Държавната фирма, избрана да строи "Хемус" без конкурс, има 25 камиона и 20 машини

Петя Аврамова

© Музей истории Екатеринбурга

Петя Аврамова



Държавната фирма "Автомагистрали" ЕАД, която беше избрана да изгради 134 км от магистрала "Хемус" без обществена поръчка, разполага с 25 товарни автомобила с обща маса над 3.5 тона и 20 машини строителна техника. Това се казва в писмен отговор на депутатски въпрос на министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.


При излизането на данните за поръчката на стойност над 1.1 млрд. лева се появиха коментари, че компанията няма капацитет да се справи с такъв мащабен проект и вероятно това е провокирало въпроса. Дадените от Аврамова данни по-скоро потвърждават това съмнение.


Според справката "Автомагистрали" имат още 107 специализирани автомобила, 58 лекотоварни коли, 17 превозни средства с обща маса до 3.5 тона и т.н. Към края на месец януари тази година в дружеството работят 292 души. От тях 56 човека са техници и приложни специалисти, 146 са квалифицираните работници, 25 души са инженери, експерти, одитори, счетоводители, юристи, специалисти технически контрол. 34-ма са заетите в професии, неизискващи специална квалификация като работници, пазачи и чистачи, 14 души е помощният административен персонал. Останалите 17 души са на ръководни позиции.

Коментари (107)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Ще наемат подизпълнители и готово. Има доста примери.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    При излизането на данните за поръчката на стойност над 1.1 млрд. лева се появиха коментира, че компанията няма капацитет да се справи с такъв мащабен проект и вероятно това е провокирало въпроса.
    ____________
    Абе голяма работа ,че има 20 камиона могат да си купят още 100 чистонови! С поръчка за милиарди могат да отделят бюджет 5-10млн за проекта и да чийтнат няколко читави немски или британски пътни инженери и всичко ще стане на ниво а и младите калинки ще се научат как се работи !
    А герберите обикновено намират такива дето да претупат нещата колко да се усвоят парите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Извъртяха Закона за обществените поръчки.
    Т.е., поредната далавера.

  4. 4 Профил на vxx57592865
    vxx57592865
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Значи „Дневник“ потвърждават казаното от К. Нинова,
    че тези 1.1 млрд. лева ще бъдат подарени на фирми близки до Борисов без да има конкурс.
    Разликата е, че за това БСП се усетиха преди един месец.

  5. 5 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Стига бе😊
    Изпуснаха мазната хапка придворните дебелаци, и сега правят постановки.

    1. Тези машини са напълно достатъчни, ако се използват пълноценно при една добра организация и планиране.
    2. Няма никакъв проблем да се купят(вземат на лизинг) още толкова, колкото е нужно - с този договор - всяка банка и лизингови дружество ще финансират без проблем.
    3. Поне 90% от големите инфраструктурни проекти са печелени досега от фирми без достатъчно техника - после тарикатите си наемат подизпълнители и прибират печалбата.
    Има случаи - да се печелят от фирми, регистрирани преди месец, без собствена техника, с "договори за съвместно ползване на техника".

    Айде, няма нужда, а?

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  6. 6 Профил на today
    today
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Това е поредното нагло заобикаляне на смисъла на закона от страна на управляващите.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  7. 7 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Като усвоят тези 1.1млрд лв и ще има и за камиони и за машини...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  8. 8 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Ясно. Сега държавната фирма ще сключи договори с подизпълнители. Последните реално ще извършат строителството, без да минават през сложната процедура за обществени поръчки и всеки по живо, по здраво. Ще ми е интересно да наблюдавам развитието. Чудя се кои ли ще да са подизпълнителите.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  9. 9 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 562 Любопитно

    Доста повече от Водстрой...

  10. 10 Профил на pastir13
    pastir13
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Интересно какъв е годишния оборот на това дружество, печалба ?
    И дали трябва в 21 в в толкова конкурентен бранш да съществува държвна строителна дирма. Как не се сериха да направят и държавна верига супермаркети, държавна верига ресторанти и т н

  11. 11 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3454 Весело

    Кротнете се малко,де.Хората имат да делят милиард, та ще мислят за техника сега. Наши фирми за подизпълнители - бол. Важното е, кой ще намаже и с колко.

  12. 12 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    До коментар [#7] от "Скакауец":

    За нищо няма да има. Парите ще отидат за подизпълнителите.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  13. 13 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Законът за обществените поръчки не прави разлика между първоначално възлагане и превъзлагане на подизпълнител. Щом фирмата е държавна, за да превъзложи тя по-късно част от работата на подизпълнител, тя ще трябва да организира обществена поръчка. Досега всички си затваряха очите за това, също и си затваряха очите за това, че поръчката я печели някаква велика фирма, а после работят някакви незнайни цигански бригади (за пример - санирането).

    Освен това ЗОП изисква, ако ще работи някакъв подизпълнител, той да е бил деклариран в офертата на изпълнителя, спечелил поръчката, а също и в офертата да е описано каква част от работата ще изпълнява подизпълнителя. Освен това, ако се изисква някаква сертификация на изпълнителя, то трябва и всичките му подизпълнители да отговарят на това условие (т.е. да притежават такава сертификация за съответните дейности, които ще изпълняват). Иначе преди години, когато нямаше такова изискване за подизпълнителите, се правеха едни измислени консорциуми, в които фиктивно се включваха фирми, които нищо не правеха по изпълнението, но пък имаха необходимия сертификат и по този начин консорциумът отчиташе, че притежава такъв сертификат.

  14. 14 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4656 Неутрално

    До коментар [#11] от "Vlado Nikolov":

    Важното е, да има магистрала!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  15. 15 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 998 Неутрално

    „Автомагистрали“ ЕАД няма сключени договори с подизпълнители за „Хемус“, каквото твърдение се появи от лидера на БСП Корнелия Нинова“, заяви министър Аврамова на 14-и януари и посочи, че няма и изплатени аванси.
    „Средствата са по сметка на МРРБ и Българска народна банка, те са целеви, няма изплащане на дейности. Има подписани рамкови споразумения от „Автомагистрали“ ЕАД и те са за доставка на материали и наем на механизация“, каза още тя.

    В старогръцките трагедии в сюблимния момент се появява бог от машината - Deus ex machina. В българските сделки, също по-нататък - Негово превъзходителство Анекса към договора.

    Петя Аврамова освободи Десислава Христова от Съвета на директорите на „Автомагистрали“ ЕАД на 1-ви февруари. Г-жа Христова е подала молба без да посочи мотиви. Все още няма назначен нов член на Съвета на директорите.
    19 юли 2017-та, Десислава Христова: "ДПС е най-национално отговорната и най-истински патриотичната българска партия, в която има дълбока, същностна и стратегическа мисъл за България".
    Десито е голяма патриотка, спор няма. Остава да видим какъв / каква ще бъде наследникът и в Съвета на директорите. Приятелството между ГЕРБ и ДПС си е приятелство, патреотизъмът си е патреотизъм, но сиренето е с пари у наше село!

  16. 16 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Ми то с "достатъчно" техника има 1-2 фирми.. Ще си бъде чист монопол ако само те "печелят"..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  17. 17 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3454 Неутрално

    До коментар [#14] от Незнайно в Слънчевия град

    Нали обещаха такава Видин-Монтана, за северозапада!? Направо от никъде, за никъде. Нищо, де! Ще изчакам, чакал съм толкова години, какво значат още петнайсетина? А, забравих - идват избори - режа 50% от обещанията.

  18. 18 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    Да, схемата си я бива.
    Сега парите спокойно ще отидат в подизпълнителите без конкурс.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  19. 19 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3352 Неутрално

    Лелееее тук белите конци много се набиват на очи!

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  20. 20 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    Нелепа статия. Какво значение имат броя на камионите даже се чудя и тези защо им са. За всеки голям обект важното е експертизата - организационна, правна, финансова, другото самосвали и багери е и лесно и просто за осигуряване.

  21. 21 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1839 Весело

    Дали са предвидили пари за ремонт на новата магистрала. Би трябвало от сега да почнат да заделят, нищо чудо ремонтите да почнат веднага след приемането на готовото строителство, което на документи ще е отлично

    мурзилка
  22. 22 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2693 Весело

    Ще наемат подизпълнители и готово. Има доста примери.
    —цитат от коментар 1 на stein


    ........на които ше забавят парите или изобщо може да не платят.......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  23. 23 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    134км. "магистрала с беге-качество струва 134млн. лв, с европейско такова да струва 270 млн. лв... айде, 300 мЕлеона да са!

    алоу, бибитката... оставащите 800М лефченца ко'ш'ги прай'ме?

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  24. 24 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    Изобщо не е проблемът с какви техника разполагат. Както писаха по-горе могат да си купят, наемат и пр.
    Проблемът в държавните (и общински също) фирми в България е че се назначават от политиците, е те са нефели.
    Щом е държавна, значи ще се краде.
    Така беше и при Тошо.
    Крадяха на поразия. Единствено не смееха да пипат от определените им доставки по план по съветска линия.
    За такива не прощаваха и моментално изхвърчаваха, а някои влизаха и в затвора.

  25. 25 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2222 Неутрално

    "Към края на месец януари тази година в дружеството работят 292 души. ..."

    - Дневник, бизнесмоделът на Главболгарстрой е точно такъв още от бай Тошово време. Малък на брой специалисти и голям брой "бачкатори", наети за изпълнението на конкретен обект. Разликата със сегашното им положение е наличието на техника, много. Но пък определено има съмнения за спестяване на осигуровки.
    - Очаквам държавното дружество да повтори точно този модел, като наеме техника И от тях, наеме и работници, на които обаче ще плаща коректно осигуровки. Дори няма да прибегне до подизпълнители, защото и там трябват обществени поръчки.
    - Обърнете внимание, че досега цената за труд при строежи на пътища е много ниска, а цената за външни услуги - доста висока...

  26. 26 Профил на ggrigorov
    ggrigorov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Новият строител на Хемус ще е новия собственик на Левски

  27. 27 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4656 Весело

    До коментар [#26] от "ggrigorov":

    И е върл чорбар...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  28. 28 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 146 Любопитно

    До коментар [#11] от "Vlado Nikolov":

    На първият мандат Господ рече: нека откриеме заводи.

    На вторият мандат Господ рече: нека откриеме магистрали.

    На третият мандат Господ рече: нека откриеме кой какво предлага срещу 1 милиард.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  29. 29 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1335 Весело

    До коментар [#8] от "tsyrvulan":

    Как кои - "обидените", дето протестираха с големите си нови машини :)

  30. 30 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    Интересен казус. При обществена поръчка, заради корупцията печелят едни и същи фирми. Краде се доволно и се строи некачествено. При възлагане строителство на държавна фирма, без обществена поръчка, коментарите са същите. Някой може ли да предложи работеща схема?

  31. 31 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 702 Любопитно

    Държавната фирма "Автомагистрали" ЕАД, която беше избрана да изгради 134 км от магистрала "Хемус" без обществена поръчка, разполага с 25 товарни автомобила с обща маса над 3.5 тона и 20 машини строителна техника.

    Дневник ако имат 25 товарни автомобила с ,,обща" маса над 3,5 тона - май става въпрос за 25 по-големички ръчни колички. Останалото - ,,20 машини строителна техника" , само вие си знаете какво означава.

  32. 32 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#13] от "Smoke":

    90% от коментарите са от хора, йоито не са чували, че има ЗОП, а камо ли някога да са го чели.
    Евалла за точния коментар.
    Останалите коментари са глупости.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  33. 33 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Така се купуват избори, а не с брътвежи. Отделяш милиард и половина за правилните автомагистралчици и пей сърце. Отделяш два милиарда за саниране - за правилните санировчици и о-о, пей сърце. После случайно идва на власт някакъв суяк , който се прави на умник. А-а, веднага строителна техника блокира магистрали, Народно събрание и "Дондуков". Суякът бяга през глава. Облекчение - идват правилните хора. Раздават правилните порции на правилните хора. Народът ..., какво народът, кой говори изобщо за народът?!

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    До коментар [#1] от "stein":

    Точно там е проблема! Подизпълнители, наети без конкурс и собственост на КОЙ!

  35. 35 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Като усвоят тези 1.1млрд лв и ще има и за камиони и за машини...
    —цитат от коментар 7 на Скакауец


  36. 36 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Любопитно

    До коментар [#13] от "Smoke":

    Бихте ли дал поне един пример, където цитираните от Вас закони и процедури са спазени? Поне един! Закони имаме читави, но няма КОЙ да наказва неспазването им!

  37. 37 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#1] от "stein":

    Да, де, въпросът е, че не бива. Нормалното нещо е да се направи обществена поръчка. Такава не се направи, за да се спести време и за да може да се усчетоводят тия 1.35 млрд за 2018 г. Това значи, че тия подизпълнители, които ще бъдат наети, ще вземат 1.10 млрд без обществена поръчка. Ей, така. Някой решава тях да наеме. И тия фирми, естествено, ще бъдат близки до властта. Разбираш ли проблема сега?

  38. 38 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#4] от "vxx57592865":

    БСП се усетиха доста след като Капитал излезе с тази информация.

  39. 39 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Любопитно

    До коментар [#14] от "Незнайко в Слънчевия град":

    "Важното е да има магистрала!" Като онази част от Марица, която пропада? Или като онази част от Тракия, която е на коловози?

  40. 40 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    За такива пари хората правят магистрали изписани с всички екстри както се казва.
    Не криви платна, второ качество материали и разбити след 3 месеца. Само вижте магистралата към Бургас. Това е един обикновен главен път разделен от мантинела.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  41. 41 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#13] от "Smoke":

    По принцип е така, докато Бойко не каже "почваме ударно през април пет участъка", както направи онзи ден. Естествено, той го иска, за да може да изкара дивидентите от тия строежи за изборите. И тогава изведнъж се оказва, че има 2 месеца да се направят обществени поръчки за подизпълнители за тези 5 участъка. Или просто да се излъже.

  42. 42 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#40] от "qwerty 500":

    Напротив, за такива пари хората почти никакви магистрали не правят. Нашите магистрали са най-евтините в Европа и то с доста, 70% по-евтини от тези в Гърция, примерно. Затова нашите се рушат, а чуждите - не.

    https://dariknews.bg/novini/bylgariia/stroim-naj-evtinite-magistrali-v-evropa-2094748

  43. 43 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    До коментар [#42] от "Адекватно мислещ":

    Колега, 134 км магистрала без тунели и мостове / виадукти (като Кресненското дефиле) за 1.34 милиарда. 10 милиона на километър. Не ми се вижда никак евтино. Баща ми (лека му пръст!) бе от строителите на Тракия от София до Пловдив. Помня го да казва, че километър струва $1 милион по онова време. Инфлация - да, ама от 1.75 милиона за км до 10 милиона за км ми се струва множко.

  44. 44 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#7] от "Скакауец":За нищо няма да има. Парите ще отидат за подизпълнителите.
    —цитат от коментар 12 на tsyrvulan


    Които пък ще си наемат под-под-подизпълнители да свършат работата почти безплатно!

    https://bivol.bg/ograda.html

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  45. 45 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#43] от "vassilun":

    А, това тук не е показателно. По принцип обществената поръчка сваля цената надолу. Сега такава просто няма. Но дори така да е, 10 млн лв на км е 5 млн евро на км, което е 50% по-евтино от гръцките, макар и по-скъпо от нормата за България.

  46. 46 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3517 Неутрално

    нима европейски фирми спечелили поръчки идват дори и с 20 камиона?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  47. 47 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2900 Неутрално

    явно в тази фирма има повече началници от чистачките и по-малкло инжинери от чистачките :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  48. 48 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    Повечето мултинационални компании нямат собствени автомобили, а работят с лизингови автомобили. Преценили са че евтиното излиза скъпо.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  49. 49 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Първо квичат, че поръчките се давали на фирми, чиито собственици не се харесват на собсвениците на Дневник, Клубз, Сега и Медияпул. Сега, когато се реше държавната фирма да строи магистралата БЕЗ да дава работата на подизпулнители ( и това ви се каза стотици пъти вече), пак квичите. Е няма угодия за вас. По-добре правителството да прави това, което мисли за добре без да иска мнението на вечните мрънкащи тролове.

  50. 50 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Приятелчетата - подизпълнители - отдавна са си отворили човките.
    И гушките им скоро ще бъдат напълнени.
    Този филм сме го гледали вече десетки пъти.
    И ще го гледаме още, ако не се вземем в ръце и не изритаме "управляващата" ни банда на следващите избори.

  51. 51 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Бихте ли дал поне един пример, където цитираните от Вас закони и процедури са спазени? Поне един!
    —цитат от коментар 36 на vassilun

    Тези процедури се спазват тогава и само тогава, когато се използват като основание да бъде отстранен кандидат, който не е "правилния" кандидат. Т.е. когато "неправилния" кандаидат не отговаря на тях, тогава и само тогава се сещат за тях :)

  52. 52 Профил на pepamug
    pepamug
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Представям си 292 човека персонал от които 291 администрация + Бай Иван, който с кирката лупа по сухата земя, а останалите го гледат.

  53. 53 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3454 Весело

    До коментар [#28] от kiril

    Хареса ми иронията,затова ти сложих +

  54. 54 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 492 Неутрално

    ......Сега, когато се реше държавната фирма да строи магистралата БЕЗ да дава работата на подизпулнители ( и това ви се каза стотици пъти вече), пак квичите. .....
    —цитат от коментар 49 на Гербер ДайБългарист ДеСеБар


    Сега остава да обясниш как с около 200 души квалифициран персонал държавната фирма ще успее да изгради десетки километри в срок ? Като повечето от "квалифицираният" персонал очевидно са "квалифицирани" шофьори. Все пак "фирмата" има и около 200 автомобила.

    Очевидно подизпълнители ще има. Даже се сещаме КОИ ще бъдат. Дали Пеевски,дали Божков,дали Златев ,едва ли ще има разлика. А,между другото - не беше ли точно ДжиПи груп на Златев избрана да строи преди катастрофата с автобуса ?

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  55. 55 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2476 Любопитно

    "Според справката "Автомагистрали" имат още 107 специализирани автомобила, 58 лекотоварни коли, 17 превозни средства с обща маса до 3.5 тона и т.н. Към края на месец януари тази година в дружеството работят 292 души.."

    Имат над 180 МПСта и 292 служители, от които 34 хигиенистки и пазачи...
    'баси интересната структура на персонала?!

    I Want To Believe
  56. 56 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 669 Любопитно

    "34 са работници, пазачи и чистачи".
    Тъй. От пазачите и чистачите - работа не чакай. Да речем, че остават 15 човечета за работа. От 292 в държавната фирма.

  57. 57 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    До коментар [#42] от "Адекватно мислещ":
    Равнинна магистрала струва 15 милиона лева в Германия. Не знам колко ленти. Но предполагам какво е качеството. Освен това според зависи в цените влиза и закупуването на земя. А четирилентови качествени магистрали за по 10 милиона Евро са прокарали редица държави. Каква е тази Тракия през силно урбанизирани райони ли минава, през планини ли ще минава, тунели ли ще се прокарват? Не нали, най обикновена 4-лентова, която ще е като две двулрнтови главни шосета. Ти някога минавал ли си по бургаската магистрала? Това магистрала ли е или подигравка? Че то главния път Варна-Търново е повече магистрала.🤔

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  58. 58 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    До коментар [#43] от "vassilun":

    Вярно е. Дават сравнения с качествени магистрали през силно урбанизирани участъци, планински отсечки, тунели. Отделно прокарани на чисто. А доколкото разбирам тази магистрала просто ще замени съществуващо шосе през равнината.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  59. 59 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    До коментар [#55] от "2.5":

    Еми ясно става въпрос за администрация и леки автомобили. И чистачка на всеки 7 човека администрация.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  60. 60 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    До коментар [#49] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    Къде се казва че ще строи без под изпълнители бре ашлак? Как 300 души ще построят над 100 километра магистрала в определеният срок? Абе ти въобще някога работил ли си в завод, или на обект? Или си някаква писарушка?

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  61. 61 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10215 Неутрално

    Да и забранят да взема подизпълнители при подписване на договора :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  62. 62 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 814 Неутрално

    И колко трябва да има?? Добро начало за връщането на ДЪРЖАВАТА във важни сектори. Очевидно МУТРАТА съзнава че е създал държава по "свой образ и подобие" в нея от всичко и ще се .... ЩЕ СЕ ПЛАЩА!! Дори и това РЪКОВОДСТВО да КРАДЕ, следващото ще бъде вкарано в норма. Още много ,много държава трябва. МАНТРАТА държавата е ЛОШО НЕЩО , дойде от САЩ. Китай направи достоен СВЕТОВЕН ОТГОВОР. Държавата е не просто фирма ,а съвременна логика за развитие на нещата. Капитализмът изпразни и ДЕХУМАНИЗИРА ОБЩЕСТВОТО.

  63. 63 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#57] от "qwerty 500":

    Стига дрънкал глупости, моля те. Или поне си направи труда да провериш дали това, което казваш, е вярно. Българските магистрали са най-евтините и то с много.

    http://www.worldhighways.com/sections/eurofile/news/european-highway-construction-costs-evaluated/

  64. 64 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    кой ,какво ,що , има ли някой ,който да не знае ,че ще се откраднат повечето пари от тази магистрала ,както се крадат от всеки един обществен и държавен проект досега в последните 30 години , какво значение има коя фирма ,на кого , коя партия ,на кого и какво ,няма да бъде хванат никой ,а ние ще се дондуркаме по уж новите пътища ,които на 3 тата година са като варненската магистрала и пътя Русе Варна ,дупка до дупка .

  65. 65 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    Държавната фирма дава 20 % рушвет на този,който я е избрал т.е. Герб,а после се задължават да наемат подизпълнители на близки до Герб фирми,така фимите на Герб пак ще строят магистралата,но ще казват,че те не са избирали пидизпълнителите,а държавната фирма. Така и вълкът сит и агнето цяло. Брей от година на година тези милиционери почват да поумняват как да въртят далаверата и да не са те виновни.

  66. 66 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    До коментар [#63] от "Адекватно мислещ":

    Точно там е посочена цена от 8.24 млн. евро/км. за Германия. 😏 А там има осемлентови с осветление, планински, през тунели и пр.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  67. 67 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4261 Неутрално

    Ще наемат подизпълнители и готово. Има доста примери.
    —цитат от коментар 1 на stein


    Именно!
    Какво са се затормозили за проблемите на фирмата.
    Наистина необходимото за държавата е така да се сключи договора, че да няма споследици за страната, а "Автомагистрали" ЕАД да си стягат задниците и да изпълнят договора точка по точка.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  68. 68 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3348 Неутрално

    До коментар [#25] от "plebs":

    "... Очаквам държавното дружество да повтори точно този модел, като наеме техника И от тях, наеме и работници, на които обаче ще плаща коректно осигуровки. Дори няма да прибегне до подизпълнители, защото и там трябват обществени поръчки..."!

    На теория, изглежда добре. На практика обаче, едва ли ще се случи...! Този модел, няма как да преразпределя и да краде. А това е основание, за сериозен разговор между Борисов, Пеевски и Златев...! Като Борисов, не е човекът, който ще поставя условията. :)))

    Бивш tww09306483.
  69. 69 Профил на Lyubomir Lambov
    Lyubomir Lambov
    Рейтинг: 468 Неутрално
  70. 70 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Ясно. Сега държавната фирма ще сключи договори с подизпълнители. Последните реално ще извършат строителството, без да минават през сложната процедура за обществени поръчки и всеки по живо, по здраво. Ще ми е интересно да наблюдавам развитието. Чудя се кои ли ще да са подизпълнителите.
    —цитат от коментар 8 на tsyrvulan


    Какво значение има кои ще са подизпълнителите. Според мен не те взимат част от големия пай. Този, който разпределя порциите има най-голяма облага.

  71. 71 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Значи, когато частната "ААА" АД (ООД/ЕООД) е избрана - това е проблем, щото е на Пеевски.
    Когато частната "БББ" АД (ООД/ЕООД) е избрана - това е проблем, щото е на Златев.
    Когато частната "ВВВ" АД (ООД/ЕООД) е избрана - това е проблем, щото е на Божков.

    И сега, когато ДЪРЖАВНАТА "Автомагистрали" ЕАД е изпълнител - това пак е проблем.
    Или хейтърите все за нещо трябва постоянно да мрънкат, или БСП пак е раздало опорни точки!
    Колкото до тове, че нямали достатъчно техника - то като че ли другите имат! Нали всички наемат подизпълнители, НА КОИТО ПОСЛЕ НА ПЛАЩАТ!!! Поне държавната "Автомагистрали" ЕАД със сигурност ще си плати и осигуровките на наетите, и ще си плати фактурите на подизълнителите! Освен това - И ТОВА Е МНОГО ВАЖНО - тъй като става въпрос за държавна фирма, наемането на подизпълнители ще става по реда на Закона за обществените поръчки, така че приказките, че "Автомагистрали" е избрана без обществена пърочка, е пълен кьор-фишек, опорна точка, лъжа-корнелийка и т.н. и т.н.!!!

  72. 72 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#63] от "Адекватно мислещ":Точно там е посочена цена от 8.24 млн. евро/км. за Германия. 😏 А там има осемлентови с осветление, планински, през тунели и пр.
    —цитат от коментар 66 на qwerty 500


    Terrain can increase costs significantly and construction of highways in mountainous terrain is most expensive in Germany at €25.99 million/km followed by Austria with €24.97 million/km.

    А в България почти всичко е планинско, особенно сега при Хемус - минава през предбалкана, а цената и ще бъде: 1100 млн/143км= 7,7млн.лв/км = 3,93 млн. евро на км.

  73. 73 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3269 Неутрално

    Не бързайте с критиките и ругатните. Оставете това да го правят хората които са виждали и знаят как строят частните босове. Държавата трябва да намери начин да инвестира и строи поне собствените си обекти. Иначе няма как да са читави.

  74. 74 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 288 Неутрално

    До коментар [#66] от "qwerty 500":

    Толкова ти е акълът... Прочети два реда по-надолу и ще видиш, че теренът оскъпява немските аутобани до 25 млн евро на км...

  75. 75 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    цената и ще бъде: 1100 млн/143км= 7,7млн.лв/км = 3,93 млн. евро на км.[quote#72:"cristo_n"][/quote]

    ... всъщност, обявените километри са 134 (сто тридесет и четири) и така, с два реда "доказателствен текст" Некойси христо усвои 30-40 мелеончета... бравос!

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  76. 76 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    До коментар [#66] от "qwerty 500":Толкова ти е акълът... Прочети два реда по-надолу и ще видиш, че теренът оскъпява немските аутобани до 25 млн евро на км...
    —цитат от коментар 74 на Адекватно мислещ


    ... да не се окаже, че в цената влиза и 20 години поддръжка на шосето...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  77. 77 Профил на keepwalking
    keepwalking
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Личното ми мнение ,

    БСП не ги интересува да направят живота на обикновенния българин по добър.Тях не ги интересува,колко бизнеси ,колко инвестиции ,ще донесе магистралата .На БСП им пука единствено ,че ако ГЕРБ направят магистралата те няма да видят властта още 4 години затова обжалват и шиканират строежа на магистралите по всякакъв начин .И Боко се принуди да я строй без обществена поръчка щото иначе и след 10 години магистралата ще е на никъде.

  78. 78 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3532 Неутрално

    Факт е, че шефът на "Автомагистрали", Стоян Беличев, е бивш съдружник с мъжа на Гинка Върбакова, Славчо Върбаков, в "Атлас - 3 - груп" ООД.
    Интересно ще е да се проследи кои ще са подизпълнителите за изграждането на АМ "Хемус".

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  79. 79 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3348 Неутрално

    До коментар [#77] от "keepwalking":

    Зарежи ги тия глупости...! ГЕРБ управлява 10 (десет) години...! И трябва да ти кажа, че ГЕРБ също не се интересува, от подобряване живота на хората. И хората, все повече го виждат и усещат...! Какво ги интересуват хората, някакви счупени магистрали, когато имат някакви смешни доходи? Естествено, че нищо...! ГЕРБ заложи на сбъркан икономически модел, който се основава на мизерно заплащане и смешни доходи. С това очакваха, че тук ще се струпат всякакви инвеститори, които да строят фбарики и заводи. Да, ама инвеститорите се появяват, оглеждат си и си заминават. Тук няма големи производства и сериозни инвестиции, просто големите инвестиции искат подходяща среда, каквато в България, явно няма. Това, ГЕРБ няма как да го скрият...! И хората един ден, съвсем закономерно ще изритат ГЕРБ.

    Бивш tww09306483.
  80. 80 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8164 Неутрално

    Че кога спечелилите обществени поръчки в България са работили без подизпълнители. Дадоха "Хемус" на държавната фирма, тя ще я даде на Пеевски, за да не се усетят хората и да не стават скандали.

  81. 81 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    До # 64 edin drug. Как не се крадат пари. Държавата е най-големия рекетьор. Дядо ми имаше 4 дка нива влизаща в автомагистрала "Марица" . Почнаха да правят уж отчуждаване,но не ни платиха нищо и направиха магистралата. Доколкото знам и на други не им бе платено,заради това,че уж всички наследници не били се събрали,а защо трябваше да се събираме като се знаеха всички наследници и можеше да им приведат парите по открита от тях сметка и да ги уведомят. Тези пари от това "отчуждаване",кой ги присвои? Писах писма на различни инстанции,а те си прехвърляха топката и на края нищо. Пихме една студена вода. Това е Герб.

  82. 82 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3384 Неутрално

    До коментар [#71] от "cristo_n":

    Ти, като типно тъпо парче не схващаш проблема. А той е, че когато е поръчката участва държавна или общинска фирма, те не се явяват на търг. Но нямат никакъв проблем да дадат после дейността на подизпълнител. Т.е., ако съм инициатор на държавн поръчка - агенция, община, министър, премиер, и искам да ти я дам на теб, обявявам, че ще я прави някоя държавна фирма, после тя те наема теб. Сешш ли се?

    И да, пише го в закона, щото оня олигофрен, Божо Синдрома ви направи такъв закон.
    И когато го гласувахте ние пак мрънкахме, вие пак бяхте доволни.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3384 Неутрално

    До коментар [#20] от "svoboden":

    Щото неналичието на достатъчно техника води до идиотските ситуации Хемус да се ремонтира с години, а по обектите да няма никой.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Факт е, че шефът на "Автомагистрали", Стоян Беличев, е бивш съдружник с мъжа на Гинка Върбакова, Славчо Върбаков, в "Атлас - 3 - груп" ООД.
    —цитат от коментар 78 на Bramasole

    Това ли е новата опорка?
    Ако някой вземе (ако има начин де...) да проследи с колко женски съм преспал и с колко мъже съм разпивал, купонясвал, ходил на риба и т.н. то ще се окаже, че половин България са все мои хора... Отделно, колко народ познавам, които не се понясат със съдружниците си (веднъж започнат ли да се хрянат от една обща баница, отношенията на хората много се променят) - гарантирано те са много повече, отколкото тези, които поддържат добри отношения.

  85. 85 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#71] от "cristo_n":Ти, като типно тъпо парче...
    —цитат от коментар 82 на Darth Plagueis

    Ма много си се озлобил нещо - пяна ти тече от устата...
    Май усещаш, че няма да доживееш твоите хора да хванат властта, че и ти нещо да намажеш, а? :))) Тъй де - време е да се научиш и да работиш!


  86. 86 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#81] от "Toni Ivanov":

    Ебати лъжата! Писал бил писма, че не получил нищо от отчуждаване на терен за магистрала... Те адвокатските кантори потриват ръце и само такива случаи чакат, за да изкарат лесния хоронар, той писма бил писал...

  87. 87 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3384 Неутрално

    До коментар [#85] от "cristo_n":

    Разбира се, милиционер няма как да схване, че това дали някой е на власт или не, няма как да е източник на доход. За вас е, щото сте на милиционерска хранилка.

    Но това прост заплатаджия, бюджетен хрантутник да говори кой трябвало д работи наистина е върхът!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  88. 88 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    На всички експерти, проявили се мъдро под статията само на базата на това, че са виждали строителство на магистрала единствено по телевизията, ще кажа следното:
    Обичайна практика при осъществяването на инфраструктурни проекти от подобен мащаб е да се наемат/лизингуват нужните машини, да се наема допълнителен персонал и подизпълнители за определени дейности. Основното при оценката на една фирма-изпълнител е не наличната й техника, а капацитетът й да организира ефективно работата и да постига краен резултат.
    Онзи, който си въобразява, че има фирми, които разполагат с всичко нужно за изграждането на една магистрала и просто седят в очакване някой да им я поръча / а ако не я поръча - просто продължават да си седят, нали така!/ е несъмнен интелектуалец от типа "Дневен дървен философ-пенсионер".
    Почитания, философи ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  89. 89 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 558 Неутрално

    ...ако съм инициатор на държавн поръчка - агенция, община, министър, премиер, и искам да ти я дам на теб, обявявам, че ще я прави някоя държавна фирма, после тя те наема теб. Сешш ли се?
    —цитат от коментар 82 на Darth Plagueis


    Ако поръчката е на стойност под 430 хил. лв, което е нищо за строителни услуги (или под 10 млн. лв за цялостно строителство), то да - можеш да се направи това, но доколкото държавната фирма ще харчи публични срудства, то съгласно ЗОП за всички останали случаи, тя трябва да организира обществени поръчки! Същото правят и държавните ТЕЦ-ове, БДЖ, НЕК и т.н. - за всичко правят обществени поръчки!
    Хубаво е да можеш и да четеш, а не само да пишеш опорни точки!

  90. 90 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 744 Весело

    да но зад тази държавна фирма колко частни интереси има :) едно време зад такива "държавни фирми" що милионери се пръкнаха.

  91. 91 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3384 Весело

    До коментар [#89] от "cristo_n":

    Т.е., ти ми казваш, че възлагането без поръчка, което герберастията прави не е законно? 😂😂😂

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  92. 92 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 985 Неутрално

    До коментар [#24] от "k_":

    Проблемът е схемата "Ти печелиш, пари има, имаш-нямаш капацитет ще си купиш квото трябва с аванса, радвай се и да не забравиш да почерпиш". Това ти е схемата в магистрали, саниране, ...каквото се сетиш.
    После разчитай на пряка отговорност, качество, гаранции.
    Поредица от бушони при които ако има гласност за проблеми гори най-слабия.
    Парите са усвоени.

  93. 93 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#89] от "cristo_n":Т.е., ти ми казваш, че възлагането без поръчка, което герберастията прави не е законно? 😂😂😂
    —цитат от коментар 91 на Darth Plagueis


    Искам да ти кажа - на теб, специално на теб, защото на всички останали им стана вече ясно - че ДЪРЖАВНАТА "Автомагистрали" ЕАД, на която е възложено да строи ДЪРЖАВНАТА МАГИСТРАЛА, съгласно ЗОП няма как да наема подизпълнители без обществени поръчки!

    Но иначе ме кефиш - обявявайки се срещу държавната компания, ти заставаш в подкрепа на фирмите на Пеевски, Златев и Божков, с което червено-лилавия ти з@адник много яко лъсна! Вас червеното знаме роди ви, нали така, милиционерче. :)))

  94. 94 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    Схемата се прилага 23 години. Поръчката се дава на наша фирма/фирми. Те наемат треторазрядни специалисти. Купуват се трето качество материали и се изписват за първо. Строеното от Бай Тошо държи и след 50 години а строеното от бодигарда му 5 месеца. Девиза - да ремонтираме ремонта!

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  95. 95 Профил на schz
    schz
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#13] от "Smoke":

    Доста добре сте го описали. Голямата чуденка: има ли официални подизпълнители. Достъпна ли е публично документацията?

  96. 96 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3348 Неутрално

    До коментар [#89] от "cristo_n":

    Да де....! Знаем. Ще се организират обществени поръчки, с печеливши Пеевски и Златев. Нещо друго.....? :)

    Бивш tww09306483.
  97. 97 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3348 Неутрално

    До коментар [#95] от "schz":

    Това е, строго пазена държавна тайна! Обществото, няма правен интерес, за да знае....! :)

    Бивш tww09306483.
  98. 98 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3384 Неутрално

    До коментар [#93] от "cristo_n":

    Тоя па гербераст тръгнал на мен да ми пробутва Пеевски, все едно аз давах всичко на Водстрой. И да, има как да дава без поръчка и условията за това са прекрасно разписани в закона.


    Мен па ме кефи твърдението ти, че герберастията е нарушила закона. Разкош.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  99. 99 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    До коментар [#4] от "vxx57592865":

    Ти и другите "професори".

    Успяхте ли да прочетете, че фирмата е държавна бе?

    Осмислянето нещо....
    В заглавието го има още.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  100. 100 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3308 Неутрално

    Те специалисти да имат, които да координират, проверяват, гонят срокове и качество. Подизпуюълнители с камиони ще си намерят!

    Мърфи е оптимист!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK