Проблемите на туроператора с партньорите му не се прехвърлят на туриста

Когато туристите пътуват в група, те могат да се съставят протоколи, които впоследствие да послужат и като доказателство, ако туроператорът не изпълни своето задължение да ги компенсира за нередностите.

© Цветелина Белутова, Капитал

Когато туристите пътуват в група, те могат да се съставят протоколи, които впоследствие да послужат и като доказателство, ако туроператорът не изпълни своето задължение да ги компенсира за нередностите.



Туроператорът не може да извини непълното изпълнение на обявената от него услуга с пропуски на негови партньори, например транспортната компания. Това разяснение направи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра на институцията.


"Туроператорът носи отговорност за всяко неизпълнение или неточно изпълнение на своите задължения по договора. Не се допускат оправдания с вина на някой от контрагентите. Те могат да бъдат единствено аргумент в полза на регресни претенции от страна на туроператора към неговите контрагенти, но по никакъв начин не могат да засегнат потребителските права", коментира той.


"Най-важното е да се запази спокойствие. Особено когато има група туристи, могат да се съставят протоколи, които впоследствие да послужат и като доказателство, ако туроператорът не изпълни своето задължение да компенсира по съответен начин потребителите. Това ще помогне на контролните органи да установят параметрите на нарушението и оттам – полагащото се на пътуващите обезщетение", препоръча Маргаритов.




По думите на председателя на комисията риск е потребителят да хареса много това, което се предлага – да е добре обяснено, красиво илюстрирано, а после да се окаже, че част от обещаните услуги не могат да бъдат предоставени или че действителността е по-различна от предварителното описание.


Експертът напомни, че при резервиране на почивка или екскурзия човек е добре предварително да провери в сайта на Министерството на туризма дали компанията - туроператор работи легално и дали има застраховка.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11595 Неутрално

    Това важи ли и за туристически агенции? Защото туроператорът май продава на едро...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    За българските туроператори, това не се отнася. Туриста е винаги виновен и потърпевшите.

  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4863 Неутрално

    "...че част от обещаните услуги не могат да бъдат предоставени или че действителността е по-различна от предварителното описание"

    Нормална родна картинка.

  4. 4 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2168 Весело
  5. 5 Профил на harbinger
    harbinger
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Какво се прави в случая, когато клиентът се окаже мега претенциозен селтак, който търси кусури във всичко? От скороста с която се движи автобуса, до еднобразие на храната в хотел all-inclusive 200 лв за 5 нощувки!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK