Отново е удължен срокът, в който се приемат оферти за концесия на летище "София"

Отново е удължен срокът, в който се приемат оферти за концесия на летище "София"

© Надежда Чипева, Капитал



До 3 април се удължава срокът, в който Министерството на транспорта ще получава оферти от кандидати да поемат концесията на летището в София, съобщава ведомството. Това е петото удължаване на срока като настоящият е до 5 февруари включително.


Съобщение за удължаването на срока ще бъде публикуване в Официалния вестник на Европейския съюз.


Крайният срок за подаване на заявления и оферти е 3 април 2019 г., 16:30 часа българско време. Заявленията ще бъдат отворени на 4 април 2019 г. в 9:30 часа българско време, ако не последва ново удължаване.




Ще бъде удължен и срокът за поискване на разяснения или допълнителна информация, за което ще бъде съответно изменена документацията за концесията.


От ведомството обясняват поредното удължаване с искания от страна на кандидати за удължаване на срока за подаване на заявления и оферти. С това се е съгласил и консултантът на министерството по сделката – Международната финансова корпорация, част от Групата на Световната банка.


Концесията е за срок от 35 години с възможност за удължаване. Бъдещият концесионер трябва да изгради нов трети терминал на летището, да разшири втория и евентуално да построи нова писта за срока на концесията. Трябва да бъдат инвестирани най-малко 1.17 млрд. лв. (600 млн. евро). Авансовото концесионно плащане е минимум 550 млн. лв. без ДДС.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Ха ха ха...още от кога обяснявам, че това ще бъде добре изпитаната схема за ОТКАЗВАНЕ на големите международни инвеститори в този конкурс? Най-вероятно концесия никога няма да има, за да може да се цица държавното дружество до безкрай.

  2. 2 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Концесията е за срок от 35 години с възможност за удължаване. Бъдещият концесионер трябва да изгради нов трети терминал на летището, да разшири втория и евентуално да построи нова писта за срока на концесията. Трябва да бъдат инвестирани най-малко 1.17 млрд. лв. (600 млн. евро). Авансовото концесионно плащане е минимум 550 млн. лв. без ДДС.

    Много ми харесва думата ,,евентуално'.

  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4496 Неутрално

    До коментар [#1] от "olga_kokoshkina":

    Концесия ЩЕ има и летището ще бъде поето от голям (надявам се) европейски оператор. Гадното е, че 550 милиона ще потънат в бездънната яма БДЖ!

  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4496 Неутрално

    До коментар [#2] от "koko65bg":

    Аз не виждам смисъл летище "София" да е с две писти! Доста по-натоварени летища се справят с една писта. Гетуик, например.

  5. 5 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Аз не виждам смисъл летище "София" да е с две писти! Доста по-натоварени летища се справят с една писта. Гетуик, например.
    —цитат от коментар 4 на vassilun


    И аз не виждам смисъл от втора писта.
    Инвестициите трябва да са основно в нов терминал, и ако може той да НЕ е трети.
    Сегашните 2 терминала са морално остарели, трябва да се съборят и да се построи един нов, голям и модерен терминал.

  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4496 Неутрално

    До коментар [#5] от "Virgin":

    Т2 не е морално остарял! Просто е малък след прехвърлянето на Райънеър от Т1 на Т2. Трябва Т2 да се разшири. Или да се построи Т3 на изток. Има място. И е задължително да се направи топла връзка с метрото! А Т1 да се остави на изживяване. Там няма място за модернизация. Другото необходимо е приемането ни в Шенген. Това би отпушило опашките на Т2.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  8. 8 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#4] от "vassilun":


    До коментар [#2] от "koko65bg":Аз не виждам смисъл летище "София" да е с две писти! Доста по-натоварени летища се справят с една писта. Гетуик, например.
    —цитат от коментар 4 на vassilun


    Не става въпрос за една или две писти. Става въпрос за думичка в договора която позволява някакво тълкуване. След като държавата решава да предаде в частни ръце най-голямото летище което е и елемент от сигурността на страната няма място за думички ,,евентуално", ,,може би", ,,ако" и т.н. Всичко трябва да е ясно записано без никаква възможност за шикалкавене.

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4496 Неутрално

    Та мен най-много ми харесват летища с един терминал. Всички гейтове да са достъпти пеша. Например MIA, VIA. На CDG и JFK има влакчета, а най-бавно е с автобусите на LHR. Хубавото та JFK е, че Delta, American си имат собствени терминали.

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4496 Неутрално

    До коментар [#7] от "aleks ivan":

    В началото на триместрите на колежите в Зап. Европа (началото на Септември, Януари, Април) отидете на Т2 в неделя около 15:00 часа и пак кажете, че Т2 не е натоварен!

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4496 Неутрално

    До коментар [#8] от "koko65bg":

    Колега, в "частни ръце" са JFK, MIA, LHR, CDG, VIA и много други!

  12. 12 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Няма никакъв смисъл от втора писта на Враждебна. Има смисъл в перспектива във второ летище до Доброславци.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  13. 13 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#5] от "Virgin":

    Трети терминал от северната страна (Ботевградско шосе) е наложителен и ще е по-полезен от досегашния Т1.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  14. 14 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#6] от "vassilun":

    Не на изток, на изток е реката. От северната страна на пистата.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  15. 15 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#7] от "aleks ivan":

    Може при бутането на Т1 да се преустрои цялата зона там със сградите на митници, ИВТ, България Еър и т.н., както и правителствения сектор - цялото това нещо да се препроектира и построи съвременно.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  16. 16 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Ами схемата е ясна: конкурса продължава докато не си уредят техните фирмички.

    Май имаше голям международен концесионер, който беше кандидатствал. Сигурно се опитват да го откажат.

  17. 17 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Ами схемата е ясна: конкурса продължава докато не си уредят техните фирмички.

    Май имаше голям международен концесионер, който беше кандидатствал. Сигурно се опитват да го откажат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK