата в частни сметки.
    Можеш да си отбележиш и да прорвериш, от тук нататък, на колко пъти калинките ще вдигат окончателната цена, защото след като окрадат част от парите, останалите няма да стигнат за строежа. Даже предварителна сметка с включени пари за крадене не могат да направят, гербава им работа... 10 милиона кръгло на километър...

  27. 27 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    До коментар [#10] от "troika":


    Държавно харчене на пари за инфраструктурни обекти е равно на възможна корупция.
    —цитат от коментар 10 на troika


    Така е, но друг вариант няма - дали ще с поръчка на "не" дръжавни фирми или както е в случая, все някой трябва да го прави и винаги, за съжаление както у нас, така и навсякъде по света се краде при изпълнение на инфраструктурни проекти.
    И въпроса е да се прави в рамките на приемливото, т.е. и тук работата е в размера, който (пак) е от значение. Зимната Олимпиада в Русия или световното по футбол в Русия и Бразилия показаха, че размера може да е неприятно голям, така че ние трабва да се опитваме да гоним стандартите на белите страни.

  28. 28 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 821 Неутрално

    ...Според информация на "Капитал" - най-достоверната информация! Като се строи с частни компании- проблем, като се строи с държавни- пак проблем! Най-добре да изплюят камъчето от капитал и дружно да викнат с комунягите- асфалт не се яде, не ни трябва магистрала!...Комплекси, комплекси...
    —цитат от коментар 9 на T


    Не е проблем, че се стои с частни компании, напротив. Сега пак ще се строи с частни - с подизпълнители. Но би било прекалено да очакваме подизпълнителите да бъдат избрани с конкурс и то с инстински конкурс, нали?

  29. 29 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2184 Неутрално

    До коментар [#13] от "vall70":
    "Тоест пак ще ги строят ПСТ, Главболграстрой и Джи Пи, но като подизпълнители.."
    Не, разбира се.
    Те само ще приберат парите. А ще строят дребни и средни фирми, турци и цигани. Както и досега.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  30. 30 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#11] от "Адекватно мислещ":

    Когато една държава НЯМА нормално планиране и достатъчно проекти които да не предизвикват нескончаеми обжалвания се стига до разпиляване на обществения ресурс.

    Всичко останали държави
    1. Правят техн проект, след това сметната документация (колко ще струва) ако нещо е извън параметрите или изпусната при обществено обсъждане се доработва техн.проект и съответно смет.д-ция
    2. На базата на тия неща се задава изисквания за качество и се търси само 2 параметра - срок и цена на изпълнение.(Гаранцията за всяка страна е стандартна 5-20 години)
    При добре написани изисквания за съдът е елементарно да пресее обжалванията и да вземе решение за дадената процедура.

    А понеже нашите правителства НЯМАТ административен капацитет, съответно възлагат всичко на инжинеринг и по него вече съдът не може да намери експерти които да дадът обосновано становище.

  31. 31 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 831 Неутрално

    До коментар [#11] от "Адекватно мислещ":

    Когато една държава НЯМА нормално планиране и достатъчно проекти които да не предизвикват нескончаеми обжалвания се стига до разпиляване на обществения ресурс.

    Всичко останали държави
    1. Правят техн проект, след това сметната документация (колко ще струва) ако нещо е извън параметрите или изпусната при обществено обсъждане се доработва техн.проект и съответно смет.д-ция
    2. На базата на тия неща се задава изисквания за качество и се търси само 2 параметра - срок и цена на изпълнение.(Гаранцията за всяка страна е стандартна 5-20 години)
    При добре написани изисквания за съдът е елементарно да пресее обжалванията и да вземе решение за дадената процедура.

    А понеже нашите правителства НЯМАТ административен капацитет, съответно възлагат всичко на инжинеринг и по него вече съдът не може да намери експерти които да дадът обосновано становище.

  32. 32 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Голямо лапане ще падне. И за да не съм голословен ще припомня следното - търг за строящата се 16км отсечка от АМ Хемус от Белокопитово към Търговище. Индикативната за нея на АПИ беше 133 млн лв. Но на проведения търг се постигнаха цени от 99млн, 117млн и т.н.
    За строящата се пак на Хемус отсечка Ябланица - Боаза (~10км) индикативната цен абеше 80млн, а след търг се строи от Хидрострой за 54.9 млн.
    Сами направете сметка колко пари ще потънат, когато държавната фирма "Автомагистрали" раздаде отсечки за 1 млрд по индикативни цени. Това е пладнешки обир, няколко пъти по-скандален от "Цанков камък".

  33. 33 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 821 Весело

    И някоя близка до правителството компания ще намаже яко.
    —цитат от коментар 20 на Адекватно мислещ


    Не само компанията... "Компанията" също :)

  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13313 Весело

    Как се крадат 1 милиард :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на pepamug
    pepamug
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Цялата работа е да се завъртят кинтите, а сроковете ... хайде, сега подробности

  36. 36 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#4] от "Handy":

    Преди харчеха и европари. Сега само наши. Не им се рискуваше.

  37. 37 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#11] от "Адекватно мислещ":

    ++++++

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  38. 38 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1483 Весело

    Възложител - изпълнител ... да ама не!
    Възложител - подвъзложител (щатни "шепа фирми")- подподвъзложител(обикновено фирми свъзани с "щатните" и накрая предполагам 50-60% от цялата дейност се извършва от изпълнителите... за не повече от 20% от цената :)
    Ето и подходящата притча:
    Седял си един цар в тронната зала и чул през прозореца викове:
    - Айде на хубавите ябълкииии!
    Погледнал - един старец с каруца продава ябълки, а наоколо - тълпа купувачи.
    Прияли му се и на царя от плодовете, викнал първия министър и рекъл:
    - На ти 5 жълтици, бягай да ми купиш ябълки.
    Първият министър викнал последния министър и му рекъл:
    - На ти 4 жълтици, бягай да купиш ябълки.
    Последният министър викнал церемониалмайстора и му рекъл:
    - На ти 3 жълтици, бягай да купиш ябълки.
    Церемониалмайсторът викнал шефа на стражата и рекъл:
    - На ти 2 жълтици, бягай да купиш ябълки.
    Шефът на стражата викнал един стражар и рекъл:
    - На ти 1 жълтица, бягай да купиш ябълки.
    Стражарят излязъл и спипал стареца за яката:
    - Хей, какво си се развикал? Тука хан ли е или царски дворец?Марш оттук, ябълките се конфискуват.
    Върнал се стражарят и рекъл:
    - Ето, шефе, добра далавера. За 1 жълтица - половин каруца ябълки.
    Шефът отишъл при церемониалмайстора:
    - Ето, значи, за 2 жълтици един чувал ябълки.
    Церемониалмайсторът отишъл при последния министър:
    - Ето, за 3 жълтици една торба ябълки.
    Последният министър отишъл при първия министър:
    - Ето, за 4 жълтици половин торба ябълки. Какво да се прави, началство, инфлация.
    Първият министър се явил при царя:
    - Ето, ваше величество, както заръчахте - заповядайте 5 ябълки.
    Седи царят в тронната зала и мисли:
    - Пет ябълки - пет жълтици. Една ябълка - една жълтица. И народът ще се скъса да купува.
    НА ТОЯ НАРОД ТРЯБВА ДА МУ СЕ ВДИГНАТ ДАНЪЦИТЕ!

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  39. 39 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    Съгласен съм. НО - 20г гаранция от страна на подизпълнителите, или реалните изпълнители на поръчката. Срок - законово закрепен.

  40. 40 Профил на Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    Голямо лапане ще падне. И за да не съм голословен ще припомня следното - търг за строящата се 16км отсечка от АМ Хемус от Белокопитово към Търговище. Индикативната за нея на АПИ беше 133 млн лв. Но на проведения търг се постигнаха цени от 99млн, 117млн и т.н.За строящата се пак на Хемус отсечка Ябланица - Боаза (~10км) индикативната цен абеше 80млн, а след търг се строи от Хидрострой за 54.9 млн.Сами направете сметка колко пари ще потънат, когато държавната фирма "Автомагистрали" раздаде отсечки за 1 млрд по индикативни цени. Това е пладнешки обир, няколко пъти по-скандален от "Цанков камък".
    —цитат от коментар 32 на kondio_savov


    Е па що не построихте досега Хемуса бе ушанка нали 50 г. бехте на власт а ся ривете , тоя крал оня взел .... това комунетата се насрахте вече а отдавна требеше да сте у земята принудително вкопани . не че герберите са цвете за мирисане ама поне правят нещо .

    Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?
  41. 41 Профил на antubis
    antubis
    Рейтинг: 248 Гневно

    Те в това "Автомагисрали" ЕАД са двама човека на щат. Шефа, който взима по 15 000 лева на месец и чистачката, леля Пенка, която взима заплата (от вчера) 560 лева. Шефа не може да построи магистралата сам, защото ще си изцапа лакът за нокти, а леля Пенка я боли кръста и не може да вдига тежко вече. Така че избирането на под-изпълнители ми звучи логично.

    Иначе аз съм за тази магистрала. За мен ми е мега изгодна и удобна. Имам взимане-даване често във Велико Търново и я чакам тази магистрала като войник отпуска, ама бива ли така свинщина ...

  42. 42 Профил на wyn37593602
    wyn37593602
    Рейтинг: 17 Неутрално

    Притчата е много показателна. Благодаря.

  43. 43 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3758 Весело

    Ама Дневник, какво е това заглави ? Ще заблудите някого ! Поръчки отдавна има и то от правилните хора ! Другото със закона са подробности.....

  44. 44 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Гении са управляващите, понеже вече стана опасно да се възлагат обществени поръчки, че може някой да им развали схемата, то направо държавата възлага на държавните фирми без поръчка!
    Държавата се заема да стои магистрали за народа!
    Да ни е честита новата 197 и някоя година!

  45. 45 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2069 Неутрално

    До коментар [#13] от "vall70":

    Тоест пак ще ги строят ПСТ, Главболграстрой и Джи Пи, но като подизпълнители и без да минават през ЗОП. Тези съвсем ни взеха за абдали.
    —цитат от коментар 13 на vall70


    :) И как точно Автомагистрали ЕАД ще им възложи без да спазва ЗОП, хайде по сериозно. Дневник отдавна представят "съмненията" и "предчуствията" си като новини, аналогично на ПИК и Телеграф.

  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9128 Неутрално

    Европейци само на думи. Утре пак може а пристигне някоя глоба от Брюксел.

  47. 47 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#5] от "Канасубиги":

    10 млн на км е евтино

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  48. 48 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Да не се радват. Тома Белев ще извади, че трасето нарушава директива за мравките и ще се чака 2 години.

  49. 49 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#40] от "Радко - СВОБОДА или РОССИЯ":

    Те я направиха до Правец Тошко да се прибира вкъщи по Магистрала! Освен това строителни войски безплатно я направиха.

  50. 50 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#6] от "КА2":

    Явно за дебили като тебе ще трябва да се прави специална 3Д карта и да се сложат сумите на км. Тогава ще се види че даден км може да глътне много пари а друг значително по малко. Но какво ти разбира на тебе главата от средни стойности!

  51. 51 Профил на Nimart
    Nimart
    Рейтинг: 4140 Весело
  52. 52 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    До коментар [#27] от "tsvetko_51":

    "Зимната Олимпиада в Русия или световното по футбол в Русия и Бразилия показаха, че размера може да е неприятно голям, така че ние трабва да се опитваме да гоним стандартите на белите страни."

    Това е така, но е хубаво да се правят и други сравнения. Например цената на километър зс Дунав мост 2 с Кримски мост. За краденето е ясно, по-интересното е къде се краде повече. Така като гледам, "прозрачния" грабеж печели

  53. 53 Профил на radio.
    radio.
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Все тая - така или иначе ще се откраднат много пари и ще има ремонти на ремонтите. Поне да става по-бързо, че не останаха хора в Северна България. Магистрала Хемус е последният шанс, ако изобщо дотогава съществуват все още градове там.

  54. 54 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3116 Гневно

    Тоест ще построим една магистрала на цената на две, ама няма да има обществена поръчка, та парите по-бързо да отидат в нашите наглеци, дето си позволяват да се сравняват с Кольо Фичето. А вероятно и трасето ще е най-неподходящото, както всъщност е и до момента,

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  55. 55 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Господа и дами от Дневник, горното гранични с пълно незнание на правилата по ЗОП. Статията е изключително нискокачествена и граничи с Блиц, ПИК и подобните. ЗОП ще е приложим, разбира се, при поръчките от държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД, защото то се контролира от ДЪРЖАВАТА. Тоест, ЗОП ще е приложим и за поръчките за избор на подизпълнител и ще има същите гаранции. Единствената причина да се прави тази врътка е, за да се осчетоводят парите през 2018г.

    Моля наемете си един качествен юрист и спрете да пишете глупости.

  56. 56 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 945 Неутрално

    https://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2136735703

    43. "Публичноправна организация" е юридическо лице, за което са изпълнени следните условия:
    а) създадено е с конкретната цел да задоволява нужди от общ интерес, които нямат промишлен или търговски характер;
    б) финансирано е с повече от 50 на сто от държавни, териториални или местни органи или от други публичноправни организации, или е обект на управленски контрол от страна на тези органи; или има управителен или надзорен орган, повечето от половината от членовете на който са назначени от публичен възложител по чл. 5, ал. 2, т. 1 - 14.
    Нуждите от общ интерес имат промишлен или търговски характер, когато лицето действа в нормални пазарни условия, стреми се да реализира печалба, като самостоятелно понася загубите от извършване на дейността си.

  57. 57 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1356 Весело

    айде, за 2 часа до търново след 3 години...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  58. 58 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Честно, вече не ме интересува колко ще струва. Само да я направят по-бързо, че за последните 10г са направили има-няма 30тина километра.

  59. 59 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 270 Неутрално

    Господа и дами от Дневник, горното гранични с пълно незнание на правилата по ЗОП. Статията е изключително нискокачествена и граничи с Блиц, ПИК и подобните. ЗОП ще е приложим, разбира се, при поръчките от държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД, защото то се контролира от ДЪРЖАВАТА. Тоест, ЗОП ще е приложим и за поръчките за избор на подизпълнител и ще има същите гаранции. Единствената причина да се прави тази врътка е, за да се осчетоводят парите през 2018г.Моля наемете си един качествен юрист и спрете да пишете глупости.
    —цитат от коментар 55 на J.J.


    Посочи линк към сайта на аоп за избора на поизпълнители от въпросната фирма за рехабилитация на десетки км от Тракия и ремонт на тунели по Хемус

  60. 60 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 945 Неутрално

    [quote#59:"kondio_savov"][/quote]

    Ситуацията е различна. При поддръжката и ремонтите Автомагистрали ЕАД участва в поръчка по ЗОП на търговски, състезателен принцип, като се конкурира с други участници. Изборът на подизпълнител там се прави преди подаване на офертата, защото подизпълнителите трябва да бъдат упоменати в офертата.

    В сегашната ситуация липсва поръчка от възложител по ЗОП. Точно затова Автомагистрали ЕАД ще е възложител и тъй като се касае за обект от обществен интерес с над 50% държавно финансиране, правилата по ЗОП ще бъдат приложими. Точно затова Автомагистрали ЕАД ще трябв да обяви поръчка/и по ЗОП.

  61. 61 Профил на Val Kilmer
    Val Kilmer
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#45] от "svoboden":

    По същия начин както възложи ремонта на Тракия в участъка преди Пазарджик на Агромах и ПСТ- без ЗОП.

  62. 62 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 269 Любопитно

    До коментар [#25] от "razor":

    "Някои от гръцките магистрали са точно такива. Засега на българските няма такива случаи, дано и в Кресненското дефиле де е така."

    Сигурен ли си, че не бъркаш първокласните скоростни пътища в Гърция с нашенските "магистрали". Стандартизацията е леко различна. ;-)

  63. 63 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#11] от "Адекватно мислещ":

    Има доста вярно, но и доста невярно!
    Вярно е че предплащане не може и парите отиват в резерва.
    Не е вярно обаче, че не могат да се вземат от там!
    За всичко си има начини, но са малко по-прозрачни!
    Основния проблем, е че при по-прозрачните тези пари може да ги харчи от резерва някой друг, а не точно ГЕРБ! Съответно ще отидат при някой друг, а не при обръчите на ГЕРБ които ще се отчетат надлежно!
    Все пак избори идват и европейски и местни. Пари трябват!
    Ако пък се наложи да има и парламентарни и съответно се загубят, то ще обвиним следващите, че нито са построили магистралата нито парите ги има! Значи са ги откраднали!
    Помниш ли как Дянков извади едни 800млн. непредвидени от бюджета и плати на зърнарите, а когато Орешарски поиска актуализация на бюджета заради тези непредвидени разходи бе оплют, че иска да краде!
    Може да се признае на герберите, че показват висша форма на пилотаж в областта на манипулациите!

    pastor
  64. 64 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 270 Неутрално

    До коментар [#60] от "J.J.":

    Съмнявам се при ремонтите да са посочвали предварително подизпълнител, понеже те се минаха по договорите за текуща поддръжка на аутобаните, а при сключването им са нямали и идея, че ще правят такива ремонти.
    Интересно ако решат да не ползват подизпълнител, а да "наемат" техника и хора от дадена фирма дали ще пуснат поръчка.

  65. 65 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    А кой ви каза че Капитал разбират от строежи на пътища?!
    Защо веднага повярвахте на вестник Капитал ?!
    Ако нещо не е наред, нека Съда да каже, а не един вестник.
    Закона е спазен, нали ?

  66. 66 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    И нашите разбойници като на едно друго място. Хотели как лучше а получилось как всегда.

    Пак непрозрачно разбирай гепене на едни пари.

  67. 67 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    Досега фирми-еднодневки с капитал от 5 000 лв спираха проекти за милиони!
    Нека да построят магистралата и тогава може да ревете, ако нещо не е наред.
    Закона в случая е спазен.
    Точка.
    Комунистите да да мълчат, щом не построиха тази магистрала за 35 години, от когато е първия проект.

  68. 68 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3902 Неутрално

    Ми то излиза, че държавата ще инвестира и държавата ще си строи. Както беше по време оно. Нека го направят, пък ще видим, ще сравняваме. Ако се окаже, че по този начин е по-евтино и даже по-качествено, майната и на пазарната икономика и частния бизнес.

  69. 69 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Сега очакваме втора врътка, с която "Автомагистрали" да избегне търг при възлагането на работата на подизпълнителите. Защото никъде в ЗОП не е казано, че когато наемаш подизпълнители, може да го правиш без търг, ако цената е над лимита за възлагане на обществена поръчка без търг. Не можеш и да го раздробяваш на малки части с цел избягване на процедура за обществена поръчка.

  70. 70 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4396 Любопитно

    "Държавното "Автомагистрали" ще строи без поръчка 134 км от "Хемус""

    Голямо "усвояване" ще падне.........................!!!!!

  71. 71 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1378 Весело

    До коментар [#70] от "bat_plamen":


    Тъпчо, ти що не построиш тази магистрала безплатно, като много се правиш на умен ;)

  72. 72 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4396 Неутрално

    До коментар [#1] от "KRAFTWERK":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Всичко ще размие и тези 1.1 млрд. лв. ще бъдат погълнати от "правилните" хора!

  73. 73 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1378 Весело

    Забравихте как като министър Росен Плевналиев построи магистрала за 250 млн € и се кара по нея безплатно, вместо проекта на Кобурга за 3 млрд € и трябваше да плащаш като караш по нея!
    Бързо забравяте, другари каскетници ;)

  74. 74 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 410 Весело

    браво , щом е предплатена от всички нас ? значи няма да има нужда от винетки за ползване на магистралата

  75. 75 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#11] от "Адекватно мислещ":

    Благодаря, че разяснихте тези детайли. Важни са и някак ги пропускат.
    Само с това имам съмнения: "Защото правителството е системно неспособно правилно да изготвя бюджета." - дали е неспособно или е доста спобно бих спорил, че е нарочно на излишък, за да заобикалят в "спешност" правилата по този начин.

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  76. 76 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    Ще изгради КАПАЦИТЕТ ! Досега разпиляваха капацитета.... Въпрос на регулация е колко процента да е от под изпълнители и при какви условия !? По принцип в няколко сектора се налага да има само ДЪРЖАВА....енергетика, изграждане на стратегически транспорт, военни технологии, жп. транспорт.....има поне още 10 неща. Този мит за държавата и лошият стопанин бе измислен от някого за оправдаване КРАЖБИ. Китай ясно показа ,че когато има дисциплина ....държавните фирми стават нещо ПЛАНЕТАРНО. Някой има ли представа за китайската държавна железопътна фирма ?? Няма ...Китай е световен лидер в жп. Транспорта.

  77. 77 Профил на oby
    oby
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Изпълнителен директор на държавното дружество е Стоян Беличев. Едно незадълбочено ровене в регистрите го свързва с Пазарджик и с роднини на госпожа ВЪРБАКОВА . Кръгът сякаш се затваря

  78. 78 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До № 76:
    Да, ама в Китай ги бесят корумпираните.
    А тук или минават метър (защото са смазали всичко - управляващи, прокуратура и съд), или дори ги повишават.
    Те това е малката разлика.

  79. 79 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    "Бате к*ре, нека ъ ти каем ка сме го мислИли! Верно, 1-2% умнокрации че дзеят! Уаче, ако дзадЕлиме 300-400 милиона от целата работа, 98% че ги кендзиме у модзъко яко! Весници,, телеидзии че ънпадзаруаме, ени драскачи съм наерил, ноу печени, че ги прайме блогър-млогър, ъ пишат хуъи раоти дза нас. Алелелелеле, бате К*ре, ън 7 милиона сопола ънпраучччч' им еъме майката!"

  80. 80 Профил на oby
    oby
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ето още едно доказателство за връзката на СТОЯН БЕЛИЧЕВ - понастоящем ИЗПЪЛНИТЕЛЕНЕН ДИРЕКТОР НА АВТОМАГИСТРАЛИ ЕАД - човекът който ще строи за 1.3 млр лева АМ Хемус със сестрата на Гинка Върбакова.
    http://www.videlinabg.com/index/fullnews/newsId/36028



  81. 81 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4396 Неутрално

    До коментар [#71] от "mop36557620":

    Че аз няма да я строя е ясно!Не ми е това работата,но поне не нося "розови очила" и съм наясно,че голяма част от парите ще бъдат окрадени!

  82. 82 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3295 Неутрално

    До коментар [#72] от "bat_plamen":


    До коментар [#1] от "KRAFTWERK":++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Всичко ще размие и тези 1.1 млрд. лв. ще бъдат погълнати от "правилните" хора!
    —цитат от коментар 72 на bat_plamen


    Те да я построят...а кой ще вземе парите ми е все тая...

  83. 83 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#50] от "patrokalche":

    Терена е полупланински почти навсякъде и магистралата ще отиде към 6-7 милиона ,но предполагам ,че ще направят за пи ар и поръчката за подизпълнителите ще бъде такава ,а със спестените пари ще пробият и тунела на Шипка ,това ще е ядрен удар за изборите срещу тъпите комунисти и депесари ,които крадат 110% от парите на всеки държавен обект !

  84. 84 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 291 Неутрално

    И как точно Автомагистрали ЕАД ще им възложи без да спазва ЗОП, хайде по сериозно
    —цитат от коментар 45 на svoboden



    Можем да благодарим на Божо Лукарски, който заедно с гербавите феноменални икономисти и юристи написаха текущия ЗОП.Там изрично ни е казано, че, държавно или общинско дружество няма нужда да се явява на търг, но може безпроблемно да наема подизпълнители.И всичко е точно.
    —цитат от коментар 19 на Darth Plagueis


    яж бахур
  85. 85 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2131 Неутрално

    Тука ще падне крадене като за последно. На Баце вече не са му евтини магистралите, както се хвалеше доскоро - над 8 милиона лв. на километър. Тези станаха вече безогледни.

  86. 86 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 596 Неутрално

    До коментар [#75] от "Thomas Anderson":

    Въобще не ги пропускат. Прочети хубаво двете статии на Капитал по въпроса - от 12 и 20 декември. Информация има, просто Дневник е безплатна медия и не е най-правилното място човек да я търси.

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/12/12/3360523_pravitelstvoto_nasochi_nad_miliard_ot_izlishuka_kum/

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2018/12/20/3362391_magistrala_hemus_135_mlrd_lv_na_tumno/





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK