Пазарът на имоти 2019: За кого ще са плюс по-високите лихви

Пазарът на имоти 2019: За кого ще са плюс по-високите лихви

© Надежда Чипева, Капитал



Ако през 2018 г. нуждаещите се от жилищен имот искаха да купят, а банките - да кредитират, то 2019-та се очертава като година на стабилност. Очакваното засилване на строгостта на банките при финансирането и повишението на лихвените нива покрай подготовката на България да влезе в чакалнята на еврозоната, ще балансират пазара, купувачите ще имат по-голям избор, а това ще успокои цените. Това сочат прогнозите на компании за недвижими имоти, до които "Дневник" се допита.


На национално, както и на европейско ниво се отчита леко забавяне в икономическия растеж през последните месеци. На имотния пазар това ще се прояви в удължаване на процеса по покупка, без обаче да отслабва интересът на клиентите.


Какво ще става с лихвите


"През 2018-а пазарът на жилища бе воден от ипотечното кредитиране поради рекордно ниските лихви. Купувачите станаха по-уверени при тегленето на заем - ако през 2017 г. разчитаха предимно на банково участие между 50% и 80%, то през тази година зачести търсенето на 100% финансиране на сделката. В някои случаи клиентите съчетават жилищен с потребителски кредит, за да компенсират самоучастието в ипотеката", коментира оперативният директор на "Адрес Недвижими имоти" Гергана Тенекеджиева.




Според наблюдателите на пазара на недвижими имоти по-съществени промени в лихвените нива се очакват през втората половина на 2019 г.


"Поскъпването на кредитите ще окаже натиск върху цените и ще внесе допълнителна стабилност. Активността
може леко да отслабне. Въпреки това очакваме покупките с кредит да се увеличават, следвайки тенденцията през последните 3-4 години", каза Тенекеджиева.


През 2019 г. не очаквам особено изменение в нивата на лихвите по кредитите, което да повлияе на имотния пазар, коментира Полина Стойкова от "Бългериън пропъртис". "В последните дни се чува и за възможно забавяне на ръста на лихвите, ако продължи забавянето на икономическия растеж, така че дори и да има увеличение на лихвите по кредитите, то ще е след средата на годината и ще бъде плавно. На фона на постигнатите рекордно ниски нива през последните 1-2 години, този растеж няма да направи жилищните кредити непривлекателни и няма да доведе до осезаемо увеличение на месечните вноски на вече изтеглените кредити", прогнозира тя.


По думите на експерта вече се усеща как банките засилват консерватизма. "Мисля, че това ще е добре за пазара и помага за предпазване от прегряване, тъй като през предходните години нарастването на банковото кредитиране в жилищния сектор достигна до 38% (2017), а той най-силно влияе и върху цените на имотите. При забавяне на темпа на отпускане на нови кредити, каквото наблюдаваме в момента, се вижда и че цените на имотите се успокоиха", добави тя.


Увеличаването на доходите не означава бързи покупки


Готовността за сделка зависи не само от размера, но и от устойчивостта на работните заплати. Доколкото очакванията са за увеличение на възнагражденията и ниска безработица, това ще даде възможност на хората да се чувстват по-сигурни в доходите си и по-уверено да взимат решение за покупка, каза Стойкова. .


Тенекеджиева коментира, че при тази увереност купувачите стават по критични, не бързат да сключват сделка, избират по-дълго време, търсят повече информация, оглеждат. Тази тенденция вече се проявява от втората половина на 2018 г.


Свръхпредлагане или недостиг


Темповете на издаване на разрешителни за строеж в София вече достигнаха предклизисните нива, но според брокерите все още не може да се говори за прегряване. Наблюденията им сочат, че голяма част от новите сгради се продават добре и няма застояване на пазара. По-скоро да говорим за балансиран пазар, коментира шефът на "Бългериън пропъртис".


Съотношението между търсенето и предлагането е близо до равновесната си точка, но все още търсенето надвишава обема на предлагането и според "Адрес". "Макар необходимостта от жилища да не е изчерпана, през 2019 г. очакваме поетапно насищане на пазара. Купувачите ще имат повече избор в различните етапи на строителство – проекти "на зелено", на груб строеж и в готов вид. Конкуренцията в предлагането ще се повиши и това ще окаже натиск върху цените на новото строителство", каза оперативният директор на "Адрес".


Какви ще са цените


Евентуален ръст е възможен при качествените жилища в най-търсените райони. Обратната тенденция ще се наблюдава в не толкова атрактивните квартали на столицата при жилищата с недобро състояние, в стари и неподдържани сгради, с лош вид на общите части, където е възможен лек спад, коментира Тенекеджиева.


Какво ще се търси


Освен покупката на апартамент при жилищна нужда се очертава засилено търсене на гаражи, ваканционни имоти, извънградски къщи.


"Все повече хора ще обмислят покупката на втори дом - на море, планина или дори на село. Това важи особено много за хора с професии, които им позволяват да работят от дистанция. Това ще държи активни пазарите и в по-малките населени места и по курортите. Смятам, че след като хората започнаха масово да пътуват зад граница, много от тях оцениха какви възможности за покупка на имот и качествен живот в България спрямо другите страни и това определено задвижва интереса в тази посока", коментира Стойкова..


По данни на "Адрес" гаражът се превръща във все по-привлекателна инвестиция и е ключов фактор при избора на жилище. "В гъсто населените райони на столицата и кварталите с предимно старо строителство офертите за гаражи в продажба са ограничени. Търсейки жилище, немалко клиенти поставят като задължително условие осигурено място за паркиране и затова се насочват към ново строителство, където предприемачите са длъжни да подсигурят с 10% повече паркоместа от броя на жилищата, каза Тенекеджиева.


От жилищата през 2019 "Адрес" очаква най-търгувани да са двустайните и тристайните апартаменти. "През 2018 наблюдавахме лек превес на жилищата с две спални, продиктуван от стремежа на купувачите за повече комфорт и
функционалност. Част от клиентите обвързват покупката с дългосрочно планиране и затова избират по-голям апартамент, който ще отговаря на техните нужди в следващите 5-10 години. Традиционно тристайните апартаменти се купуват предимно за лично ползване, докато при инвестиционните сделки преобладават двустайните имоти", добави тя.


Извън София


В страната цените на жилищата също ще запазят сходни нива. През настоящата година наблюдавахме умерен ръст в Пловдив, който очакваме да продължи и през 2019. Причината - засилен интерес към инвестиционните покупки заради избирането на града за Европейска столица на културата през 2019 г. Не само български, но и чужди клиенти, виждат добра възможност за инвестиция в имот и вече се интересуват от предлагането на пазара. Това доведе до поскъпване на имотите в централната градска част, заради повишеното търсене, на фона на сравнително ограниченото предлагане в този район, каза директорът на "Адрес".


"Приключихме една по-балансирана и стабилизираща година за имотния пазар, през която за пръв път от 10 години насам всички населени места и сегменти от имотния пазар се движеха синхронно в положителна посока", добави шефът на "Бългериън пропъртис"" .

Ключови думи към статията:

Коментари (196)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4347 Весело

    Този пазар на имоти е голяма дъвка. 😁

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  2. 2 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    Високите лихви са от полза за тия които имат много пари и не им пука от лихвите.

    мурзилка
  3. 3 Профил на bullgar
    bullgar
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Спирам да чета като видя “агенция” да коментира.

  4. 4 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Брокерките като видят трибуна и почват да сипят клишета. Тия където ии да ги срещнеш, все ще им е малко боят.

  5. 5 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5806 Неутрално

    Високите лихви са от полза само и единствено

    за ЛИХВАРИТЕ, КОИТО ГИ ПРИБИРАТ

    и са Бич Божи за всички останали

  6. 6 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5806 Неутрално

    Влизането в чакалнята на Еврозоната не може да е оправдание
    за повишението на и без това душманско високите лихви.
    Дори напротив.
    В Цялата Еврозона, в целият Цивилизован Свят
    лихвите са в пъти по-ниски от тези в "бедна майка България"
    За какво говорим изобщо ?!!?!?

  7. 7 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Продължавам да недоумявам как още има балъци да си вземат жилище в България, при това на кредит и с безумна лихва.

  8. 8 Профил на arminius
    arminius
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Прогнозата за ваканционните имоти ми изглежда фалшива. Поради късия летен сезон (3-4 м.) у нас, тези инвестици не са рентабилни.

  9. 9 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Ако БНБ работеше както трябва щеше да сложи таван на кредитите, които могат да се вземат. По моите разбирания ако едно жилище струва 100 000 евро то във всеки един момент от срока на ипотеката общите задължения на собственика по всички заеми включително и неусвоения лимит по кредитни карти не бива да надвишава 80 000 евро.

  10. 10 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5806 Неутрално

    Прогнозата за ваканционните имоти ми изглежда фалшива. Поради късия летен сезон (3-4 м.) у нас, тези инвестици не са рентабилни.
    —цитат от коментар 8 на arminius


    Държа да те поправя.
    Къде го този 3-4 месеца летен сезон ?!
    Сезонът е ЮЛИ и АВГУСТ
    И горе-долу втората половина на Юни,
    за по-издръжливите.
    Май и Септември не стават....
    За толкова смешно кратък летен сезон
    набутването с чудовищни лихви
    и нереално високи цени е безумие

  11. 11 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#7] от "Killing Joke":

    Хе хе, какви балъци всички, а само ти - умен викаш,. Браус. Винаги можеш да си вземеш прогнила и неизмазана къща гредоред на запад за 500 000 евро с ниска лихва, това е много умно нали?

  12. 12 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#6] от "Hawaii":

    Вярно е, че нашите лихви са сред най-големите. Ето едно сравнение с някои от останалите държави през първото четиримесечие на мин година:

    https://www.statista.com/statistics/615037/mortgage-interest-rate-europe/

    Важно е да се отбележи, че нашите РЕКОРДНО ниски нива са по-високи от стабилните нива в останалите държави. Въпреки всичко, предстои тези нива да се повишават, макар и "плавно".

  13. 13 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2726 Неутрално

    "Пазарът на имоти 2019: За кого ще са плюс по-високите лихви"

    - А ще има ли по-високи лихви?
    Аман от плоска агитация, прокарвана през заглавията.
    Икономисти очакват много плавно и леко повишение на лихвите, вероятно чак в края на 2019.
    Продавачите на недвижимости мнага бързо решиха да изконсумират повишението на МРЗ и доходите за последните години. Няма да им се получи.

  14. 14 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    С тези безумни лихви в пловдив и на зелено неможеш да си купиш нищо, всичко което се строй се е купило. Не ми се вярва какво би станало ако паднат лихвите на 2%..ще почнат и у въздуха да строят

  15. 15 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#11] от "uq":

    Апартаменти гледах в продължение на половин година из цяла София. Щом ти харесват - давай, аз проблем нямам.

  16. 16 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1571 Любопитно

    За Бога братя, не купувайте! Продавайте.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  17. 17 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#7] от "Killing Joke":

    Ами като живеят в България, работят и гледат семейство тук, къде да го вземат това жилище? Веднага изкача въпроса защо да правят покупка нали? Защо да не живеят под наем? Причините са няколко - наемите се вдигнаха драстично спрямо предишните години, а и собственото жилище дава някои предимства пред останалите при кандидатстване в детски градини, училища и т.н. Отделно като си под наем едва ли ще си обзаведеш дома с нещо по-качествено. Едва ли ще набиваш пари там. Много хора предпочитат да им е уютно у дома.

    В края на краищата дали е по-изгодно да купиш или да живееш под наем, е просто въпрос на сметка.

  18. 18 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#8] от "arminius":

    Сезона няма значение, имат значение балъците. Ваканционните имоти с най-голямата измама евър и то не само у нас. Да си купиш ваканционен имот е такава минавка че... но явно някои го правят. Тука кукичката е, че можеш да купиш имот евтино, в курорт и малоумниците си се представят на ривиерата с коктеил в ръка като са дали 20 000 евро. Резултата е, че получават 30 квадрата мухлясала дупка, с тоалетна в ската на покрива в която не можеш да влезеш и трябва да я целиш от коридора като пикаеш, а за жените...не знам. После се оказва, че не можеш и да я продадеш, щото кой нормален ще купи подобно нещо? А да не говорим, че за тия 20 000 евро можеш 10-15 години да си изкарваш супер на курорт всяка отпуска.

  19. 19 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    "От жилищата през 2019 "Адрес" очаква най-търгувани да са двустайните и тристайните апартаменти."
    Хайде стига с тия "двустайни", които представляват кухня с килер, баня и тоалетна и 15 квадрата общи части.

  20. 20 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#15] от "Killing Joke":

    Хе хе.. имаш - нямаш пари а гроздето е кисело. Това ви е проблема на всичките които обясняват колко са надценени имотите и колко са гадни в София и как ще се сринат. Е на вече 20 год свободен пазар, не съм чул да поевтинеят, по-скоро поскъпнаха 5 пъти за 20 год.

  21. 21 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    "За кого ще са плюс по-високите лихви"
    ..................
    За банките, разбира се.

  22. 22 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#19] от "Лео":

    Ми не е задължително. Това е ПОВЕЧЕТО ново строителство да. Старите двустайни са си съвсем прилични жилища

  23. 23 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#17] от "Pandipool":

    Тези аргументи съм ги чувал хиляди пъти вече.
    Щом като някой иска да се върже за банка и да изплаща поредният итонгов дворец в Манастирски ливади 30 години, който да му тече на главата на петата година след покупката - негова си работа.
    Като купуват подобни коптори, само насърчават строителите да продължават да строят калпаво и без оглед на нищо.
    Но, пак казвам - техен избор.

  24. 24 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1571 Любопитно

    До коментар [#14] от "b0b069":

    Да, но балъците не си правят сметка, че след две или пет години лихвите може да се повишат драстично, ерго вноските по ипотеката.
    Мислят, си, че ще са 2-3% за онези 30 години.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  25. 25 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#21] от "volarok":

    На банките им е все тая. Те все ще намерят начин да ти вземат парите - ако не с лихви, с такси.

  26. 26 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Интересно ми е да видя какъв процент от жилищата се купуват с инвестиционна цел и то от по-големи фирми, а не от частни лица. Аз живея под наем и фирмата, на която плащам всеки месец, притежава около 100 имота.

    До голяма степен едни такива покупки могат да бъдат чисто пране на пари.

    Усеща се бум на търсенето на гаражи и паркоместа. Няколко познати имам, които накупиха много такива, а и цели паркинги. Паркоместата ги отдават като топъл хляб - дори се събират 4-5 души за паркомясто и го играят на търг.

  27. 27 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#20] от "uq":

    Стреляш в тъмното и хич не уцелваш.
    От София съм и нищо не купувам на кредит.

  28. 28 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#23] от "Killing Joke":

    Именно затова качествените жилища са с много високи цени. Погледни цените на Артекс - 1500-1700 евро/м2 без ДДС. На по-високите етажи вървят нагоре и всичко се продава.
    За всеки тип строителство си има купувачи.

    Лично аз очаквам строителството да се успокои и цените на нискокачествените имоти да падне. Въпреки това, не търся такъв тип имот. За качеството ще трябва да си платиш.

  29. 29 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 265 Неутрално

    Кризата с пазара за имоти идва с бързи темпове. Всеки ден съм с колата из София и виждам колко много се строи из вътрешните части на кварталите. А хората финансират закупуването на имот най-често с около 70% заеми. Това няма как да е устойчиво. Очаквам по някое време през 2020 година балона да се пукне и да спадне и търсенето и същевременно много сгради да останат недостроени. Съветът ми към хората е, ако имате едни 50 000лв спестени, задръжте ги още 3-4 години, спестявайте още към сумата и си купете жилище към 2022 когато кризата ще се е разразила и цените ще са ударили дъното. Ще можете да извиете ръцете на продавачите, ще има и много имоти от ЧСИ-та на половин цена.

  30. 30 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#26] от "Pandipool":

    Ми нисък процент е предполагам, предвид липсата на пазар на наеми. То в цяля Европа тенденцията е да се намаляват наемите. Просто банката предлага конкурентни условия и повечето хора решават да придобият вместо да живеят под наем. Специално у нас, наемите винаги са били мизерни дупки давани от пенсионери на младежи докато са студенти или докато не успеят да си купят нещо. И понеже цената диктува пазара, възвращаемостта е близка до 0 и те така

  31. 31 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Някой от вас вярва ли че интереса за покупка на имоти в Пловдив се е повишил точно заради избора му за столица на културата?

    Умерен толераст
  32. 32 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#27] от "Killing Joke":

    Да, ние в интернет всички сме от центъра на центъра знам :). Това, че нищо не купуваш на кредит означава, че просто си финансово неграмотен туземец, който плюе в пазвата като чуе кредит/банка/кредитна карта. Добре правиш, за финансово неграмотните кредита е като да дадеш електричесвто на туземец, който не знае какво е, ще се утрепе за час. Иначе в ипотечните кредити няма нищо лошо и страшно, стига да си направиш сметката и в България има доста банки, които са коректни и предлагат не лоши условия. Това, че туземците си плюят по тях дежурно, понеже не ги разбират, не променя фактите никак

  33. 33 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#15] от "Killing Joke":Хе хе.. имаш - нямаш пари а гроздето е кисело. Това ви е проблема на всичките които обясняват колко са надценени имотите и колко са гадни в София и как ще се сринат. Е на вече 20 год свободен пазар, не съм чул да поевтинеят, по-скоро поскъпнаха 5 пъти за 20 год.
    —цитат от коментар 20 на uq

    Така е поради една причина-за българите жилището е най-голямата ценност.И като спестят някой лев купуват жилища,а като наследят не продават.И жилищата стоят необитаеми,нито ги дават под наем,нито ги продават.И реално на пазара няма много жилища,нито пък купувачите ,които търсят жилища за живеене са са много.Рано или късно необитаемите жилища ще излязат на пазара и тогава цените ще се сринат.За сравнение от предишното пукане на балона през 2009г населението на София е нараснало с 78 хиляди души,а броят новопостроени жилища е също 78 хиляди.Ама в жилище живеят средно по трима души,така ще за 10 години има три пъти повече жилища, отколкото потенциални живущи в тях.

  34. 34 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#28] от "Pandipool":

    Абсолютно съм съгласен за качеството, но има и някои други неща.
    Хубаво, плащаш си за блок на Артекс. Изсипваш едни 1500-1700 евро на квадрат.
    Въпросът е - околоната ти инфраструктура как е и заслужава ли такива пари, ама честно? Претъпканите с коли улици, разбитите тротоари, боклуците, често неподдържаните градинки?
    Не знам, за мен тези цени за град като София са силно завишени.

  35. 35 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#12] от "Pandipool":

    Ами викат му кредитен риск. Взимай лихви от другите държави, кой те е спрял?

  36. 36 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#33] от "Мусаши":

    Това е от части вярно да и е логично да стане, НО може би няма да е съвсем така. Според мен просто ще се отвори голяма ножица между отделните райони на града. На някои места цените ще излетят в космоса, на други ще се запазят а на трети.. не знам да паднат едва ли, просто ще си стоят празни :(. Противно на схващанията аз смяатам, че цените на имотите (ако гледаме минималните) са пределно ниски. По крайните квартли се търгува на 600-700 евро на квадрат, което под тия пари по-добре си го дръж за склад :)

  37. 37 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Артилерийската подготовка за вдигане на лихвите озадачава. Щом е свързана с влизането в чакалнята на еврозоната и в самата еврозона. От властта идват противоположни сигнали. Че едно от предимствата на еврозоната е падането на лихвения процент. Приравняването му с лихвените проценти в зоната на еврото и пр. Които и сега са по-ниски /въпреки "рекордно" ниските нива в България/. Въпросната артилерийска подготовка е нелогична и спрямо кредитния пазар. При острата конкуренция на банките да се промотираш като радетел за високи лихви е непонятно.

  38. 38 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#32] от "uq":

    Чудесно, оставям финансово грамотните да си строят рая :)
    След което ще им го изкупя на определена от мен цена.

  39. 38 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#34] от "Killing Joke":

    Това дали са завишени или не - не го решаваме аз и ти, а пазара :)

  40. 40 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#38] от "niakoi_si":

    Това нямам как да го оспоря :)

  41. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3847 Неутрално

    Ваканционни имоти!?
    Глупости! Май по-евтино ще ни излезе ежегодната почивка в различни кътчета на света, отколкото да се венчаеш за едно апартаментче в един жк (не къща с двор) , макар и в близост до морето.

  42. 42 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#41] от "historama":

    За тези пари ще обиколиш света пет пъти.

  43. 43 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#29] от "Aldi Mitov":

    С 50 000лв. няма да можеш да купиш нищо и сега и след 2022... Това стига за панелка на твърдо гориво в Северозападна България. :)

    А имотите от ЧСИ, по правило не излизат на масовия пазар, има си достатъчно вътрешни хора.

  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3847 Неутрално

    Държа да те поправя.
    Къде го този 3-4 месеца летен сезон ?!
    Сезонът е ЮЛИ и АВГУСТ
    —цитат от коментар 10 на Hawaii


    Аз пък ще допълня. Годишната отпуска е 1 месец. Освен да се ангажираш да го даваш под наем останалите месец-два.

  45. 45 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1571 Любопитно

    До коментар [#36] от "uq":

    От 100 км си личи, че си "материално заинтересовано лице".
    Осъзнайте се малко, ще го затриете тоя народ с вашата алчност.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  46. 46 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    "Брокерът беше пребит на тихо и комуникативно място, в близост до метростанция" :D

    Проблемът с имотите е, че има платежоспособно търсене в София, но предлагането е пълна смешка, а и цените са изкуствен завишени. Ако купуваш 2-стаен 70 квадрата на 1000 евро с инвестиционна цел и взимаш по 600 лв на месец наем от него, инвестицията ще ти се върне след минимум 20 години. А същите пари в банка ще носят малка, но сигурна доходност, по-голяма и без разходи за поддръжка. Изобщо сбъркан ни е целия модел на жилищния пазар, а държавата е абдикирала да поддържа младите семейства, инвалидите и останалите крайно нуждаещи се групи.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  47. 47 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3479 Любопитно

    Оскъпят ли се лихвите по кредита, кредитирането се забавя, пазара на имоти влиза в застой меко казано, лошите кредити растат лавинообразно.....Ваканционните имоти - цели кооперации в Банско събират мухъл и стоят необитаеми, а публичните изпълнители постоянно вадят за продажби двустайни и тристайни за 40 - 50 хиляди лева.....Подобно е и в Пампорово !

  48. 48 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#38] от "Killing Joke":

    ОК ама може да не дочакаш само да ти кажа. Историята учи както вече казах, че вече 20 год чакате да дойде тоя момент а живота си върви и вече си на 50 и все още си под наем с ръждива тоалетна чиния и въже опънато през средата на банята, на което висят гащи, с гардероб с откачени панти и повечето дрехи в куфара под кревата

  49. 49 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#45] от "БМЗ":

    Ми радвам ти се че си такъв пророк. Казвам ви нещата такива каквито са. Да обяснявам че не съм брокер или банкер няма смисъл, явно според теб съм така че.. със здраве. НО а кажи че за 20 год. не са поскъпнали 5 пърти? Същите неща ги слушах и когато си купих първото жилище за 13 (ТРИНАДЕСЕТ) хиляди шатски долара - ти си луд, да купуваш на тиа цени, цените ще паднат...

  50. 50 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#36] от "uq":

    Не се наемам с прогноза, защото в случая става въпрос за психология,а не за пазарна логика.И не става въпрос само за София.Дори и в областните градове,в които населението драстично е намаляло цените растат,а се строят и нови жилища.Ако се следваше логиката за намаляване на населението цените щяха да се сринат,ама не е така.

  51. 51 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#48] от "uq":

    Добре, добре, вие сте най-добрите клиенти :)

  52. 52 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#15] от "Killing Joke":

    А да, още нещо, половин година е малко време. Аз гледах две години преди да намеря, но намерих. Прдишния който имах пък го взех случайно - попаднах на обява, нямах намерение да купувам точно тогава, ама беше добра оферта и го взех. По-предишния го търсих около година. Така че.. това е имот не са семки. Не се намира лесно

  53. 53 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#50] от "Мусаши":

    Така е. За мен част от новото строителство си е чисто пране на пари.
    Трябва да се отчете и факта, че логиката на предприемачите вече доста се промени. Имотите вече се третират доста повече като консуматив и не се правят сметки за някакви стотици години или за 100% продажба така че... наистина логиката е доста .. бих казал извратена на моменти

  54. 54 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3847 Неутрално

    Елена, защо тези брокери не дадат акъл на строителите, че вече има търсене на индивидуални къщи с малко дворче и гаражи за 2 коли. Нещо което го виждаме почти във всички градове на запад от Сърбия. А тези къщи могат да бъдат богаташки, но и по-обикновени, за средната класа. Напр.:
    https://www.google.bg/search?q=maisons +individuelles+groupées&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=QGpoZidNXrBQ8M%3A%2C9IUDRYkKqWvWoM%2C_&usg=AI4_-kRw4Fx9lppkD8rkDibBoAfls-pkcg&sa=X&ved=2ahUKEwipmJjT4OzfAhWjtYsKHfwoDLUQ9QEwBHoECAYQBg#imgrc=xJj_wjfmL68iEM:

    https://www.google.bg/search?q=maisons +individuelles+groupées&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=QGpoZidNXrBQ8M%3A%2C9IUDRYkKqWvWoM%2C_&usg=AI4_-kRw4Fx9lppkD8rkDibBoAfls-pkcg&sa=X&ved=2ahUKEwipmJjT4OzfAhWjtYsKHfwoDLUQ9QEwBHoECAYQBg#imgrc=_oZD5b8AJwwkbM:

    Освен ако има идея цяла България да бъде преместена в София?

  55. 55 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#54] от "historama":

    Ми защото не е така :)

  56. 56 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#53] от "uq":

    Честно казано не мога да разбера някой, който е спестил пари защо купува жилище,в което не смята да живее или който наследи жилище,в което няма да живее,защо не го продава .Явно логиката им е,че цените постоянно ще растат.Ама нещата не са толкова сигурни,защото България е с най-бързо намаляващо население в света.А все пак става въпрос за жилища-в тях живеят хора.
    Друг въпрос е ако купуваш жилище,в което да живееш.И аз бих си купил, вместо да живея под наем.

  57. 57 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1056 Неутрално

     през 2019 "Адрес" очаква


    Ха-ха-ха...това казва ВСИЧКО!!!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  58. 58 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#44] от "historama":

    Хаха, само що реши, че тия с нормирана годишна отпуска си купуват ваканционни имоти...

    По правило такова нещо се купува от хора, дето буквално се чудят какво да си правят парите. Защото погледнато от всякъде си е на загуба. Все едно да си купиш Ферари. Просто за кеф. в тия кръгове хора дето да висят на едната заплата няма...

  59. 59 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#54] от "historama":

    Проблема с тия къщи, е да подсигуриш околната инфраструктура - най-вече училище, детска градина, болница.

  60. 60 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3847 Неутрално

    ...По крайните квартли се търгува на 600-700 евро на квадрат, което под тия пари по-добре си го дръж за склад :)
    —цитат от коментар 36 на uq

    А би ли го държал на склад, ако бяхме бяла държава, и строителните фирми плащаха същите местни данъци, които плащат и обикновените данъкоплатци?

  61. 61 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#56] от "Мусаши":

    Защото на хората се втълпява, че имотът е най-важното в живота и се държи до последно.

  62. 62 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1649 Неутрално

    Текстовия материал, обект на нашите коментари, всъщност е един сбор от мненията на няколко различни физически, но и с различни предввиждания за бъдещото хора от бранша и за нас остава възможността да си изберем нещо което ни пасва.
    Щели да поскъпват жилищата, но предимно в предпочитаните райони, тези от тях които са нови и по-качествени и ако може и с гараж. Ами че това винаги си е било така, а не резултат на някакви пазарни промени.
    Или малко ще поевтиняват жилищата в по-лошите райони, при това по-старите от тях о т.н. Ами ясно е, че с времето панелките няма как да поскъпват, както и това, че Обеля, Кремиковския район и крайните квартали като Дружба и Овча купел няма как да много да поскъпнат.
    При това ако се замислим, ние българите по принцип имаме много висок процент на живеещи в собствени жилища и най-вероятно се получава и някакво насищане на пазара, така че кой знае какво поскъпване няма как да настъпи.
    Е, в по-големите градове, предвид миграцията, търсенето ще се поддържа, но няма как да се очаква някакъв особен ръст.
    А що се отнася до офис сградите, аз не виждам почти никакво движение - едни и същи, при това не лоши и не на лошо място сгради се предлагат и очевидно не се заемат, а в същото време се строят или завършват нови такива - като двете високи на "Витошка", срещу НДК. Не виждам как това положение може да води до ръст въобще.
    Най-странно в този материал ми се видя авторското очакване, лихвите по кредитите да се увеличават, понеже се очаква да влезем в чакалнята на еврозоната. Все си мисля, че колкото по-близо сме до еврото, толкова по-ограничен ще бъда терена за банките да търсят по-високи дългосрочни печалби, чрез вдигане на лихвените проценти.

  63. 63 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#56] от "Мусаши":

    Ами и това и защото.. каво да ги прави тези пари? Да купиш едно Бемве по-умно ли е? Да си купиш акции от .. да кажем Енемона - един УБАВ син чип който УЛЕТЕ у тиквите та и аз изгорех с едни.. да. Или златце - е от злато колко съм загубил нема от друго :)
    Можеш разбира се и да си ги държиш в банкаа ама инфлацията си ти такоа мамата лекичко. Само от недвижимите имоти с които съм си играл ( а съм.. превъртял съм едно 4-5 имота) съм на печалба или.. поне не съм на загуба. Сега.. знам че тука селтаците ще обяснят че съм материално заинтересован, че съм 4ти клас, че съм нам си какъв.. но всичко което ти пиша е вярно :) подписвам се

  64. 64 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3847 Неутрално

    До коментар [#54] от "historama":Ми защото не е така :)
    —цитат от коментар 55 на uq


    Може да се спори. Но даже и софиянци масово се изселват на запад от Сърбия, защото всеки мечтае за индивидуална къща в район с прилична инфраструктура. А тук му предлагат апартамент в район с компромисна инфраструктура, или без. И това се отнася не само за провинцията.

  65. 65 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#60] от "historama":

    Ние СМЕ бяла държава и нещата тук не са много по-различни от ТАМ. Основната разлика е в липсата на градоустройство и корумпираните общински органи и главен архитект, които продължават да усират града и да ни обезценяват имотите

  66. 66 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#64] от "historama":

    Доста мои познати се изселиха в селата около Сф, за да си имат собствена къща.

  67. 67 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#64] от "historama":

    Софиянци които "масово" се изселват, всъщност си купуват къща само за да разберат колко са се ...
    А на запад от Сърбия си купуват къщи извън града, защото не могат да си позволят жилище в града. Просто апартамент в центъра да кажем 110 квадрата струва два пъти колкото къща 200 квадрата на 1 туба бензин от града

  68. 68 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3847 Неутрално

    До коментар [#59] от "niakoi_si":

    Това е проблем за всяко населено място. Дори и за София!

  69. 69 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#63] от "uq":

    А защо изобщо трябва да се спестява?По-добре да ги изхарчиш парите,за да направиш по-комфортно жилището,в което живееш,да отидеш на екскурзии,да си купиш по-комфортен автомобил.Или да ги дадеш за образованието на децата си.Един път се живее.Егати и живота-блъскали са като роби десетки години и спестените пари ги влагат в жилище.И като умрат децата им и те не продават жилището.

  70. 70 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#61] от "Killing Joke":

    Кой им го втълпява? Те така са си възпитани от мама и тате.

  71. 71 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#70] от "uq":

    Точно мама и тате имам предвид.

  72. 72 Профил на Бранимир Брозиг
    Бранимир Брозиг
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Високи или ниски, хората трябва да са малко по-избирателни и да купуват информирано.

    Препоръчвам този кратк наръчник за избора на жилище:
    https://pytevoditel.irchitect.com/

    Архитект.
  73. 73 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#69] от "Мусаши":

    И това го има, обаче пък приеми, че за някой може това да е смисъла. Както за един смисъла е да изкара отпуската на Бора Бора, друг пък си казва голем праз, бора бора. Аз ще ида в Гърция пак е яко и ще си спестя едни пари, да имам ако остана без работа или ако трябва на децата както казваш да платя образование... различни хора различно виждат жовота и ценностите. За един е пътуване, за друг - пиене за трети - жени, за четвърти - спестяване, за пети - имоти... :)
    Както съм казвал много пъти всеки трябва сам да реши как да си загуби парите :)

  74. 74 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3847 Неутрално

    До коментар [#67] от "uq":

    Разстоянията в София също можеш да ги измерваш в туби. Ако тръгнеш с кола от Горубляне след колко време ще си Люлин 5 или Обеля?

  75. 75 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2072 Весело

    Какво казват старите евреи за заемите:
    "Кредит? Това е да вземеш чужди пари за малко и да връщаш свои пари завинаги...."

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  76. 76 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3847 Неутрално

    До коментар [#64] от "historama":Доста мои познати се изселиха в селата около Сф, за да си имат собствена къща.
    —цитат от коментар 66 на Killing Joke


    което подкрепя твърдението ми, че има една категория живеещи в София, които с най-голямо удоволствие биха си сменили апартамента с индивидуална къща на половин час път с кола от местоработата.

  77. 77 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#61] от "Killing Joke":

    Гледах един филм за американски град,в който цените на имотите се сринаха заради обезлюдяването.И го даваха като негативен пример до какво води демографският срив.А тук няма такова нещо-има,няма хора жилища се купуват,а като се наследят не се продават.

  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3847 Неутрално

    ....А тук няма такова нещо-има,няма хора жилища се купуват,а като се наследят не се продават.
    —цитат от коментар 77 на Мусаши

    Вече и наследените се продават. Много бързо се разбира, че наемите които се получават не си заслужават неприятностите с наематели, както и с грижите за подръжка на един необитаем имот.

  79. 79 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3794 Неутрално

    До коментар [#28] от "Pandipool":

    Хм-м-м-м-м...!!! Малка къща с двор около Париж, струва към 250 хиляди евро. Ти ми говориш, за 1700 евро квадрата, без ДДС, на ...найстия етаж, в София... Баси!

    Бивш tww09306483.
  80. 80 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#73] от "uq":

    Подобно инвестиране в имоти се отразява негативно на обществото като цяло.Защото младите хора са в невъзможност да си купят имот на достъпна цена и емигрират,а ако купуват вземат маломерно жилище , което ги натоварва с огромни заеми.Така се ограничават и до раждане на едно, максимум две деца, доходите си ги дават за лихви, вместо да потребяват.А потреблението води и до ръст на БВП.
    Изобщо завърта се един порочен кръг,в който малцина печелят.

  81. 81 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3794 Неутрално

    До коментар [#76] от "historama":

    Само дето, филма за половин час с кола до работата, вече не го дават. Навсякъде в София е задръстено и минимума е час!

    Бивш tww09306483.
  82. 82 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#77] от "Мусаши":

    Мой колега беше от малък град в Подбалкана.
    В техния блок ( 3 входа), в средния вход били обитаеми 2 апартамента от 8.
    Никой ни продава, ни нищо. За какво говорим, представи си да трябва да се прави покривът, примерно.

  83. 83 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#67] от "uq":Разстоянията в София също можеш да ги измерваш в туби. Ако тръгнеш с кола от Горубляне след колко време ще си Люлин 5 или Обеля?
    —цитат от коментар 74 на historama


    то и от центъра до Горубляне е пак към 1 час

  84. 84 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    [quote#78:"historama"][/quote]

    Ами според доклад на Световната банка 24 процента от жилищата в София са необитаеми.Това прави около 140 хиляди жилища.Ако всички излязат на пазара дали цените ще са същите? Наистина малко жилища се дават под наем,но не се и продават.Стоят си празни,щото според народопсихологията "Жилището хляб и вода не ще"и е най-ценният актив.

  85. 85 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3051 Неутрално

    Едни от най-безполезните хора са брокерите. Нито проверяват покупката за легалност преди теб, нито са коректни и накрая комисионна 5 хиляди. За какво?!

  86. 86 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Няма ли да напиша тази госпожа поне една реалност? А именно, цените са все още ТВЪРДЕ ВИСОКИ за предлаганото качество!

    Качеството на съвременното строителство е отвратително, а старите жилища са пред саморазпад. Жилищата с цена 80-100 хил. Евро. са реално оценими на 40-50 хил. лв. максимум.

  87. 87 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#86] от "katerina_slavova":

    Докато има хора да ги купуват на 80-100 хил. евро, защо не?

  88. 88 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12313 Весело

    От високи лихви печелят единствено банките (освен ако не ги споделят с някого) :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  89. 89 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#86] от "katerina_slavova":Докато има хора да ги купуват на 80-100 хил. евро, защо не?
    —цитат от коментар 87 на Killing Joke


    Да, няма лошо за агенции и банки. Но още помня репортажите от 2011, 2012, където майки и семейства ревяха, че не могат да изплащат кредита и ще останат на улицата. Колелото се върти.

  90. 90 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#89] от "katerina_slavova":

    Е добре, кой ги е бил по главата да теглят такива кредити?

  91. 91 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    Пазарът на имоти 2019: За кого ще са плюс по-високите лихви

    Тъп , та тъп въпрос . Още откакто са се пръкнали парите като разплащателно средство , се знае , че ВИСОКИТЕ лихви обслужват ЛИХВАРИТЕ . Демек , тези които дават пари НА ЗАЕМ По- късно , като не им собствените пари да печелят от лихвите , се изтарикатили да вземат пари на наивници , да им ги пазят в сейфовете си и за това пък им давали лихви . Но далеч по- малки от тези , които те ВЗЕМАЛИ ЗА РАЗДАДЕНОТО на заем . И за това на лихварите им лепнали и едно КОЖОДЕРИ .Та кой печели от високите лихви ли ? По имуществото ще ги познаете - КОЖОДЕРИТЕ .

  92. 92 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1522 Неутрално

    До коментар [#45] от "БМЗ":Ми радвам ти се че си такъв пророк. Казвам ви нещата такива каквито са. Да обяснявам че не съм брокер или банкер няма смисъл, явно според теб съм така че.. със здраве. НО а кажи че за 20 год. не са поскъпнали 5 пърти? Същите неща ги слушах и когато си купих първото жилище за 13 (ТРИНАДЕСЕТ) хиляди шатски долара - ти си луд, да купуваш на тиа цени, цените ще паднат...
    —цитат от коментар 49 на uq


    Тук мнозина пропускат, че съвременната икономическа система, след ВСВ се базара на основния лихвен процент и кредитирането. За ФЕД и свързаните с него банки, поради обвързаността с долара, като световна валута, няма нужда да споменавам.
    Харесва ни, или не, ние тази система не можем да променим, но можем да я разберем или отречем, да се възползваме от знанието или да пострадаме от невежеството.
    Това е система на печатане на пари и пускането им в обръщения, на база отпуснатите кредити и очакваната възвръщаемост от лихвите по тях. В този принцип е заложена инфлацията, повече пари в обръщение води до обезценка на единицата пара. От там във времето, всичко става по-скъпо, а самите пари стават по-евтини. Инфлацията обикновено е по-голяма от лихвите по депозитите и ако се държат в банка, парите бавно ще намаляват, като абсолютна стойнос. Това е и основен стимул за модерната икономика, парите да не лежат някъде, защото се обезценяват, а да работят, т.е. да се инвестират. Обратното, инвестирането в дълготраен актив, дори и при всички флуктуации на пазара, запазва стойностт на вложените пари и дори ги увеличава. Естествено има много условия, в какво, къде, кога, как да се инвестира. Първия имот, в който съм живял също беше 11500 долара през 1997, огромна сума, сега върви по 60 000 евра. Сметнете обезценката на парите. Естествено инвестицията в недвижимост не е панацея. Има и всякакви възможности за инвестиране, но не е за всеки. Масовия "инвеститор" купува акции, петрол и жилища през пролетта на 2008, злато през 2009, биткойни през декември 2017 и фабрики на 07.09.1944. Защото емоцията властва над разума.
    В случай на постоянно заселване на едно място, създаване на семейство и добри изгледи за постоянни доходи и спестени пари за самоучастие, ипотеката все пак си остава по-доброто решение от наема.
    А как го правят немците. Лошата държава гарантира на банките и банките отпускат кредити с 1.5% лихва на гражданите за първо, семейно жилище. Тази лихва е твърда, не се влияе, ни от пазари, ни от кризи, ни от инфлации, ни от ОЛП. Вложената в имот сума е например 300-400 000 евро за 35 години. Поради инфлацията и нарастването на доходите (нарастването на доходите е опит за компенсиране на инфлацията, но никога не е напълно и затова доходите в световен мащаб непрекъснато намаляват, което се компенсира, за сега, от непрекъснатото поевтиняване на технологичните стоки, за разлика от основните - храна, лекарства, образование, социална система, творчество и иновации и т.н., тук е заложена бомба, но това е тема за друг разговор), лихвата по заема става все по-малка като процент от доходите. Цената на имота се увеличава във времето, без нарастване на платената и дължима за него цена. Каквото и да стане, немеца има покрив над главата си, а кризите не го събарят, той има една солидна, гарантирана във времето сума, вложена в актив с висока степен на сигурност, имота е и застрахован. Това се нарича социално-инвестиционно мислене на държавно ниво.
    Тук..... , абе Локо София!

  93. 93 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#89] от "katerina_slavova":Е добре, кой ги е бил по главата да теглят такива кредити?
    —цитат от коментар 90 на Killing Joke


    Не жалея конкретно тях, а фактът че подобни балони нанасят поражения на икономиката на държавата в дългосрочен план.

  94. 94 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#93] от "katerina_slavova":

    Няма спор за това.

  95. 95 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#80] от "Мусаши":

    Е не, извинявайте обаче тук вече няма никакъв смисъл. Всичко това са съвсем имагинерни неща само във вашата глава.
    Първо, невъзможността да придобиеш имот, едва ли може да те мотивира да емигрираш там, където придобиването на имот е още по-невъзможно (защото е тройно и четворно по-скъпо а данъците и наемите са огромни така че .. надежда всяка оставете) Няма логика в това. Имигрирането се мотивира (поне подсъзнателно) от други неща.
    Ограничаването на раждаемостта - също. Ако начина ти на мислене е "дай да осигуря всичко и после деца"смятай че няма да имаш и едно. Ако имаш жилище, ще чакаш и кола и кариера и някаква сигурност и така докато не стане "стар съм вече.
    Напротив, младите имат ресурс - своята младост и сила и имотите са само един начин част от този ресурс да се преразпредели към по-възрастните и да им осигури прилично съществуване, точно както те някога са преразпределили този ресурс към предишното поколение, за да се сдобият с имотите, които сега притежават

  96. 96 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#86] от "katerina_slavova":

    И какво уважаема е "реално оценими"? Като почнете да ми реално оценявате, та чак се ядосвам. Пазарът е казал, че цената е такава, каквато някой е склонен да плати. Няма "реално оценими". Какво е реалното? Колко струват "реално"40 000 евро? 100 кила домати или 300 каси бира?
    Аман от неграмотни

  97. 97 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 745 Любопитно

    Не знам какво ги вдигат лихвите като имаме инфлация 3.8% и ръст на токът

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  98. 98 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#97] от "Kiril":

    ИМЕННО! Като има инфлаця как мислиш, лихвата да не се променя?

  99. 99 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    Крайният извод от размешляването над многословието на изнесените в материала пояснения и предвиждания сочаткъм едно - мърдали , не мълдали -лихвите бавно и неотклонно ще се повишават . Стабилност ще има , когато въпреки повишаването им , хората им писна и пак започнат да купуват имоти . На който цените също непрекъснато се повишават . Естествено - за да се стабилизира пазара . И дрането на кожи продължава , с небрежното подхвърляне - Ако искаш . Но същевременно рекламите за бързи , евтини , потребителски и какви ли не още кредити ни заливат от всички страни . А цената на рекламите , за която никой не знае със сигурност каква е , прилежно се покрива от цената на кредита .

  100. 100 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    До коментар [#79] от "tww09306483":

    ъъъ "около" Париж само да уточня е все едно да кажеш на Враца "около София". Евро Дисни в Париж е на 50 км от центъра, та ако не е и повече. Та в тоя ред на мисли една такава къща ОКОЛО София е преко сили 30 000.
    А апартамент на найсти етаж в Парижко гето населено предимно с .. не-парижани и не-европейци е сигурно 3000 на квадрат ... само за протокола





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK