Комисията за конкуренция намери начин да не се произнася по казуса с "Инерком" и ЧЕЗ

Комисията за конкуренция намери начин да не се произнася по казуса с "Инерком" и ЧЕЗ

© Юлия Лазарова



Комисията за защита на конкуренцията за втори път отказа да се произнесе по искането на "Инерком" на Гинка Върбакова да придобие българския бизнес на ЧЕЗ. Това се разбира от определение на комисията от 20 декември. С него се спира образувано на 14 декември производство, което антимонополната комисия започна след разпореждане от страна на Върховния административен съд. Съдът принуди комисията да разгледа искането на Върбакова.


То е второто за тази сделка и бе внесено, след като тя излезе от част от фирмите си и поиска отново разрешение да приключи сделката. Тогава обаче комисията отказа да разгледа искането с мотива, че вече се е произнесла по случая.


Сегашното определение комисията мотивира с това, че нейното решение и по това производство зависи пряко от окончателното произнасяне на ВАС. То трябва да изясни дали е законосъобразно решението на комисията от юли 2018 г., с което сделката бе забранена. Заседанието на съда по казуса е насрочено за май, при положение че на 30 ноември вече изтече срокът на Върбакова по предварителния й договор с ЧЕЗ за окончателно подписване на сделката.




"Не на последно място наличието на висящ съдебен спор и с цел избягване на противоречието между съдебни и административни актове определя невъзможността на комисията да се произнесе в рамките на своята компетентност по нотифицираната сделка за придобиването на пряк едноличен контрол от "Инерком България" ЕАД върху предприятията от групата на ЧЕЗ а.с. в България", се казва в определението на комисията.


Междувременно чешката компания обяви, че започва преговори с един от другите кандидати за бизнеса й в България - "Индия пауър".

Ключови думи към статията:

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Не се учудвам,че има отлив на инвеститори от България.не визирам цитираната статия за ЧЕЗ/

    Видно от развитието досега по този казус едни и същи закони имат различно тълкувателно решение от различните инстанции .
    А относно спазване на срокове,никаго не са били определени точно,инструктивни или задължителни.
    Решат ли да спънат сделка,правят го,независимо по какъв начин и дали е морално,а не законно

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  2. 2 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Дайте тогава да я уволним тая комисия. Тя е прахосване на средства и няма смисъл да съществува.

    мурзилка
  3. 3 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3672 Неутрално

    обаче пък някой явно намери начин за големи пари от обезщетения , купуване на дупки ....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  4. 4 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1619 Любопитно

    До коментар [#2] от "Маршалов":

    Предметният й обхват е чисто юридически и правораздавателен. Въпреки еквилибристиките на Конституционния съд, КЗК си е де факто юрисдикция, а е зависима от парламентарното мнозинство, което е недопустимо. Работата й следва да бъде прехвърлена на специализиран съд, а не да е в изпълнителната власт.

  5. 5 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Време ни е за Възраждане! Съд и затвор за отрепките които ни управляват!!!

  6. 6 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Това е сигурно някакво безмислено тупкане на топката между институциите с цел купуване на време. Предполага се, че планът е да се тупка топката докато се измисли някой хирър номер, по който тази КРИМИНАЛНА сделка да мине.

    Кога ще обявите КОЙ стои зад тази сделка и откъде всъщност е финансирането - пак ли руски олигарски и офшорки?

  7. 7 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1325 Весело

    винаги е интересно когато селска бакалия/инерком/ прояви интерес да закупи верига като Кауфланд/ЧЕЗ/примерно

    въпроси,отговори няма но скоро очаквам гинка да ни съди държавицата за пропуснати ползи и ще спечели

  8. 8 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    До коментар [#6] от "shisharko":

    Според мен, инвестиране в такъв тип дружества е, като в този момент да строиш завод за дизелови двигатели. До 10 г. в България, (в развитите страни 5 г), хората сами ще си произвеждат 80% от необходимата енергия.

  9. 9 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 1000 Весело

    Комисия за бухалка на неудобната конкуренция. Със заплати платени от нас, гражданите. Със здраве да си ги харчат.

  10. 10 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2137 Весело

    До коментар [#7] от "САЩ се управлява от Риад":

    Адмирации за коментара. По-точно и с по-малко думи, едва ли може да се опише.

  11. 11 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    Тя затова е конституирана така - да ( не) намира начини, когато правилните хора го изискват от нея ! Колко познава и спазва закона го виждаме всеки ден. Последно председателят на ВКС им даваше безплатен урок как се призовава лице по процесуалния закон. Не че съм оптимист нещо да са схванали изобщо !

  12. 12 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1951 Весело

    До 10 г. в България, (в развитите страни 5 г), хората сами ще си произвеждат 80% от необходимата енергия.
    —цитат от коментар 8 на vhv


    Мечтите са безплатни

    мурзилка
  13. 13 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3424 Неутрално

    Защо ли на мен ми прилича, че върбакова си е човек на чез? Чисто интуитивно. Да видим. Бъдещето ще покаже.

    Мърфи е оптимист!
  14. 14 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Милата ни говняна България заслужава.... ЧЕЗ да уволни всички служители и да изключи подстанциите!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  15. 15 Профил на Илиана
    Илиана
    Рейтинг: 971 Любопитно

    А бе какво стана с далаверата на Върбакова за ЧЕЗ, финализира ли я????
    БОКО МЪЛЧИ И ЦАЦО МЪЛЧИ - ЩО ЛИ????

  16. 16 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#8] от "vhv":

    Напълно съм съгласен. Между слънчева енергия (фотоволтаици) и вятърна енергия повечето къщи и сгради в България може спокойно да си генерират голяма част от необходимата енергия. Цените на тези енергоизточници спада с невероятни темпове.

    Като добавиш и възможността да се складира тази енергия (от типа на Powerball на Tesla) и няма да имаме нужда от Гинки. А дано!!

  17. 17 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2436 Неутрално

    До коментар [#2] от "Маршалов":

    90% от администрацията няма смисъл и съществуването и се осмисля от измислени глоби и пречене на всеки един стопански субект с някаква дейност ,същото нещо е тази комисия , която си затваря очите за всеки един монопол в страната , да не би да се е изказала случайно за високите цени в която и да погледнеш област на стопанския живот и липсата на каквато и да е пазарна икономика , вземат си по една шапка парички ,никой никакъв контрол и всеки си прави каквото си иска ,щото и съдебната система е такава , админситрацията такава , народното събрание тоже и т н ,докато ни опоскат последния лев от данъци ,рекет и излишъци .

  18. 18 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2436 Неутрално

    До коментар [#16] от "shisharko":

    това е мечтата на всеки нормален човек в страната , но както е тръгнало и за собствени солари ще ни сложат данъци ,такси и тем подобни ,за да ти пречат и да ти излиза златно ,не забравяй ,чиновника трябва да живее от някакъв рекет и тормоз или контрол над тебе .

  19. 19 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    До коментар [#8] от "vhv":Напълно съм съгласен. Между слънчева енергия (фотоволтаици) и вятърна енергия повечето къщи и сгради в България може спокойно да си генерират голяма част от необходимата енергия. Цените на тези енергоизточници спада с невероятни темпове. Като добавиш и възможността да се складира тази енергия (от типа на Powerball на Tesla) и няма да имаме нужда от Гинки. А дано!!
    —цитат от коментар 16 на shisharko


    Явно си нямаш никаква представа за какво пишеш, или си достатъчно богат за да не ти пука разхода. Обаче над 70% от българските домакинства, не могат да си позволят пълна система с достатъчно параметри, че да задоволява 80% или напълно разходът им на енергия. Въпреки "намаляващите" цени на придобиване.

    "Знаете ли, че Вашия покрив може да произвежда ел. енергия?! За едно домакинство е добре да се инсталират от 3 до 5 kWp, което съответства на 20 до 40 кв.м."

    Имаш ли представа, каква е цената дори само на толкова квадратни метра панели. А че освен това трябват кабели, трансформатор, токоизправител вероятно също ще трябва, акумулатори, които заедно ще струват вероятно колкото панелите.
    Или си мислиш че като сложиш 2-3 соларни панела на покрива, това ще е достатъчно. Явно е, че сметката ти е мнооого крива.

    мурзилка
  20. 20 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    Процедурна хватка, не е изненада.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  21. 21 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4530 Неутрално

    "...Комисията разглежда и се произнася по жалбите за незаконосъобразност на решения, действия и бездействия на възложители или концеденти в процедури по възлагане на обществена поръчка или концесия съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки и Закона за концесиите..."

    Ако някой работник не си върши работата, той не получава заплата и бива изгонен.
    Вече неколкократно членовете на тази комисия не си вършат работата/отказват да работят!
    По същата логика защо тези получават заплата?
    Защо не са изгонени до сега.
    Аз също като тях мога да взимам заплата и да не върша нищо.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  22. 22 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Тъпнята стана велика! Начи #1 "не визира", ама съвсем "визира"??? И с такава скорост, че буди смях и съжаление за правописа. Явно не се плаща за втори...

    roo
  23. 23 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Смех, матрялчето 17:05, "колегата #1" 17:11. Кога го мисли, кога го писа???

    roo
  24. 24 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    До коментар [#19] от "Маршалов":

    Горните си нямат представа и от това, че 70% от българите живеят в блокове, където ни перка, ни панели можеш да сложиш.
    Но както по-горе каза някой, мечтите са безплатни.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  25. 25 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 461 Неутрално

    [quote#12:"Маршалов"][/quote]

    Колко безплатни са мечтите?

    Колко електроенергия потребявате годишно?

    Аз лично потребявам около 6000-7000кWh. Тази енергия се произвежда от фотоволтаична централа 5500кWp. Същата може да се разположи на площ от 50м2 и би струвала около 15000лв.

    Остава проблема с балансирането на електроенергията.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  26. 26 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    Комисия за замитане далаверите на тиквата.

  27. 27 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    До коментар [#19] от "Маршалов":

    Аз имам представа, защото съм го направил, но от написаните от теб глупости, разбирам, че ти нямаш представа! В района на Рим, само от слънце (без дори да включвам вятър), се покрива 100%. За екстремни ситуации има генератор в котелното.

    Като отваряш линкове по темата, гледай от коя година са. Информацията от 2017 е прекалено остаряла вече.

  28. 28 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    До коментар [#24] от "Athanatos":

    За панелните блокове е още по лесно и по-евтино, защото разходите по монтаж и поддръжка се делят между много хора. Панелните покриви са достатъчно големи и не се ползват за нищо в момента.

  29. 29 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#25] от "kokoto2":

    "Остава проблема с балансирането на енергията"

    Ха ха :) И сега помисли на глас (т.е. пиши коментари преди да мислиш) кое е по-сложния проблем? Производството на енергия, или останалите няколко дреболийки като например балансирането, за който сам се досети, и няколкото други, за които още не си се досетил :)
    Иначе и в чернобил за само 1 милисекунда произведоха толкова енергия колкото цяла украйна харчи за години, но не успяха да я балансират ;)

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  30. 30 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    При проваляне на сделката на Гинка по този повод.....тя ще осъди България за депозита и пропуснати ползи...... ние ще плащаме!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  31. 31 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#29] от "ndb":

    ++ Това за Чернобил и балансирането ми хареса! Позволяваш ли да го ползвам?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  32. 32 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#8] от "vhv":Напълно съм съгласен. Между слънчева енергия (фотоволтаици) и вятърна енергия повечето къщи и сгради в България може спокойно да си генерират голяма част от необходимата енергия. Цените на тези енергоизточници спада с невероятни темпове. Като добавиш и възможността да се складира тази енергия (от типа на Powerball на Tesla) и няма да имаме нужда от Гинки. А дано!!
    —цитат от коментар 16 на shisharko


    ... същинското "акумулиране" на слънчевата, в съответствие с концепцията за безплатна и възобновяема енергия, е в браунов газ )

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  33. 33 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2692 Неутрално

    Тази комисия в крайна сметка може и да бъде осъдена за възпрепятстване на сделката и за нанесени щети.

  34. 34 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Тази комисия в крайна сметка може и да бъде осъдена за възпрепятстване на сделката и за нанесени щети.
    —цитат от коментар 33 на Voiko


    ... мдам... НИЕ ги хващаме, а ТЕ ни Осъждат... )))

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  35. 35 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    [quote#12:"Маршалов"]
    —цитат от коментар 25 на kokoto2
    Колко безплатни са мечтите?Колко електроенергия потребявате годишно?Аз лично потребявам около 6000-7000кWh. Тази енергия се произвежда от фотоволтаична централа 5500кWp. Същата може да се разположи на площ от 50м2 и би струвала около 15000лв.Остава проблема с балансирането на електроенергията.[/quote]

    Моите комшии са с две деца, успяват да пестят около 300лв на месец. Работят и двамата и не са на минимална заплата, по-скоро около средната за страната(Не живеят в лукс) За колко време биха спестили да стигнат до 15000лв...Да, да знам, може да вземат нисколихвен заем и така нататък. А сега си представи, че вземат 70% от БГ народа такива заеми, примерно 1.6 милиона домакинства, ентусиазирани от идеята да си направят инсталации. Ми то няма толкова пари в банките бре. Пък освен за такива инсталации, хората вземат заеми и по други поводи, доста от хората които познавам, дори вече имат взет заем и изплащат...Не им стигат възможностите да вземат още един заем. Пак казвам, не е проблем за хората с налични пари, тези на работни места с високи заплати. Но БГ народа в огромната си част не може да си позволи този разход, поне не и в твърде близко време. А пари все пак трябва да се заделят и за черни дни.

    мурзилка
  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8802 Неутрално

    Гинка или там , когото представлява , не се отказва. То такива съдебни дивотии се случват, че защо да не се пробва пак и пак.

  37. 37 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Оставете Валентин Христов и индийците за ЧЕЗ-те ЗНАЯТ как да работят!

  38. 38 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2784 Весело

    Само индийци не бяха ни налазили...всъщност техните сънародници тук отдавна имат алтернативна ел.преносна мрежа...

  39. 39 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Само индийци не бяха ни налазили...всъщност техните сънародници тук отдавна имат алтернативна ел.преносна мрежа...
    —цитат от коментар 38 на BiGman1


    Не бяха ни налазили по тоците. Иначе кой взе Кремиковци за без пари и го наряза за скрап...

    мурзилка
  40. 40 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3230 Неутрално

    Има комисия - има проблем.

    Няма комисия - няма проблем.

    Закривай - аз така ги виждам нещата. Няква комисия ще се произнася кой на кой може да си продава бизнеса. Баси това и по комунизма го нямаше. :)

  41. 41 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2137 Неутрално

    До коментар [#32] от "о сандо":

    Аз съм доволен от батериите на "Солар". Естествено и технологиите се развиват и правят всичко това достъпно и за хората в България. Колкото и тъпаците, "управляващи" страната, да търсят начини да закрепостят хората с неизгодни договори в полза на шефовете си в расия.

  42. 42 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3230 Неутрално

    [quote#12:"Маршалов"]
    —цитат от коментар 25 на kokoto2
    Колко безплатни са мечтите?Колко електроенергия потребявате годишно?Аз лично потребявам около 6000-7000кWh. Тази енергия се произвежда от фотоволтаична централа 5500кWp. Същата може да се разположи на площ от 50м2 и би струвала около 15000лв.Остава проблема с балансирането на електроенергията.[/quote]

    Производството е ВЕИ е лесна работа. Същинския проблем е балансирането и кво правиш кат се скрие слънцето или спре вятъра или падне 50 см сняг. :)

  43. 43 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10792 Неутрално

    Ами комисията е за получаване на заплати, не за издаване на решения, особено по парещи картофи като ЧЕЗ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  44. 44 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    или падне 50 см сняг
    —цитат от коментар 42 на realguru


    Качваш се на покрива и ринеш. За през нощта има акумулатори в тая цена от 15К като гледам сайтовете си има всичко...Ммм, обаче на моята къща повече от 4-5 панела няма място на покрива да се монтират, което е половината от нужните за по-малката 3KW версия. Така че и да имам парите, ще трябва да монтирам инсталацията наземно в двора. На по приличните по площ къщи и тия с(правилно ориентирани север-юг, че да са удобни на соларна инсталация) вилни покриви, може и да има място дори и за 5KW версията, ама нито аз нито 90% от комшиите ми имат покриви отговарящи на изискванията. За тия живеещи в блокове и кооперации пък въобще не става, изключая евентуално старите блокове с покриви като на къщи от преди панелното строителство, колкото са оцелели и евентуално някои панели и нови кооперации с напълно плоски покриви, ако има такива. Въобще, илюзията с покривните инсталации, които да задоволят напълно нуждите на повечето, или на всички, български домакинства, са си само илюзии.

    мурзилка
  45. 45 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    ЧЕЗ Му отмъщават затова, че ги рекетираше през цялото време.

  46. 46 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3068 Неутрално

    Малий, какви фантастични обезщетения предполага отказът от административни актове и отказ от правосъдие. На Върбака само това му стига. Както се досещате, данъкоплатците ще я позлатят заради политическия инат на т.нар. елити.

    За капак тока ще го пускат индийци, а на тях както е известно, и космически лъч не можеш да им вкараш отзад.

  47. 47 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#6] от "shisharko":

    Тупане е, но се съмнявам повечетп от парите на Баце да идват от Русия :- D

  48. 48 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#16] от "shisharko":

    Да, възможно е, но няма да е по джоба на тези 80%, които са цитирани по-горе. Освен това в блок в столицата къде точно ще ги опнеш тия фотоволтаици? Върху тия на комшията ли?

  49. 49 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    До коментар [#1] от "nessarox":

    Е нали не искаме инвеститори от Пазарджик, а трябва да бъдат от ДРУГИ населени места!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK