
© Георги Кожухаров
Министърът на финансите Владислав Горанов ще предложи всички автобусни превозвачи задължително да се регистрират по ДДС. По думите му това ще доведе до изчистване на сивия сектор сред бранша. Това съобщи пресцентърът на Министерството на транспорта след като ресорният министър Росен Желязков и Горанов разговаряха с представители на автобусния бранш по поставените от тях проблеми.
В средата на януари представители на автобусните фирми обявиха, че на 18 февруари излизат на протест заради множеството нерешени проблеми в бранша.
Един от най-сериозните проблеми пред бранша е нерегламентираният превоз на пътници, който е опасен за живота и здравето на хората, създава нелоялна конкуренция и директно нанася вреди, както на бизнеса, така и на държавата, заявява Росен Желязков след срещата, цитиран от пресцентъра си. За това по време на срещата са обсъждани варианти за съвместни действия между Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", Гранична полиция и Националната агенция за приходите.
Ще бъде извършен анализ на рисковите пътувания през границата с леки автомобили, за да бъдат установени хората, които често извършват международни пътувания с различни пътници. Трите институции, със съдействието и на други органи, ще изградят система за постоянен мониторинг и контрол за ограничаването на незаконните превози, като лицата извършващи тези превози ще бъдат щателно проверявани и за произхода на доходите им, съобщава ведомството.
Транспортното министерство и автобусните превозвачи се договорили още да създадат подробен план за справяне с належащите проблеми в сектора като работата по него ще започне идната седмица.
Роси
Рейтинг: 8282 НеутралноДобре, а какво става с апартамента на кръстника.
realguru
Рейтинг: 2725 НеутралноДа пише и на Марк Зугърбърг да му дадат координатите на всички участници във Фейсбук групите за споделено пътуване. :)
hamiltonf
Рейтинг: 3897 НеутралноКои пък са тези фирми за автобусни превози, нерегистрирани по ДДС?!
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Сива икономика...
Ivan Prodanov
Рейтинг: 284 НеутралноПревозвачите на дърва с каруца трябва ли да се регистрират по ДДС.
Иван Костов е за съд!Питам за един съселянин.
Хасанку се казва.
palav_nik
Рейтинг: 927 НеутралноДДС-то изобщо не е панацея. Има селища извън магистралите до които големите превозвачи изобщо не пътуват.
Ivan Prodanov
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#5] от "palav_nik":
Иван Костов е за съд!Въпрос е :
Защо за храни, лекарства, учебници има ДДС?
Иосиф Давидович
Рейтинг: 0 НеутралноТе от Герб и Юнион Ивкони не могат ли да разберат простата истина, че заради успешната политика през последните години броят на"лошия човешки матрял" рязко намаля и обедня и започна да избягва да се качва на автобусите. Например аз често, почти всеки месец ходя до София от Ямбол цената на билета е 21 лева в едната посока, а за 25 лева бензин с малка нова кола стигам по-бързо и удобно без да се налага да плащам за такси или билет за градския транспорт, а и почти винаги пътувам с някой познат (и), който ми дава десет лева и ме черпи с кафе -имам една съседка, чиято дъщеря живее в съседния блок на сина и всеки път идва с мен и ми плаща цялата цена на билета в двете посоки.
Ах, Александр Сергеевич, милый Ну что же Вы нам ничего не сказали О том, как держали, искали, любили, О том, что в последнюю осень Вы зналиЦените на билетите са много високи и винаги е по-изгодно двама човека да пътуват с кола вместо да се качват на автобус...
Нека си протестират превозвачите-матряла няма да станем повече...
Корки
Рейтинг: 2699 НеутралноА нещо за БДЖ, или ще чакаме навлизането на чужди ЖП превозвачи?
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.Маршалов
Рейтинг: 538 ЛюбопитноАз не се сещам да е писано напоследък за смъртоносен инцидент с автобус, който не е на известна фирма, регистрирана по ДДС. Ако регистрацията по ДДС, носи някакви ползи за безопасността на пътниците, някак си не мога да намеря доказателство за това. Относно сивият сектор. Не пътувам много, досега не ми е попадало такова животно. То оставаше и ведомствените автобуси собственост на фирмите, с които се извозват работниците от домовете им до работните им места, да се регистрират като отделни фирми - автобусни превозвачи...Също и училищните автобуси.
мурзилкаvassilun
Рейтинг: 4569 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "Ivan Prodanov":
Защо да няма? Може да не е 20%, но защо да няма ДДС за книги, храни и лекарства?
Ivan Prodanov
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#10] от "vassilun":
Иван Костов е за съд!Защото в някои държави го няма.
Особено за лекарства.
tucker case
Рейтинг: 1004 Веселобе тея рейсажии що най-добре не земат да поискат да се забранят леките коли изцяло и извъобще и изобщо... кво че ми се возат, че и по двама-трима... я сички на рейсо и бецален 10 кинта на километър на кондукторката... ама-ха!
Now what's a few miles between the beauty and the beast...Хи-хи
Рейтинг: 1491 НеутралноАма разбира се регистрация по ДДС. Може и акциз да им сложат...
Отдаването под наем на апартаменти - също. А Горанов
Герб бавно и методично избива дребния бизнес. Както и хората.
ОСТАВКА на апартаментаджиите
nema_labavo
Рейтинг: 1924 Неутрално:)))))))
Ша ме задавиш бе :)
vassilun
Рейтинг: 4569 НеутралноДо коментар [#11] от "Ivan Prodanov":
Кои са тези държави? Списък моля!
palav_nik
Рейтинг: 927 НеутралноНекои колеги не разбират за какво иде реч.
Не става въпрос за плащане на ДДС.
А за задължително регистриране на фирми по ДДС.
Което е в противоречие с Търговския закон.
Ivan_
Рейтинг: 476 ВеселоТова някаква шега ли е?
Модератора е неадекватен!Да не е първи април?
Коя е тази фирма за транспорт, която няма да е регистрирана по ДДС?
Ivan_
Рейтинг: 476 НеутралноДо коментар [#16] от "palav_nik":
Модератора е неадекватен!Да ти кажа, не може да имаш за предмет на дейсност транспорт, да си юридическо лице и да не си се регистрирал по ДДС.
Има едно единствено обяснение за това, работиш най-малко в сивия сектор.
Искането в случая може да не е законосъобразно но е доста логично.
Ако съм на Горанов, ще пратя проверка на всеки, който е транспортна форма и няма ДДС регистрация..
skomina
Рейтинг: 667 ВеселоМного е по-важно какво става в транспортния бизнес. Или мислиш , че е по-важно къде живее министърът? Може да се е преместил в апартамента на кръстницата. Ти като доДИШ от село нощуваш у родата , а не в хотел, гиди закононенарушител! Оти си не плащаш на хотел мари?
palav_nik
Рейтинг: 927 НеутралноМного си далеч от истината.
Отдавна всички шофьори издават хартишки от едни апаратчета вързани с НАП.
Няма как да караш автобус с пътници, да си плащаш застраховките и да си в сивия
сектор.
kkl38598034
Рейтинг: 96 ЛюбопитноАбе как регистрацията по ДДС ще промени нещо. Толкова ли е сложно министъра да обясни логически стъпка по стъпка как ще стане това. Който не издава билети, няма да издава билети и без това. Пък който е издавал билети сега ще вдига цените и ще трябва да наеме счетоводител за 200 лева на месец.
Маршалов
Рейтинг: 538 ВеселоЯ да задам и аз въпрос за Горавофф и кръстника му. Тия що не са по затворите, да търкат наровете?
мурзилкаdonkaran
Рейтинг: 8 НеутралноДа няма съмнение всички фирми по ДДС Иначе конкуренцията е нелоялна. Не само транспортните
Petleshev
Рейтинг: 3182 НеутралноДо коментар [#17] от "Ivan_":
Бивш tww09306483.Не бе...! ГЕРБ-аджиите мислят, всички останали за прости...! :)))
One Hour
Рейтинг: 352 НеутралноДо коментар [#5] от "palav_nik":
50000лв.
Колко автобуса трябва имаш за да не си регистриран?
Или за теб са само билетчетата.
jif44392826
Рейтинг: 229 НеутралноИ как няма да са за предпочитане споделените пътувания?!
Давам няколко предимства:
Не се спира по села и паланки, а се пътува от точка А до точка Б.
Стига се по-бързо.
Спира се при нужда от ходене до тоалетна и ако има пушачи да пушат. Може и да ядат. В повечето автомобили има колани и отзад. Уж приеха да ги има и в автобусите, но не е сигурно, че всички вече имат.
Отделно има линии, по които пускат някакви измислени бусчета в които хората се тъпчат като сардини, и изобщо не са удобни. Няма място и за багаж.
Идват да те взимат от вкъщи или от удобно за теб място, вместо да мъкнеш багаж по таксита и градски транспорт.
Оставят те на удобно място след пътуването.
По-евтини са от автобусите.
Не ти пускат мазна чалга или друга музика, която не обичаш.
Не ти пушат като разните му там шофьори на рейсове.
Отделно вероятност да има някоои миризливец е много малка.
Нещо, което не мога да кажа за БДЖ и автобусните превози.
Пътуваш предимно с познати хора от същото населено място.
Възможно е това да са състуденти или други учащи.
Можете да си обменяте опит за лекции, изпити, проекти.
Ама с кола не било сигурно и не знам какво си, и виждате ли как билетчето за автобус било нашата застраховка ако стане нещо по време на пътуването.
Колите също имат застраховки, даже някои имат и застраховка на всяко място.
Значи, билетчето, че е вид застраховка, отпада като предимство.
Мога да изброявам и още, но постът стана дълъг и едва ли много хора биха го прочели докрай.
profesionalist
Рейтинг: 1197 НеутралноЗащо не ми пускаш мнението бе мадираторе?Да ти сера в устата минетчиска простак
vankata1
Рейтинг: 1204 НеутралноСетила се Мара, да се побара :-)
Боби Колев
Рейтинг: 1368 НеутралноИма ли известни фатални инциденти с нерегистрирани транспортни фирми?
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Ако не - да си оправят първо проблемите със сигурността в регистрираните.
ДДС-то не е грижа на пътниците, нито определя качеството на услугата.
Задължителната регистрация ще има по-скоро негативен ефект върху качеството тъй като ще натовари по-малките да събират и отчитат данък на държавата вместо да се грижат за бизнеса си.
Това е целия смисъл на ДДС регистрацията.
За Ивкони и другите големи , обаче, е начин да потискат конкуренцията.
Те искат хем да са големи, хем ако не могат да ползват преимуществата на малките, то поне да им ги вземат.
Следващите изменения ще са в насока повдигане прага на влизане в бизнеса.
Така се монополизира (или олигополизира) пазар.
dokker
Рейтинг: 395 НеутралноИ това е углавно престъпление - Черпене с акцизна стока. А и отношенията с комшийка и щерка трябва да се лицензират. Имаш + от мен ! :)
dokker
Рейтинг: 395 ГневноДо коментар [#9] от "Маршалов":
"То оставаше и ведомствените автобуси собственост на фирмите, с които се извозват работниците от домовете им до работните им места, да се регистрират като отделни фирми - автобусни превозвачи...Също и училищните автобуси".
Това е направено от ГЕРБ, когато дойдоха на власт - всички превози - ведомствени и за обществен превоз - подлежат на лиценз. Той не е никак безплатен. И тогава (2009 г.) и сега твърдя, че лицензът, и акцизът не спират нелегалния превоз и контрабандата. Просто се събира пореден рекет. А премиерът ни произхожда от средите, в които знаят как да събират този "налог".
antikvarno
Рейтинг: 465 ВеселоДо коментар [#26] от "jif44392826":
+++++++++++++++++++++
Тях не ги интересува комфорта на пътуващите.Искат пари и още пари и още пари....
Ivan_
Рейтинг: 476 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "palav_nik":
Модератора е неадекватен!Не зная колко съм далеч от истината, но няма как да си транспортна фирма и да не си приспадаш ДДСто от горивата и другите консумативи и от транспортните средства.
Не го ли правиш ПРЕСТАВЯАШ да си фирма въобще, защото фалираш, това са 20% по-високи разходи от тези на конкурентите ти.