При излизането на данните за поръчката на стойност над 1.1 млрд. лева се появиха коментира, че компанията няма капацитет да се справи с такъв мащабен проект и вероятно това е провокирало въпроса. ____________ Абе голяма работа ,че има 20 камиона могат да си купят още 100 чистонови! С поръчка за милиарди могат да отделят бюджет 5-10млн за проекта и да чийтнат няколко читави немски или британски пътни инженери и всичко ще стане на ниво а и младите калинки ще се научат как се работи ! А герберите обикновено намират такива дето да претупат нещата колко да се усвоят парите!
Значи „Дневник“ потвърждават казаното от К. Нинова, че тези 1.1 млрд. лева ще бъдат подарени на фирми близки до Борисов без да има конкурс. Разликата е, че за това БСП се усетиха преди един месец.
Стига бе😊 Изпуснаха мазната хапка придворните дебелаци, и сега правят постановки.
1. Тези машини са напълно достатъчни, ако се използват пълноценно при една добра организация и планиране. 2. Няма никакъв проблем да се купят(вземат на лизинг) още толкова, колкото е нужно - с този договор - всяка банка и лизингови дружество ще финансират без проблем. 3. Поне 90% от големите инфраструктурни проекти са печелени досега от фирми без достатъчно техника - после тарикатите си наемат подизпълнители и прибират печалбата. Има случаи - да се печелят от фирми, регистрирани преди месец, без собствена техника, с "договори за съвместно ползване на техника".
Айде, няма нужда, а?
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
Това е поредното нагло заобикаляне на смисъла на закона от страна на управляващите.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
Ясно. Сега държавната фирма ще сключи договори с подизпълнители. Последните реално ще извършат строителството, без да минават през сложната процедура за обществени поръчки и всеки по живо, по здраво. Ще ми е интересно да наблюдавам развитието. Чудя се кои ли ще да са подизпълнителите.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
Интересно какъв е годишния оборот на това дружество, печалба ? И дали трябва в 21 в в толкова конкурентен бранш да съществува държвна строителна дирма. Как не се сериха да направят и държавна верига супермаркети, държавна верига ресторанти и т н
Кротнете се малко,де.Хората имат да делят милиард, та ще мислят за техника сега. Наши фирми за подизпълнители - бол. Важното е, кой ще намаже и с колко.
Законът за обществените поръчки не прави разлика между първоначално възлагане и превъзлагане на подизпълнител. Щом фирмата е държавна, за да превъзложи тя по-късно част от работата на подизпълнител, тя ще трябва да организира обществена поръчка. Досега всички си затваряха очите за това, също и си затваряха очите за това, че поръчката я печели някаква велика фирма, а после работят някакви незнайни цигански бригади (за пример - санирането).
Освен това ЗОП изисква, ако ще работи някакъв подизпълнител, той да е бил деклариран в офертата на изпълнителя, спечелил поръчката, а също и в офертата да е описано каква част от работата ще изпълнява подизпълнителя. Освен това, ако се изисква някаква сертификация на изпълнителя, то трябва и всичките му подизпълнители да отговарят на това условие (т.е. да притежават такава сертификация за съответните дейности, които ще изпълняват). Иначе преди години, когато нямаше такова изискване за подизпълнителите, се правеха едни измислени консорциуми, в които фиктивно се включваха фирми, които нищо не правеха по изпълнението, но пък имаха необходимия сертификат и по този начин консорциумът отчиташе, че притежава такъв сертификат.
„Автомагистрали“ ЕАД няма сключени договори с подизпълнители за „Хемус“, каквото твърдение се появи от лидера на БСП Корнелия Нинова“, заяви министър Аврамова на 14-и януари и посочи, че няма и изплатени аванси. „Средствата са по сметка на МРРБ и Българска народна банка, те са целеви, няма изплащане на дейности. Има подписани рамкови споразумения от „Автомагистрали“ ЕАД и те са за доставка на материали и наем на механизация“, каза още тя.
В старогръцките трагедии в сюблимния момент се появява бог от машината - Deus ex machina. В българските сделки, също по-нататък - Негово превъзходителство Анекса към договора.
Петя Аврамова освободи Десислава Христова от Съвета на директорите на „Автомагистрали“ ЕАД на 1-ви февруари. Г-жа Христова е подала молба без да посочи мотиви. Все още няма назначен нов член на Съвета на директорите. 19 юли 2017-та, Десислава Христова: "ДПС е най-национално отговорната и най-истински патриотичната българска партия, в която има дълбока, същностна и стратегическа мисъл за България". Десито е голяма патриотка, спор няма. Остава да видим какъв / каква ще бъде наследникът и в Съвета на директорите. Приятелството между ГЕРБ и ДПС си е приятелство, патреотизъмът си е патреотизъм, но сиренето е с пари у наше село!
Нали обещаха такава Видин-Монтана, за северозапада!? Направо от никъде, за никъде. Нищо, де! Ще изчакам, чакал съм толкова години, какво значат още петнайсетина? А, забравих - идват избори - режа 50% от обещанията.
Нелепа статия. Какво значение имат броя на камионите даже се чудя и тези защо им са. За всеки голям обект важното е експертизата - организационна, правна, финансова, другото самосвали и багери е и лесно и просто за осигуряване.
Дали са предвидили пари за ремонт на новата магистрала. Би трябвало от сега да почнат да заделят, нищо чудо ремонтите да почнат веднага след приемането на готовото строителство, което на документи ще е отлично
Изобщо не е проблемът с какви техника разполагат. Както писаха по-горе могат да си купят, наемат и пр. Проблемът в държавните (и общински също) фирми в България е че се назначават от политиците, е те са нефели. Щом е държавна, значи ще се краде. Така беше и при Тошо. Крадяха на поразия. Единствено не смееха да пипат от определените им доставки по план по съветска линия. За такива не прощаваха и моментално изхвърчаваха, а някои влизаха и в затвора.
"Към края на месец януари тази година в дружеството работят 292 души. ..."
- Дневник, бизнесмоделът на Главболгарстрой е точно такъв още от бай Тошово време. Малък на брой специалисти и голям брой "бачкатори", наети за изпълнението на конкретен обект. Разликата със сегашното им положение е наличието на техника, много. Но пък определено има съмнения за спестяване на осигуровки. - Очаквам държавното дружество да повтори точно този модел, като наеме техника И от тях, наеме и работници, на които обаче ще плаща коректно осигуровки. Дори няма да прибегне до подизпълнители, защото и там трябват обществени поръчки. - Обърнете внимание, че досега цената за труд при строежи на пътища е много ниска, а цената за външни услуги - доста висока...
Интересен казус. При обществена поръчка, заради корупцията печелят едни и същи фирми. Краде се доволно и се строи некачествено. При възлагане строителство на държавна фирма, без обществена поръчка, коментарите са същите. Някой може ли да предложи работеща схема?
Държавната фирма "Автомагистрали" ЕАД, която беше избрана да изгради 134 км от магистрала "Хемус" без обществена поръчка, разполага с 25 товарни автомобила с обща маса над 3.5 тона и 20 машини строителна техника.
Дневник ако имат 25 товарни автомобила с ,,обща" маса над 3,5 тона - май става въпрос за 25 по-големички ръчни колички. Останалото - ,,20 машини строителна техника" , само вие си знаете какво означава.
90% от коментарите са от хора, йоито не са чували, че има ЗОП, а камо ли някога да са го чели. Евалла за точния коментар. Останалите коментари са глупости.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Така се купуват избори, а не с брътвежи. Отделяш милиард и половина за правилните автомагистралчици и пей сърце. Отделяш два милиарда за саниране - за правилните санировчици и о-о, пей сърце. После случайно идва на власт някакъв суяк , който се прави на умник. А-а, веднага строителна техника блокира магистрали, Народно събрание и "Дондуков". Суякът бяга през глава. Облекчение - идват правилните хора. Раздават правилните порции на правилните хора. Народът ..., какво народът, кой говори изобщо за народът?!
Бихте ли дал поне един пример, където цитираните от Вас закони и процедури са спазени? Поне един! Закони имаме читави, но няма КОЙ да наказва неспазването им!
Да, де, въпросът е, че не бива. Нормалното нещо е да се направи обществена поръчка. Такава не се направи, за да се спести време и за да може да се усчетоводят тия 1.35 млрд за 2018 г. Това значи, че тия подизпълнители, които ще бъдат наети, ще вземат 1.10 млрд без обществена поръчка. Ей, така. Някой решава тях да наеме. И тия фирми, естествено, ще бъдат близки до властта. Разбираш ли проблема сега?
За такива пари хората правят магистрали изписани с всички екстри както се казва. Не криви платна, второ качество материали и разбити след 3 месеца. Само вижте магистралата към Бургас. Това е един обикновен главен път разделен от мантинела.
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
По принцип е така, докато Бойко не каже "почваме ударно през април пет участъка", както направи онзи ден. Естествено, той го иска, за да може да изкара дивидентите от тия строежи за изборите. И тогава изведнъж се оказва, че има 2 месеца да се направят обществени поръчки за подизпълнители за тези 5 участъка. Или просто да се излъже.
Напротив, за такива пари хората почти никакви магистрали не правят. Нашите магистрали са най-евтините в Европа и то с доста, 70% по-евтини от тези в Гърция, примерно. Затова нашите се рушат, а чуждите - не.
Колега, 134 км магистрала без тунели и мостове / виадукти (като Кресненското дефиле) за 1.34 милиарда. 10 милиона на километър. Не ми се вижда никак евтино. Баща ми (лека му пръст!) бе от строителите на Тракия от София до Пловдив. Помня го да казва, че километър струва $1 милион по онова време. Инфлация - да, ама от 1.75 милиона за км до 10 милиона за км ми се струва множко.
А, това тук не е показателно. По принцип обществената поръчка сваля цената надолу. Сега такава просто няма. Но дори така да е, 10 млн лв на км е 5 млн евро на км, което е 50% по-евтино от гръцките, макар и по-скъпо от нормата за България.
Първо квичат, че поръчките се давали на фирми, чиито собственици не се харесват на собсвениците на Дневник, Клубз, Сега и Медияпул. Сега, когато се реше държавната фирма да строи магистралата БЕЗ да дава работата на подизпулнители ( и това ви се каза стотици пъти вече), пак квичите. Е няма угодия за вас. По-добре правителството да прави това, което мисли за добре без да иска мнението на вечните мрънкащи тролове.
Приятелчетата - подизпълнители - отдавна са си отворили човките. И гушките им скоро ще бъдат напълнени. Този филм сме го гледали вече десетки пъти. И ще го гледаме още, ако не се вземем в ръце и не изритаме "управляващата" ни банда на следващите избори.
Тези процедури се спазват тогава и само тогава, когато се използват като основание да бъде отстранен кандидат, който не е "правилния" кандидат. Т.е. когато "неправилния" кандаидат не отговаря на тях, тогава и само тогава се сещат за тях :)
......Сега, когато се реше държавната фирма да строи магистралата БЕЗ да дава работата на подизпулнители ( и това ви се каза стотици пъти вече), пак квичите. .....
—цитат от коментар 49 на Гербер ДайБългарист ДеСеБар
Сега остава да обясниш как с около 200 души квалифициран персонал държавната фирма ще успее да изгради десетки километри в срок ? Като повечето от "квалифицираният" персонал очевидно са "квалифицирани" шофьори. Все пак "фирмата" има и около 200 автомобила.
Очевидно подизпълнители ще има. Даже се сещаме КОИ ще бъдат. Дали Пеевски,дали Божков,дали Златев ,едва ли ще има разлика. А,между другото - не беше ли точно ДжиПи груп на Златев избрана да строи преди катастрофата с автобуса ?
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
"Според справката "Автомагистрали" имат още 107 специализирани автомобила, 58 лекотоварни коли, 17 превозни средства с обща маса до 3.5 тона и т.н. Към края на месец януари тази година в дружеството работят 292 души.."
Имат над 180 МПСта и 292 служители, от които 34 хигиенистки и пазачи... 'баси интересната структура на персонала?!
"34 са работници, пазачи и чистачи". Тъй. От пазачите и чистачите - работа не чакай. Да речем, че остават 15 човечета за работа. От 292 в държавната фирма.
До коментар [#42] от "Адекватно мислещ": Равнинна магистрала струва 15 милиона лева в Германия. Не знам колко ленти. Но предполагам какво е качеството. Освен това според зависи в цените влиза и закупуването на земя. А четирилентови качествени магистрали за по 10 милиона Евро са прокарали редица държави. Каква е тази Тракия през силно урбанизирани райони ли минава, през планини ли ще минава, тунели ли ще се прокарват? Не нали, най обикновена 4-лентова, която ще е като две двулрнтови главни шосета. Ти някога минавал ли си по бургаската магистрала? Това магистрала ли е или подигравка? Че то главния път Варна-Търново е повече магистрала.🤔
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
Вярно е. Дават сравнения с качествени магистрали през силно урбанизирани участъци, планински отсечки, тунели. Отделно прокарани на чисто. А доколкото разбирам тази магистрала просто ще замени съществуващо шосе през равнината.
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
До коментар [#49] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":
Къде се казва че ще строи без под изпълнители бре ашлак? Как 300 души ще построят над 100 километра магистрала в определеният срок? Абе ти въобще някога работил ли си в завод, или на обект? Или си някаква писарушка?
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.
И колко трябва да има?? Добро начало за връщането на ДЪРЖАВАТА във важни сектори. Очевидно МУТРАТА съзнава че е създал държава по "свой образ и подобие" в нея от всичко и ще се .... ЩЕ СЕ ПЛАЩА!! Дори и това РЪКОВОДСТВО да КРАДЕ, следващото ще бъде вкарано в норма. Още много ,много държава трябва. МАНТРАТА държавата е ЛОШО НЕЩО , дойде от САЩ. Китай направи достоен СВЕТОВЕН ОТГОВОР. Държавата е не просто фирма ,а съвременна логика за развитие на нещата. Капитализмът изпразни и ДЕХУМАНИЗИРА ОБЩЕСТВОТО.
Стига дрънкал глупости, моля те. Или поне си направи труда да провериш дали това, което казваш, е вярно. Българските магистрали са най-евтините и то с много.
кой ,какво ,що , има ли някой ,който да не знае ,че ще се откраднат повечето пари от тази магистрала ,както се крадат от всеки един обществен и държавен проект досега в последните 30 години , какво значение има коя фирма ,на кого , коя партия ,на кого и какво ,няма да бъде хванат никой ,а ние ще се дондуркаме по уж новите пътища ,които на 3 тата година са като варненската магистрала и пътя Русе Варна ,дупка до дупка .
Държавната фирма дава 20 % рушвет на този,който я е избрал т.е. Герб,а после се задължават да наемат подизпълнители на близки до Герб фирми,така фимите на Герб пак ще строят магистралата,но ще казват,че те не са избирали пидизпълнителите,а държавната фирма. Така и вълкът сит и агнето цяло. Брей от година на година тези милиционери почват да поумняват как да въртят далаверата и да не са те виновни.
Именно! Какво са се затормозили за проблемите на фирмата. Наистина необходимото за държавата е така да се сключи договора, че да няма споследици за страната, а "Автомагистрали" ЕАД да си стягат задниците и да изпълнят договора точка по точка.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
"... Очаквам държавното дружество да повтори точно този модел, като наеме техника И от тях, наеме и работници, на които обаче ще плаща коректно осигуровки. Дори няма да прибегне до подизпълнители, защото и там трябват обществени поръчки..."!
На теория, изглежда добре. На практика обаче, едва ли ще се случи...! Този модел, няма как да преразпределя и да краде. А това е основание, за сериозен разговор между Борисов, Пеевски и Златев...! Като Борисов, не е човекът, който ще поставя условията. :)))
Ясно. Сега държавната фирма ще сключи договори с подизпълнители. Последните реално ще извършат строителството, без да минават през сложната процедура за обществени поръчки и всеки по живо, по здраво. Ще ми е интересно да наблюдавам развитието. Чудя се кои ли ще да са подизпълнителите.
Значи, когато частната "ААА" АД (ООД/ЕООД) е избрана - това е проблем, щото е на Пеевски. Когато частната "БББ" АД (ООД/ЕООД) е избрана - това е проблем, щото е на Златев. Когато частната "ВВВ" АД (ООД/ЕООД) е избрана - това е проблем, щото е на Божков.
И сега, когато ДЪРЖАВНАТА "Автомагистрали" ЕАД е изпълнител - това пак е проблем. Или хейтърите все за нещо трябва постоянно да мрънкат, или БСП пак е раздало опорни точки! Колкото до тове, че нямали достатъчно техника - то като че ли другите имат! Нали всички наемат подизпълнители, НА КОИТО ПОСЛЕ НА ПЛАЩАТ!!! Поне държавната "Автомагистрали" ЕАД със сигурност ще си плати и осигуровките на наетите, и ще си плати фактурите на подизълнителите! Освен това - И ТОВА Е МНОГО ВАЖНО - тъй като става въпрос за държавна фирма, наемането на подизпълнители ще става по реда на Закона за обществените поръчки, така че приказките, че "Автомагистрали" е избрана без обществена пърочка, е пълен кьор-фишек, опорна точка, лъжа-корнелийка и т.н. и т.н.!!!
До коментар [#63] от "Адекватно мислещ":Точно там е посочена цена от 8.24 млн. евро/км. за Германия. 😏 А там има осемлентови с осветление, планински, през тунели и пр.
Terrain can increase costs significantly and construction of highways in mountainous terrain is most expensive in Germany at €25.99 million/km followed by Austria with €24.97 million/km.
А в България почти всичко е планинско, особенно сега при Хемус - минава през предбалкана, а цената и ще бъде: 1100 млн/143км= 7,7млн.лв/км = 3,93 млн. евро на км.
Не бързайте с критиките и ругатните. Оставете това да го правят хората които са виждали и знаят как строят частните босове. Държавата трябва да намери начин да инвестира и строи поне собствените си обекти. Иначе няма как да са читави.
цената и ще бъде: 1100 млн/143км= 7,7млн.лв/км = 3,93 млн. евро на км.[quote#72:"cristo_n"][/quote]
... всъщност, обявените километри са 134 (сто тридесет и четири) и така, с два реда "доказателствен текст" Некойси христо усвои 30-40 мелеончета... бравос!
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
До коментар [#66] от "qwerty 500":Толкова ти е акълът... Прочети два реда по-надолу и ще видиш, че теренът оскъпява немските аутобани до 25 млн евро на км...
БСП не ги интересува да направят живота на обикновенния българин по добър.Тях не ги интересува,колко бизнеси ,колко инвестиции ,ще донесе магистралата .На БСП им пука единствено ,че ако ГЕРБ направят магистралата те няма да видят властта още 4 години затова обжалват и шиканират строежа на магистралите по всякакъв начин .И Боко се принуди да я строй без обществена поръчка щото иначе и след 10 години магистралата ще е на никъде.
Факт е, че шефът на "Автомагистрали", Стоян Беличев, е бивш съдружник с мъжа на Гинка Върбакова, Славчо Върбаков, в "Атлас - 3 - груп" ООД. Интересно ще е да се проследи кои ще са подизпълнителите за изграждането на АМ "Хемус".
"Хората, които се фукат с коефициента си на интелигентност, са загубеняци." Стивън Хокинг
Зарежи ги тия глупости...! ГЕРБ управлява 10 (десет) години...! И трябва да ти кажа, че ГЕРБ също не се интересува, от подобряване живота на хората. И хората, все повече го виждат и усещат...! Какво ги интересуват хората, някакви счупени магистрали, когато имат някакви смешни доходи? Естествено, че нищо...! ГЕРБ заложи на сбъркан икономически модел, който се основава на мизерно заплащане и смешни доходи. С това очакваха, че тук ще се струпат всякакви инвеститори, които да строят фбарики и заводи. Да, ама инвеститорите се появяват, оглеждат си и си заминават. Тук няма големи производства и сериозни инвестиции, просто големите инвестиции искат подходяща среда, каквато в България, явно няма. Това, ГЕРБ няма как да го скрият...! И хората един ден, съвсем закономерно ще изритат ГЕРБ.
Че кога спечелилите обществени поръчки в България са работили без подизпълнители. Дадоха "Хемус" на държавната фирма, тя ще я даде на Пеевски, за да не се усетят хората и да не стават скандали.
До # 64 edin drug. Как не се крадат пари. Държавата е най-големия рекетьор. Дядо ми имаше 4 дка нива влизаща в автомагистрала "Марица" . Почнаха да правят уж отчуждаване,но не ни платиха нищо и направиха магистралата. Доколкото знам и на други не им бе платено,заради това,че уж всички наследници не били се събрали,а защо трябваше да се събираме като се знаеха всички наследници и можеше да им приведат парите по открита от тях сметка и да ги уведомят. Тези пари от това "отчуждаване",кой ги присвои? Писах писма на различни инстанции,а те си прехвърляха топката и на края нищо. Пихме една студена вода. Това е Герб.
Ти, като типно тъпо парче не схващаш проблема. А той е, че когато е поръчката участва държавна или общинска фирма, те не се явяват на търг. Но нямат никакъв проблем да дадат после дейността на подизпълнител. Т.е., ако съм инициатор на държавн поръчка - агенция, община, министър, премиер, и искам да ти я дам на теб, обявявам, че ще я прави някоя държавна фирма, после тя те наема теб. Сешш ли се?
И да, пише го в закона, щото оня олигофрен, Божо Синдрома ви направи такъв закон. И когато го гласувахте ние пак мрънкахме, вие пак бяхте доволни.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Това ли е новата опорка? Ако някой вземе (ако има начин де...) да проследи с колко женски съм преспал и с колко мъже съм разпивал, купонясвал, ходил на риба и т.н. то ще се окаже, че половин България са все мои хора... Отделно, колко народ познавам, които не се понясат със съдружниците си (веднъж започнат ли да се хрянат от една обща баница, отношенията на хората много се променят) - гарантирано те са много повече, отколкото тези, които поддържат добри отношения.
Ма много си се озлобил нещо - пяна ти тече от устата... Май усещаш, че няма да доживееш твоите хора да хванат властта, че и ти нещо да намажеш, а? :))) Тъй де - време е да се научиш и да работиш!
Ебати лъжата! Писал бил писма, че не получил нищо от отчуждаване на терен за магистрала... Те адвокатските кантори потриват ръце и само такива случаи чакат, за да изкарат лесния хоронар, той писма бил писал...
Разбира се, милиционер няма как да схване, че това дали някой е на власт или не, няма как да е източник на доход. За вас е, щото сте на милиционерска хранилка.
Но това прост заплатаджия, бюджетен хрантутник да говори кой трябвало д работи наистина е върхът!
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
На всички експерти, проявили се мъдро под статията само на базата на това, че са виждали строителство на магистрала единствено по телевизията, ще кажа следното: Обичайна практика при осъществяването на инфраструктурни проекти от подобен мащаб е да се наемат/лизингуват нужните машини, да се наема допълнителен персонал и подизпълнители за определени дейности. Основното при оценката на една фирма-изпълнител е не наличната й техника, а капацитетът й да организира ефективно работата и да постига краен резултат. Онзи, който си въобразява, че има фирми, които разполагат с всичко нужно за изграждането на една магистрала и просто седят в очакване някой да им я поръча / а ако не я поръча - просто продължават да си седят, нали така!/ е несъмнен интелектуалец от типа "Дневен дървен философ-пенсионер". Почитания, философи ;)
...ако съм инициатор на държавн поръчка - агенция, община, министър, премиер, и искам да ти я дам на теб, обявявам, че ще я прави някоя държавна фирма, после тя те наема теб. Сешш ли се?
Ако поръчката е на стойност под 430 хил. лв, което е нищо за строителни услуги (или под 10 млн. лв за цялостно строителство), то да - можеш да се направи това, но доколкото държавната фирма ще харчи публични срудства, то съгласно ЗОП за всички останали случаи, тя трябва да организира обществени поръчки! Същото правят и държавните ТЕЦ-ове, БДЖ, НЕК и т.н. - за всичко правят обществени поръчки! Хубаво е да можеш и да четеш, а не само да пишеш опорни точки!
Проблемът е схемата "Ти печелиш, пари има, имаш-нямаш капацитет ще си купиш квото трябва с аванса, радвай се и да не забравиш да почерпиш". Това ти е схемата в магистрали, саниране, ...каквото се сетиш. После разчитай на пряка отговорност, качество, гаранции. Поредица от бушони при които ако има гласност за проблеми гори най-слабия. Парите са усвоени.
Искам да ти кажа - на теб, специално на теб, защото на всички останали им стана вече ясно - че ДЪРЖАВНАТА "Автомагистрали" ЕАД, на която е възложено да строи ДЪРЖАВНАТА МАГИСТРАЛА, съгласно ЗОП няма как да наема подизпълнители без обществени поръчки!
Но иначе ме кефиш - обявявайки се срещу държавната компания, ти заставаш в подкрепа на фирмите на Пеевски, Златев и Божков, с което червено-лилавия ти з@адник много яко лъсна! Вас червеното знаме роди ви, нали така, милиционерче. :)))
Схемата се прилага 23 години. Поръчката се дава на наша фирма/фирми. Те наемат треторазрядни специалисти. Купуват се трето качество материали и се изписват за първо. Строеното от Бай Тошо държи и след 50 години а строеното от бодигарда му 5 месеца. Девиза - да ремонтираме ремонта!
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
Тоя па гербераст тръгнал на мен да ми пробутва Пеевски, все едно аз давах всичко на Водстрой. И да, има как да дава без поръчка и условията за това са прекрасно разписани в закона.
Мен па ме кефи твърдението ти, че герберастията е нарушила закона. Разкош.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
stein
Рейтинг: 564 НеутралноЩе наемат подизпълнители и готово. Има доста примери.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4030 НеутралноПри излизането на данните за поръчката на стойност над 1.1 млрд. лева се появиха коментира, че компанията няма капацитет да се справи с такъв мащабен проект и вероятно това е провокирало въпроса.
Libertarianism is just anarchy for rich people____________
Абе голяма работа ,че има 20 камиона могат да си купят още 100 чистонови! С поръчка за милиарди могат да отделят бюджет 5-10млн за проекта и да чийтнат няколко читави немски или британски пътни инженери и всичко ще стане на ниво а и младите калинки ще се научат как се работи !
А герберите обикновено намират такива дето да претупат нещата колко да се усвоят парите!
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1389 НеутралноИзвъртяха Закона за обществените поръчки.
Т.е., поредната далавера.
vxx57592865
Рейтинг: 269 НеутралноЗначи „Дневник“ потвърждават казаното от К. Нинова,
че тези 1.1 млрд. лева ще бъдат подарени на фирми близки до Борисов без да има конкурс.
Разликата е, че за това БСП се усетиха преди един месец.
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 1183 НеутралноСтига бе😊
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!Изпуснаха мазната хапка придворните дебелаци, и сега правят постановки.
1. Тези машини са напълно достатъчни, ако се използват пълноценно при една добра организация и планиране.
2. Няма никакъв проблем да се купят(вземат на лизинг) още толкова, колкото е нужно - с този договор - всяка банка и лизингови дружество ще финансират без проблем.
3. Поне 90% от големите инфраструктурни проекти са печелени досега от фирми без достатъчно техника - после тарикатите си наемат подизпълнители и прибират печалбата.
Има случаи - да се печелят от фирми, регистрирани преди месец, без собствена техника, с "договори за съвместно ползване на техника".
Айде, няма нужда, а?
today
Рейтинг: 1059 НеутралноТова е поредното нагло заобикаляне на смисъла на закона от страна на управляващите.
Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.Скакауец
Рейтинг: 636 НеутралноКато усвоят тези 1.1млрд лв и ще има и за камиони и за машини...
Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)tsyrvulan
Рейтинг: 479 НеутралноЯсно. Сега държавната фирма ще сключи договори с подизпълнители. Последните реално ще извършат строителството, без да минават през сложната процедура за обществени поръчки и всеки по живо, по здраво. Ще ми е интересно да наблюдавам развитието. Чудя се кои ли ще да са подизпълнителите.
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.lustmord
Рейтинг: 302 ЛюбопитноДоста повече от Водстрой...
Pastir
Рейтинг: 374 НеутралноИнтересно какъв е годишния оборот на това дружество, печалба ?
И дали трябва в 21 в в толкова конкурентен бранш да съществува държвна строителна дирма. Как не се сериха да направят и държавна верига супермаркети, държавна верига ресторанти и т н
Vlado Nikolov
Рейтинг: 1455 ВеселоКротнете се малко,де.Хората имат да делят милиард, та ще мислят за техника сега. Наши фирми за подизпълнители - бол. Важното е, кой ще намаже и с колко.
tsyrvulan
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#7] от "Скакауец":
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.За нищо няма да има. Парите ще отидат за подизпълнителите.
Smoke
Рейтинг: 806 НеутралноЗаконът за обществените поръчки не прави разлика между първоначално възлагане и превъзлагане на подизпълнител. Щом фирмата е държавна, за да превъзложи тя по-късно част от работата на подизпълнител, тя ще трябва да организира обществена поръчка. Досега всички си затваряха очите за това, също и си затваряха очите за това, че поръчката я печели някаква велика фирма, а после работят някакви незнайни цигански бригади (за пример - санирането).
Освен това ЗОП изисква, ако ще работи някакъв подизпълнител, той да е бил деклариран в офертата на изпълнителя, спечелил поръчката, а също и в офертата да е описано каква част от работата ще изпълнява подизпълнителя. Освен това, ако се изисква някаква сертификация на изпълнителя, то трябва и всичките му подизпълнители да отговарят на това условие (т.е. да притежават такава сертификация за съответните дейности, които ще изпълняват). Иначе преди години, когато нямаше такова изискване за подизпълнителите, се правеха едни измислени консорциуми, в които фиктивно се включваха фирми, които нищо не правеха по изпълнението, но пък имаха необходимия сертификат и по този начин консорциумът отчиташе, че притежава такъв сертификат.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5134 НеутралноДо коментар [#11] от "Vlado Nikolov":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевВажното е, да има магистрала!
Practic
Рейтинг: 316 Неутрално„Автомагистрали“ ЕАД няма сключени договори с подизпълнители за „Хемус“, каквото твърдение се появи от лидера на БСП Корнелия Нинова“, заяви министър Аврамова на 14-и януари и посочи, че няма и изплатени аванси.
„Средствата са по сметка на МРРБ и Българска народна банка, те са целеви, няма изплащане на дейности. Има подписани рамкови споразумения от „Автомагистрали“ ЕАД и те са за доставка на материали и наем на механизация“, каза още тя.
В старогръцките трагедии в сюблимния момент се появява бог от машината - Deus ex machina. В българските сделки, също по-нататък - Негово превъзходителство Анекса към договора.
Петя Аврамова освободи Десислава Христова от Съвета на директорите на „Автомагистрали“ ЕАД на 1-ви февруари. Г-жа Христова е подала молба без да посочи мотиви. Все още няма назначен нов член на Съвета на директорите.
19 юли 2017-та, Десислава Христова: "ДПС е най-национално отговорната и най-истински патриотичната българска партия, в която има дълбока, същностна и стратегическа мисъл за България".
Десито е голяма патриотка, спор няма. Остава да видим какъв / каква ще бъде наследникът и в Съвета на директорите. Приятелството между ГЕРБ и ДПС си е приятелство, патреотизъмът си е патреотизъм, но сиренето е с пари у наше село!
ostin22
Рейтинг: 636 НеутралноМи то с "достатъчно" техника има 1-2 фирми.. Ще си бъде чист монопол ако само те "печелят"..
There is no way to happiness, happiness is the way!Vlado Nikolov
Рейтинг: 1455 НеутралноДо коментар [#14] от Незнайно в Слънчевия град
Нали обещаха такава Видин-Монтана, за северозапада!? Направо от никъде, за никъде. Нищо, де! Ще изчакам, чакал съм толкова години, какво значат още петнайсетина? А, забравих - идват избори - режа 50% от обещанията.
hope
Рейтинг: 2053 НеутралноДа, схемата си я бива.
Любовта ще спаси света!!!Сега парите спокойно ще отидат в подизпълнителите без конкурс.
hope
Рейтинг: 2053 НеутралноЛелееее тук белите конци много се набиват на очи!
Любовта ще спаси света!!!svoboden
Рейтинг: 1865 НеутралноНелепа статия. Какво значение имат броя на камионите даже се чудя и тези защо им са. За всеки голям обект важното е експертизата - организационна, правна, финансова, другото самосвали и багери е и лесно и просто за осигуряване.
Маршалов
Рейтинг: 479 ВеселоДали са предвидили пари за ремонт на новата магистрала. Би трябвало от сега да почнат да заделят, нищо чудо ремонтите да почнат веднага след приемането на готовото строителство, което на документи ще е отлично
мурзилкаkesh
Рейтинг: 1374 Весело........на които ше забавят парите или изобщо може да не платят....... България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
axd14700100
Рейтинг: 479 Неутрално134км. "магистрала с беге-качество струва 134млн. лв, с европейско такова да струва 270 млн. лв... айде, 300 мЕлеона да са!
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Грефалоу, бибитката... оставащите 800М лефченца ко'ш'ги прай'ме?
k_
Рейтинг: 2901 НеутралноИзобщо не е проблемът с какви техника разполагат. Както писаха по-горе могат да си купят, наемат и пр.
Проблемът в държавните (и общински също) фирми в България е че се назначават от политиците, е те са нефели.
Щом е държавна, значи ще се краде.
Така беше и при Тошо.
Крадяха на поразия. Единствено не смееха да пипат от определените им доставки по план по съветска линия.
За такива не прощаваха и моментално изхвърчаваха, а някои влизаха и в затвора.
plebs
Рейтинг: 269 Неутрално"Към края на месец януари тази година в дружеството работят 292 души. ..."
- Дневник, бизнесмоделът на Главболгарстрой е точно такъв още от бай Тошово време. Малък на брой специалисти и голям брой "бачкатори", наети за изпълнението на конкретен обект. Разликата със сегашното им положение е наличието на техника, много. Но пък определено има съмнения за спестяване на осигуровки.
- Очаквам държавното дружество да повтори точно този модел, като наеме техника И от тях, наеме и работници, на които обаче ще плаща коректно осигуровки. Дори няма да прибегне до подизпълнители, защото и там трябват обществени поръчки.
- Обърнете внимание, че досега цената за труд при строежи на пътища е много ниска, а цената за външни услуги - доста висока...
ggrigorov
Рейтинг: 426 НеутралноНовият строител на Хемус ще е новия собственик на Левски
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5134 ВеселоДо коментар [#26] от "ggrigorov":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевИ е върл чорбар...
Kiril
Рейтинг: 262 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "Vlado Nikolov":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comНа първият мандат Господ рече: нека откриеме заводи.
На вторият мандат Господ рече: нека откриеме магистрали.
На третият мандат Господ рече: нека откриеме кой какво предлага срещу 1 милиард.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1315 ВеселоДо коментар [#8] от "tsyrvulan":
Как кои - "обидените", дето протестираха с големите си нови машини :)
nema_labavo
Рейтинг: 1375 НеутралноИнтересен казус. При обществена поръчка, заради корупцията печелят едни и същи фирми. Краде се доволно и се строи некачествено. При възлагане строителство на държавна фирма, без обществена поръчка, коментарите са същите. Някой може ли да предложи работеща схема?
koko65bg
Рейтинг: 623 ЛюбопитноДържавната фирма "Автомагистрали" ЕАД, която беше избрана да изгради 134 км от магистрала "Хемус" без обществена поръчка, разполага с 25 товарни автомобила с обща маса над 3.5 тона и 20 машини строителна техника.
Дневник ако имат 25 товарни автомобила с ,,обща" маса над 3,5 тона - май става въпрос за 25 по-големички ръчни колички. Останалото - ,,20 машини строителна техника" , само вие си знаете какво означава.
Athanatos
Рейтинг: 1328 НеутралноДо коментар [#13] от "Smoke":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .90% от коментарите са от хора, йоито не са чували, че има ЗОП, а камо ли някога да са го чели.
Евалла за точния коментар.
Останалите коментари са глупости.
Мърмор
Рейтинг: 786 НеутралноТака се купуват избори, а не с брътвежи. Отделяш милиард и половина за правилните автомагистралчици и пей сърце. Отделяш два милиарда за саниране - за правилните санировчици и о-о, пей сърце. После случайно идва на власт някакъв суяк , който се прави на умник. А-а, веднага строителна техника блокира магистрали, Народно събрание и "Дондуков". Суякът бяга през глава. Облекчение - идват правилните хора. Раздават правилните порции на правилните хора. Народът ..., какво народът, кой говори изобщо за народът?!
vassilun
Рейтинг: 4845 НеутралноДо коментар [#1] от "stein":
Точно там е проблема! Подизпълнители, наети без конкурс и собственост на КОЙ!
eus47368223
Рейтинг: 269 Неутралноvassilun
Рейтинг: 4845 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "Smoke":
Бихте ли дал поне един пример, където цитираните от Вас закони и процедури са спазени? Поне един! Закони имаме читави, но няма КОЙ да наказва неспазването им!
Адекватно мислещ
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#1] от "stein":
Да, де, въпросът е, че не бива. Нормалното нещо е да се направи обществена поръчка. Такава не се направи, за да се спести време и за да може да се усчетоводят тия 1.35 млрд за 2018 г. Това значи, че тия подизпълнители, които ще бъдат наети, ще вземат 1.10 млрд без обществена поръчка. Ей, така. Някой решава тях да наеме. И тия фирми, естествено, ще бъдат близки до властта. Разбираш ли проблема сега?
Адекватно мислещ
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#4] от "vxx57592865":
БСП се усетиха доста след като Капитал излезе с тази информация.
vassilun
Рейтинг: 4845 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "Незнайко в Слънчевия град":
"Важното е да има магистрала!" Като онази част от Марица, която пропада? Или като онази част от Тракия, която е на коловози?
qwerty 500
Рейтинг: 269 НеутралноЗа такива пари хората правят магистрали изписани с всички екстри както се казва.
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.Не криви платна, второ качество материали и разбити след 3 месеца. Само вижте магистралата към Бургас. Това е един обикновен главен път разделен от мантинела.
Адекватно мислещ
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#13] от "Smoke":
По принцип е така, докато Бойко не каже "почваме ударно през април пет участъка", както направи онзи ден. Естествено, той го иска, за да може да изкара дивидентите от тия строежи за изборите. И тогава изведнъж се оказва, че има 2 месеца да се направят обществени поръчки за подизпълнители за тези 5 участъка. Или просто да се излъже.
Адекватно мислещ
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#40] от "qwerty 500":
Напротив, за такива пари хората почти никакви магистрали не правят. Нашите магистрали са най-евтините в Европа и то с доста, 70% по-евтини от тези в Гърция, примерно. Затова нашите се рушат, а чуждите - не.
https://dariknews.bg/novini/bylgariia/stroim-naj-evtinite-magistrali-v-evropa-2094748
vassilun
Рейтинг: 4845 НеутралноДо коментар [#42] от "Адекватно мислещ":
Колега, 134 км магистрала без тунели и мостове / виадукти (като Кресненското дефиле) за 1.34 милиарда. 10 милиона на километър. Не ми се вижда никак евтино. Баща ми (лека му пръст!) бе от строителите на Тракия от София до Пловдив. Помня го да казва, че километър струва $1 милион по онова време. Инфлация - да, ама от 1.75 милиона за км до 10 милиона за км ми се струва множко.
Чичо Ваньо
Рейтинг: 479 НеутралноКоито пък ще си наемат под-под-подизпълнители да свършат работата почти безплатно!
https://bivol.bg/ograda.html "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
Адекватно мислещ
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#43] от "vassilun":
А, това тук не е показателно. По принцип обществената поръчка сваля цената надолу. Сега такава просто няма. Но дори така да е, 10 млн лв на км е 5 млн евро на км, което е 50% по-евтино от гръцките, макар и по-скъпо от нормата за България.
дерибеев
Рейтинг: 2720 Неутралнонима европейски фирми спечелили поръчки идват дори и с 20 камиона?
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васВашият профил
Рейтинг: 2690 Неутралноявно в тази фирма има повече началници от чистачките и по-малкло инжинери от чистачките :)
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠Корки
Рейтинг: 2457 НеутралноПовечето мултинационални компании нямат собствени автомобили, а работят с лизингови автомобили. Преценили са че евтиното излиза скъпо.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.Гербер ДайБългарист ДеСеБар
Рейтинг: 281 НеутралноПърво квичат, че поръчките се давали на фирми, чиито собственици не се харесват на собсвениците на Дневник, Клубз, Сега и Медияпул. Сега, когато се реше държавната фирма да строи магистралата БЕЗ да дава работата на подизпулнители ( и това ви се каза стотици пъти вече), пак квичите. Е няма угодия за вас. По-добре правителството да прави това, което мисли за добре без да иска мнението на вечните мрънкащи тролове.
ppopov_67
Рейтинг: 583 НеутралноПриятелчетата - подизпълнители - отдавна са си отворили човките.
И гушките им скоро ще бъдат напълнени.
Този филм сме го гледали вече десетки пъти.
И ще го гледаме още, ако не се вземем в ръце и не изритаме "управляващата" ни банда на следващите избори.
Smoke
Рейтинг: 806 НеутралноТези процедури се спазват тогава и само тогава, когато се използват като основание да бъде отстранен кандидат, който не е "правилния" кандидат. Т.е. когато "неправилния" кандаидат не отговаря на тях, тогава и само тогава се сещат за тях :)
pepamug
Рейтинг: 271 НеутралноПредставям си 292 човека персонал от които 291 администрация + Бай Иван, който с кирката лупа по сухата земя, а останалите го гледат.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 1455 ВеселоДо коментар [#28] от kiril
Хареса ми иронията,затова ти сложих +
Чичо Ваньо
Рейтинг: 479 НеутралноСега остава да обясниш как с около 200 души квалифициран персонал държавната фирма ще успее да изгради десетки километри в срок ? Като повечето от "квалифицираният" персонал очевидно са "квалифицирани" шофьори. Все пак "фирмата" има и около 200 автомобила.
Очевидно подизпълнители ще има. Даже се сещаме КОИ ще бъдат. Дали Пеевски,дали Божков,дали Златев ,едва ли ще има разлика. А,между другото - не беше ли точно ДжиПи груп на Златев избрана да строи преди катастрофата с автобуса ? "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
2.5
Рейтинг: 1260 Любопитно"Според справката "Автомагистрали" имат още 107 специализирани автомобила, 58 лекотоварни коли, 17 превозни средства с обща маса до 3.5 тона и т.н. Към края на месец януари тази година в дружеството работят 292 души.."
I Want To BelieveИмат над 180 МПСта и 292 служители, от които 34 хигиенистки и пазачи...
'баси интересната структура на персонала?!
Неизвестен извършител
Рейтинг: 232 Любопитно"34 са работници, пазачи и чистачи".
Тъй. От пазачите и чистачите - работа не чакай. Да речем, че остават 15 човечета за работа. От 292 в държавната фирма.
qwerty 500
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#42] от "Адекватно мислещ":
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.Равнинна магистрала струва 15 милиона лева в Германия. Не знам колко ленти. Но предполагам какво е качеството. Освен това според зависи в цените влиза и закупуването на земя. А четирилентови качествени магистрали за по 10 милиона Евро са прокарали редица държави. Каква е тази Тракия през силно урбанизирани райони ли минава, през планини ли ще минава, тунели ли ще се прокарват? Не нали, най обикновена 4-лентова, която ще е като две двулрнтови главни шосета. Ти някога минавал ли си по бургаската магистрала? Това магистрала ли е или подигравка? Че то главния път Варна-Търново е повече магистрала.🤔
qwerty 500
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#43] от "vassilun":
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.Вярно е. Дават сравнения с качествени магистрали през силно урбанизирани участъци, планински отсечки, тунели. Отделно прокарани на чисто. А доколкото разбирам тази магистрала просто ще замени съществуващо шосе през равнината.
qwerty 500
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#55] от "2.5":
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.Еми ясно става въпрос за администрация и леки автомобили. И чистачка на всеки 7 човека администрация.
tsyrvulan
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#49] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.Къде се казва че ще строи без под изпълнители бре ашлак? Как 300 души ще построят над 100 километра магистрала в определеният срок? Абе ти въобще някога работил ли си в завод, или на обект? Или си някаква писарушка?
penetrating
Рейтинг: 7623 НеутралноДа и забранят да взема подизпълнители при подписване на договора :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertdejmos
Рейтинг: 2108 НеутралноИ колко трябва да има?? Добро начало за връщането на ДЪРЖАВАТА във важни сектори. Очевидно МУТРАТА съзнава че е създал държава по "свой образ и подобие" в нея от всичко и ще се .... ЩЕ СЕ ПЛАЩА!! Дори и това РЪКОВОДСТВО да КРАДЕ, следващото ще бъде вкарано в норма. Още много ,много държава трябва. МАНТРАТА държавата е ЛОШО НЕЩО , дойде от САЩ. Китай направи достоен СВЕТОВЕН ОТГОВОР. Държавата е не просто фирма ,а съвременна логика за развитие на нещата. Капитализмът изпразни и ДЕХУМАНИЗИРА ОБЩЕСТВОТО.
Адекватно мислещ
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#57] от "qwerty 500":
Стига дрънкал глупости, моля те. Или поне си направи труда да провериш дали това, което казваш, е вярно. Българските магистрали са най-евтините и то с много.
http://www.worldhighways.com/sections/eurofile/news/european-highway-construction-costs-evaluated/
Nikoi
Рейтинг: 777 Неутралнокой ,какво ,що , има ли някой ,който да не знае ,че ще се откраднат повечето пари от тази магистрала ,както се крадат от всеки един обществен и държавен проект досега в последните 30 години , какво значение има коя фирма ,на кого , коя партия ,на кого и какво ,няма да бъде хванат никой ,а ние ще се дондуркаме по уж новите пътища ,които на 3 тата година са като варненската магистрала и пътя Русе Варна ,дупка до дупка .
Toni Ivanov
Рейтинг: 426 НеутралноДържавната фирма дава 20 % рушвет на този,който я е избрал т.е. Герб,а после се задължават да наемат подизпълнители на близки до Герб фирми,така фимите на Герб пак ще строят магистралата,но ще казват,че те не са избирали пидизпълнителите,а държавната фирма. Така и вълкът сит и агнето цяло. Брей от година на година тези милиционери почват да поумняват как да въртят далаверата и да не са те виновни.
qwerty 500
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#63] от "Адекватно мислещ":
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.Точно там е посочена цена от 8.24 млн. евро/км. за Германия. 😏 А там има осемлентови с осветление, планински, през тунели и пр.
Храбър
Рейтинг: 1815 НеутралноИменно!
Какво са се затормозили за проблемите на фирмата.
Наистина необходимото за държавата е така да се сключи договора, че да няма споследици за страната, а "Автомагистрали" ЕАД да си стягат задниците и да изпълнят договора точка по точка. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Petleshev
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#25] от "plebs":
Бивш tww09306483."... Очаквам държавното дружество да повтори точно този модел, като наеме техника И от тях, наеме и работници, на които обаче ще плаща коректно осигуровки. Дори няма да прибегне до подизпълнители, защото и там трябват обществени поръчки..."!
На теория, изглежда добре. На практика обаче, едва ли ще се случи...! Този модел, няма как да преразпределя и да краде. А това е основание, за сериозен разговор между Борисов, Пеевски и Златев...! Като Борисов, не е човекът, който ще поставя условията. :)))
Lyubomir Lambov
Рейтинг: 437 НеутралноПощенска кутия ..,
TM
Рейтинг: 660 НеутралноКакво значение има кои ще са подизпълнителите. Според мен не те взимат част от големия пай. Този, който разпределя порциите има най-голяма облага.
cristo_n
Рейтинг: 479 НеутралноЗначи, когато частната "ААА" АД (ООД/ЕООД) е избрана - това е проблем, щото е на Пеевски.
Когато частната "БББ" АД (ООД/ЕООД) е избрана - това е проблем, щото е на Златев.
Когато частната "ВВВ" АД (ООД/ЕООД) е избрана - това е проблем, щото е на Божков.
И сега, когато ДЪРЖАВНАТА "Автомагистрали" ЕАД е изпълнител - това пак е проблем.
Или хейтърите все за нещо трябва постоянно да мрънкат, или БСП пак е раздало опорни точки!
Колкото до тове, че нямали достатъчно техника - то като че ли другите имат! Нали всички наемат подизпълнители, НА КОИТО ПОСЛЕ НА ПЛАЩАТ!!! Поне държавната "Автомагистрали" ЕАД със сигурност ще си плати и осигуровките на наетите, и ще си плати фактурите на подизълнителите! Освен това - И ТОВА Е МНОГО ВАЖНО - тъй като става въпрос за държавна фирма, наемането на подизпълнители ще става по реда на Закона за обществените поръчки, така че приказките, че "Автомагистрали" е избрана без обществена пърочка, е пълен кьор-фишек, опорна точка, лъжа-корнелийка и т.н. и т.н.!!!
cristo_n
Рейтинг: 479 НеутралноTerrain can increase costs significantly and construction of highways in mountainous terrain is most expensive in Germany at €25.99 million/km followed by Austria with €24.97 million/km.
А в България почти всичко е планинско, особенно сега при Хемус - минава през предбалкана, а цената и ще бъде: 1100 млн/143км= 7,7млн.лв/км = 3,93 млн. евро на км.
Judjuk
Рейтинг: 2594 НеутралноНе бързайте с критиките и ругатните. Оставете това да го правят хората които са виждали и знаят как строят частните босове. Държавата трябва да намери начин да инвестира и строи поне собствените си обекти. Иначе няма как да са читави.
JudjukАдекватно мислещ
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#66] от "qwerty 500":
Толкова ти е акълът... Прочети два реда по-надолу и ще видиш, че теренът оскъпява немските аутобани до 25 млн евро на км...
axd14700100
Рейтинг: 479 Неутралноцената и ще бъде: 1100 млн/143км= 7,7млн.лв/км = 3,93 млн. евро на км.[quote#72:"cristo_n"][/quote]
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф... всъщност, обявените километри са 134 (сто тридесет и четири) и така, с два реда "доказателствен текст" Некойси христо усвои 30-40 мелеончета... бравос!
axd14700100
Рейтинг: 479 Неутрално... да не се окаже, че в цената влиза и 20 години поддръжка на шосето... "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
keepwalking
Рейтинг: 456 НеутралноЛичното ми мнение ,
БСП не ги интересува да направят живота на обикновенния българин по добър.Тях не ги интересува,колко бизнеси ,колко инвестиции ,ще донесе магистралата .На БСП им пука единствено ,че ако ГЕРБ направят магистралата те няма да видят властта още 4 години затова обжалват и шиканират строежа на магистралите по всякакъв начин .И Боко се принуди да я строй без обществена поръчка щото иначе и след 10 години магистралата ще е на никъде.
bramasole
Рейтинг: 3188 НеутралноФакт е, че шефът на "Автомагистрали", Стоян Беличев, е бивш съдружник с мъжа на Гинка Върбакова, Славчо Върбаков, в "Атлас - 3 - груп" ООД.
"Хората, които се фукат с коефициента си на интелигентност, са загубеняци." Стивън ХокингИнтересно ще е да се проследи кои ще са подизпълнителите за изграждането на АМ "Хемус".
Petleshev
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#77] от "keepwalking":
Бивш tww09306483.Зарежи ги тия глупости...! ГЕРБ управлява 10 (десет) години...! И трябва да ти кажа, че ГЕРБ също не се интересува, от подобряване живота на хората. И хората, все повече го виждат и усещат...! Какво ги интересуват хората, някакви счупени магистрали, когато имат някакви смешни доходи? Естествено, че нищо...! ГЕРБ заложи на сбъркан икономически модел, който се основава на мизерно заплащане и смешни доходи. С това очакваха, че тук ще се струпат всякакви инвеститори, които да строят фбарики и заводи. Да, ама инвеститорите се появяват, оглеждат си и си заминават. Тук няма големи производства и сериозни инвестиции, просто големите инвестиции искат подходяща среда, каквато в България, явно няма. Това, ГЕРБ няма как да го скрият...! И хората един ден, съвсем закономерно ще изритат ГЕРБ.
Роси
Рейтинг: 7361 НеутралноЧе кога спечелилите обществени поръчки в България са работили без подизпълнители. Дадоха "Хемус" на държавната фирма, тя ще я даде на Пеевски, за да не се усетят хората и да не стават скандали.
Toni Ivanov
Рейтинг: 426 НеутралноДо # 64 edin drug. Как не се крадат пари. Държавата е най-големия рекетьор. Дядо ми имаше 4 дка нива влизаща в автомагистрала "Марица" . Почнаха да правят уж отчуждаване,но не ни платиха нищо и направиха магистралата. Доколкото знам и на други не им бе платено,заради това,че уж всички наследници не били се събрали,а защо трябваше да се събираме като се знаеха всички наследници и можеше да им приведат парите по открита от тях сметка и да ги уведомят. Тези пари от това "отчуждаване",кой ги присвои? Писах писма на различни инстанции,а те си прехвърляха топката и на края нищо. Пихме една студена вода. Това е Герб.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1359 НеутралноДо коментар [#71] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТи, като типно тъпо парче не схващаш проблема. А той е, че когато е поръчката участва държавна или общинска фирма, те не се явяват на търг. Но нямат никакъв проблем да дадат после дейността на подизпълнител. Т.е., ако съм инициатор на държавн поръчка - агенция, община, министър, премиер, и искам да ти я дам на теб, обявявам, че ще я прави някоя държавна фирма, после тя те наема теб. Сешш ли се?
И да, пише го в закона, щото оня олигофрен, Божо Синдрома ви направи такъв закон.
И когато го гласувахте ние пак мрънкахме, вие пак бяхте доволни.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1359 НеутралноДо коментар [#20] от "svoboden":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЩото неналичието на достатъчно техника води до идиотските ситуации Хемус да се ремонтира с години, а по обектите да няма никой.
cristo_n
Рейтинг: 479 НеутралноТова ли е новата опорка?
Ако някой вземе (ако има начин де...) да проследи с колко женски съм преспал и с колко мъже съм разпивал, купонясвал, ходил на риба и т.н. то ще се окаже, че половин България са все мои хора... Отделно, колко народ познавам, които не се понясат със съдружниците си (веднъж започнат ли да се хрянат от една обща баница, отношенията на хората много се променят) - гарантирано те са много повече, отколкото тези, които поддържат добри отношения.
cristo_n
Рейтинг: 479 НеутралноМа много си се озлобил нещо - пяна ти тече от устата...
Май усещаш, че няма да доживееш твоите хора да хванат властта, че и ти нещо да намажеш, а? :))) Тъй де - време е да се научиш и да работиш!
cristo_n
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#81] от "Toni Ivanov":
Ебати лъжата! Писал бил писма, че не получил нищо от отчуждаване на терен за магистрала... Те адвокатските кантори потриват ръце и само такива случаи чакат, за да изкарат лесния хоронар, той писма бил писал...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1359 НеутралноДо коментар [#85] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКРазбира се, милиционер няма как да схване, че това дали някой е на власт или не, няма как да е източник на доход. За вас е, щото сте на милиционерска хранилка.
Но това прост заплатаджия, бюджетен хрантутник да говори кой трябвало д работи наистина е върхът!
Манчо
Рейтинг: 2763 НеутралноНа всички експерти, проявили се мъдро под статията само на базата на това, че са виждали строителство на магистрала единствено по телевизията, ще кажа следното:
Мараба, С-ДС доносници!Обичайна практика при осъществяването на инфраструктурни проекти от подобен мащаб е да се наемат/лизингуват нужните машини, да се наема допълнителен персонал и подизпълнители за определени дейности. Основното при оценката на една фирма-изпълнител е не наличната й техника, а капацитетът й да организира ефективно работата и да постига краен резултат.
Онзи, който си въобразява, че има фирми, които разполагат с всичко нужно за изграждането на една магистрала и просто седят в очакване някой да им я поръча / а ако не я поръча - просто продължават да си седят, нали така!/ е несъмнен интелектуалец от типа "Дневен дървен философ-пенсионер".
Почитания, философи ;)
cristo_n
Рейтинг: 479 НеутралноАко поръчката е на стойност под 430 хил. лв, което е нищо за строителни услуги (или под 10 млн. лв за цялостно строителство), то да - можеш да се направи това, но доколкото държавната фирма ще харчи публични срудства, то съгласно ЗОП за всички останали случаи, тя трябва да организира обществени поръчки! Същото правят и държавните ТЕЦ-ове, БДЖ, НЕК и т.н. - за всичко правят обществени поръчки!
Хубаво е да можеш и да четеш, а не само да пишеш опорни точки!
ck2013
Рейтинг: 1372 Веселода но зад тази държавна фирма колко частни интереси има :) едно време зад такива "държавни фирми" що милионери се пръкнаха.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise PascalDarth Plagueis
Рейтинг: 1359 ВеселоДо коментар [#89] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТ.е., ти ми казваш, че възлагането без поръчка, което герберастията прави не е законно? 😂😂😂
One Hour
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#24] от "k_":
Проблемът е схемата "Ти печелиш, пари има, имаш-нямаш капацитет ще си купиш квото трябва с аванса, радвай се и да не забравиш да почерпиш". Това ти е схемата в магистрали, саниране, ...каквото се сетиш.
После разчитай на пряка отговорност, качество, гаранции.
Поредица от бушони при които ако има гласност за проблеми гори най-слабия.
Парите са усвоени.
cristo_n
Рейтинг: 479 НеутралноИскам да ти кажа - на теб, специално на теб, защото на всички останали им стана вече ясно - че ДЪРЖАВНАТА "Автомагистрали" ЕАД, на която е възложено да строи ДЪРЖАВНАТА МАГИСТРАЛА, съгласно ЗОП няма как да наема подизпълнители без обществени поръчки!
Но иначе ме кефиш - обявявайки се срещу държавната компания, ти заставаш в подкрепа на фирмите на Пеевски, Златев и Божков, с което червено-лилавия ти з@адник много яко лъсна! Вас червеното знаме роди ви, нали така, милиционерче. :)))
qwerty 500
Рейтинг: 269 НеутралноСхемата се прилага 23 години. Поръчката се дава на наша фирма/фирми. Те наемат треторазрядни специалисти. Купуват се трето качество материали и се изписват за първо. Строеното от Бай Тошо държи и след 50 години а строеното от бодигарда му 5 месеца. Девиза - да ремонтираме ремонта!
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.schz
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#13] от "Smoke":
Доста добре сте го описали. Голямата чуденка: има ли официални подизпълнители. Достъпна ли е публично документацията?
Petleshev
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#89] от "cristo_n":
Бивш tww09306483.Да де....! Знаем. Ще се организират обществени поръчки, с печеливши Пеевски и Златев. Нещо друго.....? :)
Petleshev
Рейтинг: 2595 НеутралноДо коментар [#95] от "schz":
Бивш tww09306483.Това е, строго пазена държавна тайна! Обществото, няма правен интерес, за да знае....! :)
Darth Plagueis
Рейтинг: 1359 НеутралноДо коментар [#93] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТоя па гербераст тръгнал на мен да ми пробутва Пеевски, все едно аз давах всичко на Водстрой. И да, има как да дава без поръчка и условията за това са прекрасно разписани в закона.
Мен па ме кефи твърдението ти, че герберастията е нарушила закона. Разкош.
Росен съм аз а Путлер ще капитулира
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#4] от "vxx57592865":
в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sandoТи и другите "професори".
Успяхте ли да прочетете, че фирмата е държавна бе?
Осмислянето нещо....
В заглавието го има още.
султана глаушева
Рейтинг: 322 НеутралноТе специалисти да имат, които да координират, проверяват, гонят срокове и качество. Подизпуюълнители с камиони ще си намерят!
Мърфи е оптимист!