Все още не е известен размерът на неустойката на Домусчиеви заради БМФ

Кирил Домусчиев

© Юлия Лазарова

Кирил Домусчиев



Все още не известен размерът на неустойката, която бизнесмените Кирил и Георги Домусчиеви трябва да платят заради неспазени ангажименти при приватизацията на Български морски флот (БМФ) през 2018 г. Информацията ще е достъпна най-рано през септември, съобщава "Медиапул".


Причината за санкцията е неизпълнение на записания в приватизационния договор ангажимент на дружеството "Кей Джи Маритайм Шипинг" (99.96 на сто от него е собственост на "Адванс Пропъртис" на Домусчиеви) да запази определен тонаж на корабите брой работници в Параходство "Български морски флот" (БМФ).


Санкцията може да достигне милиони. Размерът й ще зависи от следприватизационен отчет, който трябва да е готов до юли. До края на юни собственикът на морската флотилия трябва да отчете изпълнението на задълженията си по договора за раздържавяването на компанията, които изискват до края на 2018 г. да се запази определена численост на персонала и конкретен тонаж на корабите. След предстои анализ и определяне на точната санкция, уточнява "Медиапул", като се позовава на информация от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.




Данните на компанията за 2017 г. показват, че БМФ разполага с 33 кораба, плаващи под малтийски флаг, на средна възраст 8.9 години и с общ тонаж 1.05 млн. дедуейт. Данни за миналата година все още няма. Преди три години, за да избегнат неустойката, оценявана на около 58 млн. лв., Домусчиеви се опитаха чрез арбитражния съд на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) да издействат промяна на тази клауза от приватизационния договор.


Тя им бе разрешена, но след намесата на бившия вицепремиер и съпредседател на "Обединените патриоти" Валери Симеонов арбитражното решение бе обжалвано пред Върховния касационен съд. Той върна делото в БТПП и арбитражът прекрати производството си по казуса, защото откри, че няма компетентност да разглежда спора.


В отговор депутат от "Атака" (коалиционен партньор на НФСБ на Симеонов в "Обединените патриоти") внесе спешно поправки в Закона за приватизация, които да освободят със задна дата Кирил Домусчиев от плащането. Макар да бяха обобщени от Симеонов като "спасяването на редник Киро", текстовете минаха безпроблемно през пленарната зала с подкрепата на ГЕРБ и ДПС. По-късно обаче ветото на президента над закона стана единственото, което парламентът уважи и в крайна сметка текстовете не бяха приети.


След като загуби делото за промяната на приватизационния договор, "Кей Джи Маритайм Шипинг" е осъдена да плати на агенцията по приватизация такси за водения спор от 2.19 млн. лв. Сумата е била погасена. Винаги досега дружеството си е плащало начислените му неустойки за неизпълнение на следприватизационните си ангажименти, обясниха от ведомството, цитирани от "Медуапул".


По данни на изданието на приватизатора към момента са наложени три неустойки, последната от които е от февруари 2019 г. Тя е за неспазване на числеността на персонала през 2017 г. и е за 1.014 млн. лв., а срокът за погасяването ѝ тече в момента. Макар флотът, който допреди приватизацията е имал над 2800 служители, да е бил длъжен да поддържа персонал от 2360 заети между 2012 и 2019 г., през 2017 г. те са били само 907 души според финансовия отчет за същата година на "Кей Джи Маритайм Шипинг".

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Само Кирил Домуза е най-честното дете забогатяло по честен начин.
    Той горкия не печели, щот дава 99% от печалбата си на своите изстрадали работници.

    Иван Костов е за съд!
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    Ще му свалят от цената на Нова телевизия, споко.
    Евала на Валерката, харесвам и Джамбазки, но трудно ще влезе след като ВМРО са сами.

  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Каква неустойка, човека си плати закон....

  4. 4 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":

    Ти нали не се шегуваш?
    Валери ???

    Иван Костов е за съд!
  5. 5 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3230 Неутрално

    "... Данните на компанията за 2017 г. показват, че БМФ разполага с 33 кораба, плаващи под малтийски флаг..."!

    БМФ под малтийски флаг... Интересно, защо?!?
    Колкото до неустойката. Засега клони към 0 (нула). Стопанската непоносимост е интересно нещо...! Понасяш само печалбите. Загубите, за някой друг...!

    Бивш tww09306483.
  6. 6 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1908 Весело

    Домуса да започва да пести. Може от гел.

  7. 7 Профил на Damian Damianov
    Damian Damianov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Вероятно неустойката ще е около 500 лева.

  8. 8 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Тоя е от галениците на властта. Ще му наместят нещо като условна глоба.

  9. 9 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2790 Весело

    Ще ви кажа една тайна - Домусчиев няма да плати - нито неустойката, нито дължимите близо 60 милиона.

  10. 10 Профил на хитрушко
    хитрушко
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Честно казано това искане да се запази броя на свръх раздутата администрация и персонал от времето на комунизма е безумна и противоречи на всички съвременни тенденции.
    Спомням си от времето, когато бях ученик в ТКК, как за 20-дневен стаж трябваше да събера 25 подписа.
    В БМФ гъмжеше от десетки нищоправячи, чиято дейност сега върши един компютър.
    Да не говорим, че скоро ще тръгнат и автономни кораби без екипажи.

    Aз съм прост, ама вие сте още по-прости. Затова ме избирате!
  11. 11 Профил на elpii
    elpii
    Рейтинг: 225 Гневно

    Даже и заетите да са около 907 ,което ме съмнява (33 кораба по средно 21 чòвека екипаж и малко хора на брега и администрация) от тях по-малко от 100 работника (администрацията) плащат данъци,социални и здравни осигуровки.
    Екипажите от 2014 г. са наети от външна фирма ,където принципа е да не се плащат данъци ,а осигуровките са по желание на самите моряци.
    Синдиката в БМФ е един единствено възможен и председателя му беше в Управителния съвет на фирмата - и естествено защитава интересите на Домусчиев ,а не на работниците.
    Всички кораби са под чужд удобен флаг и естествено за тях гелосания не плаща данъци в България.
    До приватизацията БМФ беше в топ 10 големи данъкоплатци в страната , а сега вероятно плаща колкото квартален магазин. на хазната.

  12. 12 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Киро!?
    Политици и бизнес Вазелино!?

  13. 13 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2525 Неутрално

    А,разбрахте ли сега защо в нашата държавица не се получи такава приватизация,каквато народа очакваше?
    Защото приватизаторите не си изпълняват сключените договори по сделката. Така държавата(демек ние) винаги е прецакана,а ба неин гръб изникват като гъби младите меринджеи на България...

  14. 14 Профил на хитрушко
    хитрушко
    Рейтинг: 431 Неутрално

    2360 души персонал за компания с трийсетина кораба в 21-век е абсурд. Пълно безумие.
    Едни от най-големите карго компании - Bartlett Creek Shipping Ltd. и PIL Pacific International Line с над 130 кораба имат по пет-шест хиляди души личен състав.

    Aз съм прост, ама вие сте още по-прости. Затова ме избирате!
  15. 15 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 2525 Любопитно

    До коментар [#14] от "Батко и Малчоганчо":


    Като е безумие защо е подписал приватизационния договор с подобни клаузи?

  16. 16 Профил на хитрушко
    хитрушко
    Рейтинг: 431 Неутрално

    БМФ в момента е стегната и добре работеща компания.
    Една от малкото, наследени от соца, които оцеляха и се справят добре в доста трудна пазарна среда и конкуренция.
    Тези, които са вкарали подобни безумни изисквания за брой персонал и тонаж са целели, както и в други приватизационни случаи да фалират компанията, да ликвидират и нарежат всичко на скрап.
    Няма премиер или правителство в тази държава, което ще задължи компанията да въведе заложените параметри, защото това означава сигурна гибел за една успешна сега фирма.
    Гибелта на БМФ ще повлече колапс за още поне стотина други по-големи и по-малки фирми и ще удари цялата икономика в региона.

    Aз съм прост, ама вие сте още по-прости. Затова ме избирате!
  17. 17 Профил на хитрушко
    хитрушко
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#14] от "Батко и Малчоганчо":Като е безумие защо е подписал приватизационния договор с подобни клаузи?
    —цитат от коментар 15 на uhl23528019


    Цялата приватизация в Бг (и не само) е криминална.
    Включително и тази на БМФ.
    Всъщност, всяка такава колективна промяна на собствеността от публична в частна и обратно съдържа несправедливост.

    Но поне по-малкото зло е приватизираното предприятие да продължи да работи, да се оздрави и да носи печалба.
    Не е вярно, че БМФ не вкарва пари в хазната, напротив. Направете си справка.
    Другият вариант е всичко онова, което се случи с приватизираните заводи. Ликвидация и разгром, разграбване до последния винкел. А някои от тях можеха да бъдат спасени и оздравени.
    Така направиха в Полша, Унгария, Чехия... Резултатите са на лице.

    Aз съм прост, ама вие сте още по-прости. Затова ме избирате!
  18. 18 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8059 Неутрално

    Той за телевизия има пари, а не си плаща дълговете. Може някой да му е обещал опрощаване.

  19. 19 Профил на r3tro
    r3tro
    Рейтинг: 225 Неутрално

    БМФ работи, но да не забравяме, че преди приватизацията оценката на активите му беше за около 1.2 млрд лв. и беше продадено за доста под тази сума.

  20. 20 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3467 Неутрално

    Нищо няма да плати, защото е снесъл необходимото по веригата хрантутници,на държавна ясла.

  21. 21 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5974 Весело

    Редник Киро има връзки с генералите в щаба и ще избегне непоряда със сигурност. Може и да го направят ефрейтор.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  22. 22 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 443 Неутрално

    ще им я опростят, зер, телевизия ще купят на Бойко

  23. 23 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 633 Неутрално

    До коментар [#10] от "Батко и Малчоганчо":

    Договорите са за това за да се спазват. Ако нещо не ти харесва не подписваш . Никой не те кара на сила при условие , че знаеш параметрите на договора.

  24. 24 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Кво купи Кирето?
    "...В края на февруари 2008 г. кандидатът подава в Агенцията за приватизация и окончателната си оферта. На 25 юли договорът за приватизационна продажба е одобрен от Министерския съвет и е сключен на 8 август 2008 г. Цената е 440.1 млн. лв. Купувачът се сдобива с общ тонаж от търговски кораби 1 394 753 DWT (дедуейт). Те са 4 вида: за насипни товари (въглища, метали и т.н.), за генерални, контейнеровози и танкери. Първият вид е основен за БМФ - съдовете държат 1 162 972 тонаж от общия. При приватизацията въпросните бълкери са 45 на брой, като 14 от тях са под 20 години, а останалите 31 са над 20-годишни. Корабите за генерални товари са 7 на средна възраст 20.2 години. Контейнеровозите са 12, средно 21.3-годишни, а танкерите към онзи момент са 6 на брой, от които 4 за химикали, като средната им възраст тогава е 20 години..."


    не съм избягал
  25. 25 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Кво се ангажира със своята оферта и подписаният договор за приватизация Кирето, въз основата на който придоби и концесията на най-доходната част от Порт Бургас.

    "...Поетите от купувача задължения са свързани с инвестициите, с корабите и с числеността на плавателния състав и заплащането му. В срок от 10 години от подписването на договора за приватизация купувачът се задължава да инвестира 779.88 млн. лв., като вложенията трябва да са в кораби. За плавателните съдове купувачът се ангажира за срок от десет години след подписването на договора да поддържа средногодишно общ тонаж на корабите на дружеството (включително чрез дъщерните дружества) не по-малък от 1 300 000 DWT. Той трябва да осигури не по-малко от 60% от общия тонаж на корабите да плават под български флаг или под знамето на друга държава - членка на Европейската общност или на Европейското икономическо пространство, а средната възраст на корабите, които плават под въпросните флагове, трябва да падне под 20 години..."

    https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/08/07/2806968_kak_flotut_na_domuschiev_zatuna_v_neponosimost/

    не съм избягал
  26. 26 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Неустойката ше е колкото 2-3 грама "от скъпото" и кой от къде е.....

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  27. 27 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4277 Неутрално

    Братята Домусчиеви пак ще се измъкнат "сухи " от водата!Ще бъдат символично наказани от Държавата , защото си плащат на когото и колкото трябва!Така за пореден път нагледно се вижда как Държавата бива ограбвана на безценица!

  28. 28 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4277 Любопитно

    До коментар [#19] от "r3tro":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Доколкото си спомням беше продадена за под 500 милиона лева /кеш + ЗУНК-ве или компесаторки/!Реалната цена е сигурно 30-35 стотинки за лев активи!!!!!Така се разграбва Държавата!Освен това, ако не ме лъже паметта имаше интерес от чужбина/ гръцки корабни магнати/!!!!!

  29. 29 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5802 Неутрално

    Въпросът е дали и с колко по-добри са показателите на предприятието преди и след приватизацията

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  30. 30 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 279 Весело

    Неустойката ще е един апартамент в комплескчето =)

  31. 31 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1916 Неутрално
  32. 32 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3852 Любопитно

    Защо чак през септември ще е ясна сумата?! Може би отсрочка, за да не бъде затруднен финансово, с оглед сделката за "Нова"?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  33. 33 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 225 Гневно

    Как така неустойки?!!!
    Това си е неспазване на договора и след такова нарушение би трябвало да следва разваляне на сделката и обявяването и за невалидна, плюс връщането на дружеството на държавата.

  34. 34 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 501 Неутрално

    БМФ беше "империя" преди Домусчиеви, останалото е тишина.

  35. 35 Профил на dya57691078
    dya57691078
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#16] от "Батко и Малчоганчо":

    Марионетки на Киро-гела излязоха от дупките си.

  36. 36 Профил на dya57691078
    dya57691078
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#16] от "Батко и Малчоганчо":

    С кое е стегната фирма за 2017 е на загуба.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK