Проучване: Времето за пътуване в големите градове нараства, 60% ползват колите си

Проучване: Времето за пътуване в големите градове нараства, 60% ползват колите си

© Надежда Чипева, Капитал



Времето за пътуване в големите градове се увеличава, но жителите им продължават да предпочитат колата си пред градския транспорт въпреки неудобствата с паркирането и по-високата му цена. Несигурността, неудобството и многото хора в обществения транспорт отблъскват най-много потребителите, но те биха го използвали в по-голяма степен, ако плащането за услугата е по-лесно.


Това показват резултатите от световно проучване на Visa в сътрудничество със Станфордския университет "Бъдещето на транспорта: мобилността в епохата на мегаградовете". То отразява мнението на 19 000 потребители от по два големи града в 19 държави (без България), се казва в прессъобщение на международната компания за разплащания.


46% от жителите на големите градове по света твърдят, че губят все повече време за пътуване с обществен и частен транспорт, а 37% очакват, че това ще продължи и занапред, сочат резултатите. Половината (52%) са разочаровани от обществения транспорт, а 60% използват собствената си кола, за да ходят на работа и за лични пътувания. Обществен транспорт за ходене на работа, в училище и в университета използват 44% от участвалите в проучването, а 54% прибягват до него, когато отиват на място за развлечения.




Колкото е по-възрастен пътуващият, толкова по-важно е за него транспортът да е удобен, сигурен и да не е претъпкан. С намаляването на възрастта значението на тези фактори отслабва, показват отговорите на анкетираните.


Когато ползват личната си кола, две трети от анкетираните се притесняват къде ще намерят място за паркиране, а за над 40% най-неприятно е да бъдат глобени, ако превишат времето за престой, или да платят повече, отколкото са планирали.


Според Visa нарастващ брой градове преминават към безконтактни разплащания в обществения транспорт, цифрови разплащания за паркиране и отдаване под наем на велосипеди и скутери. Изследването потвърждава, че ако плащането на услугите в обществения транспорт стане по-лесно, броят на клиентите му ще се увеличи с 27%.


47% от пътуващите заявяват, че за тях е проблем нуждата от различни билети за различни видове пътувания,
за 44% - че не знаят колко да платят, а за 41% - че се изисква плащане само в брой. Според анкетираните тези затруднения правят все по-малко вероятно те да използват обществен транспорт и е по-вероятно да ползват собствената си кола.


Близо половината от предпочитащите да пътуват с кола пък биха искали нововъведения, чрез които да разбират къде да намерят най-евтиното гориво, а 35% биха искали приложение, което разпознава къде се опитват да заредят и да приема плащането.


Според ООН до 2050 г. 68% от населението на света ще живее в градските центрове, а броят на мегаградовете с население над 10 милиона души ще се увеличи до 51 от 43 в наши дни. Затова компанията препоръчва на общинските власти да инвестират в нови технологични решения.


Проучването е проведено онлайн сред 19 384 потребители, които живеят в един от двата най-големи града в 19 страни. В проучването са включени: Аржентина (Буенос Айрес, Кордоба), Австралия (Сидни, Мелбърн), Бразилия (Рио де Жанейро, Сао Пауло), Великобритания (Лондон, Бирмингам), Германия (Берлин, Хамбург), Египет (Кайро, Александрия), Индия (Мумбай, Делхи), Канада (Торонто, Монреал), Китай (Шанхай, Пекин), Мексико (Мексико, Гуадалахара), ОАЕ (Дубай, Абу Даби), Полша (Варшава, Краков), Русия (Москва, Санкт Петербург), САЩ (Ню Йорк, Лос Анджелис), Франция (Париж, Марсилия), Швеция (Стокхолм, Гьотеборг), Южна Африка (Кейптаун, Йоханесбург), Южна Корея (Сеул, Пусан), Япония (Токио, Осака).


Шестдесет и пет процента от респондентите живеят във вътрешността на града / градския център, а 35% - в новите модерни квартали в покрайнините и в предградията. Повече от половината (55%) работят на пълно работно време.

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3384 Любопитно

    В големите градове ИМА добре уреден обществен транспорт, - за съжаление има и много келеши, които си возят г..зовете самостоятелно, за калабалък !

    [email protected]
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4925 Неутрално

    София не е голям град но има същите проблеми заради некадърното управление(и крадливо) през последните 15 години.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    Има градове в които не можеш без кола, има и градове в които да имаш кола е проблем. Най-готини са градовете където има развит обществен транспорт, но и ползването на лична кола не е огромен проблем.

  4. 4 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Трябва по един терминатор на всеки булевард с о една M134 Minigun и да пречуква личните автомобили. Да видите как ще се научат да ползуван обществен транспорт "свободните" сополи.

    мурзилка
  5. 5 Профил на ogix
    ogix
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#4] от "Маршалов":

    ГЛУПАК!!!!

    огн.
  6. 6 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    И какво обещаваше банкянския - пускаме метрото и мит'ряла слиза от колите. Нищо подобно, не познавам някой да е слязал от автомобила и да се е качил на метрото. Както и не познавам гепаджия да пътува в обществен транспорт. Докато продължава насилственото затрояване положението ще се влошава. Това е резултата от бойкоикономиката!

  7. 7 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Личният автомобил в големите градове требва да се превърне в скъп лукс, само тогава народът масово ще мине на градски транспорт. А тия, които ще искат и ще могат да си позволят личен автомобил, поне ще карат и паркират като бели хора.

  8. 8 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    София не е голям град но има същите проблеми заради некадърното управление(и крадливо) през последните 15 години.
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА


    Кметичке, при "кадърното" управление на София и Българи имаше ред за закупуване на автомобил, лимит за бензин, бонове раздавани от ППО и огромни опашки по бензиностанциите.
    Поради тази причина нямаше трафик.

  9. 9 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Тролчетата каращи дизелови трошки на по 10-20 години са пуснали лай*номета.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4925 Весело

    До коментар [#8] от "4ort":

    Миличка кифличке милиционерска, ред имаше САМО за нови коли. Защото хората имаха пари и искаха да карат нови коли. Преди това се продаваха свободно в ЦУМ без ред и без пари. Който имаше валута също не чакаше.
    Дано да си разбрала.
    Хубавото е , че дори и ти не спориш колко некадърно управлявахте града и крадохте 15 години и докъде го докарахте .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4925 Весело

    До коментар [#9] от "Гербер ДайБългарист ДеСеБар":

    А тия доходи какви коли да карат като ГЕРБ и обръчите им от суджуци не им дават да си поемат дъх ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 541 Неутрално

    А животът е толкова кратък!

  13. 13 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    Има градове, в които наистина е безсмислено да губиш време със задръствания. В Мадрид, примерно, градският транспорт е просто супер. Само за 15 минути с метрото отивам на работа, така че не виждам смисъл от губене на време и нерви със задръствания. Монреал също има отличен градски транспорт, както и Токио. Но, в градове като Торонто, с 4 метро линии на кръст и супер бавни автобуси е истинско предизвикателство да стигнеш до работа без кола. За сравнение, Мадрид има 12 линии и 300 метро станции с подобно на Торонто население. Така че наистина зависи от града. Това го казвам от личен опит, но в много северноамерикански градове положението е подобно. В градове като Канзас Сити, примерно, практически няма градски транспорт, освен ако не броите автобуси на всеки час по основни булеварди за градски транспорт.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4925 Неутрално

    До коментар [#12] от "ralita68":

    И благодарение на ГЕРБ в София става още по-кратък !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    Ако повечето хора слязат от колите си у нас и се качат в автобусите ... цената на билета ще скочи двойно, под предлог, че трябват двойно повече автобуси :) Тогава хората отново ще се качат в колите си, защото ще им е по- евтино :) Проблемите са основно в централните части на големите градове. И аз пътувам с кола до работата си, защото разходите нямат разлика и все още паркинга е безплатен.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  16. 16 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1551 Весело

    По времето на БКП нямашр такива проблеми!
    Но най-добре беше при цар Борис 3 - 19км асфалтови пътища и никакви задръствания!

    В Русия съм! В Русия съм!
  17. 17 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Всеки знае себе си, за какво да си кара колата. Повечето са виладжии и с връзки на село, лятото къде по-удобно е да отидеш на почивка с кола. Хилядарките, дето ги пестя годишно от гориво, данъци, глоби и ремонти ги давам за такси в града или автобус до някъде. Кой както иска. Откакто нямам кола, грам не ми липсва. Мога да дам много примери от махлата, напр. бай Загорката е към 80-те, да е жив и здрав, приятел ми е човекът, чува една Ланча на паркинга, току и дига капака, но не я кара. И не е само той. Но казах, всеки знае себе си.

  18. 18 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    Личният автомобил в големите градове требва да се превърне в скъп лукс, само тогава народът масово ще мине на градски транспорт. А тия, които ще искат и ще могат да си позволят личен автомобил, поне ще карат и паркират като бели хора.
    —цитат от коментар 7 на izt21595181


    Единствено София се доближава до критериите за голям град. Нормалния градски транспорт в повечето наши градове винаги ще е на загуба и неефективен. За градове като Пловдив, Варна, Бургас и др. би следвало да се оскъпи престоя в централната част(приходи от цветни зони), като приходите отиват за дотиране на автобусния транспорт.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  19. 19 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    По времето на БКП нямашр такива проблеми!Но най-добре беше при цар Борис 3 - 19км асфалтови пътища и никакви задръствания!
    —цитат от коментар 16 на Веселин Дечев


    Морски, ти чете ли статията? Тук става въпрос за огромни мегаполиси като Ню Йорк, Сидни, Торонто, Лондон, а България дори не участва в проучването, защото както пише колегата в коментар 18, в България само София се доближава до дефиницията за голям град, така че нерде Ямбол нерде Стамбул. Какво БКП, какъв цар Борис, какви 5 лева?! Или идеята е под всяка статия да хвалиш каскетите?!

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4925 Неутрално

    До коментар [#18] от "ь":

    Колко е себестойността на един билет ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Всеки знае себе си, за какво да си кара колата. ..... Но казах, всеки знае себе си.
    —цитат от коментар 17 на man_un


    До известна степен там ни е проблемът - всеки действа и мисли само за себе си без грам да си даде сметка, че с мааалко допълнителни усилия (а в някои случи и без усилия) можем да си улесним всички живота като действаме малко по-разумно и съвестно.

    Притежанието на автомобил безспорно е изключително удобство при все разходите му и грижите, ползването му обаче може да е много по-оптимизирано.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4925 Неутрално

    До коментар [#21] от "redguy":

    Като първа стъпка могат да се намалят цените на ГТ и да се подобри транспортната схема. По отношение на хигиената в транспорта също има много още какво да се желае.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3000 Неутрално

    Затова компанията препоръчва на общинските власти да инвестират в нови технологични решения.
    ______________
    За какво да се развива евтин и бърз и екологичен транспорт в мегаполисите, като бизнеса с лични автомобили и обслужващата ги петролна индустрия прави десетки трилиони от този бизнес , не е либерално да бъде изоставен! ЦК на либерастите и Путин (който е нисък)харесват високите цени на петрола!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    Колко е себестойността на един билет ?
    —цитат от коментар 20 на КМЕТ В СЯНКА

    Въпрос за един милион долара. Отговорът е: зависи.
    Примерни цифри: Софийския ГТ има разходи от 1 млн. лв. на ден - за всичко. Гориво, заплати, амортизации, и т.н. и т.н.
    Ако се возят днес 1 млн. души - 1 возене излиза левче.
    Ако натъпчеш 2 милиона - ще излезе по 50 ст.
    Ако ли пък повечето се качат на коли и се возят само 0.5 милиона души - излиза по 2 лв.

    Разходите са относително постоянни, променят се само при големи промени на линиите, графиците, и т.н. Именно затова в промени и разширяване може да се инвестира само ако могат точно да предвидят колко ще са возещите се. А как да предвидят, като това зависи и от много други фактори - колко е бензина, колко е синята зона, къде се строят нови офиси и нови жилища... не е проста работа, и не е за прости хора.

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4925 Неутрално

    До коментар [#24] от "Камен":

    То затова е НАУКА и не е за калинки .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3905 Весело

    От 18 години нямам кола и се чувствам добре ...използвайки само обществен транспорт!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  27. 27 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като гледам всеки ден колко агресивно карат шофьорите на градския транспорт и как минават на червено, нормално е повечето хора да предпочитат да се движат с коли.

    Marinov
  28. 28 Профил на RadiMiles
    RadiMiles
    Рейтинг: 279 Неутрално

    По един човек в колата и всеки ден идват све повече жители с колите си, какво друго да очакваме..май скоро колелото ще е най-бързият транспорт

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4925 Неутрално

    До коментар [#28] от "RadiMiles":

    Женен ли си ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Като цяло, обществения транспорт в градовете в България е ОК, имайки и предвид цената, която се плаща. Често работещите не го използват обаче.

    Проблема е, че много от новоотритите работни места през последните години са в бизнес паркове/сгради, индустриални зони, които са намират в покрайните на градовете и до тях няма уреден и удобен градскти транспорт.

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4925 Неутрално

    До коментар [#31] от "shisharko":

    Ти кога се вози последно в София и по коя линия ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на wzm39600440
    wzm39600440
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Пресичайки малка улица в Стара Загора чакам за минаващите коли повече, отколкото в Западна Европа на главна нерелигулирана със светофар. Броят на леките коли в България в последните 3 години се е увеличил многократно.

    През Комунизма не ми се и налгаше да се оглеждам наляво-надясно, като пресичам главната улица пред бензиностанция на "Петрол", беше държавно предприятие. В момента е различно, винаги се оглеждам, в 90% от случаите шофьорите спират и ми дават предимство да премина по зебрата.

  34. 34 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 548 Гневно

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Липсата на контрол е доста отблъскваща

    гошо
  35. 35 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 279 Неутрално

    В София вече си е автомобилно подивяне-колите унищожават града ни с активното съдействие на Столична община. Зоните трябва да са на двойна и тройна цена и до околовръстното, да се промени наредбата за ИУМПС, зверски глоби за скотско паркиране, бой по всички измами с цел паркиране ....

  36. 36 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Като гледам всеки ден колко агресивно карат шофьорите на градския транспорт и как минават на червено, нормално е повечето хора да предпочитат да се движат с коли.
    —цитат от коментар 27 на Marinov


    Шофьорите на градския транспорт карат както могат да си спазят графика, и се налага да карат агресивно, именно заради идиотите които ходят до обществената тоалетна на следващата пресечка, с автомобил, поединично!

    мурзилка
  37. 37 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Трябва да се забрани въобще наличието на частни автомобили, в диаметър поне 10 километра около геометричният център на големите градове.

    мурзилка
  38. 38 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 497 Весело

    Не сини, не зелени, не лиляви зони, ЗАБРАНА!

    мурзилка
  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4925 Неутрално

    До коментар [#38] от "Маршалов":

    И който не е собственик на имот - никакъв автомобил в София.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на Баш петко
    Баш петко
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#38] от "Маршалов":

    А теб кога ще забранят хм?

  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4925 Неутрално

    До коментар [#40] от "Баш петко":

    Давай го по- демократично. Всеки има право на мнение.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Хахаха! Транспортът с автомобил е най-нерентабилният, това го знае всяка птичка! В една кола един човек. Закарва я и я трясва на тротоар, градинка, или под носа ти. За цял ден.Знаем го. Градовете на нищо не приличат. Не са за хора. За коли са. Смърдяща, димяща и трещяща ламаринена лавина. И това го знаем. И ката ден го виждаме. Е, и? Лобито на автомобилната промишленост е много силно, нало така, братя журналя?

    Мърфи е оптимист!
  43. 43 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Хахаха! Транспортът с автомобил е най-нерентабилният, това го знае всяка птичка! В една кола един човек. Закарва я и я трясва на тротоар, градинка, или под носа ти. За цял ден.Знаем го. Градовете на нищо не приличат. Не са за хора. За коли са. Смърдяща, димяща и трещяща ламаринена лавина. И това го знаем. И ката ден го виждаме. Е, и? Лобито на автомобилната промишленост е много силно, нало така, братя журналя?

    Мърфи е оптимист!
  44. 44 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Хахаха! Транспортът с автомобил е най-нерентабилният, това го знае всяка птичка! В една кола един човек. Закарва я и я трясва на тротоар, градинка, или под носа ти. За цял ден.Знаем го. Градовете на нищо не приличат. Не са за хора. За коли са. Смърдяща, димяща и трещяща ламаринена лавина. И това го знаем. И ката ден го виждаме. Е, и? Лобито на автомобилната промишленост е много силно, нало така, братя журналя?

    Мърфи е оптимист!
  45. 45 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 497 Любопитно

    До коментар [#38] от "Маршалов":И който не е собственик на имот - никакъв автомобил в София.
    —цитат от коментар 39 на КМЕТ В СЯНКА


    Ти не знаеш ли какво означава забрана?

    мурзилка
  46. 46 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#38] от "Маршалов":А теб кога ще забранят хм?
    —цитат от коментар 40 на Баш петко


    Мен е най-лесно да ме забранят.

    мурзилка
  47. 47 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    Нормално.В автомобилът не ти се налага да душиш миризмата на некъпани пенсионери като в градският транспорт.Нито пък да се буташ с други хора,нито пък има опасност да се заразиш,или да да те окрадат.Не чакаш по спирки в дъжд,сняг,студ,жега,мъгла .Нито пък ходиш пеша в такова време.

  48. 48 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 717 Неутрално

    До тези дето хвалят градския транспорт - Вие по кои линии пътувате. Защо не се качите в някоя от приватизираните , но претоварени примерно 111,204 в София.
    А в линиите към гетата или жк.Левски смърди нетърпимо на некъпани цигани.
    Та по кротко с хвалбите на адския транспорт.

  49. 49 Профил на neadekvaten
    neadekvaten
    Рейтинг: 258 Неутрално

    ... В автомобила не ти се налага да ... се буташ с други хора, нито пък има опасност да се заразиш ... Не чакаш по спирки в дъжд, сняг, студ, жега, мъгла. Нито пък ходиш пеша в такова време.
    —цитат от коментар 47 на Мусаши


    Е това ми е мъката и на мен ("адският транспорт"), а аз нямам даже и кола. Чакам пенсията с нетърпение, ама няма да е много скоро.

    Ето една по-стара статия:

    Дългото пътуване с обществен транспорт до офиса е вредно
    Рискът за здравето съществено се увеличава, когато пътуването с обществен транспорт продължава малко над 20 минути, смятат канадски учени
    30 май 2015,
    http://www.vesti.bg/zdravoslovno/uchenite-kazvat/dylgo-pytuvane-s-obshtestven-transport-do-ofisa-e-vredno-6036979


  50. 50 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#47] от "Мусаши":

    Ти няма да дишаш миризмата на пенсионери, но пък децата ще дишат изгорелте газове на твоята кола и ще се наслаждават на шума на твоята кола....

  51. 51 Профил на sanvito
    sanvito
    Рейтинг: 377 Неутрално

    абе цяла България работи за мършата златев и руската мафия, кочината е пълна, особено в кенефа наречен софия

  52. 52 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    До коментар [#47] от "Мусаши":Ти няма да дишаш миризмата на пенсионери, но пък децата ще дишат изгорелте газове на твоята кола и ще се наслаждават на шума на твоята кола....
    —цитат от коментар 50 на borkar


    Моята кола я карам на метан . Изгорелите газове са минимално количество.
    А и чудно защо като са толкова вредни автомобилните газове, продължителността на живота в София е най-висока.А най-ниска в дадени села,в които няма много коли.

  53. 53 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    До коментар [#49] от "neadekvaten":

    Возенето в градски транспорт винаги е било голям стрес.Я някоя баба ще падне върху мен,я ще съм принуден на друга да й душа миризмите,я шофьорът ще тръгне рязко или ще кара бързо.Или пък зимата ще е студено,а лятото жега.Защо да си го причинявам това?

  54. 54 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#52] от "Мусаши":

    И като е на метан - не шуми, не заема място на улицата, не пречи на градския транспорт, не отнема жизнено пространство, пешеходците не трябва да се съобразяват, грам не замърсява.

    Това сериозно ли:
    " и чудно защо като са толкова вредни автомобилните газове, продължителността на живота в София е най-висока.А най-ниска в дадени села,в които няма много коли."

  55. 55 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    До коментар [#52] от "Мусаши":И като е на метан - не шуми, не заема място на улицата, не пречи на градския транспорт, не отнема жизнено пространство, пешеходците не трябва да се съобразяват, грам не замърсява.Това сериозно ли:" и чудно защо като са толкова вредни автомобилните газове, продължителността на живота в София е най-висока.А най-ниска в дадени села,в които няма много коли."
    —цитат от коментар 54 на borkar


    Остава и да ми кажеш как да се придвижа от мястото,където живея до близкият град.Да се телепортирам ли?Как да си закарам децата на детска градина?Там ,където живея няма метро,няма маршрутки,нито трамваи или тролеи.Автобуси минават два-три пъти дневно.Какво точно предлагаш?

  56. 56 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#55] от "Мусаши":

    Т.е на теб ти е проблем междуграския транспорт. И с колата си шумиш на живеещи в града, цапаш на живеещи в града, задръстваш градския транспорт на място, където не живееш. Частна или държавна градина ползваш?

  57. 57 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    До коментар [#55] от "Мусаши":Т.е на теб ти е проблем междуграския транспорт. И с колата си шумиш на живеещи в града, цапаш на живеещи в града, задръстваш градския транспорт на място, където не живееш. Частна или държавна градина ползваш?
    —цитат от коментар 56 на borkar


    Данъците ми отиват в същата община,където е и градът.Искаш да кажеш,че щом не живея в град,нямам право да карам автомобил там ли?

  58. 58 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#57] от "Мусаши":

    Не съм казал това, споря с теб, защото проблемът с трафика и броя на колите в София е много тежък, а на теб не ти пука.

  59. 59 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#57] от "Мусаши":

    А данъците ти ги разпределят хора, на които още по-малко им пука.

  60. 60 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    До коментар [#57] от "Мусаши":Не съм казал това, споря с теб, защото проблемът с трафика и броя на колите в София е много тежък, а на теб не ти пука.
    —цитат от коментар 58 на borkar


    И кой ти каза,че имам нещо общо със София?

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  62. 62 Профил на wzm39600440
    wzm39600440
    Рейтинг: 272 Неутрално

    [quote#36:"Маршалов"][/quote]

    Баща ми много мрази столицата, както и при мен. Гледаме да бъде, идвам от летището и към Южна България.

  63. 63 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Щом масово се пътува с лични автомобили значи народа е достатъчно богат. Бедните не могат да хранят семейство и автомобил.
    Във Варна почти всяко семейство притежава по 2 автомобила. Това личи и от паркираните коли и джипове по всички тротоари и градинки.
    Бедни били българите, айде бе ;)

  64. 64 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Много прост народ е българския - сам си създава проблемите, а после се жалва от Държавата, Общината и т.н.
    “Прост народ = слаба Държава” - мноооого стара истина ;)

  65. 65 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 497 Неутрално

    По-скоро да почват серийното производство на маломерните електрички, били без шофьорски курс :-)

  66. 66 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 497 Неутрално

    .А в линиите към гетата или жк.Левски смърди нетърпимо на некъпани цигани.Та по кротко с хвалбите на адския транспорт.
    —цитат от коментар 48 на Vassil Stoychev


    Няма да говориш против мургавия електорат на еднокнижника! Българийо, за тебе те умряха, а капиталистическите политици те напълниха с български граждани с някакъв друг произход, които на някои много префинери girls като принцеса василка стойчева им смърдели.

    мурзилка
  67. 67 Профил на buzanka
    buzanka
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Това, че повечето хора в големите градове ползват колите си, за да ходят на работа, въпреки добре уредения градски транспорт, е въпрос на манталитет. На голяма част от тях им е един вид под нивото да се смесят с цялата "паплач", щото се чувстват някак си по ВИП от въпросната "паплач". Въпреки че не е много ясно по какви критерии правят сравнението. И предпочитат да стоят на светофари, да се блъскат, да си трошат колите, да се чудят къде да паркират, да се скъсат от нерви, но да са си в комфортното возило и да се чувстват, че са постигнали нещо в тоя живот, щом могат да си се возят в колата - самостоятелно, далеч от масата. Криворазбран ВИП е това, ама айде.

    Обичам да слушам само себе си
  68. 68 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Криворазбран ВИП е това, ама айде.
    —цитат от коментар 67 на buzanka


    Тия са болни мозъци, затова е така. МиналЕ са нейде покрай ВИП-а.

    мурзилка




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK