Одит показа нарушения в поръчки и управление на имоти в "БДЖ - Товарни превози"

Одит показа нарушения в поръчки и управление на имоти в "БДЖ - Товарни превози"

© Цветелина Белутова, Капитал



Нарушения в управлението на имоти и провеждането на обществени поръчки откриват одитори на Сметната палата при прегледа на дружеството за периода 2015-2016 г. От него се вижда още, че във всяка от двете години дружеството добавя по нови 100 хил. лв. към задълженията си, за да нараснат до 57 млн. лв. през 2017 г. Одитът е публикуван на сайта на палатата.


В доклада се посочва, че за част от имотите дружеството не разполага с документи за собственост, а пък други, включени в баланса му, са публична държавна собственост и не би трябвало да са там. Одиторите са се натъкнали още на отдаване под наем на недвижими имоти на хора, които не са на трудов договор в компанията. Последното се отнася до отдаване под наем на ведомствени жилища. Пропуски са установени и при оценяването на имоти.


По оценки на Сметната палата дружеството към момента на одита е притежавало 831 имота за общо 17.1 млн. лв.




Проверката на възлагането на обществени поръчки е показало в някои случаи ограничаване на кръга на потенциалните участници, допускане на участници до следващ етап, въпреки че подадени от тях документи не съответстват на условията, избран участник, който не отговаря на предварително поставените изисквания на възложителя.


През одитирания период освен това са направени разходи за доставки и услуги, без да е проведена обществена поръчка, макар че това се налага. Разходите са за доставка на гориво, ремонт, поддръжка и резервни части, доставка, монтаж, финансови и застрахователни услуги.


В частта за приходите и разходите одиторите отчитат, че през втората разглеждана от тях година - 2016 г., спрямо предходната има повишение съобразно плана за годината, но спрямо заложеното в стратегията за оздравяване, която обхваща периода 2015-2022 г., се наблюдава спад. Данните показват, че общите приходи през 2017 г., сравнени с общите приходи през 2014 г., намаляват с 18.67 на сто. За същия период общите разходите намаляват с 25.65 на сто. От съществено значение е фактът, че през показания период темпът на намаляване на разходите изпреварва темпа на намаляване на приходите на дружеството, посочват одиторите.


И през двете разглеждани години задълженията нарастват с 100 хил. лв. годишно, като най-големите от тях са към свързани дружества. Към 2017 г. общо дълговете достигат 57.1 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3780 Неутрално
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5790 Неутрално

    Баси анархията!?

    скоростен индекс "Y"
  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5409 Неутрално

    БДЖ е каца без дъно! Решенията са две. Приватизация или назначаване на десетина професионалисти със заплати от над €10 000!

  5. 5 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2715 Неутрално

    КОГА ще има наказани чиновници и ръководители? И, не се оправдавайте със Станишев!

  6. 6 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    До коментар [#4] от "vassilun":

    Ами те сегашните 10 "професионалисти" получават по-високи от набелязаната от теб заплата :-)
    Нещо да се е променило в кацата?
    Получаването в България не значи че нещо ще се промени.
    А и под "професионалисти" в България се разбира нашимомчета завършили библиотекарския

  7. 7 Профил на RadiMiles
    RadiMiles
    Рейтинг: 108 Неутрално

    БДЖ може би е най-разграбваното дружество и това прекрасно личи от състояние му...все по на зле отиват нещата

  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5409 Неутрално

    До коментар [#6] от "ЙЕИ":

    Не ми се вярва заплата в БДЖ от €10 000, но пък нямам инфо!

  9. 9 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    Нарушения в БДЖ ???!!!
    Абсурд! Това е някаква долна инсинуация.

  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9379 Неутрално

    Те одитите могат всичко да показват, но къде са наказаните и осъдените. Това е най-важното.

  11. 11 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1901 Весело

    тоя комунистически бардак бедежето във всичките му форми е крайно време да отиде на бунището на историята... и по релсите да има само частни превозвачи

    п.с. те и релсите требе се концесионират, ма първо бедежето да очушкат, па после

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  12. 12 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 3016 Неутрално

    Кражбите бяха издигнати в ранг на фирмена политика.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  13. 13 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#10] от "Роси":

    Ами герберастията не иска независими съд, прокуратура и полиция. Корупцията е национален спорт. Ако не си крадец и тарикат, трудно ще се впишеш в "колектива".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK