БДЖ реши да наема локомотиви и вагони

Григори Григоров

© Юлия Лазарова

Григори Григоров



Изпълнението на разписанията и повишаването на качеството на пътническите превози е във фокуса на новото ръководство на Българските държавни железници. Това съобщи на пресконференция председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров, цитиран от БНР.


През миналата година заради недостиг на локомотиви са закъснявали между 2 и 3 влака на ден, а общото закъснение на влаковете за година е 430 000 минути. За да не се случва това занапред, се прави прочуване на български и чуждестранни компании за наемане на около 20 локомотива и 350 вагона. Срокът за наемане ще бъде между 6 месеца и една година като холдингът възнамерява да отдели за целта 2 млн. лв.


Новото ръководство на компанията не планира да закрива нерентабилни линии.

През тази година няма предвидени средства за закупуването на нови влакове, съобщи ръководството на дружеството. През миналата година Комисията за защита на конкуренцията отмени като незаконна обществената поръчка за 42 нови влака за 675 млн. лв.


Ситуацията в БДЖ е под контрол и финансовото състояние е стабилно", увери изпълнителният директор на холдинг БДЖ Никола Василев.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 786 Неутрално
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3307 Неутрално

    Като всяка голяма държавна структура и БДЖ е доено от който свари.

    Еретик
  3. 3 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1278 Весело

    А не е ли по-добре да ремонтира собствените си/дали на разсрочено плащане, дали ще вземат заем/
    Имаме си завод дето ремонтира локомотивите и на съседни държави.
    Ако съкратят повечето от локомотивните депа и възложат поддръжката на външни фирми май по-евтино ще им излезе. Че в момента се краде като за поседно

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9677 Неутрално

    Разсипваш БДЖ, а после вземаш назаем вагони и ни убеждаваш, че всичко е под контрол.

  6. 6 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    На тази логика защо купуват автомобили за дупедатите? Да вземат Rent a car! Нали било по-евтино!

  7. 7 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Ситуацията в БДЖ е под контрол и финансовото състояние е стабилно", увери изпълнителният директор на холдинг БДЖ Никола Василев.
    ----------

    Тоя другар изстреля вица на седмицата!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4677 Неутрално

    През миналата година заради недостиг на локомотиви са закъснявали между 2 и 3 влака на ден, а общото закъснение на влаковете за година е 430 000 минути."

    тоест 20 часа дневно закъснения. всеки ден

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3783 Неутрално

    БДЖ много отдавна здраво СМЪРДИ!!!!
    Време е за тотално преструктуриране и затваряне на крановете, през които се източва Държавата!

  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    нЕма нужда от влакове, като купим 16 нови новенички Ф16-ки, матряла ще се придвижва мнооого по-бързо.

  11. 11 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 821 Неутрално

    През миналата година заради недостиг на локомотиви са закъснявали между 2 и 3 влака на ден, а общото закъснение на влаковете за година е 430 000 минути."тоест 20 часа дневно закъснения. всеки ден
    —цитат от коментар 8 на дерибеев


    Ето и друга математика:
    20 локомотива + 350 вагона под наем за 2 млн. лева в рамките на 6 месеца = по 30 лв/ден за подвижен железопътен състав. По-евтино от рент а кар. Григори, ако подпише подобен договор, предлагам да му се връчи орден "Стара планина" и да се предложи за почетен гражданин на Горна Оряховица

    I shave with Occam's razor
  12. 12 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Целта е да се досъсипе и някой от съсипниците ще се появи през 2023 с частна пътническа компания.
    Тогава трябва да се либерализират пътническите превози и да навлязат други компании.

    В общи линни май ще сме единствената държава без собствена железница

  13. 13 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3849 Неутрално

    Кой не мина през това държавно дръжество ? Кой не излагаше визии за светло бъдеще, коя от коя по - хубави ? Кой не създаде схеми за източване на милиони, които после остават за покриване от всички нас ?

  14. 14 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4909 Весело

    Нов директор, нова далавера

  15. 15 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":

    Преди 3-4 г БДЖ продаде локомотивите на частници, сега ще ги наема!!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  16. 16 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    БДЖ-"Българските Дойни Железници".Големи мераци има от вън,да се придобият.Затова са и десетките злополуки годишно,А авантата е едно на ръка.Сименс отдавна са им хвърлили око.

  17. 17 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1705 Любопитно

    До коментар [#9] от "selqnin":
    и кой точно ще ги затвори от това крадливо правителство

    Тиква под наем.
  18. 18 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 401 Неутрално

    А БДЖ беше една печелиуша и сигурна фирма, но попаднала в ръцете на некадърни комуняги, които крадат като циганите до там го докараха111

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5185 Любопитно

    "Новото ръководство на компанията не планира да закрива нерентабилни линии."

    Коя фирма работи на загуба?

  20. 20 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    Нова врътка, а? Другарят Хикс ще си купи локомотив и вагони, другарят Игрек ще ги наеме, и другарите Хикс, Игрек, и Зет ще делнат печалбата. А ние УФЦИТЕ ще плащаме сметката!

  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4330 Неутрално

    Ако гепи по-малко ще има пара и за реинвестиции!

    Сещам се ,че по времето на Костов останаха в Сърбия едни хиляди вагони покрай юго-ембаргото!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    Хм,...ще наемаме?
    Дайте по светлия пример на ЧСИ Тотко Незнамкъвси, просто да си краднем няколко локомотива и вагона от транзитиращите.

  23. 23 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 4111 Весело

    понякога, като нямаш достатъчно пари, наемът може да се окаже по-добро решение - и при БДЖ, и за жилище. а и от наем няма да откраднат толкова, както при покупка, нали така, сумите са по-малки.

  24. 24 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    Ако гепи по-малко ще има пара и за реинвестиции! Сещам се ,че по времето на Костов останаха в Сърбия едни хиляди вагони покрай юго-ембаргото!
    —цитат от коментар 21 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Тавагишч, бъркаш яко!!!

  25. 25 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1934 Любопитно

    Малко стряскащо звучи да се наемат композиции за 6 месеца на стойност 2 милиона. Ще ги изкарат ли тези пари?

  26. 26 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    РЕДКОСТ Е ВЕЧЕ ДА УЦЕЛИШ ВЛАК ДЕТО ДА НЕ ДЕРАЙЛИРА ИЛИ ДА СЕ НЕ ПОДПАЛИ

  27. 27 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#6] от "telqk":
    Ами по-евтино е. За депутатите със сигурност. Но в политиката не всичко се мери в пари - за добро или за лошо.
    А за БДЖ е въпрос на сметка и статегически мениджмънт/управление. Железниците във всяка държава са на ръба на финансовата рентабилност, но затова много често са и под някакъв държавен контрол/дофинансиране. Ако се реши да се поддържа и развива сегментът на строитеството на ЖП техника - вагони и локомотиви - тогава има смисъл да се инвестира в базите на БДЖ. Но те от своя страна не трябва да са държавни дружества, а напълно частни. Единствено железопътната инфраструктура може и трябва да е изцяло държавна. Така или иначе ЖП транспорта си е по-скоро към отрасъла тежко машиностроене, където ние като държава и нация никога не сме имали традиции и постижения. Чехия е близо, Германия също. Въпрос на управление и политика е, нищо друго.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  28. 28 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1178 Весело

    До коментар [#11] от "Сахаров":
    :D:D:D
    Прав сте, така е! Да му се връчи!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  29. 29 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#15] от "chichka":
    Няма лошо! Всичко е въпрос на сметка и цена - писах го вече. Дяволът се крие в детайлите.
    Ще си прав, ако се окаже, че сме ги продали за 100 лв, а сега ги наемаме за 50 лв на месец - образно казано. А не знаем зали е така. Иначе частната компания по-добре ще се справи със стопанисването на машините и по-добре ще си гледа печалбата, едва ли се съмняваш.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  30. 30 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3918 Неутрално

    "Ситуацията в БДЖ е под контрол и финансовото състояние е стабилно", увери изпълнителният директор на холдинг БДЖ Никола Василев."

    Само дето не се знае , ако тръгнеш от точка А до точка Б с влак, дали по средата на пътя локомотивът няма да се развали. На мен ми се е случвало 4 пъти , макар , че не пътувам често с влак. Закъсненията в такива случаи са с часове.

  31. 31 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4373 Неутрално

    "Ситуацията в БДЖ е под контрол и финансовото състояние е стабилно", увери изпълнителният директор на холдинг БДЖ Никола Василев"

    Порция прах в очите на хората!Всеки знае колко е окаяно състоянието на БДЖ-то така,че тези приказки на Никола Василев са едни лъжи!!!!!

  32. 32 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4373 Весело

    До коментар [#1] от "jmf29537805":

    ++++++++++++++++++++++++++
    Класика в жанра!

  33. 33 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4373 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    .....................И точно заради това "доене" БДЖ е в това окаяно състояние днес...................!

  34. 34 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4373 Неутрално

    До коментар [#5] от "Роси":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Това е поредната порция "лекарства" за един "пациент в кома"-такъв се явява БДЖ днес!

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    явно тези уверения трябва да прозвучат оптимистично, обаче на мен ми се струва, че са насочечни към хората с по-малко от 2гр мозАк.

    като е по-евтино под наем защо купуват (скъпо и прескъпко) вагони и локомотиви?

    в общи линии при наличие на работеща прокуратура, отдавна щеше да има наказани за златните вагони на мутафчиев, скандалния мин.транспорта при станишев.

    ама на - смотаната цацаратура разбира се ПАК не защити обществения интерес, като накаже тая явна кражба на публични средства.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK