След жалба от "Лидл" комисията за конкуренцията глоби "Метро" с 15 млн. лева

Магазин "Метро" на бул. "Цариградско шосе"

© Георги Кожухаров

Магазин "Метро" на бул. "Цариградско шосе"



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба 14.9 млн. лева на веригата магазини "Метро кеш енд кери". Причината е рекламен клип на "Метро", с който се прави опит за нелоялно и недобросъвестно привличане на клиентите на конкурента "Лидл България".


Производството е по жалба на "Лидл България", които твърдят, че "Метро" се възползва от практиката им да провеждат "тематични седмици" със стоки от различни държави. Антимонополната комисия е счела, че "Метро" са провели "неразрешена сравнителна реклама", с която "дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на "Лидл България ЕООД енд ко".


Кампанията на "Метро" била със слоган "Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. Метро. Имаме го". При публикуването на клипа в социалните мрежи те били придружени с текста: "Заповядай на италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. МЕТРО. Имаме го."




Според "Метро" кампанията не е насочена срещу "Лидъл", като в документите за решението на КЗК са включени и становища от другите големи вериги за хранителни стоки, които също провеждат тематични седмици. Комисията обаче счита, че посланието "Не сменяй вкуса, смени магазина" внушава на клиентите на "Лидл" да започнат да посещават "Метро", където, отново според рекламния клип, могат да намерят продуктите от различни държави целогодишно.


Глобата е в размер на 2% от приходите на "Метро кеш енд кери" за 2017 г., като решението на КЗК може да бъде обжалвано пред Административен съд – София.

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2310 Неутрално

    От тези тематични седмици в Лидл почти всичко е произведено в Германия, така че сега е редно да им отперат глоба за заблуждаваща реклама.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1119 Весело

    веднъж месечно има френска седмица,ми допада ми ама тя е във вкъщи :D:D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2629 Весело

    От тези тематични седмици в Лидл почти всичко е произведено в Германия, така че сега е редно да им отперат глоба за заблуждаваща реклама.
    —цитат от коментар 1 на EU defender



    До коментар [#1] от "EU defender":

    Българската (ретро) седмица не могат да я произведат! Например,бонбоните "Черноморец" или оня локум с розоберката на кутията.

  4. 4 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3320 Неутрално

    Значи 1,7 млрд. лв. им е оборота за 2017.
    Четох, че над 6 млрд. лв. е оборота на немските магазини.
    Трябва тези големи магазини да са след околовръстното.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2629 Весело

    Присъдата на КЗК е справедлива.

  6. 6 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Дупката си е дупка, а 15 милиона са си 15 милиона.

  7. 7 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3320 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":
    Те казват, че това е седмица на “френската кухня”, и това не значи, че стоките са произведени във Франция.


    Рекламата впрочем е добра и според мен глобата ще отпадне в съда.


    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  8. 8 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    "Глобата е в размер на 2% от приходите на "Метро кеш енд кери" за 2017 г., "

    Значи годишните приходи на Метро са 750 милиона за 2017 г. Намалели са , защото помня че през предишни години приходите бяха над 1 милиард лева.

  9. 9 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    КЗК се занимават с глупости. Смело глобяват за няма нищо германски фирми , но не смеят нищо да направят на монополиста Лукойл.

  10. 10 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Метро изнагляха донякъде, верно е.
    Но, признавам си, изобщо не ги понасям от самото им пръкване в България.
    Имам преки впечатления от тях в качеството им на клиент на фирма, за която работех.
    Какви са като работодатели, само са ми разказвали. Нищо добро.

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  11. 11 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3849 Любопитно

    До коментар [#4] от "hope":

    как го сметна? 2π по глобата на квадрат?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  12. 12 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#10] от "metalogy":

    нищо им нема.
    кеф ти метро, кеф ти икеа, кеф ти джуск.
    не че има лошо в тея санкции, ма малко
    са прегорили манджата в стил КОНПИ.

  13. 13 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    Не съм забравил как Лидъл изтриха кръстовете от черквите (на опаковките) по време на една гръцка седмица. От тогава аз, семейството ми и доста приятели не стъпваме в тази помиярска верига. Пожелавам на Метро да им отмъкнат всичките клиенти.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  14. 14 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Добре е че се конкурират, лошо ще стане като започнат да се договарят, защото големите вериги останаха само на три германски фирми - Метро, REWE (Била) и Schwarz Gruppe (Лидл и Кауфланд ).

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8124 Неутрално

    Тях с милиони, а българските картели даже с 20 хиляди не ги глобяват.

  16. 16 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    "Кампанията на "Метро" била със слоган "Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската седмица е през цялата година. Метро. Имаме го".

    На мен клипчето ми хареса и да си призная нямам нищо против сравнителната реклама!

    I Want To Believe
  17. 17 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2815 Неутрално

    До коментар [#2] от "mititu":

    дупката си е дупка, казват в лидл :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  18. 18 Профил на ДракУна
    ДракУна
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#9] от "tacheaux":

    Как да глобят Лукойл като те горките са на загуба.2% от 0 приходи колко е?

  19. 19 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 22 Неутрално

    До коментар [#9] от "tacheaux":Как да глобят Лукойл като те горките са на загуба.2% от 0 приходи колко е?
    —цитат от коментар 18 на boriz


    Нещо бъркате приходи с печалба.

  20. 20 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    А аз ако бях на мястото на КЗК щях да глобя "Лидъл" за това, че поставят цените над стоките, а не под тях както е свикнало българското потребителско око. И най-паче за това, че точно над етикета за промоционална цена на някаква стока е поставена сходна с нея стока, което си е явно въвеждане в заблуждение на клиентите.

  21. 21 Профил на g
    g
    Рейтинг: 129 Неутрално

    Лидъл много нагли. Факт е че тематичните им стоки ги няма постоянно. Това са казали от Метро и е 100% истина. КЗК се занимава с глупости.

  22. 22 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Значи годишните приходи на Метро са 750 милиона за 2017 г. Намалели са , защото помня че през предишни години приходите бяха над 1 милиард лева.
    —цитат от коментар 8 на tacheaux


    Нетни приходи от продажби през 2017 г. са 748 616 хил.лв., което представлява ръст от 2,4% спрямо 730 951 хил.лв. през 2016 г. За сметка на това нетната печалба намалява с 2 млн.лв. до 14,2 млн.лв..

    Информацията е достъпна вече и без електронен подпис в ТР. :)

    I don't want to believe. I want to know.
  23. 23 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 939 Неутрално

    http://www.nfl.com/videos/nfl-super-bowl-commercials/0ap3000001015648/The-Bud-Light-kingdom-travels-to-make-a-corn-syrup-delivery

    ето една американска реклама където директно си се заяждат с конкуренцията без дори да се опиват да се крият.

    Pure Chewing Satisfaction
  24. 24 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 315 Неутрално

    До коментар [#23] от "serpico":

    нали правиш разлика м/у сащ където това е позволено, и ес, където не е...

  25. 25 Профил на bap46359397
    bap46359397
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това си е директна сравнителна реклама, която е забранена от закона. Дали ще остане в сила и ако да, дали ще се потвърди размера и решава съда. Метро да се сърдят на юристите, които са ги съветвали. Когато излезе рекламата по форумите масово асоциацията беше с Лидл. Друг е въпроса, защо те се заяждат с Лидл, а не с Кауфланд, който им е основния конкурент

  26. 26 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    http://www.nfl.com/videos/nfl-super-bowl-commercials/0ap3000001015648/The-Bud-Light-kingdom-travels-to-make-a-corn-syrup-delivery ето една американска реклама където директно си се заяждат с конкуренцията без дори да се опиват да се крият.
    —цитат от коментар 23 на serpico


    Тая е по-яка и екласика в жанра
    https://www.youtube.com/watch?v=DijFob8vxgI

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  27. 27 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    До коментар [#26] от "Николай Колев":

    Винаги съм казвал, че това е най-великата реклама на всички времена!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK