Параграф 22 или как цената на хотелска резервация скочи двойно

Параграф 22 или как цената на хотелска резервация скочи двойно

© Анелия Николова



Няма кой да компенсира клиенти при софтуерни проблеми, свързани с онлайн платформата за хотелски резервации Booking.com. За проблема информира Велин Пасков в писмо до "Дневник", който е бил поставен в ситуацията да избира - да плати двойно или да се откаже от редовна резервация.


Случаят е от октомври миналата година и въпреки подробната кореспонденция между потребителя, представители на хотела "Сити Хотел София", Booking.com и Комисията за защита на потребителите (КЗК), клиентът няма да бъде компенсиран за причиненото неудобство и за това, че хотелът е отказал да го настани.


На 17 октомври Пасков прави резервация чрез Booking.com за 86.7 лв. Той получава документ за потвърждение, придружен с PIN. Още същия ден му е изпратено писмо от хотела, в което му съобщават, че "цената не съответства на ценовата политика на хотела", въпреки че е потвърдена и му се предлага да плати близо двойно повече - 86.7 евро. Писмото съобщава, че Booking.com ще се свържат с него за повече подробности. Реакцията от страна на онлайн платформата идва 4 дни по-късно. Предлага му се безплатна анулация и извинение за причиненото неудобство, което Пасков не приема. "Дневник" опита, но не успя да се свърже с платформата.




Параграф 22 или как цената на хотелска резервация скочи двойно


Управителят на хотела Станислав Аврамов коментира случая пред "Дневник". По думите му проблемът е софтуерен, а той и колегите му нямат вина. Аврамов съветва клиента да се обърне с претенции към Booking.com, защото оттам е купена услугата. Той заяви, че цените от хотела му се подават в евро към централизираната система на веригата Best Western, от която хотелът му е част, след което се подават към платформата.


Хотелът не носи отговорност - услугата не е предоставена от него


"Те правят технически суитч и представят цените, в този процес цената не е предадена правилно и не е превалутирана. Клиентът купува от Booking.com на цена, която ние не сме подали и получава потвърждение от тях - ние нямаме вина" каза той.


Аврамов заяви, че проблемът е забелязан от хотела и именно той е сигнализирал пръв. Засегнати са между 50 и 60 човека. Пред него от Booking.com признават проблема и предлагат да изпратят извинителни писма, както и възможност за безплатно анулиране на засегнатите. По-голяма част от тях са се възползвали, само някои са предпочели да платят реалната цена, която е двойна.


Управителят пита защо след като цената се подава от някой друг, оплакванията са към хотела. "Клиентът би трябвало да получи компенсация, но не от мен – той все още не ми е станал клиент. Това прилича на принципа на туроператорите" допълва той.


"Ако имате градина с домати в Перник и някой с кола и някой търговец ги купи и ги продаде на голям супермаркет в друг град и някой си купи гнил домат, кой трябва да го компенсира – производителят в Перник или супермаркетът" илюстрира метафорично случая Аврамов. Той акцентира, че ако резервацията е била направена през сайта на хотела, тогава претенциите ще са оправдани.


Той каза, че проблемът вече е решен и увери, че повече няма да има проблем с грешно показване на цената. Подобна е и писмената позиция и на Best Western, които съветват Пасков да се обърне към Booking.com, откъдето вече му е изпратено извинително писмо и възможност за анулация, но не и финансово обезщетение.


Параграф 22 или как цената на хотелска резервация скочи двойно


Комисията за потребителите не взима отношение


Въпреки вариантите, които са му предложени, Пасков е решен да потърси правата си чрез Комисията за защита на потребителите (КЗП). Оттам му отговарят, че подобрен случай не влиза в техните компетенции. "Законодателството не предвижда възможност административните органи, какъвто е КЗП, да решават спорове, като се произнесат в полза на една от страните и задължат другата да претърпи съответните последици или да извърши съответните действия, включително възстановяване на суми, разваляне на договори, както и изплащане на обезщетения. Правомощието за решаване на гражданскоправни взаимоотношения принадлежи единствено и само на съдебната институция" пише в отговора.


В крайна сметка резервацията е официално анулирана на 22 октомври. Mнението на потърпевшия е, че това е "параграф 22", а големите хотелски компании "правят клиентите на маймуни и ги зарибяват с фалшиви цени, а после искат двойно повече, а който си търси правата, му тръшват вратата под носа".



Въпреки че не претърпял финансови загуби, Пасков е разочарован от отношението и липсата на дори символична компенсация. "Кой защитава правата на клиентите в такива казуси и за какво служат сайтовете за онлайн резервации, след като цените в тях не са постоянни и са заблуждаващи" пита той и все още не намира отговори на въпроса кой ще държи отговорност на компаниите, отказващи отговорност.

Ключови думи към статията:

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на yph43590585
    yph43590585
    Рейтинг: 32 Неутрално

    Платена статия срещу боокинг?

  2. 2 Профил на Napster
    Napster
    Рейтинг: 275 Неутрално

    А на г-н Пасков така му се искаше да бъде обезщетен ако не с безплатен уйкенд за двама поне с една безплатна вечеря. Изобщо как на хора, като този Пасков им стига времето да се занимават с подобни глупости.

  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Изглежда, че наистина платформата booking.com в случая е виновна и че въпросният г-н Пасков е трябвало да бъде обезщетен от тях не само със сумата на резервацията, но и с евентуална сума за пропуснати ползи или нанесени нематериални щети, подлежаща на доказване от Пасков.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Ако обаче попиташ колко лева е цената по телефона - те ти кажат 85, понеже рецепционистката спи, отидеш на място и установиш, че или плащаш двойно повече или спиш на палатка/пейка - тогава всичко е почти ок, ся..... случват се такива неща и определено не са тема за статия

    15.02.1989 - 07.02.2018
  5. 5 Профил на mitakadm
    mitakadm
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Стават грешки. Но е трудно доказуемо по чуя вина са. И на мен са ми отказвали заявка заради нереално ниска цена, също от хотел в България. Няма драма, аз също се усъмних че цената е ниска, резервирах. Свързаха се с мен от букинг по същата схема, те анулираха заявката, поради грешка в обявената цена.

    Колкото повече - толкова повече
  6. 6 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Страшен проблем.
    Няма да мога да спя довечера.
    СЕЗИРАЙТЕ ПРОКУРАТУРАТА!!!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  7. 7 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3069 Весело

    Поне въведохме нова дума в българския език - АНУЛАЦИЯ. 🤡

    От друга страна Бест Уестърн... в София... $100... Му-ха-ха-ха!

  8. 8 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    В случая вината е на хотела. Отношенията между букин и хотела са вътрешни и не касаят потребителя. Щом хотелът ползва услугите на букин, длъжен е да предостави услугата, както е уговорена между потребителя и посредника. После може да си търси загубите от букин, но няма право да иска от клиента да доплаща. КЗП трябва да санкционират хотела, че е променил условията и е поискал от клиента допълнително заплащане. Клиента може да съди хотела, който е отказал да му предостави уговорената услуга, но ще получи мижаво обезщетение - 50лв. ако му присъди съда, ще е голям успех. Така че няма смисъла да води дела. КЗП да си свърши работата и да санкционира търговеца, че подобна практика в България да се преустанови.

  9. 9 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3291 Неутрално

    Не разбирам проблема. Хотелът ползва услугите на букинг и би трябвало да има някакъв договор с платформата, където да е разписано как се действа при такива грешки. Клиентът в случая е непричом. Това е казус между букинг и хотела. А клиентът плаща цената, която първоначално му е потвърдена.

    Мърфи е оптимист!
  10. 10 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2789 Неутрално

    С Фейсбук е същото - правят каквото си искат

  11. 11 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    Бъдете внимателни с българските търговци.

  12. 12 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 474 Неутрално

    КЗП се прави на ощипана госпожица. Не смее да се заеме с Букинг, защото са много големи и имат скъпи адвокати. Смисълът от съществуването на КЗП е точно за такива случаи - да решава случаи между страни, които са в очевидно неравностойно икономическо положение. Г-н Пасков да съди Букинг? По-скоро трябва да си наеме добър адвокат и да осъди КЗП.
    Разбира се, това е на теория. И се отнася за едни бели държави. Но там КЗП щеше да отпраска огромна глоба на Букинг.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#8] от "zlo38528262":

    И аз съм склонен да допусна, че нещо откъм хотела увъртат...
    Случвало ми се е в софийски хотел, да питам на рецепцията за стая и цена. Казват ми, 100. Отговарям добре, пишете ми фактура и да свалям багажа. Поглеждам фактурата пише 250... Питам, как стана 250? Отговорът е, че цените им били в евро, без ДДС и без някакви такси... Теглих им една и отидох в друг хотел.

    Бивш tww09306483.
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10684 Неутрално

    Всъщност всичко е ясно. Грешката вероятно е на хотела, когато си е въвеждал цените в платформата на Букинг ком, не е сменил валутата по подразбиране. Хотелът не иска да си признае, а букинг държи на клиентите си и се извинява за чужди грешки.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 491 Неутрално

    В случая вината е на хотела. Отношенията между букин и хотела са вътрешни и не касаят потребителя. Щом хотелът ползва услугите на букин, длъжен е да предостави услугата, както е уговорена между потребителя и посредника. После може да си търси загубите от букин, но няма право да иска от клиента да доплаща. КЗП трябва да санкционират хотела, че е променил условията и е поискал от клиента допълнително заплащане. Клиента може да съди хотела, който е отказал да му предостави уговорената услуга, но ще получи мижаво обезщетение - 50лв. ако му присъди съда, ще е голям успех. Така че няма смисъла да води дела. КЗП да си свърши работата и да санкционира търговеца, че подобна практика в България да се преустанови.
    —цитат от коментар 8 на zlo38528262


    Контрактът не е между Best Western и Пасков, а между последния и Booking.com

    Хотелът в случая не е страна в спора, особено ако са подали вярната информация в Евро.

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  17. 17 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Да не говорим, че дори и в Евро цената за София не е висока

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  18. 18 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Хотелско търговски уйдурми.

    Клиентът винаги е прав.

    От Хотелчето се излагат.

    Това само в Бг ли се случва с боокинг или и по света?
    Ако е само у нас проблема е в бай ганьо пишман хотелиер.
    Ако има засегнати чужденци ще им види гъз@ зор и съдебни дела.

  19. 19 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 843 Любопитно

    Какво е "безплатна анулация"? Няма да ви искаме пари, за да прежалите вашите 85 лева?

  20. 20 Профил на shmatko
    shmatko
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Този Пасков е от този тип дразнещи мрънкялници, на които с удоволствие човек би теглил един хубав.... поздрав :)

    Пасков, не трябваше да разкаваш тази глупост щото сам ставаш смешен :)



  21. 21 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Да, де!
    Ама той човекът няма как да си ползва услугата за преспиване от Booking.com.
    А в случая писмената позиция на тези от Best Western, които съветват Пасков да се обърне към Booking.com е абсурдна. Те какви са му на ощетения гражданин, че и съвети ще му дават?!
    'Баси тъпанарите!
    Хотелът има отношения с Booking.com, а не клиента. И позицията на управителя Станислав Аврамов е неадекватна и направо олигофренска.

  22. 22 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Лесно е - не ползвайте booking.com. Има Expedia, има b.com, има locktrip. Все с по-ниски цени и по-бърз сървис при проблем. Букинг не се интересуват от конкретни цени в хотела, а задължават b2c цените, предлагани през тях, да са най-ниски. Проблемът е в самия хотел и неговия мениджмънт - явно са “пропуснали” да укажат, че цените им са в евро, когато за последно са ги ъпдейтвали в букинг.
    От друга страна, морския селяк г-н Пасков явно има приятели в дневник, които да изтипосат тотално безсмислена статия с много добре и отдавна познат, масов проблем в туристическия бизнес. Другата седмица предлагам да очакваме статия “Мъките на г-н Пасков с овърбукинга на low-cost полети”. Бива пълнеж за трафик тук, но чак толкова...

  23. 23 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#4] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Не, не е нормално да се случват такива неща. Цената е обявена и одобрена, сделката е сключена.

    Ако има разлика в цената, за която виновен е посредникът, значи да бъде така добър да заплати тази разлика на хотела

  24. 24 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#16] от "paul_proteus":

    "Контрактът не е между Best Western и Пасков, а между последния и Booking.com
    Хотелът в случая не е страна в спора, особено ако са подали вярната информация в Евро."

    Е как е възможно да си толкова Тъп .... нямам думи!

  25. 25 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Точно боокинг не съм имало проблерми, но с галатахотелс доста народ си изпати моя милост вкл.

  26. 26 Профил на YNWA
    YNWA
    Рейтинг: 276 Неутрално

    До коментар [#22] от "Chung Kuo":

    В случая ти се излагаш като селяк. Разбира се ,че клиентът е прав. Разбира се ,че статията има място тук. Трябва да си търсим правата ,но докато има голям % такива като тебе само ще си говорим как било в "белите държави".

    Както спомена някой по-нагоре, хотелиерът сам настройва цените в платформата на Букинг.( Букинг само си взима договорения процент от ХОТЕЛИЕРА и този процент е вкл. в цената предложена на клиента) В случая обясненията на "управителя" са комични: домати и картофи на пазара и тн.. Пример затова какви хора има на управленски позиции в този бранш.

  27. 27 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2076 Любопитно

    Току що си идвам от десетдневен велопоход из Румъния. Да споделя и моите преживявания с booking.com

    Движа се от Букурещ към Олтеница (срещу Тутракан). Предлага ми се от букинг стая в мотел Александър за 44 лева. Трябва да направя резервация с невъзвращаема стойност. Аз се ослушах и отидох в мотела. Вратата между пътя и паркинга затеорена, жива душица не се мярка ни по паткинга, ни по гаражите отзад ни по двата етажа на хотелската част. Изчаксх към половин час във фоайето. По едно време дойде румънец с кола. Обади се на телефон за контакт и му казали, че всичко е резервирано. А вътре жива душица не се мярка и не се чува.
    В България ми се е случвало обратното- в сайта на букинг пише, че всичко е пълно, а като се обадя на рецепция се оказва, че хотелът си е даже празен.
    В крайна сметка в Румъния ми се наложи да работя с букинг, защото цените им са по-ниски от тези на рецепция. Примерно гкедам в сайта на хотел Blu Bavaria в Констанца - през техния сайт 143 леи за единична стая,в страницата им за резервация. При запитване с емейл ми отговарят:
    "Hello,

    We have available only  a double room on the ground floor and the price is 209 lei."

    Правя резервация през букинг 122леи.
    Пълен хаос.

    Следващия път беше на пристигане в Букърещ. Понеже беше след 21 часа,когато отправих запитване от букинг ми направиха отстъпка (тъй като все пак половината ден е минал) и получих цена, която нямаше да получа ма рецепция.

    А още преди да пътувам за Румъния гледах цени ма хотели през гугъл - зад парламента им 55-70 лева. Това, казват, по данни на паетньорите ни букинг.ком. в Букинг обаче, цените са съвсем различни.

    Абе... с две наум трябва да е човек.
    Особено такува като мен дето са с велосипед, няма как да спят на минус два градуса. Който е с автомобил в краен случай може да нощува в него.

    В Русия съм! В Русия съм!
  28. 28 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5238 Любопитно

    Има желязна еврейска поговорка-Клиентът винаги има право!Предлагането от страна на хотела и предлагането от страна на букинг НЕ интересуват клиента!Клиента иска,плаща и потребява!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  29. 29 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2076 Любопитно

    До коментар [#28] от "Willy Messerschmitt":

    Абсолютно!
    Даже Букинг изрично бяха споненали, че плащат разликата, ако ме таксуват различно.
    В крайна сметка мен не ме интетесува кой какъв компютър ползва и как си вкарва резервациите. Има споразумение между клиента и сайта - сайта трябва да си носи отговорността. Пък те после с хотела да си се разбират.

    В Русия съм! В Русия съм!
  30. 30 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 976 Неутрално

    "Ако имате градина с домати в Перник и някой с кола и някой търговец ги купи и ги продаде на голям супермаркет в друг град и някой си купи гнил домат, кой трябва да го компенсира – производителят в Перник или супермаркетът" илюстрира метафорично случая Аврамов.
    ----
    На тоя нахалник мога да му дам друг пример - производителят продава домати по 2 лева килото, аз купувам от супермаркета за 1 лев неговите домати (щото от супера примерно са се объркали), и той идва да ми тропа на вратата да му върна доматите, щото стрували повече?

  31. 31 Профил на Баш Бай Брадър
    Баш Бай Брадър
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като човек, който се занимава с туризъм бих искал да споделя мнението си за такива индивиди като този Пасков.
    1) От влизането в дадено място за настаняване се започва грубо отношение с персонала, понеже "гостът винаги имал право"
    2) Започва се спор с курса на еврото и как може да плати с 30 стотинки повече
    3) След настаняване започва нон-стоп терор: лоша гледка, малък размер на стаите, трябва му бялкон, а в хотела изобщо няма балкони и всякъкви други простащини
    4) На следващия ден заявява, че не е доволен не иска да плати и започва да заплашва, че ще извика Господари на ефира и арменския поп...

    Този манталитет трябва да бъде изкоренен един път за винаги, Пасков! Така възпитавате децата си и те стават същите като Вас!

  32. 32 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    И аз имах проблеми с този сайт преди 5 години. Наложи ми се да пътувам по работа до друг град в страната. Търсех нещо евтино и икономично. Сайтът ми предложи стая за 35-40 лв. Две нощувки общо 80 лв. Когато пристигнах в хотела, ми искаха 100 лв. Цената на стая била 50 лв, а не 40 лв. Не ми се занимаваше да търся нови хотели и платих там 20 лв отгоре. Оттогава вече не съм резервирал абсолютно нищо от Booking.com, защото лъжат в цените. Не е въпросът за 10 или 20 лв отгоре, а за отговорността да предоставяш достоверна информация на хора, които разчитат на теб да намерят хотел по техните изисквания. Щом съм резервирал стая за 40 лв, искам толкова да платя, а не 50 лв. Всичко останало е измама и некоректна търговска практика.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  33. 33 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Дневник, ако толкова искате да пишете по въпроса с лъжите на booking.com моля свържете се с мен и ще ви разкажа как миналата година спах на улицата в Мадрид при 0 градуса, защото кретена чийто апартамент бях наел (и предплатил напълно 1 месец предварително) просто не се появи да ми даде ключовете. След което се почна една безкрайна мъка с booking.com на които трябваше да доказвам със снимки, че не съм могъл да ползвам това за което съм платил. Отказаха ми да ми възстановят парите докато не пуснах жалба в МВР срещу тях за измама в съдружие с испанския кретен (пуснах жалба и в ЕК и в комисията за защита на потребителите). Чак тогава след 2 месеца разправии всеки ден почти и 15 отказа да ми върнат парите се преборих.

    Та ако мислите, че Пасковия проблем с booking е достатъчно сериозен да пишете за него.....

  34. 34 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    До коментар [#15] от "penetrating":

    Най--вероятно е така, прав си. От доста години ползвам тази платформа, но изисквам цени в долари, макар че те обикновено информират че услугата ще се плати в "местна валута".

  35. 35 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2076 Любопитно

    До коментар [#32] от "Lou":

    "Не е въпросът за 10 или 20 лв отгоре"

    Напротив! Ако аз съм с точно 100 леи откъде ще търся посреднощ обменно бюро или банкомат??

    В Русия съм! В Русия съм!
  36. 36 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1881 Неутрално

    Резервирайте само хотели/апартаменти, в които се плаща на място, за да не стават недоразумения. Иначе предполагам, че хотелът е този, който шикалкави. До сега наблюдавам коректно отношение от букинга.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  37. 37 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10684 Неутрално

    До коментар [#34] от "daskal1":

    Всъщност в статията си е написано, но по лаишки начин :)
    Управителят "уведомил" букинг.ком , че цената им не е в лева а в евро.
    Уведомяването става като хотелът влезе в профила си в бек офиса на букинг ком и въведе офертата си :)
    Всички обяви в букинг ком не са на платформата, а на хотелите. Това го знам от опит с бекофис частта, която клиентът не вижда. Вижда се само от оторизираните от хотела негови служители, които въвеждат цени, промоции и условия.
    Това за което нови отговорност букинг ком е да провери дали има такъв хотел и те там се дънят. Аз я ползвам като краен клиент много активно (повече от 3 пъти месечно в последните 10 години) и имам 2 лоши случая: единия - хотелът ми каза всичко е заето (при предварително разпродадено всичко) и ми върна предплатеното; втория - нямаше такъв хотел, а телефонът за връзка беше фалшив. Букинг ком гледат да са в добри отношения и двете страни, като посредници. Те имат интерес от настаняването, защото вземат едно добри между 10 и 25% от сумата. Затова хотелите се нуждаят от тях, но не ги обичат

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  38. 38 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Очевидно не разбирате как стават резервациите. Щом е потвърдена резервацията, значи тя е изпратена от букинг със запитване за свободни места в хотела и е потвърдена от хотела на тази цена. Щом имаш потвърдена резервация никой няма право да ти отказва настаняване, иначе ти дължи обезщетение по българското и европейското законодателство.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Съгласен с мненията по-горе, че се касае или за платена публикация против Букинг, или просто въпросния "клиент" има приятели в Дневник, а нивото на подбор на статии в Дневник и избор на съдържание в медията е стигнал абсолютния минимум.
    Разбрах, че същия ден го информирали, че цената е друга.....после четях по диагонал, но не подминах сравнението с покупка на домати.
    А навремето....Дневник беше уважавана медия......

  41. 41 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 585 Весело

    Винаги стават грешки, важното е че "Още същия ден му е изпратено писмо от хотела" и са го информирали за грешката - това е! Какво реве тоя!
    Явно е искал намаже някакъв бонус, като по алериканските филми.

  42. 42 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    "...На 17 октомври Пасков прави резервация чрез Booking.com за 86.7 лв. Той получава документ за потвърждение, придружен с PIN. Още същия ден му е изпратено писмо от хотела, в което му съобщават, че "цената не съответства на ценовата политика на хотела", въпреки че е потвърдена и му се предлага да плати близо двойно повече - 86.7 евро..."

    Нищо сложно, служителят на хотела, който е качил цената на платвормата на Букин.ком е допуснал грешка във валутите. Но все пак още същия ден от хотела са се коригирали, а не на място при пристигането. Не е приятно, но иначе служителят е този, който щял да изгори, а не хотелиера.

  43. 43 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    До 35
    "..Напротив! Ако аз съм с точно 100 леи откъде ще търся посреднощ обменно бюро или банкомат??..."

    Дечко, ако си само с рубли или юани гориш! Но никой по света няма да ти откаже доплащане в евро или долари, а пък и всеки нормален хотел разполага с пос терминал.
    А ако си тръгнал само със 100 леи гориш, по-точно спиш под звездите.

  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    ...Очевидно не разбирате как стават резервациите. Щом е потвърдена резервацията, значи тя е изпратена от букинг със запитване за свободни места в хотела и е потвърдена от хотела на тази цена. Щом имаш потвърдена резервация никой няма право да ти отказва настаняване, иначе ти дължи обезщетение по българското и европейското законодателство.
    —цитат от коментар 38 на Darcas


    Точно така, резервацията е била потвърдена, но в хотела са забелязали грешката си, и са се опитали веднага да я поправят същия ден). Все пак във всеки договор има клаузи за форсмажорни обстоятелства, и че проблемите се разрешават с преговори, или в съда. А не чрез медиен, или друг подобен натиск (КЗК).
    В случая Пасков може да заведе дело срещу хотелиера, но е решил да получи някакви компенсации чрез публичен натиск.

  45. 45 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#44] от "historama":

    Пасков има търговска сделка с Букинг. ком. Така че си търси правата от тях. Пък те да се разберат с хотела. Букинг са ме оставяли в средата на чужда държава с отменена резервация по тяхна вина почти в последния момент. За комисионната им от 30% може да са малко по-гъвкави и с по-добро отношение към клиента.

  46. 46 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#8] от "zlo38528262":
    Хотела не е променял условията, търговеца на едро - букинг е предложил фалшива цена.

    забавление и приключение
  47. 47 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    До коментар [#44] ....Пасков има търговска сделка с Букинг. ком. Така че си търси правата от тях. Пък те да се разберат с хотела. Букинг са ме оставяли в средата на чужда държава с отменена резервация по тяхна вина почти в последния момент. За комисионната им от 30% може да са малко по-гъвкави и с по-добро отношение към клиента.
    —цитат от коментар 45 на truly

    Съжалявам за неприятната ти случка с отменената резервация. Нямам данни да комисионната на Букинг.ком, затова не искам да споря, но за 30% не ми се вярва.

    В Европа напоследък има бум от платформи за посредничество между търговци и потребители напр. ОЛХ, Базар.бг). Букинг.ком е подобна, при това много успешна! В случая грешката е на служителя на хотела, качил офертата за Сити хотел. А иначе всеки работи за да печели, и хотелиерите, и платформата Букинг.ком.

  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално
  49. 49 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    Винаги стават грешки, важното е че "Още същия ден му е изпратено писмо от хотела" и са го информирали за грешката - това е! Какво реве тоя! Явно е искал намаже някакъв бонус, като по алериканските филми.
    —цитат от коментар 41 на cristo_n


    +++
    Просто и ясно.

  50. 50 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 951 Неутрално

    В Европа напоследък има бум от платформи за посредничество между търговци и потребители напр. ОЛХ, Базар.бг).
    —цитат от коментар 47 на historama

    Е, Букинг.ком са по-яки

  51. 51 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    До коментар [#37] от "penetrating":

    Бях тръгнал да пиша нещо по-обстойно, но ме подгониха да не закъснеем за предаването на матинето на "Дъщерята на полка" в операта.
    Отдавна ползвам букинг.ком и винаги проверявам хотела в независимо търсене и поне още през експидия или друга платформа. Най-сериозните проблеми, за моя изненада, имах с хотел в Ню Йорк, просто некадърност на персонала, но в крайна сметка съседният Холидей Ин Експрес се намеси и нещата се уредиха.
    Имал съм случаи администраторките да ме съветват да ида на букинг и оттам да си удължа престоя , или да резервирам за след няколко дни когато се връщам в града от който летя обратно за САЩ, защото те в хотела не могат да ми дадат такива (ниски) цени.

  52. 52 Профил на Krasimir Petrov
    Krasimir Petrov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не смятам, че г-н Пасков или който и да е, трябва да бъде наричан "селяк" и "мрънкалник", заради това, че очаква да получи услугата, за която си е платил! Той е клиент, клиент, който е ощетен, защото цената може да е обявена неправилно, но той почтено си е заплатил за предоставянето на услугата. Каква точно е грешката и кой точно я е допуснал е съвсем маловажно в случая, защото клиентът е видял цена 85 лева и веднага я е заплатил. Той е добросъвестен потребител. Във всяка друга нормална страна от хотела или резервиращата агенция биха се извинили за причинените неудобства и предложили услугата дори и при явно сбърканата цена. Там обаче става дума за маркетинг, за връзки с обществеността, за желание да се предостави най-доброто за удовлетворение на клиентите. В чужбина това е просто невъзможно по ред причини, една от които е съдът.

  53. 53 Профил на YNWA
    YNWA
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Колеги са обяснили по-горе много точно. Цени и наличност се настройват от бекофиса на самия хотел. (точка!).
    Букинг не прави "запитване" , той уведомява за получената резервация.
    Дали служителят от бекофис е въвел грешна цена или е пропуснал да намали стаите за продажба , дали 20 румънеца са пристигнали на място готови да платят двойна цена... това не касае потребителят!
    Проблемът не е в самата грешка а в обвиняване на сериозна платформа като Букинг затова.
    Ако бяха приели резервацията му (като му обяснят ,че е станала щастлива грешка в негова полза) доволният клиент и рекламата ,която той би направил щеше да е с много по-голяма стойност от 85лв.
    А тези 85лв. ако са толкова важни за тях да санкционират служителя ,който ще внимава повече следващият път.
    А те се излагат като продавачи на краставици на пазара сложили картонче с фалшива цена.

  54. 54 Профил на bigwilly
    bigwilly
    Рейтинг: 8 Весело

    Явно е, че г-н Пасков е попаднала на неправилна компания, защото повечето от пишещите тук са с широки джобове и за тях 80-90 лева са нищо. Очевидно е, че г-н Пасков трябва да свикне с родния манталитет и това ще го направи по-мек и съобразителен с характерните бай-ганьовски тарикатлъци. Явно е, че от туризма очакват г-н Пасков да се съобразява с неквалифицираното и ниско-качествено обслужване в родните хотели. Явно е ...
    А бе господин Пасков защо занимавате хората със собствените си проблеми? Трябва да е като в доброто и обичано от всички соц-време на бащицата Тодор Живков - отделният човек е нищо, само общото благо е важно!! (И това на партийните секретари и тези, които драпат да станат такива ;) )





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK