Росен Желязков настоя в Брюксел да отпадне връщането на камионите и шофьорите

Росен Желязков настоя в Брюксел да отпадне връщането на камионите и шофьорите

© Министерство на транспорта



Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков изрази увереност, че предложението за отпадане на текстовете за връщане на водачите и камионите на четири седмици най-вероятно ще събере необходимата подкрепа, съобщи пресцентърът на Министерството на транспорта.


Желязков днес и утре е в Брюксел за предварителни разговори преди гласуването утре на Пакета за мобилност I в Комисията по транспорт в Европейския парламент. Той се срещна с ресорния еврокомисар Виолета Булц и евродепутати - докладчици в комисията по темата. Утре в белгийската столица е организиран протест на български превозвачи, подкрепени и от представители на бизнеса в няколко източноевропейски държави.


Министърът заяви, че очакванията са България да постигне значителен напредък по отношение на кръстосаните операции, както и да бъде отложено въвеждането на забраната за спане в кабините на камионите, докато не бъдат изградени достатъчно места за паркиране и почивка на водачите.




Според съобщението Желязков е получил уверение от комисар Булц, че Европейската комисия ще се ангажира в преходен период да започне изграждането на подобни места във всички държави членки. В момента вече е готова карта за наличните и необходимите такива места, като българската страна настоява да няма забрана за ползването на седмичната почивка в кабината, докато това не се случи.


Министърът изтъкна, че с готвения утре протест се цели не да се оказва натиск, а да се покаже, че периферните държави са против направените предложения в Пакет за мобилност I. "Нашето желание е в рамките на гласуването в парламента да постигнем значителни подобрения, ако не успеем – да блокираме законодателното предложение на този етап", допълни той.


Цитирана от пресслужбата на Европейската комисия, Булц е заявила, че запазването на сегашното статукво е невъзможно, а всички превозвачи трябва да действат по общи правила. Предложените от Еврокомисията мерки ще донесат осезаеми ползи както за водачите, така и за операторите, е заявила тя на срещата си с Желязков и с румънския му колега.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3832 Неутрално


    Не очаквам друга позиция от голия охльов на снимката - слуга на мафията !
    Боко, къде ги намираш тези, бе ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  2. 2 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    Така е. Прав е. Но е много късно. Защо висиш там с години? И защо чак сега се усети? Знаеш, че е късно, нали? Знаеш, че нищо няма да промениш, ама брюкселската хранилка е супер! Следното:с този закъснял крясък си пазиш брюкселската хранилка. И нищо повече. И ние не сме идиоти! Ако не е така, подай си оставката! Или го правят, или ти си тръгваш! Ще си тръгнеш, ама утре по това време! Ще се разпищиш малко и ще държиш кокала!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  3. 3 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    На французите не им стигат жълтите жилетки, че и нашите камионджии се наредиха. Малко курвенско

  4. 4 Профил на strk
    strk
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Така и не разбрах какво лошо има в готвените промени? Целят по-добри условия за водачите. Едва ли може да се говори за фалит на превозвачи, предвид че един такъв унас се хвали с автомобил за 5 милиона.

  5. 5 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 3104 Любопитно

    Ами да се регистрират там дето работт и ще отпадне връщането.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5409 Неутрално

    Камионите няма нужда да се връщат, но за шофьорите е задължително. Да се сменят шофьорите. При самолетните екипажи (не само при пилотите, а и за кабинния състав) има ограничение от 8 часа на денонощие. Не могат да работят повече он 8 часа без прикъсване от поне 16 часа. За самолетите няма ограничение - сменят екипажа и летят. Подобно трябва да е при тировете.

  7. 7 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    По скоро ще отпаднете вие, балкански тарикат..

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  8. 8 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 3104 Весело

    До коментар [#6] от "vassilun":

    Да но тогава собствениците няма да могат да си купуваш ново ламборджини всяка година!
    Това справедливо ли е?!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12553 Гневно

    "...запазването на сегашното статукво е невъзможно, а всички превозвачи трябва да действат по общи правила..."
    И сега превозвачите действат по общи правила. Невъзможно е, защото Маркон е обещал протекция на френски превозвачи. Новите правила обаче създават неравнопоставеност и са против всяка икономическа логика, ерго те са лобистки.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1910 Неутрално

    Шофьорите във Франция и изобщо в Западна Европа са си извоювали трудовите права и заплащане на труда в продължения на десетилетия синдикални борби - стачки и пр.
    По време на преговорите за присъединяването на новите членки от Изт. Европа и особено от Югоизточното кьоше едва ли някой е допускал като казус, че ще се наложи да решават проблем свързан някаква форма на съвременно робство.
    Защото, да успееш да убедиш някой в 21ви век в Европа да спи с месеци в кабина на камион и когато е буден да бъде на волана доброволно, че и да протестира да си запази кучешкия начин на живот е невъзможно нормален човек да допусне като възможност.
    Ей тази аномалия Макрон се опитва да коригира с инициативата си.
    Най-странното е, че т.н. "синдикати" в България са на страната на съвременните балкански робовладелци.
    Ясно е, че става въпрос за пари.
    Да сте видели анализ с числа каква част от печалбата на превозвачите би коствала на собствениците на шофьорите новата регулация?
    Едва ли е повече от 10%.
    Но човешката алчност и глупост нямат граници. В случая при нашите хора от бранша ефекта се мултиплицира.

  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    "......Новите правила обаче създават неравнопоставеност и са против всяка икономическа логика, ерго те са лобистки.
    —цитат от коментар 9 на penetrating

    Не разбирам тогава какво им пречи на нашите балканджии да регистрират във Франция дъщерни фирми? И не става ли дума за офшорни фирми?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK