След 4 г. от София до Велико Търново ще се стига за 2 часа, обещава строителят

След 4 г. от София до Велико Търново ще се стига за 2 часа, обещава строителят

© Юлия Лазарова



През 2023 г. пътуването с кола между София и Велико Търново ще става за два часа. Това обещава в интервю за "24 часа" изпълнителният директор на държавната компания "Автомагистрали" Стоян Беличев.


Правителството реши да възложи на държавното дружество без конкурс изграждането на 134 км от магистрала "Хемус", финансирано от държавния бюджет с 1.35 млрд. лв., вместо да следва досегашната практика - да разделя строителството на участъци и за всеки от тях да се обявява обществена поръчка.


Причината е забавянето заради многократни обжалвания и съмненията в качеството на строителството, използвани и в политическите дебати. Беличев уверява, че компанията, която досега се е занимавала главно с пътна поддръжка и ремонти, има амбицията да стане една от водещите в сектора на пътното строителство и изпълнява бизнес план за това. "Автомагистрали" не планира да наема подизпълнители, но е възможно да бъде наета техника от други компании, уточнява той.


Всеки месец ще се публикуват отчети за хода на работата. Обмисля се да се удължи гаранцията над нормативно определената. Габаритът на съоръжението в отделни участъци ще е по-малък от стандартното и в тях максимално разрешената скорост ще е 120 км/ч. Но в по-голямата част от пътя ще е 140 км/ч.

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    Крайно време е да има магистрала в Северна България. Комунистите не я построиха 45 години, в демокрацията се туткаме още 30.

  2. 2 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Хахахахххх. Добре дошли в ХХ век !

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  3. 3 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3130 Неутрално

    той строителят може и за половин час да почне да стига :) ако си вземе въртолетче :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  4. 4 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    Тя новата отсечка може и да е хубава, ама дали след 4 години старата и тунелите и виадуктите ще стават за каране?

  5. 5 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Само че некадърниците пропускат важния факт, че заради скапаното им трасе, което минава през нищото (с цел да угодят уж на всички кметове), Хемус нема да се ползва от никой за пътуване между двата града поради прекомерно удължаване спрямо сегашния път. Също и между Ловеч и София, Ловеч и Търново, Плевен и Русе и т.н. Магистралата де факто е само за София-Варна.

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4199 Неутрално

    Крайно време е да има магистрала в Северна България. Комунистите не я построиха 45 години, в демокрацията се туткаме още 30.
    —цитат от коментар 1 на Jumbo Jet

    Абе за 30 години либерастия магистралата стига малко по-далеч от Правец и това си е!
    Пътищата в северозападния пущиняк са най-лошите не само в ЕС а и Европа!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3293 Неутрално

    Северна България и Велико Търново имат нужда от тази магистрала от десетилетия....
    Комунетата се бяха вторачили в това :"Как ще ни нападнат Турция и Гърция" и десетилетия целият държавен ресурс се изсипваше в Южна България!
    Време е за баланс и разум!!!

  8. 8 Профил на Леля  Гичка
    Леля Гичка
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Само че некадърниците пропускат важния факт, че заради скапаното им трасе, което минава през нищото (с цел да угодят уж на всички кметове), Хемус нема да се ползва от никой за пътуване между двата града поради прекомерно удължаване спрямо сегашния път. Също и между Ловеч и София, Ловеч и Търново, Плевен и Русе и т.н. Магистралата де факто е само за София-Варна.
    —цитат от коментар 5 на izt21595181


    То с тия тол такси вероятно скоро никой няма да пътува по магистрали

    Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.
  9. 9 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#5] от "izt21595181":

    Не е точно така. Може да е удължаване като разстояние, но ще е по-кракто по време.

    Ако се построи и магистралата Русе-В.Търново ще е много по-удобно да се пътува до двата града от София. Освен това до Плевен също ще е по-бързо. А дори и да е удобна само за София-Варна и да се пътува по стария път от Боаза до Търново, пак ще е по-добре, защото основният трафик ще е изнесен по магистралата и път I-4 няма да е толкова натоварен.

  10. 10 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    десетилетия целият държавен ресурс се изсипваше в Южна България
    —цитат от коментар 7 на selqnin


    Това са легенди от селски вечеринки. За магистралите в Южна България парите ги даде ЕС, просто важните транспортни коридори минават от там. А тези в Северна ще си ги плащаме ние от нашите джобове, не само Хемус, но и безумната магистрала до Видин. Също и ненужния видински мост го плати българският данъкоплатец. Като теглиш чертата се оказва че държавата инвестира пари само в Северна България.

  11. 11 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#9] от "ilinko":

    Ще дойде много близко като време и бедният народ нема да върти излишни 20 километра (примерно) за еднакво време. Ако се окаже, че ще се ползва само между София и Варна, то защо беше нужно да я правят толкова на юг тогава? Какво пречеше да минава по-към Плевен и да може да се ползва между Плевен и Русе поне, а пък Ловеч, Севлиево, Габрово и Търново да си ползват сегашния път до София, който да се разшири и изведе от населените места? Така я направиха, че нито за Плевен-Русе, нито за Търново-София, нито за Ловеч. Хубава работа, ама гербаджийска. Всичко им е такова на тия - некадърно и недомислено, половинчато.

  12. 12 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#6:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"][/quote]

    Магистралата 1989 не стигаше до Правец, а до Ябланица (с изключение на едни недовършени 4 км около Правец, доправени от Костов) т.е. за 18 години се направи магистрално преминаване на Стара планина (днес би струвало около 2 млрд). При това първите години минаха в набавяне на нормална пътно-строителна техника - в условията на ембарго на всякакви технологии, примерно да купиш определени машини за строителство на виадукти трябваше да се прави фиктивно дружество във Виена. А големи бетон-помпи се внасяха от Индия със застъпничеството на Т. Живков. Определен процент от валутата, идваща от таксите на преминаващите гастерски коли, отиваше за покупки на техника.

  13. 13 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 680 Неутрално

    4 години ще строите 130 км? При Плевнелиев нещата ставаха по-бързо.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#5] от "izt21595181":

    За да се угоди на Плевен - магистралата покрай Ловеч не минава по най-оптималното и евтино трасе. И то поради някакво хипотетично мислене че видиш ли Плевенчани трябвало да се качват на магистралата , а не да ползват старото трасе до Луковит/Ябланица.
    Много по-ефективно е да се изгради 4 лентов път между Ловеч-Плевен от спестеното при преместването на трасето южно от Баховица.

  16. 16 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#5] от "izt21595181":

    За да се угоди на Плевен - магистралата покрай Ловеч не минава по най-оптималното и евтино трасе. И то поради някакво хипотетично мислене че видиш ли Плевенчани трябвало да се качват на магистралата , а не да ползват старото трасе до Луковит/Ябланица.
    Много по-ефективно е да се изгради 4 лентов път между Ловеч-Плевен от спестеното при преместването на трасето южно от Баховица.

  17. 17 Профил на ksnikolov
    ksnikolov
    Рейтинг: 31 Неутрално

    То и сега пътя София - Велико Търново е два часа. А ако няма ремонти по магистралата и се понатисне малко газта се пада и под 2 часа 😊

  18. 18 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#10] от "izt21595181":
    Коментарът Ви звучи като "ненужната Северна България". За Видин не знам, ама Дунав мост в Русе се пука по шевовете, опашките от тирове са километрични, а пътят Русе-Бяла е влакче на ужасите. А като се юрнат румънците да почиват в България или да пътуват транзит за Гърция, положението е неописуемо. Никой не очаква да му подарят магистрала, но тази ще е икономически ефективна.

  19. 19 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#11] от "izt21595181":

    Според мен лично няма смисъл магистралата да дублира сегашните пътища. Лично аз предпочитам да отида малко на север от Търново и от там да взема магистралата, отколкото да пътувам по I-4 от Търново до Ябланица.

    Не е само въпрос на време, а и на комфорт и безопасност. Много по-лесно ми е да карам по магистрала.

  20. 20 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2428 Весело
  21. 21 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#15] от "ЙЕИ":

    И аз това казвам, от зор да се угоди на всички, накрая нема да е удобна за никой. Требваше да мине или по-близо до Плевен и да продължи към Бяла/Полски Тръмбеш, или по-на юг за да е удобна за Ловеч и Търново, а не така през нищото.

  22. 22 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#18] от "velvoofell":

    Не съм казал да не се строят магистрали на Север, а да не се повтаря постоянно, че държавата влагала пари само в Южна, при положение че е точно обратното, вече обясних защо. Но едва ли точно магистралата до Видин е по-важна от Русе-Търново да речем, от тунел под Шипка, от магистрала Черно Море и т.н. Нека се влагат пари, но не където протестират най-силно и блокират пътища, а където наистина ще има ефект за икономиката. И като се правят да се правят като хората с нормални трасета, а не по гербаджийски недодялани.

  23. 23 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#22] от "izt21595181":

    Най-нормалното нещо е да се изработи 10 годишна програма за развитие и да се започне да се работи по нея. Може да се предвиди че всяка година в държавния бюджет ще се отделят по 200 млн за магистрали и да се казва участъци търгове и планове ивсико за да е за 3 години напред да има време и за обжалвания и за всичко.
    А сега се работи ден за ден щото не се знае на кого ще трябва да се угоди
    На тия ли протестиращи, на ония ли? На "нашите хора от карето", на "обръчите", на ...

  24. 24 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#19] от "ilinko":

    Ако I-4 се разшири и изведе от селата, а и с намаляването на трафика заради Хемус, защо да не си карат по него ако е значително по-къс? Не знам с колко ще се удължава по Хемус, но така на око поне едно 20 км ще има, да не кажа и 30-35. Ами ако са 40, това значи 20% повече разходи за гориво, отделно тол-таксите за камиони които ще са на изминато разстояние уж.

  25. 25 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3691 Неутрално

    "... През 2023 г. пътуването с кола между София и Велико Търново ще става за два часа..."!

    Къде остана предизборното обещание на ГЕРБ, за завършена магистрала Хемус, до края на мандата...?!!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  26. 26 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jumbo Jet":


    Крайно време е да има магистрала в Северна България. Комунистите не я построиха 45 години, в демокрацията се туткаме още 30.
    —цитат от коментар 1 на Jumbo Jet


    Всъщност не са 30 години. Комунистите/ДСигурност бяха заети да крадат до 97-ма....не, че после спряха.
    Иван Костов имаше да събира държава от парчетата, които бяха останали.
    После сергея, Крадливия от Мадрид и соПола пак бяха заети да крадат.
    Реално магистралите станаха след 2010-та.
    И "Струма" като завършат пътуването в България вече няма да е екстремен спорт, а бързо пристигане до където и да е.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  27. 27 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    И дано стане за 4 години, че одъртях и вече се уморявам по-лесно. До В. Търново ме оправя.
    Шумен - В. Търново се взема без бързане за час и половина някъде.

    Рано съм се зарадвал. Приех отначало, че ще стане за 2 години. Нека да стане все пак. Трябва ми.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  28. 28 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 3082 Неутрално

    Магистрала Тракия също не бе направена за да обслужва връзката Пазарджик - Пловдив и това е полезно за трафика. Локалните пътища разтоварени от големият трафик стават по -безопасни.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  29. 29 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#24] от "izt21595181":

    Единственото предимство, е че ако се дублира I-3 ще е по-лесно да се пътува от Плевен до Русе, но така се оставят Ловеч, Севлиево, Габрово и Търново да карат по стария път до Боаза, за да може от Плевен да се качват директно, вместо да карат 20 км на юг до Хемус.

  30. 30 Профил на White Rhino
    White Rhino
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Ха, ха то местни в северна България не останаха, докато я построят магистралата.

  31. 31 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Ще се стига то за 2 часа... ама не събота и неделя и единия тунел като е в ремонт, защото тогава само от Правец до София е 2 часа.
    А от 4-те тунела почти винаги единият е в ремонт, така че...

  32. 32 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#29] от "ilinko":

    Не само че щеше да се ползва по направлението Плевен-Русе, но щеше да скъси и София-Плевен, София-Русе и Плевен-Варна. Тоест, магистралата щеше да обслужва по-пълноценно както връзката между София и трите най-големи града на север, така и между съответните градове помежду им. Аз доколкото знам, магистралите се правят най-вече за по-добра свързаност между големите градове, именно от тая позиция требваше да се подходи като мислеха трасе. Другия вариант е да беше минала по-на юг и да се знае за кои градове я правят. Избраха възможно най-неадекватния вариант.

  33. 33 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    До коментар [#10] от "izt21595181":

    Толкова глупости има в тоя пост.

    1. "Безумната магистрала" до Видин въобще не е магистрала, а скоростен път.
    2. Тя няма да се плати от данъци, а от тол такси.
    3. През Видин минават два европейски коридора - номер 4, който продължава точно по пътя до Ботевград и на юг към София и магистрала Струма, и номер 7, който е воден, по р. Дунав. Това са повече коридори, отколкото минават през Бургас, Варна или Благоевград, например. Затова инвестирането в мост, скоростен път, по-качествено пристанище и интермодален терминал е ЖИЗНЕНОВАЖНО не само за Видин, а и за търговията в цяла България.
    4. Инвестициите, които ЕС прави в Южна България никога не са 100% от стойността на проекта, а винаги има съфинансиране от общински или републикански бюджет. Така че, не, държавата не просто не дава повече пари за Северна България, а дава в ПЪТИ по-малко. Особено като се има предвид, че за 5 милиарда лв от 2010 г. досега е обновен или продължава да се обновява цялата железопътна линия от Сърбия през София, Пловдив и оттам към Бургас и Турция, по две направления, включително с обновяване и ремонти на гарите в градовете София, Плодвид, Пазарджик, Стара Загора, Нова Загора, Карнобат и Бургас.

    Пишеш безкрайно големи простотии. Не мога да разбера защо в тоя форум всеки кретен е решил да си дрънка глупостите и си мисли, че номерът му ще мине.

  34. 34 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#32] от "izt21595181":

    Не мисля, че е така. София-Плевен няма как да го скъси кой знае колко. Дали ще се кара по магистрала дублираща трасето на I-3 до Ябланица, или ще се слезе 20 км на юг и после по планираното трасе на Хемус като разстояние е почти същото. Може би ще се спести малко като време заради второстепения път към Ловеч.

    София-Русе също няма да има разлика. Като се построи магистрала Русе-Търново ще е същото.

    Плевен-Варна е почти същия случай като Плевен-София. Като разстояние няма да има много разлика.

    Според мен оптималното решение в момента е да се построи Хемус както е планиран, заедно с магистрала Русе-Търново и също да се направи мини магистрала Плевен-Ловеч.

  35. 35 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#33] от "Адекватно мислещ":

    Неконтролируемата ти истерия подсказва, че май по-скоро ти се иска да са "глупости", но след като не са, не ти остава друго освен да беснееш.

    1. Пътят до Видин ще бъде с габаритите на магистрала и ще има аварийни ленти, поне такава информация излезна от правителството в медиите. Магистрала по гербаджийски обаче, което винаги значи полумагистрала, орязана, но нема да е и стандартен скоростен път.

    2. Изграждането ѝ ще се финансира от тол-таксите, събирани по маршрута до Видин? Дали си верваш наистина? Една магистрала си избива инвестициите за десетилетия, а той си мисли, че за 2-3 години ще ги съберат предварително и ще я почнат. Ще я плати народът от съдраните си джобове, но тя никога нема да възвърне вложенията си, защото маршрутът през Сърбия е значително по-къс и сега минават през Видин само заради по-ниската цена. Сложат ли и румънците тол-такси, приказката свършва и трафикът секва. Кой ще ти кара през румънските селски пътища за същата цена, вместо по магистрала през Сърбия?

    3. Като махнеш река Дунав, която нема връзка с магистралата, единственият коридор е 4, измислен с цел да заобиколи Югославия през войните. На тоя коридор отдавна му мина времето и сега е само на хартия.

    4. Оставаше България и да не съфинансира магистралите, платени основно с европейски пари. Я сметай общото съфинансиране в Южна България и го сравни с видинския мост, Хемус и магистралата до Видин.

  36. 36 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#32] от "izt21595181":

    Иначе идеалният вариант е всеки първокласен път в България да е магистрала :-) Трасетата на първокласните пътища са най-подходящи за пълноценно обслужване на връзките между големите градове

  37. 37 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2124 Любопитно

    До коментар [#34] от "ilinko":

    И зарад кой ще я правим тая минимагистрала Плевен - Ловеч? Едно нормално шосе дето е изведено извън селата и има 2-3 ленти за изпреварване при тоя трафик ще свърши същата работа за 10% от цената.

  38. 38 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 685 Неутрално

    По-точно от Топли дол и Ечемишка до Търново...

  39. 39 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    Трасето вече е избрано и няма какво да го говорим. Оптималния вариант щеше да е да се направят две магистрали на мястото на Е-83 и Е-772, вместо да се дублира ЖП магистралата София - Варна, но както казваха Бате и г-н Московски - "първо нЕма пАри за две и второ ебимумамата на ЖП-то! Само ни краде клиенти"

  40. 40 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#34] от "ilinko":

    Пътят Плевен-Ловеч е в посока юг-югоизток, а после по Хемус за София ще караш на запад. Не е същото като Хемус да мине по-близо до Плевен. Освен това, от Плевен до влизането в Хемус нема да е магистрала, съответно играе и факторът време.
    София-Русе ще има по-значителна разлика и се забелезва лесно, като се погледне картата на трасето. За да угодят на Търново, приближават магистралата към града в тоя участък, съответно и София-Русе се удължава с поне 15-20 км. При Плевен-Варна пак отдалечаването от Плевен е и удължаване. Къде с малко, къде с повече, но удължава, а не скъсява между най-големите градове. А по Плевен-Русе удължаването е до степен на неизползваемост. За Ловеч и Търново до София вече стана въпрос. Така става като искаш да угодиш на всички.

  41. 41 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#36] от "ilinko":

    Да но нема да можем да ги поддържаме и ще стане грозна картинка. На практика сега с това трасе на Хемус, по направлението изток-запад в Северна България ще се ползват цели три маршрута, което за нашия трафик е повече от необходимото, а не се води и международен коридор от там. Можеше да се сведат до два - единия магистрала, другия в перспектива скоростен. Два, но качествени и добре поддържани.

  42. 42 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    До коментар [#5] от "izt21595181":

    И Шумен.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  43. 43 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    Факта е един. ГЕРБаджиите за да угодят на Плевен, Левски и Павликени преебаха Троян, Севлиево и Габрово

  44. 44 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    До коментар [#28] от "korc":

    Точно така е за локалните пътища. Минах по старите пътища от Плодив до Пазарджик и от Нова Загора до Сливен и от Стара Загора до Нова Загора. Почти никой нямаше на пътя.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  45. 45 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    До коментар [#11] от "izt21595181":

    ...................Ловеч, Севлиево, Габрово и Търново да си ползват сегашния път до София, който да се разшири и изведе от населените места?.................

    Май не си минавал от там. Нито може да се разшири, нито има начин да стане нормалет път без магистрала.

    Много удобна връзка по старият път направиха от Шумен до Русе през Разград. Разширения за изпреварване и е почти като магистрала, но трябват здрави нерви и корав двигател.

    Не знам дали е невъзможно да направят същото с Плевен до "Хемус". Ако може въпроса се решава.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  46. 46 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    И зарад кой ще я правим тая минимагистрала Плевен - Ловеч
    —цитат от коментар 37 на lustmord


    Стара Загора - Казанлък - Габрово - Севлиево - Ловеч - Плевен - Оряхово - Крайова и т.н.

  47. 47 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Магистрала Тракия също не бе направена за да обслужва връзката Пазарджик - Пловдив и това е полезно за трафика. Локалните пътища разтоварени от големият трафик стават по -безопасни.
    —цитат от коментар 28 на korc


    Неудачно сравнение. Първо, магистрала Тракия концентрира три паневропейски коридора, докато Хемус нито един и се прави на първо место с цел развитие на Северна България, т.е. там нито има достатъчно трафик за магистрала, нито некога ще се избият парите. Чисто социален проект. В Търново не са чакали магистралата половин век за да карат до София по стария път или да обикалят 30 километра повече.
    Второ, ясно е че нема как да се угоди на всички градове по всички направление, но Пазарджик-Пловдив е по-скоро изключение, докато при Хемус става въпрос за фрапантна закономерност.

  48. 48 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#40] от "izt21595181":

    С изнасянето още по на север (в идеалния случай при Бяла) ще се скъси пътят София-Плевен и София-Русе с около 20ина километра всеки, но Търново няма да има връзка. Отделно със северния вариант се удължава още повече пътят от Варна до София.

    В този случай е може би по-добре просто да има магистрала София-Русе през Плевен, пък Варна да се свърже със София чрез Черно море и Тракия.

  49. 49 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 3863 Неутрално

    Нова шмекерия: на места 120, на места 140 км/час

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  50. 50 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8347 Неутрално

    Наслушахме се на обещания.

  51. 51 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    До коментар [#48] от "ilinko":

    "С изнасянето още по на север (в идеалния случай при Бяла) ще се скъси пътят София-Плевен и София-Русе с около 20ина километра всеки, но Търново няма да има връзка. Отделно със северния вариант се удължава още повече пътят от Варна до София"

    И сегашния вариант не е лош за Търново, освен ако под "няма да има връзка" нямаш предвид да минава през града. Така, както ги гласят плановете, Хемус до Търново ще бъде завършено по времето, когато се завърши и магистралата Русе - Търново, и се получава една хубава "Западна тангента" от софийски тип. Така че не е крайно лош последният уж вариант. Просто за Габрово - Севлиево ще е по-неудобно.
    Горе някой писа за магистала Плевен - Ловеч, тя би била добре, но като част от евентуален път Свищов - Плевен - Ловеч - Троян/Кърнаре - Пловдив, като конкурентен път на Русе - Търново - Габрово/Шипка - Стара Загора, но едва ли ще сме живи да видим това

  52. 52 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#51] от "Günther":

    Аз също твърдя, че сегашното трасе е ок за Търново. Не е оптимално, но премливо, с условието, че трябва да се кара 20 км на север, за да се включи в магистралата. Но с магистрала Русе-Търново ще е ок.

    Проблемът ще е, ако трасето минава още по на север. Тогава ще е по-добре да се кара до Ябланица и от там по магистралата до София. Подобно към Варна.

    За Плевен и Ловеч също смятам, че е приемливо, въпреки че и там трябва да се кара малко до магистралата.

    Според мен с това трасе и вероятна магистрала Русе-Търново се обслужват максимален брой градове с недостатъка, че не минава директно близо до никой голям град.

  53. 53 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#48] от "ilinko":

    За София-Варна е трудно да се прецени дали скъсява или удължава ако е по-близо до Плевен, зависи как я проектират, има много неизвестни. Но тя стигне ли до Бяла, не е проблем да я докарат и до Варна. Въпросът е че сега става малко от два стола на земята и беше по-добре нещо да се жертва на тоя етап, а на следващ да се измисли вариант и за ощетените, т.е. за Ловеч, Севлиево, Троян, Търново, Габрово, които и сега са частично/напълно ощетени. По мои сметки с 35 км се удължава от Търново до София по трасето, което са избрали, спрямо I-4, което значи приблизително еднакво време на пътуване с лек автомобил.

  54. 54 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#53] от "izt21595181":

    Поиграх си да погледна на гугъл мапс.

    Хемус от Боаза до разклона Русе-Велико Търново ще е 134 км.
    От разклона Русе-Велико Търноводо пресечката на I-4 и I-5 в Търново е 19 км, които се вземат за 18 минути.
    Общо ще е 153 км, които със скорост по магистралата от 120 км/ч ще е около 1 и половина

    По сегашния I-4 разстоянието между двете точки е 119 км и се взема за 1 и половина пак според гугъл.

    Така че разлика като време няма да има. Разлика като разстояние ще е 30 км.

  55. 55 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#53] от "izt21595181":

    Прав сте, че ще е приблизително еднакво време на пътуване с лек автомобил, но аз лично предпочитам да пътувам 20 минути по второстепенен път и час и десет по магистрала, отколкото час и половина по пътя между търново и Ябланица.

    Лично на мен ми е много по-удобно да пътувам по магистрала. Дори и да не е по-бързо, поне не е толкова уморително...

  56. 56 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#49] от "neut":

    И в Германия мога да те уверя, че е така. Отсега мога да ти кажа, че на разклоните за големите градове ще е това ограничение от 120 и с право. Стига дрънкахте глупости, а седнете и се замислете, че не можеш да излезеш от магистралата с 140-150, както и да се включиш с толкова.

  57. 57 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Така че разлика като време няма да има. Разлика като разстояние ще е 30 км.
    —цитат от коментар 54 на ilinko


    Ами по тия сметки излиза 34, а не 30, но със закръгляне към по-малките числа. А реално са 35 без съвсем малко. Ако се гледа обаче от центъра на града за по-усреднен и практичски резултат, а не хипотетичен, то разликата скача на 38 км. С пътните възли в идеалния случай отива на 39 км. Това са над 10-12 лв. повече за гориво, в зависимост кой как кара. За да идеш до София и да се върнеш ще платиш поне 20 лв отгоре за удоволствието да ползваш магистрала, но ще стигнеш за същото време. Иначе магистралата си е магистрала естествено, не натоварва толкова. За камионите и автобусите ударът е двоен, защото там освен че има по-висок разход на гориво, ще плащат и тол-такси за изминато разстояние, което ще оскъпи билети, стоки и пр. с поне 30%. Спорно е колко ще я ползват, особено тия, които пътуват често до София. ГЕРБ са царе на половинчатите решения, работа на парче, без стратегия, без мисъл. Тоя им почерк личи във всеко нещо с което се захванат, нема как магистралите (т.е. полумагистралите с орезани параметри) да са изключение.

  58. 58 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#57] от "izt21595181":

    Със сигурност и вие сте завишени цената на допълнителното гориво, защото с тези 10-12лв плюс за 40те километра, при цена на дизела 2 и 20 трябва колата да харчи по 12 на сто. Иначе за камионите има разлика.

    Явно всеки си има собствена идея. Аз лично предпочитам да карам по магистралата от Търново до София, дори и да трябва да отида 20 км на север. В момента отсечката от Ябланица до Търново ме изморява изключително много и това също си има цена. Отделно съм сигурен, че ще има и много хора от Русе и Плевен, които ще предпочетат магистралата.

    Иначе очевидно най-краткият път е сегашният, но дублирането му с магистрала никога не е било планирано. Въпросът винаги е бил колко на север ще се мине.

  59. 59 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#58] от "ilinko":

    При 120-130 км/ч се харчи с поне литър и половина повече на 100, отколкото при 90-100 км/ч, от там идва и разликата от 10 лв. Не става въпрос магистрала да дублира сегашния път. Хемус ще отнеме транзитния трафик, а градовете от Предбалкана сами едва ли ще генерират достатъчен такъв чак за магистрала. Просто по-широк път с по-изправени завои, добре поддържан и пр.

  60. 60 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#59] от "izt21595181":

    Колкото повече чета вашите постове и си мисля, толкова повече се убеждавам, че има логика да се направи магистралата на север през Плевен и Бяла и да се направи един по-добър "надбалкански път".

    Единственият недостатък на това е, че от Варна до София ще се удължи много. В сегашния проект магистралата е 430 км, а с изнасяне на север ще се добавят поне още 30-40, ако не и повече. В такъв случай ще има повече смисъл да се пътува от Варна до София през възможната магистрала "Черно море"

  61. 61 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#60] от "ilinko":

    Да, Черно Море ще свърже и София с Варна, но пък Тракия е доста натоварена, особено София-Пловдив и то през летния сезон, когато се очаква и най-много трафик за Варна.

    Не съм сигурен дали ако трасето на Хемус минава по-близо до Плевен и после през Бяла разликата ще е голема. То не е задължително да повтаря точно I-3. Ако с инструмента на Гугъл мапс за разстояние по права линия се отбележат основните 10 точки, през които ще минава сегашното трасе до Белокопитово и просто грубо се изместят на север малко под Плевен и Бяла, а от там пак надолу към Попово, отчитайки горе-долу релефа, то при мен дава увеличение с 5 км. Имайки предвид че сегашното трасе е доста криволичещо, то разликата ще зависи и от самия терен на север. Може да дойде дори малко по-късо, може и еднакво, може и по-дълго с 5-10 или в краен случай с 20+ ако се окаже ептен сложен терен, тука вече е трудно да се прецени, но чак за над 30 се съмнявам.

  62. 62 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2837 Неутрално

    До коментар [#28] от "korc":

    Ако минеш по пазарджишко шосе и ще видиш няма ли трафик и там - АМ Тракия и Марица направиха много за развитието на южна БГ! Пожелавам същият че и по голям ефект от Хемус и Русе - ВТ. Трябва да се мисли и за Ч Море...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  63. 63 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    До коментар [#59] от "izt21595181":

    Нещо са ти грешни сметките.
    С някоя малолитражка може и да е така донякъде, но с нормалните коли не е.
    При 3 000 оборота скростта ми е 115 км/ч някъде.
    Ама твоята сигурно и оборотомер няма.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  64. 64 Профил на ninevia
    ninevia
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#5] от "izt21595181":

    Това са откровени глупости ! Да не би магистрала Тракия да минава през Пазарджик, през Пловдив, през Стара Загора, Ямбол или Сливен. ? А да не би магистралите в Гърция, Сърбия, Германия или другаде да минават през градовете. Освен да се яде - трябва и да се мисли !

  65. 65 Профил на dany_mitovska
    dany_mitovska
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#10] от "izt21595181":

    Ти нещо не си наясно с комуникациите в България.Сега през Видин и моста минава по-голямата част от трафика,особено товарния.Никой не иска да плаща на сръбските магистрали ,където ти падат пломбите и полицай и митничари те тарашат.

  66. 66 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#64] от "ninevia":

    Неадекват, никой не е казал да минават през центъра на градовете, въпросът е да не удължават разстоянието с 40 км.

  67. 67 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 843 Неутрално

    До коментар [#65] от "dany_mitovska":

    Ако беше чела по-внимателно, немаше да пишеш глупости. Обяснил съм защо минават през Видин сега и защо нема да минават когато ние и румънците въведем тол такси за изминато разстояние.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK