
© Надежда Чипева, Капитал
Спадът на младежкия туризъм за тази година е 40-45%, съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова, цитирана от "Фокус" след заседание на Националния съвет по туризъм.
"Това, което се случва в годините назад дава своето отражение. Много е важно, ако искаме да закрепим и да накараме младите хора да дойдат в страната, защото те са пък бъдещи туристи, да има балансирано развитие в сектора. Да може местната власт и бизнесът да определят какво искат. Когато това се знае, всеки един турист има избор - знае за какво идва и какво го очаква", каза Ангелкова.
До две седмици тя ще внесе в Министерския съвет предложения за промени в Закона за туризма, с които на местната власт да се предостави правото да определя как да се развива туризмът на територията на националните курорти.
Най-големият дебат, по думите й, ще е продуктовото позициониране на Слънчев бряг и Златните пясъци за т. нар. парти или семеен туризъм.
Изпълнителният директор на Националния брод по туризъм Полина Карастоянова заяви, цитирана от БТА, че българският туризъм има спешна нужда от минимум 10 млн.лева за национална реклама на международните пазари, съобщи БТА. Целта е, отчитайки тенденциите от спада в ранните записвания, да спасим късните записвания и да подкрепим предстоящия сезон, коментира Карастоянова.